Засідання відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського.

На початку засідання ректор визначив головні завдання на тиждень, який розпочався. Серед них – завершення сесії в дистанційному режимі, подання наукових проєктів на конкурси для отримання грантів, питання міжнародної діяльності, завершення цьогорічної роботи з зовнішньої акредитації освітніх програм, медичне обслуговування студентів і співробітників університету, підготовка матеріальної бази університету до нового навчального року та інше. 

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Розпочала роботу комісія з перевірки готовності матеріально-технічної бази підрозділів до нового навчального року.

Триває переведення з режиму простою працівників за їх заявами. В основному, з простою відкликається навчально-допоміжний персонал для того, щоб забезпечити роботу відповідних служб факультетів та  підготувати до нового навчального року матеріальну базу.

Підготовлено наказ про зміну графіку освітнього процесу:  початок  занять  1-го та 5-го курсів – 21 вересня.

Проведено нараду і запропоновано заходи з додаткового захисту інформаційної системи університету в період сесії: 1) узгоджено дії департаменту інформатизації, КПІ-Телеком та КБ ІС; 2) направлено офіційне звернення до кіберполіції (Кондратюк В. А.) з наступним підписанням спільного меморандуму про взаємодію на постійній основі.

Впровадження системи ЕДО на базі платформи «Мегаполіс»: завершено тестування і заповнення, з 3 червня розпочалося навчання користувачів усіх рівнів, з 10 червня – проректорів. Система «Мегаполіс» пристосована до систем державних органів, і наша робота у цьому напрямку є логічною і необхідною.

Освітній процес

Завершення залікової сесії і комплексна перевірка готовності всіх учасників до екзаменаційної сесії. Завантажили свої кабінети і здійснюють семестровий контроль в «Електронному  кампусі» (далі – Кампусі, або ЕК) практично всі НПП – 2 574 викладачі.

Станом на 8 червня зареєстрували свою згоду з умовами сесії 16 196 студентів (87%), інші 1514 (8%) – не зареєструвалися, але приступили до сесії (серед них є студенти, яким оцінки за поточний контроль знань упродовж семестру переведені в екзаменаційні оцінки), 874 (5%) не допущені до складання іспитів – з ними індивідуально вирішуються питання щодо перенесення окремих предметів на наступний семестр або відрахування. Серед них – 63 аспіранти, 452 магістранти (у т.ч. 238 – 6-гокурсу), 354 студенти бакалаврату (з них 277 – заочної форми). Насторожує те, що коли загальна цифра недопущених до сесії становить 5%, то по бакалаврах вона на рівні 2%, по магістрах – приблизно 10%, а по аспірантах – на рівні 20% (!) від загальної кількості.

Проводиться планове опитування студентів в ЕК. Серед учасників з'явилися студенти 5-го курсу. За всі попередні роки проведення такого опитування в ньому  брали участь мінімум 1 000, максимум – 4 000 студентів.  А тепер лише за один тиждень – 6 080 студентів.

Щодня з 1 по 8 червня до ЕК заходили від 1 000 до 1 200  викладачів,  і  від 10 000 до 12 000 студентів. 95% студентів повністю працюють у Кампусі.  Решта, тобто 5%, студентів не допущені до сесії. Викладачі всі, без винятку, беруть участь у сесії. Мене здивувало, що не допущено до сесії бакалаврів 354, і з них 277 –  заочної форми навчання. А магістрів – 452, тобто 10%  від загальної кількості таких студентів. А аспірантів 63 – це 20 % від їхньої загальної кількості.

М. З. Згуровський

Чи можемо зробити висновок, що навчатися поза Електронним кампусом неможливо?

Ю. І. Якименко

Абсолютно. І як результат, напевно, ми матимемо проблему з можливим відрахуванням до 10% магістрів і до 20% аспірантів. Бакалаври підійшли до цього питання значно відповідальніше. Лише 2% з них можуть бути відрахованими.

Завершено розробку і виставлено для обговорення пакет документів: Положення про організацію освітнього процесу (з додатками), освітні програми, навчальні плани. Планується їх обговорення  на засіданні Методради 11 червня і остаточне затвердження Вченою радою. Попередньо планується її провести 22 червня.

Приймальна комісія

Завершилася реєстрація на ЄВІ вступників до магістратури: на  1 910 заявлених планових місць зареєструвалося 2 589 претендентів.   Серед них – 2 392 (92,4%) – це бакалаври КПІ, 8% – випускники бакалаврату інших університетів України.

По таких факультетах, як ФПМ, ІПСА, ФЕА, ФБТ, ВПІ, ФЛ буде конкурсна ситуація. Не зможуть виконати свої заявки ІФФ (66,7%), ІЕЕ (78,3%).

Дуже повільно подаються заяви до аспірантури. Тут заявлено 289 планових місць. Зареєструвалося 43 особи, а оформили документи тільки 2. По заявках факультетів у нас є 265 осіб. Здебільшого факультети підтверджують свої заявки, за деякими винятками. 

Готується наказ на поселення першокурсників до гуртожитків. У зв'язку з  початком занять з 21 вересня на перших курсах бакалаврату та магістратури та певними складнощами у поселенні, його планується провести з 9 по 20 вересня.

Акредитація

Завершилася експертиза всіх 10 запланованих до акредитації ОП: звіти всі позитивні. По 3 ОП (ІПСА, ФММ, ВПІ) затверджені остаточно, причому ІПСА – зразково, по 4 (ФЛ, ВПІ) – розглянуті, а по  3 (ФСП) – перебувають на розгляді ГЕР.

Готуються заходи з аналізу підсумків і підготовки ОП до нової акредитації. Підготовлено і направлено гарантам ОП PhD детальні інструктивні листи з аналізом підготовки всіх позицій програм.

ДЯОП направив всім гарантам освітніх програм PhD, які у нас на черзі, дуже детальний аналіз по кожній позиції з визначенням проблем і зауважень тощо. Згодом буде проведено  спеціалізоване засідання Методради, на якому буде розглянуто цей детальний аналіз для врахування його при акредитаціях наступних програм.

М. З. Згуровський

Запитання до Анатолія Анатолійовича Мельниченка. Юрій Іванович назвав низку факультетів, у яких спостерігається недобір до магістратури. Далі, звичайно, буде і недобір на PhD. Хотілося б оцінити, якою є кореляція між тим, що про ці науково-педагогічні школи може дізнатися суспільство з їхніх інформаційних ресурсів, і результатами набору в магістратуру. Подібна ситуація чекатиме на нас і з набором на бакалаврат. Наприклад. ІФФ – єдина, унікальна, найкраща в Україні школа з нанотехнологій та матеріалознавства. Люди, які б пройшли цю школу, набули би там унікальних знань і навичок, мали б перспективу отримати роботу в найпрестижніших компаніях не лише в Україні, але й за кордоном.  Чи знає суспільство, що в нас є така і їй подібні освітні програми?  Є  підозра, що про це знає дуже вузьке коло людей. Нам важливо оцінити цю кореляцію між результатами набору в магістратуру і тим, що про себе розповідає суспільству та чи інша освітня програма.

Ю. І.Якименко

Це завдання поставлено комісії. Аналізуючи інформаційні матеріали, вона звертатиме увагу і на зв'язок між результатами вступної кампанії, кампанії з працевлаштування і рейтингами. Тобто, відстеження зв'язку між інформаційним забезпеченням та цими результатами в планах роботи комісії є.

М. З. Згуровський

Це можна оцінити дуже швидко. Можна не чекати результатів роботи комісії. Ми в змозі оцінити все, промоніторивши сайти, Facebook-сторінки, і побачивши, яку саме інформацію на них виставлено, чи може вона бути  привабливою для молоді й суспільства. Я часто заходжу на деякі сайти і бачу там застарілу інформацію, зовсім нецікаву. Але потрібно, Анатолію Анатолійовичу, все це системно оцінити.

А. А. Мельниченко

На наступному засіданні ректорату про результати цієї роботи я доповім.

