Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. «Ми проводимо останнє в цьому році засідання ректорату. Рік був для нас непростим. Багато було викликів, були й розчарування. Але було багато зроблено і гарного, – сказав він, відкриваючи засідання. – Я хочу всім подякувати за самовіддану професійну працю, за командну роботу. І побажати в наступному році додати нашій динаміці розвитку. Хоча ми, звичайно, розуміємо, що рік також буде непростим». Після цього ректор зазначив, що залишаються справи, які колектив університету має зробити ще цього року, а також справи, які переходять на рік наступний, і запросив перейти до їхнього обговорення.
Перший проректор Ю.І. Якименко
Адміністративно-управлінська робота
Епідемічна ситуація постійно контролюється. Минулого тижня нових випадків захворювання на COVID-19 не зафіксовано. Двоє студентів, які перебували минулого тижня в ізоляторах студмістечка, одужали. Хворих студентів у студмістечку немає.
Триває вакцинація. Минулого тижня отримали щеплення 20 працівників і 40 студентів. Видано наказ про режим роботи в січні. Зимова сесія проводитиметься повністю в дистанційному режимі. В плані підготовки до впровадження з 1 лютого 2022 р. змішаного режиму навчання проводиться уточнення бази вакцинованих працівників і опитування студентів.
Відбулося засідання бюджетної комісії. Прийнято такі рішення:
- визначено категорії і порядок продовження роботи сумісників:
- затверджено структуру використання коштів, отриманих за кінозйомки;
- визначено порядок виплати зарплати по наукових договорах;
- після отримання фінансування встановлено граничні розміри премій за наукову роботу:
- затверджено обсяги преміальних фондів підрозділів за 4-й квартал і розміри премій керівників;
- за результатами економії фонду зарплати вирішено виплатити премію всім категоріям молодшого обслуговуючого персоналу в розмірі окладу;
- прийнято рішення про проведення моніторингу невикористаних відпусток, що стає проблемою з точки зору використання коштів університету.
Сформовано і після обговорення затверджено МОН штатний розпис за програмою «Підготовка кадрів». Продовжується робота з визначення обсягів бюджетного фінансування на 2022 рік.
У плані продовження вдосконалення нормативної бази КПІ затверджено оновлені Положення «Про форми і системи оплати праці» та «Про преміювання і надання матеріальної допомоги». Введено в дію «Положення про Вчену раду КПІ ім. Ігоря Сікорського» і «Положення про вчену раду ф-ту/ННІ». Склад вчених рад має бути приведений у відповідність до цих Положень. Триває оформлення наказами інших Положень, затверджених Вченою радою.
Сформовано і підготовлено до затвердження перелік англомовних назв усіх кафедр.
Спільна комісія навчального і адміністративного напрямів підбила підсумки виконання річних планів роботи з ремонту навчальних приміщень і визначила плани на 2022 рік з виділенням аудиторій, що вводяться в експлуатацію з 1 лютого.
На черговій нараді з оптимізації використання приміщень у навчальних корпусах розглянуто стан підготовки приміщень і графіків переїздів кафедр: ФБМІ до корпусу №22 і ФММ до корпусу №17. Сформовано проєкти наказів про переміщення кафедр ІХФ з 4-го до 19-го корпусу, ННІМЗ – з 19-го до 23-го корпусу, звільнення приміщень у 18-му корпусі для ФІОТ.
Комісія з Колективного договору розглянула хід виконання Колдоговору за звітний період і визначила, що відповідна робота здійснюється за всіма розділами. Згідно з рішенням Конференції трудового колективу проведено детальну перевірку виконання угоди з охорони праці. Визначено 5 позицій, що виконані, по 6 інших заслухано і взято до уваги плани їхнього виконання в 1-му кварталі наступного року. Комісія буде здійснювати щомісячний контроль.
Освітній процес
Розпочався семестровий контроль. До нового року проводяться заліки і захисти курсових, з 3 по 16 січня – екзаменаційна сесія. В системі ЕК генеруються електронні відомості. У взаємодії з системою «Деканат» ведеться супроводження і контроль заліків та іспитів. Проводиться комплексне опитування студентів. За окремою формою в постійному режимі організовано реагування на їх запити з проблем семестрового контролю.
Здійснюється оформлення, реєстрація в ЄДЕБО і виготовлення дипломів магістрів, які завершують навчання 31 грудня.
Завершено представлення на сайтах усіх освітніх програм, завантаження до ЄДЕБО їх кадрового забезпечення із закріпленням викладачів за кожною дисципліною включно.
Експертно-кваліфікаційна комісія КПІ здійснює розгляд конкурсних справ претендентів на посади 8 зав. кафедр і 12 професорів, а також рекомендації ЕКК підрозділів по конкурсних справах на інші 90 посад НПП.
Акредитація
Минулого тижня КПІ приймав останню в цьому році експертну групу з акредитації освітньої програми за спеціальностю 184 «Гірництво». На заключній нараді експерти відмітили обґрунтоване сфокусування ОП «Геоінженерія», студентоцентрований підхід в її формуванні та реалізації, високу кваліфікацію НПП. Як зауваження – побажання посилити практичну підготовку і академічну мобільність.
У рамках підготовки до акредитації чергової групи освітніх програм проведено нараду-семінар завідувачів кафедр і гарантів усіх 22 ОП, що проходитимуть акредитацію протягом весняного семестру.
Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко
Ключове питання минулого тижня – повсякденна підтримка роботи екзаменаційних комісій, які працювали з 20 по 24.12.2021 року. Минулого тижня завершилися захисти магістерських дисертацій за професійними програмами.
Проводиться моніторинг складання заліків, під час яких виникають порушення – недотримання рейтингової системи оцінювання. В окремих випадках, коли виявляємо порушення, коригуємо роботу викладачів і надаємо рекомендації для усунення недоліків.
Підготовлено проєкт розпорядження щодо забезпечення взаємної інтеграції інформаційних ресурсів та розвитку Єдиного інформаційного середовища КПІ ім. Ігоря Сікорського для узгодження форматів даних та протоколів автоматичної синхронізації даних між АС «Деканат», АС «ЕК», АС «ПНП», АС «Формування розкладу», АС «Розрахунок коштів», ІС «my.kpi.ua».
