Інформація про засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 23 травня 2022 року

23 травня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.

Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, О.М.Бруй, М.О.Безуглий, І Войтюк, І.Степанюк.

Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:

1. Забезпечується постійний супровід проведення освітнього процесу в дистанційному режимі. Завершується підготовка до семестрового контролю. Усі контрольні заходи в університеті переведено у форму заліків з усіх дисциплін. Крім того, завершується підготовка до випускної атестації, яка здійснюватиметься у формі, обраній випусковими кафедрами та самими студентами – у формі випускного іспиту чи захисту атестаційної роботи. Всі атестаційні комісії вже створено. Підготовлено наказ про графік роботи цих комісій на червень  (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко). 

2. Триває моніторинг проведення практики студентів 4 курсу. Здебільшого вона проходить у підрозділах університету, але частина студентів проходить її на підприємствах. Здійснюється контроль цієї роботи (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко). 

3. На виконання вимог законодавства та системи забезпечення якості вищої освіти видано наказ по університету про обов'язкове щорічне звітування науково-педагогічних працівників. Звітування відбувається в межах виконання умов контракту та   індивідуального плану роботи викладачів. У рамках цього звітування з 6 червня до 7 липня буде відкрито доступ до особистих кабінетів НПП в системі «Електронний         Кампус» (в модулі рейтингу), тобто викладачі матимуть можливість завантажувати результати  своєї роботи впродовж навчального року, що завершується (О.А.Жученко). 

4. Триває прийом документів на оголошений конкурс щодо заміщення посад завідувачів кафедр і НПП. Документи можна подавати як у паперовому вигляді, так і в електронному. Щодо заміщення посад викладачів – це продовження конкурсу, який було оголошено в лютому цього року до початку війни  для тих, у кого на той час завершувався термін дії контрактів (О.А.Жученко).    

5. На черговому засіданні Колегії НАЗЯВО було затверджено терміном на 5 років 2 освітні програми КПІ рівня PhD «Історія» та «Видавництво та поліграфія», оскільки вони проходили акредитацію за повною процедурою. Ще 13 програм рівня PhD, які через умови воєнного стану проходили акредитацію за спрощеною процедурою, отримали затвердження  терміном на 1 рік (О.А.Жученко).  

6. 15 травня розпочалася кампанія вступу до аспірантури. Документи приймаються спочатку в електронному вигляді, потім за можливості – в паперовому. Збільшено термін прийому документів – він триватиме до 15 липня. Документи подали вже 60 осіб.  Усього станом  на тепер в аспірантурі КПІ навчається 781 аспірант – це більше, ніж у минулі роки. Приблизно 10% аспірантів оформили академічні відпустки (А.А. Мельниченко).

7. Для забезпечення ефективного контролю освітнього процесу з завідувачами кафедр проведено  тренінг з роботи зі спеціально створеним у «ЕК» модулем завідувача кафедри. На ньому було представлено можливості та прийоми роботи з цим модулем,  його спроможності забезпечувати контроль роботи викладачів кафедр і адміністрування  освітнього процесу. За зауваженнями завідувачів кафедр інструменти модулю  удосконалюватимуться й надалі (А.А. Мельниченко, КБ ІС).

8. На виконання програми інформатизації університету триває моніторинг університетських інформаційних ресурсів. Одним із пунктів програми є також отримання сертифікату комплексної системи захисту інформації. Підготовлено і минулого тижня відправлено на затвердження технічне завдання, після чого проводитиметься робота щодо отримання такого документу на портал КПІ (А.А.Мельниченко, М.М.Перестюк, КБ ІС).

9. У межах підготовки до нового навчального року розпочато перевірку аудиторного фонду університету (А.А.Мельниченко, В.А.Кондратюк).

10. Підготовлено листа до МОН щодо отримання університетом за відповідною квотою обладнання супутникового Інтернету «Starlink» від компанії Ілона Маска (А.А.Мельниченко).

