Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського.  На початку засідання він запропонував обговорити результати сесії; питання режиму роботи в змішаному режимі в новому семестрі з урахуванням заходів безпеки, які запобігатимуть сплеску захворюваності; шляхи вирішення деяких господарських проблем (насамперед щодо усунення недоліків у питаннях протипожежної безпеки); плани з розвитку науки, зокрема космічної програми КПІ та оборонного напряму тощо.

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Забезпечувався постійний контроль за дотриманням режиму карантину. Здійснювалися протиепідемічні заходи, формування відповідних звітних документів. На минулому тижні в університеті на COVID-19 захворіли 2 особи (1 працівник, 1 студент), помер 1 викладач, одужало 3 особи.

У новому семестрі розпочато комплекс заходів з реорганізації кафедр за результатами внутрішньої акредитації, затверджених Вченою радою. Видано наказ про призначення виконувачів обов‘язки завідувачів нових кафедр, визначено їх завдання з організаційної роботи та підготовки до нового навчального року.

Завершено підготовку комплексного наказу про організацію освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році. Наказ визначає, що освітній режим проходитиме в звичайному режимі, але за необхідності передбачено й навчання  в дистанційному режимі.

ЕКК заслухала звіти 6 завідувачів кафедр про виконання умов контрактів, провела співбесіди з 8 кандидатами на ці посади, розглянула рекомендації конкурсних комісій підрозділів за результатами розглядів конкурсних справ.

Проведено нараду з викладачами і студентами кафедри САПР з обговорення питання переміщення підрозділу з корпусу №26, сформовано штаб з організації переїзду, визначено його порядок і видано відповідний наказ.

Комісія з підготовки Колективного договору провела чергове засідання: аналізується стан виконання договору за минулий рік.

Результати тижневого моніторингу інформресурсів скеровані керівникам підрозділів. Проведено черговий моніторинг англомовних сайтів – з‘явилися позитивні зміни в низці підрозділів, детальний аналіз буде доведений до кожного підрозділу на цьому тижні.

СЕД. Завершується підключення всіх пунктів доступу до СЕД «Мегаполіс» на факультетах/в інститутах, проводиться навчання користувачів за новими ліцензіями.

Відбулася розширена нарада-семінар з представниками «INVO group» з питань функцій і оптимізації «Електронного кампусу» (ЕК).

Впровадження IP-телефонії: триває переключення номерів у першій групі з 300 абонентів і здійснюється підготовка до впровадження нових сервісів. Упродовж лютого планується  завершити всі необхідні роботи.

Освітній процес

Завершується підбиття підсумків і аналіз результатів екзаменаційної сесії, в ЕК  зареєстровано 19881 студента і 2531 викладача. 854 студенти представлені на відрахування.

Розпочався другий семестр. В ЕК активовано систему контролю за проведенням занять у дистанційному режимі, вдосконалюються і впроваджуються нові модулі – вибіркових  дисциплін, кабінет студента тощо. З кожним підрозділом планується встановити співвідношення між дистанційним режимом навчання і елементами змішаного навчання. Одночасно узгоджуються питання поселення до гуртожитків. Питання щодо того, які види занять виносяться на очний режим, стосується лише наукових досліджень, роботи над верифікаційними роботами та практики.

Завершено 12-те опитування «Викладач очима студента», в якому взяли участь 8868 студентів. Тобто, маємо вже репрезентативне опитування, і його результати повинні бути враховані. В ДНВР і підрозділах аналізуються результати опитування і формуються заходи з їх урахування.

Приймальна комісія

Завершено формування конкурсних пропозицій з максимальних обсягів держзамовлення прийому у 2021 році по всіх спеціальностях. Проведено коригування з ліцензованими обсягами. Коригування відповідно до оновлених вимог завантаження до ЄДБОУ, які оголошені листом заступника міністра, мають бути здійснені до 11 лютого.

Акредитація

Розпочала роботу експертна комісія НАЗЯВО зі спеціальності «Соціальна робота». Із 3 лютого до перевірки долучиться експертна комісія з трьох освітніх програм ФІОТ. Згідно з програмами проведення перевірок забезпечуються умови роботи комісій, зокрема доступ до ресурсів і необхідні контакти.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Сьогодні розпочався навчальний процес. Він згідно із затвердженим наказом проходитиме в дистанційному режимі. Випускні курси можуть здійснювати навчання у змішаному режимі.

Розпочалась активна фаза з акредитації ОП. Позитивним є те, що наш університет тісно співпрацює з Наглядовою радою КПІ. Вперше з боку експертів пролунало запитання – як  Наглядова рада впливає на освітній процес. Було надано роз’яснення, що в КПІ Наглядова рада не є формальною, а бере участь у значній кількості процесів в університеті.

Сьогодні вночі закрито 12-те за ліком опитування студентів. Нам до 9000 осіб не вистачило чотирьох студентів. Опитування відбулося як репрезентативне, і на минулому тижні результати було передано до ЕКК.

