Засідання відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. «Ми переходимо до адаптивного карантину. Це означає, що зможемо запроваджувати як дистанційну, так і змішану форми навчання. Змішана форма може бути в тих випадках, коли це обґрунтовано, особливо для тих видів занять, які потребують роботи в лабораторіях, виконання досліджень, перш за все на старших курсах тощо, – сказав ректор, відкриваючи засідання. – Я прошу проректорів, які відповідають за навчальний напрям, дуже гнучко і виважено приймати відповідні рішення. З одного боку, не порушуючи санітарних норм, не переходячи в зону ризику, а з іншого – намагатися забезпечувати  якомога повноцінніший режим роботи, можливий за цих умов».  

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Постійно здійснюється контроль за дотриманням карантину з урахуванням протиепідемічних заходів. На минулому тижні захворіло 4 особи, одужало 8.

Видано наказ про порядок роботи університету в наступному семестрі (до 31 березня 2021 р.) з урахування умов адаптивного карантину. Рішенням уряду передбачено щомісячний перегляд умов карантину, тож режим роботи університету відповідатиме цьому рішенню та нашому наказу про порядок роботи на цей період.

Експертно-кваліфікаційна комісія заслухала звіти 6 завідувачів кафедр про виконання умов контрактів, також розглянула справи та провела співбесіди з 20 претендентами на посади завідувачів кафедр і професорів та прийняла відповідні рекомендації та рішення.

Електронний документообіг. Станом на 22 січня до системи «Мегаполіс» підключено всі департаменти і відділи, до початку нового семестру буде завершено підключення всіх користувачів у підрозділах. Сформовано навчальні групи і організується проведення занять з підготовки до роботи в системі для 115 відповідальних осіб, що визначені в підрозділах за отриманими додатковими ліцензіями.

Триває проведення спільного аудиту інформаційної системи з компанією «ІНВО ДІДЖИТАЛ». Проведено ознайомчу зустріч з обговорення можливості впровадження автоматизованої системи «Кадри» з компанією «Браво».

За планом відбувається впровадження системи IP-телефонії: здійснено підключення з заміною номерів у перших 100 абонентів.

Спільна комісія навчальних і адміністративного департаментів продовжує моніторинг стану навчальних корпусів і формування плану підготовки їх до нового навчального року.

Освітній процес

23 січня завершилися додаткові сесії з ліквідації академзаборгованостей. Загалом свою участь у сесії через власні електронні кабінети в «Електронному кампусі» (ЕК)  зареєстрували 19789 студентів і 2510 викладачів. Уся сесія відбулася через реєстрацію в ЕК і охопила всіх студентів і всіх викладачів.

Опитування «Викладач очима студента» продовжено до 31 січня. Станом на 23.01 в ньому взяли участь 8506 студентів. Ця кількість перевищила всі попередні 11 опитувань.

Згідно з виданим наказом проводиться робота з підрозділами з роз'яснення, планування і організації освітнього процесу у весняному семестрі. В основному навчання буде продовжуватися в дистанційному режимі згідно з чинним регламентом. Утім, дозволено за рішенням вчених рад факультетів/інститутів організувати для студентів випускних курсів (4-го – для  бакалаврів і 2-го – для магістрів) виконання наукових досліджень і проходження практики у змішаному режимі. Організація занять здійснюватиметься згідно з умовами карантину малими групами в лабораторіях чи наукових підрозділах, щоб не порушити досягнутого балансу між кількістю студентів, поселених у гуртожитках, і кількістю тих, хто навчатиметься в корпусах.  

Здійснюється аналіз і необхідне уточнення ліцензійних обсягів з підготовки бакалаврів і магістрів по кожній із спеціальностей. Нині необхідно зареєструвати ліцензійні обсяги в ЄДЕБО.

Проведено робочу зустріч з керівництвом НДІ авіаційних технологій, на якій обговорено впровадження нової міждисциплінарної програми з підвищення кваліфікації для працівників оборонної та авіаційної галузі.

Приймальна комісія

Формуються та узгоджуються конкурсні пропозиції з максимальними обсягами держзамовлення з набору на рівні бакалавр і магістр.

Погоджується з МОН проведення в КПІ предметних олімпіад для абітурієнтів в умовах карантину.

Акредитація

Проводиться підготовка до прийому експертних комісій НАЗЯВО по чотирьох ОП (ФІОТ, ФСП). Проведено заключні робочі наради з підготовки до подання на акредитацію освітньої програми ФТІ.

У рамках внутрішньої акредитації ведеться робота з аналізу стану PhD-програм на кожній кафедрі, їх кадрового і змістовного забезпечення. Мета – визначення обов'язкової участі кожної кафедри у підготовці фахівців третього циклу.

