Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. Ректор привітав учасників з минулими новорічними святами і запропонував обговорити поточні справи та спланувати свою діяльність на найближчий період.

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Постійно здійснюється контроль за дотриманням умов карантину і виконанням протиепідемічних вимог. В умовах оголошеного урядом локдауну університет продовжує працювати в дистанційному режимі, будь-які очні заходи скасовано або перенесено. За минулий тиждень захворіли 3 особи (один працівник і два курсанти ІСЗЗІ), одужали 12.

Видано пакет наказів (12) про оптимізацію структури підрозділів, затверджену Вченою радою. Здійснюється визначений наказом комплекс заходів щодо приведення у відповідність кадрового складу, освітніх програм і організаційного забезпечення реструктуризованих  підрозділів.

Завершився прийом документів для участі в черговому конкурсі НПП. ЕКК та конкурсні комісії факультетів та інститутів почали розгляд справ. Конкурс проводиться з неухильним дотриманням Положення і з урахуванням результатів акредитації.

Видано наказ про порядок надання відпусток у 2021 році. Визначено відповідальність працівників і керівників підрозділів за формування і дотримання графіків відпусток. Зараз є проблеми із невикористаними відпустками за минулий рік.

Сформована і розпочала роботу комісія з підбиття підсумків чинного Колективного договору і розпочалась підготовка до підготовки проєкту нового Колективного договору.

СЕД. Проводиться підключення системи «Мегаполіс» до Системи взаємодії з органами виконавчої влади і готується угода з «Держінформресурсом» на надання послуг у 2021 р. Завершується заповнення довідників і оформлення 115 додаткових робочих місць. З метою оптимізації діяльності КБІС проводиться аудит мережевої структури і кадрового складу цього   підрозділу.

Для продовження підготовки спільного з «ІНВО ДІДЖИТАЛ» проєкту з удосконалення інформаційної системи університету проведено спільну представницьку відеоконференцію. Обговорено структуру і характеристики інформаційних потоків та складових процесів освітньої діяльності, що підлягають інформатизації. Здійснюється переклад українською.

Освітній процес

Завершилися захисти магістерських випускних робіт. Дипломи отримають 1803 професійні магістри, з них 1420 денної та 383 заочної форми навчання (+ 55 курсантів ІСЗІ). Не подали магістерські дисертації до захисту 139 студентів, з них 104 денної і 35 заочної форми, розглядаються питання щодо їх відрахування.

Розпочалася екзаменаційна сесія. Напередодні відбулося чергове (для першокурсників  перше) ознайомлення всіх студентів та викладачів з регламентом сесії, з підтвердженням їхньої згоди-реєстрації на участь у сесії. Свою згоду підтвердили 18713 студентів і 2380 викладачів.

Виконано великий обсяг роботи з підготовки і супроводження сесії в «Електронному кампусі» (ЕК): підготовлено і завантажено нові й удосконалено існуючі модулі, сформовано електронні відомості, налагоджено систему контролю на всіх рівнях. Завершується чергове опитування «Викладач очима студента». На сьогодні у ньому взяли участь 7200 студентів. На першому курсі – 30% від усіх учасників, на другому – 20%, далі 15%, 10% і т. д.

Приймальна комісія

На офіційному сайті КПІ опубліковано «Правила прийому у 2021 році», включаючи затверджений перелік конкурсних пропозицій – спеціальностей та освітніх програм, за якими відбуватиметься прийом на навчання.

Медіалабраторія КПІ підготувала і опублікована серію відеороликів для абітурієнтів про факультети і продовжує цю роботу.

Акредитація

Завершується остаточна перевірка і підготовка завантаження до бази НАЗЯВО освітніх програм, запланованих до акредитації. З 10 магістерських і бакалаврських програм 4 програми подаються уже на цьому тижні (1 програма ФСП, 3 програми ФІОТ).

Триває черговий етап внутрішньої акредитації за ІІІ циклом: програми PhD, кадрове забезпечення і участь кафедр у цих програмах.

М. З. Згуровський

На першому засіданні Вченої ради будемо заслуховувати звіти проректорів?

Ю. І. Якименко

Так. Сергій Іванович Сидоренко та Вадим Анатолійович Кондратюк будуть заслухані на першому засіданні Вченої ради. Дата проведення засідання (попередньо) – 1 лютого, оскільки 25 січня – це перший день після локдауну і невідомо, якими будуть наступні рекомендації.

М. З. Згуровський

У будь-якому випадку ми будемо проводити засідання Вченої ради дистанційно. Тому звітування проректорів не залежить від локдауну. Наша робота не припиняється.

