Завершено Програму Британської Ради "Розвиток лідерського потенціалу університетів України", що стартувала 2016 року як інноваційний проект Британської Ради з формування культури лідерства у вищій освіті.
Її метою було до 2019 року створити національну мережу "агентів змін" – фахівців, готових упроваджувати інноваційні зміни у своїх інституціях, а також ввести механізми поширення, співпраці та обміну ефективними практиками розвитку лідерського потенціалу українських університетів.
У підсумковому заході, який відбувся 5 березня 2019 року і зібрав більше 200 агентів змін із 40 закладів вищої освіти України, взяла участь і команда КПІ ім. Ігоря Сікорського.
З вітальною промовою перед учасниками виступив директор Британської Ради пан Саймон Вільямс, який зауважив, що найважливішим досягненням цих трьох років співпраці між Україною та Великою Британією є створення мережі нових лідерів у галузі освіти, що стало значним поштовхом у впровадженні інноваційних змін не тільки в самих університетах, але й у системі вищої освіти в цілому.
Учасників зустрічі також привітала міністр освіти і науки України Лілія Гриневич, президент Національної академії педагогічних наук України Василь Кремень та генеральний директор національної освітньої агенції Великої Британії Advance HE Елісон Джонс. Лілія Гриневич наголосила, що Британська Рада завжди була надійним партнером України у сфері перетворень у вищій освіті, адже дуже важливо, щоб саме українські університети стали тими інституціями, які є центрами суспільних змін у своїх регіонах.
Київські політехніки виконували проект "Вдосконалення системи оцінювання та забезпечення якості інженерної освіти". Його було спрямовано на гармонізацію існуючих в Україні інженерних освітніх програм з європейськими стандартами вищої інженерної освіти через розвиток на базі КПІ ім. Ігоря Сікорського системи незалежної акредитації інженерних освітніх програм. Зокрема, було розроблено рекомендації щодо організації та функціонування системи оцінювання якості інженерної освіти з метою впровадження європейських стандартів інженерної освіти в Україні із залученням усіх зацікавлених сторін – викладачів, студентів і роботодавців.
Член команди КПІ ім. Ігоря Сікорського студент Ростислав Пашков як один із успішних випускників Програми розвитку лідерського потенціалу університетів України став обличчям фінальної зустрічі – саме його фото було розміщено на її постері. Візуалізація результатів проекту КПІ ім. Ігоря Сікорського у вигляді рухомої шестерні стало наочною реалізацією гасла заходу: "Створювати інновації. Бути лідером. Надихати на перетворення".
Учасники заходу також мали змогу послухати міжнародних експертів і взяти участь у цікавих дискусіях, під час яких відбувався обмін досвідом та кращими практиками між Україною та Великою Британією.
Надзвичайно цікавим був виступ зовнішнього консультанта у сфері вищої освіти пані Пет Кілінглі, яка представила Програму очима експерта, залученого ще на стадії її планування. Вона зауважила, що роботу, яка виконувалась протягом цих трьох років, можна охарактеризувати трьома словами: натхнення, зростання та креативність, і це дає набагато яскравішу оцінку результатів Програми, аніж будь-яка її статистика.
У першій сесії "Лідерство в контексті вищої освіти. Особистий шлях лідера" відбулась панельна дискусія, у якій взяли участь Лілія Гриневич та Елісон Джонс. Головним питанням для обговорення було те, яким чином зміни у вищій освіті допоможуть Україні стати країною-лідером та які виклики стоять перед вищою освітою як в Україні, так і у світі. Під час дискусії Лілія Гриневич зауважила, що сучасна Україна може запропонувати світові інноваційні підходи та рішення різних проблем людства, що стоять сьогодні на порядку денному. Основним джерелом цих інноваційних ідей мають стати університети, які готують покоління лідерів-інноваторів. У свою чергу, Елісон Джонс висловила думку, що українські університети мають зосередитися на тому, в чому кожен з них є унікальним і має конкурентні переваги перед іншими вишами.
Під час другої сесії "Молоді лідери" та третьої сесії "Лідерство в університетській спільноті" відбулась дискусія з учасниками Програми різних років. Власними враженнями поділилися як представники адміністрації університетів – ректори та проректори, так і студенти – можливо, найактивніші члени університетської спільноти. Це засвідчило, що одним із важливих її результатів стало налагодження в рамках парадигми студентоцентрованого навчання вертикальних комунікацій між усіма її членами – від студента до ректора. Такий підхід було успішно імплементовано в роботі проектної групи КПІ ім. Ігоря Сікорського.
Під час зустрічі організатори двічі провели інтерактивне онлайн-опитування на тему "Хто має бути основним рушієм якісних змін у вищій освіті України?" Результати опитування показали: більшість учасників Програми вважають, що рушійною силою є викладачі та науковці університетів. Лілія Гриневич зазначила, що її дуже тішить готовність вишів взяти на себе відповідальність і їх можливість цю відповідальність здійснити.
Команда КПІ ім. Ігоря Сікорського отримала сертифікати про успішне завершення проекту.