Засідання відбулося в дистанційному режимі. Головував на ньому ректор КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровський.
На початку засідання ректор визначив основні завдання на тиждень. Серед них важливе місце належить питанням підготовки до нового навчального року. «Не виключено, що новий навчальний рік також доведеться розпочинати в дистанційному режимі. До цього сценарію слід готуватися, адже за оцінками РНБО України його ймовірність складає 50 на 50», – зауважив Михайло Згуровський. Отож потрібно прораховувати два сценарії початкового етапу нового навчального року – у традиційному режимі та в режимі продовження карантину. Якщо карантин продовжуватиметься, то це багато що змінить як у технології роботи університету, так і в його економіці. Наприклад, такі великі самоокупні об’єкти, як Студмістечко університету, Спорткомплекс, Центр культури та мистецтв, центр студентського харчування та інші не зможуть забезпечувати себе, і це суттєво вплине на економічні показники університету. Обсяги таких втрат слід прорахувати і зрозуміти, як нам потрібно працювати в такому режимі. «Звісно, це сценарій лише ймовірний, – підкреслив ректор, – але щоб він не заскочив нас зненацька, слід бути до нього готовими».
Інші завдання на тиждень зрозумілі: це й підготовка матеріальної бази до роботи в новому навчальному році, продовження наших міжнародних контактів, наукова робота, забезпечення нормальної роботи студмістечка з неухильним дотриманням карантинних заходів та інше.
Перший проректор Ю. І. Якименко
Адміністративно-управлінська робота
Підготовлено комплекс питань для затвердження Вченою радою: про вдосконалення системи управління університету на основі показників діяльності підрозділів; про реорганізацію підрозділів, відповідальних за інформатизацію; про створення навчально-наукових центрів «Здоров'я КПІ» та «Інженерна школа Ноосфера-КПІ». Ми також повинні остаточно затвердити структуру Інституту матеріалознавства та зварювання, який з 1 липня 2020 року розпочинає роботу.
Триває впровадження електронного документообігу: завершується навчання користувачів і з 2 липня починається тестова реєстрація документів.
Починається тестування системи «Єдиного вікна» для процедури закупівель – це програма єдиних вікон, яку було заплановано розпочати.
Освітній процес
Завершилася сесія. За попередніми даними, з 18 тис. студентів не склали сесію 719, тобто близько 4%. Серед тих, хто не склав сесію, студентів 1-го курсу – 325 (близько 7%), 2-го – 216 (близько 5%). Наведені цифри подано у щорічному масштабі, коли контрольні іспити проходили в звичайному режимі. Нині відбувається аналіз цих результатів. Разом з тими, хто не приступив до сесії (таких 323), маємо приблизно 1000 студентів (6,5%), які вже подані на відрахування – або як такі, що не приступили до сесії, або як такі, що її не склали. З кожним із цих студентів розбирається департамент навчально-виховної роботи і відповідні заступники деканів. За можливості, таким студентам буде дозволено перезаслуховування курсів у наступному семестрі.
Здійснюється перевірка готовності і завантаження навчально-методичної документації, включаючи систему дистанційних курсів. Розробляються три сценарії. Звичайний пакет документів повністю готується для звичайної системи. Друга система – це система змішаного навчання, коли мова йтиме про потокові курси в дистанційному режимі з можливістю проведення лабораторних і практичних занять малими групами в аудиторіях. Потокові курси в дистанційному режимі є обов’язковими. Вони повинні бути завантажені в систему «Сікорський».
Продовжується підготовка угоди про відкриття «Академії Huawei».
Приймальна комісія
Готові до затвердження змін до Правил прийому на Вченій раді. Готуємося до проведення 1 і 3 липня ЄВІ для вступників до магістратури. Участь у ньому братимуть приблизно 2000 вступників. Для цього підготовлено близько 100 приміщень аудиторного фонду.
Вступ до аспірантури: зареєструвалися для подання документів 200 претендентів з 265 запланованих. На 28 червня подали документи 174.
Акредитаційна комісія
З десяти поданих на акредитацію освітніх програм по дев’яти прийнято позитивні рішення. По одній (спеціальність «Соціологія»), рішення ГЕР ще не прийнято, при цьому порушені всі визначені процедурою терміни.
Проводилося формування переліку програм для подання на акредитацію на основі аналізу результатів і проведення внутрішньої акредитації за кожною ОП.
М. З. Згуровський
Сьогодні на засіданні Вченої ради ви є доповідачем з трьох питань, які безпосередньо стосуються вдосконалення управління університетом. В них зроблено чіткіший акцент на показники діяльності підрозділів і всього університету. До цього принципу управління потрібно наближатися, оскільки нас ззовні оцінюють за певними показниками, тобто для того, щоб інтегрально виглядати потужніше, ми маємо мобілізувати для цього кожний підрозділ. Такий потенціал в університеті є, питання тільки в якісному управлінні – як організувати роботу людей таким чином, щоб вони були націлені на високі показники роботи. Сьогодні у вас важливе завдання. Ми мусимо довести до Вченої ради нагальність цього питання, таких трансформацій.
Проректор з навчальної роботи А. А. Мельниченко
Попередня оцінка результатів дистанційного навчання засвідчила, що наш університет спроможний вести лекційні теоретичні заняття, але одна з головних проблем, яку потрібно остаточно вирішити, – це проведення лабораторних робіт. Ми дещо зробили впродовж попередніх місяців, але й питання залишилися. Якщо динаміка наповнення платформи «Сікорський» теоретичними курсами залишиться такою, яка вона нині є, ми вийдемо на можливість нормального забезпечення освітнього процесу. Маючи ті сервіси, які ми передбачили, ми зможемо розпочати навчальний рік у дистанційному або змішаному форматі з гарними результатами.
Ми опрацювали пропозиції і зауваження до документів, пов’язаних з Положенням про організацію освітнього процесу, і підготували цілий пакет таких документів, які планується затвердити на Вченій раді. На сьогоднішній день ми передбачили навіть ті положення, які сьогодні не розроблені ще й Міністерством. Але у нас немає часу чекати, доки вони з’являться. Наприклад, Положення про дуальну освіту. Законодавством така форма здобуття освіти передбачена, але нормативних документів щодо неї немає. Водночас, мати таку форму і не розвивати її буде шкідливо. Особливо, якщо згадати, що по всіх без винятку наших 10 освітніх програмах, які проходили акредитацію, зверталася увага на наявність такої форми освіти.
