ПРОТОКОЛ №7 Засідання ректорату КПІ ім. Ігоря Сікорського
Головуючий – перший проректор Ю.І.Якименко
Присутні: 24 особи
Відсутні: 1 особа
1. СЛУХАЛИ:
першого проректора Ю.І.Якименка
Епідемічна ситуація. Якщо минулого тижня в університеті було 19 захворілих, то тепер ситуація поліпшується – маємо 7 таких людей. Це 6 працівників (причому 2 з них – працівники гуртожитків) і 1 студент. Тому в ізоляторах гуртожитків нині перебуває мінімум осіб. Разом з тим, за рішенням Адміністративної ради від 18 лютого видано наказ про продовження дистанційного навчання до 19 березня. Є сподівання, що за ближчі три тижні ситуація остаточно зміниться на краще і ми зможемо повернутися до змішаного навчання.
Адміністративні питання. МОН видало наказ про затвердження Статуту КПІ ім. Ігоря Сікорського. Це підтвердження відповідності структури управління університетом його структурі та оновленому законодавству. В ньому відображено нинішній статус навчально-наукових інститутів, факультетів, центрів і лабораторій тощо. Це – офіційний документ, і вся наша робота має проводитися згідно з нормами цього Статуту. Тож усі мають взяти його до відома і звіряти власну діяльність з його вимогами. Варто зауважити, що за багатьма видами діяльності можливості університету відповідно до оновленого законодавства, відображеними в Статуті, тепер розширено.
Іншим наказом МОН затверджене формульне фінансування для ЗВО. Департамент економіки і фінансів зробив попередні розрахунки й відразу було проведено засідання бюджетної комісії. Станом на сьогодні ми маємо фонд зарплати, який нас влаштовує лише по-мінімуму. Водночас є і проблеми: скажімо, з тих 204 млн гривень, які нам потрібні на комунальні послуги, нам виділено лише 44 млн. Тож ми і надалі працюватимемо над вирішенням цих проблем. Зрозуміло, що й питання заощадження коштів у нас має бути одним із пріоритетних.
Бюджетна комісія на своєму засіданні вирішила, що хоча ми як бюджетна організація мусимо привести у відповідність до нормативів усі наші штатні розписи (передусім є певні проблеми з науково-педагогічним і навчально-допоміжним персоналом), але з огляду на нинішню ситуацію слід виходити з принципу непогіршення умов роботи наших працівників і збереження їхніх зарплат. Візьмемо навчально-допоміжний персонал. У нас 1218 посад таких працівників. 266 з цих посад є вакантними. Тому, оскільки ми маємо провести серйозне скорочення, передусім логічно буде скоротити ці вакансії. Але після розгляду цієї проблеми ми дійшли висновку, що буде скорочуватися 50% цих посад з 1 квітня, і лише в підрозділах, де кількість цих посад перевищує нормативну. Інші посади за поданнями керівників можуть бути зайняті з 1 березня.
Наступне питання, яке розглянула бюджетна комісія, стосувалося вартості підготовки іноземних студентів. Свої пропозиції щодо цього надало ЦМО, їх затверджено з урахуванням пропозиції ФММ щодо переведення його в один розряд з ФІОТ та іншими факультетами, які є серед вступників найпопулярнішими, та ФСП в частині спеціальності «Соціальна робота», за якою оплату знижено до другого рівня.
Було також розглянуто питання формування Фонду розвитку. 2,6 млн грн як торік невикористані було відповідно до нашого Положення знято. Але бюджетна комісія розглянула пропозиції ФІОТ, ФММ, ТЕФ і ухвалила рішення, що при формуванні Фонду розвитку на поточний рік кошти, які не було використано не з їхньої провини, спрямувати на об 'єкти цих підрозділів.
Бюджетна комісія розглянула і питання надбавок. Прийнято рішення, що з 1 лютого університет поновлює надбавки, але за обґрунтованими поданнями підрозділів. Поки що їх буде встановлено до 1 квітня – до проведення скорочення вакантних посад, а з 1 квітня вони будуть переглядатися. На січень повертаються надбавки тим категоріям працівників, які у тому місяці напружено працювали, – це співробітники управлінських наших підрозділів, деканатів, обслуговуючий персонал тощо. Тобто, університет намагається максимально зберегти рівень платні своїм працівникам, але в другому півріччі потрібно буде серйозно переглядати штатний розпис, оскільки чисельність науково-педагогічних працівників і навчально-допоміжного персоналу слід приводити у відповідність до нормативно-правової бази.
Відбулося засідання й інвестиційної комісії. Було розглянуто стан виконання будівельних робіт на навчальному корпусі №6/30. Вони значно уповільнилися. Після заслуховування звіту підрядника йому було визначено завдання щодо входження в графік робіт протягом березня, щоб у червні об 'єкт було здано. Також розглядалося питання щодо гарантійних робіт на гуртожитку №5. Гуртожиток функціонує, але там комісія виявила низку недоліків, які були визначені в 56 зауваженнях. 40 із них уже усунено, по 10 визначено терміни виправлення до 23 лютого, решта 6 будуть відпрацьовуватися за окремими графіками.
