Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням першого проректора КПІ ім.Ігоря Сікорського Ю.І.Якименка. На початку засідання він звернув увагу учасників на погіршення ситуації з пандемією COVID-19 і на прогнози подальшого її розвитку, а тому закликав усіх робити все можливе для забезпечення максимально повного дотримання всіх протиепідемічних вимог і виконання відповідних заходів. 

Перший проректор Ю. І. Якименко

На порядку денному – ситуація з пандемією. На жаль, прогнози невтішні. За два тижні очікується збільшення вдвічі кількості інфікованих. За прогнозами, наприкінці жовтня кількість інфікованих перевищить 10 тис., і може бути знову оголошено локдаун.

У цій ситуації університету необхідно максимально дотримуватись протиепідемічних заходів.  Керівникам усіх підрозділів розіслано постанову Головного санітарного лікаря України щодо обов'язкових протиепідемічних заходів, яких необхідно дотримуватися. Нині в університеті відбувається поселення студентів. Робиться все максимально обережно. Поселення студентів вже проходить протягом місяця і завершується 10 вересня, причому щоденне поселення в кожний гуртожиток не перевищує 50 осіб.

На сьогоднішній день в університеті зафіксовано три випадки захворювання студентів на COVID-19 – у 16, 18 і 20-му гуртожитках.

Нам необхідно продовжувати кампанію з вакцинації. Минулого тижня вакциновано понад 150 студентів і близько 30 викладачів. Вакцинація проводиться мобільними бригадами щоп'ятниці. На наступну вакцинацію зареєструвалися 200 студентів.

Нам не можна допустити ситуації, коли відбудеться сплеск захворюваності. На жаль, студенти ходять територією університету абсолютно без масок. Тому на рівні кожного викладача, який проводить заняття, на рівні керівників кафедр, заступників факультетів необхідно постійно проводити роз'яснювальну роботу.

На цьому тижні завершується поселення студентів першого курсу і зустрічі на факультетах. Проведене серед студентів опитування показує, що основні скарги стосуються відсутності у студентів достатньої інформації щодо поселення. Насамперед, це недопрацювання кураторів груп, які як місток виступають між адміністрацією та студентами конкретних груп.

Організація початку навчального року у змішаному режимі вимагає абсолютного дотримування регламенту освітнього процесу, визначеного для проведення дистанційних занять.

Акредитація освітніх програм

Сьогодні ми вже приймали експертну комісію з двох спеціальностей. Вона працюватиме упродовж цього тижня. Також працюватимуть ще дві експертні групи.

Паралельно в університеті проводиться внутрішня акредитація. Проходження зовнішньої акредитації можливе тільки у разі виконання всіх вимог внутрішньої акредитації.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Узяли участь у підготовці та супроводі сесії НПП. Відбувалося доузгодження окремих розкладів занять, а також взаємодія з підрозділами забезпечення освітнього процесу в дистанційному режимі, або ж, якщо виникала необхідність, в аудиторному режимі.

Сьогодні в мережі було опубліковано фотографії, що ніби студентів в аудиторії більше, ніж потрібно. Насправді на ФТІ було переплутано перший і другий тижні занять, тому дві групи прийшли на одне й те саме заняття.

Завершено спільну роботу з іншими департаментами щодо наказу про протиепідемічні заходи в 2021/2022 навчальному році.

Спільно з ДЕФ проводилася робота щодо врегулювання питань, пов'язаних з оплатою праці НПП, які працюють з контрактними аспірантами.

Підготовлено та надіслано до МОН України пропозиції щодо переліку галузей знань та спеціальностей.

За результатами роботи комісії ректорату з перевірки готовності підрозділів до 2021/2022 н.р. продовжено інформування тих кафедр, в яких на сайтах не представлено навчально-методичного забезпечення (підготовлено та відправлено 38 листів).

У зв'язку зі змінами у підрозділах  готується проєкт наказу про оновлення складу Методичної ради університету.

Продовжено співпрацю з факультетами/інститутами (ФБТ, ФСП, ІМЗ, ТЕФ, ФММ, ФБМІ) щодо питань забезпечення підготовки здобувачів за англомовними ОП.

Здійснено інформування голів НМКУ та гарантів ОП про введення в дію нових СВО.

Проходить перевірка сертифікаційної програми магістрів спеціальності 184 «Гірництво» та чотирьох ОП магістрів спеціальності 131 «Прикладна механіка» на відповідність новому СВО.

На жовтень 2021 заплановано вибір дисциплін магістрами. Кампанія вибору дисциплін здійснюватиметься не в «Електронному кампусі» – в університеті є декілька програмних рішень з цього приводу.

Проведено консультаційну зустріч з гарантами чотирьох ОП магістрів (163, 104, 111) щодо навчальних і методичних питань у процесі акредитації. Гарантів ознайомлено з основними зауваженнями Галузевих експертних рад за результатами попередніх акредитацій наших ОП та надано відповідні рекомендації.

Уточнено пропозиції щодо закупівлі обладнання для навчально-лабораторної бази. Внесено зміни по ВПІ, ФМФ, ФСП, ТЕФ, ФЕА, ІХФ, ФЕЛ, ФПМ, ІПСА та РТФ. Пропозиції передано голові Комісії з розвитку КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Завершилися вступні іспити до аспірантури з іноземних мов та починаються іспити зі спеціальності.

