В Інституті енергозбереження та енергоменеджменту КПІ впроваджено сертифікатну програму, присвячену розв‘язанню проблем водневої енергетики, водних технологій, енергетики й транспорту. Енергетична асоціація «Українська Воднева Рада» надала інституту автоматизований мехатронний транспортний комплекс — автомобіль Toyota, що працює на водні.
«Це дійсно одна з найсучасніших технологій з використання водню, що існує на сьогодні у світі. Водень є паливом для водневого паливного елемента, паливний елемент генерує електрику, і таким чином приводиться в рух через електродвигун автомобіля. Цей стенд — приклад сучасної альтернативної технології декарбонізації саме в транспорті. Там узагалі немає вихлопу — вихлопна труба навіть не передбачена. Таких автомобілів в Україні, за моїми даними, два — і один з них у нас. В Європі їх дуже мало, вони сконцентровані здебільшого в Японії», — говорить завідувач кафедри автоматизації електротехнічних та мехатронних комплексів Сергій Бойченко.
На моделі автомобіля студенти робитимуть практичні та лабораторні роботи: вивчатимуть конструкцію автомобіля, метод її роботи, намагатимуться удосконалити систему. Ще одна з місій проєкту — популяризація сучасних технологій у транспорті.
«Ми бачимо, що в Україні водневі автомобілі мають піти за сценарієм електромобілів. Спочатку це була дуже незвична історія, але тепер їх в Україні багато, для них є уся необхідна інфраструктура й вони динамічно розвиваються. Одне з питань, яким ми займаємося, — розроблення водневих заправок, підготовка методичної бази. З документом про проходження нашої програми магістр буде конкурентнішим і затребуванішим на ринку праці», — говорить Сергій Бойченко.
«Узагалі, за воднем майбутнє. В перспективі автомобілі й будівлі використовуватимуть водневий паливний елемент. І так само водень можна використовувати для генерування електричної енергії, а це – скорочення викидів вуглекислого газу», — стверджує магістр-науковець 2-го курсу Михайло Антоненко.