Інформація про чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 25 квітня 2022 року

25 квітня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань поліпшення організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та його безпеки університету.

Виступили: М.З.Згуровський, Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, О.М.Бруй, О.І.Шейко, І.Степанюк, І.Войтюк

Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено.

1. Освітній процес проводиться  як в синхронному, так і в асинхронному режимах.  Щоденно його відвідують приблизно 400 викладачів і більше 2000 студентів. Здійснюється вибірковий контроль через «Електронний Кампус» (ЕК) за проведенням занять. Триває підготовка до атестацій випускників бакалаврату. Сформовано атестаційні комісії. Розроблено відповідні методичні рекомендації і форми щодо складання бакалаврських атестаційних іспитів  (Ю.І.Якименко, М,М.Мельниченко).  

2. Студенти здійснюють вибір дисциплін за новою системою в системі MyKPI. Впродовж першої хвилі дисципліни вже обрали понад 80% студентів, які приступили до навчання. Розпочинається друга хвиля цієї процедури, повністю вона має завершитися до 5 травня. Ті студенти, які з об'єктивних причин не встигнуть цього зробити, зможуть обрати дисципліни влітку або в вересні (Ю.І.Якименко, М,М.Мельниченко).

3. Триває підготовка і завантаження робочих навчальних планів. Здійснюється формування штатів науково-педагогічних працівників з урахуванням особливостей  правового режиму воєнного стану (Ю.І.Якименко, М,М.Мельниченко).

4. Здійснюється формування планів акредитації освітніх програм на наступний навчальний рік, забезпечення їхнього кадрового потенціалу, формування списків гарантів ОП тощо (Ю.І.Якименко, М,М.Мельниченко).  

5. На минулому тижні розпочато підготовку до вступної кампанії.  Враховується те, що вона проводитиметься як у дистанційному, так і в очному режимах. Видано розпорядження по університету про формування штабів і відбіркових комісій факультетів та інститутів і про порядок їхньої роботи з визначенням функцій та їхніх можливостей щодо прийняття оперативних рішень про внесення певних змін у формат своєї роботи. Проведено нараду з представниками цих штабів. На поточному тижні МОН України має опублікувати новий порядок прийому. Після його публікації в університеті буде проведено засідання Приймальної комісії університету щодо початку кампанії (Ю.І.Якименко, М,М.Мельниченко, Приймальна комісія).

6. Триває підготовка наказів про проведення практики  для студентів 4-го курсу. Там, де змінено форму атестації, термін практики збільшено. Для тих, хто змінив форму атестації, підготовлено інформаційні листи. Практика у студентів бакалаврату починається з наступного тижня. Більша частина студентів проходитиме її дистанційно, але є частина тих, хто буде проходити практику на підприємствах (А.А.Мельниченко). 

7. Навчання за програмами доуніверситетської підготовки здійснюється за планом. Розпочинається безкоштовний курс за напрямом історії України для всіх слухачів. Надалі буде запущено нові напрями – підготовка до мультитесту (набір триває). Також з червня розпочнеться 8-місячний курс для школярів усіх класів і літній інтенсивний курс (М.М.Перестюк).  

8. Працівники Медіаплатформи працюють над створенням фільмів з історії КПІ та над поширенням інформації про університет (М.М.Перестюк).

9.   Прийнято рішення, що з огляду на ситуацію, що склалася в країні, проведення занять як в синхронному, так і в асинхронному режимах та інші складнощі в організації  освітнього процесу, комплексний моніторинг знань, який традиційно проводився у весняному семестрі, цієї весни не проводитиметься (Ректорат, М.М.Перестюк).

10. На минулому тижні відбулося засідання Бюджетної комісії.  На ньому затверджено розміри надбавок до окладів працівникам. Їхнє затвердження здійснено за принципами та критеріями, визначеними в рішенні Адміністративної ради університету. Максимальні надбавки отримали лише ті працівники, які працюють безпосередньо на своїх робочих місцях в університеті й забезпечують життєдіяльність його критичної інфраструктури. Порівняно з березнем отримано економію коштів в обсязі до 4 млн. грн. Слід забезпечувати заощадження коштів і надалі, оскільки обсяги бюджетного фінансування вишів скорочуватиметься (Ю.І.Якименко, Л.Г.Субботіна).

