Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. Відкриваючи засідання, він запропонував учасникам  коротко підбити підсумки тижня, що минув, і спланувати роботу на новий тиждень. 

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Постійно забезпечується дотримання карантину і здійснення протиепідемічних заходів з  урахуванням оголошення по Києву тритижневого жорсткого карантину. На минулому тижні захворіли 11 осіб (8 працівників, 1 аспірант, 2 студенти), ізольовано 5 контактних осіб, одужало – 4. Внесено необхідні зміни до графіку навчального процесу – до 12 квітня відкладено проведення змішаного навчання. За наявності можливості працівників переведено на дистанційну форму роботи. Заходи, проведення яких заплановано на кінець березня, перенесено на квітень місяць.

Робоча група з формування вартості навчання за результатами своєї роботи представила шкалу розцінок по факультетах і спеціальностях.

Комісія з  Колективного   договору  завершила розгляд виконання всіх розділів минулорічного договору. Ведеться приймання відповідних звітів керівників підрозділів. Готується по розділах проєкт Колдоговору на наступний рік. Відповідно до затверджених Вченою радою квот розпочалося формування списків делегатів конференції з числа обраних у лютому минулого року.

Розпочала роботу створена рішенням Вченої ради комісія з контролю та здійснення публічних закупівель.

СЕД. Затверджено інструкцію про порядок підготовки, підписання і реєстраціі  електронних наказів. Продовжується збільшення кількості користувачів у підрозділах – придбанододатково 30 ліцензій.

Освітній процес

Отримані й аналізуються відповіді керівників факультетів та інститутів на зауваження, що направлені їм за підсумками семестрового контролю. Більшість керівників відповіді надали.

З 15 березня триває черговий календарний контроль, проведення якого, як і поточного контролю, відбувається в «Електронному кампусі» з відповідним реагуванням на результати. Зокрема, Експертно-кваліфікаційна комісія(ЕКК) на своєму засіданні 16 березня відклала розгляд конкурсних справ 6 професорів у зв'язку з незадовільним проведенням ними поточного контролю. Результати аналізу стану поточного контролю направлені керівникам усіх факультетів/інститутів.

ІМЯО розпочав проведення чергового ректорського контролю, який триватиме до кінця місяця.

Завершено підготовку до проведення студентських олімпіад з англійської мови, теоретичних основ електротехніки, комп'ютерних наук. ДНВР розпочав проведення заходу «Інженерний тиждень КПІSchool». Заплановані заходи проводитимуться зі змінами термінів у зв'язку з впровадженням режиму жорсткого карантину.

Проведено нараду з організації заходів для забезпечення інклюзивної освіти. Формується план забезпечення доступу осіб з особливими потребами до навчальних корпусів і гуртожитків. Перша фаза робіт має бути завершена до 1 квітня поточного року, інформацію про результати виконаної роботи буде завантажено до ЄЛБО.

Приймальна комісія

Видано наказ про формування пропозицій щодо обсягів держзамовлення на підготовку професійних і наукових магістрів за всіма спеціальностями і освітніми програмами.

Проведено нараду з організації та проведення ЗНО з математики для випускників шкіл. Підготовлено відповідне розпорядження.

За результатами  щотижневого моніторингу сайтів кафедр відмічено загальне поліпшення інформації для абітурієнтів. Водночас, залишилися суттєві зауваження до низки підрозділів, їх спрямовано адресатам. Наступного тижня буде проведено остаточний моніторинг інформації для абітурієнтів і будуть вживатися відповідні заходи.

Акредитація

Галузеві експертні ради НАЗЯВО  розглянули і позитивно оцінили 4 освітні програми: одну  з соціальної роботи (ФСП) та 3 зі 126 спеціальності (ФІОТ). З 24 березня розпочинає роботу експертна група з магістерської освітньої програми «Промисловий маркетинг» (ФММ).

Опубліковано експертні висновки експертної групи за бакалаврською програмою «Прикладна фізика». Вони позитивні, і навіть планується цю програму визнати як зразкову.

Сьогодні, до засідання ректорату, проведено першу зустріч і бесіду з експертною групою щодо магістерської програми «Образотворче мистецтво».

М.З. Згуровський

Виходячи з такого сплеску захворюваності у Києві та в країні загалом, нам слід бути  особливо обережними в плануванні освітнього процесу і всієї життєдіяльності університету.    Це комплексна робота. Вона стосується усіх. Вас, Юрію Івановичу, будемо просити продовжувати координацію цієї роботи, але це стосується усіх керівників.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Відзвітували про роботу підпорядкованих підрозділів на засіданні Вченої ради.

Здійснюється робота над обробкою результатів першої хвилі вибору студентами вибіркових дисциплін. На два дні було зміщено другу хвилю здійснення цього процесу. Це дозволить у разі, якщо групи за окремими дисциплінами не сформовано або підрозділи припустилися помилок, охопити другою хвилею всіх, або якомога більшу частину студентів. Таким чином у визначені наказом терміни буде сформовано групи і можна буде перейти до виконання робочих навчальних планів. Самі ці навчальні плани вже готові.

Триває підготовка до майбутньої акредитації PhD-програм. Оскільки стандарти вищої освіти за рівнем PhD відсутні, проводиться формування бази компетентностей та програмних результатів наданих освітніх наукових програм PhD. Це потрібно для їхнього аналізу з метою визначення  уніфікованих компетентностей та програмних результатів навчання, які формуватимуть загальноуніверситетські дисципліни з філософії та іноземної мови. Визначені компетентності та ПРН будуть визначені у відповідних силабусах.

Триває робота над проєктами розпорядження про англомовні назви освітніх програм та наказу про введення в дію з 2020/2021 н.р. освітніх програм.