Протягом тижня за поданнями інститутів/факультетів доповнено проєкт замовлення бюджетних місць в аспірантурі та докторантурі на 2022 рік.
Підготовлено та передано на узгодження і підписання проєкт наказу про затвердження Положення про планування та облік педагогічного навантаження НПП.
Триває підготовка річного статистичного звіту про роботу аспірантури та докторантури за 2021 рік. Кількість захистів цього року дещо зросла. Захищено 84 кандидатські дисертації. Фіксуємо деяке зростання захисту докторських дисертацій (27).
Робоча група продовжує працювати над складанням розкладів занять здобувачів вищої освіти у весняному семестрі незалежно від режиму навчання – змішаного чи дистанційного.
Забезпечується технічна експлуатація, контроль безперервної роботи засобів обчислювальної техніки навчальних класів КБ ІС, які використовуються в освітньому процесі.
Проведено роботи з підготовки та подання в диспетчерську університету пакету документів щодо навантаження комп'ютерних класів КБ ІС на весняний семестр 2021/2022 навч.року з метою складання розкладу занять інститутів / факультетів КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Здійснюється збір вебометричних даних для рейтингів грудня 2021 р.
Виконано парсинг сайтів і мережевих ресурсів КПІ. Здійснюється опрацювання результатів парсингу.
Здійснюється тестування додаткових модулів у зв'язку з оновленням безпеки CMS на тестовому сервері.
Триває формування відеозвітів для МОН за результатами ЄДКІ.
Розраховано показники діяльності деканів/директорів підрозділів для визначення розміру премій за роботу в 4-му кварталі.
Проведено зустріч з представниками Торгової енергетичної компанії щодо працевлаштування здобувачів вищої освіти. Працевлаштування проводитиметься на основі нової системи, що передбачає використання інформаційної платформи та всіх переваг, які закладені в цю систему.
Продовжується робота з додаткового погодження пропозицій зі створення лабораторії з технологій літакобудування.
Узяли участь у спільній нараді з формування пропозицій КПІ ім. Ігоря Сікорського щодо напрямків забезпечення розвитку кадрового потенціалу в контексті створення «Президентського університету».
Узяли участь у роботі комісії з перевірки виконання Колективного договору.
Узяли участь у зустрічах з експертами НАЗЯВО в рамках акредитації ОНП третього рівня вищої освіти «Геоінженерія».
М.З. Згуровський
Важливо в наступному році продовжити роботу з розвитку системи працевлаштування. Маємо вдосконалювати інформаційну платформу працевлаштування. Наповнювати базу даними про роботодавців, про їхні вимоги до наших випускників. Удосконалювати профілі наших студентів. Коли ми будемо розуміти, який розрив за тим чи іншим напрямом підготовки існує в практичній компоненті, наступним кроком буде запровадження коригувальних дисциплін.
Проректорка з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська
Навчально-виховна робота
Триває семестровий контроль (заліки/курсові – до 31.12.2021), іспити з 03.01.2022 по 16.01.2022). Ліквідація заборгованості – 17.01.2022 – 22.01.2022.
Продовжуємо інформувати студентів та оперативно реагувати на їхні звернення. Особливу увагу приділяємо обов'язковому дотриманню викладачами і студентами регламенту проведення семестрового контролю в дистанційному режимі.
Проведено раду з НВР. Наголошено на необхідності оперативного реагування на звернення студентів, дотримання спрощеної процедури оформлення обхідного листа (обов'язкові пункти «кафедра» та «деканат») і забезпечення підвищеного контролю за дотриманням внутрішнього розпорядку у святковий період.
Проведено засідання комісії з профілактики правопорушень університету.
Триває робота з особовими справами (за тиждень прийнято 940 справ), здійснюється передача оновлених паспортних даних для введення до ЄДЕБО - 124, перевірка, реєстрація, сканування, розсилка, внесення до АС «Деканат» наказів та рознесення наказів по особових справах.
Начальники відділів узяли участь в акредитації ОП.
Міжнародна мобільність та інші проєкти
Отримано підтвердження щодо відбору проєкту та подальшої участі начальника відділу Ольги Демиденко в навчальному курсі «Management of Internationalisation and German-Ukrainian Academic Cooperation 2022/2023», організованому Ганноверським університетом імені Годфрида Вільгельма Лейбниця спільно з КНУ ім. Тараса Шевченка. Програмою курсу передбачається участь у серії онлайн- та офлайн-тренінгів, а також впровадження запропонованого проєкту в університеті.
Подано на підписання угоди з Вільнюським технічним університетом Гедимінаса та Політехнічним університетом Валенсії (Іспанія). Також готується до підписання Меморандум про співпрацю з Університетом Західної Богемії (Пльзен, Чехія) та Університетом Леонардо да Вінчі (Франція).
Співробітники відділу мобільності протягом тижня брали участь в «Інформаційному тижні» Програми Європейського Союзу «Еразмус+».
Національна мобільність
До Британської Ради направлено документи для переходу на наступний етап реалізації проєкту національної мобільності АМЕКО, що реалізується ФЛ, ФСП, ФММ спільно з Одеською політехнікою.
Розіслано вітальні листівки власного дизайну всім університетам-партнерам.
На запит факультетів університетам-партнерам надіслано запрошення до участі у проєктах віртуальних обмінів та проєктах КА2.
Супроводження документів про вищу освіту
Замовлено та отримано номери дипломів магістрів та бакалаврів (поновлених на повторну атестацію), які завершують навчання 31.12.2021 року, для всіх факультетів/інститутів.
Підтвердження на вилучення з бази подали всі факультети. Залишилось віддати дипломи на «Політехніку» для ФІОТ, ННІПСА, ІХФ, ФММ. До четверга плануємо віддати всі додатки на друк.
Стипендіальне забезпечення
Проведено КПІtalks «Стипендія – все в твоїх руках». Начальник відділу розповіла про особливості призначення стипендій, як отримати академічну та соціальну стипендії, як і за що нараховуються додаткові бали, як стати кандидатом на отримання іменної стипендії та багато іншого. Захід проводився офлайн та онлайн (одночасно на каналі ДНВР у телеграмі та на ютубі (https://youtu.be/znuj7qXXYrI) КПІмедіа). До перегляду долучилося понад 400 осіб. Студенти мали змогу поставити запитання та отримати відповіді.