Ю. І. Якименко

Дійсно, робота не припиняється, але необхідно проводити голосування. Ми запрошуємо до університету членів Вченої ради, щоб вони прийшли і проголосували. У нас є ще час і остаточно ми ще визначимося.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Продовжувалась робота з технічного супроводження та підтримки проведення  екзаменаційної сесії в дистанційному режимі головним чином через систему «ЕК». Водночас, працює платформа «Сікорський». До нового року вдалося закупити і повністю запустити обладнання – сервери та мережеві сховища. Техніка працює в штатному режимі і без збоїв. 

Продовжується взаємодія з компанією «ІНВО ДІДЖИТАЛ» щодо розробки сучасної АІС для потреб освітнього процесу. Узгоджено проєкт брифу українською мовою. На 08.01.2021 бриф заповнений 9-ма відділами та управліннями. Попри створення нових модулів в «ЕК», навантаження на них суттєве, тому нам потрібні сучасні технології, на яких буде вибудована нова інформаційна система.

Триває робота з усіма структурними підрозділами щодо актуальних тем дисертацій аспірантів 2016-2019 рр.,  їх зарахування для внесення в гугл-форму НДЧ.

Підготовлено проєкти Правил прийому до аспірантури та докторантури у 2021 році. Вони   узгоджені з приймальною комісією та готові для розміщення на сайті.

Уточнено дані щодо держзамовлення прийому до аспірантури і докторантури та надіслано до МОН.

Відпрацьовується розклад занять на весняний семестр, який пройде у дистанційному режимі. Заняття проводитимуться згідно із затвердженими розкладами.

Продовжується розробка тестового модуля контролю параметрів сайтів КПІ та ЗВО України.

Триває 12-те опитування студентів, яке завершиться перед початком наступного семестру.

Водночас триває опитування студентів і викладачів, передбачене участю у проєкті Американських рад з міжнародної освіти.

Продовжувалася робота з підготовки наказу ректора університету про планування освітнього процесу на новий навчальний рік.

Разом з факультетами здійснено розгляд скарг студентів.

Проводилася активна робота з підрозділами, освітні програми яких виходять на акредитацію.

М. З. Згуровський

Щодо подальшого розвитку нашого інформаційного простору. Медіалабораторія планує відкрити телевізійний канал КПІ в YouTubе. На каналі подаватимуться різні сегменти інформації. Це передусім стріми окремих керівників. Участь у них повинні брати керівники підрозділів, декани, викладачі, вчені, які досягли цікавих результатів. Має бути також окремий студентський напрям – ним опікуватиметься Наталія Валеріївна. Окрім того – навчальні  курси. Звичайно, на платформі «Сікорський» вони виставлені, але якщо ми збагатимо наш телевізійний канал навчальним сегментом, лекціями окремих провідних викладачів, це також буде важливо. Ми знаємо про дуже популярні американські, європейські телевізійні навчальні канали. Нам у межах КПІ також потрібно створити такий сегмент.

Я просив би вас, Анатолію Анатолійовичу, проаналізувати, що саме на платформі «Сікорський» ми можемо відібрати для представлення на нашому телевізійному каналі. Подумати про тих викладачів, які хотіли б додатково відзняти окремі свої лекції. Викладач, вчений буде наживо читати лекцію чи проводити заняття і це транслюватиметься. Важливо, щоб ви з Марією Миколаївною сформували перший цікавий набір навчальних курсів для телевізійного каналу.

А. А. Мельниченко

Прийнято. Тим більше, що в нас з Марією Миколаївною щодо цього є досвід. Протягом минулого семестру Медіалабораторія нам допомагала записувати наживо декількох наших вчених, які були до цього готові. Ми проаналізуємо платформу «Сікорський» щодо кращих курсів, якими ми можемо пишатися.

М. З. Згуровський

Віктор Васильович Лазаренко також проводив відеозаписи  навчальних курсів і у нього накопичилася певна фільмотека. Може і з  Олексієм Анатолійовичем Жученком попрацювати.

А. А. Мельниченко

Коли розпочалось дистанційне навчання, ми звертались і до Віктора Васильовича, і до Марії Миколаївни, щоб пришвидшити підготовку відеокурсів.

М. З. Згуровський

Організуйте цю роботу в такому склад: А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, О.А.Жученко, М. М. Перестюк. Можливо, ще хтось, хто має до цього стосунок. Прошу вас скоординувати цю роботу.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

На минулому тижні розпочато екзаменаційну сесію. Вона триватиме до 17.01.2021. З 18.01.2021 по 23.01.2021 проводитимуться заходи з ліквідації академічної заборгованості.