М. З. Згуровський

Це має бути експрес-моніторинг. Більш широке дослідження ми зробимо пізніше силами комісії – але нехай це буде пізніше. А от зараз приймальна пора, і нам потрібно побачити наші слабкі місця.

Ю. І. Якименко

Нині в нас зареєструвалось 170 людей з інших ЗВО. Коли ми подивимось, на які спеціальності вони будуть подавати документи, ми також отримаємо певну інформацію про те, наскільки привабливими є наші наукові школи для інших вишів.

М.З.Згуровський

Друге питання. Із 1 вересня починає діяти Інститут матеріалознавства та зварювання, а два факультети – інженерно-фізичний і зварювальний –  припинять  свою діяльність. Мається на увазі, що з нового навчального року ми мали б перейти до нової структури. У якому зараз стані робота з призначення керівництва новоствореного інституту? Чи знають науково-педагогічні  колективи двох факультетів своїх майбутніх керівників, хто вони і таке інше?

Ю. І. Якименко

Наказ узгоджується. Він набере чинності з 1 липня. Передбачено проведення всіх необхідних заходів. Обов'язки директора Інституту покладаються на Петра Івановича Лободу.  Цей наказ з ним було узгоджено. Його  навіть довелося відкликати з відпустки, щоб з 1 липня він був на роботі. Всі заяви щодо переходу кафедр до складу нового Інституту підготовлено, працівники залишаються в складі своїх кафедр і їм спеціально для переведення нічого робити не потрібно. Керівники кафедр чітко все знають. Нова структура Інституту узгоджується і готується на затвердження.

М. З.Згуровський

Наказ потрібно видати раніше, оскільки люди про наші плани не знають. Через це ми можемо потрапити в турбулентний процес, коли призначатимемо керівництво Інституту. Має бути призначена його ціла команда організаторів. Тому пропоную цей наказ, а також це питання разом з  питанням формування нової команди організаторів обговорити на цьому тижні. Остаточно склад цієї команди визначиться після проведення конкурсу на посаду директора Інституту. За цим підуть призначення заступників, формування нового деканату і т.д. Тож на цьому тижні давайте обговоримо це організаційне питання, узгодимо зі всіма учасниками і видамо наказ заздалегідь, щоб люди могли його осмислити, обговорити і підготуватися до роботи в новому форматі.

Ю. І. Якименко

Наказ про призначення директора Інституту можна буде підписати вже завтра. Далі новопризначений директор подаватиме пропозиції по заступниках.

Проректор з навчальної роботи А. А. Мельниченко

Почну з ЕК. Відсоток викладачів, які його використовують, є навіть трохи вищим, адже деякі викладачі у цьому семестрі не мали навантаження, тому й  ним не користувалися. Також слід враховувати ще один момент. Цей тиждень не є показовим, оскільки йде сесія, і майже всі 100% викладачів мають у ньому працювати. Під час семестру потрібно буде унеможливити невикористання Кампусу. Це можна буде вирішити шляхом інтеграції Кампусу та платформи «Сікорський».

Протягом тижня тривала робота з  удосконалення нормативної бази університету щодо організації освітнього процесу. Зокрема, підготовлено і передано на ознайомлення до інших департаментів Положення про дуальну освіту, а також Положення про рейтингування НПП університету, яке буде затверджено Методичною радою.

Підготовлено наказ про внесення змін до документів, які регламентують підготовку  освітніх програм та навчальних планів доктора філософії. На наступний тиждень заплановано проведення семінару-наради з головами НМК та гарантами ОП  щодо особливостей планування освітнього процесу  відповідно до вимог акредитації.

З огляду на майбутню акредитацію в наступному році, є низка критичних питань, які слід пояснювати, обговорювати й осмислювати.

Підготовлено наказ про переведення аспірантів 2016 та 2017 року вступу на укрупнені освітні програми. Триває  прийом заяв для вступу до аспірантури і, водночас, здійснюється взаємодія з підрозділами щодо активізації цієї роботи.

Засідання приймальної комісії до докторантури у 2020 році планується провести 10 червня в режимі Zoom-конференції.

Проведено нараду комісії з внутрішньої сертифікації сайтів, підготовлено проєкт переліку критеріїв оцінювання сайтів університету та підрозділів.  Загалом, робота з удосконалення інформаційних ресурсів з боку підрозділів активізувалася.

Продовжується робота з удосконалення платформи «Сікорський», зокрема здійснюється поліпшення інтерфейсу сайту платформи.

Забезпечується контроль за дотриманням Тимчасового регламенту проведення сесії в дистанційному режимі.  Виявлені недоліки усуваються у взаємодії з завідувачами кафедр та деканами.

Центр «Соціоплюс» продовжує проведення опитування роботодавців.

Отримано інформацію від КБ ІС щодо зареєстрованих у системі НПП для внесення корекцій. Крім того, у цьому семестрі маємо позитивну динаміку щодо користування студентами сервісом «Опитування» в ЕК.

М. З. Згуровський

Так склались обставини, що під час пандемії вам довелося дуже активно включитися в доопрацювання самого Кампусу. Над цим з вами і вашою командою, а також з Юрієм Івановичем працює КБ ІС. Усі ви фактично пришвидшили розвиток платформи дистанційного навчання «SikorskyChallenge». Ви розробили методику оцінювання інформаційних ресурсів, оскільки цього вимагали обставини, запропонували на зовнішню акредитацію 10 освітніх програм, де однією з дуже важливих вимог є стан інформаційних ресурсів. Водночас, у нас працює департамент інформатизації у складі 23 людей. Мені хотілося б дізнатися, що зроблено цим департаментом у критично важливий час, коли інформаційні технології стали головним інструментом у нашій роботі. Прошу Віталія Анатолійовича Пасічника, якому підпорядковується цей департамент,  доповісти про це.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Департамент з інформатизації управлінської діяльності повністю забезпечував діяльність усіх підрозділів з управління. Основним завданням на період запровадження карантину стало забезпечення впровадження електронного документообігу. Взаємодіяли з усіма підрозділами.  Якихось зауважень щодо його роботи до мене не надходило.

М. З. Згуровський

А який результат за цей час? Марино Олександрівно, чи є за цей час певний, відчутний результат в частині впровадження  системи ЕДО?

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

Усе, що ми запланували, ми встигаємо робити. До кінця червня ми поступово будемо виходити на роботу в «Мегаполісі». Дійсно, цей департамент допомагав у впровадженні саме «Мегаполісу»: забезпечував контакт з розробниками, навчання і допомогу у розміщенні цієї програми. Його співробітники нам багато допомогли.

М. З. Згуровський

Анатолію Анатолійовичу, скажіть, над завданнями, про які ми щойно  говорили – це і інформатизація освітнього процесу, і ЕК, і інформаційні ресурси, і платформа «Сікорський», – скільки людей у вас працювало?

А. А. Мельниченко

Усіх, разом з людьми від Інни Геннадіївни Малюкової, до 5 осіб.

М. З. Згуровський

Віталію Анатолійовичу, я хотів би, щоб ви проаналізували – адже це ваш департамент з досить високим фондом заробітної плати – чи адекватним є внесок 23 людей у цій доволі складній ситуації. Ті 5 людей зробили дуже відчутну роботу, завдяки якій на досить непоганому рівні підтримується  життєдіяльність університету.

М. О. Мазур

«Мегаполіс» допомагали впроваджувати 2-3 особи.

М. З. Згуровський

Що тоді роблять ще 20 осіб?

В. А. Пасічник

Департамент на виконання рішень попереднього засідання ректорату також займається кібербезпекою, відпрацьовує відповідні запити тощо. 

М. З. Згуровський

Віталію Анатолійовичу, зараз ми не зможемо все це з'ясувати, тому прошу вас детально підготуватися з цього питання на наступне засідання ректорату,  і коротко про це доповісти. Я просив би вас взаємодіяти в цьому питанні з Юрієм Івановичем, Анатолієм Анатолійовичем, можливо, з Людмилою Григорівною, і виходити з того, чи дійсно для виконання тих завдань, які департаменту довелося вирішувати протягом цього часу, виправданою є наявність у ньому такої кількості людей.