11. Розпочато роботу над створенням концептуальних засад оновлення освітнього процесу університету для наближення його до реалій «Індустрії 5.0». Певні складові цього в КПІ вже імплементовано, наприклад те, що стосується питань забезпечення сталого розвитку при підготовці магістрів, а деінде і в підготовці бакалаврів. Однак значний масив проблем ще має вирішуватися  (А.А.Мельниченко, М.Ю.Ільченко, В.А.Пасічник, декани факультетів/директори інститутів). 

12. Проведено чергову нараду щодо взаємодії Науково-технічної бібліотеки КПІ та залучення її ресурсів, інструментів і можливостей до освітнього процесу, а також створення на її базі освітнього хабу та оновлення методології навчання з відпрацюванням взаємодії основних стейк-холдерів і учасників освітнього процесу. Особливий наголос було зроблено на інтеграції бібліотечного сервісу з системою «Електронний Кампус» та іншими ресурсами (О.М.Бруй, В.А.Пасічник, А.А.Мельниченко, О.А.Жученко).

13. На запити щодо отримання документів про попередню освіту студентам та батькам студентів надано 49 копій документів. Усього з 24 лютого видано 285 копій таких документів  (Н.В.Семінська).

14.  ДНВР спільно з ДООП проводить роботу з переведення студентів 1-го  та старших курсів  на нові освітні програми (Н.В.Семінська, О.А.Жученко).

15. Працівники ДНВР узяли участь у черговій сесії тренінгу з інтернаціоналізації ЗВО (університет м.Ганновер, Німеччина) (Н.В.Семінська).

16. ДНВР зробило презентацію можливостей співпраці за проєктами академічної мобільності з Люблянським університетом (Словенія) (Н.В.Семінська, С.І.Сидоренко).

17. ДНВР спільно з ДМС підготували і направили на погодження договір про співпрацю з Університетом м. Бордо (Франція) та на підписання угоди про співпрацю з університетом Адама Міцкевича (Польща) (Н.В.Семінська, С.І.Сидоренко).

18. Спільно з Познанським університетом технологій організовано безкоштовну онлайн- школу для студентів КПІ, що навчаються за 12 галуззю (Н.В.Семінська, С.І.Сидоренко).

19. Здійснюється робота з представниками університету Ройтлінгене (ФРН) щодо постачання поліграфічного обладнання для видавництва «Політехніка» в межах  гуманітарної допомоги КПІ (Н.В.Семінська).

20. Опрацьовується постанова КМУ про академічну мобільність, якою врегульовується питання збереження стипендії здобувачам вищої освіти та НПП, що перебувають у періоді мобільності. Відтепер українська стипендія зберігається для таких здобувачів вищої освіти (Н.В.Семінська).

21. З ініціативи студентів та на замовлення волонтерської організації «Спільна справа» гуманітарний штаб університету зібрав та передав  допомогу (продукти харчування) мешканцям сіл навколо смт Іванків (Н.В.Семінська).

22. Розглянуто та погоджено питання подовження на 1 місяць виплат стипендії магістрам- наукового спрямування у зв'язку зі змінами у графіку навчального процесу. Також розглянуто питання щомісячної допомоги студентам пільгових категорії (Н.В.Семінська).

23. КПІ ім. Ігоря Сікорського отримав з нагоди Дня науки відзнаку Президії Національної академії наук України та Департаменту освіти та науки МОН за плідну співпрацю з КМАН у справі виховання майбутньої наукової зміни (Н.В.Семінська).

24. Підготовлено та видано «Каталог вступника» для вступників на бакалаврат  (Н.В.Семінська).

25. Проведено Дні відкритих дверей факультетів/інститутів ФБМІ, НН ІАТЕ, НН ВПІ, НН ІМЗ, ІХФ, НН ІТС, ФМФ та ФММ (в онлайн-режимі)  (Н.В.Семінська).