Протягом тижня здійснювалася консультативна робота за зверненнями студентів, викладачів через бот у Телеграм. Студентів обов’язково поінформовано, як діяти, якщо виникла академічна заборгованість, про можливість повторного прослуховування курсу та інше.

29.12.2020 проведено завершальне засідання Ради НВР, на якому наголошено на:

- термінах проведення сесії та перескладань, формування основних та додаткових відомостей;

- відповідальному ставленні викладачів та працівників деканатів до заповнення/блокування і формування відомостей в системі «ЕК»;

- необхідності доведення до відома студентів інформації про можливості повторного вивчення дисциплін та інше.

Здійснюється психологічна підтримка студентів під час сесії, а також підготовлено та опубліковано поради на допомогу під час складання сесії.

Проводилась робота з формування та реєстрації випускових наказів. На сьогодні маємо таку статистику: захистилися 1803 магістри (на 200 більше, ніж у 2019 році); не подали магістерських дисертацій до захисту 139 (на 20 меньше, ніж у минулому році). Дані щодо випуску та відрахування корелюються з 2019 роком.

Крім того, протягом грудня з різних причин відраховано 135 студентів.

Стипендія

Спільно з ДЕФ виплачено соціальну стипендію за грудень пільговим категоріям студентів.

На сайтах факультетів/інститутів оприлюднено інформацію про рішення стипендіальних комісій факультетів/інститутів про врахування до рейтингу успішності студентів додаткових балів. Проаналізовано результати.

Сформовано списки студентів для замовлення соціальної стипендії на січень 2021.

Дипломи

Сформовано акти та передано до Видавництва «Політехніка» електронні файли на друк ДВО (дипломи та додатки) по всіх факультетах.

Підготовлено звіт про зимовий випуск. Всього замовлено 1867 дипломів магістрів (з них з відзнакою - 176); 18 дипломів бакалаврів (з них з відзнакою – 1).

Працевлаштування

28.12.2020 організовано та в онлайн-режимі проведено зустріч з представниками МОН, заступниками міністрів Міністерства молоді та спорту, Міністерства з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій та цифровізації і представниками ІПСА, ФІОТ, ІСЗЗІ, ФБМІ, ФПМ. На ній обговорено питання подальшої співпраці та залучення студентів і викладачів до складання проєктів Міністерств.

Профорієнтація

Опубліковано та поширено на всіх офіційних ресурсах  «Правила прийому у 2021 році» для вступників до КПІ та розпочато активну консультативну роботу в соціальних мережах з вступниками та батьками.

Для зацікавлення учнів у вступі до КПІ спільно з факультетами/інститутами розроблено та розпочато публікації інформаційно-розвиваючих постів «4 Рубрики для вступників 2020-2021».

Організаційна робота

На сайті КПІ повністю оновлено інформацію щодо напрямів роботи ДНВР.

За підсумками роботи ДНВР у 2020 році підготовлено та оприлюднено попередній звіт.

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А. Жученко

Готуємо до зовнішньої акредитації 4 освітні програми, які мають бути подані вже цього тижня. Це 3 програми з ФІОТ та 1 – з ФСП. Далі рухатимемось за нашим графіком.

Паралельно триває внутрішня акредитація. Нині більший акцент ми робимо на освітні програми 3-го рівня, тобто підготовки докторів філософії, щоби почати вже з квітня подавати їх на зовнішню акредитацію – так, як це передбачено планом, погодженим і затвердженим НАЗЯВО.  

Крім того, здійснюємо низку заходів щодо ліцензування, оскільки набули чинності зміни до Закону України «Про вищу освіту» і університет має переоформити ліцензії на здійснення освітньої діяльності по всіх трьох рівнях вищої освіти.

Супроводжуємо конкурсні процедури щодо обрання на посади науково-педагогічних працівників.

М.З.Згуровський

Чи потрібно нам оновлювати ліцензії з довузівської підготовки та перепідготовки і підвищення кваліфікації?

О.А.Жученко

Поки що зміни стосуються лише вищої освіти за усіма трьома рівнями: бакалавр, магістр, доктор філософії.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Гарні новини

Згідно з Указом Президента України «Про присудження премій Президента України для молодих вчених 2020 року» від 29.12. 2020, молоді вчені КПІ І.Ю. Білоус, О.Ю. Галкін, Т.М. Луценко стали лауреатами  премії Президента України.

Наказом від 28.12.20 №НОН/60/2020 затверджено результати конкурсу проєктів молодих вчених на 2021 рік. Керівники трьох проєктів (2 з ІМЗ, 1 з ХТФ) до 15 січня 2021 року мають підготувати та узгодити всі супровідні документи.