Продовження виступу В. А. Пасічника

Важлива інформація

Згідно з рішенням Верховної Ради України строк видачі диплома кандидата або доктора наук центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки (МОН) продовжено до 30 червня 2021 року.

Серед не дуже приємних новин – хоча конкурс науково-технічних розробок за державним замовленням цього року відбудеться, однак МОН забезпечить повторну експертизу поданих проєктів і повне оновлення складу Науково-технічної ради та всіх секцій. Ми подавали від КПІ 11 проєктів і така ж само картина спостерігалась щороку. У середньому вигравали 3 проєкти. Ситуація може призвести до затримки з визначенням переможців.

Виконання рішення Координаційної ради КПІ

1.  Координація подання проєктів КПІ на конкурси НФД.

Проведення низки відеоконференцій щодо подання на конкурс №1 «Наука задля безпеки людини та суспільства» НФД комплексного проєкту від КПІ. Ведеться щоденна робота з підготовки проєктної заявки. Згідно з планом на кінець тижня повинні мати повний комплект документів. На кінець тижня також планується вийти на україномовну версію.

Узагальнюються пропозиції факультетів та інститутів та надається допомога щодо участі у конкурсі №2 НФД «Підтримка досліджень провідних та молодих учених». Станом на 05.06.2020 маємо 2 пропозиції: ХТФ (Донцова), ІЕЕ (Дешко). Список праць авторів опрацьовано НТБ, а результати передано науковцям для врахування у підготовці проєктних пропозицій.

Опрацьовано розділ «Інформація про учасника конкурсу (підприємство)», заявки учасника конкурсів проєктів НФД та форму «Згода керівника організації на виконання проєкту» (04.06.2020).

2.  Розпочали роботу з підготовки до конкурсу держбюджетних робіт МОН з фінансуванням з 2021 року. Заплановано 3 етапи: 1-й етап – опитування підрозділів через електронну Google-форму щодо планів участі в конкурсі бюджетних тем МОН України 2020 року, строк виконання 19.06.2020;2-й етап– збір пропозицій через електронну Google-форму щодо формування персонального складу команд, до 29.06.2020; 3-й етап– аналіз пропозицій підрозділів щодо перспектив перемоги в конкурсі та формування пропозицій щодо об'єднання команд – після отримання уточнених умов проведення конкурсу.

Маємо оцінити, за рахунок чого підрозділи планують вигравати цей конкурс. Існують дві можливості. Перша: дуже високими є наукометричні показники і потужними є колективи, які формують теми.  Друга: тематика чітко заявляється на забезпечення обороноздатності і спрямовується на РНБОУ, тож там має знайти підтримку.

Після отримання інформації від підрозділів планується її узагальнити й на основі аналізу сказати, які проєкти не мають перспективи. І, якщо колективи самі не об'єдналися, запропонувати їм точкове об'єднання для роботи над  великими проєктами.

Інформаційна політика КПІ в частині науки та інноватики

На системній основі розпочали підготовку й публікацію матеріалів. Вжили заходів щодо просування Телеграм-каналу та Фейсбук-сторіки (230 та 460 підписників відповідно). Ведемо підготовчу роботу з оновлення сайтів наукового та інноваційного профілю.

Взаємодія зі структурними підрозділами КПІ

Робота з розвитку й удосконалення ІІС «Наукові групи». Минулого тижня розпочали роботу з узгодження наукових груп зі студентськими гуртками (Н.В. Семінська).

Надано уточнені пропозиції щодо узагальненого переліку питань, якими на постійній основі опікується Вчена рада університету (01.06.2020).

Проведено Zoom-нараду з ДМС щодо покращення міжнародної проєктно-грантової роботи (допомога ІАТ) у галузі космічних досліджень (05.06.2020).

Рішення: 1. ДМС здійснює моніторинг ситуації щодо конкурсів «Горизонт-Європа» у сфері космосу, вивчає відповідні пропозиції Європейської космічної агенції та ДКАУ, а також платформи, на яких представники ІАТ можуть знаходити партнерів. 2. НДЧ спільно з ІАТ готує проєктні пропозиції на основі нового комплексного проєкту з космічної тематики, що подається на конкурс МОН у 2020 році.

Взаємодія із зовнішніми партнерами та органами влади

На запрошення Познанської політехніки разом із ДНВР та ДМС взяли участь у вебінарі, присвяченому організації кредитної і ступеневої мобільності (04.06.2020).

Відправлено до ДКАУ уточнені матеріали щодо опрацювання «Вимог до космічної системи» (С.П. Пуха, 01.06.2020).

Підготовлено перший проєкт відповіді на лист СЗРУ щодо виконання НДР та ДКР в інтересах Служби (05.06.2020) (пропозиції надійшли від ІТС, Кравчук С.О., Кайденко М.М., Капштик С.В. (пропозиція №1), очікуємо уточнені пропозиції від Антипенка, Ільченка, Капштика (пропозиція №2, Пуха).

Підготовлено та відправлено до МОН України пропозиції щодо створення ЦККНО ММІ (04.06.2020).

Ключові завдання на наступний тиждень

Координація подання проєктів на конкурси НФД: завершення підготовки проєктної заявки на конкурс №1 та супровід проєктних заявок на конкурс №2.

Закріплення технологій та просування інформаційних ресурсів з науки та інноватики КПІ.

Підтримка, доопрацювання та робота з ІІС «Наукові групи» в частині інтеграції наукових груп зі студентськими гуртками.

М. З. Згуровський

На минулому засіданні  ректорату ми говорили про активізацію роботи департаменту інноваційної діяльності. Він має працювати над широким спектром питань. Це і захист інтелектуальної власності, і певна система роботи з нематеріальними активами. Друге завдання є для нас абсолютно новим, тож слід розібратися, яким чином оцінювати винаходи за економічними, фінансовими показниками, щоб потім ставити їх на баланс і здійснювати комплекс робіт щодо їх впровадження. Для цього ми можемо використовувати платформу «SikorskyChallenge», але не лише її.  Це цілий  комплекс робіт. Отож прошу  вас вникнути в ці питання і почати ними також займатися. Ми маємо поступово наблизитися  до тієї моделі роботи цього департаменту, якою вона має бути. У ці питання слід серйозно заглибитися.  Якщо потрібно, давайте з вами і Михайлом Юхимовичем Ільченком окремо обговоримо деталі, й те, якою б нам хотілося бачити роботу цього підрозділу. Це перше. І друге, я прошу взяти під серйозний контроль питання інформатизації управлінської діяльності. Віддача за цим  напрямом має бути значно більшою, ніж тепер.  Потрібно проаналізувати, що реально ми зараз робимо в цьому плані, яким чином, чи ці роботи відповідають нашим вимогам.

Голова Вченої ради КПІ ім. Ігоря Сікорського М. Ю. Ільченко

Робота постійних комісій Вченої ради університету: 

•  упродовж двох останніх тижнів напрацьовано пропозиції щодо громадського обговорення Порядку дій нових спеціалізованих рад. Їх  своєчасно за підписом ректора направлено до керівництва НАЗЯВО;

•  комісія з атестації наукових кадрів змістовно обговорила з проректором В.А. Пасічником пропозиції щодо забезпечення якісної підготовки докторів філософії та докторів наук, а також підвищення мотивації та стимулів до вступу в аспірантуру і докторантуру. Після вдосконалення змісту пропозиції будуть передані для обговорення на факультетах (інститутах);

•  члени комісії з наукової та інноваційної діяльності (О.В. Лінючева) продовжили активну участь у підготовці на конкурс НФД заявки на комплексний міжфакультетський проєкт університету.

Відповідно до Рекомендацій Координаційної ради з удосконалення менеджменту науки в університеті:

•  організаційно-аналітичний відділ НДЧ звернувся до керівників підрозділів і науковців університету з пропозицією поінформувати про можливі проєкти на конкурс МОН для отримання держбюджетного фінансування нових тем у 2021 році. Мета звернення – вибороти на конкурсі міністерства вагоміші бальні оцінки завдяки подачі проєктів з високими наукометричними показниками та спрямування робіт на зміцнення безпеки та обороноздатності держави;

•  продовжено спільно з керівництвом НДЧ організацію формування колективів на виконання проєктів за тематикою космічної програми університету. Спочатку ми послухаємо наші підрозділи, з чим вони збираються виступати на новому конкурсі для того, щоб врахувати набутий досвід під час підготовки до подання проєкту до НФД.