Щодо рейтингу Webometrics. КПІ в ньому залишається на 2-му місці. Результати аналізу свідчать, що дещо в цьому рейтингу змінилося: знову посилено складову, яка стосується наукометричних баз, зокрема Scopus. КПІ зберігає свої позиції, але слід зауважити, що тепер наголос робиться не лише на кількості сторінок (у нас на сайті їх достатньо), але й на якості  наповнення науковими матеріалами, адже тепер Webometrics орієнтується на те, як науковці й інші ресурси цитують наших фахівців. Тут маємо позитивну новину – ми  маємо невеличке зростання по Google Scholаr. Ми вже декілька років поспіль проводимо роботу щодо «чистки» наших профілів, створення нових профілів, тож це дає свої наслідки. Водночас  публікації статей в наукометричних базах і, найголовніше, наявність посилань на них з інших ресурсів є вкрай важливими. Для нас залишається питанням, як це слід  удосконалювати.

Організовано та проведено обговорення з підрозділами проєкту наказу ректора щодо організації освітнього процесу у 2021/2022 навчальному році.

На виконання наказу «Про підготовку до акредитації освітньо-наукових програм підготовки здобувачів вищої освіти ступеня «доктор філософії» підготовлено проєкт інформаційного листа щодо перевірки відповідності наукової складової ОП «доктор філософії» (тем дисертацій) науковим школам (групам), напрямам наукової діяльності кафедр та наукових керівників аспірантів.

Відпрацьовуємо питання організації студентської практики (взаємодія з підприємствами, уточнення договорів, перевірка наказів на практику). Спільно з ІПО та ММІ підготовлено пропозиції щодо програми підвищення кваліфікації «Школа головних конструкторів» для ДК «Укроборонпром». Керівництво «Укроборонпрому» надало відповідні доручення і вже надійшли конкретні запити на інженерів-конструкторів.

Протягом лютого відбудеться звітування на засіданнях кафедр всіх аспірантів за перше півріччя 2020/2021 навчального року. Підготовлено відповідний інформаційний лист для інститутів/факультетів з пакетом необхідних зразків документів. Також інформацію-нагадування про звітування розміщено на Телеграм-каналі.

Тривають робочі  контакти з фахівцям ТОВ «INVO group» з питань взаємодії в рамках підписаного меморандуму. Відбулася чергова зустріч з представниками «INVO group», присвячена демонстрації можливостей ЕК. Від  «INVO group» надійшло прохання надати акаунти на тестовий сервер кампусу.

Закінчено моніторинг оголошених соціальних мереж (посилання на які розміщено на офіційних ресурсах підрозділів) для розширеного контентного моніторингу. Розпочато верифікацію профілів науковців за даними Google Scholar. Продовжується планова актуалізація описів підрозділів на сайті КПІ.

Проводяться роботи з удосконалення системи звітності в АС «Деканат».

Проводяться термінові роботи з доопрацювання модулю «Виборності дисциплін» для всіх виборних дисциплін. У березні планується у дві хвилі провести опитування вибірковості.

На тестовому сервері розміщено кабінет адміністратора вибіркових дисциплін кафедри.

Розробляється «Кабінет  студента» – зі зміненим інтерфейсом та функціоналом кабінету для здійснення широкого вибору.

М.З.Згуровський

Дякую. Стосовно програми підготовки "Головних конструкторів" для підприємств «Укроборонпрому», то планується контингент приблизно в 300 осіб. Це керівники підприємств і ключові розробники нової техніки. Тому це відповідальна  робота для нас. Я просив би вас невідкладно зв’язатися з першим заступником «Укроборонпрому» Романом Володимировичем Бондарем, щоб розпочати обговорення деталей програми. Ми не можемо не виконати цього державного замовлення. Воно має велике значення для нашої країни.  Тож плануйте цю роботу з ММІ, який буде базовим підрозділом, а також з іншими факультетами, які будуть до неї залучені.

Ще одне запитання. Ви повідомили, що одна з ІТ-компаній зголосилася на безкоштовній основі покращити наше інформаційне середовище. В якому стані ця справа?

А.А.Мельниченко.

На минулому тижні відбулася зустріч з керівництвом компанії. Вони нині проводять аудит, і самі визначили, що він триватиме не менше трьох-п’яти місяців. Наша система і управлінських, і наукових процесів є складною, тому їм потрібен для цього певний час. Але, водночас, ми підготували для них за кожним напрямом певні описи-проєкти. Вони мають досвід подібної  роботи за кордоном, але там система була простішою. Тому ми поки що на стадії формування детального технічного завдання. Проте робота  проводиться постійно.

М.З.Згуровський

Важливо не відмовитися від цього, бо наступний якісний крок щодо вдосконалення інформаційного середовища КПІ може бути зроблений лише спільно  з високотехнологічним бізнесом, із залученням його великих ресурсів та розробок. Власними силами ми будемо рухати цю справу дуже повільно, і, можливо, закладатимемо дещо застарілі рішення. Ми бачимо, як це відбувається з «Електронним кампусом». Він, безумовно, нас рятує, але стрибок ми можемо зробити лише спільно з потужним бізнесом. Тому це стратегічно важливе завдання.

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А. Жученко

Зовнішня акредитація. Почала роботу експертна група з акредитації освітньої програми «Міжнародні соціальні проекти та волонтерська діяльність» (ФСП). Вона працюватиме до 3 лютого. З того ж таки 3 лютого запланована робота розширеної експертної групи, яка проводитиме експертизу 3 освітніх програм, які закріплені за ФІОТ за 126-ою спеціальністю «Інформаційні системи та технології». Там питання всі узгоджено,  підписано план експертизи, ми до неї готові. Триває  й підготовка до наступних акредитацій, проведено низку заходів – зустрічей, нарад і семінарів з гарантами ОП, а також з керівництвом ФТІ щодо акредитації однієї бакалаврської і однієї магістерської програм. Усі акредитаційні матеріали по них мають бути подані до 10 лютого.

