Засідання ректорату в дистанційному режимі відбулося під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. «Наше завдання у цей непростий час – утримати стабільність у колективі, зберегти здоров’я людей і, водночас, не переривати роботу, – визначив на початку засідання основний вектор роботи на тиждень ректор. – Виходячи з цього, давайте обговоримо, що нам вдалося минулого тижня, і що плануємо зробити на тижні, що розпочався».
Перший проректор Ю. І. Якименко
Адміністративно-управлінська робота
У зв’язку з появою нових захворілих працівників вносяться відповідні зміни до порядку роботи і прийому підрозділів, включаючи ізоляцію окремих працівників і санобробку приміщень. Підготовлено і відправлено до МОН черговий комплексний звіт про роботу в умовах карантину.
За дорученням ректора скоординовано роботу трьох департаментів (ДНВР, науки, якості освіти) з роботодавцями: узгоджено форму, зміст, порядок укладання і єдиний реєстр комплексних договорів з роботодавцями з дотриманням у них критеріїв акредитації.
Експертно-кваліфікаційні комісії проводять розгляд 342 конкурсних справ НПП відповідно до нового положення з обов‘язковим урахуванням критеріїв кадрового забезпечення ОП, персональних «kpi». Спільно з ДЕФ проведено якісний аналіз складу НПП і співвідношення з кількістю студентів.
СЕД – здійснено всі необхідні налаштування і проводиться тестування підключення СЕД «Мегаполіс» до системи електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Освітній процес
Очні заняття 385 першокурсників ФІОТ і ФБТ відбулися згідно з розкладом занять.
Завершився перший календарний контроль (атестація), його результати були обговорені на нараді заступників деканів.
Проведено нараду-семінар за участю 55 гарантів бакалаврських ОП. Мова йшла про відповідність ОП стандартам вищої освіти.
Методична рада розглянула вимоги до ОП відповідно до затверджених стандартів вищої освіти, затвердила порядок оновлення ОП і підготовки їх до акредитації.
Затверджено нові освітні і сертифікатні програми, надано грифи навчальним виданням.
Акредитація
Розширена експертна група з акредитації ОП за спеціальністю «Філологія» опублікувала позитивні висновки по всіх трьох програмах, що проходили акредитацію.
Внутрішня акредитація. Усі факультети та інститути завершили формування звітів з самоаналізу, ЕКК здійснює їх розгляд. План і заходи з проведення внутрішньої акредитації будуть висвітлені на засіданні Вченої ради.
Коментар М.З.Згуровського
Існують підрозділи, які не витримують базових вимог до внутрішньої акредитації. Водночас, робота в них триває, проводиться навчання студентів. Якою є якість навчання, для кого готують такі кафедри непотрібних фахівців – незрозуміло. Чим довше ми затягуватимемо процес внутрішньої акредитації, яка має бути спрямована на реконфігурацію, можливе укрупнення та підсилення ОП, тим більше ми матимемо моральних та інших збитків.
Ю. І. Якименко
Ми працюємо відповідно до графіку, але маємо дуже великий обсяг інформації. В новий семестр не вийде жодний підрозділ, який не відповідає вимогам внутрішньої акредитації. Протягом грудня ми всю цю роботу завершимо.
Доручення М. З. Згуровського
Прошу Ю.І.Якименка, А.А.Мельниченка та О.А.Жученка підготувати презентацію щодо плану внутрішньої акредитації в КПІ. Які передбачені критерії, графік, які підходи. Ми маємо розуміти, коли і що буде відбуватися.
Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко
Проведено семінар-нараду з гарантами бакалаврських освітніх програм, на якому визначено головні напрями вдосконалення освітніх програм. Також обговорено зміни в структурі навчальних планів щодо вибіркових і нормативних дисциплін. Головні результати були обговорені на Методичній раді.
Здійснювалася консультаційна підтримка оновлення освітніх програм підрозділів, які в наступному році виходять на акредитацію.
За результатами зустрічі з деканами розпочалася робота з удосконалення методики формування профілів. З’явилася можливість удосконалити декілька показників. Окремі показники, які сприймалися критично, прибирати не можна. Комісія поновить свою роботу разом з учасниками підрозділів і найближчим часом затвердить деякі вдосконалення методики, яка буде більш валідною і враховуватиме деякі види діяльності. Це, зокрема, робота з набору та навчання іноземних студентів – один із показників, який повинен мати більші вагові коефіцієнти.
