Засідання під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського відбулося в дистанційному режимі.

Перед початком засідання М.З.Згуровський визначив основні завдання, що стоять нині перед колективом університету. Першим з них є успішне завершення навчального року. Уже відомо, нагадав він, що навчальний рік завершуватиметься в дистанційному режимі. Тож це вимагатиме від університету впровадження нових форм роботи і нових компетенцій. Другим завданням є завершення цьогорічної кампанії акредитації низки освітніх програм (їх дванадцять). З огляду на те, що перший етап уже пройдено, потрібно успішно дійти до завершення усіх відповідних процедур, щоб мати можливість набутий досвід використати під час акредитації значно більшої кількості програм уже наступного навчального року. Ще одним дуже важливим питанням є збереження стабільності в колективі університету з огляду на непрості умови, що склалися, та унеможливлення захворювань студентів та викладачів, передусім тих, хто проживає на території кампусу.

Про роботу впродовж попереднього тижня та про плани на найближчі дні відзвітували проректори за напрямами діяльності та керівники головних служб університету. Під час обговорення деяких проблем було напрацьовано рішення щодо їх подолання та надано відповідні доручення.

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Узгодження і затвердження режимів роботи НДП та адміністративного персоналу в кожному з підрозділів в умовах карантину з урахуванням його продовження: оформили відпустки 655 працівників, переведено в режим простою 928. Аналізується ефективність використання коштів з урахуванням заохочення працівників, які працюють в умовах карантину.

Оновлено «Положення про надання платних послуг».

Інформатизація управління: здійснення заходів з підготовки впровадження Електронного документообігу (ЕДО): завершення налаштування серверу, формування інструктивних документів і системи навчання адміністраторів і користувачів ЕДО. Сформовано кадрову складову для впровадження в «Бюджет UA».

Освітній процес

Створення замкнутого циклу в дистанційному режимі, що, зокрема, забезпечить повноцінне завершення семестру: 1) реалізація повного пакету дистанційних курсів; 2) впровадження ефективних засобів контролю і діагностики результатів навчання.

Розвиток платформи дистанційного навчання «Сікорський»: створено сайт, нарощується завантаження курсів (лідери: ФЛ, ФСП, ФЕЛ, ФБМІ), поряд з Moodle розширюється використання пакетів хмарних технологій G Suite.

Реалізація системи контролю в «Електронному кампусі»: впровадження електронних відомостей і модулів контролю і їх успішне використання в заліковій сесії 4 курсу; перехід до автоматичної передачі даних між ЕК і АС «Деканат» та автоматичного відображення результатів в особистих кабінетах викладачів і студентів.

Завершується впровадження оновлених освітніх PhD програм, формування кадрового забезпечення, узгодженого з науковими школами та напрямками, а також предметних комісій.

Триває підготовка з організації прийому в магістратуру, виходячи з обох можливих термінів реєстрації електронних кабінетів: 1 серпня або 21 вересня 2020.

Акредитація

Завершила роботу комісія з акредитації освітніх програм ФЛ. На завершальному брифінгу експерти відзначили, зокрема, унікальність освітніх програм КПІ ім. Ігоря Сікорського, яка полягає у наявності свою особливої ніші для випускників, також активну позицію студентів і викладачів. Таким чином, на сьогодні завершилась робота комісій з акредитації освітніх програм ВПІ ФММ, ІПСА, ФЛ. У травні 2020 заплановано акредитацію освітніх програм ФСП.

Комісія з Колдоговору

Відповідно до повноважень, наданих комісії Конференцією трудового колективу, вона затвердила «Колективний договір КПІ ім. Ігоря Сікорського» на період з квітня 2020 р. по квітень 2021 р. і передала його на відповідну реєстрацію до Солом'янської райдержадміністрації. Також комісія ввела в дію Стратегію розвитку КПІ ім. Ігоря Сікорського» на 2020-2025 роки.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Підписано наказ про створення Координаційної ради, співголовами якої є Юрій Іванович Якименко та Михайло Юхимович Ільченко. Метою її діяльності є «зшивання» напрямів освітноьї, наукової, інноваційної і міжнародної діяльності в цілісне середовище. Ми повинні суттєво відійти від попередньої моделі розмежування цих напрямів роботи, яка завжди панувала в Україні. Маємо сформувати єдине цілісне середовище: освіта – наука – інновації – міжнародні зв'язки – господарський комплекс та інші складові. «Зшити» його ми маємо через Координаційну раду. До її складу входять понад десять членів – представники усіх напрямів. Тому я прошу і вас, і Михайла Юхимовича, і усіх членів цієї ради поставитися до роботи в ній з усією відповідальністю. Це дуже важливий новий механізм управління, який має забезпечити нову якість нашої роботи.

Проректор з навчальної роботи А. А. Мельниченко

Упродовж тижня співпрацювали з кафедрами з питань оновлення освітніх програм.

Були створені науково-методичні комісії, і вони почали працювати. Там, де перетинаються освітні програми, ми бачимо певне просування в їх професіоналізації.

Здійснювалося формування нових предметних комісій з прийому іспитів до аспірантури, що пов'язано з укрупненням освітніх програм підготовки PhD. Враховуючи те, що ми об'єднали освітні програми PhD і тепер маємо лише 43 програми, іспити до аспірантури будуть приймати сформовані факультетські комісії. Вони обиратимуть кращих – з огляду на наукові школи і наявність відповідних напрацювань тих чи інших факультетів і наукових працівників. Враховуючи, що НАЗЯВО розробило проєкт присудження наукових ступенів PhD, ми не можемо набирати аспірантів за старими принципами: необхідною буде й наявність певних досліджень наукового керівника по кафедрі та публікацій з відповідної тематики.

Взяли участь у брифінгах з експертами НАЗЯВО щодо акредитації освітніх програм ФЛ. Експерти відзначали наявність соціологічної складової з отриманням зворотного зв'язку. Тож свого часу ми прийняли правильне рішення щодо надання Соціо+ статусу загальноуніверситетського підрозділу. Ознайомившись з результатами цієї діяльності за багато років, експерти були вражені тим, що у нас є така системна структура.

