Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Минулого тижня в університеті зареєстровано 67 нових випадків захворювання на COVID-19. У випадку необхідності студентська група йде на самоізоляцію на два тижні, і студенти навчаються в дистанційному режимі. Рішення приймають декани/директори факультетів/інститутів.

На постійній основі здійснюється контроль проведення занять в аудиторному та змішаному режимі. 

Ведеться робота щодо вдосконалення системи працевлаштування, яка стосується всіх сторін функціонування університету. Насамперед мова йде про вдосконалення її освітньої складової. Відповідну доповідь зроблено на засіданні Вченої ради. Підготовлено наказ і Положення про започаткування функціонування Центру професійної адаптації студентів.

Здійснюється взаємодія з представниками ДК «Укроборонпром» щодо підготовки фахівців.

Продовжується робота зі створення оновленого каталогу освітніх пропозицій для іноземних здобувачів вищої освіти.

Завершується робота з проведення вибору навчальних дисциплін студентами другого рівня вищої освіти.

Видано накази про переведення на наступний рік підготовки та про закінчення аспірантури у 2021 році.

Аспіранти 2021 року вступу приступили до занять з англійської мови та так званих світоглядних, філософських дисциплін, які формують науково-світоглядні принципи у науковців.

З аспірантами-контрактниками укладено договори про надання освітніх послуг. Триває оплата за навчання.

Проведено інструктивні наради з робочими групами щодо підготовки до акредитації ОНП докторів філософії за спеціальностями 152, 035, 134, 124, 081, 075, 073, 142, 172, 054, 281.

Гарантам ОП надаємо результати соціологічних опитувань, які проводить «Соціоплюс».

Разом з НТБ розпочинаємо нову хвилю опитувань щодо академічної доброчесності і готуємося до щорічного повномасштабного опитування, яке потім закладається в основу акредитації.

Підготовлено інформаційний лист щодо роботи з підготовки до атестації магістрів за ОПП у грудні 2021р.

Продовжувалася робота з моніторингу стану аудиторного фонду підрозділів університету, особливо тих, які були оцінені незадовільно.

Проводяться перемовини з викладачами, методистами інститутів/факультетів і диспетчерською університету щодо питань планування комп'ютерного часу на екзаменаційну зимову сесію та на весняний семестр у навчальних класах.

Здійснюємо планування підсумкової атестації при випуску магістрів. Готуються накази щодо нових екзаменаційних комісій. Форма проведення атестації залежить від епідемічної ситуації. 

Захист магістерських дисертацій проводитиметься в очному режимі.

Від компанії «Технополіс» отримано 5 бонусних ліцензій на MathCAD Pro, їх передано викладачам ІЕЕ, ПБФ, ФМФ, ХТФ, що проводять заняття в навчальних класах КБ ІС. Підготовлено документи на планову закупівлю антивірусної програми ESET Endpoint Antivirus на 95 робочих місць для відправлення через Мегаполіс.

«Електронний кампус» повинен запрацювати сьогодні ввечері. Через збої в електроживленні тричі не вдавалося завантажити деякі бази даних.

Тривала робота спільно з тендерним відділом та факультетами щодо закупівлі навчально-лабораторного обладнання в межах затверджених планів Радою зі стратегічного розвитку.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

На минулому тижні захворіли 67 осіб – 1 працівник і 66 студентів. 15 студентів мешкають у гуртожитку. В ізоляторах студмістечка перебувають 32 особи. Зафіксовано понад 900 контактних осіб, відповідні академгрупи на два тижні переведено на дистанційний режим навчання.

Триває вакцинація. Минулого тижня вакциновано 186 співробітників разом із 152 студентами.

Навчально-виховна робота

З 11 жовтня розпочався перший календарний контроль, який триватиме до 23 жовтня.

Проведено нараду із заступниками деканів/директорів з НВР:

- наголошено на необхідності подальшого моніторингу ситуації з захворюванням студентів на COVID-19;

-  переважною більшістю факультетів станом на 5 жовтня надано інформацію щодо ознайомлення студентів 1-го курсу з нормативною базою університету;

-  доведено до відома підрозділів особливості поновлення на захист випускних робіт студентів;

-  наголошено на необхідності підготувати та надати плани проведення навчально-виховних заходів по підрозділах.

Підготували презентацію та взяли участь у проєкті  KPItalks. Студентів ознайомлено з особливостями проведення поточного, календарного та семестрового контролів. Трансляцію переглянули понад 300 студентів.

Розроблено та погоджено Положення про куратора в КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Мобільність

Здійснювалася підготовка до проведення #ErasmusDays 14-16 жовтня 2021 р. в онлайн- форматі:

- онлайн-фотовиставка учасників обміну за програмою Erasmus+;

- інстаграм-вікторина; подкаст,  онлайн-лекція про умови участі в проєктах КА2 програми Erasmus+.

На 13 жовтня заплановано КПІtalks на тему мобільності.

Підготовлено проєкт і подано заявку на участь у програмі Горизонт 2020 “Ніч Європейського Дослідника» (HORIZON-MSCA-2022-CITIZENS-01 (MSCA and Citizens 2022), номер заявки SEP-210789383). Проєкт спрямовано на посилення зацікавленості шкільної молоді та студентства в науці. Проєкт «ENGINE» розроблявся спільно з ВСППР. Проєкт подано консорціумом у складі трьох університетів України: КПІ ім. Ігоря Сікорського, НТУ «ХПІ» та НУ «ЛП». Результати конкурсу очікуються в лютому 2022.

Стипендіальне забезпечення

Відбулося засідання стипендіальної комісії університету, на якому були розглянуті подання від факультетів/інститутів на зняття академічних стипендій зі студентів, які реалізують право на академічну мобільність. Рішенням стипендіальної комісії університету призначено академічні стипендії 190 аспірантам 2021 року вступу.

