Засідання відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. На початку засідання він нагадав, що минулого тижня ми відзначили Міжнародний день бібліотек і День працівників освіти й привітав усіх присутніх з цими святами. «До Дня працівників освіти троє наших колег отримали державні нагороди: декан ФМФ Володимир Володимирович Ванін нагороджений орденом «За заслуги» ІІІ ступеня, а декан ФММ Олег Павлович Гавриш і професор ФЕЛ Леонід Дмитрович Писаренко отримали звання «Заслужений працівник освіти України». Це прояв вдячності за напружену роботу нашого університету», – сказав він. Говорячи про плани роботи на тиждень, що розпочався, основний наголос він зробив на тому, що слід врахувати зростання кількості інфікованих, і що це зростання, за прогнозами, триватиме, і це слід враховувати. Передусім при організації занять, проведенні профілактичних заходів в аудиторіях, робочих приміщеннях і в гуртожитках, де є велика концентрація молоді на невеликих площах. Тож він ще раз попросив постійно турбуватися про усіх тих, хто бере безпосередню участь у навчальному процесі, у вихованні, у забезпеченні побутових потреб студентів.

Перший проректор Ю.І.Якименко

Адмінстративно-управлінська робота

Організація і проведення тижня очного навчання першокурсників.

Усі 680 студентів з 4 факультетів отримали студентські квитки, заліковки, банківські картки. 416 іногороднім студентам заброньовані місця в гуртожитках, 309 першокурсників були поселені на час занять в ізольованих секторах, 56 з них відповідно до заяв залишилися в гуртожитках на їхніх постійних місцях. З урахуванням цієї категорії тепер у гуртожитках проживають 3716 студентів.

У зв'язку з новими випадками захворювань працівників частково впроваджені і готуються додаткові зміни до порядку роботи адміністративних підрозділів. Сформовано і направлено до МОН тижневий звіт про роботу університету в умовах карантину (36 показників), який формується всіма підрозділами університету.

Система електронного документообігу. Завершується етап впровадження вихідних документів з цифровими електронними підписами, ведеться оформлення участі університету в тендері на підключення до системи державних установ.

Керівникам підрозділів направлено зауваження за результатами тижневого моніторингу інформресурсів.

Освітній процес

Тиждень очного навчання проведено для першокурсників чотирьох факультетів за затвердженим розкладом у підготовлених аудиторіях. Він пройшов організовано.

У постійному режимі проводиться опитування студентів щодо якості навчання, зауваження в основному враховуються на рівні факультетів.

Система «Електронний кампус». Триває наповнення всіх компонентів: завершено завантаження всіх РНП, проводиться завантаження студентів і кабінетів нових викладачів.

Інститут моніторингу якості освіти підготував вхідне тестування для першокурсників. Воно буде проведено в дистанційному режимі у жовтні.

На засіданні Методичної ради були розглянуті такі питання:

- особливості освітнього процесу в осінньому семестрі;
- оптимізація оформлення навчальних планів;
- створення і впровадження силабусу;
- порядок проведення конкурсного відбору НПП;
- затвердження освітніх і сертифікатних програм.

Акредитація

1 жовтня подано на акредитацію ОП за спеціальністю «Соціальна робота». Експертна комісія розпочинає роботу 12.10.2020. Нині проводиться аналіз і підготовка всіх заявлених на акредитацію ОП: наради гарантів, семінари, консультації. Подання на акредитацію наступної ОП – 6 жовтня.

Внутрішня акредитація підрозділів. Формуються незалежні показники діяльності підрозділів за всіма напрямами, координується робота з питань самоаналізу. Результати будуть подані до 20.10.2020.

Приймальна комісія

Проводиться детальний аналіз результатів набору на всі рівні за всіма спеціальностями. Ці результати будуть враховуватися при проведенні внутрішньої акредитації.

З 1 по 9 жовтня проводиться додатковий набір до магістратури на заочну контрактну форму за низкою спеціальностей, на яких відбувся недобір.

За участю комісії Вченої ради підготовлено і направлено до МОН пропозиції за результатами обговорення «Умов прийому на 2021 рік».

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Узгоджено і підписано Положення про екзаменаційну комісію та атестацію здобувачів вищої освіти в КПІ ім. Ігоря Сікорського, Положення про індивідуальний навчальний план здобувача вищої освіти в КПІ ім. Ігоря Сікорського.

На Методичній раді затверджено Порядок розробки та затвердження силабусу, ухвалено модернізовані ОП за новими стандартами вищої освіти, які було затверджено влітку. Затверджено сертифікат програми «Бізнес-право».

Аспіранти контрактної форми навчання з вищим конкурсним балом переведені на вакантні додаткові місця. Отже, фактичний прийом до аспірантури за рахунок державного фінансування у 2020 році складає 218 осіб (201 – денна форма навчання, 17 – вечірня). Крім того, зараховано до аспірантури на контрактну форму 22 особи (9 – денна, 6 – вечірня, 7 – заочна). Півроку тому було поновлено інститут здобувачів освіти. Наразі всі здобувачі зараховані. Здебільшого це працівники нашого університету з ТЕФ та ФЛ.

Наказ про призначення наукових керівників видано та розіслано по всіх структурних підрозділах.

Триває надання для оформлення індивідуальних планів роботи аспірантам 2020 року зарахування, а також всіх необхідних супровідних довідок для аспірантів-першокурсників. Прийом відвідувачів відбувається неперервно, але з дотриманням вимог карантинного режиму.

Завершується підготовка наказів про переведення аспірантів 2017, 2018, 2019-го рр. на наступний рік (за підсумками звітування за минулий навчальний рік).
Подали документи для прикріплення здобувачем наукового ступеня «доктор філософії» поза аспірантурою 7 викладачів університету.

Договори на закупівлю ліцензій на пакети Solid Work опрацьовано спільно з юридичним управлінням.

1 жовтня 2020 р. на засіданні Тендерного комітету прийнято пропозицію компанії «Спецвузавтоматика» щодо постачання серверного обладнання НР.

