Інформація про засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 18 липня 2022 року

18 липня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.

Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, Є.В.Кулик, М.О.Безуглий, Є.Малкіна, І.Степанюк.

Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:

1. Завершено семестровий контроль з урахуванням ліквідації академічної заборгованості. За підсумками сесії і результатів ліквідації заборгованості орієнтовно буде відраховано до 200 студентів (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).

2. Відбулася нарада представників навчальних департаментів за участі проректора з адміністративної роботи, директора Студмістечка і представників відділу цивільного захисту. Обговорювалися питання підготовки до нового навчального року з урахуванням результатів опитування здобувачів освіти. Орієнтовно 70% студентів не готові до повноцінного очного навчання. На підставі аналізу кількості місць в укриттях, результатів перевірки ДСНС та ін. було розроблено моделі щодо можливого початку навчального року. Найбільш актуальною на сьогодні є модель гнучкого поєднання дистанційних технологій з елементами очного навчання (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Ю.В.Нестеренко).

3. Підписано законопроект щодо повернення повноцінних відпусток науково-педагогічним працівникам терміном 56 днів. За рішенням керівника закладу освіти НПП може надаватися можливість повноцінного використання відпустки. З урахуванням фінансової спроможності університету та з метою не накопичення НПП відпусток пропонується скористатися цією можливістю і додатково використати відпустки, які вони мають, до початку нового навчального року (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Л.П.Андрейчук).

4. Завершилася реєстрація вступників до магістратури для участі у магістерському тесті навчальної компетенції (МТНК) для вступу на спеціальності 051 Економіка, 054 Соціологія, 061 Журналістика, 073 Менеджмент, 075 Маркетинг, 281 Публічне управління та адміністрування та у магістерському комплексному тесті (МКТ) для вступу на спеціальність 081 Право. Через систему «Електронний кампус» подали заяви для реєстрації 290 випускників КПІ цього року. Через спеціальний ресурс Приймальної комісії зареєструвалося 56 вступників з інших ЗВО України та випускників КПІ попередніх років (А.А.Мельниченко, О.А.Жученко, Н.В.Семінська).

5. Приймальна комісія спільно з ДНВР продовжує активно консультувати вступників за допомогою чатів, електронної пошти, телефоном та особисто. Приймальною комісією реалізовано два додаткових модулі – для подання документів вступниками з тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської областей, лінії зіткнення, Автономної Республіки Крим та для подання документів вступниками з особливо небезпечної території – населених пунктів, які знаходяться в окупації та в зоні ведення активних бойових дій. Зареєстровано 43 заяви від таких вступників (В.М.Можаровський, Н.В.Семінсська).

6. На виконання вимог МОН України підготовлено критерії участі в конкурсі при розподілі обсягів державного замовлення на підготовку магістрів на основі здобутого освітнього ступеня бакалавра. За пропозиціями, які будуть надіслані до МОН, КПІ претендує на 1783 бюджетних місця в магістратуру, окрім спеціальності «Право», яка за широким  конкурсом окремо увійде до цієї кількості (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).

7. Оновлено інформацію в ЄДБО щодо конкурсних пропозицій по бакалаврату. Для КПІ конкурсна  ситуація залишається без змін. Кількість місць державного замовлення, які ми можемо отримати, було враховано МОН в повному обсязі (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).

8. Відбувся візит голови Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти. Під час зустрічі обговорено актуальні питання проведення акредитації освітніх програм під час воєнного стану, міжнародної акредитації освітніх програм КПІ, функціонування незалежних центрів з міжнародної акредитації тощо (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Б.І.Дуда).

9. Затверджено графік навчального процесу на 2022-2023 навчальний рік за заочною формою навчання (А.А.Мельниченко, О.А.Жученко, Н.В.Семінська).

10. Триває робота з формування навчальних груп та лекційних потоків з урахуванням результатів вибору навчальних дисциплін здобувачами вищої освіти (декани факультетів, директори інститутів).

11. 15 липня завершився прийом документів до аспірантури. Шляхом реєстрації заявили про свої наміри вступити до аспірантури 367 осіб. Подали заяви – 330 осіб. За кількістю бюджетних аспірантів КПІ упродовж останніх двох років залишається лідером по прийому до аспірантури (А.А.Мельниченко).

12. Продовжуються підготовчі роботи до проведення національного мультипредметного тесту в навчальних класах КПІ. Працівники тимчасових екзаменаційних центрів університету пройшли навчання на тему: «Робота старших інструкторів в аудиторіях тимчасових екзаменаційних центрів» (А.А.Мельниченко).

13. Затверджено нову редакцію Положення про науково-методичні комісії університету зі спеціальностей, групи забезпечення та гарантів освітніх програм (А.А.Мельниченко).

14. Затверджено у новій редакції Положення про розроблення, затвердження, моніторинг та перегляд освітніх програм (А.А.Мельниченко).