Спільно з ДЕФ виплачено академічну стипендію за грудень. Очікуємо кошти на соціальну стипендію.
Відбулося засідання стипендіальної комісії університету. На ньому розглянуто подання від факультетів/інститутів і відділу аспірантури.
Підготовлено та погоджено наказ про збільшення розміру соціальних стипендій для студентів з числа дітей-сиріт.
Отримано кошти від компанії «Хуавей» на виплату стипендій у наступному семестрі.
Профорієнтація
Школярів. Триваєпідготовка до проведення чергової Інженерної школи KPISchool на зимових канікулах. Цього разу її буде присвячено ІТ-спеціальностям. Школярі мають можливість відвідати майстер-класи та поспілкуватися з викладачами і студентами з 28 грудня по 6 січня (ФІОТ, ІПСА, ІСЗЗІ, ФПМ, ТЕФ, ФТІ).
Студентів. Продовжуємо проєкт «Історії успіху»: 20 грудня з Єлизаветою Сухіною, випускницею ВПІ, нині — Product Designer компанії Facebook.
Здійснювали супровід договорів про співпрацю з КПНЗ «Київська Мала академія наук учнівської молоді», з компанією «AMC Bridge».
Соціально- психологічна робота
На запит студентів проведено 20 психологічних консультацій.
На запит студентства організовано та проведено вебінар «Долаємо передноворічну тривожність і налаштовуємось на новорічний настрій» (https://t.me/dnvr_31/1741).
За матеріалами вебінару підготували статтю.
Організаційно-виховна робота
Продовжуємо сприяти організації та проведенню підрозділами олімпіад https://t.me/dnvr_31/1743, https://t.me/dnvr_31/1744, а також широкому залученню до участі в них студентів.
Здійснили представництво та привітали фіналістів і переможців Всеукраїнського фестивалю інженерних талантів «Future of Ukraine 2021» https://t.me/dnvr_31/1745.
Цього року у ІІІ (фінальному) турі взяли участь 15 фіналістів з 10 закладів вищої освіти. Серед них 4 КПІшники, які отримали стипендії від благодійного фонду.
Одним з переможців конкурсу став Владислав Стратенюк, студент бакалаврату (2-й курс, РТФ), який і скористається можливістю поїхати до США в компанію «Boеing».
За результатами міського огляду-конкурсу народної творчості аматорські колективи Центру культури і мистецтв посіли призові місця, а саме:
- Театр танцю «Арт-балет» – 1-ше місце;
- Колектив сучасної хореографії «Ейчдітім» –2-ге місце;
- Народна аматорська студія живопису та графіки «Гармонія» – 1-ше місце.
Спільно зі студмістечком розроблено План новорічних заходів по студмістечку з 20.12.2021 р. по 7.01.2022 року. На 28 грудня заплановано акцію «Прикрасимо ялинку разом» на площі Знань.
Вакцинація студентів і співробітників
Загалом щеплено 60 осіб:
• 40 студентів (25 – друга доза, 6 – перша доза, 9 – іноземців),
• 20 співробітників (19 – друга доза, 1 – перша доза).
Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник
На виконання доручень ректора
20 грудня відбулося підписання Меморандуму про співпрацю між КПІ ім. Ігоря Сікорського та ЦНДІ ОВТ. Визначено шляхи взаємодії з урахуванням можливостей ІПОТ.
Проведено дві наради з керівництвом ІПОТ щодо функціонування інституту у 2022 році у зв'язку із закінченням договору базового фінансування. До укладання договору базового фінансування на 2022 рік ІПОТ має забезпечити фінансування за рахунок спеціального фонду. Для цього вже укладено договір із ПрАТ «Фрегат» та на фінальній стадії ще один договір із ТОВ «НВП «ДЖІ ЕНД КЕЙ».
22 грудня під головуванням першого проректора Ю.І.Якименка та за участю голови Вченої ради М.Ю. Ільченка, голів постійних комісій Вченої ради КПІ, проректорів С.І.Сидоренка, А.А.Мельниченка проведено нараду щодо пропозицій КПІ ім. Ігоря Сікорського стосовно створення «Президентського університету», а також збереження наукового потенціалу України.
23 грудня разом з проректором А.А.Мельниченком і директором ІПО І.Г.Малюковою зустрілися з керівництвом НКМЗ (м. Краматорськ), де обговорили питання підготовки кадрів, підвищення кваліфікації та виконання наукових досліджень і розробок для потреб НКМЗ.
Комплексна Космічна програма КПІ
Підготовлено та направлено до ДП ЗАО НДІРВ документацію щодо другого етапу договору. Очікується підписання договору у цьому році і отримання авансового платежу для закупівлі комплектуючих. Разом з договором підготовлено лист до ДП ЗАО НДІРВ, Харківського ПГЗ-ДКАУ та в ДКАУ щодо спрощення вимог до документації та етапі підготовки документів.
24 грудня проведено планову тижневу нараду Ради комплексної космічної програми університету. Обговорено питання звітування за договором БФ/1-2021. Звіт буде складатися з декількох томів, а саме з частини по розробці супутників PolyІtan-30, PolyІtan-12, конструкторської документації та ін.
На виконання рішень Координаційної ради
У зв'язку зі збільшенням кількості випадків працевлаштування наукових працівників на проєкти, де вони не є авторами, прийнято рішення посилити контроль за дотриманням вимог МОН. 24 грудня проведено нараду за участю представників ПФВ і НДЧ, на якій обговорено питання посилення контролю за формуванням штатного розпису по темах. Першочергово на теми зараховуватимуться керівник і автори проєкту, потім, за наявності вакансій та за погодженням з проректором, інші працівники.