У роботі над оновленням освітніх програм, ми, працюючи з підрозділами, кафедрами, НМК, враховуємо ті моменти, про які йшла мова під час експертизи перших 7 програм, які проходили акредитацію.

Тривала робота з удосконалення нормативної бази університету з питань організації освітнього процесу. Зокрема, розпочато роботу над «Положенням про дуальну освіту».

Опрацьовувалися пропозиції ДНВР, ДЯОП, а також комісії Вченої ради з питань освітньої діяльності (В.І.Тимофєєв) щодо проведення сесії в дистанційному режимі. Проводилося консультування підрозділів з питань імплементації «Положення про дистанційне навчання та реєстрації викладачів на платформі «Сікорський».

Проблемою залишається надійність аутентифікації студентів, які складатимуть іспити. Вона полягає в тому, що можуть виникати конфліктні ситуації. Наприклад, під час іспиту відбудеться відключення від мережі Інтернет. Ми рекомендуємо в такому випадку вважати, що іспит як такий не відбувся. Водночас, це може викликати певне невдоволення. У зв'язку з цим нам необхідно напрацювати механізми вирішення цих питань, щоб уникнути скарг. Ми радимо викладачам, у яких випадках письмові іспити можна замінити усними. Головне – не втратити якості іспитів та захистів.

Ми рекомендували переводити практики з підприємств, де не можна оформити практику, на кафедри. Тепер більшість студентів проходять практику на кафедрах. Утім, 20% з них проходять її на підприємствах та в організаціях.

Проведено вибірковий моніторинг проходження практики студентами четвертого курсу бакалаврату в дистанційному режимі.

У неділю розпочалося тестування модулю «Електронного кампусу», в якому додано функції для завідувачів кафедр. За його допомогою зав. кафедрами можуть контролювати, яким чином здійснює підсумкове оцінювання викладач, переглянути результати опитування студентів.

У цьому році опитування в «Кампусі» будуть вкрай важливими, адже це один з критеріїв рівня дистанційного спілкування зі студентами. Це буде додаткова інформація до нашого поточного моніторингу.

На цьому тижні братиму участь у роботі підкомісії МОН з дистанційного навчання під керівництвом заступника міністра Єгора Стадного. Комісія розглядатиме питання завершення навчального року з метою вдосконалення, а можливо й оновлення міністерського Положення про дистанційне навчання.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

На засіданнях ректорату вже йшлося про програми підготовки докторів наук, докторів філософії. Вам потрібно налагодити тісний контакт з департаментом науки, оскільки формальна передача вам цього напряму не означає, що наукова складова такої підготовки ігноруватиметься. Як ви організовуєте співпрацю з департаментом науки? Чи є вже у вас перелік наукових груп з їхніми науковими напрямами, потрібний для розуміння того, з якої групи вступає на PhD молода людина? Чи дійсно там є наука? Яким чином ці дослідження можуть бути застосовані до виконання PhD дисертації чи магістерської дисертації? Чи можливе розширення відповідного напряму для підготовки інших кандидатів наук і докторів наук? Поки що, наскільки відомо, цієї системи ще немає. Ви спільно з проректором з наукової роботи маєте її створити.

Коментар В. А. Пасічника

Саме в такому контексті ми ведемо розмову по п'яти факультетах. У нас уже є дані по їхніх наукових групах. На цьому тижні ми матимемо інформацію з левової частки факультетів.

М. З. Згуровський

Така інформація має постійно перебувати в зоні уваги Анатолія Анатолійовича Мельниченка, Сергія Івановича Сидоренка, які будуть думати разом з своїми командами про те, на які національні чи міжнародні гранти ми можемо розраховувати. Це має бути спільна інформація.

До питання про вдосконалення «Електронного кампусу»і платформи «Сікорський». Платформа «Сікорський» є дуже важливою. Нині час зробити прорив у її розвитку. Наталія Віталіївна Семенченко зробила дуже непогане відео про цю платформу. Я прошу Марію Миколаївну поширити це відео. Проте рекламну кампанію ми розпочали, але сервіси для роботи з платформою для викладачів і студентів мають бути кращими. Анатолію Анатолійовичу, чекаю від Вас технічного завдання на вдосконалення цих сервісів. Давайте подумаємо про тих молодих сучасних айтішників-виконавців, які не просто папери писатимуть, а швидко все це відпрацюють.

Про можливі казуси під час складання іспитів і заліків в онлайн-режимі. Слід заздалегідь розробити певний регламент їх проведення. Дійсно, можуть бути збої. Тому має бути документ, в якому такі випадки будуть передбачені. Нічого особливо нового в цьому немає. У світі багато компаній проводять онлайн-інтерв'ю з кандидатами на працевлаштування – фактично той самий іспит. І той, хто претендує на роботу, не може послатися на якісь технічні збої. Так само працюють дослідники у «віртуальних лабораторіях», в яких об'єднуються науковці, студенти і викладачі з різних точок світу для вирішення того чи іншого спільного завдання. Робота кожного в режимі віртуальної лабораторії регламентована. Там є правила. Тому прошу вас спільно з Юрієм Івановичем Якименком підготувати цей регламент і затвердити його до початку цієї сесії.

Коментар Ю. І. Якименка

У нас зараз є такий пакет, який ми назвали "Інструктивні документи". Нині він обговорюється. Усі ці деталі в них прописані.

Пропозиція А. А. Мельниченка

Пропоную це затвердити не розпорядженням, а рішенням Методичної ради університету.

М. З. Згуровський

Давайте проведемо дискусію, відшліфуємо деякі нюанси і, якщо потрібно, затвердимо регламент на засідання Методради. Після затвердження виставимо його на наших ресурсах: читайте перед тим, як складати іспит. Тоді матимемо менше збоїв. Юрію Івановичу Якименко та Анатолію Анатолійовичу Мельниченко, чекаю на наступне засідання ректорату інформацію з цього приводу.