Розіслано інформаційні листи щодо змін у Порядку проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії.
До кінця грудня до МОН необхідно подати показники. У цьому році ми мали суттєве збільшення, порівняно з минулим роком, кількості докторантів – з одного до восьми. До кінця грудня спільно з науковими групами подамо пропозиції щодо замовлення необхідної кількості місць для докторантів та докторів філософії.
До ТОВ ІТ САПР передано Меморандум про взаєморозуміння з ТОВ «СОФТІКО» та договір з ТОВ Інформаційні технології САПР» про надання КПІ в користування програмного продукту SolidWorks на 2000 користувачів за 25 грн на 12 місяців. Організовано взаємодію між технічними фахівцями КБІС та ІТ САПР з питань організації та налаштування програми.
Здійснюється розробка тестового модуля контролю швидкості завантаження сайтів КПІ та сайтів ЗВО України та світу (для контролю конкурентоспроможності сайтів КПІ).
Розроблено шаблон сайту підрозділів. Він успішно проходить тестування на декількох кафедрах. Підрозділам, у яких було виявлено проблеми з сайтами, роздається розроблений шаблон, тож їм потрібно лише його заповнити інформацією.
На Методраді підрозділи поінформовано про забезпечення функціонування інформаційних ресурсів під час атак і про заходи, які здійснювалися і здійснюватимуться при атаках.
М. З. Згуровський
Хочу уточнити у Олексія Анатолійовича Жученка: скільки ОП подається на акредитацію до НАЗЯВО у 2020/2021 навчальному році?
Директор департаменту якості освітнього процесу О. А. Жученко
Всього за три роки повинно бути акредитовано майже 400 освітніх програм. Найбільше припадає на 2022/2023 рік – майже 230 програм. Пропонується цю кількість розподілити по роках, тому що за один рік провести акредитацію більше 200 освітніх програм майже неможливо. Слід розподілити таким чином, щоб виходило максимум по 80 програм на рік. У 2020/2021 акредитацію повинні пройти 40 освітніх програм.
Ю. І. Якименко
Із 40 програм – 7 бакалаврських, 8 магістерських і 25 програм PhD.
М. З. Згуровський
З огляду на те, як на деяких кафедрах організовано дослідницьку роботу, викликає занепокоєння велика кількість PhD програм. Слід ретельно переглянути їх перед тим, як виносити на зовнішню акредитацію.
О. А. Жученко
Нині по 5 освітніх програмах працюють експертні групи. По 4-х програмах отримано позитивні висновки і матеріали передано на розгляд галузевої експертної ради. По одній освітній програмі (ІАТ) чекаємо на висновок.
Стосовно внутрішньої акредитації. Робота виконується за затвердженим Вченою радою планом. Створено акредитаційну комісію, якій доручено до 30 листопада опрацювати відповідні матеріали.
По жодній з кафедр не оголошено конкурс на посаду завідувача кафедри, допоки не завершиться процедура внутрішньої акредитації.
Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська
Навчально-виховна робота
Минулого тижня ФІОТ та ФБТ прийняли на очний тиждень навчання та забезпечили всіма необхідними документами 389 студентів. Були відсутні з поважних причин 55 осіб.
Спільно зі студмістечком та факультетами опрацьовано та узгоджено списки розміщення учасників останнього, 8-го, заїзду студентів 1-го курсу ФІОТ. Орієнтовна кількість студентів для розміщення – 307.
Підбито підсумки та узагальнено дані щодо результатів першого календарного контролю. Інформацію оприлюднено на засіданні Методичної ради.
Проведено засідання ради з навчально-виховної роботи за участю першого проректора та директора КБІС. Обговорено: результати проведеного календарного контролю, особливості проведення семестрового контролю з урахуванням вибірковості дисциплін, необхідність активізації роботи з роботодавцями.
Профорієнтація та працевлаштування
Спільно з ДЯОП та НДЧ проведено нараду та напрацьовано загальний підхід до роботи з партнерами.
Внесено доповнення до типового Договору про співпрацю з компаніями з дотриманням критеріїв акредитації та пропозицій НДЧ.
