22 листопада в Науково-технічній бібліотеці КПІ пройшла Міжнародна науково-практична конференція "Формування іншомовної соціокультурної компетенції у студентів ВНЗ". Щорічно факультет лінгвістики привітно приймає гостей, щиро ділиться власним досвідом і переймає досвід інших. Цього разу – гостей з Росії: викладачів Національного дослідницького Томського політехнічного університету зустрічала кафедра англійської мови технічного спрямування № 1.
Робочими мовами конференції були українська, російська та англійська. Он-лайн доступ до обговорення тез конференції було відкрито з 21 по 28 листопада 2011 р. Зареєструватися та взяти участь могли всі бажаючі. Відкрила конференцію та привітала учасників декан факультету лінгвістики НТУУ "КПІ" Н.С.Саєнко. Після пленарного засідання відбулися засідання трьох секцій: "Особливості формування іншомовної соціокультурної компетенції у студентів ВНЗ", "Використання інформаційних технологій у формуванні соціокультурної компетенції у студентів ВНЗ" та "Загальні питання викладання іноземних мов у ВНЗ".
На конференції розглядалися сучасні підходи до іншомовної комунікативної компетенції як структурного компоненту комунікативної культури студентів ВНЗ. Процес формування соціокультурної компетенції охоплює широке коло питань, серед яких актуальною залишається проблема підготовки студентів немовних спеціальностей до англомовної взаємодії. Мова розглядається як засіб міжособистісної взаємодії в умовах багатонаціонального та полікультурного простору. Процес навчання іноземної мови у вищій школі має забезпечувати студентів не лише відповідним рівнем знань мови, а й сприяти розвитку здібності використовувати її як інструмент спілкування у діалозі культур і цивілізацій сучасного світу. Як зауважила Наталія Саєнко, у розгляді структури і змісту соціокультурної компетенції у вітчизняній методиці одним з найбільш продуктивних вважається підхід, згідно з яким іншомовна мовленнєва діяльність трактується як проблема слова через архетип культури з переходом універсалій у світ інших інваріантних структур та іншого поля культури. Особливого значення в цьому сенсі набуває специфічне трактування поняття "національний менталітет" і його вплив на процес гуманізації навчання іноземної мови як діалогу двох культур.
Викладачі Томського університету поділилися своїми практичними здобутками у формуванні соціокультурної компетенції в контексті інтернет-навчання, а саме у використанні підкастів та ресурсів Web 2.0. Адже формування соціокультурної компетенції в рамках навчання за проектною технологією забезпечує високий рівень автономії студентів, дозволяє оптимізувати процес навчання та сформувати позитивне ставлення до іншої культури. Закінчилася конференція круглим столом, під час якого наші та російські викладачі обмінялися досвідом роботи. Сподіваємося, що це стане початком подальшої плідної співпраці факультету лінгвістики з викладачами Томського політехнічного університету.