Підписано договір з компанією «Тутхост» щодо придбання SSL-сертифіката безпеки. Бухгалтерія провела оплату за послугу. Опрацьовується механізм встановлення. Підготовлено інформаційний лист з повідомленням про можливість отримання сертифіката підрозділами університету.

Спільно з юридичним управлінням опрацьовано оновлену редакцію Положення про КБІС.

Усі без винятку РНП завантажені до «Електронному кампусу». 5 жовтня буде завершено формування контингенту по всьому 1-му та 5-му курсах (бакалаври, магістри, денна, заочна форми навчання). Проводиться завантаження модуля статистичних даних «ЕК». За декілька тижнів розпочнеться перша атестація, яка також проводитиметься із залученням можливостей «ЕК».

Триває розміщення курсів на платформі «Sikorsky distance». Новий сайт розміщений за адресою: sikorskydistance.kpi.ua. Як дзеркало буде працювати sikorskydistance.org. Окрім того, на домені kpi.ua буде працювати оновлений сайт з кращим дизайном і відповідними можливостями.

Проведено роботу зі встановлення та підготовки до навчального процесу 39 нових комп’ютерів у класах КБІС. Згідно з навчальними планами та заявками кафедр на комп’ютерах відділу програмного забезпечення навчального процесу встановлено замовлені програмні продукти. Для визначення шляхів удосконалення навчального процесу в класах КБІС проводилися консультації з викладачами.

Проведено роботи з реалізації можливостей, наданих ліцензійною програмою Microsoft Imagine Academy в КПІ ім. Ігоря Сікорського, а саме:

•безкоштовного використання ліцензійного програмного забезпечення фірми Microsoft за підпискою Microsoft Azure Dev Tools for Teaching для підтримки навчального процесу та проведення наукових досліджень;

•системи дистанційного навчання E-learning з набором онлайн-курсів;

•сертифікації викладачів.

Проводяться роботи з адміністрування, реєстрації користувачів університету та видачі акаунтів Microsoft Office 365, Microsoft Azure Dev Tools for Teaching та G Suit For Eduсation.
Експерти з акредитації тепер вказують як обов’язкову вимогу наявність ліцензійного програмного забезпечення.

Розіслано підрозділам інформаційний лист щодо організації занять у дистанційному режимі там, де потоки становлять більше ніж 100 осіб (з урахуванням обмеження безкоштовних програм).

Упродовж тижня активно працювала комісія з сертифікації веб-ресурсів. Опрацьовано зміни до Положення про внутрішню сертифікацію всіх офіційних веб-ресурсів. За результатами роботи комісії разом з Сергієм Івановичем звертали звернуто увагу на англомовні сторінки сайтів. Виявили великі проблеми. Навіть на ФЛ англомовна версія сайту залишає бажати кращого: структура сайту представлена нормально, а новини на англомовній сторінці сайту публікуються українською мовою.

М. З. Згуровський

Ви згадали про недостатній рівень англомовних сторінок веб-сайтів деяких підрозділів. Чи продовжується моніторинг стану інформаційних ресурсів підрозділів?

А. А. Мельниченко

Однозначно продовжується. Щотижнево Юрій Іванович підписує і направляє результати моніторингу до підрозділів. На постійній основі Марія Миколаївна Перестюк надає нам з Юрієм Івановичем таку інформацію і пересилає до кожного підрозділу.

М. З. Згуровський

А як впливає на якість англомовних сторінок кафедр і факультетів те, що Юрій Іванович щотижнево направляє свої листи до підрозділів?

Наближається наступне оцінювання університетів щонайменше трьома рейтинговими міжнародними системами – Webometrix, Uni Rank, QS. Для проведення свого моніторингу вони заходять не на україномовні сторінки, а на англомовні. Оцінюють діяльність університетів за своїми критеріями. Надалі це впливає на наше місце в міжнародних рейтингах, на репутацію, і, врешті-решт, на фінансування університету, бо МОН фінансує за формулою, яка враховує рейтинги.

То що ж реально змінюється в цій роботі, і як це, Анатолію Анатолійовичу і Юрію Івановичу, пов’язане з моніторингом?

А. А. Мельниченко

Насправді, щодо англомовних версій сайтів слід бути відвертими. Суттєвих покращень немає. Моніторинг був більше зорієнтований на покращення контенту сайтів. Ми більше дивилися на структуру і на розміщення матеріалів, оновлення. Тепер ми будемо більше уваги приділяти й англомовним сторінкам.

М. З. Згуровський

Юрію Івановичу, Анатолію Анатолійовичу, виділіть з усіх сайтів ті, де незадовільна ситуація в частині англомовних сторінок. Якщо значна кількість підрозділів тягне нас донизу у рейтингуванні, яке впливає на фінансування університету, то вони й самі опиняються в гірших умовах у багатьох аспектах: це погіршення репутації, а отже – гірші показники прийому, зменшення кількості угод з вітчизняними і міжнародними партнерами, ну і зменшення прямого фінансування університету. Тому слід з керівниками в підрозділів в цьому напрямі продовжити працювати.

Ю. І. Якименко

Якщо говорити про україномовні сторінки сайтів, то ми маємо позитивну динаміку. Відверто кажучи, до оцінки англомовних просто руки не доходили.

М. З. Згуровський

Нам пропонує одна з міжнародних ІТ-компаній безкоштовно впровадити в освітній процес власні інформаційні продукти для дистанційного навчання. Вони готові презентувати свої розробки у п’ятницю, о 14:30. Пропоную організувати нараду із запрошенням усіх фахівців, які мають відношення до освітнього процесу. Прошу вас, Юрію Івановичу, Олексію Анатолійовичу і всю вашу, Анатолію Анатолійовичу, групу, яка займається інформатизацією, взяти участь у цій нараді.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

Розпочато цикл зустрічей-знайомств першокурсників з роботою ДНВР. На цьому тижні відбулася онлайн-презентація відділу навчально-виховної роботи, на яку зареєструвалося понад 100 студентів. Студенти більше дізналися про систему оцінювання та контролю, відрахування, поновлення, поселення та отримали відповіді на запитання.

Відкрито реєстрацію на зустріч на наступному тижні зі стипендіальним відділом, з адміністрацією бібліотеки та музею.