На початок вересня було 315 вступників до аспірантури, із них відсіялося приблизно 30. Але і ця кількість є навіть більшою, ніж кількість, яка вступає і виходить на цьому тижні на основний іспит зі спеціальності. Вона є більшою, ніж торік.

Протягом вересня на засіданнях кафедр планується провести звітування аспірантів про виконання індивідуального плану підготовки аспіранта (освітньої та наукової складових) за 2020/2021 навчальний рік. Підбиття підсумків звітування аспірантів на засіданнях вчених рад інститутів/факультетів та переведення на наступний рік підготовки планується організувати наприкінці вересня.

Узяли участь в аналізі готовності підрозділів до підготовки іноземних студентів за відповідними освітніми програмами.

Уточнюються списки студентів та вносяться зміни до наказів про проходження практики.

Проводяться роботи з адміністрування та реєстрації користувачів у програмах університету, надаються інструкції із завантаження і встановлення ліцензійного ПЗ та ключі для активації.

Проводиться моніторинг аукціонів на замовлене ліцензійне програмне забезпечення в електронній системі закупівель ProZorro.

Продовжено підписку Microsoft Azure Dev Tools for Teaching для ІХФ, ІФФ, ФБТ, ФЕЛ, ХТФ, ФТІ, ФЕА,ФБМІ, ФПМ, ІПСА, ЗФ, ІЕЕ, ММІ, ІТС, ТЕФ, ПБФ до 31 серпня 2022.

Продовжується проведення процедури закупівлі ПЗ системи обліку кадрів на ProZorro.

Станом на 3 вересня процес укладання договору з ТОВ «Браво» у стадії завершення.

Налаштовано контроль «мертвих» посилань (у межах лімітів для безкоштовної перевірки).  Внесено уточнення в параметри файлів в CMS, щоб унеможливити завантаження надмірних файлів.

Здійснюється підготовка до парсингу сайтів і мережевих ресурсів на підставі даних, поданих НПП на рейтинг.

На минулому ректораті йшла мова про сайт ІПСА. Встановлено, що проблема була лише в налаштуваннях сертифікату безпеки. Проведено роботу з відповідальними, проблему буде знято.

Здійснюється верифікація профілів науковців за даними Google Scholar (відібраними за результатами парсингу).

Ведуться позапланові роботи з модифікації програмного забезпечення підсистеми «Стипендія», а також формування зведеного журналу-ордера підсистеми «Стипендія».

Для запуску «Електронного кампусу» очікується передача даних (06.09.2021) із закріплення груп за спеціальностями та кафедрами та дані від відділу кадрів.

Заплановано перевірку підрозділів щодо порядку списання та зберігання кваліфікаційних робіт.

Здійснюється консультування підрозділів, ОП яких виходять на акредитацію.

Ю.І. Якименко

Слід взяти під контроль проведення освітнього процесу в змішаному режимі: шляхом прямого контролю ДООП, а також опитування студентів. Просимо наші студентські організації реагувати на нестиковки, і передусім вживати всіх можливих заходів, щоб не допустити спалаху захворювання на COVID-19.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

Завершено поселення перших курсів магістратури. З 1 вересня триває поселення першого курсу бакалаврату. Протягом 1-3 вересня здійснено поселення студентів 13 факультетами/інститутами.  Координуємо їхню роботу, оперативно реагуємо та вживаємо заходів щодо усунення організаційних недоліків.

Спільно з Медіалабораторією відзнято покрокову відеоінструкцію процедури поселення.

30-31 серпня на всіх факультетах і в інститутах було проведено інформаційні зустрічі з першокурсниками.

Факультети, які здійснили поселення, провели Дні першокурсників (РТФ, ФЛ, ФМФ, ІЕЕ, ІМЗ, ІАТ, ВПІ), на яких вручено студентські квитки та заліковки, проведено ознайомлення з нормативною базою університету.

Для організації зустрічей першокурсників з представниками поліції за підготовленими графіками передано відповідний лист до поліції та службову записку на ім'я В.А.Кондратюка.

Студентам 1-го курсу бакалаврату військово-мобілізаційним відділом здійснюється особисто видача довідки Ф-20.

Завершується поновлення студентів. Поновлено 389 студентів (з них 263 – на навчання за договором): денна форма – 326 (з них 202 – на навчання за договором); заочна форма – 63 (з них 61 – на навчання за договором).

Триває робота щодо відшкодування студентами коштів за період навчання за держбюджетом. Усього за даними Приймальної комісії кошти мають відшкодовувати 73 особи. Термін сплати коштів  (мінімум 50%) – 14 вересня. Термін надання підтвердження проплати – 28 вересня.

Проведено опитування студентів щодо початку навчального року. Взяли участь 250 студентів (майже з усіх факультетів/інститутів). До відома заступників  деканів/директорів доведено проблемні питання, серед яких найпоширеніше – вдячність за роботу кураторів (переважно 1-й та 2-й курси). Негативні відповіді поодинокі.