15. Суттєво посилено моніторинг дистанційних навчальних курсів, розміщених на платформі «SikorskyChallenge» (А.А.Мельниченко).

16. Здійснюється робота з підготовки до проведення практики студентів 4-го курсу бакалаврату. Розглядається можливість проходження практики за кордоном за наявності реальних договорів із закордонними університетами (А.А.Мельниченко).

17. Поновлюється підписання договорів про дуальну освіту. Уже підписано договір про дуальну освіту з Київським заводом автоматики (Г.С.Тимчик).

18. За результатами опитування, 30% викладачів однією з проблем у роботі вважають перевантаженість, викликану виконанням «бюрократичної» роботи (проректори університету)

19. Держспецзв'язком погоджено технічне завдання з сертифікації захисту інформації – отримання КПІ відповідного сертифікату на веб портал університету (А.А.Мельниченко).

20. Факультетами/інститутами оформлено та подано звіти за результатами семестрового контролю. Загалом за підсумками перескладань відраховано 171 студента денної форми і 31 студента заочної форми навчання. Усього протягом семестру відраховано 372 студенти (Н.В.Семінська, А.А.Мельниченко).

21. До 20 липня подовжено моніторинг щодо готовності НПП та студентів до нового навчального року. Опитування пройшли 10274 студенти (орієнтовно 80%), 1886 викладачів (орієнтовно 70%). Станом на 18 липня кількість викладачів, які готові викладати в офлайн режимі, складає 61,1% від опитаних, дистанційно – 24,7% від опитаних. Кількість студентів, які готові навчатися в офлайн режимі складає 68,9% від опитаних, дистанційно – 20,8% від опитаних, важко відповісти – 9,7% (Н.В.Семінська, А.А.Мельниченко).

22. Підготовлено проект наказу та документи щодо відшкодування коштів за попереднє навчання студентами, які повторно вступатимуть до КПІ на 1 курс (Н.В.Семінська, Л.М.Субботіна, Є.В.Дергачов).

23. Відбулося засідання стипендіальної комісії університету, на якому затверджено реєстри студентів, яким призначено академічні стипендії за результатами літнього семестрового контролю 2021/2022 н.р. (Н.В.Семінська).

24. Проведено онлайн марафон з написання Мотиваційного листа від РТФ, під час якого було висвітлено структуру мотиваційного листа, особливості його написання, на що необхідно звернути особливу увагу тощо (Н.В.Семінська, Р.В.Антипенко).

25. Отримано графік проведення Національного мультипредметного тесту в тимчасовому екзаменаційному центрі КПІ ім. Ігоря Сікорського, який проходитиме 22 та 25 липня (Н.В.Семінська, А.А.Мельниченко).

26. Продовжується робота факультетів/інститутів по підписанню Договорів про співпрацю з компаніями/організаціями-партнерами КПІ. Упродовж тижня погоджено Договори з:

- Адвокатським об'єднанням «ЛЯХОВИЧ, СКРИЦЬКИЙ І ПАРТНЕРИ» (О.А.Акімова);

- ПАТ "ЗМІНА" (Ю.М.Сидоренко);

- ТОВ "Спец Аеро" (М.О.Кравченко);

- ТОВ «Антиплагіат» (О.М.Бруй);

- Інститутом надтвердих матеріалів імені В.М. Бакуля (І.А.Гришко);

- Державним науково-дослідним інститутом будівельних конструкцій (В.М.Жуйков).

27. Підписано договори щодо академічної мобільності з Університетом Адама Міцкевича (Польща), Університетом прикладних наук ім. Бальтазара Запрешича (Хорватія), Політехнічним університетом Порталегре (Португалія) (В.В.Ванін, О.М.Новіков, З.М.Корнєва).

28. На робочій нараді НДЧ, Центру 4.0 КПІ та Інноваційного холдингу «Сікорскі Челендж» обговорено питання підготовки проєктної заявки на конкурс програми Horizon Europe, яка стуснується інтеграції в європейську інноваційну екосистему (В.А.Пасічник, Ю.М.Сидоренко, І.Г.Малюкова).

29. На плановій нараді комплексної космічної програми обговорено питання поточного стану виконання проєктів, зокрема, виконання календарного плану-графіку по проєкту PolyITAN-HP-30 та погоджено календарний план виконання проєкту PlyITAN-12U (В.А.Пасічник, Ю.М.Сидоренко).

30. Спільно з ДНВР підготовлено 97 дипломів для нагородження студентів – учасників  І-го туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з галузей знань і спеціальностей у 2021/2022 навчальному році, а також 6 дипломів для студентів, які брали участь у Всеукраїнському конкурсі наукових робіт студентів і молодих вчених з міжнародною участю (В.А.Пасічник, Н.В.Семінська).

