Засідання ректорату КПІ ім. Ігоря Сікорського 1 червня 2020 року

Засідання відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського.

На початку засідання ректор визначив головні завдання на цей тиждень. Це, передусім, залікова сесія. Невдовзі почнуться й іспити, тож, як зауважив, Михайло Згуровський, співробітники університету мають бути повністю готовими до їхнього проведення в онлайн-режимі. «Питання координації та організації роботи ректорату, викладацького складу і студентів  у цьому режимі є для всіх дуже важливими, – зауважив ректор. – Усі, хто потребуватиме, – студенти, викладачі, факультети, кафедри – мають отримувати необхідну консультативну й методичну допомогу. Тобто, слід створити умови для успішного проведення сесії в такому дуже незвичному для нас форматі».

Окрім того, має бути успішно закінчена цьогорічна акредитаційна кампанія. На завершальному етапі  перебувають останні освітні програми. Слід з першого нашого досвіду зробити висновки й донести їх до підрозділів, які очікують на цю процедуру, щоб вони під час акредитації своїх освітніх програмне зустрічалися з несподіванками та проблемами.

Важливими є й наукові питання. Нині НДЧ працює над підготовкою наших проєктів до участі в кількох конкурсах.  Ми вже маємо оновлений перелік наукових груп та напрямів роботи, за якими реально працюють наші дослідники. Цю інформацію потрібно було актуалізувати, оскільки попередня їх «інвентаризація»  проводилася приблизно п’ять років тому, за цей час багато чого змінилося, тому її потрібно було оновлювати, що й було зроблено. Це надзвичайно важливо і для навчального процесу, для забезпечення ефективної міжнародної співпраці, для інноваційної діяльності тощо.

Дуже важливим є вирішення господарських питань в ході завершення поточного навчального року та підготовки університету до нового навчального року, оскільки без належного утримання і розвитку господарського комплексу забезпечити життєдіяльність КПІ неможливо.

Також зростає значення соціальних питань. «Наближається сезон літніх відпусток, тому далі, залежно від того, як розвиватиметься ситуація, потрібно буде розширювати спроможність наших баз відпочинку навіть у цих умовах надавати змогу нашим студентам і викладачам відпочити й підготуватися до нового навчального року»,  – наголосив  Михайло Згуровський.

Проректори за напрямами діяльності та керівники головних служб університету відзвітували на засіданні про роботу впродовж попереднього тижня та про плани на найближчі дні.

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Видано накази про переведення працівників з режиму простою за їх заявами з урахуванням можливої зміни профілю роботи та обов`язкового дистанційного режиму для категорії «60+». Заяви всіх працівників задоволено.

Створена за рішенням Адмінради комісія з інформаційного забезпечення почала робити моніторинг підрозділів. На її розгляд направлено пояснювальні записки керівників підрозділів, які отримали попередження. Розроблено методику і впроваджується система щотижневого моніторингу інформресурсів з направленням листів з його результатами і висновками до відповідальних керівників. Перші листи з результатами моніторингу першого тижня роботи сьогодні буде відправлено.

Впровадження ЕДО. Здійснюється тестування всіх функцій системи. 3 червня  розпочинається навчання користувачів всіх рівнів за участю розробників.

Освітній процес

Завершується прийом заліків і курсових робіт у дистанційному режимі.  Захисти наукових магістрів успішно завершилися. Здійснюється доопрацювання програмного забезпечення систем «Електронного кампусу» (ЕК) для проведення сесії, контроль своєчасної і компетентної роботи в ЕК викладачів. Станом на 3травня 2549 викладачів внесли необхідну інформацію до ЕК. Це становить приблизно 95% від усього складу НПП.

Відповідно до регламенту здійснюються заходи з організації і проведення сесії. Зокрема,станом на сьогоднішній день зареєструвалися і підтвердили згоду з умовами регламенту 14960 студентів, що становить близько 90% від загальної кількості її учасників.

Підготовка до нового навчального року

Завершується формування освітніх програм та їхнього кадрового забезпечення, розробка РНП та завантаження їх в базу.

Триває завантаження до платформи «Сікорський» дистанційних курсів –передусім по всіх лекційних потокових курсах. Не виключено, що з вересня потокові курси доведеться читати в дистанційному режимі.

Проводиться аналіз наявності інформаційного забезпечення навчальних дисциплін (підручників, посібників, електронних ресурсів), що оцінюється при проведенні акредитації.

Приймальна комісія

Залишився тиждень на реєстрацію на ЄВІ вступників до магістратури. Ситуація значно поліпшилася. В нас було заявлено факультетами 1910 місць. На сьогоднішній день  зареєструвався 1941 наш випускник бакалаврату. Ще 106 осіб зареєструвалися з інших університетів.

Лідери – ІПСА, ФЕА, ХТФ, ФПМ, ВПІ, ФБТ, РТФ; відстають –  ІФФ, ІЕЕ, ІАТ, які не добрали до планових показників. Проводиться підготовка до проведення ЄВІ на базі КПІ 1 та 3 липня. Візьмуть участь близько 2000 бакалаврів.

Триває прийом заяв на вступ до аспірантури, де ситуація є дещо напруженою: маємо 68 заяв в якійсь стадії підготовки, однак уже оформили лише одну справу. 23 заяви подано, але не в повному обсязі. На сьогодні у нас захистилося 216 наукових магістрів. Вони наш резерв, на який ми сподіваємося. Ми маємо 260 планових місць тільки на денну форму навчання. При цьому наявність третього циклу підготовки – це обов’язкова вимога не лише для університету, але й для кожної кафедри.