Внутрішня акредитація. Завершується, як і було заплановано, додатковий аналіз освітніх програм 3-го рівня.

Ліцензування. На цьому тижні завершуємо перевірку і верифікацію даних необхідних груп забезпечення, матеріально-технічної бази університету в ЄДЕБО і подаватимемо заявки від університету щодо переоформлення ліцензій на здійснення освітньої діяльності за рівнями і, відповідно, освітніми програмами для регульованих спеціальностей. 

Продовжуємо також супроводження кадрових процедур. Підготовлено накази щодо призначення виконувачів обов’язків завідувачів кафедр, визначено їхні повноваження і завдання на найближчий час.

М.З.Згуровський

Дуже відповідальний рік з точки зору акредитації, тому  бажаю вам, щоб усі плани чітко виконувалися.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

1 лютого розпочинається весняний семестр. Проведено інформування студентів і запущено опитування щодо якості організації початку семестру. Отримали зворотний зв’язок від студентів зі скаргами, наприклад, на неможливість зв’язатися з кураторами та іншим. Реагуємо  відповідним чином.

Коротко про підсумки зимової сесії

Зимову сесію складали 18401 (у 2019 році – 18021) студент. За сесію (в період з 14.12.2020 по 27.01.2021) відраховано 854 (4,6%) студенти.  Крім того, 102 студенти були відраховані до сесії (до 14.12.20), з них 124 неповнолітніх.

Найбільша кількість відрахованих на першому (297) та другому (254) курсах.

Склали сесію вчасно – 13650 (73%), лише на «5» – 648, лише на «3» – 747.

Надано повторних прослуховувань 163 (0,9%), індивідуальних графіків 22.

Проведено засідання ради з НВР. Розглянуто такі питання:

-аналіз форми звіту по семестровому контролю (СС);

-аналіз результатів СС з позиції кількості боргів в основну сесію та після перескладань.

Деталізовані звіти по незадовільних оцінках та допусках до перескладань факультети мають здати до середи 3 лютого.

Поселення студентів випускних курсів (4, та 2 магістри ОНП) до гуртожитків. Надано  роз'яснення щодо процедури  та підстав для поселення.

Уточнено процедури відрахування і надано відповіді на актуальні питання.

Стипендія

Спільно з ДЕФ студентам була виплачена соціальна стипендія за січень, а сиротам -- компенсація вартості харчування.

На факультетах/інститутах 29 січня відбулися засідання стипендіальних комісій, на яких були затверджені рейтинги успішності студентів для офіційного оприлюднення на сайті ДНВР, яке планується на 03.02.2021.

Опрацьовуємо документи студентів, подані на іменні стипендії.

Готуємо наказ на підвищення розмірів соціальної стипендії для сиріт.

Мобільність

Проведено стрім «Мобільність від А до Я» (29 січня 13:00).

Погоджено та надано на підпис угоду з ТУ Дрездена.

На запрошення вченої ради ФЛ на засіданні ВР ФЛ зроблено презентацію про можливості мобільності та участі у міжнародних проєктах для викладачів.

Підготовлено інформацію для акредитації ОП ФСП, ФІОТ, ФТІ.

Дипломи

29 січня 2021 року Міністерство юстиції України зареєструвало наказ Міністерства освіти і науки України від 29.12.2020 № 1571 «Про затвердження форм документів про вищу освіту (наукові ступені) та додатка до них, зразка академічної довідки». Позначку про відзнаку ставлять у дипломі про вищу освіту у рядок із записом про додаткову інформацію, а також в пункті 6.2.4 додатка до диплома європейського зразка.

На цьому тижні створюємо робочу групу і розпочинаємо роботу над розробкою ДВО, додатків до них та академічних довідок.

Працевлаштування

Підписано Договір про партнерство та співробітництво з ТОВ «ПзІІ «Гебасит Україна».

28 січня відбулася зум-зустріч Центрів розвитку кар’єри п’яти університетів (КПІ ім. Ігоря Сікорського, Університет економіки та права «КРОК», ЛНУ імені Івана Франка, ХНУ імені В. Н. Каразіна, КНЕУ імені Вадима Гетьмана). Тема зустрічі – «Питання щодо співпраці Центрів розвитку кар’єри при університетах».

Профорієнтація

26 січня організовано онлайн-зустріч з учнями Політехнічного ліцею. На ній розповіли про університет, програми обміну, правила вступу, вебінари, каталог вступника та дали відповіді на запитання.

На минулому тижні відбувся традиційний щорічний Всеукраїнський турнір юних хіміків ім. В.В.Скопенка. Співорганізаторами турніру є Міністерство освіти і науки України, Національний еколого-натуралістичний центр учнівської молоді Міністерства освіти і науки України (НЕНЦ), хімічний факультет Київського національного університету імені Тараса Шевченка, хіміко-технологічний факультет КПІ ім. Ігоря Сікорського, агробіологічний факультет Національного університету біоресурсів і природокористування України та Союз хіміків України. Цього року у турнірі взяли участь майже 150 учасників з усієї України.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

На виконання доручень ректора

29 січня провели нараду редакційної ради журналу «Наукові вісті КПІ». Обговорено заходи щодо просування видання до наукометричних баз Scopus і Web of Science та кадрові питання. Напрацьовано  рекомендації щодо складу редакційної колегії та публікацій для видання «Наукові вісті КПІ» та інших видань КПІ.