Відповідно до наказів МОН та рішення стипендіальної комісії університету підготовлено та передано до ДЕФ накази на призначення студентам нашого університету 7 академічних стипендій Президента України та 5 іменних стипендій Верховної Ради України.

Профорієнтація

Разом з представниками відбіркових комісій факультетів/інститутів проведено перший День відкритих дверей КПІ. Дано старт КПІАбітFest.

Упродовж усього дня надавались відповіді на запитання вступників та їхніх батьків. Станом на сьогодні зафіксовано понад 800 переглядів.

Проєкт Центру розвитку кар'єри за технічної підтримки Медіалабораторії «Історії успіху»: відеоролик від компанії «Київтеплоенерго», на 11 жовтня запланований відеоролик від компанії «Innoware».

Триває підготовка до Ярмарку вакансій, який відбудеться 8-12 листопада 2021 р.

Здійснювали супровід підписання рамкових договорів про співпрацю з «Ітон Електрик», «Палп Мілл Принт».

Організаційна робота

Триває активна інформаційна робота із залучення студентів до гуртків та активностей: https://t.me/dnvr_31/1529, https://t.me/dnvr_31/1528, https://t.me/dnvr_31/1527, https://t.me/dnvr_31/1526, https://t.me/dnvr_31/1525, https://t.me/dnvr_31/1522, https://t.me/dnvr_31/1519, https://t.me/dnvr_31/1518

Центр культури і мистецтв

5 жовтня проведено презентацію колективів ЦКМ, яку відвідали 30 студентів. Одночасно велась онлайн-трансляція. Маємо 585 переглядів на YouTube. Протягом тижня до колективів зареєструвалися понад 70 студентів.

Соціально-психологічна робота

Надано 12 онлайн та 2 очні консультації психологами.

Психологами проведено вебінар на тему «Ми сприймаємо світ по-різному: аудіали, візуали,  кінестетики та дискети».

У Колізеї проведено музично-літературний вечір-квартирник (~25 учасників).

Організовуємо День донора плазми в лабораторії «Біофарми», його проведення заплановано на 13 жовтня.

На запит МОН підготовлено та надано інформацію про архітектурну та інформаційну доступність закладу освіти для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення станом на 31 грудня 2020 року.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Наукові проєкти і гранти

Для вивчення відповідності вимогам до керівників проєктів, що можуть подаватись на конкурс «Передові дослідження в галузі математичних, природничих і технічних наук» Національного фонду досліджень,  проаналізовано наукометричні показники в сув'язі з віком науковців КПІ ім. Ігоря Сікорського. Всього попередньо виявлено 27 потенційних керівників. Відповідну інформацію скеровано у підрозділи.

На конкурс проєктів держбюджетних НДР МОН подано 49 проєктів від 20 факультетів, навчально-наукових інститутів і наукових підрозділів (фундаментальних – 9, прикладних–35, розробок – 5) на суму 60,6 млн грн. Згідно з вимогами МОН, КПІ ім. Ігоря Сікорського має право подати проєктів на суму 26,5 млн грн. Внутрішню експертизу (онлайн через гуглформи) буде проведено з 13 по 21 жовтня 2021 р.

МОН оголосило інформацію «Про проведення конкурсного відбору проєктів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених». Підготовлено наказ із роз'ясненнями, строками та формами, і доведено його до всіх підрозділів університету.

Згідно з наказом МОН України від 04.10.2021 №1058 «Про результати експертизи анотованих звітів за закінченими у 2020 році дослідженнями і розробками та звітів за етапом 2020 року» дві теми від КПІ ім. Ігоря Сікорського (наук. керівники – О.В. Збруцький та В.Я.Данилов) отримали низькі бали. 7 жовтня на засіданні Науково-технічної ради університету розглянуто та проаналізовано результати експертизи та отримано пояснення керівників. Визначено заходи з усунення недоліків як для конкретних проєктів, так і стосовно вдосконалення експертизи завершених НДР на рівні університету.

На виконання доручень ректора

У взаємодії з керівництвом ІПОТ працюємо над реалізацією завдань його діяльності. Сформовано пропозиції щодо складу науково-технічної ради інституту та експертів. Обговорено та погоджено заходи з оптимізації управлінської вертикалі. Напрацьовано матеріали щодо суб'єктів взаємодії з ФПОТ. Проведено аналіз дивізіонів УОП на відповідність їх напрямам ІПОТ.

Проведено планову тижневу нараду Ради комплексної космічної програми університету. Обговорено питання подання проєктів космічного напряму на конкурс проєктів МОН України, перелік потенційних проєктів для співпраці з Познанською політехнікою, пошук та відновлення обладнання для випробування супутників, планування закупівель за договором БФ та договором з Харківським замовником.

На виконання рішень Координаційної ради

На Вченій раді університету 4 жовтня затверджено «Положення про видавничу політику КПІ ім. Ігоря Сікорського». 

7 жовтня у взаємодії з НТБ проведено зустрічі з редакціями журналів, що видаються КПІ ім. Ігоря Сікорського. Наголошено на необхідності співпраці редакцій, НТБ і НДЧ у створенні плану заходів для досягнення відповідності всіх журналів критеріям, виконання яких є необхідним для входження до міжнародних баз даних. 

У взаємодії з НТБ до редакцій журналів «Information, Computing and Intelligent systems», «Механіка гіроскопічних систем», «Адаптивні системи автоматичного управління»,  «Обрії друкарства», «Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право» та «Інформаційні системи, механіка та керування» направлено аналітичні матеріали щодо їхньої відповідності світовим видавничим практикам і критеріям, без дотримання яких видання не може претендувати на включення до наукометричних баз даних Scopus та Web of Science. Запропоновано спільно з НДЧ розробити план конкретних заходів, розподілених у часі та спрямованих на входження видання до Scopus та Web of Science.

Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського

У взаємодії з проректором В.А.Кондратюком 4 жовтня взяли участь в обговоренні стратегії та завдань з енергоефективності КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Підготовлено та подано до участі у торгах 4 тендерних пропозиції (3 – НДЦ «ТЕЗІС», 1 – ІЕЕ). Спільно з ФСП взяли участь у тендерних торгах щодо надання послуг із проведення комплексних соціологічних досліджень з оцінки ризиків виникнення конфліктів в громадах, очікуємо рішення. Протягом тижня до структурних підрозділів передано 21 тендерну пропозицію (2 – ІЕЕ; 1 – ІТС; 1 – РТФ; 6 – НДЦ «ТЕЗІС»; 3 – ТЕФ; 1 – ФЕЛ; 1 – ФЕЛ, ФЕА; 2 – ФІОТ, ІПСА, АПЕПС (ТЕФ), ФТІ, ФПМ; 2 – ФММ; 2 – ХТФ).

Подано 1 заявку на корисну модель (ФМФ).

Узяли участь у роботі комісії з розгляду результатів виконання договору держзамовлення на ІМЗ. 7 жовтня в 9-му корпусі проведено засідання комісії з цього питання.

Робота із зовнішніми партнерами

Завершено роботу міжвідомчої робочої групи «Інфраструктура», якою підготовлено зміни до проєкту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність». За інформацією О.Я.Юрчишин, дослідницька інфраструктура може бути локально розташованою, розподіленою, державною або приватною. Визначено основні структури, яким буде надаватись державна підтримка,  –  це Центри колективного користування науковим обладнанням, Національний науковий центр,  Ключова дослідницька лабораторія,  обґрунтовано їх функції та завдання. Проєкт змін передається на громадське обговорення.

6 жовтня разом з проректоркою Н.В.Семінською та науковцями університету взяли участь в «Huawei Road Show 2021», де ознайомились з новітніми інноваційними розробками компанії.

8 жовтня відбулася робоча зустріч з керівництвом заводу «Радар» та деканом ХТФ О.В.Лінючевою. Обговорено питання співпраці у сфері інноватики.

М.З.Згуровський

Я просив би вас пришвидшити оновлення переліку оборонних розробок КПІ. На цьому тижні нам доведеться спілкуватися із зовнішніми відомствами з цих питань.  Наразі потрібно допомогти нашим науковим групам узяти участь у конкурсах МОН.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

Комісією з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючева) в порядку громадського обговорення розглядається проєкт Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність». Метою цього нормативно-правового акту є розширення функцій Національної ради з питань розвитку науки і технологій на сферу інновацій, зокрема з покладанням на неї функцій з підготовки пропозицій Кабінету Міністрів України щодо засад державної підтримки і стимулювання інноваційної діяльності для використання результатів наукової та науково-технічної діяльності в реальному секторі економіки.

Згідно з наказом МОН України від 04.10.2021 №1058 «Про результати експертизи анотованих звітів за закінченими у 2020 році дослідженнями, розробками та звітів за етапом 2020 року» Науково-технічною радою (С.О.Воронов) розглянуто та проаналізовано результати експертизи двох тем (керівники – В.Я. Данілов і О.В. Збруцький). З метою усунення недоліків щодо виконання цих тем запропоновано їх доопрацювати; також попереджено, що названі керівники не можуть брати участі у цьогорічному конкурсі.

М.З. Згуровський

Чи ми здійснюємо проміжний контроль за виконанням робіт, щоб не потрапляти в таку ситуацію, коли роботи оцінюються МОН чи НФДУ, і потім ми отримуємо такий неприємний результат?

В.А. Пасічник

У нас працюють комісії, які розглядають проєкти. Ми якраз звернули увагу, що наші комісії  прийняли роботи і не звернули уваги, що потенційно може виникнути проблема. Одним із рішень Науково-технічної ради було посилити організаційний супровід.

М.З. Згуровський

Ось у цьому полягає моє питання. Очевидно, нам потрібно винести певний урок із цього випадку і сформувати систему критеріїв для комісії. Краще, якщо ми побачимо на проміжному етапі якісь невідповідності вимогам, ніж потім це зробить Міністерство чи НФДУ, і ми матимемо репутаційні втрати.

Продовження доповіді М.Ю. Ільченка

За результатами розгляду на Вченій раді звернення від родин героїв, які віддали своє життя у війні за територіальну цілісність і незалежність України, підготовлено лист до 5 деканів з інформацією про заходи, проведені на загальноуніверситетському рівні, а також про можливі інші дії на рівні підрозділів з метою вшанування пам'яті. До взаємодії з ветеранами і родинами політехніків, які загинули, доцільно долучитися також Раді ветеранів університету (Ю.В. Нестеренко).

На підсумковому засіданні (за участю голови Вченої ради КПІ) Секції з інформаційних і комунікаційних технологій Комітету з Національної премії України імені Бориса Патона одноголосно прийнято рішення про присудження зазначеної премії колективу, що включає двох науковців колишнього КБ «Ритм» нашого університету.

Проректор з міжнародних зв'язків С.І.Сидоренко

Робота з іноземними партнерами

За участю дипломатичної місії Німеччини в Україні відбулася церемонія закладання «Каменю спотикання», присвяченого пам'яті Г.К. Бріфа, який працював заступником директора КПІ з навчальної частини та в 1941 році загинув у Бабиному Яру.

Виконувалися завдання за результатами зустрічі пані Н.І.Озден – менеджерки компанії «Baykar Makina» (Туреччина) з ректором М.З. Згуровським. ДМС спільно з І.В. Коробком та І.Г. Малюковою підготували проєкт Меморандуму про співпрацю з компанією «Baykar Makina».

