Студенти Видавничо-поліграфічного інституту НТУУ «КПІ» знову приймали гостя. До нас завітав директор Інституту журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка, член Національної спілки журналістів України, голова Науково-методичної комісії з журналістики та інформації при МОН України, член  експертної ради ВАК України з соціальних комунікацій доктор філологічних наук, професор Володимир Володимирович Різун.

Володимир Володимирович Різун – автор численних підручників і навчальних посібників, серед яких популярні «Теорія масової комунікації», «Маси», «Літературне редагування», «Методи наукових досліджень у журналістикознавстві» (у співавторстві з Т.В.Скотниковою), «Лінгвістика впливу» (у співавторстві з Н.Ф.Непийводою і В.М.Корнєєвим), «Сучасна українська мова» (у співавторстві з О.Д.Пономаревим, Л.Ю.Шевченко та ін.), а також автор телепередач «Живе слово», «Говоримо українською», радіопрограм «Право на слово», «Вечірній променад».

Найважливіше питання, що цікавить студентів, – їх майбутня спеціальність «Соціальні комунікації». На думку професора В.В.Різуна, просте перейменування ЗМІ на ЗМК, журналіста на професійного комуніканта ще не вирішує питання нової науки. Професіоналами у сфері масової комунікації є не тільки журналісти, а й рекламісти, піарники, видавці й редактори, іміджмейкери, політики, прес-секретарі, лектори, пропагандисти, агітатори, проповідники. Масове спілкування – це вид соціальної комунікації, воно впливає на роботу журналіста, рекламіста, видавця, фахівця зі зв’язків із громадськістю. Якщо з теорії комунікації справи ще більш-менш, то з теорією, власне, масової комунікації справи кепські. Вона не може чітко виокремитися із загальної теорії спілкування, науковці жонглюють термінами, вдаючись до еклектики знань не тільки зі сфери загального, міжособистісного і масового спілкування, а й зі сфери інших наук. Журналістика, що зароджувалася в лоні масового спілкування і чинить на нього величезний вплив, є найбільш яскравою представницею масової комунікації. Журналістика може працювати не тільки з масою, а й з особистістю, та ще й допомагати їй у боротьбі з масифікацією власного я, але наскільки ефективно вона буде існувати поза середовищем масового спілкування – це питання, що потребує вирішення майбутніх поколінь журналістів і редакторів. «Твори себе сам», – закликає молодих колег В.В.Різун і пояснює, що успіх масової комунікації тримається на довірі комунікатів до комунікантів. Освічена людина повинна виховувати в собі критичне ставлення до всього, але не перетворюватися в критикана, циніка, Хому з невірів. Вона має замислюватися над тим, яку місію виконує в суспільстві.

Вікторія Стехіна, доц. каф. видавничої справи та редагування ВПІ