Служба вченого секретаря університету:

Поінформувала керівників спеціалізованих вчених рад університету про продовження (згідно з прийнятим Законом України) терміну можливості присудження ними наукових ступенів доктора чи кандидата наук з 31 грудня 2020 р. до 30 червня 2021 р.

Прийнято Закон України, який вніс зміни до Закону «Про вищу освіту» щодо перенесення терміну захисту дисертацій на чинних засадах з 31 грудня 2020 р. до 30 червня 2021 р.. Цим питанням ми активно займалися по лінії Ради ректорів та  Ради проректорів технічних університетів, хоча й просили продовжити цей термін до кінця 2021 року. Це питання для нас є дуже актуальним, оскільки в нас 85 кандидатських і 25 докторських чекають на захист. Процес захистів має стартувати, однак цей старт затримується через рішення міської комісії щодо ненадання дозволу виходити на роботу особам віком 60+. Більшість членів спецрад є людьми, які входять до цієї вікової категорії.

М.З. Згуровський

Михайле Юхимовичу, я прошу вас спільно з Віталієм Анатолійовичем на цьому тижні провести дуже важливу роботу. Останній термін подання заявки до НФД – 15 червня. Ви правильно відмітили, що НФД нині не лише за формою підготовки проєктів, але й за їх змістом і критеріальною базою запроваджує в країні нову систему. Звичайно, її прийме МОН та інші міністерства, які проводитимуть свої конкурси. За стандартами вона наближається до міжнародних і альтернативи не має. Тепер нам дуже важливо оволодіти нею. Першим іспитом для нас стане  участь у НФД. Тому я прошу активно попрацювати над завершальною підготовкою проєктів та їх поданням. Тут потрібна координація. Ми виходимо на те, що це вже проєкти комплексні й міждисциплінарні, які формуються різними науковими школами. Тому без координації на рівні ректорату і Вченої ради  нічого хорошого очікувати не ми зможемо. Найголовніше – навчитися, щоб надалі ми могли ефективно працювати за цією методикою. 

Друге. Прошу спільно з Віталієм Анатолійовичем  проаналізувати модель роботи департаменту інноваційної діяльності й визначити, якою вона має бути. Якщо потрібно, давайте разом обговоримо, які вимоги ми ставитимемо до цієї моделі. Можливо, потрібно буде додатково набирати людей, чи здійснити заміну співробітників цього департаменту. Сучасний технічний університет без цього напряму діяльності просто не може існувати, адже до його роботи додається інноваційна складова.

М. З.Згуровський

Перш ніж ми перейдемо до доповіді Наталії Валеріївни Семінської, я хочу подякувати її за проведення чергового фестивалю ТехноАрт у дистанційному режимі. Ви разом з Марією Миколаївною підготували гарну інформацію, гарне відео про цей фестиваль.  Це дуже важливо для нас, адже ми маємо створити єдину систему, яка охоплюватиме наших студентів і досвідчених винахідників, шкільну молодь і наших викладачів. Одне слово – усіх, хто робить щось нове.

Проректор з навчально-виховної роботи Н. В. Семінська

Минулого тижня на запит редакції «Київського політехніка» підготовлено матеріали до статті на тему «Робота ДНВР під час карантину», яка вже вийшла друком.

Навчально-виховна робота

Завершено захисти курсових проєктів/робіт та складання заліків. Підіб'ємо деякі підсумки.

Нині в нас навчаються 18 340 студентів (15 745 на бакалавраті, 2 293 – у  магістратурі, 302 – в аспірантурі). З них не скористалися Кампусом і не  зареєстрували свою згоду з умовами сесії 1 003 студента, з яких до сесії приступили785 (це переважно студенти заочної форми навчання. Їх 525).

Протягом тижня здійснювалася робота з КБ ІС щодо розблокування відомостей, блокування тих відомостей, які не були заблоковані викладачами, опрацювання пояснювальних від викладачів.

Підготовлено та опубліковано пост щодо можливостей перескладання академічних заборгованостей студентами, з посиланням на Положення про надання освітніх послуг.

Розпочалася екзаменаційна сесія.

Стипендія

3 червня на сайтах факультетів/інститутів були оприлюднені списки студентів, яким зараховані додаткові бали до рейтингу успішності. Також цю інформацію було розміщено на Телеграм-каналах деканатів.

На минулому тижні студенти жваво обговорювали на своїх ресурсах питання додаткових балів – за що їх давати, або за що не давати. Вони схиляються до того, що потрібно давати додаткові бали за навчання. Ми ж хочемо підсилити ці бали за наукову роботу, за участь у міжнародних конференціях. Це те, чого не було раніше, і що ми хочемо скоригувати з рейтингами НПП. Адже викладач отримує бали, а студент, іноді за ту ж само роботу, їх не отримує.

До УПСЗН передано  списки для замовлення соціальної стипендії на червень для 967 студентів пільгових категорій.

Наказом МОН двом студентам ТЕФ призначено академічні стипендії ім. Ігоря Курчатова.

Працюємо над підготовкою змін до Правил призначення академічних стипендій в частині нарахування додаткових балів.

Мобільність

4 червня з ініціативи департаменту організовано та спільно з ДМС  проведено вебінар «Академічна мобільність у КПІ ім. Ігоря Сікорського та Познанській політехніці». Від імені університетів-партнерів учасників вітали ректор Познанської політехніки Томаш Лодиговський та проректор з міжнародних зв'язків КПІ ім. Ігоря Сікорського Сергій Сидоренко. До заходу долучилося 50 учасників.

За результатами обговорення чекаємо на пропозиції щодо співпраці від факультетів.

Співпраця з роботодавцями

Відбулися вебінари:

KUEHNE+NAGEL «Основи SCRUM та Ваша кар'єра в IT»,

Huawei «Технології для кращого майбутнього планети».

Проведено  онлайн-зустріч з рекрутером Procter&Gamble.

Продовжуємо  інвентаризацію договорів. На сьогодні їх кількість складає 60.

До деканів факультетів/директорів інститутів підготовлено звернення з пропозиціями щодо підтримки та проведення спільної роботи над удосконаленням направлення по сприянню працевлаштуванню.

Профорієнтація

6  травня в онлайн-форматі  проведено Інженерний фестиваль ТехноАртКПІ. Спільно з Медіалабораторією створено фільм про наукові розробки та можливості студентів КПІ ім. Ігоря Сікорського. Для участі у фестивалі було надано 78 проєктів (2 стартапи, 15 робіт від гуртків, 46 від факультетів/інститутів та 15 від школярів технічного відділення КМАН). Фільм вмістив лише половину. Інші проєкти буде презентовано на інформаційних ресурсах фестивалю (ФБ @TechnoArtKpi та www.technoart.kpi.ua). З повним переліком та описом проєктів можна ознайомитися за посиланням: https://surl.li/ddrr.

КПІ запрошено до участі у Всеукраїнському флешмобі «#ЩастиНаЗНО», у якому щорічно беруть участь до 1 млн бажаючих підтримати випускників шкіл. На цьому тижні спільно з Медіалабораторією починаємо роботу над роликом від КПІ, щоб встигнути до 15 червня – дня першого проведення ЗНО з математики. 

КМАН проведена підсумкова сесія, під час якої адміністрації та викладачам КПІ  було оголошено  подяку від імені Департаменту освіти і науки КМДА  за роботу з творчо обдарованою молоддю.

Організаційна робота зі студентами

Спільно з департаментом наукової роботи продовжуємо інтегрувати гуртки з науковими групами.

Спільно з профільними департаментами продовжуємо здійснювати  розробку положень про: 1) подвійний диплом КПІ, 2) пільгове кредитування, 3) деканат, 4) куратора, 5) конфліктні ситуації, 6) сприяння працевлаштуванню випускників.  Брали участь в обговоренні положення про поточний, календарний та семестровий контроль. Внесені пропозиції передано на розгляд ДООП.

