Кроки впровадження ідей болонського процессу в НТУУ «КПІ»
Завдання щодо впровадження |
Результати впровадження |
Болонська декларація (1999 р.) |
|
1. Прийняття системи прозорих та порівнянних ступенів, зокрема, за допомогою Додатку до диплома з метою полегшення працевлаштування громадян Європи. |
1. Всім студентамвипускникам видається Додаток до диплому т.з. «європейського зразка». |
2. Прийняття двоциклічної підготовки фахівців з вищою освітою. |
2. Навчання студентів проводиться за програмами двох рівнів вищої освіти: першому (бакалаврському) та другому (магістерському). |
3. Запровадження системи кредитів. |
3. Для планування освітнього процесу й оцінювання результатів навчання використовується європейська кредитнотрансферна система (ЄКТС). |
4. Сприяння мобільності студентів у процесі набуття освіти, викладачів, дослідників. |
4. У Департаменті навчальновиховної роботи створено відділ академічної мобільності. Щорічно у програмі мобільності приймають участь до 200 студентів і аспірантів. |
5. Сприяння розвитку європейського виміру у вищій освіті відносно співпраці між навчальними закладами, розробки схем мобільності, створення інтегрованих програм навчання і досліджень. |
5. В університеті діють договори щодо співпраці з 13 закордонними університетами. Створені інтегровані програми підготовки магістрPhD. |
Берлінське комюніке (2003 р.) |
|
6. Додати до двох циклів вищої освіти докторський рівень (PhD ), як третій цикл у Болонському процесі. |
6. Заплановано розроблення принципів підготовки докторів філософії, змісту освітньої складової програми та технології навчання. |
Бергенське комюніке (2005 р.) |
|
7. Завдання щодо детальній розробці національних структур кваліфікацій. |
7. Здійснюється розроблення Стандартів вищої освіти та Освітніх програм за новими спеціальностями відповідно до Національної рамки кваліфікацій. |
8. Затвердження європейських стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в ЄПВО. |
8. Вимоги європейських стандартів і рекомендацій щодо забезпечення якості в ЄПВО враховані при побудові університетської системи забезпечення якості освітньої діяльності. |
Лондонське комюніке (2007 р.) |
|
9. Підтвердження намірів зробити вищу освіту ключовим елементом сталого розвитку. |
9. Проблеми сталого розвитку суспільства є темою наукових досліджень в університеті. До магістерських програм включено навчальну дисципліну «Основи сталого розвитку суспільства». |
Льовенське комюніке (2009 р.) |
|
10. Навчання заради майбутнього: пріоритети вищої освіти у наступному десятилітті:
|
10. Прийом студентів за результатами ЗНО. Забезпечення доступності навчання для абітурієнтів з обмеженими можливостями. Запропоновані програми підвищення кваліфікації. Діють ярмарки професій, що сприяють працевлаштуванню випускників. Студентам надається на вибір не менш ніж 25 % навчальних дисциплін. Студентам, які поєднують навчання з роботою надається необхідна академічна свобода. |
Бухарестське комюніке (2012 р.) |
|
11. Забезпечення якості вищої освіти. |
11. Щорічно проблеми забезпечення якості освіти, показники якості розглядаються Вченою та Методичною радами університету. На регулярній основі навчально-методичним відділом проводиться аналіз інформаційно-методичного забезпечення освітнього процесу на кафедрах, як важливішого чинника якості освіти. |
Єреванське комюніке (2015 р.) |
|
12. Забезпечити право на освіту и переміщення студентів конфліктних зон. |
12. В університеті забезпечені пріоритетні умови для продовження навчання студентів з Донбасу |
13. Зробити вищу освіту більш соціальною. |
13. В університеті діє програма соціальної та академічної допомоги соціально незахищеним студентам. |