Звіти керівників кафедр за профілями, які сформовано за трьома напрямами: загальні питання, включаючи працевлаштування, міжнародні рейтинги, показники в Webometrics. За цими профілями будуть підбиватися підсумки роботи підрозділів і визначатимуться їхні місця в університетському рейтингу.
Освітній процес. Введено в дію наказ про впровадження нових і оновлених освітніх програм. Програми опубліковано на сайті. Триває активна робота з інтеграції наших систем myKPI й «Деканат» в «Електронний кампус» (ЕК). Проведено навчання відповідальних осіб.
Акредитація. Зранку 21 лютого зустрілися з експертною групою по PhD-програмі з фізики – вона працюватиме 2 дні. Далі на акредитацію в нас подано програми з системного аналізу, маркетингу та менеджменту – будемо також чекати на експертні групи.
Приймальна комісія. Спільно з Регіональним центром ЗНО організується ЗНО для вступників до магістратури. Для таких вступників ЗНО з іноземної мови є обов'язковим для всіх спеціальностей, і для низки спеціальностей мають проводитися фахові ЗНО. Університет має брати участь у їхній організації.
2. СЛУХАЛИ:
проректора з навчальної роботи А.А.Мельниченка
Освітній процес продовжує проводитися в дистанційному режимі.
Нині одним із ключових завдань є реалізація наказу про планування освітнього процесу на 2022/2023 навчальний рік.
Серед працівників КБІС та в деяких підрозділах департаменту навчальної роботи зафіксовано суттєве збільшення числа захворілих на COVID-19.
Здійснюється робота щодо навчання працівників факультетів/ННІ, відповідальних за формування навчальних планів, робочих навчальних планів та організацію визначення студентами вибіркових дисциплін. Минулого тижня проведено два тренінги: у середу – для 200 працівників, які займатимуться питаннями вибіркових дисциплін, і в п 'ятницю – для такої ж кількості працівників, які формують навчальні плани та робочі навчальні плани у форматі нового програмного середовищем my.kpi.ua.
Продовжувалась робота з організації освітнього процесу у форматі дуальної освіти. З компанією «Прогрестех» підписано ще декілька договорів, проведено низку зустрічей з її представниками і представниками факультетів, які мають 11 освітніх програм дуальної освіти. Розглянуто питання врахування вибіркових складових і питання сертифікатних програм з метою їхньої імплементації з вересня 2022 року на бакалаврському рівні. Компанія «Прогрестех» готова розглядати питання набору на дуальну освіту, організовуючи її вже і на бакалаврському рівні.
За організаційної підтримки ДНВР начальниця методичного відділу департаменту навчальної роботи Т.М.Желяскова взяла участь у роботі проєкту KPItalks, де надала інформацію про рейтингові системи оцінювання – як вони функціонують, як їх складати і як уникати порушень.
На кафедрах завершується робота з питань звітування аспірантів на всіх 4-х курсах. На жаль, уже є кандидатури на відрахування за невиконання навчального плану з освітньої або наукової складової.
Продовжуємо роботу з удосконалення інформаційної системи в частині формування кабінету завідувача кафедри в ЕК та інше.
Доопрацьовуємо і завершуємо конфігурацію сайту КПІ. Нині виставлено оновлену версію сайту.
Спільно з М.М.Перестюк проведено нараду щодо подальшого розвитку інформаційної платформи працевлаштування. Визначено шляхи підвищення інформування здобувачів вищої освіти і, зокрема, керівників підрозділів, які ще не повною мірою усвідомлюють безальтернативність функціонування цієї інформаційної системи.
Виступив Ю.І.Якименко – пов 'язав нинішню напруженість у роботі ЕК зі значною кількістю захворілих працівників, які безпосередньо беруть участь у його супроводженні, у впровадженні в підрозділах інтегрованої системи ЕК, у підготовці індивідуальних і робочих навчальних планів. Також наголосив на необхідності продовження проведення тренінгів серед працівників, які відповідають за процеси формування навчальних планів та організацію вибору дисциплін.
3. СЛУХАЛИ:
проректорку з навчально-виховної роботи Н.В.Семінську
Організаційно-виховна робота
Протягом минулого тижня роботу департаменту було акцентовано на патріотичному вихованні молоді. Проведено інформаційну та організаційну роботу з відзначення Дня єдності (підняття прапора на площі Знань, проведення флешмобу), Дня Героїв Небесної Сотні (покладання квітів за участю голови РДА до пам 'ятника Героям Небесної Сотні та стели київським політехнікам, в НТБ відкрито фотовиставку «Майдани і КПІ»), проведено ІV Всеукраїнський конкурс наукових студентських робіт на тему Революції Гідності.