24 грудня проведено нараду з юридичним управлінням (В. Пряміцин) та профспілкою (М.О. Безуглий) щодо працевлаштування НП на конкурсній основі. Чинне законодавство вимагає займати вакантні посади наукових працівників на термін більше 6 місяців на конкурсній основі. Коли мова йде про госпдоговірну тематику, виникає проблема низької мотивації працівників, адже для роботи за гопспдоговірними темами, працівники мусять ще й проходити конкурс. Відтак це може призвести до зниження обсягів такої тематики. Є пропозиція зараховувати НП по 6 місяців, а також підготувати пропозиції до профспілкових організацій для внесення змін у законодавство.
Співробітники НДЧ та РМВ узяли участь у роботі експертної групи НАЗЯВО з акредитації ОНП 3-го рівня (PhD) 184 «Геоінженерія».
Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського
23.12.2021 разом із М.Ю. Ільченком узяли участь у проведенні засідання Вченої ради ДПМ імені Бориса Патона. Розглянуто й затверджено звіт директорки музею, завдання і плани на 2022 рік та у контексті підготовки до 125-річчя університету. Розглянуто засади стратегії розвитку ДПМ.
Відповідно до Положення про проведення конкурсу на заміщення вакантних посад наукових працівників завершено прийом заяв від претендентів на посади НП Державного політехнічного музею. Подано заяви на всі вакансії, а на 2 вакансії керівників відділів – по 2 заяви (конкурсна ситуація). Затверджується склад експертної комісії.
До ДП «Укрпатент» подано 2 заявки на корисну модель (1 – ОКБ "Шторм", 1 – ФЕА) та 6 заявок на реєстрацію авторського права на твір (1 – ФМФ, 5 – ННММІ).
До структурних підрозділів передано 11 тендерних пропозицій, що можуть зацікавити НПП (1 – ННІМЗ; 1 – ННММІ; 2 – «Політехніка»; 1 – НДЦ «ТЕЗІС»; 4 – ННІАТЕ; 1 – ФЕА; 1 – ФЛ) .
Виконано супровід митного оформлення обладнання для ННІАТЕ.
Робота із зовнішніми партнерами
21 грудня спільно з АППАУ взяли участь у конференції кампанії «Asset Performance Management» з доповіддю щодо умов розпочатого другого етапу конкурсу BOWI. Здійснюється підготовка до онлайн-заходу з презентації та деталізації умов конкурсу для МСП та експертів, які супроводжуватимуть подання заявок на конкурс.
21 грудня представники центру TISC підвищили кваліфікацію щодо використання патентних баз даних, узявши участь у вебінарі «Особливості проведення патентного пошуку (Patentscope та EPO)».
23 грудня за участю М.Ю.Ільченка та Р.В.Антипенка відбулася зустріч з керівництвом Національного антарктичного наукового центру та НВК «КУРС», на якій обговорювалось питання реалізації спільного проєкту з використанням можливостей нового корабля НАНЦ «Ноосфера», магнітометра НВК «КУРС» та інформаційно-аналітичної складової, яку забезпечуватиме КПІ. Ім. Ігоря Сікорського.
М.З. Згуровський
Два важливих візити очікують на нас сьогодні і завтра з представниками сектору оборони і безпеки України. Участь у зустрічах візьмуть керівник ІПОТ, представник ситуаційного центру, команди з кібербезпеки та створення спеціальних антен, представник команди з мікросупутників – це головні учасники сьогоднішньої зустрічі.
29 грудня підписання угоди з компанією «Baykar Makina». Ця угода для нас важлива, тому що компанія планує відкрити центр з проєктування і виробництва безпілотників типу «Bayractar» на базі ІАТ. У корпусі ІАТ зосередяться усі технології виробництва літаків. Анатолію Анатолійовичу, вам також потрібно буде взяти участь у зустрічі. Вас, Алло Василівно, просимо забезпечити протокольне супроводження сьогодні і завтра.
Голова Вченої ради М.Ю. Ільченко
Наказом ректора введено в дію «Положення про Вчену раду КПІ ім. Ігоря Сікорського» і «Положення про вчену раду ф-ту/ННІ».
Робота постійних комісій Вченої ради
Комісія з освітньої діяльності (В.І. Тимофєєв) у порядку громадського обговорення розглядає проєкт програми тесту загальної навчальної компетентності. Соціальні групи населення та зацікавлені сторони, на які поширюватиметься дія, – це вступники, здобувачі вищої освіти, заклади вищої освіти.
На звернення Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій комісія з наукової та інноваційної діяльності (О.В. Лінючева) розглядає проєкт Закону України «Про основні засади формування та реалізації пріоритетних напрямків наукової, науково-технічної та інноваційної діяльності в Україні».
На прохання науковців комісія з підготовки пропозицій до законодавчих і нормативних документів (С.І.Бевз) та комісія з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючєва) розпочали розгляд вимог Постанови КМУ № 404 від 23.05.2018 р. зі змінами, внесеними Постановою КМУ № 259 від 24.03.2021 р., щодо проведення конкурсу на заміщення вакантних посад наукових працівників (п. 4 Загальної частини постанови).
Спільно з першим проректором Ю.І.Якименком і проректорами С.І.Сидоренком, А.А.Мельниченком і В.А.Пасічником і за участю голів постійних комісій Вченої ради університету проведено спільну нараду щодо формування пропозицій КПІ ім. Ігоря Сікорського в контексті змісту листа міністра освіти і науки України С. Шкарлета щодо сприяння створенню інноваційного та прогресивного освітнього простору, спрямованого на впровадження ефективних освітніх стратегій для реалізації інтелектуального і творчого потенціалу громадян України.
Спільно з В.А. Пасічником проведено засідання Вченої ради Державного політехнічного музею імені Бориса Патона, на якому розглянуто підсумки діяльності музею за останній період, а також напрацьовано та ухвалено стратегію подальшого розвитку музею, зокрема на 2022 рік з урахуванням підготовки до 125-річчя університету.
Проведено урочистий захід з нагоди вручення диплома «Почесний доктор КПІ імені Ігоря Сікорського», мантії та пам'ятного Знака академіку НАН України Ярославу Яцківу.
Наступний рік розпочинається тим, що з січня відбуватимуться звіти проректорів. Прохання спланувати черговість звітів у січні, лютому, березні.