26. Організовано та проведено вебінар для студентів «З чого починається інженер?» від Renesas Electronics Corporation, а також «Управління проєктами в ІТ» від компанії GlobalLogic  (Н.В.Семінська).

27. На запрошення студентів ІТС 19 травня проведено розширену зустріч представників ректорату з адміністрацією інституту, студрадою та аспірантами. Представлено та обговорено питання досвіду і засад наукової та творчої діяльності молоді, яка навчається в ННІТС (М.З.Згуровський, М.Ю.Ільченко, проректори за напрямами).

28. Відновлено роботу 20 студентських гуртків науково-технічного спрямовування (Н.В.Семінська, факультети/інститути).

29. У Центрі консолідації студентів Студмістечком за підтримки Профкому студентів та ДНВР проведено щорічний турнір з шахів. Участь у ньому взяли участь 26 студентів (О.А.Іщенко, Н.В.Семінська, І.В.Степанюк).

30. З нагоди Всесвітнього дня вишиванки працівники ДНВР спільно з працівниками Науково-технічної бібліотеки університету та ЦКМ організували на Площі знань комплекс заходів для  студентів і викладачів: висадили кущі калини, провели  майстер-класи з виготовлення українських віночків, виготовили панно з картою України та провели танцювальний флешмоб від хіп-хоп колективу «HD-team» (Н.В.Семінська, О.В.Бруй, ЦКМ).

31. Напрацьовано пропозиції щодо удосконалення організаційного впливу й супроводу міжнародних проєктів і грантів. Виконувачем обов'язків завідувача відділу координації міжнародних проєктів призначено І.А.Владимирського (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

32. 20 травня від європейських партнерів отримано пропозицію долучитися до підготовки проєктної заявки за Програмою ЄС «Горизонт Європа» за тематикою виробництва водню для чистої енергетики і конструювання двигунів. Розпочато формування проєктної команди, до якої можуть долучитись науковці різних факультетів/інститутів (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

33. Відбулася  планова щотижнева нарада Координаційної ради Комплексної космічної програми університету. На ній обговорено і надано відповідь на запит Асоціації «Космос» щодо потреб у закупівлі закордонного обладнання, а також обговорено питання участі фахівців університету у формуванні Держаної стратегії розвитку космічної галузі (В.А.Пасічник).

34. До НФДУ надіслано листи-підтвердження спроможності і готовності університету повернутися до виконання робіт по всіх перехідних грантових проєктах (В.А.Пасічник).

35. Керівникам наукових тем повідомлено про можливість здійснювати закупівлі в період воєнного стану та про алгоритм дій для оформлення переліку предметів закупівлі, необхідних для виконання технічних завдань (В.А.Пасічник).

36. Визначено процедуру і відпрацьовано форму угоди щодо надання науково-технічних послуг університету з виробництва та реалізації продукції за власними технологіями. Для надання таких послуг слід отримати патент на складову технології та зареєструвати її в базі даних УкрІНТЕІ (В.А.Пасічник).

37. Підготовлено наказ «Про продовження виплати стипендій Кабінету Міністрів України для молодих учених». Зараз в КПІ ім. Ігоря Сікорського 6 стипендіатів (НН ІЕЕ, НН ІМЗ, НН ІТС, НН ММІ, ІХФ, ХТФ)  (В.А.Пасічник).

38.  У зв'язку зі змінами в кадровій структурі університету затверджено оновлений склад Технічної комісії КПІ ім. Ігоря Сікорського (В.А.Пасічник).

39. Укладено ліцензійний договір на винахід «Система дистиляції» (ТЕФ) (В.А.Пасічник).

40. Команда університетського «Центру 4.0» взяла участь у онлайн заходах «Camp for Selected BOWI Technology transfer experiments», де було обговорено питання ролі і функцій «Центру 4.0» на поточний рік при реалізації проекту «BOWI» (В.А.Пасічник).