Через Інститут післядипломної освіти розпочато проведення занять з підвищення кваліфікації викладачів дисципліни «Академічна доброчесність». Заняття проводиться для 30 осіб.

Проводиться робота щодо надання інформації по усередненій оцінці НПП кафедри («Викладач очима студентів») для ДЯОП.

Посилення карантинних обмежень викликало необхідність вжити заходів щодо внесення змін до проведення практики. Нині має здійснюватися практика у бакалаврів та наукових магістрів. Вона повинна проходити не на кафедрах, а за дистанційними завданнями компаній, щоб студенти могли відпрацювати їх на підприємствах. Це важливо і для акредитації, і для набуття студентами практичних навичок.

Проведено вибірковий моніторинг заповнення поточного контролю в системі «Електронний кампус».

Підготовлено проєкт наказу про призначення предметних комісій для прийому вступних випробувань до аспірантури у 2021 році.

Триває підготовка інформації щодо ефективності підготовки аспірантів 2016 та 2017 рр. зарахування по інститутах/факультетах (прийом, випуск, захисти, працевлаштування в КПІ ім. Ігоря Сікорського, академічні відпустки).

Продовжилося формування наказу про внесення змін до складу ЕК для їхньої роботи у травні та червні.

Тривала робота з розробки Положення щодо розрахунку педагогічного навантаження НПП, у якому враховуватимуться особливості роботи викладачів у період дистанційного навчання. 

Продовжується робота з компанією «ІНВО Діджитал». Погодження модулів, які КПІ розпочне тестувати, відбудеться з одно- двотижневою затримкою.

Проводилася робота із завершення розробки графіка навчального процесу університету на 2021/2022 навчальний рік за денною формою навчання.

Департамент продовжує консультування кафедр і гарантів ОП, які виходять на акредитацію.

Узяли участь у засіданні робочої групи з формування вартості навчання.

17 березня відбулася зустріч з представниками компанії DELL та ТОВ «Спецвузавтоматика», на якій обговорювалися плани модернізації та оновлення університетської ІТ-інфраструктури.

М.З. Згуровський

Анатолію Анатолійовичу, Юрію Івановичу, Олексію Анатолійовичу, потрібно ще раз переглянути плани акредитації. Допоки в державі не вирішено питання фінансування цього виду діяльності, ми не можемо вийти з пропозицією про надмірну кількість програм. Фінансово університет не витримає такого навантаження. Потрібно переглянути кількість програм і послідовність їх подання на акредитацію.

Ю.І. Якименко

Це враховується. Але ми є заручниками того, що в ситуації, коли закінчується дія сертифікатів і програма залишається неакредитованою, ми не можемо видавати дипломи. Зараз по програмах PhD становище не є настільки напруженим. А от жодну бакалаврську чи магістерську  ОП ми не зможемо залишити неакредитованою. 

М.З. Згуровський

Безумовно. Це є необхідною умовою, але, можливо, передусім розглянемо ті ОП, за якими закінчуються терміни дії сертифікатів про акредитацію. Це буде перша черга, а вже наступні будемо розглядати другою чергою, мінімізуючи фінансові витрати.

Хочу запитати Олексія Анатолійовича Жученка про можливість переглянути перелік освітніх програм, у яких завершується термін акредитації. Чи можемо ми зменшити на цей рік кількість програм, які подаємо на акредитацію, чи мусимо подати оті всі 40 програм, термін дії сертифікатів з яких закінчується?

Директор департаменту якості освітнього процесуО.А.Жученко

Ми мусимо подавати всі ті програми, термін дії сертифікатів яких закінчується. На поточний  рік їх дійсно близько 40. Зменшити їх кількість ми не зможемо. Ані на цей рік, ані на  наступні – доки не буде прийнято якихось рішень щодо фінансування процесів  акредитації. До того часу ми будемо змушені керуватися саме такою моделлю, тобто подавати ті освітні програми, термін чинності сертифікату про акредитацію яких збігає.

А.А.Мельниченко

Я б тільки хотів додати, що по PhD-програмах ми ще ухвалюємо рішення. Тому що там, якщо, скажімо, аспірант виходить на захист, ми повинні йому дати таку можливість. Але якщо ми бачимо, що можлива затримка, ми пропонуватимемо аспірантам на якийсь період призупинитися, або піти в академічну відпустку, і зніматимемо таку програму з акредитації, якщо вона не буде повністю готова.

Ю.І.Якименко

Нам доведеться зняти деякі програми з акредитації, але виходячи при цьому не з фінансових міркувань, а через їх неготовність. Тому що невидача диплома навіть поодиноким випускникам аспірантури дуже небажана.

М.З.Згуровський

Звичайно. Проте мова йде про оптимізацію графіка подання на акредитацію освітніх програм. Бо враховуючи те, що вартість акредитації зросла – це вже понад 82 тисячі гривень за акредитацію однієї освітньої програми, а держава не визначила джерела фінансування цього процесу, – це означатиме, що ми фактично повинні значні кошти з нашого фонду розвитку спрямовувати на акредитацію. Це, по-перше, нецільове використання коштів, і, по-друге, призупинення нашого розвитку. Тому потрібна оптимізація.

Ю.І.Якименко

Понад те, у нас взагалі-то 43 програми, термін чинності сертифікатів яких завершується. Але ми на цей рік залишаємо на акредитацію лише 25 із них – ті, за якими є випуск. Тобто, ми навіть врахували не лише завершення терміну дії сертифікату, але й наявність у цьому році випуску, який ми мусимо забезпечити. Й усього виходить 40 освітніх програм, бо в нас є ще 15 програм – 8 бакалаврських і 7 магістерських – термін яких також закінчується.