11. На засіданні Бюджетної комісії також розглянуто порядок роботи і оплати праці працівників у травні. Для тих, хто працюватиме офлайн, все залишатиметься без змін. Для тих, хто працюватиме дистанційно, – оплата проводитиметься лише обґрунтовано і, як правило, тільки в обсязі посадового окладу. Для тих, хто перебуває в режимі вимушеного простою, за поданням керівника оплата складатиме 2/3 посадового окладу. Якщо цей простій відбувається з ініціативи чи вини працівника, має оформлятися чергова відпустка, або відпустка за власний рахунок, або призупинення контракту. При цьому вимушений простій оформлюватиметься лише в тому випадку, якщо людина перебуває за межами Києва і надає довідку про реєстрацію як переміщена особа. Для тих, хто перебуває в Києві, вимушений простій оформлюватися не буде. Наказ по університету про порядок роботи і оплати  працівників буде видано на поточному тижні (Ю.І.Якименко, Л.Г.Субботіна, відділ кадрів).

12.   Питання фінансування заробітної платні – одне з найголовніших для університету. Тому планування і оптимізація витрат в нинішніх умовах виходять на перший план. В університеті працюють понад 2800 НПП, вирішення питання оплати їхньої праці є першочерговим, оскільки фактично вони є ключовою ланкою кадрів університету. Тож оптимізація системи оплати праці, виходячи з ситуації воєнного стану, – це головне завдання (Л.Г.Субботіна).

13. Крім того, на засіданні Бюджетної комісії створено робочу групу з вартості навчання за контрактом, яка  має розробити пропозиції щодо вартості такого навчання для студентів, а також структури оплати навчання для аспірантів і докторантів-контрактників. Враховуючи складну ситуацію в країні, мова про підвищення ціни за навчання не йде. Також розглянуто питання визначення вартості та порядку оплати проживання в гуртожитках наших студентів працівників, які належать до категорії переміщених осіб, та сімей студентів, які залишилися без житла. Насамкінець за поданням проректора В.А.Пасічника було розглянуто питання щодо фінансування наукових робіт, бюджетне фінансування яких прийшло з запізненням, і знайдено можливість виплатити з червня виконавцям кошти за той час, коли вони працювали без зарплати (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Л.Г.Субботіна, Профком).

14. Фінансування витрат за квітень проводиться в межах одержаних від МОН коштів. Департамент економіки та фінансів спільно з Бюджетною комісією працює над аналізом і над питаннями  корегування витрат. Проводиться робота з нарахування стипендії (Л.Г.Субботіна). 

15. ДНВР проводить постійні консультації з питань навчання. Особливо актуальним є питання щодо отримання сканованих копій атестату, сертифікатів ЗНО, отримання виписок з оцінками, отримання академічних довідок студентами, які не перебувають в мобільності, але хочуть потрапити на навчання до іноземних ЗВО (Н.В.Семінська).

16. Отримано майже 700 заявок для участі в програмах академічної мобільності. Опрацьовано та оформлено мобільність для 35 здобувачів вищої освіти (Н.В.Семінська).

17. ДНВР спільно з адміністрацією студмістечка організувало та провело 4-х годинний тренінг з надання домедичної допомоги «Вчусь рятувати життя», в якому взяли участь понад 50 студентів та викладачів (Н.В.Семінська, О.А.Іщенко). 

18. Представники ДНВР взяли участь у засіданні круглого столу Асоціації психологів вищої школи «Виклики сьогодення для психологів вищої школи у воєнний час». За результатами заходу заплановано проведення серії зустрічей з метою підтримки студентів та викладачів (Н.В.Семінська).

19. Проведено Дні відкритих дверей в ННІПСА, ФЕЛ, ФЕА, ННІАТ. За запитом шкіл з різних регіонів України розпочато проведення профорієнтаційних  зустрічей-презентацій з майбутніми вступниками. Минулого тижня проведено 7 презентацій для школярів Чигирина, Чернігова, Києва, Фастова, до яких долучилися понад 150 слухачів. За програмою проведення КПІАбітTalks відбулася зустріч із студенткою ФІОТ Сонею Павловою на тему «Ми можемо набагато більше, ніж нам здається, усі перешкоди у нас в голові. Чи потрібна вища освіта програмісту? Що слід очікувати, вступаючи на IT напрям в університет?» (Н.В.Семінська).

20. Підготовлено та передано документи на отримання премії міського голови.  Відібрано та передано до Солом'янської РДА інформацію на 6 кандидатів (1 викладачка та 5 студентів)  (Н.В.Семінська).

21. Напередодні Великодня постраждалим жителям міст Київщини студенти і працівники випікли і доставили в Бородянку 130 пасок (Н.В.Семінська, І.Степанюк).