Голова профкому університету М. О. Безуглий

Є прохання до цієї групи з розробки цього регламенту долучити представників профкому співробітників і профкому студентів. Студентський профком уже провів студентські опитування. 46% респондентів висловили своє незадоволення роботою Інтернету. Частково ці студенти проживають у гуртожитках.

М. З. Згуровський

Віталій Анатолійович Пасічник, прошу терміново попрацювати з KPITelecom, щоб швидко усунути зазначені технічні проблеми.

Проректор з навчально-виховної роботи Н. В. Семінська

Мобільність

Взяли участь в акредитаційній експертизі ФЛ (22-23 квітня).

Спільно з ДМС, юрвідділом розпочали роботу над новою редакцією Положень про подвійний диплом та академічну мобільність.

Стипендіальний відділ

Спільно з ДЕФ забезпечено своєчасну виплату академічної та соціальної стипендії. Підготовлено та передано до ДЕФ реєстр по пільговим державним кредитам. Узгоджується «Порядок пільгового державного кредитування». Навчально-виховна робота

Розглянули «Інструкцію щодо проведення семестрового контролю в дистанційному режимі» та «Положення про атестацію та семестровий контроль». Внесені пропозиції щодо їх вдосконалення передано до ДООП.

Співпраця з роботодавцями

Провели 6 вебінарів з роботодавцями. На цьому тижні планується онлайн-кейс від компанії Ernst & Young в Україні.

Вступ 2020

Спільно з ПК підготували Розпорядження щодо інформаційного наповнення сайтів структурних підрозділів та їх відповідності сучасним тенденціям інформаційного простору, правилам прийому тощо.

23 квітня розпочали «Марафон факультетів» (серії інтерв'ю), який триватиме до 31 травня. Під час марафону факультети планують провести онлайн ДВД.

Проведено збори організаційного комітету ТехноАртКПІ. Прийнято рішенняпровести фестиваль в режимі онлайн. Цього разу будемо акцентувати увагу на презентації університету за напрямами (інженерія, природничі науки, гуманітарні науки і т.д.), залучати не тільки факультети, а й проєкти- переможці вихованців технічної секції Київської МАН, розробки інженерних гуртків КПІ, а також, за можливості, проєкти Sikorsky Challenge.

Організаційна робота

Оновили сайт Департаменту, на якому започатковано нові рубрики «Гуртки» та «Олімпіади» (каталоги, що постійно оновлюються). Сподіваємося, що системне інформування посприяє створенню студентами з різних факультетів спільнот для реалізації власних творчих задумів і розвитку їх потенціалу.

Соціальна служба

Протягом тижня провели 13 індивідуальних онлайн-консультацій психологів. 24 квітня провели літературно-музичний вечір (квартирник) в Zoom. Взяли участь 20 студентів.

Робоча група з медичного забезпечення студентів

Спільно з Медіалабораторією підготували інформаційний роз'яснювальний ролик «Про зміни у медичному забезпеченні студентів» за участю головного лікаря Київської міської студентської поліклініки, а також з інтерв'ю з деканом ФБМІ Максименком В.Б.

Проведено зустріч з клінікою «Мій лікар». Представники компанії погодилися додатково розглянути можливості облаштування цілодобового аптечного пункту та чергування медпрацівника, а також медичного супроводу спортивних змагань та масових заходів. На цьому тижні заплановано прийняття рішення щодо обрання клініки-партнера.

Спільно з МЛ систематизовано інформацію від інших підрозділів, які виконують заходи щодо запобігання поширенню коронавірусу. Її опубліковано на сайті та на каналах.

Щодо опрацювання результатів моніторингу «Забезпечення дистанційного навчання». Цього тижня отримано 2 скарги. Вони розглянуті, проблеми усунуті.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Щодо медичного обслуговування. Прекрасно, що з Київською міською студентською поліклінікою налагоджено співпрацю, підписано Меморандум, досягнуто домовленостей щодо обслуговування студентів і викладачів. Далі вони повинні укладати свої персональні декларації. Як тільки буде рішення щодо надання поліклініці права їх підписувати, ви повинні будете широко про це всіх поінформувати.

Паралельно непогано буде, якщо матимемо ще один напрям, тобто якщо у нас з'явиться сучасна медична компанія, яка працюватиме на орендних умовах і надаватиме широкий спектр послуг. Але для цього треба буде провести чіткий тендерний відбір такої компанії. Це має бути зроблено колегіально. При цьому відібрати таку компанію слід дуже швидко, тому що студентська поліклініка – це дуже добре, але ми знаємо, які вади є у державної системи медичного обслуговування. Тож нехай би вони конкурували. І нехай люди самі вирішуватимуть, де їм зручніше отримувати медичні послуги. Все це треба зробити прозоро, чітко і коректно.

Ще одна надважлива справа – запобігання захворюванням. Причому це ваша спільна справа з О.А. Іщенком, С.А.Мандзюком, іншими колегами. Тут має бути комплекс заходів. Прошу вас координувати цей напрям роботи. Усією командою обговорюйте комплекс заходів, постійно їх здійснюйте і розповідайте про них громадськості – що зроблено, як діяти людині в екстрених випадках, яких запобіжних заходів вживати тощо. Адже в наших гуртожитках мешкають 3000 студентів, а ще є працівники господарських служб, обслуговуючий персонал, інші люди, які виходять на роботу. Усі вони мають знати, як поводитися і як отримати допомогу в разі потреби.

Звертаюся до всіх відповідальних за цю ділянку роботи осіб. Головною спільною справою для вас є організація соціальної роботи за нових умов. Прошу кордонів між собою не вибудовувати.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

За останні тижні в КПІ проведено дві потужні міжнародні науково-технічні конференції – «Перспективи телекомунікацій – 2020» та ELNANO-2020.