М.З.Згуровський

Тому тепер ми мусимо оптимізувати графік. Паралельно з цим ми спільно з іншими університетами проводимо роботу з Міністерством та Комітетом Верховної Ради для вирішення цього питання на державному рівні. Тому, я сподіваюся, що поки ми розтягуємо в часі цей графік, на державному рівні питання буде вирішено, і таким чином фінансове навантаження на бюджети і нашого, й інших університетів буде зменшено.

Начальник відділу ДНВР Н.М. Пожарська

Узяли участь у погоджувальних нарадах з першим проректором з питань:

  • освітнього процесу,
  • інклюзії,
  • організації проведення ЗНО,
  • НДІ ПІТ (авторизація студентських квитків через ГІОЦ).

Навчальна робота

За результатами моніторингу заповнення модуля «Поточний контроль» в «Електронному кампусі» сформовано листи деканам/директорам з рекомендаціями та зауваженнями окремо по кожному факультету/інституту.

Проведено зустріч робочої групи щодо нових форм документів про вищу освіту та академічних довідок. На ній обговорено питання оформлення дипломів і додатків,  реалізації програмного забезпечення для їхнього наповнення.

Сформовано зразки заповнення форм академічних довідок для студентів та аспірантів.

Мобільність

Здійснено організаційний супровід вхідної мобільності (стажування) 3 студентів, які прибули з Центральної школи Ліона (Франція) до ІПСА та на ПБФ.

Проведено розширену нараду з координаторами академічної мобільності та заступниками деканів з навчально-виховної роботи. На ній розглянуто питання:

  • внутрішньої перевірки супровідної документації мобільності на факультетах/інститутах;
  • поліпшення інтернаціоналізації освітніх програм (посилення вихідної/вхідної мобільності, визнання результатів мобільності, сприяння участі ширшого кола осіб у програмах мобільності).

Узяли участь у днях академічної мобільності університету Ушак (Туреччина), направили пропозицію про співпрацю.

Проведено обговорення концепції «KPIАbitFEST International» спільно з ДМС.

Від партнерів з Університету прикладних наук Міттельгессена (Німеччина) отримано пропозицію щодо розширення сфери дії Меморандуму про взаєморозуміння на всі спеціальності університету. Документ готується до підписання.

Проведено перемовини з представниками Львівської політехніки щодо підготовки заявки за проєктом національної мобільності САМ (Дому Європи) та загальної співпраці у цьому напрямі.

Стипендія

Проведено засідання стипендіальної комісії. Відібрано 4 кандидати на призначення стипендії за проєктом «СЕО на 1 день». Цього разу ними стали найкращі студенти, що навчаються за спеціальностями 111 (ФМФ), 113 (ФПМ), 151 (ІХФ). Готуємо наказ про виплату стипендії.

Організаційна робота

Уже вшосте ДНВР провела стрим, цього разу на тему «Реалізація себе в позанавчальний час» (отримали 225 переглядів вютубі).

У межах підготовки до проведення «КПІ OPEN» завершено тестовий тур IASA-KPI. Зареєструвалися 207 команд (з 9 факультетів/інститутів.), з них розв'язали принаймні одну задачу 65.

Розпочато підготовку до міжфакультетської олімпіади з програмування.

Профорієнтація

Проведено зустріч з відповідальними за  профорієнтаційну роботу на факультетах/інститутах, обговорено питання щодо підготовки та організації університетських масштабних проєктів: КПІАбітFest (10 квітня), ТехноАртКПІ, а також участь у виставці «Сучасні заклади освіти-2021».

20 березня стартувала Інженерна школа «KPISchool», яка відбуватиметься під час весняних канікул з 20 по 26 березня 2021. Для участі зареєструвалися 95 школярів.

Проведено онлайн-зустрічі з представниками шкіл, школярами та їх батьками. У них взяли участь ліцей №157 (120 осіб) м. Київ і Чернігівська ЗОШ I-III ст. № 3 (12 осіб).

Працевлаштування

Спільно з представниками ДООП провели  в режимі онлайн зустріч з представниками ПрАТ «НЕК «Укренерго». На ній обговорено деталі подальшої співпраці (стажування, проведення спільних заходів для студентів, дуальна освіта, практика).

У рамках «Школи кар'єрного зростання» проведено вебінари від наших партнерів «lifecell» (кількість учасників 44), «HappyMonday» (91); «Huawei Ukraine» (34).

Для участі в онлайн-Ярмарку вакансій (12.04-16.04.2021 р.), отримали підтвердження від 29 компаній.

Здійснено супровід та підписання 9 договорів по співпрацю.

М.З.Згуровський

Хочу ще раз привернути вашу увагу до необхідності дуже чіткої організації відповідного режиму роботи у цей  дуже складний час.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

На виконання доручень ректора

Космічна програма КПІ (робота ради комплексної програми). Взяли участь у підготовці й проведенні 17 березня візиту до КПІ ім. Ігоря Сікорського голови ДКАУ В.В.Тафтая та першого заступника міністра освіти і науки України М.О.Кизима. Під час візиту гості були ознайомлені з Космічною програмою КПІ та намітили плани співпраці.

За проєктом «PolyITAN-12U» проведено 2 робочі наради, відправлено запити щодо вартості ключових елементів, особливо тих, які закуповуються за кордоном (маховики, навігаційна система, сонячний датчик, сонячні панелі). Отримано відповідь по навігаційній системі - 30 тис. доларів. По сонячних панелях заплановано телефонну розмову з інопартнером. 16 березня проведено розширену робочу нараду з представниками ДП ЗАО НДІРВ.

Проведено 3 робочі наради по проєкту «PolyITAN-30».

19 березня проведено робочу нараду з керівниками проєктних пропозицій КПІ до ЗКПУ стосовно підготовки ТЕО.

Продовжується системна робота стосовно участі наукових груп КПІ в тендерах на ProZorro.