Акредитація

НАЗЯВО прийняло остаточні позитивні рішення з акредитації 3-х освітніх програм: ІПСА – "Системний аналіз і управління" (присвоєно категорію «Зразкова ОП»), ФММ та ВПІ зі спеціальності 073 «Менеджмент» з оцінками «В», але є і з «А». Три програми ФЛ отримали позитивний висновок ГЕР, останні дві програми ФСП готуються до розгляду ГЕР. Розробляється система заходів з аналізу і врахування результатів акредитації по її закінченню. Готується засідання Методради.

Коментар М. З. Згуровського

Хотілося б зрозуміти, як складають іспити і навчаються ті 10% студентів, які перебувають поза нашим електронним простором? Ви сказали, що в ЕК зареєстровано приблизно  90% викладачів. Цікаво, як решта викладачів, тобто ті 10%, які не зареєструвалися, виконують свою навчальну роботу поза ЕК?

Ю. І. Якименко

Нині жодна робота поза ЕК неможлива. Поки що триває підключення викладачів до «Кампусу», і ми сподіваємося, що всі вони будуть там зареєстровані, інакше просто не зможуть брати участі в сесії. Це стосується і студентів.

М. З.Згуровський

Було б цікаво оцінити кореляцію між набором до магістратури на тих факультетах і інститутах, про які ви говорили, – ІФФ, ІЕЕ, ІАТ та висвітленням їх діяльності на їх же сайтах, інших ресурсах. Наскільки я знаю, інформація на тих сайтах є дуже скромною, застарілою. Вона не дає тим, хто обирає місце майбутнього навчання й шукає інформацію про цікаві для себе можливості, достатньої інформації про ті досягнення й перспективи, які надають освітні програми цих інститутів і факультетів. На жаль, на їхніх ресурсах такої інформації немає, або вона застаріла, або подана так, що викликає у відвідувачів відторгнення.

Отож було б непогано, якби ви спробували оцінити  кореляцію між якістю інформаційних ресурсів цих підрозділів і результатами подання заяв на вступ до їх магістратури. Це поки що до магістратури, бо надалі  нам буде потрібно оцінювати й подання заяв на перший курс. 

Проректор з навчальної роботи А. А. Мельниченко

Стосовно питання моніторингу, все це буде працювати в автоматичному режимі, Це буде трохи важче, ніж на платформі Telegram, але ми знайдемо відповідні можливості. Нині ми напрацьовуємо критерії, і комісія забезпечить залучення всіх ресурсів.

Щодо ЕК. З одного боку,  для викладачів робота в ньому є вимогою, тому що вони не можуть без "Кампусу" проставити ані залік, ані іспит, бо відомості знаходяться лише в "Кампусі".

Тепер трохи статистики. Приблизно 7000 студентів щодня заходили в "Кампус". У  лютому таких було тільки 584. Тобто, маємо суттєве зростання. І щодня у травні заходили в ЕК приблизно 900 викладачів.

На минулому засіданні ректорату було запитання щодо того, чи існують аналоги  нашої системи в інших університетах. Для аналізу ми обрали університети, які вважаються лідерами в Україні.

Минулого тижня КНУ ім. Тараса Шевченка презентував свою платформу, яка називається KNUONLINEEDUCATIN. Це була лише презентація. Сама платформа ще не працює. Її створив випускник економічного факультету цього університету. Розробник обіцяє зробити сервіси, схожі на наші. Утім, поки що проведено  промоакцію, говорити про функціонал цієї системи зарано.

У Харківському політехнічному університеті  є щось схоже. В них систему  розбито на так звані  автоматизовані робочі місця – чимось схожі на деякі елементи, які є в нас. Це Приймальна комісія, факультети тощо. Утім,усе це в єдину структуру не зведено.

У Львівські політехніці є таке поняття, як «віртуальне навчальне середовище» У своїх положеннях вони підкреслюють, що це є система навчання, а не адміністрування.

Отож залишаюся при думці, що за усім функціоналом, за тим, що стосується адміністрування освітнього процесу з різноманітними функціями контролю, формування відомостей тощо, повноцінних аналогів нашого «Електронного кампусу» в Україні немає.

Головні результати минулого тижня

Протягом минулого тижня департамент організації освітнього процесу активно здійснював роботу з удосконалення нормативної бази університету в царині організації і здійснення освітнього процесу. Зокрема, заплановано надати остаточний варіант оновленого Положення про організацію освітнього процесу та його невід’ємних складових до наступного засідання Вченої ради, перед цим організувавши етап громадського обговорення.

Проводиться активна робота з підготовки освітніх програм та відповідних їм навчальних планів рівня доктора філософії. Особлива увага гарантів звертається на відображення в ОП змісту наукової складової підготовки.

Завершується оформлення заяв аспірантів про переведення на освітні програми (вже переведено  на ОП за оновленим переліком 450 аспірантів). Продовжується прийом заяв для вступу до аспірантури (триватиме до 1 липня).  Певне відставання, можливо, обумовлене тим, що раніше документи подавалися до 1 серпня, тож система ще не перебудувалася. Підготовлено проєкт наказу про встановлення нової вартості підготовки в аспірантурі та докторантурі  у 2020/2021 навчальному  році.

З метою планування акредитаційних процедур програм PhD на наступний рік здійснюємо збір інформації від підрозділів щодо планованих списків аспірантів, які будуть захищати дисертації у 2021 році. 