41. Відбулася зустріч з фахівцями цифрового хабу «Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów» (PIAP HUB), де було узгоджено механізм надання послуг від PIAP HUB до українських МСП - переможців проекту BOWI (В.А.Пасічник).

42. Подано дві заявки на корисні моделі (ПБФ)  (В.А.Пасічник).

43. Представники КПІ взяли участь в онлайн-зустрічі МОН, присвяченій Дню Науки (В.А.Пасічник).

44. Підготовлено форми для розрахунку класифікаційної оцінки в рамках апробації методики атестації закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової діяльності (В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко).  

45. Комісія з міжнародної діяльності ініціювала питання участі вчених КПІ в здійсненні програми за кошти Міносвіти Німеччини «Цифрова Україна» в рамках взаємодії за напрямом «Цифрова міжнародна мобільність і співпраця» щодо створення вченими України і Німеччини спільних цифрових навчальних праць українською та німецькою  мовами (М.Ю.Ільченко, Л.С.Глоба).

46. Представники університету взяли участь у підготовці відповіді на запит Мінстратегпрому щодо пропозицій до проекту Стратегії розвитку космічної галузі України (М.Ю.Ільченко, В.А.Пасічник).

47. Члени Художньої ради розглянули питання вдосконалення монумента київським політехнікам, які загинули під час Другої світової війни (В.Й.Котовський, М.Ю.Ільченко).

48. За результатами зустрічі ректора зі студентським активом ІТС напрацьовано перелік конкретних дій для використання досвіду ІТС у діяльності університету, а також для науково-технічного супроводу застосування технології Starlink для інформатизації важкодоступних населених пунктів України (М.Ю.Ільченко).

49. Погоджено питання для винесення на розгляд чергового засідання Вченої ради 27 червня, зокрема щодо перспектив  впровадження технологій Індустрії 5.0 в освітню та наукову сфери (М.Ю.Ільченко, А.А.Мельниченко, В.А.Пасічник).

50. ДМС виконував доручення ректора щодо реалізації перспектив стати повноправними учасниками асоціацій університетів «ENHANCE Alliance», «PERSPELTYWY», BSUN, EUA, UNICA, CESAER, консорціуму за ініціативи Познанської політехніки та інших (С.І.Сидоренко).

51. Президентові університету штату Арізона та ректорові Познанської політехніки направлено пакети пропозицій про створення спільних інноваційних середовищ і можливих проєктів у сфері космічних досліджень (С.І.Сидоренко).

52. ДМС спільно з НДЧ завершує роботу з формування онлайн-форм для інформаційної платформи моніторингу кожної проєктної пропозиції з тих 110-ти, які були заявлені проєктними командами, а також інших, які є в проєктних порт фоліо кафедр і 272-х діючих наукових груп університету (С.І.Сидоренко, В.А.Пасічник).

53. У межах ініціативи Британських університетів щодо розвитку партнерства з університетами України «Ініціатива Єднання» 19 травня відбулася перша зустріч делегацій університету Шеффілду та КПІ на рівні проректорів і керівників міжнародних напрямів (С.І.Сидоренко).

54. На прохання університету Любляни (Республіка Словенія) представлено пакет проєктних пропозицій у сфері науки і технологій, який готується проєктними командами вчених КПІ (С.І.Сидоренко, В.А.Пасічник).

55. На рахунок «Фонду підтримки КПІ» надійшло 110 тис.грн від партнера КПІ в Японії компанії «Хьюмен Рісорція» (Human Resocia Co., Ltd.). Окрім того, отримано другий транш благодійної допомоги від Польської освітянської фундації «PERSPEKTYWY» в обсязі 100 тис.грн (С.І.Сидоренко).