Спільно з ФТІ визнані переможцем у торгах з надання наукових послуг (2 тендери, загальна вартість послуг – 1 490 тис. грн).

На виконання рішень Координаційної ради

Завершено підготовчу роботу з формування списків осіб на преміювання за публікаційну активність. Після вилучення з рейтингового списку осіб, які не можуть бути премійовані через юридичні обмеження (сумісники та деякі інші), сформовано список на преміювання. Максимальна премія складатиме 15 тис. грн, мінімальна – 446 грн.

Співробітники НДЧ та ДІТТ доопрацьовують матеріали для щорічного звіту КПІ ім. Ігоря Сікорського про результати наукової та інноваційної діяльності у МОН. Звітування відбудеться 5 квітня.

У взаємодії з ДНВР та за участю проректорки Н. В. Семінської проведено робочу нараду з підготовки до участі КПІ ім. Ігоря Сікорського в найближчих виставках, зокрема в Київському технічному ярмарку (13-15 квітня) та виставці «Зброя і безпека» (27-30 квітня), які будуть проведені в Міжнародному виставковому центрі.

16 березня проведено нараду з представниками компанії «Турбулентність» (м. Бургас, Болгарія) щодо проєкту «Газовий лічильник» та представниками ФЕЛ (А.Орлов, Ю.Ямненко, С.Найда), ФІОТ (С.Стіренко), РТФ (О.Шпілька). Науковим групам запропоновано надати технічні пропозиції для модернізації газових лічильників.

18 березня за участю представників Інституту серця АМН України та команди від КПІ проведено робочу нараду за проєктом «Механічне серце». Узгоджено основні параметри розробки та уточнено план дій.

НДЧ підготовленийй і виданий наказ про призначення керівників нових тем конкурсу держбюджетних робіт МОН України, фінансування яких розпочалося у 2021 році – усього по  10 темах основного конкурсу і 3 темах конкурсу проєктів молодих вчених. Також до МОН подано 3 апеляції по проєктах, які не пройшли за основним конкурсом. По двох імовірність додаткового фінансування є  доволі високою, по одному – середньою.

Серед важливих завдань, які виконує Координаційна рада, слід відзначити початок спільної з Ю.І. Якименком і М.Ю. Ільченком роботи щодо уточнення критеріїв і вимог до наукових шкіл, особливо в контексті відповідності критеріям акредитації. Заплановано впродовж двох тижнів вийти на узгоджені пропозиції та розглянути це питання на Координаційній раді.

Робота із зовнішніми партнерами

Проведено нараду з головою АППАУ О.В. Юрчаком стосовно активізації діяльності Центру 4.0 в КПІ. Погоджено план заходів Центру, зокрема організації зустрічей з представниками наукових груп КПІ та бізнесом, проведення конференції щодо розвитку Індустрії 4.0 за участю університетів.

Представники ДІТТ та представник від КПІ С.Косогін (ХТФ) взяли участь у заході EUIndustryWeek, на якому було озвучено інформацію про участь КПІ в Європейському водневому альянсі та про перспективи розвитку цього напряму в університеті.

М.З. Згуровський

Хочу привернути вашу,  Михайла Юхимовича та Юрія Михайловича Сидоренка увагу до  необхідності вдосконалення роботи за космічним напрямом. Нині наукові групи розпорошені, і ефективність від цього не дуже велика. Фактично ви за рахунок власного часу, за рахунок часу Михайла Юхимовича, Юрія Михайловича Сидоренка координуєте і взаємопов'язуєте ці окремі складові. Але система як така поки що не працює. До нас почастішали запити держави за цим напрямом, тому ми мусимо відповідним чином підвищити ефективність роботи цієї системи. Про це я вже говорив раніше, і на цьому тижні хотів би продовжити обговорення цього питання. 

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

За підсумками засідання Вченої ради 15 березня доопрацьовано проєкти рішень за звітами першого проректора Юрія Якименка та проректора Анатолія Мельниченка з урахуванням пропозицій, висловлених при обговоренні.

Комісія Вченої ради університету з освітньої діяльності (В.І. Тимофєєв) у порядку громадського обговорення розглядає проєкт наказу «Про затвердження змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 05 квітня 2019 року № 441», який розроблено з метою приведення у відповідність до чинного законодавства Порядку організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти та Вимог до використання приміщень закладів освіти для проведення вступних випробувань з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання.

Питання Космічної програми університету. Взяли участь в організації підготовки уточнених пропозицій від університету стосовно переліку завдань і заходів Загальнодержавної цільової науково-технічної програми України на 2021–2025 рр. Члени Ради космічної програми розглянули стан виконання проєкту «PolyITAN-30», обговорили та ухвалили пропозиції щодо доцільності зосередження першочергових подальших дій розробників на використанні окремих підсистем космічного апарата «PolyITAN-2», які мають позитивну льотну історію, та доповнення конструкції наносупутника новими підсистемами електронного сканування Землі й передачі інформації до Центру управління польотами. Здійснюємо супровід взаємодії з фахівцями Українського державного центру радіочастот з питань підготовки заявки на частотні присвоєння космічному апарату «PolyITAN-30».

М.З. Згуровський

Разом з Юрієм Івановичем, Людмилою Григорівною ми маємо попрацювати над системою стратегічного планування університету. Вчена рада в цьому має брати участь. Бажано створити ще одну комісію Вченої ради – Комісію зі стратегічного планування. Слід модернізувати і підвищити ефективність цього напряму роботи вже з певними організаційними заходами. Якщо раніше ми часто виживали «натягуючи ковдру» на ті місця, які ситуативно Нині ми підвищуємо ефективність нашої наукової діяльності, тут можуть бути додаткові джерела надходжень. І вже можемо скромно говорити про стратегічний розвиток. А для цього потрібно займатися дуже чітким стратегічним плануванням. Тому завдання нашої команди створити таку систему. 