31. У рамках підготовки до укладання ліцензійної угоди на трансфер технології сформовано і надіслано змовнику комплект необхідних документів. Науковою групою НН ММІ підготовлено технічну пропозицію на комплексну технологію виготовлення деталі «Корпус монолітний» (В.А.Пасічник, І.А.Гришко).

32. Структурним підрозділам університету передано перелік тендерів, що можуть зацікавити (2 – КБ «Політехніка»; 1 - ФММ; 1 - НН ММІ; 1 - НН ФТІ). ДІТТ спільно з ФЕА підготовлено і через майданчик Prozorro подано тендерну пропозицію на надання науково-технічних послуг у сфері високовольтної техніки (В.А.Пасічник, О.С.Яндульський).

33. Проведено робочу зустріч із науковцями НН ІАТЕ щодо можливої участі КПІ ім. Ігоря Сікорського у проєктуванні типової енергоефективної теплиці сімейного плодоовочевого господарства (В.А.Пасічник, Є.М.Письменний).

34. До ДП «Укрпатент» подано 1 заявку на патент та 1 заявку на АПТ. Отримано 1 патент, 9 свідоцтв АПТ  (5 - НН ІАТЕ, 2 - ФММ, 1 - НН ІЕЕ, 1 - НН ІМЗ).

35. Відбулась робоча зустріч із заступником Міністра та технічними фахівцями Мінагрополітики та експертами КПІ ім. Ігоря Сікорського, на якому обговорено актуальне питання агросектору України, а також перспективи розширення співпраці (В.А.Пасічник).

36. Постійною комісією Вченої ради з освітньої діяльності, в порядку громадського обговорення, розпочато розгляд проекту наказу МОН України «Деякі питання формування і розміщення державного (регіонального) замовлення, поєднання спеціальностей (предметних спеціальностей), спеціалізацій та присвоєння професійних кваліфікацій здобувачам фахової передвищої, вищої освіти за спеціальностями галузі знань 01 «Освіта/Педагогіка» (В.І.Тимофєєв).

37. Постійною комісією Вченої ради з підготовки пропозицій до законодавчих і нормативних документів, в порядку громадського обговорення, завершено розгляд проекту Указу Президента України «Про внесення змін до деяких Указів Президента України щодо щорічних грантів Президента України молодим ученим та докторам наук». Напрацьовані зауваження та пропозиції надіслано до МОН (С.І.Бевз).

38. Радою з комплексної Космічної програми університету розглянуто подання Б.М. Рассамакіна про зміст і хід виконання плану-графіку робіт на розробку, виготовлення і підготовку до запуску наносупутника за проєктом «POLYITAN-30» (М.Ю.Ільченко).

39. На засіданні Президії НАН України підтримано результати розгляду виступу директора НН ФТІ Олексія Новікова на тему «Кібернетичний захист інформаційних технологій» (М.Ю.Ільченко, О.М.Новіков).

40. Продовжується співпраця з Альянсами європейських університетів з метою реалізації ідеї  надання фінансової і практичної допомоги університетам України шляхом формування програми  «партнерств» Альянсів європейських університетів з університетами України, які планується профінансувати Європейською Комісією. Відпрацьовуються рекомендації зустрічі 8 липня 2022 року ректорів та проректорів університетів України з делегатами Альянсу EPICUR – координатора в Європі по формуванню програми «партнерств» із 28-ма Альянсами європейських університетів. До цих 28-ми Альянсів від КПІ будуть направлені пропозиції про укладання «партнерств» з метою включення КПІ до фінансування проєктів, які до кінця серпня будуть подані на розгляд Європейської Комісії, а з жовтня – профінансовані.

41. З керівниками key stakeholder groups університету Шеффілду розпочато планування спільних з КПІ дій в освітньому процесі, включаючи мобільність (А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).

42. Керівництвом університету Шеффілду прийнято рішення про виділення 20 тис. фунтів стерлінгів на облаштування укриттів у КПІ.

43. Спільно з п. Вальдемаром Сівінські розпочато роботу з Конференцією ректорів технічних університетів Польщі стосовно запровадження фінансової і практичної допомоги університетам України і в «партнерствах» КПІ з технічними університетами Польщі.

44. Ведеться підготовка до запланованого на 21 липня 2022 р. візиту д-ра Ярі Куусісто (Jari Kuusisto) – ректора Університету Вааса (University of Vaasa), Фінляндія на його прохання.

45. Започатковано міжнародну проєктно-грантову діяльність новоствореного Студентського парламенту КПІ ім. Ігоря Сікорського. Сформовано першу групу талановитих, конструктивно налаштованих студентів і аспірантів, які зможуть подати, виграти і виконати перший міжнародний проєкт.