Взаємодія з посольствами

За сприяння Українсько-Японського центру було організовано онлайн-лекцію посла України в Японії, заслуженого економіста України, д.ф.-м.н. Сергія Корсунського на тему «Японія, якої ви не знаєте». Взяли участь понад 160 студентів КПІ.

Для Фонду підтримки талановитої молоді Узбекистану, яка виборює стипендії Фонду для навчання і стажування в провідних зарубіжних університетах США, Великобританії, Японії, Німеччини та ін., ДМС, ЦМО спільно із В.А. Пасічником формують пропозиції щодо умов стажування в КПІ талановитих абітурієнтів і молодих вчених Узбекистану за пріоритетними напрямами наукових шкіл КПІ, зокрема – у сфері аерокосмічних технологій.

Крім того, взаємодіємо з Посольством Узбекистану та з В.А. Пасічником у частині заходу «InnoWeek.uz-2021» («Міжнародний тиждень інноваційних ідей – 2021») в Ташкенті 22-27 листопада та підготовки до підписання Угоди з КПІ.

Міністр інноваційного розвитку Узбекистану І.Ю. Абдурахмонов надіслав ректору КПІ запрошення відрядити делегацію КПІ на цей головний захід у сфері інновацій.

Нам треба прийняти рішення щодо складу делегації КПІ, яка може здійснити візит до Ташкента 22-27 листопада 2021 року.

– У межах проєктів «Місцеве самоврядування та реформа з децентралізації влади програми ПРООН із відновлення та розбудови миру» заплановано візит до КПІ керівників військово-цивільних адміністрацій та органів місцевого самоврядування територіальних громад Донецької та Луганської областей. Захід відбудеться за програмою «Добре врядування та участь громадян у зміцненні засад правосуддя, безпеки, охорони навколишнього середовища та соціальної єдності на території Східної України» за фінансової підтримки Шведського агентства з питань міжнародної співпраці та розвитку (SIDA), уряду Данії та Швейцарського агентства розвитку та співробітництва.

Продовжуємо взаємодіяти з впливовими міжнародними організаціями (BSUN, UNICA, ПРООН, Magna Charta Observatory): 4 вебінари в жовтні.

Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян

20 жовтня завершується набір іноземних громадян на навчання.

Станом на 11 жовтня зараховано (враховувались ті студенти, які вже підписали контракти та заплатили за навчання) 247 іноземців (станом на аналогічний період у 2020 році – 235; у 2019 р. – 307).

Підписано і видано 370 запрошень на навчання в КПІ (у 2020 р. – 251, у 2019 р. – 350).

А всього надійшло 836 звернень щодо вступу до КПІ.

2 жовтня ДМС, ЦМО започаткували взаємодію із "Ukrainian Center"в Азербайджані, який створено з метою сприяння набору абітурієнтів з Азербайджану (оформлення документів, вступний іспит і т.д.) на навчання в університетах України, у т.ч. – в КПІ.

За дорученням першого заступника міністра А.Вітренка готуємося до участі в щорічній Міжнародній освітній виставці «International Education Fair 2021» в онлайн-форматі в містах Нур-Султан, Шимкент, Алмати, Ташкент. Планується, що в період з 20 жовтня по 2 листопада у виставці візьмуть участь понад 200 іноземних закладів вищої освіти з 50 країн світу.

Міжнародна проєктно-грантова діяльність

Продовжується проведення в підрозділах семінарів-практикумів для організаторів і керівників діючих наукових груп, що присвячені методикам здійснення міжнародної проєктної діяльності; перший з них було проведено силами ДМС на базі Інституту матеріалознавства та зварювання ім. Є.О. Патона. Наступний семінар заплановано провести 12 жовтня на базі Інституту прикладного системного аналізу.

Працюємо з підрозділами над обранням кандидатур для участі у черговому щорічному конкурсі на здобуття стипендії імені Фулбрайта Fulbright Visiting Scholar Program 2022-2023.

5-7 жовтня на базі КПІ відбулася Міжнародна конференція з матеріалознавства «HighMatTech-2021», організована Інститутом проблем матеріалознавства ім. І.М. Францевича НАН України, КПІ ім. Ігоря Сікорського та Українським матеріалознавчим товариством ім. І.М. Францевича.

7-9 жовтня на базі КПІ проходила Міжнародна конференція «4-та Східно-Західна хімічна конференція 2021», організаторами якої виступили КПІ ім. Ігоря Сікорського та Турецьке хімічне товариство. У конференції разом із вченими з України, Туреччини, США, Франції, Італії, Польщі, Чехії та інших країн брали участь молоді вчені з КПІ.

Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

6 жовтня 2021 року світовий рейтинг університетів ТНЕ опублікував рейтинг за предметними областями (World University Rankings 2022 by subject).

За предметною галуззю «Computer Science» КПІ увійшов до тисячі кращих університетів світу з місцем 801+, за галуззю «Engineering» КПІ посів місце 1001+.

До рейтингу THE в галузі «Computer Science» від України увійшли п'ять ЗВО:

  1. Національний університет «Львівська політехніка» – місце в інтервалі місць 201-250,
  2. Харківський національний університет радіоелектроніки – 401-500,
  3. Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"– 801+,
  4. Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» – 801+,
  5. Київський національний університет імені Тараса Шевченка – 801+.

До рейтингу THE в галузі «Engineering» від України увійшли вісім закладів вищої освіти:

  1. Сумський державний університет – місце в інтервалі місць 601-800,
  2. Харківський національний університет радіоелектроніки – 801-1000,
  3. Національний університет «Львівська політехніка» – 801-1000,
  4. Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» – 1001+,
  5. Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» – 1001+,
  6. Київський національний університет імені Тараса Шевченка – 1001+,
  7. Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна – 1001+,
  8. Чернівецький національний університет ім. Юрія Федьковича – 1001+.