Сьогодні третій заїзд першокурсників, їх прийом здійснюють ММІ, ХТФ, ФТІ. Факультети повністю готові до прийому. З кожним студентом є прямий зв'язок, очікуємо на розміщення 380 першокурсників.

Результати цього тижня. Факультети прийняли на очний тиждень та забезпечили всіма необхідними документами майже 700 студентів. Були відсутні з поважних причин 30 осіб. Розміщено 309 із 406 запланованих. Залишилися на поселення 56 студентів. Триває опитування серед студентів 1-го курсу «Зворотний зв’язок». Спільно з ДООП вживаємо заходів щодо усунення зауважень.

Підготували інформацію щодо організації тижнів очного навчання та взяли участь у Методраді.

Пропрацьовано Положення про деканат та передано на узгодження. Затверджено наказами Положення про подвійний диплом та Положення про інклюзію. Проєкт Положення про відрахування, поновлення, переведення та переривання навчання висвітлено на сайті osvita.kpi.ua для забезпечення вимог акредитації. Завершуємо роботу над Положенням про булінг.

Щодо відшкодування коштів студентами, які навчалися бюджетним коштом, були відраховані і знову вступили на бюджетну форму навчання. 50% студентів написали заяви щодо реструктуризації коштів (приблизно 60 студентів). Незначна частина (2-3 студенти) відмовляються відшкодовувати і написали заяви на відрахування за власним бажанням у зв’язку з неможливістю платити за навчання. Детальнішу інформацію матимемо після надання всіма підрозділами звіту про відшкодування до 16.10.2020.

Студентські квитки 1-го курсу. На 02.10.2020 року замовлено та передано на друк для студентів першого курсу ОС магістр 1665 студентських квитків. Замовлення студентських квитків для бакалаврату майже завершили, окрім ФІОТ (контракт).

Здійснюємо активну інформаційну підтримку студентів через боти каналів ДНВР.

З понеділка розпочинаємо роботу у складі акредитаційної комісії Політехнічного ліцею КПІ.

Мобільність

Триває спільна з ДМС робота над проєктом створення спільного Українсько-Аргентинського центру. Готуємо пропозиції.

Готуємося до участі в запланованому на 10 жовтня віртуальному Дні відкритих дверей Ecole Polytechnique.

Здійснюється підготовка до акредитації освітніх програм ФСП та ФЛ (факультетам надано показники мобільності).

Профорієнтація і працевлаштування

У межах підписаного меморандуму про співробітництво між КПІ та Міністерством молоді та спорту розпочато співпрацю за напрямом участі КПІ на правах партнера в організації та проведенні хакатону SPORT AND ENTERTAINMENT HACKATHON. Його мета – пошук інноваційних ідей (30.10 – 01.11.2020). Спільно з організаторами підготовлено інформаційне повідомлення-презентацію для залучення студентів КПІ до участі та відкрито набір до команди волонтерів для надання допомоги організаторам під час проведення цього хакатону.

Готуємо серію вебінарів від компаній-партнерів для студентів. Заявили про готовність проводити вебінари 7 компаній: НеКсаТ, lifecell, КюнеНагель, Jooble, Бібус, СпецІнТех. Інші проводять відкриті хакатони, програми стажувань тощо. ЦРК надає всебічну інформаційну підтримку.
Підготовлено та передано на факультети Подяки відповідальним факультетів/інститутів за вагомий внесок у проведення профорієнтаційної роботи та підтримку іміджу КПІ в 2019/2020 н.р.

Продовжуємо підготовку до Дня відкритих дверей та Ярмарки вакансій в онлайн-режимі.

Стипендія

29 вересня проведено засідання Стипендіальної комісії університету. На ньому були затверджені реєстри та призначено академічну стипендію студентам першого року навчання, а також розглянуті інші подання.

Накази на призначення академічної стипендії студентам першого року навчання передано до ДЕФ для нарахування стипендії. Загальна кількість призначених стипендій для бакалаврів та магістрів склала 2381 (1821 – 44% та 561 – 43,2%).

Призначено академічні стипендії іноземним студентам, які навчаються відповідно до міждержавних угод. Серед них 12 маґістрів та 6 бакалаврів.

Пройдено звірку та замовлено соціальну стипендію на жовтень для 746 студентів-пільговиків та 64 соціальні стипендії за попередні місяці. Спільно з ДЕФ виплачено соціальну стипендію за вересень.

Взято на облік 39 студентів-сиріт першого року навчання. З них 7 – студенти магістратури та 32 – бакалаврату.

У співпраці з проректором з наукової роботи розроблено єдину базу взаємодії між науковими групами і гуртками та запропоновано критерії оцінювання ефективності їхньої діяльності. Нині зареєстровано 105 гуртків. З них лише 50 входять до 36 із 271 наших наукових груп.

Продовжуємо щотижнево інформувати про стан самопочуття студентів та співробітників КПІ.

На жаль, на минулому тижні, через наслідки, викликані COVID-19, передчасно пішов з життя доцент кафедри охорони праці ІЕЕ Іван Миколайович Ковтун. У контакті з іншими співробітниками університету під час карантину він не перебував.

Також цього тижня серед співробітників університету захворіли ще 4 особи, серед них 1 студент і 1 курсант. Всі контактні особи перебувають на самоізоляції.

М. З. Згуровський

Наталіє Валеріївно, як ви думаєте, інформування про епідеміологічний стан один раз на тиждень у ситуації, коли відбувається постійне зростання кількості хворих – це нормальний інформаційний захист людей? Адже за тиждень може багато що змінитися, а люди від незнання реальної ситуації наражатимуться на хворобу. Що ви про це думаєте?

Н. В. Семінська

На цьому тижні так склалося, що один випадок у нас був у понеділок, а решта були зафіксовані в п’ятницю ввечері та у суботу зранку. Протягом тижня інформації не було. Якщо щодня висвітлювати інформацію, що у нас немає захворювань, то це теж може бути сприйнято людьми, що, мовляв, у нас немає хворих.

