Два роки тому в нашому університеті з ініціативи завідувача кафедри інтегрованих технологій машинобудування д.т.н., проф. В.А.Пасічника було створено студентську команду, яка під його керівництвом спроектувала і виготовила перегоновий автомобіль серії "Формула Студент" (Formula SAE). З цим автомобілем команда брала участь у міжнародних змаганнях, що проходили в чеському місті Мост. Цього року команда в частково оновленому складі спроектувала і виготовила новий перегоновий автомобіль, який представила на міжнародному конкурсі в угорському місті Дьор. Розповідає капітан команди Кирило Тепляков.
При проектуванні нового боліда головними завданнями стало зменшення його маси, збільшення потужності двигуна та ефективне застосування нових технологій. З метою зменшення маси боліда ми розробили нові рульову систему і систему приводу, а також нове шасі.
Нова рульова система була спроектована з меншої кількості деталей при збереженні характеристик. Завдяки цьому вдалося не тільки зменшити її масу, а й полегшити монтаж. Зменшення маси диференціала до 1,2 кг добилися завдяки використанню менших за розміром сателітів та технологічної обробки на сучасних верстатах компанії Haas. Автомобіль став потужнішим за рахунок використання нового двигуна від мотоцикла Honda CBR 600 RR, потужністю 144 к.с. та створення власного електронного блоку управління на основі системи Megasquirt ECU.
У новому шасі використали труби зі стінками різної товщини, що дозволило зменшити масу рами на 15 %. Труби різали лазером на підприємстві Laser CWM; там же було створено стапель для нової рами. Рама зварена за технологією TIG силами самих студентів; обладнання для зварювання презентувала команді компанія Binzel Abicor. Модернізували підвіску типу push-rod: була змінена компоновка амортизаторів на рамі для підвищення ергономічних характеристик. Маточини коліс виготовили на Новокраматорському машинобудівному заводі, частину механообробки виконали на підприємстві Diacom.
При створенні важелів були використані новітні клейові технології від компанії Henkel, які пройшли випробування на обладнанні кафедри динаміки і міцності машин та опору матеріалів Механіко-машинобудівного інституту і показали значно кращі результати від зварних з'єднань.
Виготовлення боліда зайняло усього 20 днів, бюджет проекту склав 4500 $. Його маса – 240 кг, потужність 144 к.с.
З новим болідом команда вирушила на змагання Formula Student East, що проходили у м. Дьор (Угорщина) з 28 по 31 липня. На змаганнях були представлені 30 команд з 10 країн Європи, найбільша кількість команд була з Росії – 8. За результатами змагань наша команда посіла 28-ме місце в загальному заліку. За підтримки компанії "Прогрестех-Україна" команда придбала причеп-лафет для транспортування боліда, завдяки чому вирішила проблему транспортування боліда як територією України, так і за кордоном.
Склад команди за рік частково змінився. Дехто залишив команду, закінчивши навчання в університеті, але прийшли молоді таланти з різних факультетів КПІ. Повний склад команди: Кирило Тепляков (капітан), Станіслав Петін, Олексій Скакун, Валентин Підпалий, Андрій Варцаба, Артем Ющук, Василь Кутуза, Роман Русаков, Сергій Пеліхов, Вікторія Романенко, Владислав Сергієнко, Володимир Багінський, Денис Івченко, Олексій Шимко.
Однією з головних проблем команди протягом двох років була відсутність повноцінної лабораторії інженерної творчості, де студенти могли б створювати не тільки боліди, а й інші вироби. Влітку Формула Студент КПІ отримала приміщення площею 310 м2, яке буде обладнано усім необхідним – від слюсарного інструменту до токарно-фрезерного та зварювального устаткування. На базі лабораторії планується створення освітньої платформи інженерної творчості, яка буде відкритою для всіх студентів та аспірантів КПІ.