Узяли  участь у аналізі показників університету відповідно до  рейтингу QS та пошуку шляхів удосконалення роботи за окремими напрямами.

Узяли участь у  перемовинах щодо створення Академії Huawei  КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Наказом по університету створено комісію з внутрішньої сертифікації сайтів. Вона почала розробку Положення та критеріїв відповідності сайтів вимогам НАЗЯВО та рейтингових агенцій.  Крім того, комісія розглядала пояснювальні записки керівників підрозділів, які отримали попередження, та надавала рекомендації щодо покращення роботи з інформаційними ресурсами.

Завершується формування освітніх програм для затвердження їх на черговому засіданні Вченої ради, розробка РНП та завантаження їх в базу АСПНП.

Триває робота з підрозділами щодо розміщення дистанційних курсів на платформі «Сікорський». Спільно з ІПО заплановано з наступного навчального року запустити декілька освітніх програм за другою вищою освітою повністю в дистанційному форматі.

Завершився процес захисту дисертацій «наукових магістрів» у дистанційному режимі: згідно зі звітами ЕК серед 216 захищених дисертацій 136 виконувалися на замовлення, а 58 передбачали реалізацію стартап-проєктів.

Проводиться робота щодо реагування на виявлені в процесі проведення семестрового контролю недоліки здійснення освітнього процесу в дистанційному режимі.

Узяли участь у підготовці відповідей на зауваження експертної групи НАЗЯВО за результатами акредитації освітньої програми «Врегулювання конфліктів та медіація» ФСП, спеціальність «Соціологія» (висновок експертної групи – «акредитувати»).

М. З. Згуровський

Вам потрібно активно працювати з проректором Наталією Валеріївною Семінською щодо надання методичної допомоги студентам, а інколи і викладачам, у питаннях складання іспитів і заліків у дистанційному режимі з дотриманням розробленого регламенту. З одного боку, слід забезпечити моніторинг цього процесу, з іншого – проводити активну роз’яснювальну  роботу з викладачами і студентами, які мають швидко адаптуватися до нових умов роботи.

Ю. І. Якименко

Ми вже отримали перший негативний досвід. Марія  Миколаївна Перестюк зіштовхнулася з проблемами моніторингу в ІМЯО. Були дуже серйозні хакерські атаки на мережу інституту. Нам намагались зірвати сесію в електронному режимі. Тож тепер ми паралельно розглядаємо питання захисту інформації. З «КПІ-Телеком» аналізуємо ті випадки, які були в мережі ІМЯО, і намагаємося запобігти цьому в «Електронному кампусі».

М. З. Згуровський

Ми повинні на такі речі відповідним чином реагувати. З одного боку, задіяти власні можливості щодо захисту наших інформаційних ресурсів. З другого, – звернутися до правоохоронних органів. Адже такі атаки – це протизаконна діяльність.  

Проректор з навчально-виховної роботи Н. В. Семінська

Навчально-виховна робота

Захистилися 224 магістри-науковці за денною формою навчання, 1 –за заочною.

Формуються накази на відрахування тих, хто не подав магістерську дисертацію до захисту.

Сьогодні відкрито доступ до модулю «Оцінка якості» викладання кредитних модулів в ЕК. Студенти отримали змогу оцінювати викладачів, які в них проводили дистанційне навчання. Цього разу оцінювання буде масштабнішим порівняно з минулою сесією, коли викладачів могли зовсім не оцінювати або оцінювали 2-3 студенти. Студентам повідомили про таку можливість за допомогою усіх інформресурсів.

6 червня закінчуються захисти курсових проєктів/робіт та складання заліків на 1–3 курсах бакалаврату і на 1-му курсі магістратури.

Спільно з першим проректором 26.05 провели засідання ради з НВР, на якому було:

-озвучено алгоритм дій при відрахуванні, який надіслано деканам/директорам;

- доведено до відома учасників форму заяв щодо закріплення студентів 1-го курсу за освітніми програмами після їх переведення на 2-й курс (на конкурсній основі, за результатами 1-го року навчання); наказ буде запущено в понеділок;

- акцентовано увагу на необхідності проведення роз'яснювальної роботи та активізації процесу реєстрації студентів 4-го курсу на ЗНО з іноземної мови.

Проведено нараду з організації поселення. Розглянуто можливість спрощення процедури постановки студентів на військовий облік.

Організаційна робота

Продовжуємо реєструвати гуртки відповідно до нових напрямів (наукові, інженерні, соціогуманітарні, спортивні). На сьогодні оформлено 70 гуртків. Відомості про кожний зводяться у загальний каталог, з яким можуть ознайомиться всі бажаючі на сайті департаменту.

Підготовлено дипломи та призи для розсилки переможцям «КПІ-онлайн» та конкурсу «Вишиванка». Також на цьому тижні привітали переможців онлайн-конкурсу «Таланти КПІ», який був організований Картинною галереєю ЦКМ.

Стипендіальний відділ

Спільно з ДЕФ організовано виплату соціальної стипендії за травень.

Координували питання нарахування додаткових балів онлайн. 3 червня інформацію буде оприлюднено на сайтах факультетів/інститутів.

Проведено засідання стипендіальної комісії університету, на якій розпочато роботу з внесення змін до Правил призначення академічних стипендій в частині нарахування додаткових балів, які скориговано таким чином, щоб студенти отримували додаткові бали за те, що вони працюють у наукових групах з викладачами.