Взяли участь у підготовці і проведенні 26 січня  зустрічі з віцепрем’єр-міністром, міністром цифрової трансформації України М.А.Федоровим, міністром освіти і науки України С.М.Шкарлетом та головою Держспецзв’язку Ю.Ф.Щиголем.

На виконання рішень Координаційної ради

27 січня проведено засідання Комісії з наукової та інноваційної діяльності. Матеріали розглянутих питань підготовлено для затвердження на Вченій раді університету.

28 січня за участю керівників Космічної програми КПІ М.Ю.Ільченка та Ю.М. Сидоренка провели робочу нараду стосовно виконання проєкту «PolyITAN-3-PUT».

29 січня взяли участь у робочій нараді в МОН під головуванням першого заступника міністра освіти і науки М.О.Кизима, присвяченій завершенню конкурсу держбюджетних робіт МОН. Відзначено, що буде певне зниження обсягів фінансування нових тем через фінансування перехідних тем. Окрім того, оцінка прохідних балів буде диференційованою: прохідний бал буде найвищим для фундаментальних тем, нижчим – для прикладних, найнижчим – для розробок.

У співпраці з НТБ ім. Г.І.Денисенка проаналізували публікації співробітників університету у виданнях, що індексуються наукометричними базами даних Scopus і Web of Science, за 2020 рік. Створено попередній список співробітників, які висуваються на преміювання. Вивчаємо питання врахування ще й індексу цитування публікацій. Наразі список узгоджується з відділом кадрів. Після узгодження планується проведення засідання робочої групи та затвердження результатів.

Підготовлено комплект документів і подано заявку на свідоцтво на торгову марку PolyITAN.

Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського

У взаємодії з ДЕФ підготовлено наказ НОН/14/2021 від 26.01.2021 р. про підвищення стипендій КМУ для молодих учених. Розмір щомісячної стипендії для молодих вчених, стипендіатів КМУ на 2021 рік складає 2 прожиткових мінімуми. Стипендії з 1 січня 2021 р. встановлено у розмірі 4540 грн, з 1 липня 2021 р. – 4758 грн, з 1 грудня 2021 р. – 4962 грн.

За участю П.М.Цибульова проведено технологічний аудит семи наукових груп ТЕФ, у результаті якого виявлено три об’єкти інтелектуальної власності, що мають потенціал комерціалізації.

Робота у взаємодії із зовнішніми партнерами

25 січня разом із І.Г. Малюковою та В.С.Камаєвим відвідали Мінцифри, де обговорили питання розвитку Інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge» в частині посилення акселераційних програм.

25, 26 та 29 січня взяли участь у низці зустрічей за ініціативою АППАУ, зокрема в Мінекономіки та у перших зборах «Київського регіонального кластеру промислових хайтек». Обговорення стосувалися посилення взаємодії з бізнесом на базі «Центру 4.0» в КПІ та участі  у спільних проєктах.

М.З.Згуровський

Скажіть, будь ласка, коли планується продовження підписання контрактів за виграними проєктами за конкурсами Національного фонду досліджень? І як справи з двома конкурсами МОН?

В.А.Пасічник

По Національному фонду досліджень очікуємо ближчим часом запуск фінансування. Його стримувало  те, що не повністю було сформовано наукову раду Нацфонду. Тепер все вирішено, і з дня на день очікуємо рішення про продовження фінансування.

Стосовно конкурсів МОН. Вже напрацьовано і узгоджено низку проєктів рішень щодо завершення конкурсу держбюджетних робіт МОН. На цьому тижні очікуємо засідання Наукової ради, на якій будуть розглянуті основні результати. Далі затримка на два тижні, передбачені для подання та розгляду апеляцій, і наприкінці лютого можна буде чекати на оголошення результатів конкурсу держбюджетних робіт. Щодо держзамовлення, куди ми також подавали великі проєкти, за оптимістичним прогнозом фінансування розпочнеться на початку квітня. Це пов’язано з тим, що процедури відбору переможців передбачають розгляд на тільки на рівні МОН, але у Мінфіні та Кабінеті  Міністрів. Затверджується все Постановою Кабінету Міністрів України.  

М.З.Згуровський

Дякую. Тримайте це питання на контролі. І, головне, як тільки будуть відомі результати, інформуйте про них наукову громадськість, адже наукові колективи мають планувати свою подальшу роботу. 

Голова Вченої  ради М. Ю. Ільченко

Проведено січневе засідання Вченої ради, на якому заслухано змістовний виступ ректора М.З.Згуровського стосовно діяльності університету в умовах пандемії COVID-19, розглянуто та обговорено звіт проректора з міжнародної діяльності С.І.Сидоренка. Висунуто та підтримано до участі в конкурсі НАН України 12 кандидатур провідних учених університету. Участь комісій Вченої ради у підготовці до звіту проректора С.І. Сидоренка та активне обговорення питання сприяла якісному та глибокому висвітленню результатів, виявленню резервів покращення діяльності та прийняттю підсумкового рішення, яке буде доопрацьовано з урахуванням пропозицій, внесених С.Ф.Телеником, П.О.Киричком,  В.Б.Максименком, Н.Булавко та іншими.