Директорка департаменту міжнародного співробітництва Алла Ковтун
На доручення заступника міністра науки і освіти України О.І. Шкуратова 21 грудня 2021 року делегація КПІ взяла участь у Четвертому засіданні українсько-китайської міжурядової Підкомісії з питань науково-технічного співробітництва. В доповіді КПІ було представлено особливості діяльності «Інституту прикладних технологій «Київська політехніка (Чунцін)» – першого в 120-річній історії КПІ високотехнологічного науково-дослідного інституту, створеного за кордоном зі статусом юридичної особи. Інститут працюватиме разом з китайськими партнерами, щоб стати пілотною моделлю спільної платформи науково-технічного інноваційного співробітництва Китаю та України. Китайська сторона вважає, що це прорив у відносинах між державами, здійснений за участю КПІ. Підтримуючи ідею діяльності «Інституту прикладних технологій «Київська політехніка (Чунцін)» як спільної технологічної платформи України і Китаю, китайська сторона ініціювала в кінці минулого тижня підписання п'ятирічної угоди між нашим університетом і китайськими інвесторами.
За координації першого проректора Ю.І. Якименка та за участю голови Вченої ради Михайла Юхимовича Ільченка, проректорів і голів низки комісій Вченої ради відбулося обговорення пропозицій КПІ для направлення до МОН України – в контексті питань створення і запуску діяльності «Президентського університету». Робота над листом завершується.
Робота з посольствами
Відбулася зустріч Б.І.Дуди, керівників ДМС і заступника проректора з науки Г.С.Васильєва з першим секретарем Посольства Республіки Узбекистан в Україні з політичних питань Абдурахмоном Махмудовим. Під час зустрічі передали посольству освітньо-науковий проєкт стажування в КПІ талановитих абітурієнтів і молодих учених Узбекистану за пріоритетними напрямами наукових шкіл КПІ. Проєкт підготовлено у взаємодії з проректорами В.А.Пасічником та А.А.Мельниченком за координації першого проректора Ю.І.Якименка.
На пропозицію Посольства Республіки Корея в Україні розвинути співпрацю в космічній та авіаційній галузі, включаючи наносупутники, безпілотні літальні апарати, дрони тощо з Національним університетом Кьонсан, потенційним партнерам направлено відповідні пропозиції. Працюємо спільно зі структурами В.А.Пасічника, І.Г. Малюкової та І.В.Коробка.
Спільно з ІАТ завершено роботу над Меморандумом про співпрацю із «BAYKAR MAKINA». Текст готовий до підписання з партнерами, погоджений і підписаний в Мегаполісі. Церемонію підписання заплановано на 29 грудня.
КПІ планують відвідати радник з питань науки та радник з питань освіти Посольства Китаю. Візит має відбутися 29 грудня.
У середині січня продовжимо співпрацю з низкою дипломатичних представництв:
– з Посольством Італії в Україні – щодо організації церемонії відкриття скульптури «Італійська творча ДНК» в кампусі університету;
– з Посольством Японії в Україні – щодо обговорення перших стартап-проєктів, запропонованих від КПІ за результатами зустрічі Посла Японії в Україні Кунінорі Мацуди та ректора КПІ М.З. Згуровського, що відбулася 10 грудня;
– з Посольством Держави Ізраїль – щодо організації візиту новопризначеного Посла Держави Ізраїль в України Міхаеля Бродського.
Проректор з адміністративної роботи В.А. Кондратюк
Господарська робота
- Провели за участю представників органів студентського самоврядування робочу зустріч щодо розгляду і затвердження проєкту поетажних планів реконструкції навчальних приміщень навчальної зони 6/30. Виносимо пропозиції на затвердження інвестиційної комісії. Продовжуємо готувати приміщення під виконання зовнішніх ремонтних робіт (інженерні мережі та фасад);
- протягом тижня проводили індивідуальну роботу щодо виконання приписів з відповідальними по факультетах/інститутах за стан техногенної та пожежної безпеки. Розпочали готувати технічні завдання по закупівлях на 2022 рік;
- закінчили виконувати обстеження об'єктів зі складанням дефектних актів, де необхідно виконати капітальні та поточні ремонтні роботи в наступному році;
- провели робочу нараду щодо виконання робіт з благоустрою території за навчальними корпусами №№ 18, 19, 21, 28. Роботи плануємо розпочати орієнтовно в березні. До їхнього початку маємо підготувати технічні завдання та організувати закупівлю необхідних матеріалів;
- бригади, які займалися в нас благоустроєм території, працюватимуть у приміщеннях над ремонтом аудиторного фонду до початку нового навчального періоду;
- провели засідання технічно-будівельної комісії, на якому затвердили технічні рішення щодо герметизації деформаційного температурного шва на фасаді 7-го корпусу;
- закінчуємо вивезення на утилізацію великогабаритного сміття;
- провели профілактичні огляди трансформаторних підстанцій на території університету;
- на минулому тижні було видано наказ про планову перевірку університету з охорони праці представниками Держпродспоживслужби, яка розпочнеться з 17 січня наступного року. Затим видали розпорядження щодо проведення внутрішньої перевірки стану охорони праці в структурних підрозділах. 6 січня маємо отримати всі звіти, щоб остаточно підготуватися до планової перевірки Держпродспоживслужби;
- продовжуємо затверджувати річний план проведення ремонтно-відновлюваних робіт у навчальних корпусах та на об'єктах господарського призначення університету;
- організовано та проведено перший температурний моніторинг в усіх спорудах університету, готуємо аналіз і пропозиції;
- щоденно проводимо моніторинг роботи модулів ІТП в корпусах №№ 1, 2, 19, 18, 12/1, 12/2, 5;
- отримали пропозиції щодо роздільного збору сміття та прийому відсортованого сміття від двох компаній. Підготували для них певну інформацію і чекатимемо від них відповідей. Готуємося до впровадження наступного етапу роздільного збору сміття в рамках проєкту, який стартував в університеті 2021 року. Вже розміщено спеціальні контейнери на території студмістечка, біля 1-го та 7-го корпусів обладнано майданчики для встановлення таких контейнерів.