56. У міжнародному інформаційному просторі здійснюється рекламно-інформаційна діяльність для залучення іноземних громадян на навчання в КПІ. Заявлено можливості навчання в КПІ в наступному навчальному році як у режимі онлайн, так і в офлайн-режимі (С.І.Сидоренко).

57. Здійснюється підготовка пропозицій до проєкту Положення МОН щодо особливостей набору іноземних громадян в 2022 році. ЦМО у координації з підрозділами готує пропозиції для формування Положення про прийом іноземних громадян на навчання у КПІ (С.І.Сидоренко).

58. Тривають роботи з облаштування нового парку вздовж вулиці Борщагівської. Працівники департаменту господарського роботи працюють над формуванням  центральної доріжки, сформовано центральну клумбу парку, укладено родючий грунт на клумбах і зелених зонах, виготовляються лави для в парку. Також тривають роботи з облаштування скверику за корпусом №1: сплановано його територію та розпочато  укладення бруківки на його хіднику, на поточному тижні цю роботу планується завершити (В.А.Кондратюк).

59. Завершено роботи зі створення студії для Медіалабораторії КПІ. Приміщення готове до початку роботи   за призначенням (В.А.Кондратюк).

60. Всі ремонтні роботи в університеті та в його підрозділах виконуються лише з використанням тих матеріалів, які було закуплено торік (В.А.Кондратюк).

61. На попередньому тижні проведено нараду з відділом цивільного захисту  університету. Обговорювалися питання щодо можливого початку нового навчального року з 1 вересня в офлайн-режимі й забезпечення учасників освітнього процесу укриттями. Створено комісію, яка перевіряє стан усіх місць, які можуть використовуватися для цього. На території Студмістечка таких – 19. У них одночасно можуть розміститися  9706 осіб. На території університету – також 19, у них можуть розміститися 19 968 людей. За результатами наради було проведено збори помічників деканів з господарської роботи, на яких було вказано на необхідність облаштування укриттів, які до цього не використовувалися, припливно-витяжною вентиляцією, безперебійним електропостачанням і забезпечення їх питною водою з розрахунку 0,5 літри на одну особу на 2 години перебування,  а також  аптечками   (В.А.Кондратюк, Ю.В.Нестеренко).

62. Заплановано провести 2 зустрічі зі студентами ІТС та їхніми науковими керівниками на предмет: 1) впровадження в практику роботи університету розробки Інституту в сфері штучного інтелекту та його залучення до вирішення питань забезпечення безпеки; 2) продовження роботи з облаштування за сприяння відповідних служб університету укриттів університету Інтернет-мережею з завершенням робіт до 25 серпня (В.А.Кондратюк, М.Ю.Ільченко).

63. Завершено ремонтні роботи в Центрі фізичного виховання та спорту. Планується наступного тижня заповнити водою басейн пущено воду  (В.А.Кондратюк).  

64. На попередньому тижні відбулася нарада з представниками відділу благоустрою Солом'янської РДА. Визначено види і терміни робіт з асфальтування ділянок на вулиці Янгеля і ремонту пішохідних доріжок навколо території університету. На цом утижні район планує цю роботу розпочати (В.А.Кондратюк).  

65. На попередньому тижні завершено виконання капітальних і поточних робіт в 9 та 15 начальних корпусах (В.А.Кондратюк).  

66. В університеті відновили роботу  дві їдальні від Центру студентського харчування – в корпусі №1 і в корпусі №31. Кількість їхніх відвідувачів зростає (В.А.Кондратюк).   

67. Отримали прохання співробітників університету, які воюють в лавах ЗСУ, передати їм деякі медикаменти. За допомогою партнерів університету з військового госпіталю  отримали і направили ці медикаменти в частини (В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко).

68. 26 травня планується провести черговий благодійний турнір з футзалу на користь ЗСУ. Початок о 16-00. Вже є заявки на участь від 5 команд, у тому числі й студентських. Запрошуються й інші команди студентів (В.А.Кондратюк, ЦФВС). 