Також на затвердження Вченої ради підготовлено перелік освітніх програм та розроблених до них навчальних планів.
Завершилася підготовка робочих навчальних планів та завантаження їх в АСПНП для майбутнього розрахунку фондів заробітної плати НПП.
Станом на 26.06.2020 заявили про свої наміри вступати до аспірантури шляхом подання реєстраційної форми 200 осіб. Подали повні комплекти документів, визначених Правилами прийому, 74 особи. У цьому питанні відстають ІЕЕ, ФЕА, РТФ. На цих факультетах кількість місць, що замовлялися, і кількість кандидатів на вступ різняться майже наполовину.
Кожного вступника чоловічої статі відділ аспірантури після прийому документів спрямовує до військово-мобілізаційного відділу для оформлення певних документів для вчасної постановки на облік перед зарахуванням до аспірантури.
Оновлено отриману від підрозділів інформацію щодо готовності подавати свої PhD програми на акредитацію в наступному році. Не всі програми PhD будуть проходити акредитацію.
За службовим поданням ЦМО, з 24.06.20 по 26.06.20 організовано проведення вступних іспитів до аспірантури з іноземної мови та спеціальності для 5 іноземних громадян (ТЕФ, ФІОТ, ІЕЕ, ІХФ).
Розроблено і затверджено зразок сертифікату, який буде видаватися учасникам сертифікатних програм, які засвідчуватимуть професійну кваліфікацію (ІПСА та ФММ). Видаватимуться ці документи разом з дипломами бакалавра.
Проведено нараду з керівництвом КБ ІС щодо вдосконалення сервісів АІС «Електронний кампус» з метою приведення його функціоналу до змін, пов’язаних з новим ПООП.
М. З. Згуровський
Прошу звернути увагу на два аспекти.
Перший. Проаналізуйте відгуки студентів у соціальних мережах на якість викладання окремими викладачами в дистанційному режимі. Як ми відчуваємо, більшість викладачів упоралися з цим викликом. Вони перейшли в онлайн і досить якісно виконали свою роботу. Але є й певний відсоток (потрібно його оцінити – чи то 10, чи 20, чи й більше) випадків, коли робота імітується. Ми не маємо права робити вигляд, що ми цього не помітили. Такий аналіз наших слабких місць дасть змогу підвищити якість навчання в майбутньому. Тож прошу звернути увагу на це, проаналізувати результати навчання і сесії з огляду на якість роботи окремих кафедр та окремих викладачів у дистанційному режимі. Це приведе нас до вдосконалення наших інструментів – «Електронного кампусу» і платформи «Сікорський». Але ми маємо докласти до цього великих зусиль.
Другий. Наближається приймальна кампанія. За сьогоднішніх умов, коли загострюється конкуренція між університетами за своїх абітурієнтів, слід зробити максимум можливого для того, щоб подати інформацію про нашу діяльність якомога краще і точніше. Інформація має бути не застарілою і нецікавою для молоді. Ми маємо розповісти про те, кого ми готуємо, які перспективи будуть у майбутніх фахівців, показати історії успіху окремих випускників тощо. Те, що ви розпочали робити спільно з ІМЯО в частині моніторингу ресурсів, тепер потрібно пришвидшити. Вже пожвавилася робота в Telegram-каналах, але це ресурс переважно для внутрішнього спілкування. Потрібно пришвидшити моніторинг якості інформації, яку подають первинні підрозділи на їхніх Facebook-сторінках, і, звичайно, на їхніх сайтах. Молодь буде обирати своє майбутнє за допомогою інформації в Інтернеті. Щоправда, ми дещо запізнюємося з цим, тому що, очевидно, більшість молодих людей для себе вже прийняли рішення, куди йтимуть навчатися, але можливості в нас ще залишаються. Тому я прошу спільно з ІМЯО і з департаментом якості освітнього процесу максимально пришвидшити проведення моніторингу якості наших інформаційних ресурсів. Його мета – допомоги підрозділам подавали про свою діяльність цікаву та актуальну інформацію. Надалі цей моніторинг має бути постійним.
Проректор з навчально-виховної роботи Н. В. Семінська
Навчально-виховна робота
28 червня закінчилась сесія та розпочались канікули. Станом на 30 червня факультети/інститути готують накази на відрахування.
1500 студентів скористалися можливістю виправити свої двійки, і впродовж минулого тижня перескладали іспити і заліки. Це студенти, які фактично були чи є кандидатами на відрахування. Проте більшість із них ще можуть скористатись потенційною можливістю повторного прослуховування, якщо у них була дуже поважна причина, через яку вони не склали сесію. Для них будуть складені індивідуальні графіки навчання. Про це поінформовані декани, викладачі й самі студенти.
Детальніший аналіз буде подано на наступному ректораті.
Взяли участь у засіданні робочої групи щодо внесення правок до положень, що регламентують освітній процес. Продовжуємо працювати над положеннями з урахуванням результатів громадського обговорення.
Спільно з дирекцією Студмістечка та студентським активом погоджено умови поселення та оплати проживання вступників до аспірантури та магістратури на літній період. Протягом тижня здійснювалась роз’яснювальна робота серед студентів та вступників (через бот у Telegrami та особисто). Всього за останній місяць до гуртожитків повернулись понад 800 осіб.
Академічна мобільність
Відбувалась підготовка до участі у:
- студентському вебінарі UNICA 29.06, о 16:00 (інструктивний семінар зі студентами);
- онлайн-зустрічі «Будівництво мостів між нашими країнами: Аргентиною та Україною» за участю директора Південної школи управління Інтернетом Ольгою Каваллі.
Підготовлено і надіслано до ДМС частину звіту на запит Національного Еrasmus + офісу.
Відбувається агітація здобувачів вищої освіти та працівників щодо участі в програмах Технічного університету Дрездена та Познанської політехніки. Треба відмітити незначну активність учасників.
Соціальна служба
Надано пропозиції до професійного стандарту практичного психолога у ЗВО в рамках громадського обговорення.
Стипендіальний відділ
Проведено засідання стипендіальної комісії університету, на якому:
- визначено ліміти стипендіатів;
- призначено стипендії КМУ студенту ФММ та трьом аспіратам;
- рекомендовано на отримання стипендії Героїв Небесної Сотні cтудентку 2-го курсу ФММ.