М. З. Згуровський

26 січня КПІ планують відвідати віцепрем'єр з цифрової трансформації Михайло Альбертович Федорів, голова Держспецзв'язку Юрій Федорович Щигольі міністр освіти і науки Сергій Миколайович Шкарлет. Розглядатимуться три блоки питань. Один із них – це  деякі питання реформування освіти, виходячи з можливостей цифровізації освітніх процесів. Це нова постановка проблеми, і наш майданчик обраний як пілотний. Прошу вас і Анатолія Анатолійовича Мельниченка взяти участь у цій зустрічі. Питання готують Віталій Анатолійович Пасічник і Михайло Юхимович Ільченко. Мова також йтиме про космічну програму КПІ та Ситуаційний центр. Цей блок для нас також є дуже важливим.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Працювали над підготовкою і підписанням наказу про організацію і проведення освітнього процесу у весняному семестрі. Рішення про випускні курси, навчання в змішаному режимі є вкрай важливими, тому що при підготовці кваліфікаційних робіт має бути забезпечена якість підготовки фахівців. Тобто, потрібно проведення реальних досліджень у лабораторіях, на обладнанні. Тому таке рішення було узгоджено з органами студентського самоврядування. Друга складова – це проходження студентами практики на підприємствах. Тим, хто повинен проходити переддипломну практику, теж важливо, щоб вони проходили її не на кафедрах, а на підприємствах. За попередні роки було напрацьовано бази практик. На сьогодні підприємства мають  можливості приймати наших студентів із збереженням карантинного режиму.

Спільно з підрозділами проводиться  робота з перевірки готовності до проведення освітнього семестру згідно з ухваленими рішеннями.

Узяли участь у зустрічі з представниками ДК «Укроборонпром» щодо продовження співпраці у сфері підготовки кадрів та підвищення кваліфікації. Було прийнято рішення про нові освітні проєкти, зокрема про  підготовку саме інженерно-технічних кадрів і розвиток освітніх програм, які стосуються перепідготовки кадрів.

Напрацьовано пропозиції щодо співпраці у сфері підготовки фахівців для КБ «Луч» та ДП «Антонов».

Узяли участь у зустрічі з керівництвом НАЕК «Енергоатом» щодо продовження співпраці шляхом розвитку програм дуальної освіти. Партнери університету передали для ТЕФ обладнання для комп'ютерного класу. Було обговорено питання, що стосуються розвитку освіти за дуальною формою як для підготовки, так і для перепідготовки кадрів.

Підбивалися підсумки складання сесії аспірантами 1-го та 2-го років навчання. Протягом лютого планується звітування всіх аспірантів на засіданнях кафедр за перше півріччя 2020/2021 навчального року.

Продовжували взаємодію з ТОВ «ІНВО груп»  щодо створення нової АІС управління освітнім процесом.

Разом з Юрієм Івановичем Якименком і Мариною Олександрівною Мазур провели зустріч з представниками компанії «Браво», яка пропонує програму для автоматизації кадрового процесу.

На попередньому ректораті було визначено завдання щодо підготовки спільно  з Медіалабораторією циклу відеолекцій. Підібрано декілька викладачів, лекції яких можуть стати нашою візитівкою.

Розпочато роботу з головами НМК та керівникам інститутів/факультетів, програми  підготовки PhD  яких виходять на акредитацію. Перевіряється відповідність наукової складової ОП (тем дисертацій) науковим школам, напрямам наукової діяльності кафедр і наукових керівників аспірантів.

Завершується підготовка розкладів занять на весняний семестр. У разі, якщо буде переглянуто організацію проведення освітнього процесу в одному з місяців весняного семестру, ми перейдемо з дистанційного режиму навчання на змішаний. Розклади повністю зможуть забезпечити повноцінну роботу.

Узяли участь у роботі групи з покращення позиціонування КПІ в світових університетських рейтингах.

Розвиток порталу університету. Оновлено cms та додаткові модулі сайту kpi.ua у зв'язку з виходом оновлення безпеки. Додано модуль на сайт для інтеграції  соціального плагіну з метою спрощення поширення матеріалів сайту в соціальних мережах. У зв'язку з припиненням з 2021 року фірмою Adobe підтримки плагіна Flash Player, контент Flash, відеотрансляції з камер спостереження не відтворюватимуться в браузерах. Для продовження трансляції КПІ-Телеком розробив новий сервіс на https://streams.kpi.ua/. Внесено відповідні зміни в розділі https://kpi.ua/webcam/.

У частині розвитку ЕК – проводяться термінові роботи з розробки модуля виборності дисциплін для всіх таких дисциплін. Здійснюється розміщення модуля на тестовому сервері. Розробляється «Кабінет студента» зі зміненим інтерфейсом і функціоналом для здійснення широкого вибору.

Кількість студентів, які взяли участь в опитуванні «Викладач очима студента», склала 8600 осіб, що є репрезентативним. Його результати почали використовувати на засіданнях ЕКК.

Проводиться робота з усіма кафедрами, які цього року виходять на зовнішню акредитацію. Особлива увага приділяється кафедрам, які виходять на акредитацію освітніх програм доктора філософії.