Мобільність

Міжнародна мобільність:

  • підготовка до нового навчального року та запуску нових проєктів. До факультетів/інститутів надіслано запити щодо заявок для участі в нових конкурсах;
  • - організовано візит до ФММ професора Адріана Любовецького-Вікука за програмою NAWA (з 01 по 18 вересня);
  • - організовано вхідну мобільність студентки університету Думлупінар Еди Ерінілме на ФЛ;
  • - на основі списків, наданих відділом протокольного супроводу ДМС, зведено базу направлень НПП на викладання та стажування. Готуються дані з мобільності для акредитацій освітніх програм. 

Студентські квитки

Замовлено та ініційовано виробництво студентських квитків здобувачів вищої освіти. Виробнику передано відповідні пакети даних: магістри/бюджет – 1699, магістри/контракт 167. Всього замовлено – 1866. Дозамовлено: бакалаври/контракт ФММ – 321, ФІОТ – 237. Усього виготовлено та внесено до реєстру ЄДЕБО 3808 студентських квитків.

Стипендія

Пільгове кредитування. Отримано фінансування, здійснено інформування студентів та відповідальних осіб на факультетах/інститутах. Відкрито форму для запису студентів.

Спільно з ДЕФ налагоджено процес оформлення банківських карток для студентів першого року навчання. Минулого тижня картки було видано курсантам ІСЗЗІ.

Здійснюється взяття на облік студентів 1-го курсу, які мають статус дітей-сиріт, для своєчасного здійснення усіх виплат. Цього року в КПІ налічується 39 таких студентів.

Організовано та здійснюється прийом і перевірка особових справ пільгових категорій студентів 1-го курсу, які написали заяву на соцстипендію.

З 1 січня 2022 року МОН анонсувало підвищення розмірів академічних стипендій в 1,5 разу. При цьому зменшується відсоток стипендіатів з 45% до 40%, а також скорочується перелік пільгових спеціальностей, які отримували підвищену стипендію. Все залежатиме від останніх двох років, коли при вступі був конкурсний бал за спеціальністю. Якщо конкурсний бал високий, то студенти підвищену стипендію отримувати не будуть. Здійснюватиметься  підтримка «слабких» спеціальностей.

Працевлаштування

Підготовлено спільний проєкт Центру розвитку кар'єри та Медіалабораторії «Історії успіху» – серії відеороликів з випускниками КПІ, які працюють у відомих компаніях. Проморолик опубліковано 3 вересня, а на 6 вересня заплановано відеоісторію випускника КПІ - співробітника компанії Vodafone.

Підготовлено розпорядження про призначення до 17 вересня осіб, відповідальних за сприяння працевлаштуванню та профорієнтаційну роботу на факультеті/в інституті, та про необхідність опрацювати до 2 жовтня Договори про співпрацю, термін дії яких вийшов або добігає кінця, а також актуальність яких через поточний стан контрагента під питанням.

Поточні питання

Спільно з Медіалабораторією проводиться підготовка до запуску нового проєкту для студентів – КПІtalk. Це серія заходів, спрямованих на інформування та надання відповідей студентам на актуальні питання. Перший захід заплановано на 16 вересня для студентів 1-го курсу.

Завершено реєстрацію на секції з фізичного виховання. Списки передано тренерам.

Вакцинація

Проведено вакцинацію 132 особам. Серед них 110 студентів та 22 викладачі. Оптимізовано  процес реєстрації, що дозволило уникнути черг. Реєстрація триває. Нині зареєстровано 200 студентів та 150 викладачів. Плануємо проводити вакцинацію щоп'ятниці. Висловлюємо вдячність НТБ за швидку реакцію на необхідність оперативного переведення заходів з вакцинації з ЦКМ до бібліотеки.

Викладачі не так активно, як студенти проходять вакцинацію. Це пов'язано з бажанням вакцинуватись вакциною Mоderna, а не  Pfizer. Але на цю вакцину ми не в змозі зібрати 150 осіб для виклику мобільної бригади. Реєстрація на проведення вакцинації в КПІ триває.

Ю.І. Якименко

Ми дякуємо за роботу з організації вакцинації, яку ви проводите. Щодо вакцинації: ми маємо дуже рідкісний випадок, коли студентів можемо ставити за приклад викладачам. На жаль, ми мали окремі випадки некоректної поведінки НПП під час проведення їхньої вакцинації. Натомість студенти поводяться організовано. Будемо сподіватися, що викладачі в даному випадку наслідуватимуть приклад студентів.

Дуже важливим є й ваша робота по організації занурення студентів першого і другого курсів в освітній процес, в інформаційний простір і в життя університету.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Космічна програма КПІ

Успішно завершено дві тендерні процедури для закупівлі комплектуючих до наносупутників у межах базового фінансування на загальну суму 5,1 млн грн. Визначено переможців торгів. Очікується підписання договорів.

Проведено планову тижневу нараду Ради комплексної космічної програми університету. Заслухано звіт Б.М. Рассамакіна за проєктом Polyitan-3-PUT, питання виконання проєктів Polyitan-12U, зокрема про щомісячну звітність виконавців, хід закупівель, планування термовакуумних випробувань.

На виконання доручень ректора

За результатами попереднього розгляду 4 проєкти, що подавалися від КПІ ім. Ігоря Сікорського до НФДУ за конкурсом «Наука для безпеки і сталого розвитку України», було відхилено за формальними ознаками. Підготовлено та надіслано до НФДУ листи за кожним з цих проєктів з аргументованим проханням переглянути ці рішення.