За результатами оголошеного тиждень тому рейтингу U-Multirank 2021 робочою групою по рейтингах здійснено порівняння інтегральних параметрів КПІ з інтегральними параметрами  інших університетів України. Аналітичну довідку направлено керівному складу університету та членам ректорату.

Водночас КПІ запрошено приєднатися до нового збору даних для завантаження до рейтингу U-Multirank 2022.

Спільно з різними структурами університету здійснюється накопичення первинних даних для завантаження на портал рейтингу; термін – до 12 жовтня.

На запрошення редактора журналу QS-GEN (Global Education News) Антона Грейса підготували від КПІ і до 10 жовтня (вчасно) відправили статтю для публікації у шостому випуску цього всесвітнього журналу – про події Фестивалю «Sikorsky Challenge 2021: Україна і світ» у серпні 2021 року.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота:

- Підготували технічне завдання для оголошення процедури закупівлі послуги з обслуговування та перезарядки первинних засобів пожежогасіння;

- продовжували виконувати обстеження об'єктів зі складанням дефектних актів, де необхідно виконати капітальні та поточні ремонтні роботи (17-й та 22-й навчальні корпуси);

- провели дві робочі наради щодо виконання робіт з благоустрою території на вулиці Борщагівській за 18, 19, 21, 28-м навчальними корпусами. Продовжуємо готувати територію під висаджування парку. Через певні технічні проблеми висаджування рослин на цій території ми переносимо з 16 на 21 жовтня. Визначено групи осіб, відповідальних за роботи. Перша група відповідатиме за карту висаджування рослин на цьому майданчику (вона вже готується); друга – за завезення ґрунту, який буде підсипатися у відповідних місцях (його вже завезено); третя – за відбір і доставку саджанців; четверта – за організацію заходів, підготовку засобів для роботи, підвезення води та самі роботи тощо;

- здійснили профілактичний огляд теплових мереж навколо 5-го та 35-го навчальних корпусів;

- продовжуємо роботи з гідроізоляції 14-го та 15-го навчальних корпусів;

- закінчили роботи із  заміни 180 метрів водопровідної труби до 28-го навчального корпусу;

- провели профілактичний огляд трансформаторних підстанцій на території університету;

- продовжуємо роботу зі встановлення пандусу в Науково-технічній бібліотеці;

- розпочали огляд та ремонт бруківки на території університету;

- за результатами роботи комісії виконуємо поточні ремонтні роботи аудиторного фонду;

- продовжуємо роботи з підсилення фундаменту 12-го навчального корпусу;

- проводимо комплекс заходів спільно з помічниками деканів/директорів факультетів/інститутів щодо дотримання протиепідемічних заходів в університеті і готуємось до проведення місячника з благоустрою;

- продовжуємо огляд індивідуальних теплових пунктів;

- готуємо інформацію і проведення розширеного засідання Ради з енергозбереження;

- провідний інженер Служби енергоменеджменту університету проходить підвищення кваліфікації за напрямком енергоаудиту в проєкті E-ETAP – Energy Efficiency Training and Auditing Project in Ukraine – навчальний проєкт з енергетичної ефективності та енергетичного аудиту в Україні;

- триває підготовка кошторису по спільному використанню електромереж для можливості отримання відшкодувань у 2022 році за виконаний ремонт та обслуговування мереж спільного використання;

- виконано власними силами із залученням фахівців служби енергоменеджменту та науковців університету оновлення програмного забезпечення контролерів модулів ІТП корп. №№ 12/1, 12/2, 18А, 18Б, 19А, 19Б, 2, 1/1, 1/2 для віддаленого доступу;

- підготували листа до Херсонської обласної державної адміністрації щодо відповідної публікації в місцевій газеті для отримання дозволу на викиди бази відпочинку «Маяк».

Соціальний напрям:

-  Відкрили їдальню 31-го корпусу на території студмістечка та буфет 24-го корпусу в Центрі фізичного виховання та спорту;

- продовжується робота з надання  послуг харчування на СОТ «Політехнік». Плануємо надалі відкрити зимову їдальню;

- засідання тендерного комітету пройшло 7 жовтня. На ньому відбулось обрання та проведення закупівель товарів, робіт, послуг. Почали процедури закупівлі віконних конструкцій, дверей металопластикових, робототехнічніх систем, мікроскопа, склопакетів, біомедичного обладнання, інтерактивної панелі;

- уклали договори на закупівлю послуг з оцінювання права постійного користування земельною ділянкою, комп'ютерні комплектуючі, систему відеоспостереження, основні органічні хімічні речовини, гумові вироби для лабораторії, лабораторні пластмасові вироби, капітальний ремонт (відновлення працездатності системи кондиціювання) зали курсового та дипломного проєктування  ФІОТ (навчальний  корпус №18);

- підготували звіт про використання держмайна для МОН;

- підготували спільно з юридичним управлінням наказ щодо перезакріплення приміщень ФБМІ, корпус № 22;

- проводиться збір даних щодо розподілу засобів індивідуального захисту (масок), антисептиків серед факультетів та інститутів;

- база відпочинку «Політехнік»  працює в  режимі роботи бази вихідного дня;

- проведено інвентаризацію баз відпочинку «Маяк», «Сосновий», «Політехнік».

Безпека:

- На попередньому тижні у трьох студентів було викрадено чотири ноутбуки. Проте завдяки системі відеоспостереження, якою обладнано університет, і співпраці  з правоохоронними органами впродовж тижня ці ноутбуки було повернено власникам, а підозрюваних у крадіжці затримано. Проводяться слідчі дії;

- продовжуємо розробляти алгоритми реорганізації системи контролю та управління доступом у Центр фізичного виховання та спорту (корпус №24). Співпрацюємо з компанією, яка забезпечує синхронізацію роботи перепускної системи та центральної бухгалтерії;

- підготували технічне завдання щодо встановлення охоронної сигналізації в приміщенні технохабу у 18-му навчальному корпусі.