Ю. І. Якименко

Думаю, що в наших умовах треба щоденно давати інформацію. Якщо ситуація не змінилася – все одно її давати, а коли будь-які зміни ситуації – чим вони оперативніші, тим краще. На жаль, динаміка захворювання пришвидшилася. Всі співробітники служби Вченого секретаря захворіли, частково працівники студентського відділу кадрів, інших підрозділів. І це трапилось за останні декілька днів.

М. О. Мазур

Бувають ситуації, коли є підозра, а результатів тестування потрібно ще довго очікувати. У відділі кадрів ще дві підозри. Вони роблять тести. І поки їм не прийде підтвердження, ми не можемо стверджувати, що вони захворіли. Я вважаю, що Наталії Валеріївні слід інформувати частіше тоді, коли збільшується кількість хворих. А якщо така ситуація, як сьогодні, то, можливо, достатньо двічі на тиждень, і не більше.

Ю. І. Якименко

Марина Олександрівна має рацію щодо формальних речей. Поки немає офіційного повідомлення про підтвердження тесту, говорити про захворювання конкретної людини ми не можемо. Оскільки динаміка захворювання змінюється щоденно, тому й інформацію потрібно давати щоденно.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

За останні півроку люди перестають сприймати інформацію. Якщо її подавати щоденно, люди перестануть звертати на неї увагу. Наївно вважати, що інформування працівників допомагає їх захищати. Якщо давати інформацію щодня, то у людей, навпаки, з’явиться якийсь додатковий страх. Але з часом вони перестають це сприймати. Питання залишається – чи варто давати щодня інформацію про випадки захворювання. Якщо хтось вилікувався, тоді, напевно, варто подавати інформацію як щось позитивне. Як на мене, інформацію слід подавати раз або два рази на тиждень. Бо в нас спостерігається якийсь суцільно негативний порядок денний. Працівники можуть один одному радити не виходити на роботу, бо там хтось знову захворів. Ось про що треба думати. Бо це як резистентність до антибіотиків – і вона у нас з’явиться до коронавірусу.

М. З. Згуровський

Юрію Івановичу, пролунали різні думки. Можливо, проведіть нараду з цього питання і напрацюйте пропозиції щодо частоти та характеру інформування. Вона не повинна сіяти якісь панічні настрої. Питання в тому, щоб ми зберегли більшу кількість тих людей, які можуть бути інфікованими через незнання реальної ситуації. Це головне наше завдання.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

На виконання доручень ректора

Здійснено аналіз результатів діяльності КПІ ім. Ігоря Сікорського на електронних торгах системи Prozorro від моменту доручення ректора до 01 жовтня. Всього подано 6-ть проєктів, отримано перемогу в 3-х закупівлях на суму 520 тис. грн.; 2 проєкти ФСП – не перемоги здобули : була велика конкуренція, а вартість послуги, яку запропонували конкуренти, була нижчою ніж собівартість нашої пропозиції; 1 проєкт ФБМІ – очікуються повторні торги, очікувана вартість – 400 тис. грн.

Проведено аналіз результативності патентно-ліцензійної діяльності КПІ ім. Ігоря Сікорського за період 2015-2019 роки. Отримано 1057 патентів, витрати КПІ на патентування – 122 702 грн., витрати авторів – 61 683 грн. Вартість ліцензійних договорів за цей же період – 22 тис. грн.

Разом із ДМС керівникам наукових груп розіслано онлайн-опитування стосовно міжнародної проєктно-грантової діяльності. Станом на 02.20.2020 пройшли опитування 126 наукових груп. Результати опитування передані в ДМС для спільного опрацювання.

На виконання рішень Координаційної ради

Підготовлено та у паперовому вигляді відправлено до МОН України:

- інформаційні матеріали щодо наукової атестації КПІ;
- документи по конкурсу проєктів НДР молодих учених на 2021 рік;
- відомості на претендентів на стипендію Кабінету Міністрів України для молодих вчених.

Щоденно координуємо роботу з оформлення документів по грантах НФДУ:

- 02.10.2020 разом з ДЕФ офіційно звернулися до НФДУ стосовно особливостей формування кошторису грантів.

Відпрацьовано маршрут проходження службової записки на закупівлю матеріалів та обладнання через систему «Мегаполіс», опрацьовано з Тендерним відділом зміст службової записки та поінформовано керівників проектів про результати роботи.

З метою врахування зауважень НФД України спільно з відділом кадрів підготовлено та розіслано керівникам проєктів нові «Довідки з місця роботи».

Спільно з ДЕФ завершено роботу щодо підписання Наказу «Про облік виконання наукових робіт та послуг, що фінансуються за рахунок спеціального фонду» (Наказ №7/180 від 01.10.2020р). Також запровадили онлайн-облік руху коштів по НДЧ.

Взаємодія із зовнішніми партнерами

Підготовлено та відправлено Замовнику (ДП «ЗАО НДІРВ», м. Харків) проєктну пропозицію на виконання спільної ДКР (28.09.2020).

Підготовлено та 01.10.2020 проведено онлайн-нараду з колегами з Познаньської політехніки щодо виконання спільного проєкту «PolyITAN-3-PUT». Домовилися, що онлайн-консультації наради щодо виконання цього проєкту проводитимемо не рідше одного разу на місць.

Підготовили документи щодо роботи Технічної комісії університету у 2020 році та взяли участь у підготовці відповіді РСО на запит СБУ (30.09.2020р.).

М.З.Згуровський

Дякую, Віталію Анатолійовичу. І ще раз хочу нагадати, що ви маєте підготувати пропозиції щодо реформування напряму з захисту і управління інтелектуальною власністю. Цей напрям роботи охоплюватиме не лише ваш департамент інноваційної діяльності, але й інші підрозділи: наше управління економіки і фінансів, підрозділи, які опікуються навчальним процесом тощо. Тобто вам необхідно підготувати концептуальні пропозиції щодо реформування цього сегменту діяльності. Він у нас ідеологічно зберігся ще з радянських часів і суттєвих змін щодо роботи в ринкових умовах не зазнав. Тому прошу бути готовим на наступному тижні обговорити цю концепцію.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

1. Робота постійних комісій Вченої ради:

- в порядку громадського обговорення як проєкт нормативного документа МОН України оприлюднено зміни до умов прийому на навчання до закладів вищої освіти у 2021 році. Ці зміни розглянуто комісією з освітньої діяльності разом з ректоратом (Ю.І. Якименком, В.М. Можаровським) та напрацьовано відповідні пропозиції, які передано до Міністерства в установленому порядку;

- комісія з питань етики та академічної доброчесності завершила розгляд питання з порушення Кодексу честі при формуванні авторського складу наукової статті за участі вчених КПІ та Одеського національного політехнічного університету;

- сформовано і підготовлено до затвердження склад нової постійної комісії Вченої ради з питань соціально-виховної діяльності (керівник І.В.Коробко).