Формуємо списки для отримання соціальної стипендії на липень місяць.
Приймаємо подання на іменні стипендії (активність студентів є низькою, попри їхню поінформованість).
Працевлаштування та профорієнтація
За наданою факультетами/інститутами інформацією про договори про співпрацю, станом на 30 червня їх кількість складає 248. Найбільше договорів мають ММІ (81) та ХТФ (58). Здійснюємо аналіз та формуємо максимально зручну базу таких договорів.
Здійснили координацію проведення трьох вебінарів:
- 23.06.2020 «Забезпечення рівного доступу до якісної освіти за допомогою технологій» у рамках ініціативи «Huawei TECH4ALL»;
- 24.06.2020 «Конфігуратор системи Huawei Smart Design Tool» від компанії «Huawei»;
- 24.06.2020 вебінар для викладачів «Студентський R&D проєкт: практичні навички для студентів без відриву від навчання» від компанії «GlobalLogic».
Продовжили підтримку школярів у флешмобі «#ЩастиНаЗНО» перед ЗНО з математики.
Формуємо план заходів на липень щодо забезпечення вступників актуальною інформацією щодо вступу до КПІ з широким залученням факультетів. Зараз активізувались інформаційні мережі, такі як чат в Telegram «Абітурієнт». Такий чат є на кожному факультеті. Студенти і викладачі залучаються до цього процесу, до нього також приєднуються школярі. Зі своєї сторони, департамент надає допомогу факультетам в інформаційному наповненні цих чатів у зручній для вступників формі.
Медичне забезпечення студентів та співробітників
Триває процедура підписання декларацій з КМСП. Здійснюємо інформаційну підтримку цього процесу.
Спільно з Медіалабораторією підготовлено роз'яснювальний ролик щодо укладання декларацій.
Для уникнення скупчення на вул. Янгеля студентів, ґкі проходять медогляд перед поселенням, досягнуто домовленостей з головним лікарем КМСП про прийом студентів терапевтами без декларацій по вул. Політехнічній.
М. З. Згуровський
Наші студенти створили непоганий ресурс «Analytics» (його створено на ІАТ – @analyticsIAT, ІПСА – @analyticsIIASA та на деяких інших факультетах). Там вони по кожному викладачу дають портрет, аналізуючи, що він викладає добре, що погано, де і які знання є застарілими, які є дуже потрібними, але їх не дають, тощо. Це студенти, які прагнуть знань, які хочуть відбутися як професіонали. Якби наші з вами зусилля були спрямовані на них, якби ми аналізували те, які знання є критично важливими для них і знадобляться їм на ринку праці, що ми їм не додаємо і що нам потрібно зробити для того, щоб підсилити цю компоненту, тоді результат нашої роботи і перспективи КПІ були б кращими. Кращими були б і перспективи тих кафедр, керівники яких вважають, що вони збережуться лише тому, що вони своїх двієчників «витягнуть за вуха». Тому я хочу звернути на це вашу увагу. Без перебільшення, це питання є вирішальним для майбутнього багатьох кафедр університету.
Н. В. Семінська
Завідувачам кафедр так краще пояснювати. Ми нині, навпаки, говоримо, що кількість не є головним критерієм при нарахуванні фінансування кафедр, що головне – це знання студентів. Ми боремось за кожного студента, який не зміг наприклад, закрити якісь проєкти через те, що не має достатньо потужної комп’ютерної техніки. Є, на жаль, у нас і такі випадки. Наприклад, курсовий проєкт з дисципліни «Деталі машин» деякі наші студенти не змогли зробити, тому що у них немає комп’ютера. Вони можуть прослуховувати курс з планшета чи телефону, але робити такі проєкти не можуть. За таких студентів, якщо решту питань вони успішно закрили, варто поборотися. А за відвертих двієчників ми не тримаємося.
М. З. Згуровський
Я не заперечую, що потрібно допомогти тим, хто потрапляє в якісь скрутні ситуації, але хоче навчатися. Питання в системі пріоритетів. Ми маємо докласти зусиль, щоб допомагати кращим студентам, які хочуть стати професіоналами високого рівня. Ця домінанта у вас присутня?
Н. В. Семінська
Обов’язково присутня. Цими питаннями опікується відділ сприяння працевлаштуванню. Розроблено відповідні каталоги, ми їх опрацьовуємо, тому що спеціальностей і особливо освітніх програм у нас дуже багато. Коли ми ведемо перемовини з роботодавцями, ми обов’язково їх ознайомлюємо з освітніми програмами. Для них вони ще незрозумілі, вони не зовсім орієнтуються в особливостях тієї або іншої освітньої програми. Тому ми проводимо роз’яснювальну роботу і нині продовжуємо проводити аналіз найбільш запитаних на ринку праці професій. Не завжди назва спеціальності відповідає назві професії. Щоб зменшити цей бар’єр між роботодавцем і ЗВО, ми намагаємось все це інтегрувати і подати інформацію таким чином, щоб було зручно як абітурієнту чи студенту, так і роботодавцю.
Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник
Добрі новини
До кошику спецфонду КПІ (для формульного фінансування) надійдуть кошти: від ФТІ (О.М.Новіков), який виграв тендер на Prozorro на надання наукових послуг на суму 1,6 млн грн; і від ІМЗ (І.А.Владимирський), який виборов грант НАТО на суму 50 тис. євро (1,5 млн грн).
На виконання рішень Координаційної ради КПІ
На конкурс 2 Національного фонду досліджень України «Підтримка досліджень провідних та молодих учених», прийом заявок на участь у якому завершився 26.06.2020, від КПІ на подано:
- 8 проєктів (КПІ - основний виконавець): ХТФ (Донцова), ТЕФ (Ніколаєнко), ІФФ (Лобода, Шемет), ІТС (Захаров), ФБМІ (Худецький), ІХФ (Гомеля), ФТІ (Шелестов).
- 3 проєкти (КПІ – співвиконавець): ФМФ (Савченко) спільно з Інститутом фізики напівпровідників ім. В.Є. Лашкарьова НАНУ; ІХФ (Барбаш) спільно з Національним університетом біоресурсів і природокористування України; ММІ+ФПМ (Янчевський, Ліскін) спільно з Інститутом механіки НАНУ.