Соціальна служба

Протягом тижня психологи надали 7 індивідуальних психологічних консультацій. З наступного тижня готові приступити до часткового консультування наживо.

Мобільність

Упродовж тижня відбувалися підготовчі заходи до проведення вебінару з Познанським політехнічним університетом. Захід спрямовано на розвиток співпраці між університетами за напрямом академічної мобільності. Нині узгоджуються остаточний формат і програма заходу, запланованого на 4 червня.

Проведено конкурсні відбори за програмами подвійного диплома з Технічним університетом Дрездена та Університетом Лотарингії.

Співпраця з роботодавцями

У рамках співробітництва з компаніями Huawei та Genesis продовжується проведення вебінарів для студентів. Найбільшу зацікавленість цього тижня викликала лекція з управління інформаційними технологіями та ризиками від Еrnst &Уoung «Into to big security in Ukraine and Globally».

Проведено онлайн-зустріч з представниками освітнього простору ЦеХаб. Обговорені можливі варіанти співпраці та підписання Договору про співпрацю.

З метою створення єдиної бази даних договорів про співпрацю з компаніями протягом місяця здійснювалася їх інвентаризація. Станом на 29 травня  шість факультетів надали інформацію, але не у повному обсязі, у зв’язку з чим є деякі проблеми у створенні бази договорів.

Профорієнтація

Триває підготовка до проведення ТехноАртКПІ. Станом на 29.05 спільно з Медіалабораторією підготовили відео,  в якому показано гуртки, факультети тощо. У роботі – КМАН та «Sikorsky Challenge». Анонс про захід розміщено на всіх інформаційних каналах.

Постійно на інформресурсах КПІ здійснюється інформування вступників щодо перебігу вступної кампанії 2020.

Спільно з профільними департаментами продовжуємо працювати над розробкою положень про: 1) подвійний диплом КПІ, 2) пільгове кредитування, 3) деканат, 4) куратора, 5) запобігання конфліктним ситуаціям, 6) сприяння працевлаштуванню випускників.

Взяли участь у погоджувальній нараді з першим проректором, ДООП, ДЯОП.

Робоча група з медичного забезпечення студентів

Проведено засідання орендної комісії. Подальші дії пригальмовано через відсутність регламентуючих документів щодо здачі приміщень в оренду.

Планується розпочати запуск процедури підписання декларацій з Київською міською студентською поліклінікою (КМСП).

Продовжуємо інформування про стан самопочуття студентів та співробітників КПІ, а також про заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу.

Органи студентського самоврядування

Представники профкому студентів та Студради КПІ взяли участь у роботі комісій: по конкурсному відбору на програми мобільності та стипендіальній.

Сьогодні профком ініціював акцію щодо роздачі подарунків дітям співробітників

Центр культури і мистецтв

Розпочали переводити 17 працівників ЦКМ (за  їхніми заявами) з режиму простою, з урахуванням можливої зміни профілю роботи та збереження обов`язкового дистанційного режиму для співробітників віком 60+.

Розпочався призов до лав української армії. Отримали розпорядження Солом’янського військового комісаріату про призов 23 наших співробітників на строкову військову службу. Це 19 осіб рядового і сержантського складу та  4 офіцери запасу.

МОН продовжує передплату на міжнародні наукометричні бази даних Scopus та Web of Science для всіх державних та комунальних закладів вищої освіти і наукових установ України.

Проректор з навчально-виховної роботи В.А. Пасічник

Координуємо підготовку до подання проєктної заявки на конкурс НФД. Нині готується один комплексний проєкт від КПІ на перший конкурс «Наука для безпеки людини і суспільства» – визначено графік підготовлення проєктної заявки (дедлайн 15.06.2020). Координуємо подання 2-х проєктних заявок (ХТФ+ та ІЕЕ+) на другий конкурс «Підтримка досліджень провідних та молодих учених» (дедлайн 26.06.2020).

Участь КПІ у спільних міжнародних проєктах

МОН України завершило прийом документів на конкурси спільних міжнародних проєктів. КПІ подав всього 11 проєктних заявок:

- 2 заявки (ХТФ) на конкурс спільних українсько-австрійських науково-дослідних проєктів на 2021–2022 роки;

- 3 заявки (ФМФ, ММІ, ФСП) на конкурс спільних українсько-чеських науково-дослідних проєктів на 2021–2022 роки;

- 6 заявок (ФСП(2), ФЕЛ, ІЕЕ, ММІ, ХТФ) на конкурс спільних українсько-латвійських науково-дослідних проєктів на 2021–2022 роки.

Космічна тематика КПІ

Підготували та 28.05.2020 відправили  лист до ДКАУ щодо участі КПІ у створенні Національного центру космічної освіти (ІАТ, І.В.Коробко).

Відправили 29.05.2020 до ДКАУ уточнені матеріали з опрацювання «Вимог до космічної системи» (С.П.Пуха).

Підготували та провели  28.05.2020зустріч з журналістами телеканалу «1+1», які робили сюжет про розробки КПІ у космічній сфері (Б.М.Рассамакін, В.І.Хомініч).

Важлива поточна робота

Робота з інтеграції наукових груп з освітньою та міжнародною складовими. Станом на 29.05.2020 маємо інформацію про 265 наукових груп (593 особи, в т.ч. 86 аспірантів та лише 18 магістрантів). Підготували листа до керівників  факультетів/інститутів, що коли у складі їхніх наукових груп немає магістрантів та аспірантів, підрозділи не мають перспектив. Наукові групи подали інформацію про 65 розробок. Триває робота з аналізу відповідності наукових груп гарантам і членам НМК спеціальностей для магістрів.