Узяли участь у погоджувальній нараді з першим проректором, ДООП, ДЯОП.

Студентство

Готували пропозиції щодо внесення змін у порядок нарахування додаткових балів.

ЦКМ

Із 1 червня ЦКМ частково вийшов з простою і системніше розпочав роботу творчих колективів. Зокрема, кожен керівник написав програму, в якій передбачено як дистанційні заняття онлайн, так і заняття індивідуальні або малими групами. Керівники наприкінці кожного тижня звітують керівництву, надсилаючи фото, відео та текстові матеріали про проведені заняття, майстеркласи, уроки. Проведено робочі зустрічі з командами Ліги сміху КПІ та у Zoomз редакторами Одеської Ліги.

М. З.Згуровський

А як справи з підписанням меморандумів зі студентами на медичне обслуговування?

Н. В. Семінська

Новин поки що немає. З'явилась реклама, що для цього треба зробити, але поліклініка це не може запустити, тому що система дає збій. В них працює  велика кількість лікарів, і поки що не вдається синхронізувати процес підписання декларацій. Сьогодні вранці я мала розмову з директором студентської поліклініки. Вона запевнила, що на цьому тижні вони розпочнуть підписання декларацій.

М. З. Згуровський

Наступне питання. За які показники будуть нараховуватися додаткові бали? Триває обговорення, але врешті-решт ви маєте вийти на певні критерії. Ви можете їх назвати?

Н. В. Семінська

Дискусія, що виникла у студентів, стосувалась лише частини того, за що надаються додаткові бали. Це участь у студентських ініціативах, тобто у роботі Студради, профкому. За це нараховувалося 10 балів. Також 10 балів надавалися за волонтерство, за участь у таких заходах, як ТехноАрт, за соціальне служіння, яке дуже необхідне нашому суспільству. Останнє високо цінується і в європейських університетах. Так само це цінують і роботодавці: коли вони приймають на роботу людей, то з'ясовують, чи вміють ті працювати в команді, чи брали участь у подібних активностях. Тож і в нас виникло бажання розробити свій сертифікат «Волонтера КПІ» за зразками європейських вишів. Студенти це підтримують, але суперечки стосуються лише студентських ініціатив. Ще бали додаються за публікації у фахових цитованих виданнях. Ми запропонували надавати бали за участь у наукових конференціях, за якими випускаються матеріали, і на які йде цитування. Бали надаються також за участь у спортивних змаганнях, якщо студенти отримали нагороди. Учасники олімпіад, які вийшли у 2-й тур і отримали нагороди, також отримують додаткові бали. Але все це додає дуже малий відсоток до основного балу.  Головне – це навчання.

Проректор з міжнародного  співробітництва С. І. Сидоренко

Триває робота з синхронізації міжнародної освітньої і наукової проєктної діяльності із структурами проректора В.А. Пасічника (науковий напрям) та структурами проректора А.А. Мельниченка (навчальний напрям) за координації першого проректора Ю.І. Якименка.

 Міжнародні контакти

 2 червня 2020 року в Українсько-Японському центрі КПІ ім. Ігоря Сікорського відбулася зустріч і бесіда ректора М.З. Згуровського з новопризначеним Послом України в Японії Сергієм Володимировичем Корсунським. На ній було обговорено можливі напрями розвитку співпраці КПІ ім. Ігоря Сікорського з партнерами в Японії у сфері атомної енергетики і безпечних ядерних технологій, започаткування спільних досліджень на основі оперування великими масивами даних про результати моніторингів впливу радіаційного опромінення на екологію, ґрунти і повітря, біологічні субстанції і тваринний світ, накопичені в районах ядерних катаклізмів в Україні і Японії. Перспективною вбачається також можливість розбудови співпраці КПІ з партнерами в Японії у сфері космічних досліджень і технологій на основі «Космічної програми КПІ».

5 червня відбулась онлайн-зустріч керівництва ДМС на особисте звернення проф. Лучіано Сасо, президента UNICA (Мережі 53-х університетів столиць Європи, в якій Україну представляє саме КПІ). З метою ширшого представлення КПІ в UNICA і посилення ролі КПІ і України в процесах трансформацій у Європейській зоні вищої освіти та в Європейському дослідницькому просторі президент UNICA запросив КПІ виступити з пленарною доповіддю на конгресі ректорів університетів-членів UNICA 18–19 листопада в Берліні. Привабливість більш активної роботи КПІ в UNICA – крім репутаційних надбань – ґрунтується також на можливостях для КПІ включитися в консорціуми університетів-членів UNICA, які нині беруть участь у  34 проєктах Програми "HORISON 2020". До участі в нових проєктах запрошується також і КПІ.

29 травня в ході онлайн-перемовин делегації КПІ на чолі з першим проректором Якименком Ю.І. з делегацією корпорації Хуавей було досягнуто домовленостей щодо створення в КПІ Академії Хуавей. На їх реалізацію створено робочу групу супроводу міжнародного проєкту «Хуавей Україна в КПІ» на чолі з першим проректором Ю.І. Якименком.  До роботи цієї робочої групи залучаються 6 профільних факультетів КПІ. Вже тепер розпочато  виконання формальностей відповідно до процедур  створення та подальшої сертифікації діяльності Академії.

Проведено низку міжнародних заходів із застосуванням ІКТ, ще кілька готуються. Серед них:

4 червня делегація КПІ в складі проректорів В.А.Пасічника, Н.В. Семінської, С.І.Сидоренка взяла участь в онлайн-вебінарі «Академічна мобільність у КПІ ім. Ігоря Сікорського та Познанській політехніці». Ця зустріч заклала підґрунтя під започаткування програм подвійного диплома не лише з одним факультетом, як до сьогодні (нині в такому форматі з Познаньскою політехнікою співпрацює ММІ), але з й іншими.

Отримали запрошення від генерального секретаря BSUN професора Ідена Мамута  виступити  в якості ключового спікера на онлайн-конференції університетів країн  Причорномор′я, присвяченій дослідженням і розробкам у космічній сфері та залученню підприємницьких структур до космічних місій (за прикладом запуску SpaceX Ілона Маска). За погодженням із підрозділами, підпорядкованими проректору В.А. Пасічнику, пропонуємо, щоб доповідачем від КПІ виступив доцент ІАТ О.П.Мариношенко. Доповідь КПІ буде присвячена «Космічній програмі КПІ», але з акцентом на нові можливості: побудувати співпрацю університетів країн Причорномор'я в сфері досліджень і космічних технологій.

Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

На виконання завдань, поставлених ректором:

- розпочато зустрічі проректорів Пасічника В.А. та Сидоренка С.І. на предмет посилення координації в спільній діяльності по виконанню завдань «Стратегії розвитку КПІ до 2025 року»;

- розглянуто першочергові заходи, які – за ініціативою двох проректорів – мають здійснити декани факультетів, директори інститутів для забезпечення виконання завдань стратегії. З наступного тижня в таких зустрічах, координатром яких є перший проректор Ю.І.Якименко,  братиме участь і проректор А.А. Мельниченко (навчальний напрям);

-  відбулася зустріч керівників наукового та міжнародного напрямів із провідними вченими ІАТ на чолі з проф. І.В. Коробком, доц. О.П. Мариношенком, присвячена розгортанню на базі ІАТ міжнародної проєктно-грантової діяльності в сфері космічних досліджень і технологій, у т.ч. – міждисциплінарних – за участю низки факультетів, інститутів КПІ. Було обговорено нові можливості Програми ЄС «Горизонт Європа» по підтримці космічної галузі Європи, і як вчені КПІ можуть скористатися цими можливостями.

