29 березня заступник головного інженера Конструкторського центру «Boeing» Олександр Бородкін прочитав для київських політехніків лекцію «Modern Civil Aviation Techniques: New Challenges».
Лекцію було організовано як майстер-клас у межах Всеукраїнської студентської олімпіади з навчальної дисципліни «Програмування обробки на верстатах з числовим програмним керуванням» за сприяння та підтримки компанії «Прогрестех-Україна». Тож слухали її переважно студенти і співробітники Механіко-машинобудівного інституту. А читав її саме представник корпорації «Boeing» тому, що на базі цього інституту працюють два Спільних навчально-наукових центри КПІ ім. Ігоря Сікорського та компаній «Boeing» і «Прогрестех-Україна» ім.С.П.Тимошенка. В одному з них здійснюється підготовка майбутніх конструкторів для авіаційної промисловості, в другому – фахівців з міцності. Тож тут навчаються потенційні співробітники компаній «Boeing» і «Прогрестех-Україна», значна частина з яких долучається до реалізації проектів відкритого 2015 року в Києві Інженерного центру корпорації «Boeing» та інших підрозділів корпорації.
Зустріч Олександра Бородкіна зі студентами-політехніками було присвячено професійним питанням технології виготовлення вузлів цивільних літаків та їх складання, а також тим новаціям, які нині впроваджуються на підприємствах концерну задля підвищення їх якості. Втім, на початку лекції він зауважив, що нині жодна, навіть найбільша й найвідоміша авіабудівна компанія не працює за технологіями, що їх розробляють лише її підрозділи та співробітники. «Сьогодні цим займаються спеціальні компанії-інтегратори, що супроводжують проект з самого початку і до кінця. – сказав він. – Ці компанії, в свою чергу, не лише працюють самі, але й об’єднують зусилля десятків верстатобудівних, метрологічних та інших компаній». У цьому принципова відмінність сучасного авіабудування від того, що було раніше.
Олександр Бородкін також розповів про етапи реалізації масштабних проектів, ресурси, інструменти та новітні інформаційно-вимірювальні технології, робототехнічні системи та інше, які при цьому використовуються, та про особливості підходів до процесів складання пасажирських літаків, що впроваджені нині на провідних авіабудівних підприємствах світу, передусім, звісно, на підприємствах корпорації «Boeing». Торкнувся він і порівняно нової політики корпорації щодо утворення власних інженерних сервісних компаній (центрів) на різних континентах і в різних країнах. Вони виконують частину конструкторських робіт паралельно з тими, котрі виконуються на підприємствах компанії в інших частинах світу. Це сучасний підхід, який став можливим, у тому числі й завдяки розвитку сучасних інформаційних технологій.
Завершальну частину лекції було присвячено питанням системної інженерії та її значенню для організації побудови сучасного повітряного судна.
Насамкінець Олександр Бородкін відповів на запитання присутніх – як суто технічного характеру, так і щодо філософії подальшого розвитку галузі.