На виконання рішень Координаційної ради

У підрозділи направлено інформацію щодо форсайтного дослідження безпекового стану України на часовому горизонті 2021–2030 роки з рекомендацією використовувати дані матеріали при підготовці проєктних заявок до конкурсу держбюджетних робіт МОН.

Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського

Видано наказ «Про оголошення конкурсу на заміщення вакантних посад наукових працівників». З 1 листопада 2021 вакантними стають 2 посади заступника начальника НДЧ. Займаємося організацією конкурсу.

Робота із зовнішніми партнерами

2 вересня за участю заступника міністра освіти і науки О.І. Шкуракова відбулося засідання президії Ради проректорів з наукової роботи. Обговорювалися питання вдосконалення процедури Конкурсу держбюджетних НДР та наукової атестації ЗВО.

Г.С. Васильєв узяв участь у роботі робочої групи №8 (Молодь) Національної ради України з питань розвитку науки і технологій. Обговорено питання внесення змін до Закону України про «Наукову і науково-технічну діяльність», які стосуються діяльності молодих вчених. Очікуваний результат від прийняття змін відповідно до Плану пріоритетних дій Уряду на 2021 рік – це перехід до державної підтримки молодих вчених на основі застосування критерію ідентифікації за етапами розвитку наукової кар'єри; застосування до визначення терміну «молодий вчений» критерію кількості років після отримання наукового ступеня.

Представники TISC КПІ ім. Ігоря Сікорського взяли участь у вебінарі ВОІВ та підвищили кваліфікацію щодо змін у процедурі подання заявок РСТ.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

Науково-експертна робота постійних комісій Вченої ради університету:

  • Комісія з соціальної та навчально-виховної роботи (І.В.Коробко) в порядку громадського обговорення розглядає проєкт постанови КМУ «Про затвердження Державної цільової соціальної програми відновлення та розбудови мережі гуртожитків для проживання здобувачів освіти закладів вищої освіти на 2022-2026 роки». Проєкт постанови підготовлено з метою забезпечення здобувачів освіти місцями в гуртожитках, покращення умов проживання, навчання та відпочинку, а також забезпечення доступності будівель, приміщень та прилеглої території гуртожитків для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення та на виконання до пункту 2 статті 2 Указу Президента України від 03.06.2020 № 210/2020.
  • Комісія з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючева) в порядку громадського обговорення розглядає проєкт наказу Міністерства освіти і науки України від 14 грудня 2015 року № 1287 «Про затвердження Положення про проведення Міністерством освіти і науки України Конкурсу проєктів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих вчених, які працюють (навчаються) у закладах вищої освіти та наукових установах, що належать до сфери управління Міністерства, подальше виконання цих робіт і розробок за рахунок коштів загального фонду державного бюджету та управління ними», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 січня 2016 року за № 15/28145, з нормами законів України «Про наукову і науково-технічну діяльність», «Про вищу освіту» в частині визначення віку молодого вченого. Крім цього, з метою підвищення рівня наукової і науково-технічної експертизи проєктів молодих вчених пропонується удосконалення проведення експертизи проміжних та анотованих звітів.

Здійснюється організаційна та змістова підготовка до проведення 9 вересня засідання Вченої ради університету у форматі відеоконференції.

Ю.І. Якименко

Ми вдячні за роботу комісій Вченої ради. Це, без перебільшення, дуже ефективна і корисна діяльність Вченої ради. Водночас прохання, щоб пропозиції, які напрацьовуються комісіями, узгоджувалися з відповідальними особами ректорату перед офіційною відправкою від університету для їхнього врахування.

В.А. Пасічник

Рада молодих вчених також активно залучена до напрацювання пропозицій. З одного боку, Г.С.Васильєв очолює Раду молодих вчених, а з іншого – як заступник начальника НДЧ також супроводжує цей процес у питаннях, що стосуються конкурсу молодих вчених.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

Головні завдання, які виконувалися протягом минулого  тижня

На виконання доручення ректора М.З. Згуровського перейти від «роботи по спостереженню» позицій КПІ в рейтингах до цілеспрямованого управлінського впливу на факультети, інститути, кафедри з метою досягнення синергії в роботі з посилення позицій КПІ підготували опис організації такого «управлінського впливу», його практично завершено. На цьому або на наступному тижні будемо готові представити його для обговорення з керівництвом університету за напрямами.

Робота із посольствами низки зарубіжних країн в Україні та з посольствами України в зарубіжних країнах

  • Із дев'яти позицій, які в цьому плані відпрацьовуються, нині ДМС першочергово займається:
  • – підготовкою сценарію відкриття «каменя спотикання» (іменного меморіального знака) Георгію Карловичу Бріфу, який був співробітником КПІ та загинув у Бабиному Яру;
  • – організацією конференції в змішаному форматі «Українсько-італійське співробітництво в аерокосмічній галузі» 23 вересня 2021 року. Працюємо спільно із В.А. Пасічником, Ю.М. Сидоренком, І.В. Коробком.
  • – забезпеченням взаємодії з МАГАТЕ та з МЗС України у питаннях відкриття в КПІ нової магістерської програми «Зняття АЕС з експлуатації».

Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян

Характеристики перебігу вступної кампанії:

  • зараховано (враховувалися ті студенти, які вже підписали контракти та заплатили за навчання) 156 іноземців (станом за аналогічний період у 2020 році – 164, у 2019 році – 164):
  • підписано і видано 284 запрошення на навчання в КПІ (у 2020 році – 129, у 2019 році – 292). Є певне зростання.

Усього надійшло 646 звернень щодо вступу до КПІ.

Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

У ході підготовки до сесії професорсько-викладацького складу, яка відбулася 30 серпня, і в контексті доповіді ректора М.З. Згуровського визначено нові завдання ДМС щодо розвитку міжнародної сфери університету:

  • для поглиблення інтернаціоналізації і покращення позицій КПІ в світових рейтингах університетів перейти до цілеспрямованого «управлінського впливу» на факультети, інститути, кафедри з метою досягнення синергії в роботі з посилення позицій КПІ;
  • для посилення роботи за напрямом міжнародної проєктно-грантової діяльності з боку ДМС має бути організована робота постійно діючої групи  консультантів з написання текстів проєктних пропозицій;
  • посилити міжнародну складову в діяльності Інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge Україна» та відповідного холдингу;
  • запроваджувати нову систему роботи з набору іноземних громадян на навчання в КПІ, яка ґрунтується на реальному включенні кафедр у процеси набору;

Відповідно до актуалізованих завдань удосконалюються чинні положення про ДМС і його підрозділи та посадові інструкції працівників.

Робота здійснюється в контакті з проректорами за напрямами, членами ректорату та за координації першого проректора Ю.І. Якименка.

 Міжнародна проєктно-грантова діяльність

Для вчених, які працюють в ІТ, направлено матеріали «Інструменти для досягнення цілей цифрової трансформації економічних та суспільних процесів в Європі».

За цими матеріалами ДМС – спільно зі структурами проректора В.А. Пасічника (міжнародні науково-технічні проєкти), проректора А.А. Мельниченка (міжнародні проєкти для цілей освіти) та за координації першого проректора Ю.І. Якименка – веде роботу з факультетами, інститутами, кафедрами, з 272 діючими науковими групами університету, з гарантами PhD та магістерських освітніх програм з метою збільшення кількості проєктних пропозицій КПІ до конкурсів програм ЄС «Цифрова Європа» (Digital Europe) та «Цифрове підключення Європи» («Connecting Europe Facility Digital»). Особливо – до відкритих конкурсів, у яких фінансування не має заздалегідь визначених тематичних пріоритетів і відкрите для проєктних пропозицій у будь-якій галузі науки, для будь-яких технологій або застосувань. Ця група конкурсів визначає можливість участі практично всіх факультетів і інститутів КПІ.

На цьому тижні відбудуться два інформаційні вебінари щодо процедур початкового етапу підготовки проєктів для подання на конкурси нової Програми ЄС «Горизонт Європа»:

1) 6 вересня 2021 року, 15:00–16:00 «Як знайти релевантний конкурс програми «Горизонт Європа» та сформувати проєктну ідею»;

2) 7 вересня 2021 року, 15:00–16:00 «Пошук партнерів і формування консорціуму відповідно до умов конкретного конкурсу».

Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

Британський журнал «Times Higher Education» опублікував 2 вересня рейтинг World University Rankings 2022.

Перший рядок рейтингу посів  Оксфордський університет (Велика Британія).

До рейтингу також увійшло 10 українських університетів:

1) Сумський державний університет – місце в діапазоні 501–600;

2) Національний університет "Львівська політехніка" – 601–800;

3) Харківський національний університет радіоелектроніки – 1001–1200;

4) Дніпровський національний університет імені Олеся Гончара – 1201+;

5) Львівський національний університет імені Івана Франка – 1201+;

6) Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут" – місце 1201+;

7) КПІ ім. Ігоря Сікорського" – 1201+;

8) Київський національний університет імені Тараса Шевченка – 1201+;

9) Харківський національний університет імені Василя Каразіна –1201+;

10) Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича –1201+.

Довідково: до THE World University Rankings 2022 входять 1662 університети з 99 країн та територій. Після 200-ї позиції в рейтингу університетам надаються не окремі місця, а місце в інтервалі місць у групі, наприклад: 201–250 або 501–600.

Рейтинг засновано на 13 збалансованих показниках.

Під час створення рейтингу експерти Times Higher Education проаналізували 108 млн цитувань з 14,4 млн наукових публікацій.

Інші заходи

З ініціативи Посольства України в Королівстві Іспанія готується протокольне забезпечення візиту 6–7 вересня 2021 року пана Мігеля Мартіна – іспанського бізнесмена, інвестора стартапів, президента департаменту науки, технологій та інновацій UNITED NATIONS SDGs, Всесвітній інвестиційний форум бізнес-ангелів. Мета візиту: обговорення перспектив співпраці у сфері інноваційного підприємництва, підтримки (інвестування) стартапів, що перемогли у Фестивалі "Sikorsky Challenge" 12–14 серпня 2021 року.

Ю.І.Якименко

За результатами повної аналітичної інформації по рейтингах ми маємо провести окрему нараду відповідальних осіб.