Договори про співпрацю, що укладаються факультетами/інститутами, Центром розвитку кар‘єри спільно з факультетами/інститутами, а також з НДЧ, зведено в єдину базу.
Стипендія
Сформовано та передано до бухгалтерії списки на виплату в листопаді соціальної стипендії 990 студентам пільгових категорій та 480 студентам за попередні місяці.
Академічна мобільність
Здійснено підготовку до участі у віртуальному нетворкінговому заході з освітніми закладами Канади «EduCanada Virtual Networking – Eastern and Central Europe and Central Asia».
Відкрито набір за програмою «Еразмус+» до Університету Лотарингії та до Університету Гранади. Кількість замовлень скорочується, фінансування на цей рік обмежене.
Профорієнтація та працевлаштування
6 листопада відбулась онлайн-зустріч з представниками компанії «Воля». До зустрічі були запрошені РТФ, ІТС. Обговорено деталі підписання договору та подальших дій щодо співпраці. Компанія «Воля» висловила зацікавленість у співпраці ще з 4 факультетами.
5 листопада відбувся вебінар для студентів від «lifecell» на тему «Чому важливо робити продукт, а не задачі».
Організаційна робота
У межах адаптаційних заходів для першокурсників було проведено онлайн-зустрічі:
- з психологами ССС та запрошеним, на прохання студентів, психіатром Владиславом Кучеренком (спеціалізується на депресії в людей молодого віку.). На лекції були присутні майже 80 слухачі;.
- з волонтерською організацію (гуртком) BEST Kyiv, яка організовує інженерний конкурс.
На минулому тижні кількість підтверджених випадків COVID-19 по КПІ склала 16 осіб (6 студентів, 10 співробітників).
Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник
Гарна новина
6 листопада підписано Постанову президії Державного комітету з державних премій у галузі науки і техніки щодо призначення стипендій Президента України та КМУ для молодих учених. КПІ подав 7 претендентів, і всі вони стали стипендіатами. Тепер у КПІ 11 молодих учених отримують цю престижну стипендію.
На виконання доручень ректора
1. Щодо участі в електронних торгах системи ProZorro. Спільно з НДЦ «Тезис» отримано перемогу у проєкті «Послуги зі створення комплексної системи захисту інформації в автоматизованій системі класу «1», 4 категорії». Вартість договору – 39 600 грн.
2. У рамках організаційного супроводу Фестивалю «Sikorsky Challenge» організовано та проведено дві панельні дискусії: «Державна політика щодо розвитку інноваційної економіки України» (03.11.2020) та «Розвиток інноватики у сфері медичної інженерії» (05.11.2020).
На виконання рішень Координаційної ради
1. НФДУ почало підписувати узгоджені договори про реалізацію проєктів-переможців. Фінансування починає надходити на рахунки.
2. 5 листопада проведено відеонараду щодо термінів та особливостей подання проєктів на Конкурс держбюджетних наукових робіт МОН на 2021 рік із заступниками деканів та керівниками проєктів, участь у якій взяли 90 осіб. Розроблено онлайн-форми самооцінювання та внутрішньої експертизи, за результатами яких напрацьовуватимуться пропозиції щодо об’єднання проєктів у більш потужні.
3. Спільно з головою Вченої ради М.Ю. Ільченком 3 листопада взяли участь у відеонараді з першим заступником міністра освіти і науки України М.О.Кизимом щодо підготовки та оголошення Конкурсу держбюджетних НДР та 5 листопада – у нараді з питань організаційно-технічного забезпечення Конкурсу.
4. Заступникам деканів/директорів факультетів/інститутів і керівникам наукових груп розіслано листа (всього 250 адресатам) щодо можливої участі в конкурсі наукових проєктів DFG за програмою «Співпраця з країнами, що розвиваються». Лист містить інформаційні матеріали та посилання на електронну анкету, яку мають заповнити зацікавлені науковці. Надано інформаційні матеріали і запропоновано заповнити онлайн-анкету в термін до 13.11.2020, що дозволить виявити потенціал науковців КПІ для участі в цій програмі.
Робота із зовнішніми партнерами
1. 5 листопада спільно з ДМС проведено відеонараду з підрозділами щодо спільного проєкту з Північно-Західним політехнічним інститутом КНР зі створення наносупутника BIOSAT. Прийнято рішення щодо звернення до китайської сторони з проханням уточнити технічні деталі для розробки оновленого технічного завдання.