На сайті НФД з’явилася узагальнена інформація щодо подання заявок на конкурси 1 і 2. Конкуренція є дуже високою. Виходячи із загальної кількості поданих на конкурси НФД заявок, імовірність отримання фінансування приблизно на першому конкурсі складає 1:10, на другому («Підтримка досліджень провідних та молодих учених») – трохи менша, приблизно 1:4. Але ми все ж сподіваємося, що хоча б частина наших проєктів здобуде підтримку фонду.
Опрацьовано результати заповнення в підрозділах електронної Google-форми-опитування щодо участі науковців у Конкурсі бюджетних тем МОН України 2020 року. Станом на 26.06.2020 подано 51 заявку (+12 за тиждень), з них подвійного призначення – 22. Триває заповнення «Форми 2».
Триває робота з підготовки на Конкурс МОН 2020 двох комплексних проєктів:
- на космічну тематику PolyITAN-ДЗЗ зі сканером власної розробки (отримано підтримку: ОКБ «Шторм», ФІОТ, ІТС, ІАТ, ТЕФ, ІФФ, ФЕА);
- на тему квантового комп’ютера: ОКБ «Шторм», ФЕЛ (Іващук, Орлов), РТФ (Антипенко).
На виконання доручень ректора
Спільно з М.Ю.Ільченком і М.М.Перестюк підготовлено презентаційні матеріали та 26.06.2020 проведено нараду з представниками наукових груп, що працюють за космічною тематикою, щодо виготовлення 20 хв. фільму про космічну програму КПІ.
25.06.2020 підготовлено інформаційні матеріали щодо проєктів науковців університету у сфері оборони та безпеки.
Організовано та проведено зустрічі за участю помічника ректора з інноваційної діяльності П.М.Цибульова та команди ДІТТ із заступниками деканів ХТФ, ІХФ та ФБМІ. Отримано інформацію про найбільш сильні наукові групи та перспективні для комерціалізації розробки.
Організовано і проведено засідання Експертної комісії з питань комерціалізації об’єктів права інтелектуальної власності. Отримано рішення комісії щодо рейтингування патентів. Створено пілотний варіант бази патентів на винаходи та корисні моделі, права на які належать КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Внутрішня робота та у взаємодії зі структурними підрозділами КПІ
23 червня запущено в роботу систему онлайн-повідомлень про створення ОПІВ.
Підготовлено та підписано наказ про призначення молодим ученим університету стипендії КМУ – згідно з Рішенням колегії МОН затверджено 4 нових кандидатури на виплату стипендії і продовжено виплату 5 особам.
Спільно з проректором С.І.Сидоренком 26.06.2020 провели зустріч із деканами ФЕЛ (В.Я.Жуйков), РТФ (Р.В.Антипенко) та ЗФ (С.К.Фомічов) стосовно суттєвого посилення участі наукових груп КПІ в міжнародних проєктах.
Проведено засідання комісії з наукової та інноваційної діяльності, в рамках якої підбито підсумки конкурсу на Премію КПІ за кращий підручник, навчальний посібник, монографію 2020 року. Підготовлено блок матеріалів для розгляду на Вченій раді університету.
Підготовлено і передано матеріали в департамент якості освітнього процесу (О.А.Жученко) щодо фінансування за спецфондом і кадровим складом по факультетах за 3 роки.
Взаємодія із зовнішніми партнерами
Підготовлено низку документів та проведено такі заходи:
22.06.2020 відправлено до СЗРУ документи щодо виконання НДР та ДКР в інтересах Служби (пропозиції надійшли від РФТ, ФТІ, ІТС(3) та ОКБ «Шторм»).
Організовано та 23.06.2020 проведено прийом делегації НДІ Радіотехнічних вимірювань (м. Харків) на чолі із заступником голови ДКАУ В.С.Міхеєвим з питань співпраці в космічних дослідженнях.
Підготовлено та 24.06.2020 відправлено відповіді на лист Міноборони щодо створення лабораторій для проведення міждисциплінарних наукових досліджень.
Підготовлено та 24.06.2020 відправлено відповідь Антимонопольному комітету щодо Укрзалізниці.
Окрім того, дуже важливим для нас є засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, яке має пройти 1 липня. На ньому обговорюватиметься в тому числі й питання внесення змін до Закону України «Про Науковий парк «Київська політехніка» в частині забезпечення інноваційного розвитку шляхом залучення інвестицій у створення інфраструктурних об’єктів.
Ключові завдання на наступний тиждень
- Завершення опрацювання матеріалів «Google-форми №2» щодо показників і планів участі науковців в Конкурсі бюджетних тем МОН України.
- Підготовка матеріалів для відправки до МОН України щодо надання науковому об’єкту «Комплекс експериментальних стендів для досліджень та випробувань виробів космічної техніки» КПІ ім. Ігоря Сікорського статусу такого, що становить національне надбання України.
- Удосконалення представлення інформації про наукову та інноваційну роботу КПІ ім. Ігоря Сікорського на офіційних інформаційних ресурсах та просування інформаційних каналів.
М.З.Згуровський
До матеріалів щодо роботи з винахідниками в частині оформлення патентів, комерціалізації винаходів, які ви отримали, я просив би поставитися дуже відповідально. Адже в нас ця система була відверто забюрократизованою. Нині вона потребує серйозного оновлення виходячи з того, як працює компонента "комерціалізація науки", і як ми маємо цьому процесу сприяти. Дуже важливо, щоб ця інформація надійшла не з кабінетів адміністративних працівників, а безпосередньо від винахідників, які хочуть, щоб ми створили для цієї роботи відповідні умови. Тому давайте спільно з вами, Михайлом Юхимовичем Ільченком, Павлом Миколайовичем Цибульовим, Віталієм Йосиповичем Котовським та зацікавленими нашими співробітниками таку систему створювати.
Стосовно запланованого засідання Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій, де має розглядатися питання внесення змін до Закону України «Про Науковий парк «Київська політехніка». Зміни пов’язані з тим, що в сучасних умовах слід більше уваги приділяти інноваційному розвитку університетів. Можливості сприяння цим процесам розглядаються поки що на прикладі нашого Наукового парку так само, як і тоді, коли ми тільки починали цю роботу. Тож депутати розглядають наш Науковий парк як пілотний проєкт, на якому хотіли б випробувати прогресивні форми роботи в інноваційних середовищах. Тому, будь ласка, ви як президент Парку спільно з директором Парку Володимиром Мирославовичем Гнатом будьте готові виступити на засіданні Комітету, якщо в цьому буде потреба.