Задля сприяння участі співробітників КПІ у тендерах на платформі Prozzoro затверджено план організації роботи з платформою Prozzoro (запуск 01.07.2020). Підготовлено електронну форму для розсилки підрозділам та науковим групам (О.Я. Юрчишин та О.А. Акімова).

Ключові завдання на наступний тиждень:

-  координація подання проєктів на конкурси НФД;

- активізація та просування інформаційних ресурсів з науки та інноватики КПІ;

- підтримка, доопрацювання та робота з ІІС «Наукові групи». Узгодження НГ з ОП рівнів «магістр» та «бакалавр»;

- активізація інноваційного напряму (ТехноХаб КПІ, Prozorro, конкурси наукових робіт тощо).

М. З. Згуровський

Хочу подякувати вам за виконання дуже важливої роботи – оновлення «інвентаризації»  наших наукових груп. Тепер ми  дійсно розуміємо, що маємо на сьогоднішній день. Це важливо як для навчального процесу, так і для нашої науки, як для міжнародних контактів, так і для інноваційної діяльності.

Тепер слід перейти до підсилення такого напряму, як комерціалізація наукової діяльності, ліцензійно-патентна робота.  Для університету це важливо, оскільки нематеріальні активи, тобто патенти, інші охоронні документи мають оцінюватися. Після отримання охоронного документа на інтелектуальну власність, вона має пройти оцінку вартості – скільки коштує нематеріальний актив. Після цього його потрібно ставити на баланс, оскільки в ньому є й частка університету. На балансі університету ці нематеріальні активи мають накопичуватися, зростати. А далі ваш департамент інноваційної діяльності, який за це відповідає, повинен проводити роботу з комерціалізації цього активу. Це означає – знаходити  можливості для впровадження того чи іншого винаходу на комерційній основі. Для цього є Фестиваль  «Sikorsky Challenge», встановлюються прямі контакти з підприємствами і таке інше. Так працюють усі провідні технічні університети світу. У нас ця робота перебуває практично на початковому етапі. Тому прошу перейти до цього напряму діяльності. Тут є й питання кадрового забезпечення цієї роботи.  Якщо у людей є до неї потяг, вони її розуміють і відчувають, тоді й справа рухається. Пошук людей, які живуть винахідництвом і хотіли б зробити його частиною діяльності університету, – це дуже важлива справа. Тому прошу вас спільно з Михайлом Юхимовичем Ільченком та комісіями  Вченої ради суттєво активізувати цей важливий напрям роботи.

Голова Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського М. Ю. Ільченко

Робота постійних комісій Вченої ради університету:

- за результатами погодження з першим проректором Ю.І. Якименком і проректорами В.А.Пасічником і А.А.Мельниченком комісією з атестації наукових кадрів доопрацьовані пропозиції щодо змін до проєктів Порядку присудження наукових ступенів доктора наук і доктора філософії спеціалізованими вченими радами і Порядку скасування рішень спеціалізованих вчених рад. Ці пропозиції передаються до НАЗЯВО за підписом ректора університету;

- члени комісії з наукової та інноваційної діяльності (голова комісії – професор О.В.Лінючева) взяли участь у формуванні комплексного проєкту для участі в конкурсі Національного фонду досліджень. Можливо, перед поданням проєкту нам варто буде провести його внутрішню незалежну експертизу, на кшталт таких, які ми робимо при акредитації освітніх програм.

М.З.Згуровський

Хто має проводити таку експертизу?

М. Ю.Ільченко

У нас є провідні науковці, які можуть її провести.

М.З. Згуровський

Прошу спільно з В.А.Пасічником організувати проведення такої експертизи із залученням наших фахівців.

За напрямами діяльності Координаційної ради з удосконалення менеджменту науки в університеті:

- інформацію про функції, склад і зміст діяльності Координаційної ради, а також напрацьовані нею перші рекомендації доведено до наукової громадськості через газету «Київський політехнік» (№ 20 від 28.05.2020 р.), мережеві ресурси «Наука та інноватика КПІ ім. Ігоря Сікорського» та сайт Вченої ради університету;

- продовжуємо  взаємодію з питань виконання проєктів наукових досліджень і розробок за участю університету з керівниками ЦНДІ ОВТ та підприємства «Меридіан» ім. С.П. Корольова. Це важливо ще й з точки зору створення нового міністерства, яке займатиметься питаннями оборонної промисловості, і необхідністю підтримувати і розвивати контакти з такими підприємствами. 

- проаналізували фактори впливу на показники університету в рейтингу QS.

Службою вченого секретаря університету:

- поінформовано голів і вчених секретарів спеціалізованих вчених рад університету про можливість відновлення в Україні публічних захистів наукових досягнень у формі дисертацій за умови дотримання всіх установлених санітарних та протиепідемічних норм. Але дозволу на проведення публічних заходів в умовах адаптивного карантину по місту Києву відповідна комісія ще не дала;

- спостерігається значна активізація роботи служби вченого секретаря: за тиждень в формі онлайн було отримано майже 40 звернень, на які надано фахові відповіді;

- на підставі аналізу нормативно-правових актів сформовано перелік з більше ніж 40 питань для обов’язкового розгляду на засіданнях Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Проректор з міжнародного  співробітництва С. І. Сидоренко

Триває робота з синхронізації міжнародної освітньої і наукової проєктної діяльності зі структурами проректора Віталія Пасічника (науковий напрям) та проректора Анатолія Мельниченка (навчальний напрям) за координації першого проректора Юрія Якименка.