Вадим Кондратюк

Господарська робота:

  • закінчили встановлення автоматичної пожежної сигналізації в 11-му навчальному корпусі;
  • продовжували обстеження об‘єктів (17-й та 18-й навчальні корпуси) зі складанням дефектних актів про необхідність виконання капітальних і поточних ремонтних робіт;
  • закінчили вкладати тротуарну плитку на пішохідних доріжках і облицьовувати цоколь;
  • розпочали роботи з гідроізоляції 14-го та 15-го навчальних корпусів;
  • здійснили профілактичний огляд теплових мереж навколо 28-го та 30-го навчальних корпусів;
  • розпочали підготовчі роботи із заміни 180 метрів водогінної труби до 28-го навчального корпусу;
  • виконали ремонт даху Центру фізичного виховання та спорту;
  • розпочали ремонт бруківки по території університету;
  • спільно з департаментом навчальної роботи закінчили готувати аналіз за результатами проведеного аудиту навчальних площ щодо їх готовності до нового навчального року;
  • на постійній основі відбувається пошук доступних зовнішніх фінансових ресурсів для реалізації Програми енергоефективності. Протягом минулого тижня проведено одну робочу нараду з даного приводу з потенційними партнерами та інвесторами;
  • проведено робочу нараду для організації роздільного збору сміття. За її результатами складено графік розміщення контейнерів для роздільного збору на території студмістечка та відредаговано Інструкцію про роздільний збір;
  • виконали перевірку розроблених підрядною організацією документів для постановки університету на державний облік в галузі атмосферного повітря;
  • здійснили заміну фільтру системи очистки води в першому корпусі;

Соціальний напрям:

  •  - працює їдальня 1-го та 32-го (курсантська) корпусів, робота продовжується з дотриманням усіх протиепідемічних заходів при COVID-19 та виконанням усіх вимог до роботи та обслуговування відвідувачів;
  • готуємо до відкриття їдальні 31-го та 27-го корпусів;
  • триває робота з організації харчування на СОТ «Політехнік»;
  • засідання тендерного комітету відбулося 02.09.2021. Виставили низку процедур на комп'ютерні комплектуючі, фарби, мастильні засоби, лабораторний блок живлення, шафи для посуду лабораторного;
  • уклали договори на закупівлю виставкових послуг, техніки, серверів, послуг доступу до мережі Інтернет, КЗІ «Secure-Token 338-S» з ліцензією на програмний продукт, порошку залізо карбонільне ОСЧ 13-2, фенольної смоли;
  • готуємо документи для продовження договорів оренди у Фонд держмайна;
  • продовжуємо роботу щодо впровадження програми інклюзивного навчання «Освіта без обмежень»;
  • спільно з ДЕФ розпочали роботу з інвентаризації погребів біля житлових будинків на території університету;
  • проведено планове прибирання горищ у житлових будинках;
  • продовжується робота з організації медичного огляду співробітників у 2021 році та формування необхідної документації;
  • завершено оздоровчий сезон на базах відпочинку. Підбито підсумки. Отож, у ОК «Маяк» серед співробітників було розподілено 286 путівок, у СВСТ «Сосновий» – 43 путівки, у СОТ «Політехнік» – 13  путівок. Окрім того, на університетських базах відпочинку відпочили понад 450 студентів;
  • бази відпочинку «Маяк», «Сосновий» та «Політехнік»  працюють у  режимі «бази вихідного дня» та приймають відпочивальників.

Безпека:

  • - продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету;
  • - за попередній тиждень складних правопорушень на території університету виявлено не було;
  • - вживали посилених заходів з охорони громадського правопорядку у зв'язку зі збільшенням кількості абітурієнтів і студентів на території університету та під час святкування Дня першокурсника;
  • оптимізовували роботу системи контролю та управління доступом в університеті.

Ю.І.Якименко

Дякую. Сьогодні на вас покладається велика відповідальність щодо забезпечення виконання всіх протиепідемічних заходів. Це доволі значний обсяг роботи. Дуже важливо, щоб усі ці заходи виконувалися в повному обсязі. Особливо, якщо зважити, що в разі виникнення сплесків захворюваності головною їхньою причиною всі визначатимуть саме невиконання необхідних санітарно-гігієнічних вимог. 

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученко

Зовнішня акредитація. Від НАЗЯВО ми вже отримали повний сформований графік акредитації наших освітніх програм. По всіх програмах, які ми подавали, є підтвердження, що по них може бути проведена акредитація. Тож ми вже в плановому порядку почали  працювати з гарантами освітніх програм, із завідувачами кафедр з питань підготовки матеріалів до завантаження їх у систему і,  відповідно, самої акредитації.

На минулому тижні відбулося засідання Галузевої експертної ради з математики нашої освітньої програми рівня PhD. Є позитивне рішення, чекаємо на остаточне затвердження.

На цьому тижні також має пройти 4 засідання Галузевих експертних рад,  проєкти рішень усіх позитивні, очікуємо на логічне завершення акредитацій.