М. З. Згуровський

Щодо наради, запланованої на 26 січня. Прошу підготувати стислу презентацію (на 5-7 хвилин) про інформаційну систему університету в цілому. Це сукупність наших підсистем, таких як «Електронний кампус», платформа дистанційного навчання «Сікорський», «Мегаполіс», інші елементи. Наш університет обрано як пілотний майданчик, незважаючи на те, що ми маємо багато зауважень до своєї системи «Електронний кампус» , і особливо з боку студентів. У нашій  інформаційній системі є багато застарілих рішень, але як така вона поки що єдина в Україні. Звичайно, вона має бути створена на сучасних інструментах і технологіях. Як виявляється, наш інформаційний простір є найбільш функціонально повним. Тому будьте готові до короткої, лаконічної презентації, в якій ви покажете структуру інформаційного простору і його функції.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

На минулому тижні студенти завершили ліквідацію академічної заборгованості. Відрахування студентів здійснюється з 25.01.2021, підписання наказів – до 27.01.2021.

Протягом тижня здійснювалася консультативна робота з підрозділами і прийом відвідувачів з питань відрахування, надання академічних відпусток та індивідуальних графіків  у виняткових випадках і з поважних причин.

Усього надано індивідуальних графіків – 5.

Відраховано за минулий тиждень – 145 осіб, у тому числі:

  • за власним бажанням – 90 (26);
  • за невиконання ІНП – 55 (29).

Поінформовано та надано роз'яснення студентам щодо особливостей організації навчання у весняному семестрі відповідно до оприлюдненого наказу ректора.

Стипендія

22 січня разом з ДЕФ студентам була виплачена академічна стипендія за січень. На інформаційних ресурсах ф/ін. 22 січня були оприлюднені оновлені списки по додаткових балах, які приведені у відповідність до Правил призначення академічних стипендій. 

21 січня відбулося засідання стипендіальної комісії університету, на якому були визначені ліміти стипендіатів (ліміт: 45% звичайних, з них 25% підвищених).

Підготовлено та передано до Управління освіти і науки КМДА документи щодо студентів КПІ, рекомендованих для призначення стипендії Президента України від МАН.

Мобільність

Розроблено спільно з ДМС концепцію організації та проведення KPIАbitFEST-International, спрямованого на інтернаціоналізацію університету і залучення більшої кількості іноземних студентів  (квітень-травень 2021).

Підготовлено презентацію і матеріали для стріму «Мобільність від А до Я» (його перенесено на наступний тиждень).

Проведено консультацію з підготовки до акредитації ФТІ (спеціальність «Прикладна фізика») у частині інтернаціоналізації освітніх програм.

Організаційна робота

Проведено збори організаційного комітету олімпіади «КПІ-Open». Визначено ключові напрями підготовки. Розроблено проєкт програми проведення олімпіади в онлайн-форматі із забезпеченням надійної ідентифікації у період з 1 по 2 липня 2021 року. За умови послаблення карантинних обмежень можливо провести фінал олімпіади з 27 вересня по 1 жовтня 2021 року.

20 січня відбулася університетська олімпіада з математики. Участь у ній взяли 352 студенти КПІ (усього було зареєстровано 461) та приблизно 35 студентів з інших ЗВО (зареєстровано  43).

Проведено робочу зустріч щодо організації олімпіади з хімії з представниками ХТФ.

Проведено низку заходів до Дня Соборності (участь у зйомках відеоролику, конкурс та інформаційний пост).

Працевлаштування

19 січня відбулася зустріч з представниками «Райффайзен Банк Аваль» та обговорення плану заходів у 2021 р.

21 січня відбулася робоча зустріч в Міністерстві молоді та спорту України. Погоджено список ініціатив і проєктів, до яких буде залучено студентів і викладачів КПІ. Складаємо календарний план дій від КПІ.

Узяли участь у підписанні Угоди про науково-технічне співробітництво з НАЕК "Енергоатом".

Профорієнтація

Проведено  робочі зустрічі організаційних комітетів «ТехноАртКПІ» та «КПІАбітФест».

Забезпечено супровід засідання журі захистів наукових робіт Технічного відділення Київської МАН (надання безлімітної зум-конференції та ведення відеозапису).

Здійснюється інформаційна підтримка ДВД факультетів та інститутів, які активізували свою роботу зі вступниками.

М. З. Згуровський

Коли ви нам повніше доповісте про результати сесії? Які у нас втрати? Звичайно, нині ситуація дуже нестандартна, але хотілося б проаналізувати і порівняти ці результати з періодами нормальної роботи.

Н. В. Семінська

Уже маємо попередні цифри, але я не хочу поки що їх озвучувати. Наприклад, сьогодні зранку в «ЕК» є вже 935 тих, хто не склав додаткової сесії. Але може бути таке, що в ці цифри потрапили студенти, які уклали  договори на повторне прослуховування. Тож буду готова доповісти в наступний понеділок.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Гарні новини

Важлива подія відбулася 21 січня. Велика група  керівників НАЕК «Енергоатом» відвідала КПІ. Зустріч відбулася з ініціативи декана ТЕФ Є.М.Письменного. Від КПІ у зустрічі взяло участь майже все керівництво університету та Наукового парку «Київська політехніка». НАЕК «Енергоатом» зацікавлений не лише у підготовці кадрів, але й в реалізації наукових проєктів, у т.  ч. спільних міжнародних, а також у питаннях розвитку інноватики.