М.З.Згуровський

Дякую. Висадження нового парку – це надзвичайно важлива справа. Дуже масштабний проєкт, отож нам потрібно максимально синхронізувати дії різних організацій і наших підрозділів. Тому бажано викласти план дій на папері – щоби ми все, що необхідно зробити,  бачили, могли узгодити всі дії з усіма учасниками. Адже проєкт, з організаційної точки зору, є доволі складним, а нам у цьому році потрібно зробити якомога більше для його реалізації.  Підготуйте, будь ласка, такий план. Ми його на цьому тижні маємо погодити з усіма учасниками.  

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А. Жученко

Зовнішня акредитація. На минулому тижні подано на акредитацію ОП за спеціальністю 111 «Математика» магістерського рівня (фізико-математичний факультет). Упродовж цього тижня планується подати ще три освітні програми  PhD-рівня за спеціальностями 184 «Гірництво», 143 «Атомна енергетика» і 061 «Журналістика». Проводився весь  комплекс заходів щодо підготовки акредитації цих програм з деканами факультетів, завідувачами кафедр та гарантами освітніх програм.

Крім того, опубліковано проєкти висновків Галузевих експертних рад за результатами акредитації попередніх ОП рівня PhD за спеціальностями 144 «Теплоенерегетика» та 133 «Галузеве машинобудування». Всі вони позитивні.

Внутрішня акредитація. За результатами засідання  акредитаційної комісії підготовлено наказ про оптимізацію та актуалізацію освітньо-наукових програм магістерського рівня. Внутрішня акредитація триває. Забезпечується наповнення інформаційної системи самоаналізу, яка вже пройшла попереднє тестування, і тепер кожній кафедрі надано доступ до особистих кабінетів.

Департамент також продовжує супровід конкурсних процедур за оголошеним 30 вересня конкурсом на заміщення 192 посад науково-педагогічних працівників.

Проведено аналіз кадрового складу викладачів і науковців на предмет необхідності проходження тестування на знання української мови. На сьогоднішній день виявили бажання та потребують пройти таке тестування 322 особи. Воно проходитиме на базі НТБ.

Директорка ІМЯО М.М.Перестюк

Доуніверситетська підготовка. Провели перший рубіжний контроль груп, набраних улітку, і вже другий тиждень працюємо в аудиторіях з осінніми групами.

Завершуємо інвентаризацію 26-го та 29-го корпусів і намагатимемося ближчим часом винести туди навчання з деякими групами.

Центр тестування. Ми вже завершуємо перший   комплексний вхідний контроль. Готуємо  комплексний моніторинг 3-го курсу на предмет знання іноземної мови та 4-го курсу на знання відповідних дисциплін та іноземної мови.

М.З.Згуровський

Дякую. Система ректорського контролю існує вже 17 років. Вона відіграє дуже важливу роль для університету в частині якості підготовки фахівців. Але нині дуже важливо здійснити подальше вдосконалення цієї системи, виходячи з вимог роботодавців за різними напрямами. Тому прошу разом з Анатолієм Анатолійовичем, з факультетами та інститутами попрацювати над тим, щоб зробити певне оновлення системи критеріальних вимог, оцінювання та інших речей. Ми маємо розуміти потреби ринку праці та суспільства, щоб відобразити їх у наших критеріальних вимогах і при оцінюванні.

М.М.Перестюк

Так. Ми вже працюємо в методичних комісіях і плануємо навесні провести комплексний    моніторинг фахових знань 3-го і 4-го курсів з урахуванням того, що нині потребують роботодавці,  і з'ясувати, в чому ми недопрацьовуємо в наших програмах.

Начальниця департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л.Г. Субботіна

Отримано фінансування жовтня за всіма бюджетними програмами.

Платежі в Казначействі здійснюються без затримок  у звичайному режимі.

Зменшено фінансування академічних стипендій у 2021 р. на 4,0 млн грн відповідно до фактичного контингенту стипендіатів.

Нараховуємо заробітну плату за першу половину жовтня. Виплата планується на 13 жовтня.

Нараховуємо академічну і соціальну стипендію за жовтень.

Прийнято у структурних підрозділів фінансову та бюджетну звітність за 3-й квартал.

Здійснюємо консолідацію звітності для подання до Державного казначейства та МОН.

Узяли участь у засіданні Бюджетної комісії, прийнято рішення про встановлення стимулюючих надбавок у межах економіки фонду заробітної плати по 31.12 2021 р. Рішення комісії надіслано всім структурним підрозділам.

Узяли участь у засіданні стипендіальної комісії та інших робочих комісій університету.

Разом з НДЧ розробили та довели до підрозділів порядок електронного обліку наукових договорів.

Узяли участь у нараді щодо перепускного режиму в 24-му корпусі і щодо того, як з'єднати термінали з нашими комп'ютерами, про що говорив Вадим Анатолійович. Програмісти висунули дуже доречні пропозиції, вони нададуть їх нам на папері, поінформують про можливі ціни, і ми будемо все це узгоджувати і працювати над розташуванням терміналів у корпусі. Це дасть нам можливість не лише автоматично проводити нарахування, але й бачити, скільки людей  сплатило за тренування, завантаження залів, знати, скільки  з них працівників КПІ, а скільки – сторонніх відвідувачів, які відвідують їх на комерційній основі. Тобто, ми в будь-який момент  матимемо повну картину того, що там відбувається.

М.З.Згуровський

Дякую. Така система дуже потрібна. Тож ми зможемо мати відомості і про сторонніх відвідувачів, і про наших співробітників у залах, і, головне, зможемо вести необхідний облік, що, звичайно, вплине і на дисципліну, і на фінансовий стан.  