Підготовка проєктних пропозицій за оголошеними конкурсами

- минулого  тижня за участю ДМС було завершено підготовку і подано три проєкти до Програми "Горизонт 2020":

1. FETOPEN-01-2018-2019-2020, Proposal number: 964507, Proposal acronym: Electro-intrusion (ІЕЕ, координатор – В.П. Студенець),

2. SC1-HCO-03-2020, Proposal number: 964848, Proposal acronym: RI-Boost (ДМС, ФБМІ, ФПМ, координатор – С.М.Шукаєв),

3. «Віртуальний доктор для вагітних» (ІТС, ФБМІ, ФСП, координатор – М.Скулиш).

Проєктна пропозиція ФЕА (О.Яндульський) пройшла перший етап відбору за програмою USAID, готуються документи для подання заявки на 2-й етап.

ДМС надає допомогу щодо підготовки пакету документів.

ДМС працює над реєстрацією КПІ у системі американських грантів SAM та Grants.gov.

Діяльність групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових  рейтингах  університетів

За дорученням ректора готується текстовий матеріал «Про систему цілеспрямованого впливу на роботу університету з метою досягнення позитивної динаміки параметрів у світових рейтингах університетів».

Поставлено завдання представити такий документ для обговорення протягом ближчих двох тижнів.

3 червня 2020 р. на базі Оклендського університету (Канада) відбувся перший у цьому місяці вебінар рейтингу QS на тему «Data-driven Innovation towards  a  sustainable  future» («Інновації, керовані базами даних, на шляху до стійкого майбутнього»). Його було присвячено аналізу можливостей інноваційного розвитку системи освіти з урахуванням Цілей Сталого Розвитку. Обговорювалися спеціальні аспекти, пов′язані з інноваціями та великими базами даних.

9 червня 2020 р.  –  вебінари на теми: «QS Rankings and World  University Rankings Preview» («Попередній розгляд рейтингів QS та світових університетських рейтингів»); «EduData Summit  Series – QS Rankings and World University Rankings Preview» («Серія EduData Summit – рейтинг QS та попереднє ознайомлення зі світовим рейтингом університетів»).

Представлено світовий рейтинг університетів 2021 року за день до його офіційного оприлюднення.

2 червня 2020 року КПІ взяв участь в онлайн-вебінарі на тему «Promoting your U-Multirank results» («Сприяння результатам U-Multirank»). Його було  присвячено розгляду можливостей промоції університетів з використанням результатів їх рейтингування в U-Multirank.

Рейтинг   U-Multirank  оприлюднив  результати  рейтингування   2020   року  9 червня. Організатори рейтингу вже розпочали підготовку до U-Multirank 2021.

Окрім інформації, яка подається по університету загалом (зазвичай такий збір даних здійснюється восени), упорядники рейтингу пропонують долучитись до предметного рейтингу.

М.З.Згуровський

На цьому тижні після аналізу результатів КПІ в оприлюднених рейтингах за усіма їх складниками ми обговоримо наші подальші дії в напрямі їх поліпшення.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

У зв'язку з послабленням карантину та виходом співробітників університету з простою, а також з метою дотримання ними правил поведінки на робочих місцях і  унеможливлення поширення коронавірусної інфекції, відділ охорони праці організував  проведення повторних інструктажів в усіх структурних підрозділах із занесенням даних у відповідні журнали.

Після послаблення карантину та виходу постанови МОЗ №28 від 26.05.20 на попередньому тижні частково відновили роботу Центр фізичного виховання та спорту університету з дотриманням усіх норм і вимог цього документа.

За напрямом господарської роботи:

- протягом тижня спільно з комісією, створеною для перевірки стану протипожежної безпеки, юридичним управлінням та відповідальними за техногенну і пожежну безпеку в підрозділах  відпрацьовували приписи та ухвали, які отримали від окружного адміністративного суду міста Києва та ДСНС;

- спільно з юридичним управлінням підготували відзиви до адміністративного суду міста Києва про виконання приписів по 15-му гуртожитку та 21-му навчальному корпусу. Далі готуємо відзив по 26-му навчальному корпусу і Центру культури та мистецтв;

- за дорученням комісії спільно з юридичним управлінням розробили  інструкції щодо забезпечення дотримання правил протипожежної безпеки для керівників структурних підрозділів, які після підписання цими керівниками та особами, які відповідають за стан протипожежної безпеки,  зберігатимуться в особових справах цих посадовців;  

- протягом тижня працювали з деканами/директорами факультетів/інститутів і відповідальними за протипожежну безпеку в університеті по тих будівлях, по яких ми отримали приписи від ДСНС без позовних заяв до суду, щодо усунення вказаних у приписах недоліків до початку нового навчального року та,  паралельно, розпочали внутрішні перевірки виконання приписів  силами співробітників відділу пожежної безпеки;

- виконали гідроізоляцію  дахового покриття 7-го навчального корпусу та герметизацію зенітних ліхтарів;

- відрядили  співробітників ВЕК на базу відпочинку «Маяк» для здійснення підготовки її матеріальної бази до оздоровчого сезону;

- взяли участь у засіданні інвестиційної комісії щодо добудови нового студентського гуртожитку та затвердження плану благоустрою території університету на 2020–2021 роки;

- провели спільно з головним архітектором робочі наради безпосередньо на місцях майбутнього благоустрою, на яких розглянули питання підготовки відповідних проєктів та їх подання на затвердження до профільних комісій університету;

-  завершуємо ремонтні роботи в ситуаційному центрі;

- спільно з помічниками деканів/директорів факультетів/інститутів за напрямом господарської діяльності розпочали роботи з підготовки матеріально-технічної бази університету до нового навчального року;

- у сквері  за Музеєм авіації та космонавтики розпочали роботи з планування та розбиття території відповідно до проєкту благоустрою майданчика. На цьому тижні трамбуватимемо спецтехнікою ґрунт і розпочинаємо готувати жолоби під вкладання тротуарної плитки, розпочали завозити необхідні матеріали;

- спільно з проректором з наукової роботи В.А. Пасічником здійснили робочу поїздку на діючу теплову станцію в місто Обухів згідно з проєктом «Власне тепло»;

- постійно проводимо спеціальне оброблення поверхонь, з якими найчастіше контактують співробітники і студенти,  дезінфікуючими засобами із використанням розпилювальних пристроїв;

- щоденно здійснюємо вологе прибирання в усіх будівлях університету дезінфікуючими та хлоровмісними розчинами.

Екологічний напрям:

- підготували документи для дозволу на спецводокористування. Розпочали спільно з юридичним управлінням розробляти проєкт договору щодо послуги з отримання дозволу на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря. Завершили роботу з річним звітом по інвентаризації відходів.

Соціальний напрям:

- розпочали проведення ремонтно-відновлювальних робіт  на базах відпочинку «Політехнік» та «Маяк»;

-  провели засідання оздоровчої комісії,  на якому затвердили вартість путівок та дати заїздів і їх тривалість;

- успішно запустили сайт та онлайн-продажу путівок на літній оздоровчий сезон;

-  готується низка документів щодо забезпечення протипожежного обслуговування, забезпечення санітарних вимог та інші договори з метою забезпечення відкриття та безперебійного  функціонування баз відпочинку в оздоровчий сезон;

- провели засідання тендерного комітету в дистанційному режимі.

Напрям безпеки:

- провели робочу зустріч з керівництвом Солом'янського управління Національної поліції щодо організації спільної роботи в літній період;

- продовжуємо спільне патрулювання території університету з поліцією та Національною гвардією;

- впродовж минулого тижня складних правопорушень виявлено не було.

М.З.Згуровський

Хочу ще порушити питання енергозбереження і виконання університетської «Програми енергозбереження». Її реалізацію слід продовжувати. Маємо постійно збільшувати кількість утеплених аудиторій. Зараз вже створено відповідний фінансовий механізм – це Фонд  енергозбереження, який формується за рахунок заощаджень, отриманих від впровадження нових технологій та оновлення обладнання, а також заміни автоматики в корпусах, заміни вікон тощо. Ця система вже кілька років працює і дає певні результати. Тому я прошу, щоби ви спільно з комісією з енергозбереження, начальником департаменту економіки і фінансів університету Л.Г.Субботіною  та головою Вченої ради університету М.Ю.Ільченком, який багато років  опікувався цим питанням, та проректором з наукової роботи В.А. Пасічником тримали цю роботу в колі своїх пріоритетів.