Надійшла інформація (Довгопол А.І.) про просування проєкту створення телескопічних автодрабин, який реалізується низкою підприємств у співпраці з КПІ. Нині на базі підприємства у Білій Церкві відбувається монтаж 37-метрової автодрабини на шасі. Планується представлення результатів і пропозицій на засіданні Ради міських голів, яка відбудеться в Одесі (очікується понад 800 мерів міст України).

Проведено відеоконференцію з деканами ФТІ, ІТС, ФМФ, ВПІ, ФММ та їх заступниками з наукової роботи щодо проблем, які виникають під час провадження наукової роботи у підрозділі.

Опрацьовано питання подання кандидатур (науковців університету) як експертів Національного фонду досліджень. Усього подано 33 кандидатури (+17 за тиждень: ІФФ – 6, ФСП – 5, ІЕЕ – 2, ХТФ – 13, ІХФ – 5, ІПСА – 1, ФМФ – 1).

Для ДКАУ опрацьовано питання порівняння вартості та характеристик угрупування мікросупутників КПІ зі світовими аналогами. Опрацювання наданих ДКАУ «Вимог до космічної оптико-електронної системи» продовжується у постійній комунікації з відповідними фахівцями.

Проведено попередній аналіз результатів та недоліків у проєктах, які не пройшли конкурсний відбір МОН за показниками експертних висновків та балів МОН (2 – фундаментальні роботи, 20 – прикладних досліджень, 7 – розробок).

Провели дві робочі зустрічі у «Клініці доктора Валіхновського» щодо питання розробки та виготовлення апаратів ШВЛ. Наразі формується технічне завдання.

Спільно з командою «Сікорскі Челендж» провели дві робочі наради з представниками бізнесу щодо спільного проєктування та виготовлення приладів і систем для знезараження приміщень, людей і транспортних засобів (як елементів протидії захворюваності на COVID-19).

Створено робочу групу для централізації участі науковців КПІ у тендерах на платформі ProZzoro.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Ми вже детально і неодноразово обговорили, на що нині потрібно звернути особливу увагу вашому департаменту. Чекаю на результати.

Голова Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського М. Ю. Ільченко

1. Завершено оформлення та підписано наказ «Про створення Координаційної ради з менеджменту науки в університеті». Серед зазначених у наказі функцій Ради маємо продовжувати використання набутого досвіду. Наприклад, упродовж останніх років запроваджено преміювання авторів наукових публікацій, які впливають на рейтинг університету, в наукометричній базі Scopus. Це дало позитивний результат. А саме збільшення індексу Гірша університету позаторік «+7». I щойно отримано інформацію про збільшення індексу – «+6» торік.

Три роки тому було прийнято принципове рішення щодо заохочення авторів публікацій у виданнях, які є в Scopus і мають високий рейтинг впливовості (Impact factor). Як наслідок, на перше преміювання вийшло 140 осіб; наступного року - 180 осіб, нині їх число може бути збільшено приблизно в півтора-два рази. Захід із заохочення фахівців виявився дуже дієвим. Ще й тому, до речі, що публікація в рейтингових журналах чимало коштує. Результат проведеної роботи – КПІ на 6-му місці серед вишів країни. Щойно, у квітні, ми отримали результати за минулий рік. Ми маємо 60 - індекс Хірша, який на 6 пунктів кращий, ніж позаторік. Тобто, порівняно з позаминулим роком ми зробили ривок «+7». А за останні два роки цей показник збільшився на 13. Відрив від наших конкурентів, які зайняли п'яте, четверте, третє місця, зовсім невеличкий – 1-2 пункти. За минулий рік у них нічого не змінилося або приріст є дуже незначним. Тож мусимо підтримати цю тенденцію, просто виконуючи положення наших наказів про преміювання авторів публікацій. Тож слід пришвидшити видання наказу щодо преміювання найбільш успішних наших дослідників, які опублікувалися в таких виданнях.

М. З. Згуровський

Чи є список наших науковців, які зробили внесок у це зростання? Хто готує проєкт наказу? Це дуже важливо, адже ці показники суттєво впливають на фінансування університету за новою формулою.

Що потрібно для вирішення цього питання?

Марино Володимирівно, чи є тут якісь фінансові перепони й проблеми?

Начальник планово-фінансового відділу департаменту економіки та фінансів М.В.Броницька

Проблем у виплаті такої премії немає.

М. Ю. Ільченко

Поки що зробити це можливості немає. Існує ключове питання - це сума коштів, яка виділяється на преміювання. Потрібно її визначити. При цьому винагороду слід виплачувати індивідуально кожному авторові. Раніше це питання вирішувала спеціальна комісія. Нині вона не працює. Її роботу слід поновити.

М.З.Згуровський

Пропоную прийняти таке рішення. По лінії Вченої ради розпочати цю роботу негайно. Паралельно прошу відпрацьовувати це питання і департаменту науки. Прошу вас як голову Вченої ради запросити до роботи членів комісії, які працювали в ній раніше. Слід підписати цей наказ цього тижня. Це дуже важливе для університету питання. Якщо ми не будемо щороку підвищувати наші позиції в міжнародних рейтингах, наші науковці будуть покидати КПІ. Тут не лише фінансова складова. Звичайно, це ще й питання престижу.

Продовження доповіді М.Ю.Ільченка

2. Триває робота над аналізом критеріальних вимог МОН до проєктів, які подаються на конкурс, з порівнянням їх з показниками наших проєктів. Остаточні висновки будуть надані 30 квітня ц.р.