Факультети/інститути розпочали активне проведення перших турів олімпіад. За останній тиждень анонсовано та відкрито реєстрацію на 10 олімпіад.
Здійснюється прийом документів на отримання премії Київського міського голови та Кабінету Міністрів України.
З метою надання відповідей на актуальні запитання студентів спільно з КПІмедіа проведено черговий KPItalks з начальницею навчально-методичного відділу на тему «Рейтингова система оцінювання знань». Також узяли участь у трьох інтерв 'ю проєкту «Кампус».
Міжнародна мобільність і проєкти
Заповнено аплікаційні форми для подання проєктів Еразмус+ КА 171 з такими університетами:
- Західнопоморським університетом м. Щецин,
- Університетом Західної Богемії.
Направлено на підпис партнеру угоду з Варшавською політехнікою.
Триває робота над проєктом угоди з Політехнікою Бухареста.
Проведено конкурсний відбір за попередніми проєктами Еразмус+:
- із Загребським університетом, Хорватія (відібрано одного НПП на стажування з ФЕЛ);
- з Університетом Гранади, Іспанія (відібрано одного аспіранта з ФЕЛ).
Перевірено 22 подання для конкурсного відбору за програмою EURASIA (відбір буде проведено спільно з ДМС).
Вхідна мобільність
Продовжується робота з трьома студентами та двома НПП Університету Думлупінар (Республіка Туреччина), які прибули для навчання та стажування на ФЛ.
Національна мобільність
Підписано та зареєстровано угоду з Чернівецьким національним університетом ім. Юрія Федьковича.
Соціальне забезпечення
Завершено перевірку наказів на соціальну стипендію. Проведено засідання стипендіальної комісії.
Затверджено реєстри та призначено академічні стипендії ФІОТ.
Призначено академічну стипендію аспірантам.
Профорієнтація школярів
Спільно з ННФТІ проведено підготовку до науково-технічного конкурсу «Еко-Техно», відкриття якого відбулося 21.02.2022 р. Частина конкурсу «Техно» проводиться онлайн на базі КПІ ім. Ігоря Сікорського та представлена в категоріях за 10 напрямами. Всього відібрано 105 проєктів, у яких беруть участь 112 осіб. 23 лютого – захист проєктів, 24 лютого – суперфінал, 25 лютого – закриття конкурсу з оголошенням переможців.
Супроводжували документальне оформлення проведення Всеукраїнського заходу під назвою «Науковий пікнік» в КПІ ім. Ігоря Сікорського та координацію дій з нагоди святкування Міжнародного дня числа π. Уже тепер можна долучитися до таких подій: Конкурс «3 і 14 способів обчислення 2022» та Комплексна дослідницька олімпіада СoOl π.
19 лютого проведено перший етап Всеукраїнської олімпіади для вступників з хімії. Зареєстровано лише 55 учасників зі всієї України, яким буде надіслано завдання. Впродовж тижня учасники повинні надіслати вирішення оргкомітету.
Профорієнтація студентів
18 лютого взяли участь у розширеній онлайн-нараді з керівниками закладів вищої освіти та представниками МОН щодо результатів моніторингу працевлаштування випускників.
За ініціативою ІСЗЗІ проведено День донора, в якому взяли участь 90 курсантів.
Проведено чергову вакцинацію – бустерною дозою. Щеплено 50 осіб. Переважна більшість – працівники університету. Щоп 'ятниці мобільна бригада приїжджатиме до університету і проводитиме вакцинацію всім охочим.
Виступив Ю.І.Якименко – наголосив на актуальності проведення аналізу статистики причин відрахування студентів у прив 'язці до освітніх програм. Виконання цього завдання вимагає певного часу, але з цим обов 'язково слід розібратися, щоб унеможливити відрахування лише за формальними ознаками. Потрібно ще подивитися на конкретне місце в цих процесах викладачів по всіх дисциплінах і освітніх програмах.
Також нагадав, що третя, бустерна вакцинація є дуже важливою. На часі проведення бустерної вакцинації для більшості працівників університету, оскільки вже спливають дев 'ять місяців після проведення ними другої вакцинації, що дає змогу саме тепер проводити бустерну вакцинацію. У зв 'язку з цим необхідно активізувати інформаційну роботу з цих питань.
4. СЛУХАЛИ:
проректора з наукової роботи В.А.Пасічника
Гарна новина. У другому читанні проголосовано Закон України, яким знято мито та податок на додану вартість із закупівель наукового обладнання для державних наукових установ і закладів вищої освіти.
Нарада з питань Космічної програми. Обговорено питання оформлення документів національного надбання та ТЗ на держбюджетну тему (керівник Демчишин). Підготовлено і надіслано до ДКАУ уточнення щодо актуальних проєктів КПІ на 2022 рік.