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

1. Міжнародні контакти

1.1. У межах візиту до України Президента Литовської Республіки Гітанаса Науседи 18 березня делегація КПІ на запрошення Українського союзу промисловців і підприємців взяла участь у VІ Українсько-литовському економічному форумі «Економіка і пандемія: криза і нові можливості».

1.2. Робота із впливовими міжнародними організаціями.

1.2. Робота із впливовими міжнародними організаціями.

1.2.1. У взаємодії із BSUN (BlackSeaUniversitiesNetwork)

1.2.1.1. 18 березня на запрошення Координаційного комітету BSEMAN (TheBlackSeaandEasternMediterraneanAcademicNetwork) делегація КПІ взяла участь у Генеральній асамблеї «ОpportunitiesforInternationalResearchandAcademicPartnerships».

1.2.1.2. 19 березня 2021 р. на запрошення Мережі організацій для вироблення рішень, що сприяють сталому розвитку для Чорного моря (SDSN Чорне море), у співпраці з Мережею організацій для вироблення рішень, що сприяють сталому розвитку Молоді (SDSN Молодь),  делегація КПІ взяла участь у міждисциплінарному онлайн-заході під назвою «Наше майбутнє через цілі сталого розвитку».

1.2.1.3. На 24 березня готуємо (спільно із проф. С.В. Войтком та на основі вже опублікованих досліджень Світового центру даних) доповідь від КПІ на Міжнародну конференцію «Підходи до прийняття рішень на основі наукових доказів для впровадження Програми ООН «Цілі сталого розвитку» в Чорноморському регіоні» («ScienceEvidence-BasedDecisionMakingApproachesfortheImplementationofSDGsintheBlackSeaRegion»).

1.2.2. 25 березня братимемо участь у щорічному засіданні Консультативної ради Центру ресурсоефективного та чистого виробництва.

1.2.3. За інформацією Постійного представництва України при міжнародних організаціях у Відні, офіс гендиректора МАГАТЕ Рафаеля Маріано Гроссі повідомив про запланований на 26-27 квітня 2021 року його візит в Україну з метою участі у заходах до 35-х роковин Чорнобильської катастрофи. Передбачається відкрита лекція Р.М.Гроссі для студентів КПІ – слухачів освітньої магістерської програми «Фізичний захист, облік і контроль ядерних матеріалів» (можливо, у форматі відеоконференції).

1.3. На 30 березня готуємо захід «Вища освіта у сфері кібербезпеки 2021» за проєктом USAID «Кібербезпека критично важливої інфраструктури України». Серед учасників – делегація Міжнародного університету Флориди, який за цим проєктом співпрацюватиме з університетами України, представники НАЗЯВО, керівники обраних для участі в проєкті університетів України, представники ЗМІ.

2. Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

На минулому тижні укладено низку  важливих для підрозділів документів. Серед них: Меморандум про співпрацю і академічні обміни з Технічним університетом Бурси, Туреччина; угода з Національною агенцією академічних обмінів (NAWA, Республіка Польща) щодо співпраці з вивчення польської мови.

3. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

3.1. У контексті виконання доручень ректорату щодо розкриття невикористаних можливостей вчених КПІ до участі в міжнародній проєктно-грантовій діяльності, залучаємо 272 діючі наукові групи КПІ до інформаційного заходу «Як підготувати проєктну пропозицію у рамках програми «Горизонт Європа», що його проводитиме Європейська комісія 24 березня о 11:00 – 17:15. Подія буде транслюватись на ютубі.

3.2. За результатами візиту радниці з питань науково-освітньої співпраці Посольства Республіки Польща в Україні пані Еви Матушек-Загати, що відбувся 2 тижні тому, завершено підготовку та направлено до підрозділів спеціальний випуск бюлетеня «Джерело» №253, присвяченого стипендіальним та грантовим можливостям програм уряду Республіки Польща, Польської академії наук та університетів Польщі. Загалом випуск має 39 сторінок, що для нього є рекордом.

3.3. До 4 травня триватиме конкурс дворічних спільних українсько-литовських науково-дослідних проєктів (організматори – МОН України, Міністерство освіти, науки та спорту Литовської Республіки і Науково-дослідна рада Литви). Спільно зі структурами проректора з наукової роботи ДМС надаємо допомогу підрозділам.

4. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

4.1. Із поточної роботи групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів:

  • – поповнюється база даних академічних експертів із керівного складу міжнародних партнерів КПІ;
  • – за рейтингом QS направлено понад 100 листів опитування академічних експертів, що працюють в установах - міжнародних партнерах КПІ.

4.2. У журналі QSGlobalEducationNews (QSGEN) від 12 березня цього року надруковано статтю про внесок КПІ у місію космічного зонду «Хаябуса-2». Статтю розміщено на сторінці 88 журналу. Це перший досвід рекламування досягнень КПІ на таку широку міжнародну аудиторію, бо рейтинг QS охоплює більше 1600 ЗВО з усього світу.

5. Інші заходи

5.1. На 28 квітня 2021 р. готується проведення в КПІ круглого столу «Атомна енергетика: історія, сучасність, майбутнє» та VI Міжнародної конференції «Проблеми зняття з експлуатації об′єктів ядерної енергетики та відновлення навколишнього середовища» INUDECO 2020. Після круглого столу планується відкриття пам'ятника працівнику Чорнобильської АЕС, Герою України (посмертно), випускнику КПІ ім. Ігоря Сікорського Олександру Григоровичу Лелеченку.

5.2. Розпочато підготовку списків іноземних учасників, запрошуваних до участі у Фестивалі «Sikorsky Challenge 2021».