3. Маємо цікавий досвід менеджменту науки. На базі ІТС та НДІ телекомунікацій у режимі відеоконференції успішно пройшла щорічна Міжнародна науково-технічна конференція «Перспективи телекомунікацій» (ПТ). Ключова особливість конференції полягає в тому, що за її підсумками відзначено: реально діючими понад 10-ма науковими групами наукової школи ІТС виконуються 15 досліджень. Ці дослідження мають перспективи продовження в рамках нових наукових тем, 16 з них – як стартапи. 33 роботи рекомендовано до друку в провідних наукових виданнях. У межах окремого засідання було заслухано також 22 доповіді студентів 4–5-го курсів з актуальної тематики. Серед кращих виступів молодих учених відзначено, зокрема, роботу аспіранта Олексія Рибака, який за технологією Інтернету речей здійснив пілотний проєкт з дистанційного обліку енергоресурсів у 30-му корпусі, що має перспективу впровадження в усіх корпусах університету. Також важливо, що після ознайомлення закордонних фахівців з результатами минулорічної конференції ПТ ми щойно отримали запрошення провідного світового видавця Springer опублікувати монографію.

4. Служба Вченого секретаря університету:

- опрацювала понад 20 персональних звернень працівників і здобувачів вищої освіти університету стосовно оформлення дисертацій, отримання вчених звань, присвоєння грифів навчальним і науковим виданням, діяльності спеціалізованих вчених рад тощо;

- підготувала лист до МОН України щодо необхідності продовження до 30 грудня 2021 р. терміну дії постійнодіючих спеціалізованих вчених рад у зв'язку з відтермінуванням усіх процесів захисту дисертацій на період дії карантину. Продовження терміну захистів дозволить довести до логічного завершення багаторічну працю великої кількості вчених, які хоч і не проходили навчання за третім рівнем вищої освіти, але нині мають завершені 24 докторські та 86 кандидатських дисертацій.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Якщо ви через проректорів з науки технічних університетів отримаєте узагальнені цифри, то у зверненні до МОН ми подамо дані по 50 технічних вишах від Асоціації ректорів технічних університетів. Готуйте разом з Є. М. Пановим проєкт листа від Асоціації.

Проректор з міжнародного співробітництва С. І. Сидоренко

1.Міжнародні контакти («віртуальна дипломатія»)

1.1. ДМС завершив направлення листів ключовим партнерам. Вже отримали перші відповіді. Окрім того:

- ректор Пекінського Університету науки і технологій (University of Science and Technology Beijing – USTB) проф. Янг Реншу підтвердив наміри китайської сторони реалізувати вже схвалену концепцію створення Спільної (з КПІ) лабораторії матеріалознавства та зварювання.

- у листі Харбінського інституту технологій (HIT) повідомляється про скасування всіх заходів з нагоди святкування його 100-річчя, включаючи Президентський форум, і ректор КПІ М.З.Згуровський запрошується приєднатись у режимі відеозвернення до привітань від 100 провідних університетів та установ зі всього світу. ДМС спільно з М.М. Перестюк розпочинає підготовку звернення.

1.2. Також на китайському напрямі:

  • для оформлення спільного із Посольством КНР рішення про заснування в КПІ Центру китайської мови технічного і інноваційного спрямування, який через три роки буде перетворено в Інститут Конфуція технічного і інноваційного спрямування, нами (спільно з Ю.І.Якименком та І.Г. Малюковою) готуються документи для подання до штаб-квартири Інституту Конфуція (Ханьбань): план діяльності, кошторис та наказ про розміщення Центру на площах КПІ.
  • від Північно-Західного політехнічного університету отримано для студентів КПІ 500 захисних медичних масок. 24 квітня відбулась церемонія передачі цієї партії медичних захисних масок для студентів і співробітників ІАТ.
  • Корпорація AVIC, КНР, дарує КПІ 5000 медичних масок, здійснюються технічні процедури передачі вантажу з Китаю до КПІ.

2. Міжнародні заходи

Низку міжнародних заходів проведено або планується провести із застосуванням ІКТ, а саме:

- з 22 квітня на базі факультету електроніки КПІ ім. Ігоря Сікорського в онлайн-режимі проходить 40-ва Міжнародна науково-технічна конференція IEEE «ELECTRONICS AND NANOTECHNOLOGY» («Електроніка і нанотехнології») – ELNANO-2020. Завершення її заплановане на 1 травня. Участь у ній беруть представники 25 країн, а саме: України, Вірменії, Болгарії, Канади, Чилі, Китаю, Колумбії, Данії, Фінляндії, Франції, Німеччини, Греції, Угорщини, Індії, Італії, Японії, Кувейту, Латвії, Мексики, Польщі, Казахстану, Словаччини, ПАР, України, США. Доповіді конференції вже опубліковано у спеціальному виданні, яке входить до провідних міжнародних наукометричних баз;

- 27 квітня розпочинається (і триватиме до 29 квітня) онлайн-фестиваль «Women in Tech Days» у рамках проєкту Європейського Союзу "IT for SHE 2020", що організується фундацією Perspektywy і адресований студенткам, аспіранткам та жінкам-молодим ученим технічних вишів Європи; - 22 квітня Європейська комісія спільно з мережею Національних контактних пунктів Access2EIC провела в онлайн-форматі Інформаційний день, присвячений Європейській інноваційній раді (European Innovative Council), яка стане частиною Програми «Горизонт Європа».

3. Про роботу групи сприяння діяльності Центру ЮНІДО

Від ЮНІДО надійшов офіційно затверджений протокол засідання Steering Committee (Керівного комітету) проєкту ЮНІДО «Promoting the Adaptation and Adoption of RECP (Resource Efficient and Cleaner Production) through the Establishment and Operation of a Cleaner Production Centre in Ukraine», що відбулося 26 лютого 2020 року.

Група сприяння діяльності Центру ЮНІДО приймає до відповідної роботи план дій Центру на 2020 рік – згідно із зазначеним протоколом засідання Керівного комітету.

4. Про роботу групи із забезпечення позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів

4.1.Триває робота з рейтингом THE (Times HigherEducation). Рейтинг ТНЕ здійснює моніторинг діяльності університетів за трьома такими складовими;

1) WORLD UNIVERSITY RANKINGS: публікація результатів у вересні 2020 року;

2) EUROPE TEACHING RANKINGS – базується на результатах опитування студентів упорядниками рейтингу для оцінювання студентами освітнього середовища університету. Публікація його результатів – у липні 2020 року.