Окрім того, працюємо з питань внутрішньої акредитації, підготовлено відповідний наказ і вже у традиційному режимі проводимо внутрішню акредитацію по всіх освітніх програмах всіх рівнів за відомими визначеними критеріями.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л.Г. Субботіна

МОН розрахував фінансування згідно з формулою та зменшив фінансування за програмою «Підготовка кадрів» на 44,8 млн грн., тобто по 11,2 млн грн на місяць, починаючи з вересня. Вирішується питання збільшення фінансування за рахунок резервного фонду МОН. Зрозуміло, що всіх цікавить питання надбавок. Поки що наказ про надбавки не продовжуємо, чекаємо результатів роботи щодо збільшення фінансування. Якщо цього не буде, це окреме питання буде виноситися на розгляд бюджетної комісії, оскільки коштів на надбавки не вистачатиме.

Отримали розподіл коштів на надання  пільгових кредитів для здобуття вищої освіти в сумі 1361,0 тис. грн. Підготовлено  та надано до   МОН пакет документів на погодження.

Збільшено кошторис спеціального фонду на 20,0 млн грн за рахунок залишку коштів на початок року.

Надано до МОН розрахунки бюджетних пропозицій на 2022–2024 роки за всіма бюджетними  програмами.

Виплачено заробітну плату за другу половину серпня.

Продовжуємо розрахунки відшкодувань до бюджета студентами, які вдруге вступили на навчання за державним замовленням.

Працюємо над калькуляціями вартості платних послуг по АТП та ЦФВС.

Платежі в Казначействі здійснюються без затримок.

Готуємо матеріали для розгляду комісіями з розвитку та бюджетної, а потім на засіданні Ради з розвитку.

Ю.І.Якименко

Дякую. Є ще одне питання – не критичне, але дуже важливе. У нас нині триває остаточне формування штатних розписів кафедр та інших підрозділів. Це особливо важливо для факультетів, де є велика кількість студентів-контрактників. Слід пам'ятати, що підготовка таких студентів може проводитися виключно за рахунок спецкоштів. І тому по контрактних групах потрібно контролювати виділення відповідних ставок або частин ставок зі спецкоштів.

Директор студмістечка О.А.Іщенко

Епідемічна ситуація. Як уже поінформував Юрій Іванович, маємо в студмістечку 3 випадки захворювання на COVID-19. Один – це студент ІТС (гуртожиток №16), другий – студент ФЕА (гуртожиток №18), третій – студент ІМЗ (гуртожиток №20). Студенти почувають себе більш-менш нормально. Ми разом з волонтерами повністю забезпечуємо їх продуктами та потрібними медичними препаратами.

Поселення. Від початку кампанії поселення до гуртожитків поселено 8 040 студентів. З них 2 400 студентів – це другокурсники, 1 300 – першокурсники. Триває поселення 1-го курсу.

Ремонти. У роботі 5 об'єктів. На чотирьох роботи виконуються власними силами, на одному підрядна організація встановлює автоматичну протипожежну систему оповіщення.

Соціальні працівники-вихователі задіяні у поселенні. Під час поселення проводять інструктаж для студентів  щодо правил пожежної безпеки,  санітарно-гігієнічних правил, особливо важливих в період пандемії, а також під особистий підпис у спеціальних журналах доводять правила внутрішнього розпорядку.

Упродовж минулого тижня, коли відзначався День першокурсника, у тому числі й у сквері Поляна, все пройшло в межах норми. Ніяких надзвичайних випадків не було і в гуртожитках.

Ю.І.Якименко

Дякую. Нині найголовнішим питанням для вас є питання забезпечення всіх протиепідемічних заходів. Це для вас перший пріоритет. Це складно, але цього нам вкрай необхідно дотримуватися.

Директорка ІМЯО М.М.Перестюк

Центр тестування. Уточнюємо списки першокурсників для проведення вхідного ректорського контролю.

Медіалабораторія. Сьогодні вийшов перший випуск проєкту «Історія успіху». Тепер ми щопонеділка будемо знайомити наших студентів і співробітників з прикладами колишніх КПІшників, які досягли значних успіхів у своїй діяльності.

Доуніверситетська підготовка. Набираємо групи старшокласників (9-11 класи), навчання яких розпочнеться у жовтні. З вересня запустили навчання для 5-8 класів.

Дякую Наталії Валеріївні за допомогу в інформуванні першокурсників про адаптаційні курси.  Зараз на них розпочався набір.  Запускатимемо їх з 1 жовтня.

Ю.І.Якименко

Дякую. У вас важливий етап, пов'язаний з тим, що, по-перше, не можна пропустити набору до системи доуніверистетської підготовки, і, по-друге, необхідно забезпечити роботу адаптаційних курсів, які вже довели свою ефективність.

Директорка Науково-технічна бібліотека КПІ ім. Ігоря Сікорського О.М.Бруй

З 1 вересня бібліотека розпочала роботу в змішаному режимі з дотриманням протиепідемічних заходів. За перші 3 дні понад 4 тисячі відвідувачів. Без масок нікого не пропускаємо. Багато студентів приходять до бібліотеки і саме в бібліотеці слухають лекції  в режимі онлайн і працюють на парах. Тобто, це потрібне їм місце. 

Узяли участь у засіданні робочої групі МОН з відкритої науки. Обговорено терміни для внесення в ЗУ «Про наукову та науково-технічну діяльність: відкрита наука, відкритий доступ, наукові результати, дослідницькі дані» 

Сприяння публікаційній активності. Надано 139 консультацій щодо наукометричних показників, доданих до рейтингу НПП, зокрема розрахунків h-індексу за 5-річний період за системами Scopus та Google Scholar.