Робота постійних комісій Вченої ради університету

Комісія з освітньої діяльності (В.І.Тимофеєв) у порядку громадського обговорення розглянула  проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання гармонізації переліку галузей знань і спеціальностей з Міжнародною стандартною класифікацією освіти» та напрацювала 6 зауважень та пропозицій.

Комісія з наукової та інноваційної діяльності (Лінючова О.В.):

  • провела науково-експертну оцінку і рекомендувала до друку та отримання грифу Вченої ради три монографії вчених університету;
  • доопрацювала Положення про премії університету за кращі наукові видання;
  • розглянула і внесла пропозиції щодо підтримки кандидатур учених для їхнього обрання до складу НАН України.

Питання Космічної програми університету:  

  • підготовлено презентації на нараду за участю М.А.Федорова, С.М.Шкарлета, Ю.Ф.Щиголя та надано до Мінцифри інформацію за підсумками наради;
  • підготовлено за участю Ю.М. Сидоренка матеріали до наради в КМ України 1 лютого (у О.С.Уруського);
  • проведено нараду з питань виконання проєкту «PolyITAN-3» та обґрунтовано доцільність дофінансування проєкту.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

1. Міжнародні контакти

1.1. На пропозицію Надзвичайного та Повноважного Посла Аргентинської Республіки в Україні Елени Летісії Мікусінскі провести відеоконференцію з нагоди 243-ї річниці від дня народження національного героя Аргентини генерала дона Хосе Франсіско де Сен-Мартіна, яка відзначається щороку 25 лютого,  ДМС спільно із ДНВР розпочали підготовку заходу.

1.2. За інформацією президента Наукового парку Б.В. Андрейцева, Надзвичайний і Повноважний Посол Держави Ізраїль в Україні Джоель Ліон висловив наміри відвідати КПІ в період з 9 по 12 лютого. Тема зустрічі: розвиток співпраці в сфері освіти, науки і інноватики.

1.3. На продовження зустрічей з послами ряду зарубіжних країн обговорювалися перспективи збільшення кількості іноземних громадян на навчанні в КПІ, очікуємо з 2 по 5 лютого на візит Посла Республіки Узбекистан А.А. Курманова. День і час візиту уточнюються з Посольством.

1.4. Співпраця з Японією. Відбулася зустріч ректора М.З. Згуровського, президента Наукового парку «Київська політехніка» Б.В. Андрейцева, директора Наукового парку В.С. Камаєва, проректорів В.А. Пасічника та С.І. Сидоренка з керівниками офісу JICA в Україні та Бізнес-асоціації Японії в Україні (та за підтримки Посольства Японії в Україні). Тема зустрічі: комплекс питань розвитку співробітництва з Японією в сфері технологій і інновацій – через Українсько-Японський центр.

1.5. Розвиток співпраці з Чорногорією. За домовленістю посла Чорногорії в Україні Драгіци Понорац та ректора М.З. Згуровського почали готувати онлайн-зустріч з ректором Університету Чорногорії Данілой Ніколічем та керівником міжнародного офісу ректорату Аною Драгутінович для визначення конкретних проєктів, за якими буде розвиватися співробітництво з КПІ. День і час – орієнтовно середина лютого.

2. Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

На минулому тижні укладено:

  • – спільно з ФЕА – Меморандум з філією Ноттінгемського університету в місті Нінбо, Китайська Народна Республіка;
  • – угода з Франко-українською Асоціацією «Арт, культура і креативність»;
  • – Протокол про співпрацю з Аргонською національною лабораторією (США), яким ініціювали новий проєкт «Впровадження навчання на базі аналітичного тренажера ядерного реактора» (базовий підрозділ від КПІ– ТЕФ).

3. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

3.1. Для проведення індивідуальної роботи з кожним із деканів факультетів та директорів інститутів три проректори (В.А.Пасічник, А.А.Мельниченко та С.І.Сидоренко) продовжують спільну роботу з аналізу підготовки проєктних пропозицій у сфері науки і освіти, які діючі наукові групи і кафедри планують подати в 2021 і 2022 роках на конкурси нової Програми ЄС «Горизонт Європа», програми Erasmus+КА2, EURASIA та ін. з розвитку потенціалу вищої школи, програми НАТО «Наука заради миру і безпеки», до білатеральних програм.

3.2. Спільно з А.А. Мельниченком та Н.В. Семінською працюємо над підготовкою нашої участі  на запрошення від МОН України у проєкті «Ініціативи щодо підтримки імплементації реформ Європейського простору вищої освіти" (bologna hub) програми Erasmus+ за напрямом «Підтримка впровадження реформ: Інструменти вищої освіти».

3.2. У рамках Стипендіальної програми ім. Лейна Кіркленда Польсько-Американський Фонд Свободи та Фонд «Лідери змін» оголосив конкурс для кандидатів з України на здобуття стипендії «Kirkland Research» у 2021/2022 навчальному році. Програма розрахована на молодих лідерів та експертів до 45 років, які мають вищу освіту, досвід наукової роботи й зацікавлені в розвитку демократії, ринкової економіки та громадського суспільства у своїх країнах і в цілому в регіоні.