Міжнародні контакти

Минулого тижня продовжувалися контакти в онлайн-режимі з університетами і організаціями інших країн:

29 травня відбулись онлайн-перемовини делегації КПІ, до складу якої входили  Ю.І. Якименко, М.Ю. Ільченко, А.А.Мельниченко,  Н.В. Семінська, С.І.Сидоренко, О.А. Жученко та  Р.В.Антипенко з представниками корпорації Хуавей щодо створення в КПІ Академії Хуавей. Це освітня Академія. 

Від імені делегації КПІ перший проректор Ю.І. Якименко запропонував таке:

– створити спільну робочу групу для супроводу проєкту Хуавей Україна в КПІ;

– розробити концепцію діяльності Академії;

– підготувати і узгодити Рамкову угоду про створення в КПІ Академії Хуавей;

– в урочистій обстановці із запрошенням ЗМІ підписати Угоду;

Ю.І. Якименко як почесний голова оргкомітету  Восьмої Чорноморської конференції з питань комунікацій та мереж ІЕЕЕ BlackSeaCom спільно із проф. Ларисою Глобою, яка була членом оргкомітету, 26–29 травня взяли  участь у підготовці та проведенні  цього заходу. Конференція пройшла в онлайн-режимі.

За участю проректора С.І. Сидоренка відбулося онлайн-засідання оргкомітету Міжнародної наукової конференції East-West Chemistry Conference (EWCC 2020), яка щорічно проводиться у різних країнах під егідою Хімічного товариства Туреччини (ХТТ), що об'єднує підприємства, університети і наукові установи хімічного спрямування Туреччини. Цю конференцію 23–25 вересня 2020 р. планує прийняти хіміко-технологічний факультет.

29 травня взяли участь у міжнародному вебінарі «Жінки в ядерних технологіях: новий погляд із Нігерії, Туреччини та України». Це – продовження заходу аналогічного спрямування, який КПІ провів у жовтні 2019 року на базі ТЕФ.

Планується провести:

- зустріч ректора М.З.Згуровського з новопризначеним послом України в Японії Сергієм Володимировичем Корсунським. Вона відбудеться в Українсько-Японському центрі. Обговорюватимуться питання співпраці КПІ з Посольством України в Японії, поглиблення співробітництва КПІ з партнерами в Японії.

- онлайн-зустріч з президентом UNICA (Мережі університетів столиць Європи, в якій КПІ представляє Україну)професором Лучіано Сасо за його особистим зверненням.

Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

ДМС продовжує роботу з підготовки матеріалів для рубрики «Проєктному менеджеру – на замітку» в газеті "Київський політехнік", а також сайтів ДМС і Telegram-каналів. На цьому тижні підготували матеріал про космічну програму в структурі нової Програми ЄС «Горизонт Європа» у сфері космосу.

Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

1.За дорученням ректора від 25 травня,на підставі підготовленого О.А. Жученком проєкту «Аналізу показників КПІ в світовому рейтингу QS», ДМС підготував висновки та рекомендації. 29 травня їх направлено  до О.А.Жученка.

Ключові з них такі:

1) для забезпечення синергетичного ефекту внутрішньоуніверситетські рейтинги (факультетів, інститутів) мають бути побудовані з урахуванням вимог світових рейтингів.

Пропонується рекомендації щодо формування системи рейтингування факультетів, інститутів закріпити наказом,  і вже в червні цього року провести перший внутрішньоуніверситетський рейтинг факультетів і інститутів відповідно до цих рекомендацій;

2) сприяти позитивній динаміці параметрів КПІ в 17 предметних галузях, які аналізує світовий рейтинг QS, можуть «координаційні групи» в складі деканів факультетів/ директорів інститутів, сформовані за принципом «змістовної єдності галузей знань» відповідно до змісту 17 предметних сфер (науки про життя, інформаційні технології, механіка, електроніка і т.ін.). Такі «координаційні групи» слід сформувати якнайшвидше. Вони зразу мають стати до роботи;

3) за певними механізмами (у т.ч. через аналіз профілів кафедр) завідувачів кафедр слід включити в роботу щодо забезпечення позитивної динаміки параметрів факультетів, інститутів та КПІ в цілому за тими параметрами, які аналізуються рейтингом QS.Це стане ще одним механізмом забезпечення синергії.

2.Опубліковано Міжнародний індекс видавничої діяльності наукових організацій Nature Index 2020, який оцінює внесок країни або організації в розвиток світової науки. Його складено на основі аналізу публікацій в низці високорейтингових журналів за 2019 рік.

Порівняно з попереднім роком частка вчених КПІ у топових публікаціях  зросла майже на +264,1%.

Серед українських інституцій, що ввійшли до рейтингу Nature Index 2020, КПІ ім. Ігоря Сікорського посідає п′яте місце серед закладів вищої освіти.

3. Упорядники рейтингу QS (Quacquarelli Symonds) організовують у червні 2020 р. семінари EduData SUMMIT SERIES.

Від КПІ в заходах братимуть участь члени робочої групи по забезпеченню позитивної динаміки параметрів КПІ в світових рейтингах університетів та вчені, викладачі КПІ. За допомогою цієї онлайн-серії зможемо бути в курсі останніх тенденцій в галузі даних та аналітики.