На виконання доручень ректора

У взаємодії з усіма профільними проректорами взяли участь у підготовці та проведенні 21 січня наради щодо конкретних пропозицій для забезпечення позитивної динаміки КПІ в міжнародних рейтингах. Проведено додатковий аналіз відповідності стратегічних цілей і завдань критеріям міжнародних рейтингів.

Узяли участь у підготовці і проведенні 22 січня зустрічі керівництва університету та HUB4.0. Домовилися про співпрацю у сфері інноватики. Першим кроком буде підписання меморандуму про співпрацю й формування конкретних проєктів щодо співпраці.

На виконання рішень Координаційної ради

У щоденній взаємодії з керівництвом Космічної програми КПІ М. Ю. Ільченком та Ю. М. Сидоренком узагальнено та надано до ДКАУ інформацію щодо проєктів науковців університету, які пропонуються до включення до Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України на 2021-2025 роки. Отримано паспорти і обґрунтування 26 проєктів (найбільш активними є науковці ІМЗ, ІАТ, ТЕФ). Увечері 22 січня 2021 р. до ДКАУ надіслано лист стосовно протоколу зустрічі, яка відбулася в ДКАУ 13.01.2021.

Підготовлено й підписано наказ щодо виконання міжнародного наукового проєкту «Повзучість спрямовано закристалізованих молібденових матеріалів з та без покриття», що фінансується Німецьким дослідницьким товариством у межах програми «Співпраця з країнами, що розвиваються: Україна – Німеччина» (науковий керівник – д.т.н. Ю.І. Богомол, ІМЗ ім. Є.О. Патона).

А.В.Хмарський та П.М.Цибульов продовжують системну роботу з керівниками наукових груп щодо виявлення комерційно значущих ОПІВ. Протягом тижня проведено зустрічі з НГ ФТІ-04 та п'ятьма групами ПБФ. Виявлено два ОПІВ (ПБФ-03 та ПБФ-04), які потенційно придатні для комерціалізації.

У зв'язку з кадровими змінами в НДЧ підготовлено й підписано наказ про внесення змін до наказу «Про затвердження Положення про преміювання працівників і здобувачів вищої освіти КПІ ім. Ігоря Сікорського за публікації у виданнях, що індексуються в міжнародних наукометричних базах даних Scopus та Web of Science». Обов'язки голови робочої групи з експертної оцінки та визначення розміру цієї премії покладено на заступника начальника НДЧ І.А. Владимирського.

Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського

22 січня проведено робочу нараду з питань реалізації фінальної стадії оснащення й сертифікації комп'ютерів для оброблення інформації з обмеженим доступом у загальному відділі та РСО.

Робота із зовнішніми партнерами

Голові Національного фонду досліджень України 20.01.2021 р. надіслано листа щодо врегулювання питань організаційного та фінансового характеру при виконанні проєктів, що фінансуються Фондом. Лист взято на контроль заступником виконавчого директора НФДУ.

До МОН надіслано відповідь на лист щодо укладання договорів за трьома проєктами, які виконуватимуться університетом за державним замовленням. КПІ поінформував МОН, що згоден укласти договори і виконати роботи за цими проєктами протягом 2021 року.

Остаточно погоджено і підписано з ДП «Захист і автоматизація об'єктів НДІРВ» (м. Харків) комплект документів на виконання складової частини дослідно-конструкторської роботи.

Готуємося до звіту на Вченій раді на 15 лютого і в МОН за результатами 2020 року.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

1. Робота постійних комісій Вченої ради університету:  

  • Комісією з освітньої діяльності в порядку громадського обговорення розглядається проєкт Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання гармонізації переліку галузей знань і спеціальностей з Міжнародною стандартною класифікацією освіти». Мета – гармонізація переліку галузей знань та спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої та фахової передвищої освіти в Україні, згідно з Міжнародною стандартною класифікацією освіти (ISCED-F 2013);
  • Комісія з наукової та інноваційної діяльності розпочала ознайомлення з ухваленим Урядом законопроєктом щодо стимулювання діяльності вчених у ЗВО та наукових установах у сфері трансферу технологій. Мета – активізація процесів перетворення прав на результат інтелектуальної власності на прибутковий товар, введення його в цивільний обіг, підвищення рівня комерціалізації результатів наукової діяльності;
  • Комісія з атестації наукових кадрів акцентує увагу здобувачів наукових ступенів, що листом МОН України встановлено термін 10 березня 2021 року останнім днем подання до міністерства спеціалізованими вченими радами повідомлень про прийняття дисертацій до захисту і призначення офіційних опонентів.

2. Листом в.о. голови Державного космічного агентства України М.О.Лева КПІ запрошено до подання проєктів до Загальнодержавної цільової науково-технічної космічної програми України на 2021-2025 роки. Відтак організовано їх підготовку і наразі завершується формування та систематизація понад 20 пропозицій.