2. За участю Радіоастрономічного інституту НАНУ (В.В.Захаренко, О.В.Дудник) спільно з акад. Б.В. Гриньовим 05.11.2020 проведено відеонараду щодо спільних робіт з розробки супутника PolyITAN-Mira. Прийнято рішення щодо подання проєктної заявки від КПІ (РТФ, Р.В.Антипенко ) на Конкурс держбюджетних НДР. Планується залучення співробітників Радіоастрономічного інституту НАНУ як співвиконавців.
Коментар і доручення М. З. Згуровського
У нас проходить Фестиваль «Sikorsky Challenge». На жаль, безпосередньо до нього залучено дуже мало керівників наукових шкіл. Участь беруть окремі науковці й навіть студенти, а керівники – лише в поодиноких випадках. Скажімо, участь у фестивалі беруть В.Б.Максименко. С.А.Найда та деякі інші. Але це одиниці. Більшість вважає, що їх це не обходить. Прошу, Віталію Анатолійовичу, попрацювати з науковими групами, провести з ними семінар, консультації, щоб вони розуміли, що без інноваційної компоненти інженерні школи виглядають неповноцінно. Їхня головна робота – інновації, винаходи, впровадження.
Таку само роботу прошу провести з керівниками наукових груп і щодо участі у міжнародних проєктах. Нині КПІ посідає третє місце в Україні після КНУ ім. Тараса Шевченка та Харківського авіаційного університету за кількістю проєктів у Програмі «Горизонт 2020». Але КПІ має значно більший потенціал, просто люди не беруть у цьому участі. Прошу разом з С.М. Шукаєвим зібрати керівників наукових груп і провести для них семінари, щоб роз’яснити що це за програми, що приносить науковому колективу участь у них, як до них долучитися. Тут маємо розрив між тим, що роблять люди локально та ізольовано, від можливостей, які надає університет. Потрібно їх підштовхнути.
В. А. Пасічник
Стосовно першого зауваження. Воно повністю приймається. Щодо другого. Починаючи з весни ми розпочали з С. І. Сидоренком активну роботу і нами були проведені зустрічі з усіма деканами, керівниками наукових шкіл. Були розділені департаменти і за кожним з них закріплено 5 відповідальних осіб від ДМС. Зараз ми цікавимося, які вони планують подавати проєкти в майбутньому. Це процес доволі інерційний. Він ще не дав результатів. Але ми продовжуємо працювати за цим напрямом.
Коментар і доручення М. З. Згуровського
Окрім деканів, на такий семінар слід запросити також і керівників наукових шкіл. Наприклад, Б.М.Рассамакін, С.П. Пуха не є деканами. Є й багато інших керівників провідних наукових шкіл КПІ. Ви провели ревізію цих шкіл, маєте базу даних. З ними потрібно безпосередньо попрацювати. С.І. Сидоренко, С. М. Шукаєв, Анжела Пятова могли б залучити до таких семінарів ще й європейських експертів. Тоді ця робота була б більш інформативною і більш адресною.
Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко
1. Робота постійних комісій Вченої ради:
- Комісія з підготовки пропозицій до законодавчих і нормативних документів (Бевз С.І.) здійснює розгляд змісту проєкту Закону про внесення змін до деяких законів України щодо активізації діяльності наукових парків (реєстр № 4236 від 20.10.2020 р.);
- Комісія з атестації наукових кадрів (В.Б.Струтинський) розглянула проєкт змін до постанов КМУ від 27 липня 2016 р. № 567 і від 6 березня 2019 р. № 167 стосовно проведення експерименту з присудження ступеня доктора філософії. Зміни визначають, зокрема, продовження строків проведення експерименту до 30 червня 2021 року, публікації статей у періодичних наукових виданнях, проведення попередньої експертизи, здійснення таємного голосування з використанням засобів відеозв’язку та ін.
- Комісії з освітньої діяльності (В.І.Тимофеєв) та з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючева) розглядають пропозиції до проєкту змін до постанови Кабінету Міністрів України від 24 грудня 2019 р. № 1146 «Формула розподілу видатків для закладів вищої освіти» для надання пропозицій щодо вдосконалення нормативно-правової бази з питань фінансування у вищій освіті.