Щодо програми «Власне тепло». Важливо продовжити цю програму у форматі створення модульного опалення окремих корпусів. Були такі пропозиції  від окремих факультетів: у корпусах поставити газові котли, які опалюватимуть лише конкретну будівлю. У такий спосіб ми відійшли б від втрат тепла в тепломережах, які сягають 20-30%. Нам потрібно втілити у життя хоча б один такий пілотний проєкт, щоб побачити, якою буде економія. І якщо розрахунки правильні й отримані заощадження є суттєвими, ми могли б крок за кроком рухатися далі в реалізації  нашої власної програми енергозбереження. Важливо визначити корпус, з якого розпочнемо цю роботу, – це може бути  чи то ФЕА, який подавав таку пропозицію, чи то ТЕФ, чи то якісь інші факультети. Якщо отримаємо позитивний результат, то це буде дуже ефективна робота без залучення зовнішніх інвесторів, які в даному випадку є не дуже бажаними для університету.  

Начальник  департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Фінансування червня отримано за програмою «Підготовка кадрів» частково. Кошти на виплату стипендії ще не отримали, але сподівємося, що протягом тижня будуть перераховані і вони. По науці кошти отримали частково.

Отримали розподіл кошторису за програмою «Горизонт 2020» на суму 230 тис. грн, однак фінансування поки що на рахунку немає.

Платежі Держказначейство проводить без особливих затримок.

Внесли зміни до кошторису по загальному фонду бюджету у зв'язку з необхідністю фінансувати виготовлення документів про освіту для студентів бюджетноі форми навчання. На ці потреби закладено 200 тис.грн.

Завершено реорганізацію планово-фінансового відділу. Тепер у нас один відділ, який обслуговує як освіту, так і науку. Відділ матиме три сектори: сектор оплати праці, сектор планування і сектор аналізу фінансової діяльності. Керівник відділу – Марина Володимирівна Броницька. Відділ міститься у кімн. 241 та 241-А корпусу №1.

Розпочато роботу, пов'язану з реорганізацією ІФФ та ЗФ та створення на їх базі Інституту  матеріалознавства і передових технологій.  Це проведення інвентаризаціі та передачі матеріальних цінностей; формування штатного розпису; підготовка ліквідаційних балансів.

Узгодили з юридичним управлінням та департаментом управління справами форми заяви про прийняття на роботу та обхідного листка з метою спрощення цих документів і зменшення кількості підписів на них. Готуємо розпорядження щодо затвердження нових форм цих документів.

Продовжили спільно з юридичним управлінням та ДНВР роботу над Положенням про надання кредитів на навчання.

Аналізуємо виконання кошторису за усіма видами послуг.

М.З.Згуровський

Чекаю ще завершення роботи над новою системою стимулювання праці керівного складу університету та підрозділів. Окрім того, нині у Верховній Раді України готується рішення про надання університетам розширеної фінансової автономії. Якщо воно буде ухвалене, і ми матимемо статус не бюджетної установи, а одержувачів бюджетних коштів, я прошу вас і голову бюджетної комісії університету Ю.І.Якименка, залучивши також голову постійної комісії Вченої ради з економіки та фінансів І.В.Дичка, підготуватися до роботи в нових умовах, щоб це не стало для нас несподіванкою. Слід ретельно продумати, як нам переходити до нової системи, адже саме за такою схемою працюють університети в розвинених країнах, і рано чи пізно до цього прийде й наша держава.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Нині до гуртожитків повертаються до 30 студентів щодня. Вони згідно з угодами можуть проживати тут до кінця поточного місяця. У зв'язку з цим  можливостей забезпечувати поселення з дотриманням усіх умов соціальної ізоляції в нас більше немає. З вівторка поселення студентів буде відбуватися на свої ліжко-місця.

М.З.Згуровський

Але ви проводитимете перевірку їхнього стану здоров'я, щоб не селити хворих людей, які можуть стати переносниками інфекції?

О.А.Іщенко

Обов'язково перевіряємо кожного. Після повернення студенти проходять обстеження в студентській поліклініці й приносять нам довідку про те, що здорові. Окрім того, як уже було запроваджено раніше, щодня також здійснюється контроль стану здоров'я студентів з температурним скринінгом. Кожен сам заповнює відповідну форму, а завідувачі гуртожитків проводять моніторинг загальної ситуації. 

Штатні працівники гуртожитків також проводять усі необхідні заходи щодо прибирання, дезінфекції усіх поверхонь, яких можуть торкатися люди, використовують санітайзери тощо. Окрім того, постійно проводиться соціально-виховна робота, яка зосереджена на інформуванні студентів про необхідність продовження виконання протиепідемічних заходів, дотримання соціальної дистанції тощо, а також про необхідність дотримання правил пожежної безпеки.

На даний час студенти, які проживають у гуртожитках, здорові.

Пропускний режим забезпечується на належному рівні штатними працівниками гуртожитків.

Ремонтні роботи. Нині ремонти проводяться в семи гуртожитках. Завершили капітальний ремонт даху гуртожитку №14. Вивчаємо можливість сформувати студентську будівельну бригаду для підготовки до нового навчального року місць загального користування. Якщо не вдасться,  будемо  проводити ці роботи власними силами. 

М.З.Згуровський

Студентське містечко ближчим часом виконуватиме дуже велику і важливу роботу, особливо наприкінці літа – на початку осені. У нових умовах на його адміністрацію покладається додаткова відповідальність, тому нічого в цій роботі не можна випустити.

Ще одне питання: протипожежна безпека. Як  усуваються недоліки, які виявила і вказала у своїх актах комісія ДСНС?

О.А.Іщенко

Повністю усунено ті недоліки, які ми могли усунути силами працівників студмістечка. Частково невиконаними залишилися недоліки, ліквідація яких вимагає закупівлі товарів або послуг, наприклад, обробка дерев'яних конструкцій дахів захисною рідиною, придбання матеріалів і вогнетривких дверей тощо.

М.З.Згуровський

Заявки на закупівлю цих товарів і послуг зроблено?

О.А.Іщенко

Так. Але нині торги поки що відкладено. Як тільки отримаємо можливість здійснити закупівлю, все це буде зроблено. 

М.З.Згуровський

Вадиме Анатолійовичу, яким чином відбувається нині комунікація з ДСНС? Чи маємо ми зворотний зв'язок? Чи знає ця служба про те, що ми вже зробили і робимо щодо усунення недоліків, на які вони нам вказали?

 В.А.Кондратюк

Ми надали їм план-графік виконання їхніх приписів. Після повного завершення цієї роботи ми надамо відповідний звіт. Що стосується закупівель, на майданчику «Prozorro» їх виставлено, тож у звіті напроти цих пунктів буде написано «виконується». Ми контактуємо з ними  щоденно. Після повного виконання всіх приписів ми ініціюємо повторну перевірку, від них прийде інспектор і ще раз її проведе. 

Начальник юридичного управління Є.В. Дергачов

Окрім того, по тих гуртожитках і корпусах,  по яких справи було спрямовано до окружного адміністративного суду, ми паралельно спрямовуємо до суду відзиви з документами, які підтверджують, що більшість пунктів ми виконали повністю, а по решті оголосили процедуру торгів.

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

На тижні, що минув, ми вже відкрилися для студентів, почали приймати літературу та підписувати обхідні листки. Підписано вже більше 50 обхідних.   З Н.В.Семінською ми відпрацювали механізм оптимізації цього процесу: надіслали на факультети списки тих студентів, які не мають перед бібліотекою боргів, а самим таким студентам – листи про те, що їм не потрібно до нас приходити. Факультети або самі ставлять відповідну відмітку, або приносять до нас пачку обхідних таких студентів, які ми підписуємо без присутності студентів. Але зрозуміло, що якщо обхідні листки  буде скасовано, ми частину наших книжок назад не отримаємо.

М.З.Згуровський

Ні, цього допустити не можна. Випускники мають повертати свої борги університету. Тому виключати з обхідного цю складову не можна, інакше наш книжковий фонд буде стрімко зменшуватися.