Конкурс «Молодий викладач-дослідник». Підготовлено наказ. Оприлюднено список переможців та привітання в усіх інформаційних мережах КПІ. Планується обговорення механізмів підвищення прозорості та ефективності конкурсу.
Наукові видання КПІ. Спільно з М.Ю.Ільченком проведено нараду, на якій розглянуто поточну ситуацію з виданнями університету, зокрема з журналом «KPI Science News». Виявлено внутрішню конкуренцію в розрізі перетину тематичних напрямків і виконання журналами формальних вимог, досягнення яких є необхідною умовою для входження до наукометричних баз.
Публікації підрозділів. Завершено направлення до підрозділів списків публікацій у виданнях, що входять до Scopus та/або Web of Science, проіндексовані за період з 01.01.2021 до 31.12.2021 з метою укладання переліку працівників для преміювання за публікаційну активність.
Супровід НДР. У взаємодії з ДЕФ підготовлено та доведено до наукових підрозділів розподіл фінансування по наукових темах.
Нарада з ДЕФ щодо пришвидшення підписання договорів. На звернення керівників тем спільно з ДЕФ проведено нараду. Обговорено питання пришвидшення реєстрації договорів на надання наукових послуг.
Патенти. Отримано одне свідоцтво про реєстрацію авторського права (ННІМЗ). Підготовлено до подання документи на реєстрацію авторського права (4 – ННММІ).
Інноватика. Спільно з Інноваційним холдингом «Сікорскі Челенж» та Стартап-школою взяли участь в фінальному регіональному конкурсі стартап-проєктів (Стартап-школа в Східних регіонах). Для всіх учасників заходу представники ДІТТ провели майстер-клас з проведення патентного пошуку.
Центр 4.0. Завершено третій етап конкурсу BOWI, ефективна участь у проекті експертної групи Центру 4.0 КПІ ім. Ігоря Сікорського вивела Україну з-поміж 9 хабів (Словаччина, Угорщина, Литва, Хорватія, Чехія, Сербія, Румунія) на перше місце за кількістю поданих заявок від малих і середніх підприємств: подали 35 заявок на розвиток інноваційних рішень у сфері Індустрії 4.0.
Прозорро. Проведено моніторинг тендерних пропозицій, до структурних підрозділів направлено 7 шт. (1 – ННІЕЕ; 1 – ННІАТЕ; 1 – ФЕА; 1 – ФЛ; 2 – ФММ, 1 – ННІЕЕ, ФЕА; 1 – ФСП). Здійснюється підготовка документів до участі в двох торгах (1 – ФММ, 1 – ННІМЗ).
Наради з дипломатичним радником. Спільно з ДМС продовжуємо брати участь у серії нарад з дипломатичним радником О.О.Горіним і керівництвом підрозділів з метою формування переліку проєктних пропозицій від КПІ для їхнього просування на міжнародному рівні через дипломатичний корпус. Цього тижня працювали з керівниками ФБТ і ННІАТЕ.
Експертиза проєктів Держзамовлення. На запит МОН проведено експертизу заявки проєкту Держзамовлення. Підготовлено 2 експертні висновки.
15 лютого взяли участь у заході «Презентація Національної електронної науково-інформаційної системи URIS: робота з профілем дослідницьких інфраструктур», який проводив ДНТБ України за підтримки МОН.
Виступив Ю.І.Якименко – наголосив на важливості прийнятого рішення щодо зняття мита та ПДВ для наукового обладнання, закупленого за кордоном. Також підкреслив важливість оптимізації наукових видань університету та їхньої тематики. Зауважив, що слід постійно тримати в полі зору всю систему університетських наукових видань і, в разі потреби, вчасно її коригувати.
5. СЛУХАЛИ:
голову Вченої ради М.Ю.Ільченка
Робота постійних комісій. Комісія з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючева) в порядку громадського обговорення розглядає проєкт розпорядження Кабінету Міністрів України «Про затвердження Плану заходів щодо відновлення та розвитку морських наукових досліджень і науково-дослідного флоту». Проєкт акта розроблено на виконання підпункту 1 пункту 1 Указу Президента України від 3 грудня 2021 р. №617. Ним пропонується затвердити План заходів щодо відновлення та розвитку морських наукових досліджень і науково-дослідного флоту.
Комісія з освітньої діяльності (В.І.Тимофєєв) розглянула в порядку громадського обговорення проєкт наказу МОН «Деякі питання здійснення інноваційної діяльності у сфері освіти». Напрацьовані пропозиції у визначеному порядку направлено до міністерства.
Рада Космічної програми університету розглянула стан та пропозиції щодо:
- необхідності внесення змін до конструкції супутника, який розробляється спільно з Познанською політехнікою, та уточнення складу виконавців проєкту;
- доцільності пріоритетної підтримки з боку ДКАУ виконуваних проєктів супутників з очікуваним їхнім запуском на орбіту у 2023 році. Відповідний лист надіслано до Агентства.