2. Стосовно участі у вирішенні завдань, визначених Координаційною радою з менеджменту науки:

- за поданням Вченої ради університету наказом МОН від 24.09.2020 р. № 1188 до переліку фахових видань від КПІ ім. Ігоря Сікорського включено ще один журнал категорії «А» та 8 журналів категорії «Б» , з яких 3 – як електронні періодичні видання;

- узгоджено організаційно-змістові засади розгляду на нараді у т.в.о. Міністра Сергія Шкарлета питання про доцільність і можливості виконання в університеті нового проєкту з космічної проблематики.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

1.1.Готується візит до КПІ Посла Аргентинської Республіки в Україні пані Мікусінські. Приймають керівники ДМС та ДНВР.

Тема зустрічі – можливість заснування в КПІ Українсько-Аргентинського центру, одним із напрямів діяльності якого буде культурологічний. Другим напрямом діяльності новостворюваного Центру буде співпраця у сфері ІТ – теорія і практика управління Інтернетом. У зв′язку з цим буде проведено онлайн-конференцію з Технічним університетом Буенос-Айреса і – в перспективі – підписання Угоди про співпрацю в цій сфері.

Також на особисте запрошення Посла Аргентини в Україні пані Мікусінські готуємо делегацію КПІ до участі 5–9 жовтня в 12-й сесії Південної школи з питань управління Інтернетом, Програми Аргентинської школи з питань управління Інтернетом, факультету економічних наук Університету Буенос-Айреса та ENACOM – Національної ради с питань комунікацій.

1.2. Співпрацюємо з Народним Урядом міста Гуанчжоу, провінція Гуандун, КНР, – побратима Києва (з 2 вересня 2020 року). Спільно з ДНВР готуємо входження КПІ до Альянсу університетів міст-побратимів м. Гуанчжоу.

1.3. В Анкарському університеті, Туреччина, проф. Ібіш завершив свою діяльність на посаді ректора. Новим ректором обрано професора Недже Юнувара. У зв′язку з цим надіслано листа-подяку проф. Ібішу за розвиток співпраці з КПІ, зокрема у сфері освітніх програм з атомної енергетики, а також вітального листа новому ректору Анкарського університету. Планується, що цього року студенти університету приїдуть на навчання на магістерських програмах КПІ за напрямом атомної енергетики.

1.4. Спільно із В.А. Пасічником та Б.І. Дудою опрацьовуємо пропозиції, що містяться в листі від Хенріка Розвадовського щодо співпраці у сфері літакобудування.

1.5. Серед домовленостей, досягнутих на перемовинах квітня–серпня поточного року, які нині реалізуються, узгоджується текст меморандуму, а також дата, час і церемонія його онлайн-підписання, про організацію в КПІ, на пропозицію колишнього Посла Кореї в Україні Лі Янгу, школи з підготовки фахівців з ремонту ескалаторів та ліфтів. Фінансування цього проєкту здійснить корейська компанія Самсунг.

1.6. Із застосуванням дистанційних технологій проведено та готується до проведення низка міжнародних заходів:

1.6.1. Ecole Polytechnique запросила студентів КПІ взяти участь у Перших віртуальних днях відкритих дверей Ecole Polytechnique 10 жовтня 2020 року. Це унікальна нагода ознайомитись із програмами, галузями досліджень та можливостями для інновацій та підприємництва Ecole Polytechnique. За координації Ю.І. Якименка працюємо в цьому напрямі з А.А. Мельниченком, В.А. Пасічником, Н.В. Семінською, І.Г. Малюковою.

2. Робота щодо організації набору іноземних громадян на навчання в КПІ

2.1. Кількісні характеристики перебігу вступної кампанії станом на 02 жовтня 2020 р. такі:

- усього зараховано 218 іноземців (торік було 219), але ще маємо в своєму розпорядженні два тижні;
- видано запрошень на навчання 244 (торік було видано 350).

2.2. Координаційна рада з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського та роботи з ними в період навчання здійснює практичні дії з метою досягти змін на краще вже в цьому році.

За результатами нещодавньої зустрічі з Надзвичайним і Повноважним Послом Республіки Узбекистан в Україні Алішером Курмановим та візиту до КПІ першого секретаря-консула Посольства Б.Ю. Ібрагімова і обговорення механізмів взаємодії з питань збільшення контингенту громадян Узбекистану на навчанні в КПІ. Керівники ЦМО готують план заходів для реалізації домовленостей, яких було досягнуто в ході контактів із зазначеними дипломатами (домовились про десять кроків, які треба здійснити спільно з Посольством).

Працюємо над реалізацією домовленостей, досягнутих при зустрічі Надзвичайного і Повноважного Посла Ісламської Республіки Пакистан в Україні Захід Мубашир Шейха та заступника голови місії в Україні Зеб Алам Хан Таккара з проректором С.І.Сидоренком, членом ректорату Б.І.Дудою з питань розвитку співпраці у сфері освіти, збільшення кількості громадян Пакистану на навчанні в КПІ.

Готуємо візит до КПІ заступника голови місії Зеб Алам Хан Таккара для детальнішого знайомства з КПІ та вивчення можливостей навчання громадян Пакистану в КПІ. Посол Пакистану надасть сприяння встановленню договірних відносин КПІ із обраними з боку КПІ 2-3 провідними технічними університетами Пакистану.