3.3. За дорученням ректора підготовлено позитивну відповідь на лист МОН України стосовно налагодження та розвитку співпраці з нідерландськими університетами шляхом встановлення науково-дослідницького та освітнього співробітництва з Альянсом університетів Нідерландів.

4. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

4.1. За результатами обговорення керівним складом університету позиціювання КПІ в світових рейтингах розпочали підготовку «Програми заходів університету, спрямованих на забезпечення позитивної динаміки КПІ в світових рейтингах університетів», яка має стати «дорожньою картою» за всіма напрямами діяльності – як на всіх управлінських, так і на індивідуальному (науково-педагогічних та наукових працівників) рівнях.

4.2. З поточної роботи групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів: до 3 лютого до рейтингу THE і до рейтингу QS мають бути завантажені від КПІ нові групи статистичних даних за 2019 рік – відповідно до графіка подання матеріалів від університетів, затвердженого зазначеними рейтингами на 2021 рік.

4.3. Аналізуємо публікацію на сайті Ranking Web of Universities рейтингу закладів вищої освіти України у Вебометрікс, у якому КПІ посідає друге місце серед 316 ЗВО після КНУ імені Тараса Шевченка.

4.4. 2 лютого на запрошення робочої групи по рейтингах КПІ відвідає регіональний директор рейтингу QS пан Сергій Христолюбов. У програмі візиту – ознайомлення з історією і традиціями КПІ та зустріч із керівним складом університету і членами робочої групи по рейтингах. Заплановано презентацію Сергія Христолюбова «КПІ ім. Ігоря Сікорського та університети України в рейтингах QS: стан, рекомендації, перспективи». Буде обговорено рекомендації, які стратегічний департамент рейтингу QS адресує університетам України і, зокрема, КПІ для забезпечення позитивної динаміки показників у цьому світовому рейтингу університетів. Окрім того, на зустрічі планується обговорити можливості співпраці КПІ і компанії QS Quacquarelli Symonds у напрямі підвищення впізнаваності університету в міжнародних академічних колах і його просування в найбільш впливових рейтингах вишів.

5. Інші заходи

На 27-29 квітня 2021 р. в КПІ планується проведення круглого столу «Атомна енергетика: історія, сучасність, майбутнє» та VI Міжнародної конференції «Проблеми зняття з експлуатації об′єктів ядерної енергетики та відновлення навколишнього середовища (INUDECO 2021)». У ці дні також планується відкриття пам’ятника працівнику Чорнобильської АЕС, Герою України (посмертно), випускнику КПІ ім. Ігоря Сікорського Олександру Григоровичу Лелеченку.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота

  • Протягом тижня  проводили індивідуальну роботу щодо виконання приписів з особами, які по факультетах/інститутах відповідають за стан пожежної безпеки. Інспектори ДСНС провели позапланову перевірку в  15-му гуртожитку. Після перевірки, проведеної на початку січня цього року, залишалося виконати 10 приписів. Цього разу інспектор відзначив, що 9 з них уже виконано. Залишився один – щодо встановлення в цьому гуртожитку автоматичної пожежної сигналізації. Тож ми вже оголосили процедуру закупівлі робіт з монтажу автоматичної пожежної сигналізації в гуртожитку №15. До Головного управління ДСНС в Києві підготували гарантійного листа про те, що до 3-го кварталу поточного року таку систему там буде змонтовано і введено в експлуатацію. Також до керівника Главку підготовлено листи з проханням провести позапланові перевірки виконання приписів на інших наших об’єктах. Ті недоліки на них, які можна було усунути силами технічних служб університету та студмістечка, усунули. Що ж до встановлення на 21 нашому об'єкті автоматичної пожежної сигналізації, на цьому тижні буде оголошено відповідну процедуру закупівлі. Готуємося до проведення планової перевірки інспекторами ДСНС усіх наших будівель у період з 25 лютого по 11 березня;
  • виконали ремонт системи водопостачання в 9-му навчальному корпусі;
  • виконали аварійний ремонт системи теплопостачання в 23-му та 32-му  навчальних корпусах;
  • відремонтували  усі лави  в парковій зоні університету;
  • продовжуємо готувати та планувати територію під благоустрій за 18-м навчальним корпусом (зона Б). Протягом тижня вивозили великогабаритне сміття;
  • підготували ремонтні матеріали та на наступному тижні розпочнемо виконувати ремонт лав на території університету;
  • продовжуємо готувати технічні завдання згідно з річним планом закупівель за господарським напрямом;
  • -  на тижні закінчуємо виконання  робіт з гідроізоляції 6-го корпусу (відділ авіації та космонавтики ДПМ);
  • продовжуємо працювати над процедурою щодо передачі для університету нового музейного експонату – літака АН-2. Тривають роботи з його реставрації;
  • щоденно здійснюємо тепломоніторинг навчальних корпусів. У тісній співпраці з відділом головного механіка здійснюємо регулювання подачі теплоносія;
  • проєкти заміни вузлів обліку теплової енергії в 16 навчальних корпусах передано на повторне погодження до Київтеплоенерго;
  • здано звіт щодо водного господарства університету до Державного агентства водних ресурсів України;
  • продовжуємо проводити переговори з компаніями щодо реалізації проєкту роздільного збирання сміття.