2. З використанням результатів наших напрацювань, здійснених упродовж двох попередніх тижнів, МОН України оголосило наказ від 03.11.2020 р. № 1362 «Про проведення конкурсного відбору проєктів наукових досліджень і розробок».
3. Проведено підготовчі заходи для успішного проведення чергового засідання Вченої ради університету. Основними на ньому будуть виступи ректора М.З. Згуровського, а також першого проректора Ю.І. Якименка, проректора з наукової роботи В.А. Пасічника і голови постійної комісії Вченої ради з етики та академічної доброчесності - директора НТБ О.М. Бруй.
Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко
1. Міжнародні контакти
1.1. За результатами першої зустрічі 28 жовтня з керівниками Cyber Security Program – делегацією CRDFGLOBAL in Ukraine (Відділення Національного наукового фонду США в Україні) спільно з О.М. Новіковим підготовлено до підписання Меморандум про співпрацю з цією структурою.
1.2. На виконання угоди з Північно-Західним політехнічним університетом Китаю про створення спільної українсько-китайської лабораторії космічних досліджень як відкритої міжнародної платформи для розвитку співробітництва в сфері мирного освоєння космосу спільно зі структурами проректора В.А. Пасічника та китайськими партнерами готуємо: проєкт рішення Вченої ради КПІ щодо підрозділу КПІ, при якому буде створена нова структура; пропозиції щодо напрямів діяльності спільної лабораторії, її розподіленої структури; Положення про лабораторію; пілотні проєкти для фінансування.
1.3. 6 листопада 2020 року делегація проректорів КПІ взяла участь у другому з чотирьох вебінарів Школи стратегічного управління для ректорів/проректорів польських і українських університетів. Заходи проходять у межах проєкту «Польсько-українська співпраця представницьких організацій ректорів – задля вдосконалення діяльності закладів вищої освіти». Вебінар було присвячено мегатрендам у системі вищої освіти Європи, викликаним COVID'ом.
1.4. У співпраці з Народним Урядом міста Гуанчжоу (провінція Гуандун, КНР) і спільно з ДНВР продовжується виконання процедур входження КПІ до Альянсу університетів міст-побратимів м. Гуанчжоу.
1.5. На запрошення від проєкту ЄС «Perspektywy Women in Tech Summit» узяти участь у форумі, який проходитиме в режимі онлайн 8–9 грудня 2020, на базі Українсько-Польського центру та за участю ДНВР і низки факультетів КПІ сформовано організаційний комітет, який взаємодіє з Польською освітянською фундацією «PERSPEKTYWY» та відповідним проєктом Європейської комісії.
2. Робота Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського та роботи з ними в період навчання
2.1. Кількісні характеристики перебігу вступної кампанії станом на 6 листопада 2020 р. такі: всього зараховано 242 іноземця (рік тому було 234); видано запрошень на навчання 283.
2.2. Наказом МОН України від 12 жовтня 2020 року № 1265 встановлено, що у 2020/2021 навчальному році іноземці вступають до навчальних закладів двічі на рік: до 15 грудня 2020 року та до 15 квітня 2021 року.
Відповідне доповнення до Порядку організації набору та навчання (стажування) іноземців та осіб без громадянства в КПІ ім. Ігоря Сікорського в 2020 році буде прийнято на засіданні Вченої ради університету.
3. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності
3.1. З метою активізації інформування керівників 270 діючих наукових груп КПІ про можливості міжнародних проєктно-грантових програм структури проректора В.А. Пасічника спільно з ДМС готують на 24 листопада 2020 року наступний семінар-тренінг «Від ідеї до проєктної заявки. Готуємося до Горизонту Європа». Такі семінари-тренінги викликають жваву цікавість серед керівників наукових груп – у попередньому (27 жовтня 2020 року) взяли участь майже 250 осіб.
3.2. Почали підготовку до ХХІІ Міжнародної науково-практичної конференції «Відновлювана енергетика та енергоефективність у ХХІ столітті», яку заплановано провести 20–21 травня 2021 року на базі КПІ за підтримки Представництва Польської академії наук у Києві. Базовий факультет – ФЕА (О.С.Яндульський).
4. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів
4.1. Упорядники QS рейтингу запрошують делегацію КПІ в листопаді-грудні взяти участь у заходах «QS Reimagine Education Talks»: 1) 10 листопада 2020 | 18:00 GMT+8«Future-proofing HigherEd: Developing Sustainable Approaches to Digital Services and Online Learning»; 2) 23 листопада 2020 | 15:00 GMT / 10:00 EST«Reimagine Education: Ten Top Lessons Learned»; 3) 09–11 грудня 2020 «QS Reimagine Education Conference».
4.2. Спільно з керівником робочої групи О.М. Новіковим та його заступником С.М. Шукаєвим, проректором А.А. Мельниченком та заступником голови Вченої ради П.О. Киричком розпочато актуалізацію даних університету за 2019 рік. Їх необхідно завантажити в листопаді 2020 року і в наступні місяці до рейтингів THE, QS та Шанхайського (позиції в яких впливають на формульний розрахунок фінансування університетів від МОН України), а також до рейтингу U-Multirank.
Також розпочато роботу з оновлення для рейтингу QS пропозицій кандидатур КПІ до двох баз даних: експертів від роботодавців і академічних експертів (думка експертів від роботодавців і академічних експертів має вагу 50% в загальній оцінці університету в рейтингу QS). Щорічне оновлення кандидатур експертів від КПІ має становити близько 400 осіб.
Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк
Господарська робота
- Провели гідравлічні випробовування системи опалення університету. Минулого тижня почали подавати теплоносій у корпуси №№24, 27. 9 листопада почали подавати тепло до інших корпусів та будівель;
- здійснили перевірки дотримання правил пожежної безпеки на ТЕФ, ВГМ, ВТОЄ, у Державному політехнічному музеї, гуртожитках №№ 18,19,21; розглянули та затвердили 3 плани евакуації – у ФММ, ФЛ, ДПМ;
- виконали ремонт аварійних ділянок трубопроводу водопостачання навчальних корпусів №22 та №31;
- провели ремонт аварійних ділянок тепломережі 19-го та 23-го навчальних корпусів;
- продовжуємо роботи з гідроізоляції 6-го корпусу, Відділу авіації та космонавтики Державного політехнічного музею університету;
- у сквері за Відділом авіації та космонавтики завершуємо роботи з укладання тротуарної плитки. Висадили усі заплановані зелені насадження. Спланували грунт та висіяли газонну траву. Виготовили та на тижні завершимо роботу зі встановлення лав;
- розпочали щоквартальний моніторинг місць тимчасового зберігання відходів – ТПВ.
Енергозбереження
- Доопрацьовуємо програмний продукт і додаток щодо дистанційного збору, моніторингу та аналізу енергоданих в університеті;
- здійснили заміну датчиків температури на індивідуальних теплових пунктах об’єктів університету;
- до системи дистанційного моніторингу теплової енергії підключили ще 2 навчальні корпуси;
- розпочали роботу з деканами і відповідальними за ефективне енергоспоживання в будівлях щодо формування плану заходів з енергозбереження на 2021 рік;
Соціальний напрям
- продовжують працювати та приймати відвідувачів їдальні в корпусах №№ 1,31,27,32 та буфет у корпусі №24;
- укладено договори на вентиляційне обладнання, послуги зі встановлення електричного обладнання, на друковані видання для поповнення бібліотечного фонду, послуги з передачі ліцензії на право користування пакетом програмного забезпечення Zoom Education;
- проводяться процедури закупівель комп’ютерних комплектуючих, металопластикових конструкцій, ноутбуків, планшетів, вузлів обліку теплової енергії;
- розробили 3-D візуалізацію спального корпусу СГСОТ «Глобус», спільно з проєктно-кошторисним відділом працюємо над розробкою технічного завдання для відновлення роботи бази.
Безпека
- Продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету.
Начальник планово-фінансового відділу М.В.Броницька
Отримано додаткове фінансування за програмою «Підготовка кадрів» у розмірі 1000,0 тис. грн на капітальні видатки, а саме на проведення ремонтних робіт по забезпеченню протипожежної безпеки корпусів університету.
Відпрацьовували накази по студентському складу, нараховували академічну та соціальну стипендії за листопад.
Узагальнювали інформацію від структурних підрозділів щодо укладених договорів з ТОВ «Валтек» за 2017–2019 рр. для підготовки відповіді на запит від контролюючих органів.