ДМС обирає із 4-х провідних університетів Пакистану, рекомендованих Посольством, ті, з якими КПІ, за підтримки посольства, розпочне контакти для встановлення договірних відносин. За цими договірними відносинами університети Пакистану-партнери КПІ почнуть направляти громадян Пакистану на навчання до КПІ.

Візит до КПІ Тимчасово повіреного у справах Федеративної Республіки Нігерія в Україні плануємо на 9 жовтня 2020 року об 11:00. Крім основної програми, типової для візитів з метою посилення співпраці у сфері освіти, тимчасово повірений також хотів би організувати інтерактивну сесію зі студентами з Нігерії, які навчаються в КПІ.

Важливими кроками Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ минулого тижня стали дві установчі наради:

● щодо можливих кроків для вирішення важливої проблеми – створення протягом трьох років комфортних умов для проживання 1500–1600 іноземних громадян – таке завдання визначено «Стратегією розвитку КПІ до 2025 року» (за участю проректора В.А. Кондратюка та директора студмістечка О.А. Іщенка). За тиждень відповідні пропозиції будуть готові для розгляду на засіданні Координаційної ради і в подальшому – для розгляду першим проректором Ю.І. Якименком і ректором М.З. Згуровським;

● щодо інвентаризації реально готових до запуску англомовних освітніх програм університету як першого кроку на шляху впровадження англомовного навчання за всіма освітніми програмами університету (за участю проректора А.А. Мельниченка).

3. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

3.1. Продовжуємо спільно з проректором з наукової роботи В.А. Пасічником виконання доручення ректора від 6 квітня 2020 року щодо організації системної роботи з підготовки та подання заявок на гранти за кожним з перспективних напрямів (кластерів та галузей діяльності), запрошуючи до неї відповідних партнерів з Євросоюзу.

Завершується аналіз результатів опитування 270 керівників реально діючих наукових груп з питань забезпечення підвищення ефективності та результативності міжнародної проєктно-грантової діяльності.

3.2. Спільно з проректором В.А. Пасічником залучаємо якомога більше керівників реально діючих наукових груп КПІ до участі в семінарі-тренінгу «Фандрайзинг. Написання проєктів. Успішні кейси», який організовують два наших Національних контактних пункти при КПІ спільно із Сумським національним аграрним університетом і який відбудеться 6–7 жовтня.

4. Робота групи із забезпечення позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

4.1. На минулому тижні керівний склад за участю Ю.І. Якименка, А.А. Мельниченка, В.А. Пасічника, С.І. Сидоренка, О.М. Новікова, О.А. Жученка розглянув результати КПІ в рейтингу THE (КПІ підтвердив свої минулорічні позиції – в інтервалі місць 1001+).

Графічне порівняння (представлення) позицій КПІ серед 9 університетів України, які увійшли до цьогорічного рейтингу ТНЕ, зробив О.А. Жученко.

Про двогодинну зустріч 25 вересня з керівником Стратегічного департаменту рейтингу ТНЕ паном Майклом Каруаном щодо методик побудови рeйтингу ТНЕ в цьому році (зокрема, про зміст параметру «Int.outlook»; про суттєву (в десять разів!) різницю в параметрах цитування Львівської політехніки і КПІ; про порівняльний перелік основних параметрів, за якими формуються три світових рейтинги: ТНЕ, КьюЕс, Шанхайський) – доповів С.І. Сидоренко.

Обговорювались також такі питання:

● Про організацію виконання пункту 7.4. "Програми заходів ректорату, спрямованих на посилення позицій КПІ в світових рейтингах", затвердженої в червні 2020 року:
сформувати єдину інформаційну систему накопичення даних для завантаження параметрів КПІ до світових рейтингів університетів ( ТНЕ, К'юЕс, Малтиренк, Шанхайського);

● Про формування у складі ДМС сектору супроводження взаємодії КПІ із світовими рейтингами університетів і кадрового наповнення сектору цьогорічними випускниками факультету соціології і права та Фізико-технічного інституту;

● Про формування пропозицій КПІ для рейтингу QS щодо бази даних академічних експертів і щодо бази даних експертів від роботодавців.

За дорученням наради 2 жовтня відбулася додаткова розмова з директором стратегічного департаменту всесвітнього рейтингу університетів ТНЕ Майклом Каруаном щодо розкриття для КПІ деталей «понятійного апарату» рейтингу ТНЕ: що означають складові п'яти параметрів рейтингу ТНЕ і на підставі яких кількісних даних вони формуються. Важливою є домовленість із Майклом Каруаном про його плани приїхати до КПІ в 2021 році.

У ході додаткової розмови 2 жовтня для КПІ були надані всі необхідні методики (чого поки що на некомерційній основі не досяг жоден інший університет України). Зроблено важливий крок у визначенні конкретних механізмів, за якими керівний склад університету може розпочати цілеспрямовану роботу – кожний за відповідним напрямом – з поліпшення відповідних кількісних складових, які визначають кожний із п'яти параметрів рейтингу ТНЕ.
ДМС тепер має наміри побудувати взаємодію з упорядниками рейтингів QS, Шанхайським та U-Multirank за тією ж схемою, за якою протягом останнього року ми будували взаємодію з упорядниками рейтингу ТНЕ.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Платежі в Казначействі проводяться своєчасно.

В основному закінчено реєстрацію договорів на проведення поточних ремонтів за рахунок загального фонду.

За рахунок загального фонду придбано для всіх підрозділів університету масок на 300,0 тис. грн та вогнегасників на 390,0 тис. грн, а також проведено обслуговування старих вогнегасників.

Виплачено заробітну плату за другу половину вересня з урахуванням премії за 3-й квартал і матеріальної допомоги на оздоровлення адміністративному, учбово-допоміжному та обслуговуючому персоналу.

Готуємо уточнений кошторис з урахуванням набору контрактних студентів та зменшення надходжень від надання інших послуг (ЦСХ, ЦКМ, ЦФВС). До кінця тижня цей кошторис буде готовий.

Працюємо над бюджетною та фінансовою звітністю за 3-й квартал для Казначейства, МОН України та податкової.

Перерахували на картки соціальну стипендію.

Узяли участь у засіданні Стипендіальноі комісії, призначено стипендію студентам першого курсу навчання. Після оформлення наказів стипендію буде нараховано.