Спільно з проректором В.А.Пасічником підготовлено пропозиції щодо доцільності оптимізації випуску періодичних видань університету, зокрема «KPI Science News».
Ухвалено рішення щодо Програми розвитку Державного політехнічного музею імені Б.Є.Патона на 2022 – 2027 роки.
6. СЛУХАЛИ:
проректора з міжнародних зв 'язків С.І.Сидоренка
Робота з посольствами
Отримано звернення від Посла Республіки Ліван в Україні Алі Дахера про зустріч з ректором М.З. Згуровським з метою розгляду питань зміцнення співпраці з посольством, навчання громадян Лівану в КПІ та їхньої підтримки у теперішній складній фінансовій ситуації в Лівані.
Посольство Італії інформує, що працює у звичайному режимі і готове обговорювати дату церемонії відкриття скульптурної композиції Паоло Коя «Італійська творча ДН» в кампусі університету. Залишається невирішеним питання місця встановлення композиції.
Робота з впливовими міжнародними організаціями
У межах головування України у Стратегії ЄС для Дунайського регіону (ЄСДР) за дорученням заступника міністра з питань європейської інтеграції Олексія Шкуратова КПІ залучено до участі у проведенні Транснаціонального хакатону зі сталого розвитку Дунайського регіону для студентів і молоді (Хакатон EUSDR). Хакатон EUSDR має на меті формування партнерської мережі та розвиток транснаціональної співпраці між країнами-учасницями EUSDR шляхом залучення молоді.
Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ
За умов напруженої міжнародної обстановки працювали зі студентами-іноземними громадянами та слухачами підготовчого відділення, вели роз'яснювальну роботу, надавали психологічну підтримку, вносили корективи в організацію освітнього процесу з урахуванням особливостей рекомендацій посольств зарубіжних країн своїм громадянам, які на цей момент перебувають в Україні.
Зі 122 слухачів підготовчого відділення додому від'їхало лише 3. Наступного тижня планують від'їхати ще 20 слухачів (переважно громадяни Туреччини).
Із 598 студентів-іноземців близько половини знаходиться за межами України, але вони продовжують навчатися в КПІ в режимі онлайн.
У межах проєкту «КПІ-стіна» спільно з ДНВР створено робочу групу, до якої залучаються іноземні громадяни. Мета – профорієнтаційна робота зі слухачами підготовчого відділення для формування в них свідомого рішення про подальший вступ на факультети та в інститути КПІ.
Міжнародна проєктно-грантова діяльність
Для відбору перспективних проєктів, які через дипломатичні представництва будуть виводитися на світові і європейські донорські організації, на транснаціональні корпорації і компанії з метою отримання коштів для КПІ на їх виконання, проректори В.А.Пасічник і С.І.Сидоренко за участю О.О.Горіна та Б.І.Дуди провели робочі зустрічі із Є.М.Письменним (ННІАТЕ) та Т.С. Тодосійчук (ФБТ). Пропозиції обох підрозділів мають особливо високий потенціал бути затребуваними на міжнародних ринках.
Вчені КПІ (М.І. Бобир, С.П. Денисюк, С.І. Сидоренко, директор Центру ЮНІДО більш чистих виробництв в Україні А.В. Ворфоломєєв та інші) взяли участь у науковій сесії НАН України з проблем розвитку низьковуглецевої економіки України. Матеріали сесії (сім 30-хвилинних доповідей провідних учених України) спрямовуються до підрозділів, науково-педагогічна діяльність яких належить до сфер розвитку досліджень з водневої енергетики у світі та в Україні, Європейського зеленого курсу, перспектив та обмежень і декарбонізації індустрії та ін.
Розвиваються два проєкти міжнародної технічної допомоги у сфері ядерної безпеки:
1) Проєкт Уряду США зі створення «Центру надійності і безпеки атомних електростанцій із багатофункціональним тренажером реакторної установки типу BBP»;
2) Проєкт МАГАТЕ «Навчальний комплекс системи фізичного захисту (інтерактивні навчальні макети)».
Спільно з директором ННІАТЕ проф. Є.М. Письменним розпочато підготовку до відкриття першого і другого Центрів.
Залучаємо вчених КПІ до участі в інформаційному дні 22 лютого з 10:30, присвяченому відкриттю Європейською інноваційною радою програми ЄС «Горизонт Європа» конкурсів на 2022 рік для проривних інноваторів:
1) конкурс EIC Pathfinder – для мультидисциплінарних дослідницьких груп, для проведення досліджень, які можуть привести до технологічних проривів; загальний обсяг конкурсу – 350 мільйонів євро;
2) конкурс EIC Transition – для перетворення результатів досліджень в інноваційні можливості; загальний обсяг конкурсу – 131 мільйон євро.
Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів
Робоча група завершила аналіз результатів останнього предметного рейтингу ТНЕ-2022 за предметом «Комп'ютерні науки». Підготовлено довідку з аналізом на рівні кафедр. Доручення першого проректора Ю.І. Якименка разом з матеріалами скеровано кожному завідувачу кафедри, кожному декану факультету, директору інституту, кожному гаранту магістерських і PhD освітніх програм, які забезпечують підготовку фахівців у галузі «Комп'ютерні науки», і від роботи яких залежать «інтегральні параметри» та місця КПІ у цьому предметному рейтингу.
Робоча група починає аналогічний аналіз результатів предметного рейтингу THE-2022 за предметом «Інженерія».
Взаємодія з THE Impact Rankings 2022 (Рейтинг впливовості ТНЕ-2022), мета якого – оцінити вплив Цілей Сталого Розвитку ООН на політику і стратегію розвитку університетів. У цьогорічному рейтингу буде представлено понад 1500 університетів.
Розпочали роботу над виконанням доручення, яке ректор скерував усім проректорам: на основі даних про формульний розподіл фінансування університетів України від МОН проаналізувати показники діяльності КПІ в 2021 році і сформувати пропозиції щодо їх поліпшення.
Виступив Ю.І.Якименко – подякував за надану важливу і позитивну інформацію. Але при цьому звернув увагу на питання, пов 'язані з аналізом позицій КПІ в міжнародних рейтингах. Зауважив, що університет непокоїть ситуація з позицією в предметному рейтингу по ІТ, де КПІ знизив своє місце. Цю ситуацію слід проаналізувати, особливо у зв 'язку з тим, що університет втратив позиції саме в освітній компоненті.
7. СЛУХАЛИ:
проректора з адміністративної роботи В.А.Кондратюка
Адміністративно-господарська робота
Цивільний захист.Було видано розпорядження щодо перевірки стану виконання розпорядження про підготовку місць для укриття і призначення осіб, які відповідатимуть у підрозділах за питання цивільного захисту та евакуації людей. Відповідно до цього розпорядження створено комісію, яка впродовж тижня здійснить відповідні перевірки. Окрім того, комісія Солом 'янської РДА перевірила стан укриттів, які є на території студмістечка. Було оглянуто укриття в гуртожитках №№5, 18, 20 та в приміщеннях поліклініки. Зауважень ми не отримали, було висловлено лише побажання збільшити кількість показників місць укриттів в університеті, оскільки згідно із законодавством у разі настання надзвичайної ситуації скористуватися цими укриттями мають право не лише студенти і працівники університету, а й будь-хто з людей, які перебувають поруч.
Охорона праці. На попередньому тижні було підписано наказ про відпрацювання пунктів припису за результатами планової перевірки Головного управління Держпраці по Києву та Київській області з визначенням відповідальних осіб за виконання певних пунктів і термінів їхнього виконання. Було також видано розпорядження щодо оновлення списків обладнання, яке використовується в структурних підрозділах, де працюють люди в шкідливих умовах або умовах, де є підвищені ризики.
Пожежна безпека. Завершили готувати технічне завдання і оголошуватимемо процедуру щодо закупівлі послуги з монтажу автоматичної пожежної сигналізації в гуртожитку № 9 і в навчальному корпусі № 26.
Провели зустріч з представниками ДСНС щодо проведення випробувань пожежних гідрантів (це щорічні випробування). Впродовж минулого року нам вдалося відремонтувати всі гідранти, які є в університеті й щодо яких ми мали зауваження ДСНС.
Ремонтні роботи. Завершуються капітальні ремонтні роботи в 9-му гуртожитку. Розпочали складати дефектні акти і будемо готуватися до капітального ремонту в 24-му навчальному корпусі.
Роботи в студії для університетського ютуб-каналу, яка розміщуватиметься в корпусі № 1, завершуються. Минулого тижня там завершено лакування підлоги, цього тижня там буде замінено фурнітуру. Плануємо до кінця тижня передати приміщення Медіалабораторії.
Провели зібрання деканів за напрямом господарської роботи і чітко визначилися з планами капітальних і поточних ремонтів на перше півріччя, благоустрою і проведення відповідних закупівель.
Енергоменеджмент. Відкалібрували комп 'ютерне обладнання, задіяне в автоматизованій роботі індивідуальних теплових пунктів у навчальних корпусах №№ 1, 5, 12, 18 та 19. Це дає можливість керувати процесами і дистанційно стежити за енергоспоживанням у цих корпусах.
Спільно з ДЕФ працювали з ПАТ «Київенерго» щодо здійснення перерахунків за помилково надані КПІ рахунки за споживання теплоенергії в корпусі № 27.
Наукові співробітники університету передали до служби енергоменеджменту демоверсію інтерфейсу для дистанційного зняття показів тепло- і водолічильників.