3) UNIVERSITY IMPACT RANKINGS (РЕЙТИНГ ВПЛИВОВОСТІ) – базується на результатах поданої університетами інформації щодо відповідності стратегії розвитку університету 17-ти Цілям Сталого Розвитку. Результати стали відомі 22.04.2020 р.

«РЕЙТИНГ ВПЛИВОВОСТІ» ТНЕ оцінив дані 766 університетів з 85 країн світу у різних сферах: якість освіти, економічна сфера, інноваційний напрям та менеджмент.

Два параметри КПІ є вищими, ніж рівень у 25% від світового рівня (worldwide):

– Ціль 9. Промисловість, інновації та інфраструктура, місце КПІ – в інтервалі 301-400 місць; – Ціль 17. Партнерство заради цілей сталого розвитку, місце КПІ – в інтервалі 401-600 місць.

Водночас, два параметри КПІ є нижчими, аніж 25% від світового рівня (worldwide):

– Ціль 4. Якісна освіта, місце 601+; – Ціль 8. Гідна праця та економічне зростання, місце 401+.

Усього до «РЕЙТИНГУ ВПЛИВОВОСТІ» ТНЕ увійшло 10 українських університетів. Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» зайняв місце в інтервалі 601+.

4.2. 22 квітня ДМС узяв участь у конференції «Innovation & Impact Virtual Mini Summit and Live Rankings Launch», організованій упорядниками рейтингу ТНЕ.

Під час заходу було презентовано Benchmarking Platform – Платформу ТНЕ порівняльного аналізу параметрів та її інструмент – Інформаційну панель впливовості (Impact Dashboard).

Досягнуто домовленості, що на базі КПІ ім. Ігоря Сікорського з упорядниками рейтингу ТНЕ буде готуватися демонстраційна сесія про використання Інформаційної панелі впливовості рейтингу ТНЕ. Попередньо, вона має відбутися 7-8 травня. Вбачається за доцільне, щоб у демонстраційній сесії в КПІ взяли участь якомога більше співробітників КПІ, які працюють у сфері забезпечення позитивної динаміки КПІ у світових рейтингах університетів.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

На цей рейтинг потрібно звертати увагу. Але передусім потрібно опікуватися нашим місцем у тих рейтингах, які впливають на визначення обсягів фінансування університету. Ми говорили про присутність робіт наших співробітників у світовій наукометричній базі Scopus, яка визначає результативність наукової діяльності як окремих викладачів, так і цілих університетів за їхніми публікаціями в рейтингових виданнях. Є й інші рейтингові показники, які враховуються у формулі фінансування університетів. Прошу не випускати їх з поля вашої уваги. Ваш департамент має бути координатором за усіма напрямами оцінювання діяльності університету.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота

Отримали та доставили на територію автотранспортного підприємства університету новий, сучасний, багатофункціональний трактор. Хочу подякувати працівникам ДЕФ за допомогу в оформленні документів та швидкій проплаті.

З огляду на можливе скорочення фінансування на оплату комунальних послуг велику увагу приділяємо питанням енергозбереження. Серед вжитих з початку року заходів головними є такі:

  • цього року підписано угоду про встановлення маятникових пластикових дверей на вході до корпусу №7. Це найбільший корпус університету, і питання забезпечення нормального теплового режиму там стоїть найгостріше. Встановлення таких дверей допоможе нам підвищити температуру в потокових аудиторіях і унеможливлюватиме потрапляння холодного повітря з цокольного поверху;
  • цього року встановили, і в лютому запустили в роботу індивідуальний тепловий пункт у навчальному корпусі №7. Минулого тижня закінчили монтаж індивідуального теплового пункту ще й в навчальному корпусі №18. На цьому тижні будемо проводити його випробовування та налаштовувати автоматику. Протягом тижня монтуватимемо індивідуальний теплопункт у корпусі №19;
  • через систему публічних закупівель «ProZorro»закупили послуги щодо виконання проєктів із встановлення теплопунктів по 11 навчальних корпусах. Цю роботу планується виконати до жовтня поточного року, тобто до початку опалювального сезону;
  • окрім того, триває робота з організації дистанційного енергомоніторингу, що дасть можливість щоденно отримувати інформацію щодо споживання енергії в корпусах;
  • підписано угоду про утеплення потокових аудиторій в навчальному корпусі №7;
  • також установлено лічильники споживання води в 14 навчальних корпусах, що дозволить платити за фактичне споживання води, а не по середньому тарифу; протягом місяця планується встановити такі лічильники в усіх корпусах університету.

З-поміж інших робіт господарського напряму варто виділити такі:

  • встановили пластикові енергоефективні вікна у Великій хімічній аудиторії;
  • замінили силовий електричний кабель між корпусами №№10 та 11;
  • провели робочу зустріч з фахівцями відділу технічного нагляду в ЦМО щодо оновлення фасаду корпусу №31;
  • продовжуємо вкладання тротуарної плитки у скверику біля навчальних корпусів №№17 та 20;
  • завершили кронування каштанів по Парковій алеї;
  • взяли активну участь у встановленні п'єдесталу під пам'ятник О.Г. Лелеченку.

Соціальний напрям

  • 19 квітня набрали чинності зміни до Закону України «Про публічні закупівлі». У цьому контексті готуємо наказ про призначення уповноваженої особи з питань закупівель в університеті, а також вносимо зміни до процедури закупівель;
  • провели робочу зустріч із ДЕФ та профкомом, на якій обговорили та доповнили сценарії розвитку оздоровчого сезону 2020 року та затвердили деякі питання щодо запуску в експлуатацію у разі потреби баз відпочинку;
  • провели засідання тендерного комітету в дистанційному режимі.