3. Проводиться підготовка питань до засідання Вченої ради університету 29 січня. На порядок денний планується винести звіти проректорів С.І. Сидоренка та В.А. Кондратюка, питання висунення та підтримки кандидатів у дійсні члени (академіки) та члени-кореспонденти НАН України. Для цього проведено попередні зустрічі з проректорами і відповідними головами комісій Вченої ради. Сьогодні це питання розглядається на факультетах.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

1. Робота групи із забезпечення позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

1.1. Головною подією минулого тижня, яку готував ДМС за координації першого проректора Ю.І. Якименка і за участю всіх проректорів, стала підготовка, презентація і обговорення «Комплексу дій за напрямами», спрямованого на позитивну динаміку КПІ в світових рейтингах університетів, на різних управлінських рівнях університету. Буде підготовлено «Програму заходів університету щодо посилення позицій КПІ в світових рейтингах», яка має стати «дорожньою картою» за всіма змістовними напрямами діяльності університету – як на всіх управлінських рівнях, так і на індивідуальному рівні (науково-педагогічних та наукових працівників).

1.2. З поточної роботи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів:

  • до 3 лютого до рейтингу THE і до рейтингу QS мають бути завантажені від КПІ нові групи статистичних даних за 2019 рік – відповідно до графіку подання матеріалів від університетів, затвердженим зазначеними рейтинговими агенціями на 2021 рік;
  • головний редактор журналу «Новини міжнародної освіти QS» (QS-GEN (Global Education News) запропонував ректору М.З.Згуровському підготувати матеріали для публікації в цьому електронному ресурсі світового рейтингу університетів QS для формування позитивного іміджу КПІ у світі. ДМС спільно з проректором В.А. Пасічником направили статтю про участь вчених КПІ у місії космічного зонда «Хаябуса-2».

2. Міжнародні контакти

2.1. На пропозицію Надзвичайного та Повноважного Посла Аргентинської Республіки в Україні Елени Летісії Мікусінскі провести онлайн-конференцію з нагоди 243-ї річниці від дня народження Генерала дона Хосе Франсіско де Сен-Мартіна – Батька Вітчизни та Визволителя Аргентини, Чилі та Перу, яка щороку відзначається 25 лютого, ДМС спільно з ДНВР почали готувати такий захід. У цей день за участю пані Посла Аргентини, керівництва Національного інституту Сан-Мартіна та видатних аргентинських істориків його буде  проведено в онлайн-форматі в залі засідань Вченої ради КПІ. Планується, що конференція транслюватиметься на широку аудиторію в Аргентині, Чилі та Перу. На цьому тижні спільно з Посольством Аргентинської Республіки в Україні розпочинаємо підготовку можливих сценаріїв.

Пані Посол планує особисто взяти участь у заході в КПІ. Вона також пропонує продовжити обговорення спільних дій, спрямованих на подальший розвиток співпраці КПІ з Аргентинською Республікою в науково-освітній і гуманітарній сферах (зокрема, організувати в КПІ навчальний блок з історії Південної Америки за участю Національного інституту Сан-Мартіна, розвинути дослідницькі проєкти з управління Інтернетом, а також заснувати в КПІ Українсько-Аргентинський центр співробітництва).

2.2. Розвиток  співпраці з Чорногорією. За домовленістю Надзвичайного та Повноважного Посла Чорногорії в Україні Драгіци Понорац та ректора М.З. Згуровського почали готувати онлайн-зустріч з ректором Університету Чорногорії професором Данілой Ніколічем та керівником міжнародного офісу ректорату пані Аною Драгутінович для визначення конкретних проєктів, за якими буде розвиватися співробітництво з КПІ.

2.3. Співпраця з Японією. Розвивається тема інноваційної складової в діяльності Українсько-Японського центру за участю офісу JICA в Україні, Бізнес-асоціації Японії в Україні та за підтримки Посольства Японії в Україні. Всі японські компанії, що мають свої представництва в Україні і входять до Бізнес-асоціації Японії в Україні, 27 січня відвідають КПІ для зустрічі в УЯЦ і обговорення усього комплексу питань розвитку співробітництва у сфері технологій та інновацій. Підготовкою цієї зустрічі займаємося спільно з Б.В. Андрєйцевим та В.С.Камаєвим.  

3. Робота Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського та роботи з ними в період навчання

На продовження зустрічей у вересні-жовтні з послами низки країн, під час якихобговорювалися перспективи збільшення кількості іноземних громадян на навчанні в КПІ, в період з 1 по 5 лютого очікуємо на візит Посла Республіки Узбекистан А.А. Курманова. День і час візиту будуть уточнені.

4. Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

На минулому тижні готувалися такі міжнародні документи:

  • – спільно з ФБТ – Угода про подвійний PhD диплом (про співпрацю щодо міжнародних докторських програм у сфері наук про життя, біомедичної інженерії і біотехнології) з Університетом Сассарі (UniSS), Італія;
  • – спільно з ФЕА – попередня угода до проєкту «Наступне покоління електричних транспортних засобів».

 5. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

5.1. Для проведення індивідуальної роботи з кожним із деканів факультетів і директорів інститутів проректори В.А.Пасічник, А.А.Мельниченко та С.І. Сидоренко продовжили  роботу з аналізу підготовки проєктних пропозицій у сфері науки і освіти, які діючі наукові групи і кафедри планують подати в 2021 і 2022 роках на конкурси нової Програми ЄС «Горизонт Європа», програми Erasmus+КА2, EURASIA та ін. з розвитку потенціалу вищої школи, програми НАТО «Наука заради миру і безпеки», білатеральних програм. До 20 січня діючі наукові групи і кафедри заповнили відповідні гугл-форми, що тепер дозволяє провести конкретну індивідуальну роботу з деканами, директорами щодо подання відповідних  проєктних пропозицій до проєктно-грантових програм, а також сформувати плани факультетів і інститутів за цим напрямом роботи на 2021 і 2022 роки.