69. Спеціально створена технічна група на цьому тижні відвідає Базу відпочинку «Політехнік» для організації там необхідних ремонтних робіт. Матеріали для цього знайдено  (В.А.Кондратюк)

70. Проведено 2 наради з представниками міського та районного управлінь поліції. Обговорювалися питання й впровадження сучасних інформаційних засобів безпеки та встановлення додаткових відеокамер там, де це необхідно  підвищення рівня безпеки на території університету. Відділ безпеки університету буде включено до міської системи «Безпечна столиця» (В.А.Кондратюк)

71. Наприкінці минулого тижня працівникам, які обслуговуються в «Приватбанку», було перераховано на картки аванс. Кошти працівникам, які обслуговуються в інших банках, буде перераховано впродовж 23 травня.  Перераховано ПДВ. Покрито заборгованість по Студмістечку за електроенергію. Готується до перерахування на картки стипендія студентам магістратури (Л.Г.Субботіна).

72. 20 травня було проведено засідання Бюджетної комісії. Ухвалено рішення, що завдяки відновленню умов для роботи в університеті в звичайному режимі, з 1 червня буде зупинено оплату вимушеного простою тим співробітникам, які її отримували (у квітні на ці цілі було спрямовано 12 млн гривень, у травні на це піде приблизно третина цієї суми). Ті співробітники, які не стануть до роботи, мають оформити чергову відпустку або відпустку за власний рахунок, інакше з ними може бути призупинено дію трудового договору. Крім того, на засіданні Бюджетної комісії  розподілено по підрозділах суми на надбавки. Ще одне рішення комісії – через брак коштів обмежити суми преміювання працівників університету в зв'язку з їхніми ювілейними датами сумою 1000 гривень (Л.Г.Субботіна).



73. Адміністрація Студмістечка продовжує приймати заяви на дистанційну процедуру  виселення від студентів, як і не мають змоги оформити відповідні документи особисто. Також здійснюється поселення тих студентів, які повертаються до університету, – таких з початку травня вже більше тисячі. Усього станом на тепер у гуртожитках проживають 1600 осіб. Ремонтні роботи місць загального користування проводяться силами служби експлуатації гуртожитків в гуртожитках №№3, 12, 14, 15 і 19.  Окрім того, в гуртожитку №9 працівники Виробничо-експлуатаційного комбінату виконують монтаж системи автоматичного пожежного сповіщення. Тривають роботи з благоустрою на території Студмістечка (О.А.Іщенко). 

74. Науково-технічна бібліотека надає всі послуги і консультації читачам і редакціям наукових журналів в офлайн-режимі. Проведено чергову зустріч з проректорами за напрямами на предмет інтеграції Бібліотеки в освітній процес. 26 травня планується провести вебінар «Знайома незнайомка база Web of Science Core Collection», де буде продемонстровано новий функціонал  цієї бази  і методика роботи з нею. Початок о 16-00 (О.М.Бруй).

75. Профком співробітників продовжує працювати з працівниками університету, які нині проходять службу в ЗСУ. Вивчається попит на організований дитячий відпочинок. Число бажаючих виявилося вдвічі більшим, ніж це передбачалося, тому проводиться закупівля додаткових путівок. Понад те, цього року працюватиме дитячий табір у Варшаві, тепер відпрацьовуються заходи щодо організації такого відпочинку (М.О.Безуглий).

76. Студентська рада університету готує студентську звітно-виборна  конференцію (її планується провести в суботу 28 травня) (І.Войтюк). 

77. Профком студентів завершив  проведення в онлайн-режимі благодійного Ярмарку на користь студентів КПІ, які служать у ЗСУ. Крім того, завершилося навчання студентів-волонтерів, які працюватимуть з людьми, які перебувають у посттравматичних станах. Також  триває підготовка до відзначення Дня захисту дітей (І.В.Степанюк).

Дата події