Проведено аналіз якісного складу НПП університету станом на 01.09.2020 р., а саме питома вага працівників з вченими званнями та науковими ступенями (у нас доцентів-кандидатів наук – 43,7%, професорів-докторів наук – 14,9%, старших викладачів без ступеня – 14,1%). Окрім того, проаналізовано склад завідувачів кафедр і середнє навантаження студентів на одного викладача по університету (результат: 7,81 – денна форма навчання та 28,51 – заочна форма). Оскільки це перевищує визначену норму навантаження на викладача, з 1 вересня 2020 року склад науково-педагогічних працівників збільшено на 64 одиниці.
Підготовлено проєкт наказу про виплату грошової винагороди педагогічним працівникам у листопаді.
Підготовлено проєкт наказу про індексацію стипендії здобувачам вищої освіти в листопаді.
Надіслано інформацію на запит МОН щодо плану використання коштів загального фонду, затверджених кошторисом на 2020 рік за програмою «Підготовка кадрів» та «Академічна стипендія».
Узагальнено та оприлюднено інформацію щодо договорів з постачальниками на вебпорталі Є-дата» за жовтень.
Продовжували працювати в комісії з моніторингу ефективності використання площ та обладнання університету в освітньому процесі.
Разом з профільними департаментами узгоджуємо положення про структурні підрозділи.
Спільно з департаментом адміністративної роботи підготували до затвердження графік захисту кошторисів структурних підрозділів на 2021 рік. Низку засідань комісії з цього питання плануємо провести з 24 по 27 листопада.
Доручення М.З.Згуровського.
Прошу спільно з відповідними підрозділами підрахувати зростання загального контингенту студентів після цьогорічної приймальної кампанії, оскільки контингенту має відповідати зростання кількості професорсько-викладацького складу.
Директор студмістечка О. А. Іщенко
Триває останній заїзд студентів першого курсу на очний тиждень навчання. Все відбувається за планом.
Упродовж минулого тижня на COVID-19 захворів один аспірант (17-й гуртожиток) і 1 студент ТЕФ (1-й гуртожиток).
Ремонти проводяться на 12 об’єктах. Ремонтуються місця загального користування, проводиться реконструкція ліфтів у гуртожитках №№ 15,16,19,20 та капітальний ремонт даху гуртожитку №4.
Проводиться планування адміністративно-фінансової діяльності на наступний рік. Особливий акцент робиться на заходах із убезпечення мешканців гуртожитку від захворювання на коронавірусну інфекцію та на заходах з протипожежної безпеки.
Коментар і доручення М.З.Згуровського
Заходи з протипожежної безпеки є для нас критично важливими, тому прошу приділяти їм особливу увагу, але при цьому не забувати і про весь комплекс питань забезпечення життєдіяльності студмістечка.
Директор ІМЯО М.М.Перестюк
Усю систему доуніверситетської підготовки у зв’язку з погіршенням епідемічної ситуації переведено на дистанційну форму навчання.
Центр тестування проводить свою діяльність також в онлайн-режимі.
Медіаплатформа повністю підготувала і планує розпочати стрім-трансляції наших заходів на офіційних ресурсах університету.
Коментар і доручення М.З.Згуровського
Розширення інструментів Медіаплатформи в нинішній період, особливо для навчального процесу в системі дистанційного навчання, є критично важливим. Тому прошу спільно з І.Г. Малюковою та НМК «ІПО» відпрацювати можливість запису і трансляції лекцій наших провідних викладачів.
Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй
Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань.Вонлайн-режимі 3 листопада проведено майстер-клас «Кращі практики для наукових періодичних видань: просування в глобальний інформаційний простір» для представників редакцій наукових періодичних видань.
Проведено робочу зустріч (5 листопада) для представників редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів наукових конференцій, присвячену індексації періодичних наукових видань у директорії журналів відкритого доступу DOAJ.
Відповідно до наказу МОН України від 24.09.2020 № 1188 (додаток 5): 2 журнали КПІ: «Енергетика: економіка, технології, екологія» (технічні науки, спеціальності – 101, 141, 142, 143, 144, 145) та «Вісник НТУУ КПІ. Політологія. Соціологія. Право» (юридичні науки, спеціальність – 081; політичні, соціологічні науки, спеціальності – 052, 054) увійшли до переліку фахових за категорією «Б»; у 7 фахових журналах КПІ розширено перелік спеціальностей.