Розіслали по сімох компаніях листи щодо наступного етапу проєкту реалізації програми роздільного збору та сортування сміття в університеті.
Соціальний напрям
Працюють їдальні в навчальних корпусах №№ 1, 31 і 32, а також буфет у корпусі №24.
Провели першу в лютому видачу засобів індивідуального захисту згідно з тими заявками, які подавали підрозділи.
Надаємо інформацію комісії, яка здійснює аудит приміщень у корпусі №1 університету.
Складаємо списки осіб, які працюють у шкідливих умовах, для проходження медогляду.
На цьому тижні плануємо провести роботи з укріплення берегової смуги на базі «Політехнік».
Розпочали готувати рекламну кампанію на новий оздоровчий сезон.
Безпека
У соцмережах на попередньому тижні поширювалася інформація про збільшення на території університету кількості спеціальних автомобілів. Це дійсно так, бо для поліції та нацгвардії, які здійснюють у нас спільно з департаментом безпеки патрулювання, виділено додаткові сили.
Розпочали встановлювати системи відеоспостереження на фасадах 10-го і 12-го корпусів. Проводяться підготовчі роботи для збільшення кількості таких камер на корпусі № 24.
Виступив Ю.І.Якименко – наголосив, що слід взяти до уваги висновки комісії з перевірки стану виконання робіт з виконання приписів ДСНС щодо пожежної безпеки й вже завершувати всі визначені ними роботи.
8. СЛУХАЛИ:
начальницю департаменту економіки і фінансів університету, головного бухгалтера Л.Г. Субботіну
Фінансування лютого отримали за всіма програмами в повному обсязі.
Нараховуємо академічну стипендію, заробітну плату співробітникам за другу половину лютого.
Затверджено в МОН штатний розпис на 2022 рік за програмою «Підготовка кадрів».
Отримано та надано до Казначейської служби паспорти бюджетних програм «Підготовка кадрів» , «Академічна стипендія», «Стипендія видатним вченим».
Опрацьовуємо накази по нарахуванню стипендії за результатами зимової сесії.
Підготовлено та проведено засідання бюджетної комісії. Опрацьовуємо її рішення, про які розповів Ю.І.Якименко. Надбавки за січень і лютий плануємо виплатити із зарплатою, яку буде нараховано за лютий. Багато підрозділів вносять корективи в розподіл цих надбавок, тому готують нові накази. Працюємо з цими підрозділами, щоб зарплату виплатити вчасно. Намагатимемося, щоб люди її отримали 28 лютого.
Проведено аналіз фонду заробітної плати та витрат на комунальні послуги у І півріччі 2022 року за програмою «Підготовка кадрів».
Спільно з НДЧ підготовлено та доведено до наукових підрозділів розподіл фінансування по наукових темах.
Опрацьовано проєкт плану закупівель на 2022 рік за рахунок коштів централізованого спеціального фонду. Його практично завершено і буде днями передано до відділу технічного постачання.
Виступив Ю.І.Якименко – підкреслив, що, як було наголошено бюджетною комісією, встановлення і збереження надбавок повинно бути максимально обґрунтованим. Має бути збережено баланс: з одного боку – непогіршення умов праці працівників, з іншого – відповідність нашим штатним розписам і посадам.
9. СЛУХАЛИ:
директора департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученка
Минулого тижня пройшли кілька засідань галузевих експертних рад НАЗЯВО. Ми представили три освітні програми – з журналістики, геоінженерії та атомної енергетики. За результатами розгляду по всіх програмах прийнято позитивні рішення і вони чекають на остаточне затвердження Колегією НАЗЯВО.
На поточному тижні маємо подати ще 4 освітні програми: 2 – рівня PhD («Енергетичне машинобудування» та «Телекомунікації і радіотехніка») й 2 – магістерського рівня за спеціальністю «Право».
Крім того, департамент здійснює підготовку до оголошення конкурсу на заміщення посад ННП категорії від асистента до завідувачів кафедр.
10. СЛУХАЛИ:
директорку Навчально-наукового центру інноваційного моніторингу якості освіти М.М. Перестюк
Система доуніверситетської підготовки. Працюємо в онлайн-режимі за тим графіком, за яким працює і університет.
Центр тестування. Готуємося до проведення комплексного моніторингу і Всеукраїнської олімпіади з англійської мови.
11. СЛУХАЛИ:
директора студмістечка О.А.Іщенка
Епідемічна ситуація в студмістечку поліпшилася.
Ремонтні роботи. У чотирьох гуртожитках ремонти виконуються власними силами служби експлуатації гуртожитків, в одному (9-й гуртожиток) роботи виконує виробничо-експлуатаційний комбінат.
На минулому тижні і на вихідних порушень правопорядку виявлено не було.