5.2. 22 січня 2021 року відбулося обговорення висновків та рекомендацій зовнішнього незалежного оцінювання проєкту Організації Об'єднаних Націй з промислового розвитку UNIDO «Сприяння адаптації та впровадженню ресурсоефективного та чистого виробництва шляхом створення і роботи Центру більш чистого виробництва в Україні» за підтримки Швейцарії.

Група з оцінювання діяльності проєкту – д-р Джойс Міллер (Женева, Швейцарія) та д-р Микола Кобець (Київ, Україна) – зазначили, що проєкт UNIDO закінчився у 2020 році, тож  Центр переходить на самофінансування.

Завдяки цьому проєкту ЮНІДО Україна змогла започаткувати ще один проєкт міжнародної технічної допомоги – по екоіндустріальним паркам.

Заплановано додаткову зустріч для обговорення перспектив подальшого розвитку та діяльності Центру ресурсоефективного та чистого виробництва в Україні як самостійної інституції.

5.3. У межах Стипендіальної програми ім. Лейна Кіркленда Польсько-Американський Фонд Свободи та Фонд «Лідери змін» оголосив конкурс для кандидатів з України на здобуття стипендії «Kirkland Research» у 2021/2022 навчальному році. Програма розрахована на молодих лідерів та експертів до 45 років, які мають вищу освіту, досвід наукової роботи й зацікавлені в розвитку демократії, ринкової економіки та громадського суспільства у своїх країнах і загалом у регіоні.

5.4. Спільно із ФБМІ (проф. В.Б. Максименко) працюємо над підготовкою проєктної пропозиції за міжнародною грантовою програмою імені принца Фейсала бін Фагда (Королівство Саудівська Аравія) для підтримки досліджень у сфері спорту, що висвітлюють найпоширеніші проблеми та актуальні можливості  (у партнерстві з установами та науковцями Королівства). Фінансова підтримка досліджень забезпечується на річний період Інститутом розвитку лідерів Міністерства спорту Королівства Саудівська Аравія і становить від 80 до 120 тис. доларів США.

6.Іінші заходи

Допомагаємо фахівцю з інтелектуальної власності із США Ф.Мусіллі оформити робочу візу і в′їхати в Україну, отримати посвідку на проживання в Україні, і з квітня 2021 року розпочати роботу в якості викладача на ФСП.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська  робота

  • Протягом тижня  проводили індивідуальну роботу з відповідальними по факультетах/інститутах за стан пожежної безпеки щодо виконання приписів ДСНС.  Підготували та надіслали до ДСНС листа щодо проведення повторної перевірки в 15-му гуртожитку. Отримали офіційне повідомлення про проведення планової перевірки інспекторами ДСНС усіх будівель університету в період з 25 лютого по 13 березня;
  • виконали ремонт системи водопостачання в 2-му навчальному корпусі, НТБ, ЦФВС;
  • виконали аварійний ремонт системи теплопостачання в 23-му навчальному корпусі;
  • виконали профілактичний ремонт системи електропостачання та освітлення навколо житлових будинків;
  • продовжуємо готувати та планувати територію під благоустрій за 18-м навчальним корпусом (зона Б). Протягом тижня вивозили великогабаритне сміття;
  • підготували ремонтні матеріали та розпочинаємо виконувати ремонт лав у парковій зоні університету;
  • закінчили планувати проведення ремонтно-відновлюваних робіт на об‘єктах господарського призначення та в навчальних корпусах у 2021 році;
  • продовжуємо готувати технічні завдання згідно з річним планом закупівель за господарським напрямом  роботи;
  • перейшли до завершального етапу виконання  робіт з гідроізоляції 6-го корпусу  відділу  авіації та космонавтики ДПМ;
  • продовжуємо працювати над процедурою передачі університету нового музейного експонату – літака АН-2. Тривають роботи з реставрації літака;
  • проведено аналіз за результатами тепловізійної діагностики утеплених приміщень та замінених вікон на металопластикові в університеті;
  • проводимо постійний моніторинг споживання теплової енергії в навчальних корпусах;
  • підготували та подали звіт 2-ТП повітря (річний) за 2020 рік до Держстату;
  • продовжили перемовини з компаніями щодо реалізації проєкту роздільного збирання сміття в  університеті.