Усього станом на 02.10.20 р. 23 журнали КПІ включено до переліку фахових, з них 4 – до категорії «А», 19 – до категорії «Б».
Голова ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський
Засідання ради з питань розвитку університету заплановане на наступний тиждень.
Історико-архітектурний напрям. Скульптор А.Валієв запропонував кілька варіантів пам’ятника Б.Є.Патону, але остаточного варіанту поки що немає. Відкриття пам'ятника О.Лелеченку швидше за все доведеться перенести на 26 квітня, оскільки потенційні спонсори поки що не виділили коштів.
Коментар і доручення М.З.Згуровського
Прошу попрацювати з цього питання з керівництвом Державної інспекції ядерного регулювання України та очільниками енергетичних компаній, долучивши до цього декана ТЕФ Є.М.Письменного.
Голова об'єднаного профкому М. О. Безуглий
Минулого тижня відбувся черговий пленум ЦК профспілки, на якому розглядалося питання реформування освітньої галузі у зв’язку з утворенням у регіонах окремих об'єднаних територіальних громад. Це важливо для нас, бо завдяки цьому впродовж останнього року, за оцінками аналітиків, утворилася економія бюджетних коштів (обсягом від 2 до 8 мільярдів гривень), які могли б бути використані в тому числі і на потребу ЗВО. Іншим питанням, що було розглянуто, було питання пришвидшення імплементації Постанови КМУ від 10 липня 2019 р. № 822 про підвищення оплати праці педагогічних та науково-педагогічних працівників – з цього питання було прийнято рішення вжити низку заходів, які протягом місяця будуть реалізовані.
Внутрішньоуніверситетська діяльність. Комісія з охорони праці починає загальноуніверситетську перевірку корпусів і підрозділів щодо забезпечення засобами індивідуального захисту працівників, які працюють на своїх робочих місцях. У зв’язку з цим хочу порушити ще й питання про забезпечення температурного скринінгу на вході до навчальних корпусів. Це питання слід вирішити системно.
Коментар і доручення М.З.Згуровського
В.А.Кондратюк, є два варіанти вирішення цього питання. Перший – це встановлення на входах обладнання, яке розробили на кафедрі автоматизації проєктування енергетичних процесів і систем ТЕФ. Це автоматичне вимірювання температури людей і передавання даних черговому. Другий – це ставити на входах людей, які вимірюватимуть температуру всіх, хто заходитиме. Слід визначитися з найбільш прийнятним рішенням.
Прошу також А.А.Мельниченка разом з кафедрою фізичного виховання, представниками органів студентського самоврядування попрацювати над питанням виваженого трансформування занять з фізвиховання в сучасну форму секційних занять за вибором студентів – так, як це практикується в європейських та світових вишах.
Голова профкому студентів Ігор Степанюк
Минулого тижня взяв участь у зустрічі із заступником міністра Андрієм Вітренком. Повинна була обговорюватися Стратегія розвитку вищої освіти, але через те, що на той час з її проєктом ніхто не встиг докладно ознайомитися, обговорювалися поточні питання. Поки що невідомо, чи стануть такі заходи регулярними.
У випускників магістратури, які претендують на отримання дипломів з відзнакою, виникли побоювання, що цього року багато з них не встигнуть виконати умови щодо публікацій у профільних виданнях категорій «А» і «Б». Ми пропонуємо запровадження нових правил у цій частині відтермінувати до наступного року.
А.А.Мельниченко
Рішення про це було ухвалене ще в червні, а трохи пізніше було видано відповідний наказ. Утім, я думаю, що певний компроміс можна буде знайти.
Виконувач обов’язків голови Студради університету Назар Булавко
Залишається питання щодо проведення занять з фізвиховання.
Коментар М.З.Згуровського.
Це питання ще слід вивчати. Для занять з ФП потрібно знайти правильну форму. Права викладачів при цьому не мають порушуватися. Якщо це буде секційно-клубна форма навчання за вибором студентів, без зниження заробітної плати викладачів і з зарахуванням студентам, які оберуть такі заняття, відповідних кредитів, це, можливо, буде оптимальним рішенням. Тому прошу вас, спільно з громадськими організаціями, профспілкою, деканом ФБМІ та співробітниками кафедр фізвиховання взяти участь у виробленні виваженого рішення щодо розв’язання цієї проблеми.