Голова Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського М. Ю. Ільченко
Комісія з наукової та інноваційної діяльності Вченої ради університету за участю фахівців університету підбила підсумки конкурсу на кращі монографії, підручники та навчальні посібники.
На виконання рекомендацій Координаційної ради з удосконалення менеджменту науки в університеті проведено важливі наради з представниками Міноборони, Державного космічного агентства і КБ «Південне» стосовно організації виконання в університеті нових проєктів і наукових досліджень за відповідною тематикою.
За дорученням ректора напрацьовано концепцію та сценарний план фільму про Космічну програму КПІ ім. Ігоря Сікорського. Проведено обговорення цих пропозицій на нараді за участю виконавців програми та фахівців Медіалабораторії університету. Таким чином, практично розпочато створення нового фільму, який має стати ще однією якісною візитівкою університету. До речі, я думаю, що настав час попрацювати з Комітетом з державних премій у питанні підтримки нашого проєкту наносупутників.
Проведено організаційну та змістовну підготовку до засідання 30 червня Вченої ради університету у форматі відеоконференції. У такому форматі засідання Вченої ради проводитиметься вперше. Засідання дуже важливе, бо майже три місяці у нас не було можливості його провести і за цей час накопичилося багато важливих для університету питань.
Проректор з міжнародного співробітництва С. І. Сидоренко
Міжнародні контакти
23 червня 2020 р. відбулася зустріч ректора М.З. Згуровського з директором Інституту серця МОЗ України, видатним інноватором у сфері кардіохірургії Борисом Михайловичем Тодуровим, генеральним директором «Укроборонпрому» в 2014–2018 роках Романом Анатолійовичем Романовим і міжнародним підприємцем-інноватором Анастасією Романівною Романовою.
Під час зустрічі обговорювалося започаткування співпраці у сфері інноваційного підприємництва для потреб біомедичної інженерії, зокрема – кардіоінженерії та кардіохірургії. Досягнуто домовленостей про укладання низки угод про співпрацю КПІ, Наукового парку «Київська політехніка», Інституту серця та холдингу «Автопланета» за зазначеними напрямами та у сфері міжнародного стартап-підприємництва (з партнерами в США), а також про концептуальне визначення сфер діяльності різнопланового стартапу у сфері кардіоінженерії і кардіохірургії, який буде формуватися і розвиватися силами учасників зустрічі.
Проєкт першої рамкової угоди між КПІ та Інститутом серця готується силами Стартап-школи «Sikorsky Challenge» (І.Г. Малюкова) та ДМС (С.І. Сидоренко).
Працюємо над розвитком співробітництва з партнерами з Австралії (Australian Defence), які зацікавились деякими інноваційними розробками КПІ, що були висвітлені у фільмах про КПІ творчої групи «Медіалабораторії КПІ».
За дорученням ректора надіслали відповідь до Australian Defence про нашу готовність до такої співпраці.
Результативно завершено перемовини, розпочаті у квітні–червні. Нині проводяться дії щодо реалізації досягнутих домовленостей:
- На реалізацію домовленостей з корпорацією «Хуавей» («Хуавей Україна») про створення в КПІ «Академії Хуавей»:
- робочою групою на чолі з Ю.І. Якименком із міжнародного супроводу проєкту «Хуавей Україна в КПІ»:
- здійснено онлайн-авторизацію «Академії Хуавей в КПІ» відповідно до процедур створення та подальшої сертифікації діяльності Академії;
- з «Хуавей Україна» узгоджується проєкт тексту рамкової угоди про діяльність «Академії Хуавей» в КПІ»;
- Розробляється концепція діяльності Академії.
- робочою групою на чолі з Ю.І. Якименком із міжнародного супроводу проєкту «Хуавей Україна в КПІ»:
- На реалізацію домовленостей, досягнутих з колишнім Послом Кореї в Україні паном Лі Янгу про організацію в КПІ школи (програми) з підготовки спеціалістів по ремонту ескалаторів і ліфтів, триває листування з п. Лі Янгу. Нині корейська сторона має визначитись, хто представлятиме пана Лі Янгу і корпорацію «Samsung» у подальших перемовинах з КПІ щодо змістовної частини запропонованого проєкту і його фінансового наповнення.
- На 2 липня на 9:30 призначено відеоконференцію із Північно-Західним політехнічним університетом (КНР) для обговорення комплексу питань створення міжнародної спільної Космічної лабораторії як відкритої платформи для розвитку співпраці Китаю та України у сфері мирного освоєння космосу, а також перших можливих проєктів, які могли б бути профінансовані китайською стороною і прийняті до реалізації.
- Отримали доручення ректора попрацювати над пропозицією від компанії SuperMap Software Co. Ltd., КНР. Ця компанія розробляє найбільшу інформаційну GIS (Geographic Information System – Геоінформаційна система) платформу та рішення для глобальних клієнтів. Спільно з директором WDC Єфремовим К.В. почали взаємодіяти з китайськими партнерами щодо деталізації можливих конкретних дій в рамках цієї пропозиції.
Із застосуванням ІКТ проведено низку міжнародних заходів, ще кілька заходів – у стадії підготовки:
- 25 червня відбувся круглий стіл «Відносини Україна – НАТО в контексті безпекової ситуації в Чорноморському регіоні», організований Центром досліджень армії, конверсії та роззброєння та Центром інформації і документації НАТО в Україні.
- 29 червня відбувся вебінар «UNICA Student Webinar», організований мережею UNICA (мережа 53-х університетів столиць Європи, до складу якої як єдиний представник України входить і КПІ) за участю NOVA University Lisbon, Португалія, у якому взяли участь студенти КПІ та інших університетів, що входять до мережі UNICA. Вебінар проводився у вигляді трьох інтерактивних сесій, на чолі з представниками European Students’ Union (ESU), Erasmus Student Network (ESN) та студентами з NOVA University Lisbon за такою тематикою:
- Майбутнє ринку праці для випускників та Європейська мобільність в епоху після COVID-19»;
- «Дистанційне навчання – уроки, отримані в результаті кризи COVID-19 та що очікувати від майбутнього»;
- «Майбутнє соціального впливу університетів (і як криза вплинула на їх сприйняття».