22. Триває робота з активізації проєктно-грантової діяльності університету. Зокрема, продовжується спілкування з НПП, які перебувають за кордоном. Їм надаються консультації та сприяння в оформленні відносин з університетами та лаборатріями, з якими вони контактують (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

23. Відібрано проєкти, що подавались до НФДУ в 2021 році. Мета – визначення відповідності їхньої тематики пріоритетним напрямкам міжнародних науково-технічних програм (В.А.Пасічник).

24. Спільно з Інститутом післядипломної освіти підготовлено групу слухачів для проходження ними підвищення кваліфікації за програмою «Інтелектуальна власність: створення, використання, захист» (В.А.Пасічник, І.Г.Малюкова).

25. Підготовлено та направлено до МОН комплект документів на об'єкт національного надбання для отримання фінансування у 2022 р. (В.А.Пасічник).

26. Представники КПІ та члени його Наукового  товариства студентів та аспірантів взяли участь у Міжрегіональному науковому телемості «Вчені України єдині. Разом ми сильніші», організованому Черкаським ДТУ. У заході брали участь проректори семи технічних ЗВО України, а також представники студентства та молоді вчені (В.А.Пасічник).

27. У відповідності до Космічної програми університету для розгляду і підтримки ДКА України підготовлено проєктну заявку спільного з колегами з Польщі проєкту розподіленого супутника (М.Ю.Ільченко, Ю.М.Сидоренко).

28. Комісією Вченої ради університету з міжнародної діяльності ініційовано взаємодію з відповідними структурами Японії з нагоди підписання двох грантів для підтримки України (М.Ю.Ільченко).

29. Підготовлено звернення до міжнародної організації «ENHANCE Alliance» з  пропозиціями про спільну підготовку з вченими семи університетів Альянсу та вченими Львівської політехніки проєктних заявок для подання на конкурси Європейських проектно-грантових програм (С.І.Сидоренко).

30. На порталі Єврокомісії розміщено оголошення про спільну підготовку проєктних пропозицій, на які університетом отримано або ж позитивні відгуки, або ж прямі запрошення до участі в консорціумах, або ж на які отримано позитивні відгуки до обговорення (С.І.Сидоренко).

31. Минулого тижня вчені університету подали низку заявок на конкурси за програмою «Горизонт Європа» (С.І.Сидоренко).

32. Оскільки приєднання КПІ до об'єднання британських університетів «Ініціатива Єднання» серед іншого передбачає також і партнерство для подання заявок на гранти, окрім поданої анкети на вступ до цього об'єднання готуються додаткові матеріали за запитом організаторів (С.І.Сидоренко).

33. Триває робота із залучення благодійної допомоги на рахунок Фонду підтримки КПІ. Підтримуються контакти з Фрайбергським університетом, Конференцією ректорів технічних університетів Польщі, Секцією вихованців КПІ в Польщі, Асоціацією українців в Данії як із можливими спонсорами (С.І.Сидоренко).

34. Переважна більшість іноземних студентів (понад 80% бакалаврів) приступила до навчання в університеті за різними формами взаємодії (С.І.Сидоренко).

35. Відновлюється співпраця за всіма напрямами міжнародної діяльності з університетами Іспанії, Польщі, Японії, Румунії, Кореї, Боснії і Герцеговини (С.І.Сидоренко).

36. Напередодні свята КПІ відвідали з перевіркою голова та працівники Солом'янської райдержадміністрації. Особлива увага приділялася питанням безпеки, забезпечення життєдіяльності університету та роботі з благоустрою. Відзначено  високий рівень організації цієї роботи. За результатами зібрання напрацьовано рішення щодо робіт, які ще слід виконати спільно з Солом'янською РДА в парковій зоні вздовж проспекту Перемоги (В.А.Кондратюк).

37.  На попередньому тижні КПІ отримав рішення Верховного суду України щодо  зняття судових рішень суду першої інстанції і апеляційного суду за напрямом пожежної безпеки в корпусі №11. Усі порушення, що їх було виявлено під час планових і позапланових перевірок ДСНС, усунено, про що відповідною касаційною заявою   було поінформовано Верховний суд. Окрім того, ще до початку війни було проведено  позапланову перевірку в стану пожежної безпеки в гуртожитку №16, за результатами якої на попередньому тижні також було отримано «нульовий акт», який є свідченням виконання всіх пунктів приписів за результатами попередніх планових перевірок інспекторами ДСНС. Таким чином, усі порушення правил пожежної безпеки на об'єктах, які розглядалися в судовому порядку (це гуртожитки №№ 8, 15, 16, 18), повністю усунено. Також ці роботи повністю виконано по навчальних корпусах №11 і №21. У роботі залишається корпус №26 (В.А.Кондратюк).