Продовжуємо робити розрахунки сум відшкодування до бюджету студентам, які повторно навчаються за рахунок бюджетних коштів. Звернулося 65 студентів.

Є особливості у фінансуванні проєктів, які виграли гранти Національного Фонду досліджень. Спільно з НДЧ узгоджуємо низку проблем щодо фінансування накладних витрат, договорів підряду. Низку питань ми вже узгодили, щодо узгодження решти триває робота. Працюємо з НФД щоденно.

Спільно з НДЧ розроблено форму і підписано наказ про облік виконання наукових робіт та послуг, що фінансуються за рахунок спеціального фонду. Це дасть можливість на постійній основі мати інформацію про договори, які виконуються по кожному підрозділу, обсяг їх фінансування, стадію виконання та інше.

Підготовлено для розгляду на комісії форми для збору інформації щодо використання площ приміщень навчальних корпусів та наявності обладнання. Після її затвердження почнемо працювати з виконавцями і плануємо до середини листопада цю інформацію зібрати.

М.З.Згуровський

Від кого ви плануєте ці дані зібрати?

Л. Г. Субботіна

Від підрозділів, які повинні будуть надати інформацію щодо обладнання, придбаного коштом їхніх спецфондів.

М.З.Згуровський

А хіба на вашому балансі цього обладнання немає?

Л. Г. Субботіна

Що стосується обладнання, придбаного за рахунок коштів спецфондів підрозділів, то воно перебуває на балансах підрозділів.

М.З.Згуровський

А у вас є інтегрована база щодо цього обладнання? Тобто обладнання, яке поставлене на баланс підрозділів?

Л.Г.Субботіна

Така база в нас є, але ми плануємо структуризувати її по 8-ми групах – так, як у нашому обліку. Бо в нинішньому вигляді з нею важко працювати.

М.З.Згуровський

Мене турбує, що якщо нам упродовж, наприклад, 10 хвилин потрібно надати комусь відповідь щодо наявності якогось конкретного обладнання, а у вас такої інформації немає, це є проблемою. У вас на обліку має бути все, що закуплено коштом держави і є в нашому університеті. Повинна бути певна інтегрована база даних, щоб ви зі свого комп’ютера могли миттєво надати будь-яку інформацію з цього питання.

Л.Г.Субботіна

Така інформація в мене є, але вона поки що не рознесена по тих групах, про які я сказала.

М.З.Згуровський

А якщо у якоїсь комісії виникне питання щодо наявності певного обладнання в якомусь підрозділу?

Л.Г.Субботіна

З нашої бази даних я візьму таку інформацію. Але важко розглядати, що це за обладнання, коли воно придбане, який середній термін його використання тощо. Поки ця база не структуризована потрібно розбиратися, тому ми беремося за формування таких груп у нашій базі.

М.З.Згуровський

Ще одне питання. Ми придбали 300 тисяч масок, а засоби дезінфекції у нас є?

Л.Г.Субботіна

Засоби дезінфекції на замовлення підрозділів ми купуємо у постійному режимі. Для таких закупівель тендери не потрібні, тому коли заявки надходять, ми робимо чергову закупку.

М.З.Згуровський

Ще питання щодо масок, точніше про принципи їх розподілу. Ці принципи людям відомі? А також до співробітників доведено інформацію про те, яка кількість масок є, як вони розподілятимуться і таке інше?

Л.Г.Субботіна

Ми їх роздаємо відповідальним по підрозділах.

М.З.Згуровський

Це не зовсім те, про що я запитую. Бо про придбані маски і дезінфікуючі засоби знаєте ви і одна, дві відповідальні особи. А студенти, викладачі, співробітники про це можуть нічного не знати. Напевно, вам потрібно підготувати відповідне повідомлення для поширення по наших підрозділах, і доповнити його ще й інформацією про принципи розподілу цих засобів індивідуального захисту. Маріє Миколаївно Перестюк, підготуйте, будь ласка, спільно з Людмилою Григорівною таку інформацію, і поширте серед підрозділів. Люди мають про це знати.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Поселення нового заїзду студентів першого курсу, як і попереднього, на минулому тижні пройшло без проблем. Наразі відбувається поселення третього заїзду.

Щодо епідеміологічної ситуації. Хворіють двоє співробітників університету, які проживають у гуртожитках. Окрім того, один зі співробітників повністю одужав. Також, окрім співробітників, у нас хворіють дві студентки з гуртожитків №15 і №18. Вони хворіють безсимптомно і перебувають в ізоляторах своїх гуртожитків. Також захворів курсант ІСЗЗІ – киянин. Він перебуває вдома, але його група – це 11 курсантів – перебувають на самоізоляції в 12-му гуртожитку. Вони всі перехворіли на COVID-19 влітку і повинні мати імунітет, але їх все ж таки відправлено на самоізоляцію на два тижні. Крім того, ще 6 курсантів ІСЗЗІ, які проживають у 12-му гуртожитку, мають підвищену температуру. Їх також розміщено в ізоляторі гуртожитку, і в п’ятницю Інститут спецзв’язку організував їх тестування. Очікуємо отримати результати завтра. Але ці курсанти також перехворіли влітку, тому, швидше за все, це сезонний вірус.

М.З.Згуровський

Олександре Анатолійовичу, уся ця інформація, яку ви нам повідомили, є в нашому недільному дайджесті?

О. А. Іщенко

Так, вона є на каналі ДНВР.

Щодо ремонтів. Нині ремонтні роботи силами служби експлуатації гуртожитків виконуються на 5 об’єктах. Ще на 4 гуртожитках працюють підрядні організації. Готуємося також до початку опалювального сезону.

Щодо питань забезпечення правопорядку. Знову на території біля 18-го гуртожитку був підпал сміттєвого баку. Загасили його наші співробітники, але знову хтось викликав пожежників. Машина приїхала, але ми з гасінням полум'я впоралися власними силами. Хтось підпалює смітники і викликає пожежників. Ми написали заяву щодо цього до поліції.

М.З.Згуровський

А поліція цим займається? Чи ви просто написали заяву і на цьому все?