Продовжено роботу з перевірки та внесення даних до системи рейтингу НПП (e-Campus).

На запит науковців Державного політехнічного музею при КПІ ім. Ігоря Сікорського укладено перелік наукових видань (фахових України, зарубіжних, а також тих, що індексуються в міжнародних наукометричних базах даних Scopus/WoS Core Collection), куди вони можуть направити свої статті для публікації за такими напрямами: Історія науки та техніки; Історія КПІ. Видатні професори та випускники КПІ; Видатні математики КПІ. Математична школа КПІ; Музейна справа та музейні колекції, Історія розвитку авіації та космонавтики, Жінки та космос.   

Надано 9 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань роботи функціоналу OJS, OCS, рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ у БД Scopus та Web of Science.

Продовжено комплексний аналіз журналів на їхню відповідність міжнародним видавничим стандартам та вимогам БД Scopus/WoS – результати аналізу та відповідні рекомендації надіслані редакції журналу «Економічний вісник НТУУ «КПІ».

Проведено 2 оглядові екскурсії для користувачів.

Надали допомогу ДНВР в організації 3 вересня вакцинації.

Голова ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський

Меморіальні дошки Вікторові Григоровичу Бар'яхтару та Борисові Євгеновичу Патону вже на завершальній стадії. Відповідальність за їх виготовлення та оплату взяв на себе академік Станіслав Олексійович Довгий.

Щодо пам'ятника Борисові Євгеновичу Патону – на минулому тижні відбулася зустріч, участь у якій узяли директор Інституту електрозварювання імені Є.О.Патона академік Віктор Віталійович Крівцун, працівники інституту, онука Бориса Патона. Вони затвердили модель пам'ятника у глині в натуральному розмірі з невеличкими зауваженнями. На 20 вересня планується остаточне затвердження, після чого розпочнеться виготовлення фігури в гіпсі. Фінансування від спонсорів надходить вчасно.

Щодо «Каменя спотикання». Ми працюємо над вирішенням усіх питань щодо нього з Сергієм Івановичем Сидоренком. Йому на пошту  сьогодні направлено фотофіксацію місця з варіантом інсталяції. Розміщуватиметься вона біля входу в музей, неподалік від паровозу, або в сквері, де раніше були встановлені «Сходи пізнання».

Директорка департаменту управління справами М. О. Мазур

Оформлюємо договори щодо використання програми «Кадри». Будемо встановлювати програму на сервер.

Голова  об'єднаного  профкому М. О. Безуглий

Працюємо в поточному режимі. Є одне запитання до Вадима Анатолійовича Кондратюка: чи відома дата, коли працівники університету зможуть відвідувати спорткомплекс, коли можуть розпочатися секційні заняття?

В.А.Кондратюк

Секційні заняття можна розпочинати з сьогоднішнього дня. Директор спорткомплексу доповів мені, що спортивні зали до них готові. Що стосується басейну, за два дні маємо відремонтувати вікна  і плануємо з 8 вересня його запустити.

Ю.І.Якименко

Шановні колеги, ми підписали накази щодо формування тренерського штату нашого Спортивно-технічного центру. Тобто всіх керівників секцій  прийнято на роботу і, дійсно, з цього тижня секції можуть розпочинати роботу. Що стосується  технічного стану Центру, Вадим Анатолійович відповідь на це запитання дав.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Ми також бачили постанову КМУ про підвищення стипендії з одночасним скороченням кількості стипендіатів. Ми пам'ятаємо, що міністр фінансів Сергій Марченко виношував цю ідею з 2016 року, тобто з часів, коли міністром ще не був. Ми, звичайно, категорично не підтримуємо зменшення кількості отримувачів стипендії. Очікуємо змін до постанови – їх поки що не внесено. Будемо дивитися на формування бюджету. Відштовхуватися будемо від того, яку суму закладуть на стипендіальне забезпечення. І як тільки побачимо зниження кількості тих, хто отримуватиме стипендію, відразу запускатимемо активну протидію такому скороченню.

Проводимо активну роботу з першокурсниками, поки є така можливість, адже ми не знаємо, як розгортатиметься епідемічна ситуація надалі та яким буде режим навчання. При проведенні наших заходів дотримуємося всіх протиепідемічних правил.

Надалі збільшуємо взаємодію з ДНВР у питаннях вакцинації студентів. Поки є така можливість, поширюємо про неї інформацію. Студентам слід максимально імунізовуватися, оскільки слід готуватися до погіршення загальної епідемічної ситуації. А ми маємо і можемо бути до цього готовими. Все залежить тільки від нас.

У суботу ми провели трансляцію футбольного матчу «Україна-Франція» на Малому спортивному ядрі. Дякую всім, хто оперативно погодив документ про дозвіл на це. Добре, що трансляція була організована просто неба  – це зручно і менш небезпечно, ніж у приміщеннях. Людей було доволі багато. Якщо буде можливо, ми й надалі проводитимемо такі колективні перегляди і матчів Ліги чемпіонів, і матчів за участю збірної України.

Ю.І.Якименко

Ми і надалі будемо підтримувати такі заходи для студентів – лише залишилося, щоб і збірна України виправдала їх надії.

Дата події