На виконання доручень ректора

З метою підвищення ефективності використання коштів на обладнання, зокрема за проєктами НФДУ, проведено нараду з відділом закупівель. Прийнято рішення щодо розробки детальної покрокової інструкції для авторів проєктів.

Спільно з Центром підготовки енергоменеджерів ІЕЕ підготовлено і 06.01.2021 подано на ПроЗорро тендерну пропозицію «Послуги у сфері професійної підготовки (Послуги з підготовки та атестації фахівців з енергетичної ефективності будівель та обстеження інженерних систем)». Оголошена вартість закупівлі 38 040,00 грн.

На виконання рішень Координаційної ради

На початку нового року (4.01.2021) проведено нараду НДЧ та ДІТТ стосовно того, що вдалося зробити у 2020 році і що треба зробити у році 2021. За результатами внутрішнього аналізу обговорено й визначено 9 стратегічних завдань на 2021 рік. Їх  спрямовано на реалізацію Стратегії розвитку КПІ та рішень Координаційної ради. Тепер напрацьовується низка завдань на реалізацію цих стратегічних цілей. Про них планується доповісти на засіданні Координаційної ради з метою визначення плану конкретних дій для  їх реалізації.

З 2021 року загальний менеджмент наукової та інноваційної діяльності КПІ ім. Ігоря Сікорського переведено на платформу «Asana». Керівники пройшли навчання та розпочали роботу в системі.

Наказом №НОН/61/2020 від 29.12.2020 затверджено порядок організації розгляду науково-технічних матеріалів для можливості їх оприлюднення в засобах масової інформації. Затверджено склад 24 комісій підрозділів, порядок дій комісій та оновлену форму висновку комісії.

Завершено збір анкет учасників конкурсу «Молодий викладач-дослідник». Усього отримано 48 анкет. Нині триває їх аналіз та підбиття підсумків конкурсу.

29.12.2020 проведено засідання комісії Вченої ради з науково-інноваційної діяльності щодо вступу до докторантури. Розглянуто кандидатури 5 претендентів, усім надано рекомендацію до вступу.

Проведено нараду з термінових завдань для забезпечення виходу №4 видання «Наукові вісті КПІ». Нараду зі стратегічних питань заплановано на 14.01.2021.

Подано одну заявку на корисну модель та одну заявку на винахід.

Підписано ліцензійний договір між КПІ ім. Ігоря Сікорського та підприємством «Червона хвиля» (наукова група ФЕЛ, керівник – Мельник І.В.).

Взаємодія із зовнішніми установами

На запит МОН України від 20.11.2020 року «Щодо надання інформації по технологічному аудиту» підготовлено матеріали про технологічні рішення та майнові права на них за відповідними формами. Інформацію подано за період 2016-2019 рр.

Ключові завдання на поточний тиждень

Участь в організації і проведенні трьох нарад із зовнішніми партнерами (Укроборонпром,  ДКАУ, з віцепрем’єр-міністром України).

Участь у засіданні Національної ради України з питань розвитку науки і технологій (12.01.2021).

Узагальнення матеріалів звітів підрозділів та підготовка до звіту на Вченій раді КПІ та в МОН.

М. З. Згуровський

Готуємося до конкурсів різного рівня – МОН, НФДУ тощо. Особливу увагу потрібно звернути вам, Сергію Івановичу Сидоренку, а також Сергію Миколайовичу Шукаєву на європейські ґранти і гранти НАТО. Для нас це порівняно нова робота, тобто ми ще недостатньо компетентні у цій сфері. Маємо  великий розрив між тим, що пропонує нам Європейський Союз, і тим, що робимо ми. Квоти Євросоюзу для України вибираються лише на 10%. Це відбувається через невміння наших учених готувати і подавати відповідні заявки на гранти, через незнання англійської мови на достатньому рівні, невміння організовувати взаємодію з європейськими університетами як обов’язковими партерами. Для нас усіх це новий виклик. Ми мусимо оволодіти цією справою.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

Робота постійних комісій Вченої ради університету:

- Комісія з наукової та інноваційної діяльності провела співбесіди з 5 кандидатами на вступ до докторантури, позитивно оцінила їхній рівень готовності та рекомендує врахувати це при вирішенні питання формування пропозицій щодо обсягів державного замовлення у 2021 році;

- Комісія з фінансової та економічної діяльності долучилася до підготовки пропозицій стосовно проєкту Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо статусу національного та ефективного управління закладами освіти і державним майном».