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота

  • Протягом тижня провели низку нарад за результатами планової перевірки ДСНС, яка  проходила в період з 25 лютого по 11 березня з особами, відповідальними за стан техногенної та пожежної безпеки. Було перевірено 55 об'єктів. Слід зауважити, що під час позапланової перевірки, яку було проведено в січні 2020 року, було зафіксовано 1 106 порушень правил пожежної безпеки. Станом на березень 2021 року усунено 735 цих порушень (67% від їх загальної кількості). З тих порушень, які ще слід усувати, більшість потребують додаткових капіталовкладень: це встановлення систем  автоматичної пожежної сигналізації, відновлення роботи систем димовидалення, просотування дерев'яних конструкцій протипожежною рідиною, закупівля протипожежних дверей для електрощитових кімнат і люків.  Під час нарад відповідальним особам надано доручення  виконати ті роботи, які можна зробити власними силами, до 5 квітня.  5 квітня ми плануємо провести круглий стіл з представниками ДСНС району, підбити підсумки перевірки і продемонструвати динаміку виправлення вказаних нам недоліків;
  • працюємо над підготовкою технічних завдань щодо закупівлі товарів і послуг на протипожежні заходи згідно з річним планом закупівель;
  • укладено договір на закупівлю первинних засобів пожежогасіння, якими мають бути укомплектовані всі об'єкти, де сьогодні їх бракує. Це вогнегасники, стволи, пожежні рукави та спеціальні витратомірні пристрої.
  • завершуємо ремонт центральних сходів в 12-му навчальному корпусі;
  • продовжували виконувати обстеження об‘єктів, де необхідно виконати аварійні ремонтні роботи, зі складанням дефектних актів;
  • провели робочу нараду по виконанню робіт з благоустрою території за 18-м навчальним корпусом;
  • провели зустріч щодо виконання ремонтно-відновлюваних робіт даху НТБ та встановлення обладнання мобільних операторів «Київстар», «Водафон» і «lifecell»;
  • узяли участь у роботі Інвестиційної комісії. Підготували інформацію про виконання графіка добудови нового студентського гуртожитку;
  • продовжуємо роботи з укріплення фундаменту 12-го навчального корпусу та частковий ремонт фасаду;
  • розпочали кронувати зелені насадження по вулиці Політехнічній;
  • продовжуємо роботи з відновлення систем димовидалення в гуртожитках та навчальних корпусах;
  • продовжуємо готувати технічні завдання згідно з річним планом закупівель по господарському напрямі роботи та оголошувати процедури закупівель на майданчику ProZorro;
  • спільно з департаментом навчальної роботи проводимо аудит навчальних площ щодо їх готовності до нового навчального року;
  • завершуються роботи з реставрації нового музейного експонату – літака АН-2. Залишилося фарбування фюзеляжу і крил;
  • щоденно здійснюється тепломоніторинг навчальних корпусів. У тісній співпраці з відділом головного механіка здійснюється регулювання подачі теплоносія;
  • отримали наряди допуску відключення теплопостачання по всіх навчальних корпусах, ці роботи 19 березня було виконано. До теплопостачання залишаються підключеними  студентські  гуртожитки та житлові будинки, які знаходяться на території кампусу;
  • розпочали готувати порівняльний аналіз споживання енергоресурсів в університеті за перший квартал 2021 року;
  • закінчуємо виконувати уточнення технічної інформації по електролічильниках для наповнення майбутньої бази даних для енергомоніторингу;
  • продовжували обстеження та налаштування обладнання індивідуальних теплових пуктів;
  • розпочинаємо виконання першого етапу проєкту роздільного збору сміття з використанням подрібнювача гілок;
  • провели робочу нараду щодо підготовки низки документів для отримання ліцензії по прекурсорах.

Соціальний напрям

  • У зв'язку із запровадженням локдауну усі буфети та їдальні працюватимуть з обмеженим доступом. У звичайному режимі працюватиме лише  курсантська їдальня. Їдальня 1-го корпусу працюватиме на виконання замовлень і видачу їх у ланч-боксах без прийому відвідувачів.
  • спільно з новоствореною комісією з контролю за здійсненням публічних закупівель та їх виконання розглянули питання закупівлі товарів для забезпечення пожежної безпеки;
  •  24 березня плануємо провести зум-конференцію з відповідальними за закупівлі у підрозділах;
  • комісія з використання площ провела роботу з перевірки їх  використання в 23-му корпусі. Готується відповідний акт;
  • розробляється програма розвитку інклюзивного навчання «Освіта без обмежень»;
  • розпочато перевірку особистих справ працівників КПІ, які постраждали внаслідок ЧАЕС, і формування списків;
  • у зв'язку з оголошенням локдауну в м. Києві департамент перевірив наявність в університеті засобів індивідуального захисту. Станом на 19.03.2021 на складі в наявності  197 л антисептиків і 38 641 маска. У разі необхідності проводитимуться додаткові закупівлі;
  • розпочали складання контент-плану та планування майбутніх заходів для залучення на університетські бази відпочинку відпочивальників.

Безпека

  • Спільно з правоохоронними органами проводили профілактичні заходи для запобігання скоєнню на території університету тяжких злочинів;
  • за попередній тиждень   складних правопорушень на території університету виявлено не було.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Фінансування отримали в повному обсязі.

Нараховано академічну та соціальну стипендію за березень. Академічна стипендія на картках буде 22 березня, соціальна – після отримання фінансування.

Виплачено заробітну плату за І половину березня. Нараховуємо за  ІІ половину.

На постійній основі опрацьовуємо накази по особовому складу працівників та здобувачів вищої освіти.

Розраховано вартість навчання студентів на 2021/2022 навчальний рік з урахування індексу інфляції, індикативної вартості та пропозицій керівників підрозділів.  Проведено  засідання робочої групи, наразі з департаментом організації освітнього процесу готуємо проєкт наказу.