Соціально-виховний напрям. Зусилля зосереджено на роботі зі співробітниками та студентами, які мешкають у гуртожитках, – проводяться тренінги, як себе поводити в надзвичайних ситуаціях. Тренінги розроблено згідно з рекомендаціями Центру стратегічної комунікації та інформаційної безпеки. Також проводяться інструктажі пожильців щодо евакуації до укриттів, які є в гуртожитках, а для співробітників – з питань організації евакуації. Укриття доукомплектовуються водою, аптечками, а також засобами звільнення від завалів.
Виступив Ю.І.Якименко – зауважив, що найважливішою роботою є нині питання доукомплектування укриттів, хоч усі ми і розраховуємо на краще.
12. СЛУХАЛИ:
заступницю директорки НТБ М.Л.Друченко
Сприяння публікаційній активності
Надано 64 консультації щодо актуалізації профілів авторів в Гугл Академії, Scopus, віддаленого доступу до Scopus, визначення індексу УДК, користування системою Unicheck. Завершено укладання та надіслано для узгодження відповідним структурним підрозділам списки статей, автори яких можуть претендувати на преміювання.
Розпочато складання списку авторів, які претендують на преміювання, для узгодження з відділом кадрів.
Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань
Надано 20 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань роботи функціоналу OJS та OCS, взаємодії з реєстром CrossRef, рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ у БД Scopus та Web of Science. Редакціям для ознайомлення надіслано матеріал з порадами щодо підвищення ефективності комунікації з авторами.
У проєкті «Наукові конференції України» відкрито доступ до Всеукраїнської науково-практичної конференції здобувачів вищої освіти та молодих учених «ALMA MATER – КПІ ім. Ігоря Сікорського».
Інформування дослідників
Надіслано на кафедри інформацію щодо можливості долучитися 23.02.2022 р. до вебінару «Корисні функції Scopus», на якому докладно розповідатиметься про можливості цієї бази даних.
Підтримка ELAKPI – відкритого електронного архіву КПІ ім. Ігоря Сікорського
Всього в ELAKPI станом на 18.02.2022 р. розміщено 41081 документ. За останній тиждень в ELAKPI розміщено 228 документів, із них шляхом самоархівування – 63.
Культурно-освітня робота
Організовано фотовиставку «Майдани і КПІ» до Дня Героїв Небесної Сотні.
13. СЛУХАЛИ:
Голову ади з питань розвитку університету В. Й. Котовського
Комісія з аудиту приміщень перевірила понад 80% навчальних корпусів. На милому тижні комісія перевіряла ННММІ, зауважень немає, багато робіт виконується власними силами. Завершується перевірка ПБФ, після чого залишиться ФММ, а також корпуси №№ 7, 19 і 20. За загальними підсумками аудиту готуватиметься звіт на засідання ради зі стратегічного планування.
За підсумками роботи комісії з питань розвитку готується звіт на засідання Адміністративної ради університету.
14. СЛУХАЛИ:
директорку департаменту управління справами М.О. Мазур
22 січня забираємо затверджений Статут КПІ з МОН. Після цього його буде надано на реєстрацію. Відразу після реєстрації Статут буде розміщено на всіх інформаційних ресурсах університету, а оригінал буде передано на збереження. Можна буде користуватися його завіреними копіями.
Повністю завершено перевантаження інформації зі старої бази «Кадри». З 21 лютого відділ кадрів уже починає роботу в новій програмі. Мова про створення наказів, проводження і реєстрацію наказів у програмі. Також спільно з планово-фінансовим відділом налаштовуватимемо роботу зі штатним розписом. Планується, що з березня можна буде видавати всю інформацію саме з цієї нової програми.
Виступив Ю.І.Якименко – подякував за напружену роботу зі Статутом університету та успішне її завершення.
15. СЛУХАЛИ:
голову об'єднаного профкому М.О.Безуглого
19 лютого відбулося засідання профспілкового комітету. Розглядалися питання формульного фінансування університету, інформація про рішення бюджетної комісії, про роботу університету в березні та бустерну вакцинацію.
Звітна кампанія триває. Конференції трудових колективів кафедр відбудуться у березні. Кафедри висувають своїх представників як до Вченої ради університету, так і до вчених рад університетів.
16. СЛУХАЛИ:
голову профкому студентів Ігоря Степанюка
Також відбулося засідання профкому. На ньому розглянули підсумки діяльності й план роботи на другий семестр. Брали участь в університетських заходах.
17. СЛУХАЛИ:
заступницю голови Студентської ради КПІ Єлизавету Малкіну
На минулому тижні зустрічалися з експертами ГО «Агенти крові» та Реєстру донорів кісткового мозку. Вони прочитали лекцію в студентському просторі Belka і надали експрес-тести на ВІЛ для всіх учасників.
Також відвідували укриття в корпусах і перевіряли їхній стан на предмет придатності для використання у разі необхідності.
Виступив Ю.І.Якименко – підкреслив, що вся ця робота є важливою, і що адміністрація готова до спілкування.