Стосовно організації виконання проєктів космічної програми університету:

 - проведено погоджувальні наради із замовниками створення космічного апарату 12-U в частині календарного плану та початку виконання робіт у 2021 році;

- внесено пропозиції щодо посилення співпраці з партнерами з Познані стосовно виконання проєкту «PolyITAN-3»; важливою залишається підсилення координації практичних дій співвиконавців проєкту від КПІ та ПТУ;

- висловлюємо подяку Марії Миколаївні Перестюк та всій її команді за підготовку фільму про космічні проєкти КПІ в українському і англомовному варіантах.

Посилено кадровий склад редакційної групи загальноуніверситетського видання «Наукові вісті КПІ».

4. Проведено підготовку до наради 11 січня в КПІ за участю нового керівника ДК «Укроборонпром», керівників МОН і народних депутатів.

М. З. Згуровський

Чекаю на ваші пропозиції щодо проведення Вченої ради, оскільки заплановані звіти проректорів – це обов’язкова річ. Крім того, є й деякі інші кадрові питання, які не можна відкладати надовго, та низка інших питань.

Проректор з міжнародних зв'язків  С.І.Сидоренко

1. Міжнародна співпраця

1.1. На виконання доручення ректора щодо започаткування в діяльності Українсько-Японського центру високотехнологічної інноваційної складової відбулася робоча зустріч керівників ДМС і директорки УЯЦ К.О. Луговської з Богданом Вікторовичем Андрєйцевим.  Прийнято рішення запросити всі японські компанії, які мають свої представництва в Україні і входять до Бізнес-асоціації Японії в Україні, відвідати КПІ і провести в УЯЦ зустріч за всім комплексом питань розвитку співробітництва в сфері технологій та інновацій. Попередньо цю  ініціативу вже підтримало як Посольство Японії в Україні, так і сама Бізнес-асоціація.

1.2. 15 січня в Українсько-Японському центрі відбудеться перша зустріч з новопризначеним керівником офісу JICA в Україні п. Сугімото Сатоші. Мета заходу – обговорити план першочергових спільних дій, у тому числі й питання розвитку інноваційної складової в діяльності Українсько-Японського центру.

1.3. Від Народного уряду провінції Гуандун (Китай) надійшло запрошення сформувати КПІ свою команду і долучитися до щорічного міжуніверситетського конкурсу роботів у Шеньчжені RoboMaster Competitioп. Захід проводить відомий у світі промисловий гігант з дрон-технологій Da-Jiang Innovations. Працюємо з цього питання із ІАТ, ФІОТ та структурами, підпорядкованими проректорові В.А. Пасічнику.

2. Діяльність Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського та роботи з ними в період навчання

2.1. На продовження зустрічей у вересні-жовтні з послами низки країн, під час яких  обговорювалися перспективи збільшення кількості іноземних громадян на навчанні в КПІ, готується візит Посла Республіки Узбекистан А.А.Курманова до КПІ і зустріч з ректором М.З. Згуровським. День і час візиту уточнюються.

2.2. За рекомендацією В.А. Пасічника розробляємо комерційну пропозицію для використання в перемовинах Державного космічного агентства України з Малайзією. Сутність пропозиції – можливість прийняття на англомовне навчання в КПІ щорічно 100 громадян Малайзії за спеціальностями, пов'язаними з космосом і з пов’язаними з космічною галуззю сферами. Працюємо спільно з В.А. Пасічником та І.В. Коробком.

3. Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

Спільно з підрозділами, юруправлінням та департаментом управління справами відпрацьовуються всі звернення підрозділів щодо розгляду міжнародних пропозицій від партнерів, і в разі інвестиційної привабливості таких пропозицій оформлюються міжнародні угоди, договори, меморандуми тощо. Тож на минулому тижні спільно з ДНВР підготовлено до підписання дві угоди про співпрацю за програмою Erasmus+ рівня KA1 – «Академічна мобільність» – з Лодзькою політехнікою (Польща) та з Університетом Коруна (Іспанія). Таким чином кількість угод КПІ такого типу збільшено до 54.

4. Активізація міжнародної проєктно-грантової  діяльності

4.1. Продовжуємо спільно з проректором з наукової роботи В.А. Пасічником виконання доручення ректора від 6 квітня 2020 року щодо організації системної роботи з підготовки і подання заявок на гранти за кожним з перспективних напрямів (кластерів та галузей діяльності) та запрошення до неї відповідних партнерів з Євросоюзу.