Соціальний напрям

  • Після локдауну відкрилися та почали надавати послуги з харчування їдальні 1, 31-го та 32-го (курсантська) корпусів, а також буфети в 24-му та 27-му корпусах. Усі їдальні та буфети працюють з дотриманням усіх санітарно-епідеміологічних вимог;
  • підписали договір на харчування курсантів з ІСЗЗІ на 2021 рік;
  • проводиться постійний моніторинг стану здоров’я працівників шляхом огляду, температурного скринінгу та контрольного ПЛР-тестування на COVID-19;
  • спільно з ДЕФ проводимо доопрацювання річного плану закупівель. Почали проводити першочергові процедури відкритих торгів для безперебійної роботи наукової та господарської роботи університету;
  • у роботі наповнення розробленої власними силами системи «Закупівельник КПІ», представлення якої планується на кінець лютого. Завдяки цій системі підрозділи зможуть у режимі онлайн відстежувати хід закупівель за їхніми планами;
  • проведено роботу з організації профілактичного медичного огляду працівників, які працюють у шкідливих умовах. Обстеження пройшли 118 працівників освітнього процесу, 27 працівників відділу головного енергетика, 10 працівників дільниці поточного ремонту (ДПР), 2 працівники автотранспортного підприємства.
  • через вітер  у СОТ «Політехнік» упало дерево та обірвало електропроводи. 29 січня аварію було усунено;
  • працюємо над підписанням договорів на підключення до мережі електропостачання та надання послуг з доступу до мережі Інтернет для роботи СОТ «Політехнік».

Безпека

  • Продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету;
  • за попередній тиждень   складних правопорушень на території університету виявлено не було;
  • готуємо плани розміщення  та схеми під наступний етап розвитку університетської  системи відеоспостереження.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Здали консолідовану фінансову та бюджетну звітність за 2020 рік до Міністерства освіти і науки. Звітність прийнято без зауважень.

Фінансування на 2021 рік. Поки що працюємо в межах асигнувань, які нам були доведені першочергово. Чекаємо остаточного рішення від МОН щодо фінансування на цей рік. Тоді будемо вирішувати питання, які стосуються надбавок.

Виплачено соціальну стипендію за січень.

Підготовлено проєкт наказу про підвищення оплати офіційним опонентам у зв’язку з підвищенням посадових окладів з 1 січня 2021 року.

Виплачено заробітну плату за ІІ половину січня за окладами, які діяли у грудні 2020 року, перерахунок за січень буде здійснено у лютому.

Перевіряли індивідуальні накази з встановлення нових посадових окладів по структурних підрозділах.

Працюємо над зведеним штатним розписом на 2021 рік для подання на затвердження до МОН.

Разом з департаментом  адміністративної роботи узгодили план закупівель на 2021 рік.

Опрацьовували накази по особовому складу працівників та здобувачів вищої освіти.

Працюємо над аналізом використання Фонду розвитку університету та аналізом фінансової діяльності за 2020 рік.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Епідемічна ситуація. Один студент у гуртожитку №19 хворий на COVID-19.  Контактні особи, які повинні були б перебувати на самоізоляції, відсутні.

Ремонти. 8 об’єктів ремонтуємо силами служби експлуатації гуртожитків. Підрядні організації, які встановили вже 7 ліфтів, продовжують пуско-налагоджувальні роботи у великих гуртожитках.

Окрема робота – це підготовка до позапланової перевірки інспекторів ДСНС.  Хочу подякувати керівництву департаменту адміністративно-господарської роботи за те, що відрядили нам на допомогу фахівців-електриків, бо лише власними силами впоратися нам було б дуже важко.

Виховну роботу зосереджено на необхідності дотримання санітарних норм і правил запобігання коронавірусній інфекції, а також правил протипожежної безпеки.

На минулому тижні складних правопорушень у студмістечку зафіксовано не було.

М.З.Згуровський

Олександре Анатолійовичу, ви, окрім усього іншого, відповідаєте і за пожежну безпеку. Нині  у вас окрім 15-го, ще й 8, 16-й і 18-й гуртожитки в певному складному в цьому відношенні стані. Як ви особисто займаєтеся усуненням недоліків у цих гуртожитках, чи контролюєте кожну позицію з переліків цих зауважень?  

О.А.Іщенко

Щодня  ми збираємося з представниками наших технічних служб, розробляємо план роботи в цьому напрямі на день і працюємо над цим.

М.З.Згуровський

Ви особисто володієте інформацією по кожній позиції і кожному зауваженню по цих гуртожитках?

О.А.Іщенко

Так, я постійно проходжу по цих гуртожитках і перевіряю все сам.

М.З.Згуровський

У нас була розмова про 15-й гуртожиток. Всі питання пожежної безпеки ви поклали на свого заступника. Але ви так само відповідаєте за цей напрям. Тому я хотів би, щоб ваш підхід змінився, і щоб такі важливі питання ви вирішували особисто. Заступник вам допомагає, він також несе відповідальність за певний комплекс питань, але ваша відповідальність є остаточною.

Директор департаменту управління справами М.О. Мазур

Звертаюся до всіх представників адміністрації. Останнім часом у нас виникають ситуації з тим, що не всі посадові особи, які мають погоджувати накази, вказуються в проєктах цих документів. Тому я прошу, якщо ви не знаєте, з ким маєте погоджувати документ, додавати до нього мене, і я контролюватиму весь процес. Бо інакше у нас виникають проблеми, з якими постфактум доводиться розбиратися. У нас є накази, які мають обов’язково погоджуватися з головою профкому, інші – уповноваженою особою з питань протидії корупції – цих людей пропускати не можна.