Соціальний напрям

  • Упродовж двох тижнів усі об`єкти громадського харчування було закрито відповідно до вимог локдауну. В штатному режимі працювала  курсантська їдальня – харчувалися тричі на добу понад 150 осіб;
  • проводиться постійний моніторинг стану здоров'я працівників шляхом огляду, температурного скринінгу та контрольного ПЛР-тестування на COVID-19 усіх працівників ЦСХ;
  • проводиться оптимізація технологічних процесів ЦСХ;
  • спільно з ДЕФ здійснюємо доопрацювання річного плану закупівель;
  • розпочинаємо наповнювати розроблену власними силами систему «Закупівельник КПІ», презентація якої планується на кінець лютого. Завдяки цій системі підрозділи зможуть у режимі онлайн відстежувати закупівлі власного підрозділу;
  • з метою впровадження системи Єдиного вікна закупівель розробили оновлений порядок планових закупівель в університеті, провели обговорення та узгодження з ДЕФ;
  • продовжуємо проводити роботу із закріплення та перезакріплення площ новоутворених підрозділів по факультетах та інститутах;
  • готуємо необхідну інформацію для комісії з акредитації щодо площ університету;
  • завершуємо збір комерційних пропозицій на розробку проєкту будівництва СГСОТ «Глобус»;
  • розпочали проведення процедури переговорів для укладання договору з «Українським водопровідно-каналізаційним підприємством» для роботи СВСТ «Сосновий» у поточному році;
  • проводимо збір даних, підготовку документів для укладення договорів з метою забезпечення безперебійної роботи оздоровчих підрозділів у 2021 році.

Безпека

  • Продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету;
  • за попередній тиждень   складних правопорушень на території університету виявлено не було;
  • готуємо плани розміщення  та схеми під наступний етап розвитку університетської  системи відеоспостереження.

Начальник планово-фінансового відділу департаменту економіки і фінансів М.В.Броницька

Здали фінансову та бюджетну звітність за 2020 рік до Державної казначейської служби. Звітність прийнято без зауважень.

Здійснюємо роботу з консолідації фінансової та бюджетної звітності для подання до Міністерства освіти і науки України.

Виплачено академічну стипендію за січень. Соціальну стипендію нараховано, після отримання фінансування від Мінсоцполітики вона буде перерахована на картки студентам.

Підготовлено та підписано накази про встановлення нових розмірів посадових окладів співробітників з 1 січня 2021 року. Оклади буде підвищено на 20%. Перерахунок за січень буде здійснено в лютому після отримання індивідуальних наказів про встановлення окладів.

Підготовлено та підписано наказ про встановлення нових розмірів стипендії аспірантам та докторантам відповідно до підвищення посадових окладів з 1 січня 2021 р. Оскільки відповідну урядову постанову про це було прийнято лише 20 січня, перерахунок за січень буде здійснено та виплачено разом зі стипендією за лютий.

Нараховуємо заробітну плату за другу половину січня.

Проведено аналіз штатів студмістечка, виробничо-експлуатаційного комбінату, департаменту безпеки.

Спільно з НДЧ повторно надіслано лист до НФДУ щодо врахувань у собівартості проєктів накладних витрат університету.

Узяли участь у засіданні Стипендіальної комісії.

Здаємо місячну та квартальну звітність до Державної податкової служби та Управління статистики.

Опрацьовували накази по особовому складу працівників та здобувачів вищої освіти.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

За минулий тиждень нових захворілих на COVID-19 у студмістечку не було. Таким чином, нині ситуація  є такою: є один хворий на COVID-19, який занедужав позаминулого тижня, і одна контактна особа. Обидва перебувають на самоізоляції в гуртожитку №20.

Щодо позапланової перевірки ДСНС, очікуємо її на цьому тижні, щоб продемонструвати  ті наші заходи, яких ми вжили для виконання приписів, але не встигли показати під час минулого візиту інспекторів.

Ремонти. Силами служби експлуатації гуртожитків виконуються роботи на 4 об'єктах. Підрядна організація завершує роботи з монтування  нових ліфтів у 4 гуртожитках – усього 7 ліфтів.

Соціально-виховний напрям роботи. Виконуємо моніторинг психологічного стану студентів, які перебувають у гуртожитках, а також постійно нагадуємо про необхідність виконання всіх  протиепідемічних норм, а також дотримання правил протипожежної безпеки.

На минулому тижні ми отримали 4 додаткових робочих місця програмного комплексу «Мегаполіс» і власними силами провели навчання для співробітників, які на них працюватимуть.

На минулому тижні складних правопорушень у студмістечку зафіксовано не було.

Заступник директора Науково-технічної бібліотеки  М.Л.Друченко

Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань

За результатами перемовин з Directory of Open Access Journals (DOAJ) створено єдиний акаунт для КПІ ім. Ігоря Сікорського як видавця для представлення відкритих наукових журналів на цій платформі. Розпочали тестувати алгоритм передачі метаданих.

Інформаційне забезпечення

З нагоди Міжнародного дня аспіранта, який відзначається 21 січня, провели онлайн-консультування усіх охочих аспірантів «Аспірант питає – бібліотека відповідає».

Поінформовано всі кафедри через розсилку про англомовні вебінари від компанії Elsevier, що відбудуться на платформі BrightTalk.

Організаційні питання

З 25 січня бібліотека відновила роботу в очному режимі, тож кожний студент і співробітник може прийти до нас за літературою.

Директор ІМЯО М.М.Перестюк

Центр тестування. На цьому тижні плануємо розпочати підготовку до проведення в онлайн-режимі комплексного моніторингу для бакалаврів і магістрів.