Напрям безпеки

  • продовжуємо спільне патрулювання території університету з поліцією та з Національною гвардією;
  • за робочий тиждень важких правопорушень виявлено не було.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

1. Заходи з організації цьогорічного відпочинку планувати поки що важко. Слід дочекатися 11 травня, коли буде вирішено питання щодо скасування або продовження карантину. Можливо, його буде лише пом'якшено, але організація заходів масового відпочинку при цьому буде неможливою.Тобто, при найкращому перебігу подій, якщо карантин буде скасовано, ми муситимемо планувати деякі витрати на завершення підготовки наших баз; в іншому випадку ми не зможемо організувати відпочинок у звичному режимі. У будь-якому разі ми маємо бути готовими до розгортання відповідних робіт.

2. Питання призначення уповноваженої особи з питань закупівель. Кого саме планується призначити?

В. А. Кондратюк

Є пропозиція призначити керівника департаменту соціального забезпечення Сергія Анатолійовича Манзюка.

Голова профспілки КПІ М.О. Безуглий

До кандидатури Сергія Манзюка ми ставимося позитивно.

Уповноважена особа з питаньзапобіганнякорупції Я. Ю. Цимбаленко

До цієї кандидатури я також ставлюся позитивно.

М.З.Згуровський

Прошу до завтрашнього дня підготувати відповідний наказ.

Начальник планово-фінансового відділу департаменту економіки та фінансів М.В.Броницька

Фінансування:

  • кошти загального фонду бюджету за квітень отримано повністю у межах виділених асигнувань;
  • заробітну плату нараховано, її буде перераховано на картки 29 квітня.
  • при нарахуванні заробітної плати передбачено у цьому місяці преміювати молодший обслуговуючий персонал, а також працівників ВЕК та департаменту безпеки за виконання додаткового обсягу робіт під час карантину;
  • академічну стипендію виплачено вчасно; соціальну стипендію буде перераховано на картки 27 квітня.

Проплати по спеціальному фонду проводяться із затримкою в 2-3 дні. Затримує Казначейство.

Спільно з ДНВР продовжуємо працювати над «Порядком надання пільгових кредитів».

Разом з департаментом управління справами відпрацьовували питання ефективності використання коштів на оплату праці в умовах карантину. Підготовлено та підписано наказ по співробітниках, які перебувають у вимушеному простої.

Затверджено кошторис Фонду розвитку на 2020 рік.

Фінансову звітність за І квартал до МОН України надано. Зауважень немає.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Прошу спільно з директором ДЕФ Людмилою Григорівною Субботіною, головою Вченої ради університету Михайлом Юхимовичем Ільченком і проректором Віталієм Анатолійовичем Пасічником вирішити питання щодо загальної суми, яку можна виділити для преміювання науковців, статті яких опубліковано у виданнях, що входять до бази даних Scopus. Що ж до конкретнихнауковців, то сумиїхньогопреміюваннямаєвирішуватикомісія з урахуванням реального внеску кожного автора в опублікованедослідження.

Ю.І. Якименко

Цю суму можна затвердити на засіданні Бюджетної комісії 28 квітня.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

За минулий тиждень до гуртожитків повернулося 14 студентів. Їх розміщено в ізоляторі на 14 діб. Усі вони здорові і ознак захворювань не мають.

Ремонти проводяться в плановому порядку. У восьми гуртожитках плануються ремонтні роботи на 21 об'єкті, насамперед у місцях загального користування. У гуртожитку №8 уже введено в експлуатацію теплопункт нового зразка.

Минулого тижня отримали акти державної експертизи кошторисів на 5 об'єктів. Будемо передавати документи в тендерний відділ для процедури закупівель для п'яти об'єктів, які підлягають ремонту.

Практично всі роботи з благоустрою студмістечка завершили.

Порушень правил внутрішньогорозпорядку та правопорядку за тиждень не зафіксовано.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

У вас має бути програма упередження захворювань студентів. Збереження їхнього здоров'я – ваша найважливіше нині завдання. Як ви його виконуєте сьогодні?

О.Іщенко

Проводиться щоденний контроль стану здоров'я студентів. Якщо в студента знаходимо ознаки захворювань, обов'язково вимагаємо відвідати лікаря, і надалі тримаємо зв'язок з лікарем.

М. З. Згуровський

Прошу провести додаткову роботу з усіма відповідальними особами, волонтерами, які чергують на вахті, та усіма мешканцями гуртожитків щодо чіткого дотримання маскового режиму й усіх інших правил карантину. Ми не можемо допустити повторення трагедії, яка сталася в гуртожитку в місті Вишневому. Якщо необхідно, з питань забезпечення карантинних правил проконсультуйтеся з відповідальними працівниками МОН. Тож прошу до кінця дня доповісти мені про комплекс дій, які ви вживаєте в цьому напрямі.

Помічник ректора з історико-архітектурних питань В. Й. Котовський

1. П`єдестал пам`ятника Герою України, випускнику КПІ Лелеченку О.Г. встановлено 23 квітня цього року. Після встановлення працівники департаменту господарської роботи розпочали фінішну підготовку з благоустрою навколо місця встановлення пам`ятника. Особливо хочу подякувати проректору Вадиму Кондратюку за оперативність і чітку організацію при виконанні робіт.

2. Бронзова частина скульптурного портрету з художніми елементами перебуває у обробці. Монтаж скульптурного портрету може бути виконаний не раніше 8 травня поточного року. Це пов`язано з низкою обставин, незалежних від університету та виконавців. Головна проблема – кошти. Поки що спонсори і меценати повну суму не перерахували. Тож питання встановлення погруддя відтерміновується.

Коментар і доручення М. З. Згуровського

Меценати взяли на себе певні зобов'язання, і я сподіваюся, що все буде успішно завершено.

Ще одне питання – робота Фонду розвитку. Як вона просувається?

В.Й.Котовський

Робота триває. Вже погоджено Положення про його роботу, перше засідання ради відбулося, розроблено кошторис і план роботи.