Семінари відбудуться:

3 червня 2020 р. на тему «Data-driven Innovation towards a sustainable future» («Інновації, керовані базами даних, на шляху до стійкого майбутнього»);

9 червня 2020 р. на тему «QS Rankings and World University Rankings Preview» («Попередній розгляд рейтингів QS та світових університетських рейтингів»);

16 червня 2020 р. – «QS Rankings workshop» («Семінар по рейтингу QS»);

25 червня 2020 р. на тему «Higher Ed Analytics: Using R  to explore global trends» («Аналіз вищої освіти: використання досліджень для вивчення глобальних тенденцій»).

4.  Підготовлено і відправлено до ЮНЕСКО (щорічний) звіт про роботу в 2019 році кафедри ЮНЕСКО.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

За напрямом господарської роботи:

- протягом тижня спільно з комісією, юридичним управлінням та відповідальними з техногенної і пожежної безпеки в університеті відпрацьовували приписи та ухвали, які отримали від окружного адміністративного суду міста Києва та ДСНС;

- спільно з юридичним управлінням підготували відзиви до адміністративного суду міста Києва про виконання приписів по гуртожитку №16 та навчальному корпусу №11. Далі готуємо відзив по навчальному корпусу №21 та гуртожитку №15;

- протягом тижня працювали з деканами факультетів/директорами інститутів та з відповідальними за протипожежну безпеку в університеті по тих будівлях, де є приписи від ДСНС без позовних заяв до суду, щодо їх усунення до початку нового навчального року (видано розпорядження щодо плану та термінів виконання приписів ДСНС);

- відремонтували дахове покриття над великими потоковими аудиторіями 101,102,103 навчального корпусу №7;

- прочистили від сміття та відремонтували водостічні труби і відливи в навчальних корпусах;

- прочистили зовнішні каналізаційні мережі на території університету;

- провели повний огляд та ремонт бруківки на території університету;

- завершили заплановані ремонти до початку вступної кампанії у приміщеннях відбіркових комісій у 15-му навчальному корпусі;

- у сквер за Музеєм авіації та космонавтики завезли додатково 38 КАМАЗів земляної суміші для планування території. На тижні утрамбуємо спецтехнікою ґрунт і розпочнемо  готувати жолоби під вкладання тротуарної плитки згідно з проєктом;

- розпочали встановлювати датчики для дистанційного енергомоніторингу та енергообліку теплопостачання і водопостачання в університеті;

- провели спеціальне оброблення поверхонь, з якими найчастіше контактують люди в університеті, дезінфікуючими засобами із використанням розпилювальних пристроїв;

- щоденно здійснюємо вологе прибирання в усіх будівлях університету дезінфікуючими та хлоровмісними розчинами.

Соціальний напрям:

- продовжуємо передавати в підрозділи засоби особистого захисту для співробітників та здобувачів вищої освіти;

-  спільно з ДЕФ напрацьовували різні можливі сценарії надання послуг з харчування під час літнього відпочинку на базі «Маяк»;

- розпочинаємо ремонти на базі відпочинку «Політехнік»;

- готуємо матеріали до проведення ремонтно-відновлюваних робіт і запуску системи водопостачання на базі відпочинку «Маяк»;

- З 26 травня у Київській області послаблено карантинні обмеження. Відділ організаційної роботи почав приймати замовлення на відпочинок на базах «Сосновий» та «Політехнік»  у форматі бази вихідного дня без надання харчування;

-  на тижні заплановано проведення  засідання оздоровчої комісії для обговорення роботи баз відпочинку в оздоровчий сезон;

- оперативно підготували документи щодо закупівлі різних видів послуг у сфері пожежної безпеки;

- провели засідання орендної комісії. Було обговорено ситуацію, що виникла у зв’язку з набуттям чинності нового закону про оренду майна та відсутністю документів, які  регламентують питання надання приміщень в оренду;

- провели засідання тендерного комітету в дистанційному режимі.

Напрям безпеки:

- продовжуємо спільне патрулювання території університету з поліцією та Національною гвардією;

- за робочий тиждень складних правопорушень виявлено не було;

- задля захисту мереж університету від  хакерських атак та забезпечення їх безперебійної роботи під час проведення сесії в онлайн-режимі почнемо працювати з підрозділами кіберполіції.

Начальник  департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

ДЕФ протягом тижня працював у штатному режимі.  Всі співробітники здорові.

Фінансування отримано в межах місячних лімітів за всіма програмами. Розрахунки проводяться вчасно.

Заробітну плату за другу половину  травня  виплачено працівникам усіх категорій.

Казначейство проводить оплату з незначними затримками.

Визначились з вартістю путівок на бази відпочинку.

Проведено  аналіз використання фонду заробітної плати за перше півріччя у зв'язку з виплатою коштів співробітникам,які виконували обов'язки тих, хто був тимчасово відсутнім.

Проводиться аналіз роботи ЦСХ в зв'язку з тим, що декілька буфетів є збитковими.

Департамент продовжував працювати над:

- сайтом департаменту;

-Положенням про порядок надання кредитів на навчання;

-аналізом надходжень за 1-й квартал;

Працювали над формуванням звітності за травень місяць.