- Участь студентів КПІ в заході забезпечував ДНВР (Н.В. Семінська, О.П. Демиденко).
- 30 червня на запрошення Надзвичайного і Повноважного Посла Аргентини в Україні пані Елени Летісії Мікусінські взяли участь в онлайн-зустрічі «Будівництво мостів між нашими країнами: Аргентиною та Україною» за участю співзасновника та директора Південної школи управління Інтернетом пані Ольгою Каваллі.
Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності
На виконання завдань, визначених ректором:
- Продовжуються зустрічі проректорів В.А. Пасічника та С.І. Сидоренка з деканами факультетів, директорами інститутів на предмет посилення координації в спільній діяльності щодо виконання завдань «Стратегії розвитку КПІ до 2025 року»: посилити міжнародну проєктно-грантову діяльність, міжнародну наукову мобільність аспірантів, магістрантів, молодих учених, у 3–5 разів збільшити кількість міжнародних проєктів, що подаються кафедрами до різноманітних міжнародних конкурсів для отримання фінансування. У такому контексті пройшла 26 червня зустріч з провідними вченими ФЕЛ на чолі з деканом проф. В.Я. Жуйковим, РТФ на чолі із деканом Р.В. Антипенком, ЗФ на чолі з деканом проф. С.К. Фомічовим, присвячена розгортанню на цих трьох факультетах міжнародної проєктно-грантової діяльності в цілому та підготовки до участі в новій Програмі ЄС «Горизонт Європа», зокрема. Розглянуто першочергові заходи, які мають здійснити декани факультетів, директори інститутів для забезпечення виконання завдань Стратегії.
ДМС надасть всіляку інформаційну, консультаційну і методичну допомогу у розгортанні міжнародної проєктно-грантової діяльності, в тому числі й на міждисциплінарних перетинах радіотехнічних, електронних, енергетичних, інформаційних, приладобудівних, хімічних, матеріалознавчих технологій та інших спеціальних технологій.
Робота з підрозділами з підготовки проєктних пропозицій за оголошеними конкурсами
- Проєктна пропозиція молодих учених ІФФ (доц. І.А. Владимирський та інші) на дослідження і розробку «Spintronic devices for microwave detection and energy harvesting applications», яка була подана на конкурс програми НАТО «Наука заради миру і безпеки», перемогла і отримала грант 50 тис. євро. Метою дослідницького проєкту є створення спінтронних приладів для детектування електромагнітного випромінювання і збереження енергії на основі нанорозмірних магнітних плівкових композицій. До складу міжнародного консорціуму увійшли, крім КПІ, молоді вчені з Греції, Німеччини, Угорщини, Франції, Іспанії, які, як нам відомо, планують свою участь тепер і в більш великих проєктах програми НАТО «Наука заради миру і безпеки» і нової Програми ЄС «Горизонт Європа».
Завданням КПІ в рамках цього проєкту є дослідження закономірностей термічно-індукованого формування структури і фазового складу нанорозмірних плівкових композицій, які дозволять досягти високі функціональні властивості спінтронних структур.
Цим самим консорціумом підготовлені й інші проєктні заявки, які нині перебувають на розгляді програм Європейського Союзу «Горизонт 2020» і НАТО «Наука заради миру і безпеки».
Це — одна з «перших ластівок» спільних зусиль ДМС зі структурами В.А. Пасічника щодо посилення міжнародної наукової мобільності молодих учених на актуальних наукових напрямах, якими є плівкові нанорозмірні магнітні матеріали для спінтроніки.
- Минулого тижня підготували відповідь на лист від Національного Erasmus+ офісу в Україні.
Національний Erasmus+ офіс в Україні провів моніторинг офіційних інтернет-сайтів університетів – партнерів проєктів програми Erasmus+ рівня КА2 («Розвиток потенціалу вищої освіти та молоді», «Стратегічні партнерства», «Жан Моне» і «Темпус IV») і виявив низку проблем щодо представлення їх результатів на інституційному рівні відповідно до правил Програми ЄС «Erasmus+».
У зв'язку з цим ДМС спільно із ДНВР провів моніторинг проєктів Програми ЄС «Erasmus+», до складу виконавців яких входить КПІ, і підготував довідку з посиланнями щодо представлення зазначеної інформації на інтернет-сайтах КПІ та інших сайтах.
Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері
У співпраці із структурами, підпорядкованими проректору В.А. Пасічнику, триває робота над новою редакцією Положення про організацію роботи міжнародних офісів при деканах, директорах та груп проєктних менеджерів в їх складі.
Деякі інші важливі заходи
Діяльність групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів
- Текстовий матеріал «Запровадження системи цілеспрямованого впливу на роботу університету з метою досягнення позитивної динаміки параметрів у світових рейтингах університетів» за дорученням ректора переформатовано у форму програми заходів.
- Отримано запрошення від упорядників рейтингу ТНЕ для внесення інформації від КПІ на вебсайт рейтингу THE для Subject Validation 2020 (рейтинг університетів у предметних сферах).
- Упорядники рейтингу U-Multirank вже розпочали підготовку до U-Multirank 2021. Окрім інформації, яку буде подано восени по університету загалом, упорядники рейтингу пропонують надати інформацію до предметного рейтингу. Для участі в ньому КПІ слід надати загальну інформацію про університет та інформацію, що стосується предметного рейтингу, до 3 липня 2020 року.
Збір даних для інституційного та предметного ранжиру розпочнеться у серпні 2020 року.
Результати U-Multirank 2021 будуть опубліковані у червні 2021 року.
Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк
Господарська робота
Упродовж тижня працювали з деканами/директорами факультетів/інститутів та з особами, відповідальними за протипожежну безпеку, по тих будівлях, де є приписи від ДСНС без позовних заяв до суду, щодо усунення всіх зауважень до початку нового навчального року. Завершили проведення внутрішніх перевірок виконання приписів силами співробітників відділу пожежної безпеки;
- завершили процедуру закупівлі протипожежного обладнання та послуг;
- розпочали ремонтувати та проводити профілактичне обслуговування інженерної мережі теплопостачання між 4-м і 5-м житловими будинками; цього тижня розпочнемо ремонт тепломережі біля навчального корпусу №15;
- здійснили ремонт усіх електричних опор на території та частково замінили лампи на енергоощадні, впродовж двох тижнів продовжуватимемо виконувати цю роботу;
- завершили виконання всіх ремонтних робіт на базах відпочинку «Маяк», «Політехнік» і «Сосновий»;
- розпочали монтаж нової ливневої системи та провели підготовчі роботи для фарбування фасаду 6-го корпусу;
- розпочали другий покіс трави по всій території університету;
- розпочали зрізати аварійні сухі дерева на території університету, згідно з актами обстеження від «Київзеленбуду»;
- провели в департаменті господарської роботи збори з помічниками деканів/директорів факультетів/інститутів за напрямом господарської роботи щодо затвердження план-графіку виконання поточних ремонтів у навчальних аудиторіях та місцях загального користування;
- у скверику за Музеєм авіації та космонавтики продовжуємо роботи із вкладання тротуарної плитки та розпочали монтаж підпірної стінки. На цьому тижні плануємо розпочати роботи з прокладання інженерних мереж під автоматичну систему зрошення;
- біля 20-го навчального корпусу закінчуємо роботи з благоустрою території навколо пам'ятника О.Г. Лелеченку;
- закінчили роботи з благоустрою території біля 4-го навчального корпусу;
- встановили чотири нових лічильники води згідно з програмою енергомоніторингу;
- після нашого моніторингу корпусів університету було визначено 53 навчальні приміщення і лабораторії, де не витримуються температурні режими, тобто які терміново потребують модернізації систем опалення та заміни вікон на енергоощадні. Станом на сьогодні вже виконано ремонтні роботи на 23-х об’єктах. Особливу увагу приділено утепленню навчального корпусу № 7 – там виконується цілий комплекс заходів: заміна маятникових дверей, міжкоридорних дверей, вікон, утеплення фасаду тощо, завдяки яким, за нашими підрахунками, ми зможемо підняти температуру в приміщеннях в холодну пору року приблизно на 4 – 8 градусів;
- спільно з юридичним управлінням і відділом екологічного контролю розробили та затвердили Положення про роботу лабораторії прекурсорів в університеті; організували проведення відбору води на лабораторні дослідження з усіх свердловин в університеті;
- провели спеціальне оброблення поверхонь, з якими найчастіше контактують люди в університеті, дезінфікуючими засобами з використанням розпилюючих пристроїв;
Соціальний напрям
- продовжуємо передавати в підрозділи засоби особистого захисту для співробітників та здобувачів вищої освіти;
- надавали послуги з харчування для курсантів ІСЗЗІ;
- минулого тижня відправили на бази відпочинку «Політехнік», «Маяк» та «Сосновий» працівників Центру студентського харчування та чергових департаменту безпеки для виконання їх функціональних обов'язків під час оздоровчого сезону;
- успішно закінчили процедури закупівлі продуктів харчування для організації харчування на базах відпочинку;
- станом на 26.06 середнє завантаження по путівках у «Маяк» складає 39 %: Викуплено вже 84% путівок на третю та четверту зміни, гіршою є ситуація з першою та другою змінами. Одна з причин – проблеми з транспортним сполученням. У СВСТ «Сосновий» заповнювання становить 67%, але поки що також погано викуповуються путівки на перший та останній заїзди, тож проводимо рекламну кампанію для баз відпочинку в соцмережах та інших інформаційних ресурсах;
- на вихідні у СОТ Політехнік були близько 89 відвідувачів.
Напрям безпеки
- спільно з департаментом міжнародного співробітництва готуємо зустріч з керівництвом центрального апарату кіберполіції Національної поліції України (планується на 2 липня);
- продовжуємо спільне патрулювання території університету з поліцією та Національною гвардією;
- за попередній тиждень складних правопорушень на території університету не було виявлено.
М.З.Згуровський
Головним завданням для вас і вашого колективу є підготовка матеріальної бази університету до нового навчального року. В цьому контексті я хочу звернути вашу увагу на необхідність подальшої мобілізації тих співробітників інститутів і факультетів, які згідно зі своїми посадовими обов’язками відповідають за цей напрям роботи, і в системі подвійного підпорядкування підпорядковуються не лише своїм деканам і директорам інститутів, але й вам. За моєю інформацією, поки що, на жаль, не всі відреагували на ваше доручення щодо організації роботи цих людей. Просимо вас підготувати інформацію, скільки людей відповідають за збереження і утримання в робочому стані матеріальної бази на факультетах, і зробити моніторинг, у яких підрозділах вони виконують свої обов’язки, а в яких, можливо, і не знають, що саме входить до кола їхніх обов’язків, і їх не виконують. Останніх, наскільки я знаю, приблизно половина з цієї категорії співробітників.
Також чекаємо від вас пропозицій щодо аудиторій та санвузлів, які цього року слід відремонтувати та модернізувати. Для подальшого планування нашої роботи перелік цих об’єктів ми маємо розглянути ближчим часом.
Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна
Донараховано всі відпускні. Плануємо в аванс виплатити відпускні і матеріальну допомогу на оздоровлення.
Провели процедуру закупівлі комунальних послуг на друге півріччя поточного року. Зобов'язання зареєстровано в Казначействі.
Працюємо з МОН над проєктом фінансування за програмою «Підготовка кадрів». Надано розрахунки фінансування за рахунок загального фонду капітальних видатків.
Провели аналіз фінансово-господарської діяльності університету за 5 місяців поточного року. Всі освітні підрозділи свої кошториси виконують на 44–48 %, тобто в часі кошторис виконується. При цьому, на жаль, з об'єктивних причин не виконують кошторис обслуговуючі підрозділи – студмістечко, ЦСХ, ЦФВС, АТП. Думаю, якщо ситуація не зміниться, постануть питання щодо скорочення кадрів, перерозподілу бюджетних коштів тощо.
М.З. Згуровський
Щодо цього останнього питання. Я прошу Юрія Івановича Якименка як голову Бюджетної комісії, вас і Віталія Йосиповича Котовського як голову Ради фонду розвитку університету підготувати «сценарій Б» фінансування діяльності університету. Тобто, підготувати сценарій того, як ми повинні будемо працювати, якщо робота і надалі буде здійснюватися в умовах карантину. Тоді просто так продовжувати роботу підрозділів, які раніше були самоокупними, а тепер поглинатимуть значні кошти на утримання свого штату, інфраструктури, оплату комунальних послуг без будь-яких змін у їхній роботі, просто неможливо. Що нам у такому випадку робити? Що, скажімо, робити з ЦКМ, який не матиме права проводити культурно-масові заходи – забезпечити його тимчасове консервування? Що нам робити з Центром фізичного виховання і спорту? Що робити з Центром студентського харчування, якщо окрім курсантів годувати більше немає кого? Це мають бути не лише бухгалтерські розрахунки збитків. Економічно мислити в цьому випадку – це щось змінити структурно для того, щоб вижити і зберегти більшість людей і відповідним чином перебудувати роботу цих підрозділів. Імовірність такого сценарію існує, тож її слід враховувати.