Директор студмістечка О.А.Іщенко

До вже оприлюдненої інформації про стан захворюваності на COVID-19 додам, що багато захворілих студентів або мають перебувати на самоізоляції в гуртожитку, або їхати додому, до батьків Станом на сьогоднішній ранок у гуртожитках студмістечка  налічується 22 хворих  студенти і 31 студент, які були контактними і мусять перебувати на самоізоляції. Ці студенти перебувають в окремих кімнатах санаторію-профілакторію. Волонтери спільно з фахівцями з виховної роботи забезпечують їх необхідними ліками та  харчами.

Фахівці з виховної роботи здебільшого зосереджені на інформуванні студентів про необхідність неухильно дотримуватися протиепідемічних вимог і правил, щоб не поширювати коронавірус,  а також на агітаційній роботі за вакцинацію та інформуванні про те, де саме можна вакцинуватися.

Сталася в студмістечку і дуже неприємна подія. Студент ФСП, який мешкає в гуртожитку №20, потрапив до реанімації. У нього харчове отруєння. Це не пов'язано з COVID-19, але для нас це ситуація надзвичайна. Тому ми тримаємо зв'язок з лікувальною установою і відстежуємо все, що відбувається.

Ремонти. На семи об'єктах виконуємо ремонтні роботи силами підрозіділв студмістечка. На трьох об'єктах працюють підрядні організації.

Правопорядок. Грубих порушень правопорядку в студмістечку не зафіксовано.

М.З.Згуровський

Дякую. А як відбувається заселення гуртожитку №5. На якому ви етапі, що ще слід вирішити?

О.А.Іщенко

Гуртожиток готовий до заселення, повністю укомплектований необхідним інвентарем. До середи 13 жовтня нам пообіцяли дати воду. Як з'ясувалося, була технічна проблема – будівельники не могли пройти під вулицею Олекси Тихого. Там дуже багато комунікацій – міській колектор, електрокомункації тощо. Довго шукали технічне рішення, і нарешті проблему  вирішено. Будівельники зробили введення комунікацій в наш гуртожиток і тепер впродовж двох-трьох днів мають під'єднати його до системи водозабезпечення. Як тільки вода  буде, почнемо поселення. В нас уже сформовано базу аспірантів і наукових магістрів, які бажають переїхати до гуртожитку №5.

М.З.Згуровський

А яка організація забезпечує це під'єднання? 

О.А.Іщенко

«Євротранс». Точніше, їхня підрядна організація.

М.З.Згуровський

Але ж гуртожиток вже здано в експлуатацію. Як таке може бути?

В.А.Кондратюк

Якщо дозволите, я поясню. У момент здачі вода в гуртожитку була. Але коли ми провели гідравлічні випробування, виявилося, що напір дозволяє подавати воду тільки на нижні поверхи – лише до четвертого. Нас це, звичайно, не влаштовувало. Потім представники «Євротрансу» запропонували нам під'єднати новий гуртожиток до 10-го гуртожитку. Ми на технічно-будівельній комісії відмовилися від цього і наполягли, щоб для отримання повноцінного водопостачання все було зроблено відповідно до проєкту. Тому рішенням інвестиційної комісії ми зобов'язали їх привести все у відповідність до затвердженої технічної документації. Дійсно, була проблема щодо «проколювання» інших інженерних мереж, довелося погоджувати ці питання з міськими службами, управлінням благоустрою, оскільки перекривався дорожній рух, тощо. Цю роботу зроблено, воду підведено, і до 13 жовтня представники «Євротрансу» разом з представниками «Київодоканалу» мають провести випробування і остаточно подати воду у гуртожиток.

М.З.Згуровський

Тобто, заселення має розпочатися з другої половини цього тижня – початку наступного?

О.А.Іщенко

Якщо все буде нормально. Бо ми з Вадимом Анатолійовичем  наполягатимемо, щоб після під'єднання гуртожитку були проведені гідравлічні випробування, бо як працює система водопостачання на горішніх поверхах, ми ще не бачили. Якщо все буде добре, розпочнемо селити людей.

Директорка Науково-технічної бібліотеки О.М.Бруй

Продовжувалася робота робочої групи МОН з відкритої науки. На засіданні робочої групи обговорено вже напрацьований Національний план з відкритої науки. Є сподівання, що в листопаді його буде виставлено на публічне обговорення.

Супроводжували підписання договору між Національною комісією зі стандартів державної мови та університетом.

Академічна доброчесність

Проведено зустріч з представниками компанії «PlagiatPl», на якій було представлено удосконалення системи. Ми з 2016 року працюємо з сервісом Unicheck, який розробила інша компанія, що так само наполегливо прагне працювати з КПІ. На цій зустрічі були представники комісії з академічної доброчесності, які є відповідальними особами від кафедр за перевірку на плагіат. Представники компанії  «PlagiatPl» показали нам технічні можливості своєї системи. 12 жовтня відбудеться внутрішня зустріч-обговорення представників комісії та робочої групи з академічної доброчесності, які були присутні на зустрічі, з метою оцінки можливої подальшої співпраці з компанією.

Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань

Триває комплексний аналіз журналів щодо їх відповідності міжнародним видавничим стандартам та вимогам БД Scopus/WoS – проаналізовано такі видання: «Вісник НТУУ «КПІ». Політологія. Соціологія. Право», «Інформаційні системи, механіка та керування», «Обрії друкарства».

7 жовтня відбулася робоча зустріч з представниками редакцій наукових періодичних видань. Обговорили: порядок роботи з таблицями за результатами комплексного аналізу видань та звітування Вченій раді; замовлення DOI на 2022 рік; передачу метаданих до баз даних; створення представництва КПІ як видавця на Web of Science Publisher Portal та нову процедуру подання журналу на індексацію до WoS; оновлену форму заявки на подання видання для включення у Scopus.