4.2. Для проведення індивідуальної роботи з кожним із деканів факультетів/директорів інститутів три проректори (В.А.Пасічник, А.А.Мельниченко, С.І.Сидоренко) розпочали спільну роботу з аналізу підготовки проєктних пропозицій у сфері науки і освіти, які наукові групи і кафедри планують подати в 2021-2022 роках на конкурси нової Програми ЄС «Горизонт Європа», програми НАТО «Наука заради миру і безпеки», європейської програми Erasmus+, до білатеральних програм. З цією метою дано доручення діючим науковим групам і кафедрам заповнити відповідні гугл-форми, що дозволить провести з 20 січня конкретну індивідуальну роботу з деканами/директорами щодо збільшення подання міжнародних проєктів у 2021 та 2022 роках.

4.3. Працюємо з факультетами, інститутами щодо подання проєктних пропозицій від КПІ на такі оголошені конкурси міжнародних білатеральних проєктів:

4.3.1. МОН України та фонду CRDF, США, досліджень з альтернативної енергетики (фотовольтаїка, вітрогенератори та біопаливо), що виконуються вченими щонайменше 10 факультетів КПІ;

4.3.2. МОН України та Міністерства науки і техніки Китаю конкурс білатеральних проєктів на 2021 та 2022 роки (ІКТ, енергетика, агротехнології, науки про життя, короновірусна пневмонія, нові речовини і матеріали, фундаментальні науки).

4.4. Надано допомогу підрозділам КПІ:

4.4.1. Директору Інституту матеріалознавства та зварювання Ю.М. Сидоренку в проведенні перемовин та підписанні Договору із Магдебурзьким університетом на проєкт Німецького фонду досліджень обсягом 95200 €;

4.4.2. Директору ФТІ О. М. Новікову на проєкт фонду «CRDF Україна» для імплементації «Програми підготовки у сфері безпеки інформації та кібербезпеки».

4.5. Вивчаємо пропозицію від Сергія Покровського щодо співробітництва з партнерами в Швейцарії (компанія DAES – DEVELOPMENT OF ADVANCED ENGINEERING SOLUTIONS) в областях, пов'язаних з космосом, воднем, ядерною енергетикою і медициною. У 2021 році учасники співробітництва планують подання заявок на проєкти Європейського космічного агентства.

4.6. Спільно з підрозділами, підпорядкованими  проректорам В.А. Пасічнику та Н.В. Семінській проводяться заходи щодо посилення міжнародної наукової мобільності магістрантів, аспірантів та молодих учених КПІ:

- за дворічними грантами Польської академії наук для наукової роботи в 68 дослідницьких інститутах Польщі;

- за грантами Програми освітнього обміну Угорщини (для 100 магістрантів);

- за грантовим проєктом EU4USociety Європейського Союзу та Міжнародного фонду «Відродження» «Як знайти власний шлях до успіху у програмах ЄС з… цифрових інновацій» в таких наукових сферах: електронні дослідницькі інфраструктури, хмарні обчислення, штучний інтелект, великі дані, високопродуктивні обчислення і мережі, кібербезпека, смарт-сіті, Індустрія 4.0, цифрові інноваційні хаби, ІТ в енергетиці, ІТ в медицині, електронна демократія та урядування, нові цифрові медіа та інші актуальні області створення та використання цифрових інновацій.

5. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів

5.1. На виконання рішення наради проректорів, що відбулася під головуванням Ю.І. Якименка, кожний проректор готує пропозиції щодо заходів, спрямованих на підвищення позицій КПІ в світових рейтингах університетів, за своїми напрямами роботи. На виконання відповідного доручення ректора і на основі пропозицій проректорів буде сформовано «Комплекс дій за кожним напрямом», який в середині січня буде подано на затвердження. На поточному тижні плануємо зустріч всіх проректорів і зведення всіх пропозицій.

6. Інші важливі події

31 грудня з Польщі надійшла сумна звістка: пішла з життя дружина Почесного доктора КПІ, голови Секції вихованців КПІ в Польщі, великого друга КПІ та України Януша Фукси – Лариса, етнічна українка, уродженка Полтавщини, з якою його пов'язували 58 років життя. Від імені ректорату надіслали Янушу Фуксі лист-співчуття.

М.З.Згуровський

Торік ми не встигли провести нараду з обговорення нашої участі та результатів у рейтингу QS. Вам потрібно було провести аналіз складових цього рейтингу і зрозуміти, чому за деякими з них ми маємо монотонне погіршення. Ми мусимо провести мозковий штурм, щоб  спроєктувати його результати на роботу наших департаментів та інших підрозділів. Бо формально за звітами в нас все нормально, а рейтинги за певними складниками демонструють погіршення. Тож ми повинні збагнути, що ми робимо не так. Ви робили такий аналіз, відпрацювали інтегральний показник QS, маєте відповідні графіки. Тепер ми маємо зробити висновки.