46. МОН України визначено порядок прийому на навчання іноземних громадян та осіб без громадянства. Ключовим питанням для іноземних громадян стала можливість дистанційного вступу до ЗВО. Для організації дистанційного набору необхідною вимогою є укладання угод з партнерськими для КПІ організаціями, що є резидентами країни походження вступників.

47. Координаційна рада з організації набору іноземних громадян на навчання в КПІ готує пропозиції для внесення доповнень до Положення про вступ абітурієнтів на навчання в КПІ у 2022 році (в частині вступу іноземних громадян).

48. Характеристики ходу вступної кампанії станом на 15.07.2022 р.: зараховано до бакалаврату – 8 іноземних громадян, до магістратури – 5.

49. На 23 липня 2022 запланована зустріч представників колективу працівників КПІ ім. Ігоря Сікорського з Предстоятелем Православної Церкви України Блаженнішим ЕПІФАНІЄМ – Митрополитом Київським і всієї України.

50. Надійшла пропозиція від проф. Бен Ван (Технічний університет Джорджії) та д-р Патрік Вай (США) читати лекції і вести наукову діяльність в НН ІМЗ та в НН ІПСА, у тому числі і дистанційно. Розпочато процедуру їх оформлення на роботу в КПІ.

51. Триває комплексна перевірка укриттів на території університету та студмістечка інспекторами ДСНС із залученням представників поліції та штабу цивільного захисту Солом'янської РДА. Про стан конструкцій і стан їх використання на сьогодні свідчать проміжні результати: є такі, що визнані зразковими і можуть використовуватися; можуть обмежено використовуватися; і непридатні для використання, де потрібно провести комплекс заходів, щоб ними можна було скористатися під час навчального процесу (В.А.Кондратюк).

52. Запущено процедури по закупівлі інвентарю та товарів, якими будуть комплектуватися укриття, здійснюється облаштування мережі інтернет, розроблено шаблони вказівників напрямку руху учасників освітнього процесу до евакуаційних приміщень та передано на узгодження в ДСНС (В.А.Кондратюк) .

53. Відбулася нарада із заступниками деканів з господарської роботи, де обговорювалися питання підготовки укриттів та готовності факультетів до початку навчального року, доручення доведені до виконавців і визначено терміни виконання (В.А.Кондратюк).

54. Службою головного енергетика перевірено стан резервних ліній електропередач високовольтної мережі на території університету. Також проведено заміну ламп денного освітлення і здійснено поточний ремонт мережі теплопостачання (В.А.Кондратюк).

55. Після проведення капітальних ремонтних робіт чаша басейну заповнена водою, і він розпочав приймати відвідувачів (В.А.Кондратюк).

56. Готуються можливі сценарії роботи університету в новому навчальному році виходячи з різної кількості студентів, які перебуватимуть в на його території, та умов фінансування й оплати комунальних послуг (В.А.Кондратюк).

57. Від благодійної організації НН ІЕЕ отримано антисептичні засоби та розчини, які передано до штабу цивільного захисту і буде поширено в укриттях перед початком навчального року (В.А.Кондратюк).

58. Центром студентського харчування проведено обстеження й інвентаризацію буфетів, розташованих в начальних корпусах, з метою підготовки до нового навчального року (В.А.Кондратюк).

59. Проведено практичні тренування чергових департаменту безпеки, які здійснюють патрулювання території університету (В.А.Кондратюк).

60. Проведено зустріч з представниками правоохоронних органів щодо запровадження відповідних елементів в систему централізованого спостереження університету (В.А.Кондратюк).

61. Зарплату за першу половину липня із загального бюджету перераховано на картки співробітників. Також є кошти для нарахування відпускних співробітникам університету (Л.Г.Субботіна).  

62. Отримали запит від МОН щодо студентів контрактників, які мешкають в районах бойових дій і не можуть сплатити за навчання, можливо оплата за них надійде з бюджету (Л.Г.Субботіна).

63. У студмістечку нині проживає 2841 мешканець. З ними проводяться інструктажі щодо правил евакуації під час повітряної тривоги. Тривають ремонти в 3, 9, 17, 19 гуртожитках та роботи з приведення укриттів до вимог воєнного часу  (О.А.Іщенко).

64. Науково-технічна бібліотека КПІ працює у штатному режимі. Зокрема, триває підбір літератури до силабусів. За тиждень надійшло 90 звернень на підготовку таких списків (Є.В.Кулик).

65. Починаються виплати працівникам, житло яких було зруйновано. На жаль, списки потерпілих продовжують поповнюватися (М.О.Безуглий).

66. Студенти доєдналися до спільного збору коштів на 10 машин для військових (Є.Малкіна).

67. Профком студентів продовжує збір гуманітарної допомоги для людей, які постраждали від злочинних дій рашистів. На минулому тижні зібрані речі і необхідні матеріали для ремонтів передано мешканцям Бородянки й навколишніх сіл, які пережили окупацію (І.Степанюк).

Дата події