38.  Працівники департаменту господарської роботи спільно зі студентами-волонтерами, представниками територіальної оборони КПІ і профкому студентів, висадили понад сто нових дерев (береза, липа, ясен і клен) у новому парку вздовж вулиці Борщагівської. Далі проводитиметься робота з формування пішохідних доріжок та інші, а також внесення мінеральних добрив під насадження (В.А.Кондратюк, профком студентів).

39. Великий обсяг роботи з благоустрою і підготовки університету до великодніх свят провели факультети та інститути КПІ на прилеглих до корпусів територіях. На деяких факультетах до цієї роботи долучалися і студенти (декани факультетів і директори інститутів).

40. Представники департаменту господарської роботи відремонтували внутрішні опори вздовж паркової алеї і провели комплекс робіт із заміни вуличного освітлення (В.А.Кондратюк).

41. Розпочато внутрішні ремонтні роботи в Центрі фізичної культури і спорту. Всі матеріали, які нині використовуються для таких робіт – це матеріалі, які були придбані раніше і зберігалися на складах (В.А.Кондратюк).

42.  У притулку для тварин, що були вивезені зі звільнених територій, оскільки  загубили господарів, нині перебувають приблизно 10 собак і 30 кішок. Здійснюється інформування про цих тварин в мережах, і у перший же день було знайдено власників однієї собаки і двох котів (В.А.Кондратюк).

43. У суботу 23 квітня було проведено майстер-класи з виготовлення писанок для дітей, які живуть у студмістечку і перебувають в укриттях (В.А.Кондратюк, адміністрація студмістечка, профком студентів).

44. Надаються послуги з харчування працівникам, які цілодобово перебувають на території університету і забезпечують його життєдіяльність (В.А.Кондратюк,  Н.В.Семінська).

45. Великодні свята на території студмістечка і біля Храму Святого Миколи Чудотворця попри велику кількість людей, які брали в них участь, пройшли без порушень. Усі необхідні заходи безпеки було виконано  (В.А.Кондратюк).   

46. Готуються пропозиції щодо збільшення кількості камер відеоспостереження на території університету (В.А.Кондратюк).   

47. Усі послуги мешканцям студмістечка надаються у повному обсязі.  В студмістечку цілодобово працює аварійно-диспетчерська дільниця, яка у разі необхідності виконувала профілактичні заходи та оперативно ремонтувала інженерні мережі гуртожитків. Аварійні ситуації, що були на минулому тижні, ставалися на мережах КП «Київтеплоенерго» і усувалися їхніми працівниками (О.А.Іщенко).

48. Науково-технічна бібліотека двічі на тиждень обслуговує студентів і працівників університету в офлайн-режимі. З 2 травня таке обслуговування здійснюватиметься щоденно (О.М.Бруй).

49. У зв'язку з продовженням правового режиму воєнного стану до 25 серпня,  також переносяться терміни декларування для посадовців, які за законом мають це робити. Ті, хто бажає надати декларацію раніше, можуть це зробити і раніше (Я.Ю.Цимбаленко).

50.  21 квітня було проведено засідання Профкому університету. Розглянуто питання режиму роботи працівників, оплати їхньої праці та надання відпусток. Також постійно діюча комісія з виконання Колективного договору прийняла рішення про перенесення Конференції трудового колективу і можливого поєднання її проведення з проведенням Конференції професорсько-викладацького складу університету. Здійснюється зв'язок з ЗСУ та підрозділами Територіальної оборони і працівниками КПІ, які проходять там службу, та забезпечення їхніх потреб у речах за їхніми зверненнями (Профком).

51. Профком студентів відповідає на звернення студентів щодо питань організації навчання. Також профком студентів брав участь в організації та проведенні передвеликодніх заходів для дітей, які мешкають у студмістечку. Окрім того, коштом профспілки закуповуються і переправляються для студентів КПІ, які служать у ЗСУ, необхідні їм речі тощо (І.В.Степанюк).

52. Студентська рада КПІ брала участь у роботі волонтерських організацій району. Окрім того, проректор Кондратюк чекає на представника студентської ради КПІ для ознайомлення його з проєктом нового скверу біля корпусу №1 університету (І.Войтюк).   

Дата події