І наостанок така інформація. Змінилася законодавча база щодо виготовлення документів про освіту. Якщо раніше це оплачувалося коштом фізичних осіб, то тепер для бюджетних студентів ми маємо проводити оплату за рахунок бюджетних коштів, якщо вони є. Якщо ж їх немає – за рахунок спецкоштів. Для студентів-контрактників сума на ці цілі має бути передбаченою в контракті й ми маємо сплачувати вартість таких документів за рахунок цих надходжень.

М.З.Згуровський

Ці документи виготовляє сам університет?

Л.Г.Субботіна

Так, університет виготовляє дипломи самостійно.

М.З.Згуровський

Про яку загальну суму йдеться?

Ю.І. Якименко

Це приблизно 200 тисяч гривень.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

У гуртожитках епідеміологічна ситуація контролюється. Хворих немає.

Студенти продовжують повертатися до гуртожитків У зв'язку з тим, що профілакторій та ізолятори повністю заповнено, поселення на самоізоляцію виконується у вільних блоках у гуртожитках.

Пропускний режим, прибирання та дезінфекція забезпечується на належному рівні.

Ремонтні роботи проводяться в семи  гуртожитках. Виконуються вони здебільшого силами працівників студмістечка. Також працюють ВЕК та підрядні організації.

У зв'язку з відновленням роботи  громадського транспорту співробітники, які мешкають у Києві, вже вийшли на роботу.

М.З.Згуровський

Чи продовжуєте ви співпрацю з проректором В.Кондратюком у питаннях протипожежної безпеки?

О.А.Іщенко

Так, співпраця триває щодня. Нині наш відділ протипожежної охорони згідно із затвердженим графіком проводить перевірку заходів, яких було вжито в гуртожитках.

Помічник ректора з історико-архітектурних питань В. Й. Котовський

Для остаточного монтажу пам’ятника  О.Г.Лелеченку практично все готово. Очікуємо надходження коштів від спонсорів. Після їхнього надходження здійснимо монтаж, щоб відкрити пам'ятник до дня його народження. 

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Спільно з ДНВР провели підготовку для підписання обхідних листів випускниками. Від сьогодні для тих із них, хто має перед нами заборгованість, відкриваємо бібліотеку. При цьому заходи безпеки підсилено. Для співробітників бібліотеки закупили додатково антисептичні засоби, маски та рукавички, окрім того, лабораторія «Лампа» надрукувала для нас на 3D-принтері 10 захисних щитків.

Списки студентів, які заборгованості перед бібліотекою не мають, розіслано на 24 факультети. Окрім того, 2156 студентам-випускникам, які не мають заборгованості, розіслали листи, що вони для підписання обхідного листа до бібліотеки приходити не повинні.

Надаємо доступ до ресурсів у віддаленому режимі, консультуємо дослідників, забезпечуємо сприяння публікаційній активності тощо. Окрім того, бібліотека надає сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань.

Триває плановий моніторинг профілів працівників КПІ ім. Ігоря Сікорського у БД Scopus з метою фіксування наукометричних показників для подальшого аналізу та надання аналітичних довідок. Фіксуються такі наукометричні показники: кількість документів працівника, кількість цитувань, h-індекс (загальний) та за 5 років.

Забезпечується сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань: надаються консультації представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань використання платформ OJS, OCS, особливостей переходу на OJS 3.0, процедури реєстрації ISSN, рекомендації щодо планування роботи редакції відповідно до міжнародних стандартів, подання документів про черговий випуск журналу на засідання Вченої ради, про підготовку звіту про роботу редакцій за 2019 рік.

Проведено низку культурно-освітніх заходів.

Директор департаменту якості  освітнього процесу О.А.Жученко

Акредитація:

26 травня взяли участь у засіданні НАЗЯВО, де остаточно прийнято рішення про акредитацію 3-х освітніх програм (ВПІ, ФММ, ІПСА). Освітня програма «Системний аналіз та управління» (ІПСА) визнана інноваційною. Їй надано категорію «Зразкова ОП».

Взяли участь у засіданні галузевої експертної ради НАЗЯВО зі спеціальності 035 «Філологія». За результатами розгляду всі 3 освітні програми ФЛ рекомендовано акредитувати та розглянути на наступному засіданні НАЗЯВО для остаточного затвердження.

Отримали звіт експертної групи за освітньою програмою ФСП «Врегулювання конфліктів та медіація»(спеціальність 054 «Соціологія») з рекомендацією акредитувати. Підготовлено та надіслано відповіді на рекомендації експертів.

За двома програмами ФСП (спеціальність 281 «Публічне управління та адміністрування») звіти очікуємо. 

За дорученням ректора проведено аналіз показників КПІ у світовому рейтингу університетів QS. Запропоновано рекомендації щодо покращення динаміки.

Уповноважена особа з питань запобігання  корупції  Я. Ю. Цимбаленко

Отримали від МОН інформаційного листа щодо запобігання конфлікту інтересів у посадових осіб. На його базі підготовлено і надіслано керівникам підрозділів університету роз’яснення того, як вони відповідно до чинного законодавства мають вчиняти у разі виникнення у їхніх підлеглих такого конфлікту. 

Голова  об'єднаного  профкому  КПІ М. О. Безуглий

Відновили роботу з організації відпочинку для наших співробітників. До можливості оздоровитися на наших базах додається можливість санаторно-курортного відпочинку для співробітників з дітьми. Також почали реалізацію путівок до дитячого табору «Верховина» (Івано-Франківська область),і на цьому тижні очікуємо повноцінного запуску реалізації путівок для дітей на базу  відпочинку «Сонячний берег» (Одеська область).