М.З.Згуровський

Ваша віза там має бути в обов’язковому порядку, адже ви маєте координувати цю роботу. Тому, шановні колеги, я прошу вносити прізвище Марини Олександрівні до переліку відповідальних осіб в усіх наказах. 

Уповноважена особа з питань запобігання корупції Я. Ю. Цимбаленко

Нагадую, що 1 січня стартувала кампанія декларування про доходи. Тож ректора та проректорів прошу бути готовими до заповнення декларацій. Окрім того, я підготувала  розпорядження щодо здійснення декларування, де визначено осіб, які згідно з вимогами законодавства цього року також повинні будуть подати  свої декларації.

Голова  об'єднаного  профкому М. О. Безуглий

Відбулося засідання профспілкового комітету. На ньому було розглянуто питання про особливості організації навчального процесу у весняному семестрі, про затвердження фінансової звітності та інші. Готуємося до колдоговірної кампанії.

Назар Булавко

На попередньому тижні ми зв’язалися з представниками студентських рад НАУКМА і УКУ, щоб дізнатися про їхній досвід у залученні студентів до наукової роботи та участі в проривних наукових проєктах. Утім, особливих відмінностей у цьому питанні в них немає. Вони також здебільшого зосереджені на вирішенні соціально-побутових проблем. Тож нам самим потрібно буде налагоджувати роботу в цьому напрямі, щоб вивести КПІ на той рівень в місті та Україні, який він міг би в цій сфері посісти. Тому я разом з нашою командою тепер проводжу брейншторми щодо того, як це налагодити. 

М.З.Згуровський

Можливо, НАУКМА і УКУ не є кращими прикладами в цьому плані, але в принципі, в гарних університетах світу студентські парламенти (так називаються там такі органи) також виступають певними мотиваторами передових наукових та інноваційних досягнень молоді. В них є певні структурні одиниці, занурені в інформацію про розробки  своїх університетів. Вони поширюють її серед студентів, проводять іншу роботу. І тоді ті студенти, які зацікавлені в участі у таких проєктах, долучаються до них. На мій погляд, КПІ навіть не повинен ставати в чергу за УКУ чи НАУКМА в цьому питанні. Варто дивитися на світових лідерів вищої освіти. Тому побажання вам теж започаткувати такі підрозділи в своїй структурі, які взаємодіятимуть з нашими науковими групами та з стартап проєктами. З боку всіх наших проректорів за напрямами ви отримаєте повну підтримку. І тоді студенти, які прагнуть майбутнього професійного зростання і шукають можливостей долучитися до реальної наукової роботи, до створення стартапів робитимуть це не поза Студрадою, а за її сприяння.

Назар Булавко

Погоджуюся. Скажу більше, у нас є такі сектори, точніше, в нас вони називаються командами.  Є інформаційна команда, яка займається написанням постів в Інтернеті, є проєктна команда, яка генерує проєкти.  Нам дійсно варто дивитися на закордонний досвід, брати звідти якісь елементи і впроваджувати в нас.

М.З.Згуровський

Навіть озиратися на когось не потрібно. Ми ж добре розуміємо, що це дуже важливо для молодих людей, які хочуть відбутися успішними людьми в майбутньому. І я був би радий за Студраду і за студентську профспілку, якщо б ви в своїй роботі, поряд з побутовим, і цей напрям вважали б важливим.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Щодо залучення студентів до наукових заходів, то ми це постійно робимо. Скажімо, сприяємо участі студентів у «KPI  OPEN». Наприклад, масштабні заходи за участю студентів проводить Фізико-технічний інститут. І наші активісти надають таким заходам дуже велику і різнопланову – організаційну, інформаційну – допомогу. Студенти вже знають, що по таку допомогу потрібно звертатися до нас, і ми вже допомагаємо їм не тільки технічними ресурсами, які в нас є, але й людськими та організаційними. Це потрібно для КПІ, покращення його іміджу та підвищення його рейтингів.

Щодо поточних питань, то ми нині займаємося підготовкою студентських частин Колективного договору, Угоди з охорони праці тощо.

М.З.Згуровський

 Можливо, ми допомогли б студентським організаціям? Наталя Валеріївна Семінська виступила б при цьому комунікатором, запросила відповідальних за напрям науки та інновацій в Студраді, й разом з  Віталієм Анатолійовичем Пасічником та Інною Геннадіївною Малюковою поінформувала їх про проривні напрями наукової та інноваційної діяльності університету, де дуже бажана участь молоді. І на постійній основі ми могли б забезпечувати таке інформування й надалі. Тобто потрібен постійний контакт, але для його налагодження потрібно зробити перший поштовх.

Н.В.Семінська

До цього слід запросити ще й Наукове товариство студентів і аспірантів КПІ, яке постійно спрямовує свої дії на цей напрям, а ми з ним співпрацюємо.  

М.З.Згуровський

Тож, будь ласка, організуйте це з залученням і Наукового товариства студентів і аспірантів. Наталія Валеріївна і Віталій Анатолійович  підготують інформацію про найважливіші й найактуальніші напрями розвитку науки та інноватики в університеті, ви додасте свою інформацію. І через представників Студради ми могли б залучати до цієї справи все більше і більше студентів.  

Дата події