Продовження доповіді О. М. Бруй

Надаємо оперативні довідки і доступ до ресурсів у віддаленому режимі, консультуємо дослідників, виконуємо їхні тематичні запити, забезпечуємо сприяння публікаційній активності тощо. Окрім того, бібліотека надає сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань.

М.З.Згуровський

У мене є запитання щодо завершення проєкту «Видатні українці». Портрети цих знакових для нашої історії особистостей знято. Якою буде подальша доля цього проєкту?

О. М. Бруй

Картини обстежила створена Вченою радою університетська комісія. Було визнано, що стан багатьох з них є незадовільним, тому було ухвалено рішення їх зняти.

М.З.Згуровський

Але що буде далі? Проєкт остаточно поховано, чи він має якесь майбутнє?

О. М. Бруй

Ми обговорювали можливість залучити до цього проєкту студентів (можливо, випускників магістратури), щоб зробити певний графічний проєкт. Це могла б бути якась постійно діюча виставка з проєктуванням зображень на стіну, які також можна виставляти в Інтернеті, абощо. Такий варіант ми обговорювали  з членами комісії, але через карантин остаточного рішення ухвалено не було.

М.З.Згуровський

Проєкт  «Видатні українці» має важливе виховне і патріотичне значення. Над вивченням увічнених у ньому постатей почала працювати наша кафедра історії. Питання не просто в картинах, питання в  тому, чи пам'ятаємо ми своє минуле, свою історію, своїх попередників. Це значно більше, ніж стан картин. Тому, знімаючи їх через технічні причини, ми не можемо зняти з себе відповідальності за те, щоб цейпроєкт не зник назавжди. Проєкт, який було відстоєно у непростій боротьбі. Тому я від вас чекаю не лише технічних висновків про стан робіт, а й пропозицій щодо вирішення питання, як цей проєкт відродити, якщо цей стан поганий. Ми не маємо права від цього відмовлятися.

О. М. Бруй

Зараз найважчі карантинні часи завершено, і ми повернемося до цієї роботи.

М.З.Згуровський

Коли ми почуємо про концепцію цієї роботи, її план, терміни виконання? Моральна відповідальність за це з вас не знімається. Ми будемо вам у цьому допомагати, залучимо до цього ВПІ, який зможе взяти участь у цьому проєкті і змістовно, і технічно; кафедру історії університету, яка проводила відповідні дослідження. Але потрібно, щоб був організатор цієї роботи, центр кристалізації – і це має бути бібліотека.

О. М. Бруй

За кілька тижнів ми надамо концепцію і план подальшої роботи. Ми вже працювали в цьому напрямі з ВПІ, проте  все було озвучено на рівні ідеї. Далі ми попрацюємо конкретніше.

Директор департаменту якості  освітнього процесу О.А.Жученко

Акредитація

Три наші освітні програми вже пройшли всі етапи акредитації та затверджені на засіданні НАЗЯВО, по них видано сертифікати. Одна з них («Системний аналіз та управління», ІПСА)  визнана зразковою. До речі, це єдина ОП, якій у 2020 році було надано такий статус.

Чотири освітні програми (3 – ФЛ, 1 – ВПІ) отримали позитивні висновки і готові до остаточного затвердження на засіданні НАЗЯВО. 

Одна освітня програма («Соціологія», ФСП) пройшла експертну групу і матеріали по ній готуються для розгляду на засіданні галузевої експертної ради;

По 2-х  освітніх програмах (ФСП) отримано звіти експертної групи з рекомендаціями акредитувати обидві. 

Отож до кінця червня ми зможемо пройти всі етапи процедури акредитації перелічених програм.

По всіх кафедрах і факультетах розіслано рекомендації щодо важливих аспектів підготовки та акредитації освітніх програм 3-го рівня вищої освіти (докторів філософії).

Освітня діяльність

Спільно з департаментом економіки та фінансів розробляється положення про розподіл фондів зарплати підрозділів, у якому враховуватиметься система профілів.

Взяли участь у погоджувальній нараді департаментів з координації освітньої діяльності, яка відбулася під головуванням першого проректора Ю.І.Якименка.

М.З.Згуровський

Ви завершуєте перший етап дуже важливої для університету роботи. Можна вважати, що це етап навчання. Набутий досвід ми мусимо використати для підготовки до масової акредитації наших програм. Вона нас має хвилювати, бо поки що на акредитацію йшли добре організовані колективи,  але в нас є і інші випадки.

Окрім того, профілі, які ви формуєте разом з Інститутом моніторингу якості освіти,  є важливим інструментом підвищення якості управління, тож цю роботу слід продовжувати.

Директор ІМЯО М. М. Перестюк

Доуніверситетська підготовка

Завершили навчальний рік, провели підсумкову атестацію слухачів. Готуємо базу для видачі сертифікатів.

Із 9 червня розпочинаємо новий формат надання освітніх послуг – модульний курс. Це підготовка до ЗНО. Проте, з огляду на ситуацію, було прийнято рішення не проводити заняття в очному режимі, тож працюватимемо лише онлайн.

Із 1 липня плануємо розпочинати новий навчальний рік для школярів  8, 9, 10 та 11         класів. Попереджаємо всіх, що в разі, якщо епідемічна ситуація не поліпшуватиметься, заняття проходитимуть також в онлайн-режимі. У такому самому режимі за необхідності проводитимуться заняття і для адаптаційних курсів.

Центр тестування

Готуємося до проведення ЗНО спільно з центральним офісом Українського центру оцінювання якості освіти. Планується, що на території нашого університету ЗНО проходитимуть приблизно 500 випускників середніх шкіл. Центральний офіс узяв на себе обов'язок повністю забезпечити учасників ЗНО засобами захисту.

Медіалабораторія

Узяли участь у підготовці та організації проведення Інженерного фестивалю ТехноАртКПІ. Також постійно висвітлюються події в університеті.

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

З цього тижня загальний відділ разом з розробниками програми «Мегаполіс» розпочинає навчання керівників підрозділів. З 9 червня проходитиме навчання керівників департаментів, далі – представники адміністрації відповідно до напрямів їхньої діяльності. Працювати далі без цієї програми буде неможливо, особливо якщо буде відновлено режим жорсткого карантину. Програма дозволяє працювати без паперів. Тож більша частина роботи з документами йтиме в цій програмі. До кінця місяця ми маємо перейти на неї повністю. Тоді навіть листування з органами державної влади і отримання документів відбуватиметься лише в електронному форматі.

М.З.Згуровський

Який рівень управління охоплюватиме ця програма на першому етапі?

М.О.Мазур

Попередньо ми закупили 150 робочих місць. Це адмінапарат у повному складі та декани факультетів і директори інститутів з секретарями.

М.З.Згуровський

Це питання є для нас надзвичайно важливим, тому прошу всіх до цього дуже відповідально поставитися.

Уповноважена особа з питань запобігання  корупції  Я. Ю. Цимбаленко

Керівникам підрозділів університету розіслано роз'яснення того, як відповідно до чинного законодавства вони мають вчиняти у разі виникнення конфлікту інтересів у посадових осіб. За зверненнями надаю усні консультації та більш розлогі коментарі щодо цих питань.

Голова  об'єднаного  профкому  КПІ М. О. Безуглий

У зв'язку із запровадженням онлайн-продажу путівок до наших баз відпочинку виникають певні  запитання шодо визначення пільгових категорій. Сьогодні активно над цим працюємо. Це наш перший досвід, але надалі, думаю, все буде простіше.

Хочу також порушити питання благоустрою території, зокрема створення скверу біля Музею авіації та космонавтики. Ми хотіли б долучитися до цієї роботи. У нас є проєктна пропозиція до технологічної частини цієї роботи: ми вважаємо, що на цій території слід встановити сонячні панелі, які дозволять  нашим співробітникам і студентам безкоштовно заряджати свій електротранспорт, гіроборди тощо.

М.З.Згуровський

Це чудова ідея, тож давайте разом з В.А.Кондратюком над нею на цьому тижні попрацюємо.

Дата події