Продовження доповіді Л.Г.Субботіної
Є в нас деякі проблеми і з надходженнями від фінансування госпдоговірної тематики по науці. Тут находження складають приблизно 34%. Деякі підрозділи, такі як ПБФ, ММІ, ІХФ та деякі інші, отримали невеличкі надходження, а інші – ФІОТ, ІПСА, «Ритм» та інші не отримали зовсім нічого. Над цим потрібно працювати.
Підготували матеріали для засідання комісії з визначення банків, які будуть обслуговувати студентів. Плануємо провести засідання на цьому тижні.
Працюємо над Положенням про встановлення надбавок керівникам структурних підрозділів та Положенням формульного розподілу фінансування.
Директор студмістечка О. А. Іщенко
За останній тиждень кількість мешканців студмістечка збільшилася на 247 осіб і тепер складає 3612.
На сьогодні всі мешканці гуртожитків здорові.
Прибирання та дезінфекція забезпечуються на належному рівні працівниками гуртожитків.
Соціально-виховна робота зосереджена на інформуванні студентів про необхідність продовження виконання протиепідемічних заходів.
Попри недовиконання плану надходжень, ми працюємо над реалізацією заходів протипожежної безпеки і продовжуємо ремонтні роботи на об’єктах студмістечка: в гуртожитках №№ 6, 7, 10, 19, 20 роботи виконуємо силами нашої служби експлуатації, в гуртожитках №№ 1, 6, 12 працюють підрядні організації (в гуртожитку №12 здійснюється капітальний ремонт даху).
Упродовж тижня правопорушень на території студмістечка зафіксовано не було.
Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй
Відбулася зустріч з головою Благодійного фонду «За помісну Україну» Петром Ющенком. На ній було обговорено питання щодо створення віртуальної експозиції галереї «Українці в світі». Концепцію її створення як окремої колекції у складі цифрової бібліотеки погоджено. Уточнюється можливість передачі від Фонду цифрових копій зображень портретів. Домовлено зв’язатись з цього приводу за місяць.
М.З. Згуровський
Давайте зробимо цю добру справу. Знову хочу привернути вашу увагу до Інтернет-порталу, присвяченому 200-річчю Тараса Григоровича Шевченка. Він дуже цікавий. Це не єдиний такий ресурс, але цей міг би бути для нас де в чому взірцевим. Можливо, і ми могли б зробити щось подібне. Тож аналізуйте і вносьте пропозиції.
Продовження доповіді О. М. Бруй
Надаємо оперативні довідки і доступ до ресурсів у віддаленому режимі, консультуємо дослідників, виконуємо їх тематичні запити, забезпечуємо сприяння публікаційній активності. Займаємося питаннями академічної доброчесності тощо. Підготували публікацію «Маятник Фуко за 3 хвилини».
Директор департаменту якості освітнього процесу О.А. Жученко
Акредитація
- 7 освітніх програм КПІ остаточно затверджено на засіданні НАЗЯВО, вони отримали рішення щодо акредитації;
- 2 освітні програми (ФСП, спеціальність «Публічне управління та адміністрування») пройшли розгляд на галузевій експертній раді. Рішення – рекомендувати надати акредитацію;
- за 1 освітньою програмою (ФСП, спеціальність «Соціологія») триває робота над підготовкою проєкту рішення галузевої експертної ради (з порушенням термінів розгляду, які передбачені Положенням про акредитацію).
Аналітична робота
Здійснюється аналіз та підготовка матеріалів для подання заявки на акредитацію освітніх програм на 2020/2021 навчальний рік.
Підготовлено та буде винесено на затвердження Вченої ради Положення про підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників (підтримано Методичною радою) та вдосконалено Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освіти.
Спільно з ДЕФ продовжується робота над Положенням про формульний розподіл фондів ЗП з урахуванням показників діяльності.
М.М. Перестюк
Зробили моніторинг і аналіз сторінок у Facebook і Telegram-каналів кафедр. Звіт про моніторинг ресурсів факультетів та інститутів надіслали Ю.І. Якименку.
М.З. Згуровський
Юрію Івановичу, прошу вас як першого проректора ці моніторинги з вашими рекомендаціями і коментарями доводити до керівників підрозділів і завідувачів кафедр.
Маріє Миколаївно, чекаємо від вас також розробку методики моніторингу сайтів факультетів та інститутів. На жаль, велика кількість сайтів наших підрозділів не відповідає мінімальним вимогам до таких ресурсів у частині своєчасного оновлення, актуальності і якості інформації тощо. Це не говорячи вже про їх англомовні версії. Тому тут ми матимемо великий обсяг роботи.
Директор департаменту управління справами М. О. Мазур
Триває робота над впровадженням у повсякденну роботу програми «Мегаполіс». У кого з керівників підрозділів виникатимуть проблеми, прошу звертатися до нас, і ми разом знімемо всі питання. До вересня ми маємо цю програму запустити повністю.
М.З. Згуровський
Робота ця дуже важлива, і я закликаю всіх колег поставитися до неї відповідально. Коли ми перейдемо на режим роботи електронного документообігу, нам усім буде значно легше працювати й діяльність наша буде ефективнішою.
Голова об'єднаного профкому КПІ М. О. Безуглий
Працюємо над організацією літнього відпочинку з урахуванням усіх змін у обсягах та термінах його проведення.
М.З. Згуровський
Оздоровлення – не єдиний напрям нашої роботи. Сьогодні дуже важливо працювати з трудовим колективом, адже людям психологічно важко, вони мають багато проблем. Тому ми просили би вас організувати роботу безпосередньо з людьми, надавати їм допомогу і підтримку. І, звісно, співпрацювати з адміністративними підрозділами для вирішення питань людей.
М. О. Безуглий
Це, власне, і є наша поточна робота.