Підготовлено та надано пропозиції до комісії по Колективному договору щодо врегулювання питань підсумованого робочого часу, гнучкого режиму роботи та виплати матеріальної допомоги.

Узяли участь у засіданні Стипендіальної комісії, інвестиційній комісії.

Окремо слід зупинитися на стані фінансування студмістечка. Він дуже важкий, особливо через оголошення локдауну. На рахунку студмістечка коштів обмаль.  Виходячи з того контингенту студентів, які залишилися там проживати, надходження коштів на місяць – 2,5 – 2,7 млн гривень. Якщо зважити на те, що лише за лютий за тепло студмістечку було нараховано 5 млн гривень, після сплати цієї суми на рахунку студмістечка залишиться 5 млн. Цього вистачить практично тільки на виплату заробітної плати на 3-4 місяці та на дрібні поточні витрати. Тобто становище важке, особливо якщо зважити на ситуацію, що складається сьогодні в місті і країні. Потрібно вживати якихось заходів щодо заощадження енергоносіїв, економії на комунальних послугах абощо.

Здійснюємо підготовчу роботу до складання фінансової та бюджетної звітності за l квартал 2021 року.

М.З.Згуровський

Дякую. Проблема з фінансуванням гуртожитків відома. Вона стосується не тільки нашого університету, а й усіх українських вишів. У мене з цього приводу була розмова з керівництвом МОН. До них з цього питання звертаються представники ЗВО з усієї України.  Відповідь така: нічого Міністерство на покриття витрат на комунальні послуги, надані гуртожиткам,  виділяти не має змоги. Рекомендація: консервування тієї частини гуртожитків, які не використовуються, для зменшення комунальних витрат. Це важко, бо студенти вже звикли до своїх кімнат, до робочих кімнат гуртожитків. Але такою була загальна для всієї системи закладів вищої освіти відповідь. Цього року ми вже пройшли опалювальний сезон, а якщо ситуація затягнеться на наступний рік, то ми муситимемо вживати непростих внутрішніх заходів. Але є сподівання, що ситуація поліпшиться.  Якщо з 1 вересня почнеться повноцінне заселення гуртожитків, покращиться й економічна ситуація в студмістечку.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Епідемічна ситуація. Збільшилася кількість захворілих студентів і співробітників. Водночас, виконання всіх протиепідемічних заходів ми забезпечуємо. Дезінфікуючими засобами, антисептиками і масками ми забезпечені аж до кінця року. Через локдаун ми зупинили поселення здобувачів вищої освіти, які зараз мали поселятися. Це курсанти ІСЗЗІ та студенти, які планували вступати на військову кафедру та проходити медичний огляд.

Будівельні роботи. На сьогодні робота власними силами проводиться на 11 об'єктах. З них на 5 об'єктах проводяться заходи щодо приведення їх у відповідність до вимог і правил пожежної безпеки. Це відновлення світлових холів замість тимчасово обладнаних житлових кімнат. Ще на одному об'єкті – у 15-му гуртожитку – працює підрядна організація, яка виграла тендер і займається монтажем автоматичної системи протипожежного оповіщення.

Правопорядок. На жаль, у 19-му гуртожитку був випадок торгівлі та вживання наркотиків. Займалися цим студенти ХТФ, ФБІ та ФБТ. Поліція проводить слідство. 

На виконання вимог щодо забезпечення в університеті інклюзії проводимо роботи в гуртожитках  №№ 13 і 14 щодо їхнього обладнання пандусами. Ці гуртожитки визначено такими, де будуть створюватися умови для поселення здобувачів вищої освіти з обмеженими можливостями. Пункт про це вносимо до Правил про поселення. Крім того, в гуртожитку №17 готуємо приміщення для створення центру для роботи з людьми з особливими потребами. 

Директор ІМЯО М.М. Перестюк

Сьогодні  розпочне трансляцію YouTube-каналі КПІмедіа. Він працюватиме з 16:00 до 20:00. Ближчим часом будемо збільшувати його наповнення, щоб поступово збільшувати час трансляції. Паралельно ми підготували дизайн студії, і після його затвердження плануємо оперативно  взятися за її облаштування і організацію трансляції звідти, щоб мати повноцінний  університетський ютуб-канал.

М.З.Згуровський

Дякую! Це дуже гарний результат роботи усього вашого колективу. Це наступний крок. Є про що університету розповісти студентам і викладачам, є чим ділитися з нашими колегами з інших українських університетів. Багато хороших справ, є високі досягнення, але не всі про це знають. Якщо канал поширюватиме цю інформацію – це підніматиме і моральний дух людей, адже ми постійно говоримо про якісь проблеми, а маємо говорити і про досягнення. Багато науковців можуть розповісти про свої вдалі проєкти. Багато студентів беруть участь в успішних стартапах і розробках. Було б цікаво послухати  їхні думки про те, яким вони бачать своє майбутнє, які мають побажання до університету. Все це потрібно виносити на університетську аудиторію за допомогою нашого з вами каналу.

Заступник директора Науково-технічної  бібліотеки  М.Л.Друченко

18 березня ми провели вебінар «Scopus ID: добре, коли один і що робити з рештою» із серії освітніх заходів «Чистий четвер»: актуалізуємо авторські профілі». Участь у ньому взяли 33 науковці. Під час заходу розглянули такі питання: актуалізація та об'єднання авторських профілів в Scopus; як підтягнути «загублене» цитування; як додати до БД публікацію, яка випадково не потрапила до Scopus, хоча журнал індексується; вибір видання для публікації в журналах, що входять до Scopus; чим відрізняється профіль автора в Scopus від власного кабінету науковця в Scopus.

25 березня о 16:00 відбудеться вебінар «ResearcherID на PUBLONS: створення та актуалізація».