Проводили онлайн-лекції для студентів 1-го курсу «Основи інформаційної грамотності». Проведено лекції для 28 груп студентів з ПБФ, ІЕЕ, ФММ, ІМЗ, ФЕА, ТЕФ (усього 56 лекційних годин).

Культурно-освітня робота

Проведено п'ять заходів у приміщенні бібліотеки, дві оглядові екскурсії для користувачів.

М.З.Згуровський

Дякую. Перевірку на плагіат проходять усі дисертаційні роботи на здобуття ступенів докторів і кандидатів наук? Чи й інші?

О.М.Бруй

У нас таку перевірку проходять усі роботи – також і студентські, і бакалаврські, і магістерські. З минулого року – навіть курсові роботи, але вибірково.

М.З.Згуровський

Тобто бакалаврські, магістерські і курсові. Чи є у вас статистика, що виявляється під час таких перевірок?

О.М.Бруй

Такі перевірки здійснюють відповідальні особи на кафедрах, а потім експертизу проводять уже фахівці.

М.З.Згуровський

Фахівці які?

О.М.Бруй

Кафедральні.

М.З.Згуровський

І який результат. Якою є статистика?

О.М.Бруй

Загальної, централізованої статистики ми не маємо.

М.З.Згуровський

Це неправильно, що ми не знаємо навіть загального порядку цифр порушень академічної доброчесності. З одного боку, ми читаємо в Інтернеті, що в країні вже створено цілу індустрію підготовки курсових і дипломів за певну плату. А загальної статистики щодо академічної недоброчесності в КПІ не маємо. Не знаємо і того, що ж дає нам ця антиплагіатна система. Тому нам потрібно організувати систему зворотного зв'язку. Причому ми маємо бачити все в динаміці: знати, що було три роки  тому, що рік тому, що тепер. Розуміти тенденції, щоб прогнозувати, що може бути в майбутньому, як коригувати наші дії.

О.М.Бруй

Ми однозначно рухаємося до поліпшення. Якщо виявляється плагіат, то роботи просто не допускаються до захисту.

М.З.Згуровський

Попрацюйте над тим, як нам організувати зворотний зв'язок, щоб ми мали кількісні показники цього явища.

О.М.Бруй

Ми з Анатолієм Анатолійовичем подумаємо над цим. А нині комісія з академічної доброчесності та робоча група працює над двома регламентуючими документами на основі затвердженого Кабінетом Міністрів порядку скасування наукових ступенів у разі виявлення в них плагіату вже після захисту. Цей порядок ліг у підґрунтя документів, над якими ми тепер працюємо.  Надалі ми їх надамо для обговорення та затвердження Вченою радою. Там уже буде чіткіше прописано відповідальність і власне авторів робіт, і їхніх наукових керівників.

М.З.Згуровський

Дякую. Все це процес. Але він здійснюється заради чогось. Ми повинні бачити результати – чи досягаємо ми бажану мету, чи ми залишаємося на місці й нас цілком задовольняє процес, а  результатів цього процесу ми не знаємо. Так не повинно бути. Попрацюйте над цією складовою, щоб ми налагодили отримання інформації від кафедр про результати їхньої роботи – це перше. І друге: якщо все буде аж так прекрасно на деяких кафедрах, можливо, потрібно буде здійснювати певний централізований контроль цих речей.

Голова ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський

На жаль, на минулому тижні ми не отримали граніту для п'єдесталу пам'ятника Борисові Патону через те, що у постачальників у Дніпрі вийшло з ладу обладнання, тож вони відтерміновують  відправлення приблизно на тиждень. Нам довелося скоригувати наші плани, але ми маємо впоратися вчасно. Ливарники вже почали відливання художньої частини.

Комісія з аудиту приміщень  планує розпочати перевірку 17-го корпусу.

Голова об'єднаного профкому М.О.Безуглий

7 жовтня КПІ узяв участь у солідарній акції протесту біля стін Кабінету Міністрів України. Учасники вимагали скасувати антисоціальні трудові законодавчі акти. Відбулася зустріч з тоді ще першим віцеспікером, а тепер  головою  Верховної Ради України Русланом Стефанчуком. Було домовлено, що впродовж місяця експерти попрацюють з цими законопроєктами, які суттєво звужують права людей праці, і внесуть пропозиції щодо них аж до можливого їх відкликання.

На минулому тижні ми провели засідання президії профкому, де було узгоджено всі процедурні питання проведення Конференції трудового колективу. Вона відбудеться у форматі відеоконференції з використанням платформи Zoom. Працюємо з делегатами.

В.о. голови студентської ради Ілля Войтюк

На попередньому тижні в суботу та неділю проводили набір до Студентської ради. Студенти мали можливість ознайомитися з тим, що таке Студентська рада, чим вона займається, попрацювати в команді. Дякуємо за сприяння у відкритті «Білки» в неділю та за медичні маски, які надав ДНВР. Усе було організовано з дотриманням епідемічних вимог.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Ми також 7 жовтня взяли участь в акції протесту. Нашою основною вимогою було припинення скорочення числа отримувачів стипендії. Всі наші умови були надані переговорній групі й передані до Кабміну.

Також провели фінал волейбольного турніру. Обговорювали подальші перспективи роботи з командами.

Також проводимо з першокурсниками турніри з волейболу та стрітболу. Студенти ними дуже цікавляться. Окрім того, на Малому спортивному ядрі сьогодні починається турнір першокурсників з мініфутболу.

У суботу організували трансляцію футбольного матчу між збірними України та Фінляндії. Надалі – матч «Україна – Боснія і Герцеговина». Всі заходи з трансляції футбольних матчів організуються з дотриманням всіх протиепідемічних норм.

Хочу запросити ректора Михайла Захаровича Згуровського на церемонію нагородження переможців наших турнірів на Малому спортивному ядрі 12 жовтня.  

Дата події