О. А. Іщенко

Займається. І патрулі нашої служби безпеки також.

М.З.Згуровський

А результат є? Слід зв’язатися з відділом поліції, який працює на нашій території. Ви з його керівником зустрічалися?

О. А. Іщенко

Так, зустрічалися, оформили всі документи.

М.З.Згуровський

Добре, коли повернеться В.А.Кондратюк, знову зустріньтеся з керівником цього підрозділу і нарешті покладіть край цьому питанню. Слід усе це зупинити. У нас для цього є відеокамери, є патрулі, є відповідні служби.

І ще раз наголошую на необхідності дотримання всіх вимог МОЗ.

Директор департаменту якості освітнього процесу О А. Жученко

Триває робота з акредитації освітніх програм – як внутрішньої, так і зовнішньої. Нині одну програму з соціальної роботи (факультет соціології і права) подано на акредитацію, і з 12 по 14 жовтня в нас буде працювати перша в цьому навчальному році експертна група з акредитації.

6 жовтня планується подання ще трьох освітніх програм факультету лінгвістики.

На 19 жовтня планується ще одна програма з авіаційної та ракетно-космічної техніки ІАТ.
Проведено нараду з керівництвом ІАТ щодо цієї освітньої програми, на якій вказано на її проблемні моменти і визначено шляхи їх усунення.

На цьому тижні було заплановано взяти участь у слуханнях Комітету Верховної Ради України з питань науки і освіти, але через оголошення карантину у Раді їх перенесено. Через це питання, які нас непокоять, особливо щодо плати за акредитацію освітніх програм, залишаються без відповіді.

Видано наказ і затверджено положення про проведення конкурсних процедур на заміщення вакантних посад викладачів. Тепер будемо поетапно оголошувати відповідні конкурси на заміщення посад.

Директор науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Відповідно до Наказу МОН України від 24 вересня 2020 № 1188 (додаток 5) 2 журнали КПІ – «Енергетика: економіка, технології, екологія» (технічні науки, спеціальності – 101, 141, 142, 143, 144, 145) та «Вісник НТУУ "КПІ". Політологія. Соціологія. Право» (юридичні науки, спеціальність – 081; політичні, соціологічні науки, спеціальності – 052, 054) – увійшли до переліку фахових за категорією «Б». У 7-ми фахових журналів КПІ розширено перелік спеціальностей.

Усього станом на 2 жовтня 2020 року 23 журнали КПІ включено до переліку фахових, з них 4 – до категорії «А», 19 – до категорії «Б».

Минулого тижня ми відзначили Всеукраїнський день бібліотек онлайн. Під час цього заходу зробили звіт за 4 роки нашої роботи. Власне, ця зустріч так і називалася – «Бібліотека разом з тобою: Стратегія Бібліотеки КПІ 2017-2020 рр.». Її запис можна подивитися тут:
https://www.facebook.com/LibraryKPI/videos/3098415286937439 .

З 6 по 9 жовтня у нас проходитиме Друга міжнародна науково-практична конференція «Стратегії розвитку бібліотек: від ідеї до втілення». Участь у ній братимуть представники 5 країн – зареєструвалося понад 150 осіб.

Решту своїх завдань бібліотека виконує в робочому порядку.

М.З.Згуровський

Дякую, Оксано Миколаївно. Гарне ви зробили відео. Важливо його поширити за межі університету – це також наша візитівка.

О.М.Бруй

Ми вдячні нашій Медіалабораторії – вони дуже нам допомогли і зробили відео дуже професійно.

М.З.Згуровський

Так, вони це роблять професійно. Продовжуйте також роботу з нашими виданнями – це для університету дуже важлива справа. І, звісно, продовжуйте системну роботу із впровадження принципів академічної доброчесності. Це має бути не якась разова акція, а системна робота, що впливатиме на свідомість молоді. Це робота суто виховного характеру і проводитися вона має спільно з ДНВР.

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

Ми продовжуємо роботу із впровадження програми «Мегаполіс». Через хворобу співробітників деякі терміни трохи зсунулися в часі – зокрема, щодо підключення до зовнішньої програми Системи електронної взаємодії органів влади. Думаю, на цьому тижні ми вже зможемо подати документи на тендер, щоб укласти відповідну угоду.

З цього тижня мало початися тестування супроводження наказів і вихідних листів, але воно зсувається на один тиждень.

Також ми зібрали інформацію про мінімально необхідну кількість додаткових робочих місць для програми «Мегаполіс» – їх приблизно 120. Причому половину з них факультети готові придбати власним коштом. Ми з цією пропозицією будемо виходити до департаменту економіки і фінансів і просити провести тендер для закупівлі додаткових робочих місць і встановлення їх у підрозділах.

Щодо роботи відділу кадрів. У зв’язку з підозрою про захворювання на коронавірус двох їхніх керівних співробітників, вони сьогодні робитимуть тести, і після отримання результатів ми прийматимемо відповідне рішення.

Голова об'єднаного профкому КПІ М. О. Безуглий

Працюємо в штатному режимі, беремо також участь у заходах міського рівня.

М.З.Згуровський

Хочу запитати: чи профспілки щось думають про відтермінування рішення про підвищення заробітної плати педагогічним працівникам?

М. О. Безуглий

Насправді не відкладається, бо з 1 січня зарплата за першим тарифним розрядом піднімається на 20%, що потягне за собою і підвищення зарплати за посадами, які відносяться до решти тарифних розрядів. Що стосується постанови ВР № 822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки», її відклали торік, і отримано повідомлення, що знов її впровадження відкладають на рік. Заходи, в яких ми як профспілкова організація братимемо участь, плануються, але чи вдасться це питання зрушити з місця, – невідомо.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Так само, як і минулого тижня – основа наша робота з першим курсом, особливо у питаннях поселення. На цьому тижні заїхав Фізтех – там з 300 осіб більше ніж 100 іногородніх, яким потрібно допомогти. Крім того, займаємося видачею безкоштовних абонементів на відвідування басейну. І очікуємо від ДНВР списків на замовлення пільгових єдиних квитків для студентів.

Дата події