19 березня провели майстер-клас для редакцій університетських видань «Перевірка цитування наукового видання у Scopus/WoS і визначення потенційного процентиля залежно від галузі знань» (17 учасників). Під час заходу розглянули такі питання: перевірка цитування видання у БД Scopus;перевірка цитування видання у БД WebofScience; визначення потенційного процентиля видання залежно від галузі знань.

У межах проведення Європейського тижня цифрової грамотності #AllDigitalWeek2021 24 березня о 17:00 відбудеться онлайн-лекція кандидата наук, доцента кафедри видавничої справи та редагування ВПІ Євгена Магди «Правда про фейки».

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

Готуємо спільно з Вадимом Анатолійовичем  Кондратюком узгодження наказу щодо технічно-будівельної комісії.

Голова  об'єднаного  профкому М. О. Безуглий

У четвер відбулося засідання профкому. Було розглянуто питання про організацію та проведення Конференції трудового колективу (планується орієнтовно на 22 квітня). З огляду на нинішню ситуацію, вона швидше за все проходитиме в дистанційному режимі.  У зв'язку з цим є декілька питань. Наприклад, проєкт Колективного договору практично завершений і готовий до оприлюднення.До нас також надійшли зміни до Кодексу честі, які також мають бути виставлені на обговорення. Окрім того, ми знаємо, що готуються зміни до Статуту університету. За процедурою вони мають бути ухвалені і Вченою радою, і Конференцією трудового колективу. До Конференції залишився місяць, і їх також слід оприлюднити для обговорення, щоб не ухвалювати поспіхом.

Ю.І.Якименко

Остаточна редакція проєкту змін до Статуту була підготовлена 20 березня, ми передамо його вам і ближчим часом зможемо обговорити.

М. О. Безуглий

Добре. Але я пропоную провести погоджувальну раду, бо процедура ухвалення на Конференції в дистанційному режимі дещо відрізнятиметься від  звичайної. Адже ми маємо ухвалити багато документів і просто проголосувати в зум буде не зовсім правильно.

Повертаючись до засідання профкому скажу, що ми також обговорили рішення експертно-кваліфікаційної комісії щодо відтермінування розгляду контрактних справ 6 професорів. В університеті це викликало значний резонанс, і наповненість поточного контролю в «Електронному кампусі» почала зростати.

Ще одне. В п'ятницю 19 березня відбувся турнір з мініфутболу пам'яті Віталія Івановича Молчанова. Ми встигли провести його до запровадження посилених карантинних заходів. Участь у турнірі взяли 4 команди, і у фінальному двобої команда ветеранів КПІ поступилася команді студентського профкому.

М.З.Згуровський

Дякую. Я сподіваюся, що до Конференції трудового колективу комісія з її підготовки   встигне вирішити всі питання і ми проведемо її на гарному рівні попри інший формат. Іншого виходу в нас немає, проводити її потрібно, можливість є тільки такою. Тому я прошу комісію активно працювати для того, щоб ми гарно підготувалися. І найважливіше – відкритість і інформування колективу університету заздалегідь. Я б навіть просив Михайла Олександровича та Юрія Івановича протягом цього місяця періодично інформувати про роботу вашої комісії про хід підготовки до конференції – паралельно з тим, що ви маєте виставити низку матеріалів на обговорення, організувати голосування і провести багато інших заходів. 

В.о. голови Студради Назар Булавко

Сьогодні в нас також у пріоритеті робота з підготовки до Конференції трудового колективу. Для участі в ній ми маємо висунути делегатів. Працюємо з деякими головами студентських  рад факультетів та інститутів, які  працювали у виборчих комісіях своїх підрозділів, напрацьовуємо сценарії обрання делегатів. Декілька сценаріїв, бо у деяких підрозділах, як-от в ІСЗЗІ, де студенти другого курсу стають курсантами і вже не є студентами, або там, де частина обраних делегатів була відрахована чи закінчила навчання, потрібно знову проводити вибори. Сподіваюся, що на цьому тижні ми вже почнемо сценарії обрання делегатів реалізовувати.

Ю.І.Якименко

Хочу нагадати, що цього року квота є вдвічі меншою, ніж торік. Тому, думаю, що на факультетах, де частина обраних раніше делегатів була відрахована або закінчила навчання,  це на ситуацію суттєво не впливатиме.

М.З.Згуровський

Є ще час, тому будь ласка, в рамках комісії відпрацьовуйте ці питання, щоб усе було зроблено у відповідності з правилами і ми ніде не помилилися.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Також готуємося до прийняття Колективного договору, працюємо в комісії.

М.З.Згуровський

Дякую. Ігорю, ви часто доповідаєте про роботу і досягнення студентів, про гарні заходи, які ви проводите, в тому числі з міжнародною студентською організацією BEST, інженерні змагання. Можливо, деякі з цих справ могли б висвітлюватися на нашому телевізійному каналі?   

Ігор Степанюк

Звичайно, це було б дуже добре, бо в нас є багато ініціатив. Тим більше, що BEST зараз активно працює, відновив свою роботу шаховий клуб, маємо цікаву інформацію про оздоровчі бази тощо. Дуже добре, що починає працювати такий канал. Контент для нього ми дамо. Це буде особливо цікаво для студентів першого курсу, щоб допомогти їм влитися в життя університету.

М.З.Згуровський

Це потрібно для профорієнтаційної роботи, але не тільки для неї. Це взагалі важливо для молодих людей, щоб вони розуміли, що нас оточує не лише негатив. Що люди поруч роблять гарні справи. Потрібно давати позитивну, правдиву інформацію. Тому комунікуйте з Марією Миколаївною Перестюк і журналістами нашої Медіаплатформи, і  виносьте цікаву інформацію про діяльність студентів  на широкий загал.

Дата події