С.І.Сидоренко

Такий аналіз зроблено, і перед новим роком з цього приводу під головуванням Ю.І.Якименка відбулася нарада за участю проректорів. За вашим дорученням потрібно сформувати комплекс дій за кожним напрямом їхньої діяльності. Тепер іде підготовка до узагальнення пропозицій і організації мозкового штурму. Для його остаточної підготовки нам потрібно ще кілька днів.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота

- Завершилася позапланова перевірка інспекторами ДСНС виконання приписів, які були видані за результатами перевірки на початку 2020 року. Було перевірено 55 об’єктів. За результатами перевірки отримали відповідні акти. 5 січня в ДСНС було проведено розширену нараду за участю представників навчальних закладів, у яких проходили перевірки. Було відзначено позитивну динаміку виконання приписів за результатами торішньої січневої перевірки. Ми є лідерами у виконанні цих приписів – у нас їх відпрацьовано приблизно 63%, а якщо взяти до уваги  роботу з проєктування автоматичних систем пожежної сигналізації в навчальних корпусах, то ми вже виконали 80% наданих нам приписів. Для порівняння з іншими вишами наведу такі цифри: в НАУ виконано 17% приписів, у Київському національному університеті ім. Т.Г.Шевченка – 23%.  Будемо докладати максимум зусиль, щоб цього року завершити роботу з проєктування встановлення систем автоматичної пожежної сигналізації по всіх навчальних корпусах і провести монтаж перших таких систем у студмістечку та хоча б у перших корпусах, де ми отримали приписи.

- під час новорічних свят постійно чергували бригади сантехніків та електриків. Складних аварій не траплялося. Були деякі перебої з постачанням енергоресурсів, але наші співробітники ці питання оперативно вирішували;

- виконали аварійний ремонт системи теплопостачання в 12-му навчальному корпусі;

- за результатами тепломоніторингу фахівці відділу головного механіка відрегулювали подачу теплоносія до готелю та старої частини 35-го корпусу, де спостерігалися перегріви;

- продовжуємо готувати та планувати територію під благоустрій за 18-м навчальним корпусом (зона Б) та планування території поруч із 28-м навчальним корпусом. Провели збори щодо підготовки технічних завдань на виконання робіт з благоустрою і закупівлі будівельних матеріалів;

- розпочали підготовку технічних завдань згідно з річним планом закупівель за господарським напрямом роботи;

- закінчуємо роботи з гідроізоляції 6-го корпусу  Відділу авіації та космонавтики ДПМ;

- продовжуємо працювати над процедурою передачі для університету літака АН-2. Роботи з його реставрації тривають;

- підготовлено технічне завдання щодо проведення демонтажу з подальшою утилізацією можливих  джерел, які потенційно можуть впливати на природний радіаційний фон;

Соціальний напрям

- підготували приміщення ЦСХ до Різдвяних свят та провели підготовку до початку роботи після нового року. Курсантська їдальня працювала без вихідних та святкових днів;

- у новому році продовжують працювати та приймати відвідувачів їдальні 1, 31 та 32-го (курсантська) корпусів, буфети у 24-му та 27-му корпусах, усі їдальні та буфети працюють з дотриманням протиепідемічних заходів при COVID-19 та всіх вимог до роботи й обслуговування відвідувачів;

-  триває  проведення оптимізації роботи персоналу ЦСХ. Наказ про скорочення набув чинності;

- у зв’язку з новим Законом про оренду державного та комунального майна проводиться підготовка документів для продовження договорів оренди у Фонд держмайна вже в 2021 році;

- триває робота створеної спільно з регіональним Фондом держмайна комісії з перевірки режиму роботи орендарів та списання з них орендної плати відповідно до Постанови КМУ;

- закінчили капітальний ремонт котельні спального корпусу СОТ «Політехнік».

Безпека

- продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету;

- за попередній тиждень та під час новорічних свят складних правопорушень на території університету виявлено не було;

- спільно з поліцією відпрацьовували і реалізовували план спільних посилених заходів з охорони громадського правопорядку на новорічні свята.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Закрили бюджетний рік. Кошти за всіма бюджетними програмами використали за  призначенням. План надходжень по спеціальному фонду за програмою «Підготовка кадрів» виконано на 99%. Недобрали до плану за оперативними даними, які ще уточнюватимуться, приблизно 2,6 млн грн. Це пов’язано з тим, що з об‘єктивних причин план надходжень не виконали такі обслуговуючі підрозділи,  як ЦСХ, ЦФВС, студмістечко та ЦКМ. Освітні підрозділи свої кошториси в основному перевиконали. НФД повернули 2,8 млн грн, які були передбачені для придбання обладнання (1,2 млн – ФІОТ). Це пов’язано  з тим, що ми пізно отримали ці кошти й пізно підписали договори.