Медіалабораторія. На цьому тижні розпочинаємо діяльність навчальної платформи. Проводимо набір на наш перший навчальний курс «Магія акторської майстерності». Думаю, що це буде актуально і для студентів, і для школярів. Плануємо цей навчальний напрям розвивати і надалі.   

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

Завдання щодо забезпечення реєстрації тендерних договорів виконано. Тепер прописуємо порядок його погодження та підписання.

В.о. голови Студради університету Назар Булавко

У мене питання до Юрія Івановича. Ви сказали, що до кінця березня до системи «Мегаполіс» будуть підключені всі університетські підрозділи. Чи розглядається можливість підключення до неї студентських організацій? За словами Марини Олександрівни, поки що таке не передбачено, але ж це було б потрібно для візування службових записок та інших документів з нашого боку.

Ю.І.Якименко

Річ у тім, що підключення цих організацій дійсно не планувалося. Ті робочі місця, які закуплено, будуть підключені в тих підрозділах, які відповідно до їх обов'язків мусять вести службове листування і за це відповідають. Що стосується студентських організацій, то це слід розглянути окремо.

Назар Булавко

Ще одне питання – до Анатолія Анатолійовича – про студентське опитування. Ви сказали, що в ньому взяли участь 8600 людей. Це, дійсно, доволі багато, але в мене залишається питання щодо неточностей в опитувальниках. Скажіть, коли студентські організації будуть залучені до редагування анкет? Бо деякі їх пункти не завжди можна однозначно зрозуміти, через що виникають неточності й у відповідях. Тобто, до певної міри спотворюються результати опитування.

А.А.Мельниченко

Ми це питання вже обговорювали кілька разів. Я вже говорив, що певна неправильна інтерпретація запитань надавалася не нами. Ці анкети відпрацьовувалися впродовж тривалого часу. Методики визнані. Про те, чи варто щось там змінювати, я готовий в режимі робочої наради поспілкуватися ще раз. 

Назар Булавко

І останнє запитання, пов'язане із завершенням локдауну: чи зможуть продовжити роботу в звичайному режимі лабораторії, які містяться в бібліотеці, – лабораторія «Лампа» та інші? 

В.А.Кондратюк

Порядок роботи лабораторій чітко узгоджено. Його було затверджено під час запровадження карантину. Поки що будемо дотримуватися тих правил, які ми визначили відповідно до карантинних вимог.

Ю.І.Якименко

Ми просто продовжуємо той режим,  який у нас був до впровадження локдауну. Уряд оголосив карантин до 31 березня, і ми його будемо дотримуватися. Якщо ці умови змінюватимуться, ми їх щомісячно переглядатимемо, але поки що їх не змінено.

М.З.Згуровський

Назаре, у мене запитання до вас.  Студентська рада  виносить на обговорення переважно побутові і технічні питання. Але ви як людина, яка бере участь у засіданнях ректорату, знаєте, що університет багато уваги приділяє і проривним напрямам розвитку науки, технологій, інноваціям тощо. Чи є в Студраді якийсь сектор, який за ці напрями роботи відповідає? Чи займається цим Студрада? Якою в цьому плані є місія Студради?

Назар Булавко

Насправді, такого поки що немає. Ми плануємо цим займатися. Це дійсно слід розвивати.

М.З.Згуровський

Я почув. Але ж ви розумієте, що студенти – це не лише мешканці гуртожитків, а університет – це не готель чи розважальний заклад. Побутові питання дійсно дуже важливі, і ми їх маємо вирішувати, бо це необхідна умова для нашої життєдіяльності. Проте ви ж маєте думати і про  майбутнє. Ви маєте заохочувати тих студентів, які прагнуть відбутися як успішні фахівці, стати в майбутньому новими Сікорськими, Корольовими, Патонами… Такі студенти є. Вони беруть участь у роботі над проривними проєктами, але Студради там немає. Тобто, вони це роблять самотужки. Інколи їх хтось знаходить – якийсь викладач, співробітник. Але системи в цій роботі з боку вашої організації немає. Може ви подумаєте про вашу місію в цьому плані?

Назар Булавко

Звичайно. Це один із напрямів нашої стратегії. Так, це дуже важливо.

М.З.Згуровський

Тож поговоріть, будь ласка, зі своїми колегами про це. Бо ми хотіли б в особі Студентської ради бачити прогресивний загін студентства нашого університету. Так, як це має місце в деяких успішних університетах світу та України, наприклад, в Варшавській та Познанській політехніках, УКУ та інших.  Поговоріть з представниками їхніх Студрад, і вони розкажуть про свій досвід.

Заступник голови профкому студентів КПІ Ілля Варжанський

Профком студентів займається розробкою стратегії розвитку кіберспорту в КПІ. Цей напрям став особливо актуальним під час пандемії, коли традиційні спортивні змагання тимчасово стали неможливими. У планах – створення збірної КПІ з кіберспорту, успіхи якої можуть не лише підвищити популярність нашого університету серед молоді, в тому числі абітурієнтів, а й принести додаткові кошти КПІ.

Також працюємо над підготовкою колективних договорів на факультетах.

Дата події