- спільно з помічниками деканів/директорів готуємо комплекс заходів з підготовки до новорічних свят. Визначили графіки чергування технічного та обслуговуючого персоналу на період з 1 по 15 січня.
Соціальний напрям
- Працюють із дотриманням усіх протиепідемічних заходів при COVID-19 їдальні 1, 31-го та 32-го (курсантська) корпусів, а також буфет 24-го корпусу;
- триває надання послуг з харчування на СОТ «Політехнік» з дотриманням усіх протиепідемічних заходів;
- проводиться збір даних щодо вакцинації працівників;
- спільно з ДЕФ закінчуємо підготовку планів закупівель і кошторисів на наступний 2022 рік;
- на минулому тижні засідання Ради з питань здійснення закупівель пройшло в онлайн- режимі 21.12.2021 р. Уклали угоди на закупівлю низки товарів і послуг.
- готуємо наказ про перезакріплення площ навчальних корпусів №№ 4, 18, 19, 23;
- триває робота комісії з аудиту приміщень навчального корпусу №18;
- минулого тижня підписали договір з КП «Київтеплоенерго» щодо передачі 4-го та 5-го житлових будинків для централізованого теплопостачання. Мешканці будинку повинні будуть укладати з цією організацією прямі договори;
- видано розпорядження щодо впровадження приписів згідно із заключним актом поліклініки №6 щодо проведення медичного огляду працівників, які працюють у шкідливих умовах;
- база відпочинку «Політехнік» працює в режимі роботи «бази вихідного дня». Планується заїзд відпочивальників на новорічні корпоративи й на цілий тиждень.
Безпека
- Упродовж попереднього тижня складних правопорушень по території університету виявлено не було;
- спільно з ДЕФ продовжуємо поетапно впроваджувати алгоритми системи контролю та управління доступом в Центрі фізичного виховання та спорту «Політехнік»;
- стежимо за виконанням розпорядження про порядок допуску до приміщень університету на період червоного рівня епідемічної небезпеки;
- оновили і модернізували серверне обладнання для системи контролю та управління доступом до університету;
- посилюємо заходи з охорони громадського правопорядку на території університету та студмістечка на період новорічних свят.
М.З.Згуровський
Дякую, Вадиме Анатолійовичу. Всі вам вдячні за оформлення головного корпусу та деяких інших куточків нашого кампусу. Це слід зробити гарною традицією. Наступного року варто подумати про площу Знань. Якщо її оповити красивими гірляндами, матимемо чудове місце. Наступні куточки КПІ це Алея сакур і Сквер Піонерів авіації. Якщо крок за кроком прикрашатимемо ці та інші місця, територія буде дуже привабливою. Дякую також за багато інших добрих справ, зроблених Вами і Вашим колективом.
Директор департаменту якості освітнього процесу О.А. Жученко
Плануємо роботу на наступний рік. Кількість освітніх програм, які виноситимуться на акредитацію, весь час збільшується, тому вдосконалюємо певні підходи.
Попри певну паузу в роботі НАЗЯВО в цьому році, все ж таки всі наші програми, які було заплановано акредитувати в 2021 році, акредитовані.
М.З.Згуровський
Дякую, Олексію Анатолійовичу, за дуже професійну роботу за вашим напрямом. Звичайно, це робота команди, Юрія Івановича Якименка, Анатолія Анатолійовича Мельниченка, деканів, завідувачів кафедр, але ви були дуже важливою її ланкою.
Директорка Навчально-наукового центру інноваційного моніторингу якості освіти М.М. Перестюк
Доуніверситетська підготовка. Все рухається в робочому режимі, навчання триває. Окрім того, нині розробляємо нові послуги, які пропонуватимемо вже з лютого.
Центр тестування. Завершуємо комплексний моніторинг 4-го курсу і переходимо до підготовки на лютий-місяць комплексного моніторингу того ж таки 4-го курсу за фаховими дисциплінами.
Платформа працевлаштування. Минулого тижня ми підписали угоду про співпрацю з Торговою енергетичною компанією. Вже першу групу для них відібрано. Колеги планують довгострокові відносини, тож ми з ними в цьому плані працюємо. Додам, що станом на сьогодні вже є 5 компаній, з якими ми співпрацюємо. У трьох вже перші групи проходять стажування, ведемо з ними перемовини щодо того, які саме прогалини в знаннях наших студентів вони виявили, щоб ефективно їх ліквідовувати за допомогою корегувальних курсів.
М.З.Згуровський
Дякую, Маріє Миколаївно, за професійну роботу, яку ви виконуєте.
Начальниця департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л.Г. Субботіна
Здійснюємо підготовчу роботу до закриття фінансового 2021 року. За усіма програмами кошти, які були заплановані, на рахунки КПІ надійшли. Закриваємо рік, стежимо, щоб усі кошти за цільовими призначеннями були використані. Проходять останні платежі.
На попередньому тижні отримали додаткове фінансування за програмою «Підготовка кадрів» у розмірі 781,6 тис. грн на «Інші видатки». Тому частково за рахунок цих коштів оплатили акредитацію та придбання матеріалів для нашого ВЕК на проведення ремонтів наступного року.
Також отримали додаткове фінансування за програмою «Наукова діяльність» у розмірі 2461,3 тис. грн на оплату праці по перехідних наукових темах, виконання яких розпочалося у 2021 році. Ці кошти були сплановані на оплату праці, тож частково пішли на заробітну плату, частково – на преміювання, розподілені між темами і доведені до наукових керівників.
Заробітну плату за ІІ половину грудня з урахуванням премії за 4-й квартал уже нарахували. 29-30 грудня ці кошти будуть на картках співробітників.
Академічну стипендію за грудень виплачено. Соціальну стипендію нараховано, її буде виплачено після отримання фінансування, можливо, ще цього року.
Казначейство планує працювати з нами ще 29 і півдня 30 грудня, тож платежі ще проходитимуть. Зараз вони здійснюються без затримок, своєчасно.