Щодо фінансування 2021 року – поки що контрольних цифр немає. З цього питання постійно працюємо з МОН України. Відомо, що фінансування визначається з урахуванням 20% підвищення заробітної плати нашим співробітникам. Сподіваємося отримати цифри до 15 січня.

Розпочався період звітності. До 15 січня 2021 року треба відзвітувати перед податковою по ПДВ,єдиному податку, податку на землю та ін. Приймаємо звітність від підрозділів.

Працюємо з підрозділами з питань підготовки аналізу діяльності університету за 2020 рік.

На що хочу звернути увагу при організації  нашої роботи в цьому році:

-  слід навести лад з невикористаними відпустками. Витрати на виплату компенсацій у бюджеті поточного року не плануються. Ці виплати змушені робити за рахунок економії фонду заробітної плати по загальному фонду або за рахунок спеціального фонду;

-  при підписанні договорів на виконання ремонтних робіт слід планувати їх закінчення в  листопаді. Минулого року 80% проплат проходило в грудні. Провести проплати,  коли в Казначействі обмаль коштів, дуже складно;

- не потрібно брати зайвих бюджетних зобов‘язань, тобто не укладати договори на придбання більше, ніж це потрібно.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Епідемічна ситуація. Із 3835 людей, які проживають нині в гуртожитках, 2 студенти хворіють на COVID-19. Вони перебувають в ізоляторах. Також є 4 контакті особи, які нині перебувають на самоізоляції у своїх кімнатах.

Інженерні мережі працювали у святкові дні без аварій, технічні служби як завжди чергували на випадок якихось нештатних ситуацій.

Що стосується правопорядку, то у святкові та вихідні дні поліція спільно з нашим департаментом безпеки викрила студента, який вживає наркотики. Тепер на комісії з правопорушень прийматимемо рішення щодо його виселення.   Окрім того, у 20-му гуртожитку студенти заради розваги знову використали 2 вогнегасники.

Ремонти. Сьогодні служба експлуатації гуртожитків почала планові ремонтні роботи в 3, 18, 19 та 20-му гуртожитках. Окрім того, підрядна організація завершує реконструкцію ліфтів у гуртожитках №№ 15, 16, 19 і 20.

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

 Підтримка редакцій наукових періодичних видань

Розроблено та надіслано проректору з наукової роботи В.А.Пасічнику проєкт Видавничої політики КПІ ім. Ігоря Сікорського. В Політиці описано керівні правила щодо видавничої етики, політики відкритого доступу, рецензування тощо для наукових періодичних видань. Правила виписано з урахуванням міжнародних вимог і кращих видавничих практик та розраховано на наукові періодичні видання. Прописана і доступна видавнича політика дозволяє представити журнали в DOAJ та Sherpa Romeo, також це іміджевий захід для розвитку та руху до міжнародних баз даних.

Завершується робота над Стратегією НТБ на 2021–2025 рр. Завершити її плануємо до 15 січня. Далі виноситимемо її на розгляд і затвердження Вченої ради.

Готуємо загальні збори колективу НТБ у межах конкурсу на посаду директора бібліотеки. Збори відбудуться 14 січня об 11:00 в онлайн-режимі на платформі Zoom.

Начальник  загального  відділу  І.Б.Гольцова

Нагадую, що до кінця тижня слід подати до загального відділу графіки відпусток.

Закупили ще 115 ліцензій на Мегаполіс, зараз впроваджуємо і плануємо провести навчання відповідних працівників.   

Голова  об'єднаного  профкому М. О. Безуглий

Новий рік традиційно розпочався з двох турнірів з мініфутболу. Перший – це турнір на Кубок профкому КПІ, який пройшов уже в 37-й раз. У ньому взяли участь команди профкому співробітників і студентів КПІ, заводу Антонова, «Славутич», «Легіон 21», Футбольної асоціації студентів м. Києва. Це був турнір для дорослих. Другий – дитячий турнір, у якому  взяли участь команди відомих клубів, у яких грають  діти працівників університету – ФК «Колос», ДЮФК «Арсенал», «ДЮСШ 25», Dynamo «Family».

Окрім того, розпочалася кампанія річної звітності.

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

У робочому порядку вирішуємо питання з транспортними картками та поточні питання студентів, пов’язані з сесією.

Дата події