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Бібліотека працює у визначеному режимі. Видаються оперативні довідки через сервіс «Бібліотекар онлайн» на сайті та на е-пошту; виконуються тематичні запити від викладачів предметними бібліотекарями (125 джерел), дослідникам надаються консультації з питань створення профілів в ORCID, Google Scholar, віддаленого доступу до інформаційних ресурсів, використання системи Unicheck тощо. Окрім того, визначено наявність публікації у WoS та профілів ResearcherID для 40 дослідників на запит представників кафедри конструювання машин (ММІ), відправлено 12 запитів на зведення профілей дослідників в Базі даних Scopus, завершено та викладено в ElAKPI список публікацій дослідників КПІ ім. Ігоря Сікорського у Web of Science за І квартал 2020 р. https://ela.kpi.ua/handle/123456789/33029/ тощо.

Організовано та поінформовано університет про тимчасовий безкоштовний доступ до повнотекстового інформаційного ресурсу Цифрова бібліотека ACM (DL), що містить наукову інформацію в галузі інформатики та обчислювальної техніки.

Підготовлено та надіслано на кафедри інформацію щодо вебінарів від Проєкту сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP, що впроваджується американськими Радами з міжнародної освіти: «Політика університетів із запобігання студентському плагіату» та «Збалансувати навантаження під час дистанційного навчання: місія здійсненна».

Журнали:

  • надано 13 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань використання платформ OJS, OCS, вебінарів Clarivate Analytics, висвітлення політик журналу на сайті видань, рекомендацій щодо включення до міжнародних баз даних наукової інформації;
  • продовжується тестування редакціями наукових періодичних видань видавничої платформи Open Journal Systems версії 3.0;
  • підтверджено заявку на отримання ISSN (Online) для журналу «Theoretical and Applied Cybersecurity» - ISSN (Online): 2708-1397.

ElAKPI – відкритий електронний архів КПІ ім. Ігоря Сікорського

За останній тиждень в ElAKPI розміщено 77 документів, з них шляхом самоархівування – 4.

Усього в ElAKPI станом на 24.04.2020 р. розміщено 28748 документів.

Створення авторитетних файлів на імена осіб (викладачів університету) в Електронному кататалозі

Створено 6 нових авторитетних файлів.

Усього станом на 24.04.2020 р. створено 15177 авторитетних файлів на імена осіб (викладачів університету), які працюють або працювали на постійній основі та праці яких присутні у бібліотеці.

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученко

Завершилася виїзна дистанційна експертиза за освітніми програмами ФЛ (3 програми). Проведено низку дистанційних організаційних нарад з гарантами освітніх програм та зустрічей з експертами НАЗЯВО.

Отримано звіти про роботу експертних груп за 3 освітніми програмами (ВПІ технології, ФММ, ВПІ менеджмент) - усі позитивні!

Готуються матеріали для передачі на розгляд галузевим експертним радам НАЗЯВО.

Директор ІМЯО М. М. Перестюк

1.Продовжується реєстрація на Інноваційно-інтегрований мовний спецкурс спілкування англійською в неформальній атмосфері – новий розмовний дистанційний формат для слухачів 8-11 класів.

2.Триває реєстрація на Модульний курс (8-11 клас).

3.Триває робота над порівняльною характеристикою освітніх програм інженерного спрямування та організації випускових кваліфікаційних (дипломних) робіт у закордонних ЗВО, що належать до ТОП-10 QS World University Rankings за напрямом Engineering and Technology.

4.Зібрано інформацію про вимоги до організації практики та кваліфікаційних робіт: Berkeley University of California, Nanyang Technological University, University of Oxford, Imperial College London.

5.Взяли участь у вебінарі КРЦОЯО для відповідального та помічника відповідального за пункт проведення пробного ЗНО.

6.Систематизовано та представлено у вигляді електронних таблиць списки розподілу студентів IV та VI курсів для проходження переддипломної практики та теми їхніх дипломних робіт по кафедрі інформаційно-телекомунікаційних мереж (ІТС) та по кафедрі звукотехніки і реєстрації інформацiї (ФЕЛ). Разом 817 дипломних робіт.

7.Підготовка, зйомки, написання і монтаж сюжетів, промороликів, відеодизайн:

- для рубрик «Пари в піжамах», «Факультети КПІ ім. Ігоря Сікорського»; - проморолики: «Сквер КПІ», «Весна в КПІ», «Музей КПІ», «Грації від Гравісу», «Медреформа», «Студентська поліклініка»; - запис інтерв'ю з деканом ФБМІ Віталієм Максименко, підготовка сюжету до монтажу «Створення навчально-наукового комплексу на базі ФБМІ»; - про ТЕФ; - до 25- річчя ФСП.

8. Видано і на сайті університету розміщено онлайн-версію газети «Київський політехнік» №15 від 23.04.2020.

Уповноважена особа з питань запобігання корупції Я. Ю. Цимбаленко

У роботі виконання розпорядження щодо навчання з питань запобігання корупції. Нині сертифікати про його проходження видано лише 10 співробітникам. Прошу колег пройти це навчання та отримати сертифікат. Прошу також забезпечити проходження навчання керівниками підлеглих вам структурних підрозділів.

Голова об'єднаного профкому КПІ М. О. Безуглий

Співпрацювали з керівниками структурних підрозділів у питаннях щодо вимушених простоїв співробітників.

Колективний договір після його підписання набрав чинності. Його відправлено на реєстрацію до Солом'янської РДА.

Співпрацювали зі студентською профспілкою щодо організації сесії в дистанційному режимі.

Провели турнір з кіберспорту.

М.З.Згуровський

Прошу Колективну угоду, Стратегію розвитку університету та Протокол комісії для ведення колективних переговорів виставити на наших ресурсах з коментарями щодо онлайн-процедури їх прийому, яку ми змушені були застосувати. Це дуже важливі для нас документи.

А.А.Мельниченко

Наостанок пропоную провести в онлайн-режимі засідання Методичної ради університету.

М.З.Згуровський

Дуже слушно. Прошу вас організувати цю роботу, а Олексія Анатолійовича Жученка взяти на себе її технічні аспекти.

Секретар засідання, керівник секретаріату ректора Б.І. Дуда

Дата події