Підготовлено та проведено засідання Бюджетної комісії. На ній ухвалено рішення: 1) про виплату премії за 4-й квартал 2021 року, у тому числі молодшому обслуговуючому персоналу в розмірі посадового окладу; 2) для забезпечення стабільності роботи університету про продовження роботи сумісників загальноуніверситетських підрозділів до 30.06.2022 року; 3) провести моніторинг невикористаних відпусток працівниками; 4) виплату заробітної плати по наукових договорах здійснювати після отримання фінансування.
Аналізуємо виконання кошторисів за всіма бюджетними програмами у 2021 році, коригуємо за фактом у частині, яка стосується спецкоштів.
Готуємося до річного звіту.
М.З.Згуровський
Дякую, Людмило Григорівно. Ваш департамент працює дуже злагоджено і професійно. Дякуємо вам за це.
Директор студмістечка О.А. Іщенко
Усі наші мешканці, які хворіли, одужали. Нині в студмістечку хворих або контактних осіб, які мають перебувати на самоізоляції, немає. Усі гуртожитки на робочі та вихідні дні забезпечені з запасом усіма необхідними санітарно-гігієнічними засобами.
5-й гуртожиток. Заселення триває. Вже 33 здобувачі вищої освіти там проживають. Є й ті, хто бажає переселитися на цьому тижні.
Соціально-виховна робота. Окрім заходів для студентів, які залишатимуться в гуртожитках на свята, про організацію яких уже доповіла Наталія Валеріївна, також додам, що на виконання листа МОН ми організували та провели позачерговий інструктаж з питань безпеки життєдіяльності на час зимових канікул і новорічних та різдвяних свят, а також щодо дотримання правил пожежної безпеки. Окрім того, провели для студентів онлайн-зустріч на тему шкоди від вживання алкоголю, тютюнових виробів і наркотичних речовин.
Ремонтні роботи виконуються на чотирьох об'єктах. Працює служба експлуатації гуртожитків, на одному об'єкті (9-й гуртожиток) – Виробничо-експлуатаційний комбінат. Підрядні організації здають змонтовані автоматичні системи протипожежної сигналізації в 19-му та 20-му гуртожитках.
На всі вихідні та святкові дні буде організовано чергування інженерного складу вдень, а вночі – диспетчерсько-аварійної дільниці. Таким чином, 24 години на добу наші гуртожитки контролюватимуться.
Упродовж минулого тижня на території студмістечка та гуртожитків правопорушень не зафіксовано.
М.З.Згуровський
Дякую, Олександре Анатолійовичу. Таке запитання. Виходячи з того факту, що наш новий гуртожиток з більш комфортними, ніж в інших, умовами проживання, так повільно заселяється, і що ви навіть запрошуєте до нього студентів, чи можемо ми констатувати, що КПІ на даний момент повністю забезпечений згідно з санітарними нормами місцями в гуртожитках після введення в експлуатацію 5-го гуртожитку?
О.А.Іщенко
Так. І думаю, що й наступного року ми матимемо стовідсоткове забезпечення місцями в гуртожитках.
М.З.Згуровський
А за вашими даними, як багато університетів України має стовідсоткове забезпечення місцями в гуртожитках?
О.А.Іщенко
Повної картини в мене немає, але, якщо брати Київ, можу сказати, що в НАУ – дуже великий дефіцит місць у гуртожитках, в КНУ імені Тараса Шевченка – дуже великий дефіцит місць, у КНЕУ імені Вадима Гетьмана – дуже великий дефіцит і так далі. Вони шукали місця, де розмістити своїх студентів, і навіть до нас зверталися по допомогу з цього питання. Причому йшлося про сотні студентів, яким не вистачило місць у гуртожитках.
Ю.І.Якименко
У нас були офіційні звернення листами від чотирьох ЗВО, де нас просили виділити по 250- 400 місць.
М.З.Згуровський
Було б цікаво знати, Олександре Анатолійовичу, якою є ситуація із забезпеченням гуртожитками у закладах вищої освіти України.
Ігор Степанюк
Можу сказати, що є дуже небагато ЗВО, які можуть повністю забезпечити своїх студентів місцями в гуртожитках. Причому навіть там здебільшого існує система, що гуртожитками забезпечують лише студентів перших чотирьох курсів. Студентів п'ятих-шостих курсів уже не поселяють. Багато є університетів, у яких є місця в гуртожитках, але умови там такі, що студенти самі відмовляються там жити і надають перевагу оренді кімнат чи квартир. Це вже не кажучи про те, що в нас є і сімейні гуртожитки – таке є далеко не в кожному університеті. Тому об'єктивно ситуація із забезпеченням місцями в гуртожитках – одна з найкращих в Україні.
М.З.Згуровський
Таким чином, якщо ми кількісно забезпечили наших студентів місцями в гуртожитках, далі слід рухатися в напрямку забезпечення якості цих місць. Олександре Анатолійовичу, це ваша стратегічна програма на наступний рік і подальші періоди.
Ваша робота дуже важка, Олександре Анатолійовичу. Ми це знаємо і вдячні вам за те, що ви робите і витримуєте багато-багато перевантажень, які часто трапляються у вашій роботі.
Директорка Науково-технічної бібліотеки О.М.Бруй
Минулого тижня в НТБ відбувся захід Департаменту молоді та спорту КМДА – нагородження авторів кращих молодіжних ініціатив, і наша бібліотека отримала Подяку за активну участь у розвитку молодіжного руху столиці.
Наша співпраця з цим Департаментом розпочалася з виграшу нашого проєкту за програмою Громадського бюджету. В них на балансі перебуває обладнання на 2 млн, яке було заявлено в проєкті і з яким ми працюємо. Тепер вони нас відзначили і Подякою за розвиток молодіжного руху.
М.З.Згуровський
Оксано Миколаївно, без сумнівів ваша бібліотека є найкращою серед бібліотек вищих навчальних закладів України. Ваш колектив є колективом новаторів і ви тримаєте високий рівень. Дякую вам за це.
Продовження звіту О.М.Бруй
Сприяння публікаційній активності
Надано понад 600 консультацій щодо актуалізації профілів авторів в Гугл Академії, Scopus, віддаленого доступу до Scopus, визначення індексу УДК, користування системою Unicheck.
Завершено плановий моніторинг публікаційной активності НПП університету за даними БД Scopus. Усього опрацьовано дані щодо 2422 науковців.
Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань
Здійснено аналіз стану готовності журналу «Геоінженерія» до подання заявки на індексацію в Директорії журналів відкритого доступу DOAJ. Дано відповідні рекомендації, після виконання яких журнал може подати відповідну заявку, що попередньо очікується успішною.
Здійснюється верифікація роботи і подальше консультування тих редакцій, які вже отримали результати комплексного аналізу журналів на їхню відповідність міжнародним видавничим стандартам та вимогам БД Scopus/WoS.
Конференції «Дискурс професійної і творчої комунікації: лінгвокультурний, когнітивний, перекладацький та методичний аспекти», «Людина як суб'єкт міжкультурної комунікації: сучасні тенденції у філології, перекладі та навчанні іноземних мов», «Реалiзація наукового потенціалу студента вищої школи: виклики, перспективні напрями» зареєстровані на платформі OCS. Усього станом на 24.12.21 р. на платформі OCS зареєстровано 84 конференції КПІ ім. Ігоря Сікорського. З них 51 відкрито у проєкті «Наукові конференції України». 11 відкрилися в проєкті «Наукова періодика України» (URAN) та розміщують свої матеріали.
Підтримка ELAKPI – відкритого електронного архіву КПІ ім. Ігоря Сікорського
Усього в ELAKPI станом на 24.12.2021 р. розміщено 40236 документів. За останній тиждень в ELAKPI розміщено 128 документів, із них шляхом самоархівування – 103.
Культурно-освітня робота
Проведено такі заходи:
- «Нордичний феномен «Більдунг» – вивчаємо разом». Обговорення книги Лене Рейчел Андерсен та Томаса Бйоркмана «Більдунґ. Нордичний секрет краси і свободи»;
- лекція проєкту МузКлас «Музика вільних: джаз в Україні»;
- лекція з циклу «Розповіді про життя старих підручників»: «Майстер на всі руки», або Практичні посібники для життєвих справ»;
- французький розмовний клуб з носієм мови.
Директорка департаменту управління справами М.О. Мазур
До уваги керівників: доручення на наступний рік уже зареєстровані. Оригінали можна отримати в загальному відділі.
Також ми видали наказ про те, що до 10 січня всі керівники структурних підрозділів мають здати графіки відпусток працівників на наступний рік.
Завершуємо погодження структури університету, готуємо наказ.
М.З.Згуровський
Дякую, Марино Олександрівно. Важливу справу, поміж багатьох інших традиційних, ви з вашими колегами робите. Це інформатизація управлінської діяльності. Ми це всі відчули. Потрібно далі рухатися в частині вдосконалення цієї системи. Ви вже охопили достатньо велику кількість робочих місць в системі Мегаполіс. Це всі завідувачі кафедр, декани, керівники підрозділів – усього майже 400 робочих місць. Дуже непоганий результат. Скажімо, для порівняння, в Національній академії наук є лише одне робоче місце – у її Президента. Темпи в нас гарні, це дуже важливий результат. І вам з вашими колегами за це щира наша вдячність.
М.О.Мазур
Дякую. Після початку нового року ми плануємо перейти на нову програму «Кадри». На жаль, через те, що в нас дуже великі обсяги інформації, під час переходу на неї пішло дуже багато часу на перезавантаження цієї інформації. Але в січні-лютому кадри перейдуть на роботу в цій програмі і ми зможемо продемонструвати, наскільки вона пришвидшує і оптимізує нашу роботу.
Уповноважена особа з питань запобігання корупції Я.Ю.Цимбаленко
Складаємо плани роботи на наступний рік.
М.З.Згуровський
Дякую, бажаю успіхів і сподіваюся, що в нас у сфері запобігання корупції все буде добре.
Голова об'єднаного профкому М.О.Безуглий
Юрій Іванович уже поінформував про засідання комісії з питань виконання Колдоговору. Погоджено і підписано відповідний акт. Рухаємося далі за планом.
Новорічні заходи. Вже охоплено приблизно 400 дітей та онуків працівників університету. Але ця робота має поточний характер і триває й надалі за запитами.
Готуємося до річної звітності.
М.З.Згуровський
Дякую. Я впевнений, що новорічні свята у нас у КПІ, як завжди, пройдуть у дуже дружній, теплій атмосфері. Багато що залежить тут від профспілок – працівників, студентів. Треба зберегти цю традицію.
Голова профкому студентів Ігор Степанюк
На цьому тижні будемо вітати дітей студентів і аспірантів. Традиційно це проходитиме в сімейних гуртожитках. Також плануємо провести невеличку акцію з привітання студентів.
Готуємо плани на рік наступний. Сподіваємося, що він буде легшим, ніж цей. Хоча й 2021 рік був трохи легшим, ніж 2020-й.
Хочу подякувати всім підрозділам за взаємодію, співпрацю і допомогу. Сподіваємося, що наступного року ми нарешті повернемося до нормального режиму роботи і навчання. В усякому разі, ми цього прагнемо.
М.З.Згуровський
Дякую, Ігоре. Ви багато з вашими колегами реалізували важливих проєктів. Це і студентський відпочинок, і чисельні спортивні та культурно-масові заходи тощо. Тому всім вашим колегам передавайте нашу подяку і вітання.
Представники Студради, чи є у вас інформація про студентські справи, чи можливо запитання? Відсутні.
Наталіє Валеріївно, представники Студради вже не вперше відсутні на засіданнях ректорату. Поцікавтесь, будь ласка, що з ними.
Н.В.Семінська
Вони не відсутні. В.о. голови Студентської ради Ілля Войтюк підключається і прослуховує усі засідання ректорату. Він не бере слова, можливо, через заліки, які проходять водночас з засіданням, або з інших причин.
М.З.Згуровський
Якщо вони не хворіють і все гаразд, то добре. Просто незрозуміло, чому представник Студради не висловлює позицію студентства на засіданнях ректорату.
Шановні колеги, бажаю гарного завершення цього року. Звісно, ми ще зустрічатимемося з робочих питань, ще багато справ буде в нас протягом ближчих декількох днів. Але бажаю всім добре завершити цей рік і з гарним настроєм перейти у рік новий.