Ушанування. Університет «КПІ» з вдячністю і шаною пам'ятає про свого знаменитого вихованця – І.І. Сікорського: на його честь відкрито меморіальну дошку на території КПІ, до 115-ї річниці від дня його народження та 90-річчя першого у світі перельоту 4-моторного літака Сікорського «Ілля Муромець» за маршрутом С.-Петербург – Київ – С.-Петербург було проведено круглий стіл за участю науковців України та Росії.
Рік тому на Музейній площі КПІ відкрито перший у світі пам'ятник І.Сікорському, коштами викладачів та студентів КПІ реставровано історичну будівлю авіагаража, в якій розмістився Відділ історії авіації і космонавтики ім. І.І.Сікорського Державного політехнічного музею. За рік роботи цього відділу з ним ознайомилося близько 4 тисяч відвідувачів. Із задоволенням відвідують музей численні делегації, що приїздять до університету, з часу відкриття Відділу історії та космонавтики у ньому побували представники 30 країн світу.
Творець гелікоптерів. Народився І.І.Сікорський 25 травня 1889 року в Києві у родині професора-медика Київського університету.
З 1903 по 1906 роки він навчався в Петербурзькому морському училищі, в 1906 році – у Паризькій технічній школі, а 1907 року вступив на механічне відділення Київського політехнічного інституту.
Навчаючись у Київському політехнічному інституті (1907-1911), Сікорський спроектував і побудував два гелікоптери та кілька літаків-біпланів.
Влітку 1909 року на подвір'ї батьківського будинку в Києві по вул. Ярославів Вал (колишня вул. Велика Підвальна) Сікорський сконструював і збудував свій перший гелікоптер, а згодом захопився конструюванням літаків. Спільно з Федором Билінкіним, теж студентом КПІ, він у 1910 році будує літак БІС-2, що на той час був третім вітчизняним літаком оригінальної конструкції (після О.С. Кудашева та Я.М.Гаккеля). Саме на цьому літаку Сікорський уперше піднявся в повітря 3 червня 1910 року.
Упродовж 1910-1911 років у Києві Ігор Сікорський будує цілий ряд літаків марки С. На літаку С-2 він встановив перший світовий рекорд швидкості – 111 км/год ., а на біплані С-5 – чотири рекорди: швидкості, висоти польоту, довжини маршруту та тривалості польоту. Під Фастовом (недалеко від Києва) він продемонстрував технічні можливості свого літака, що принесло вже тоді офіційне визнання його пріоритету в авіабудівній справі. «За полезные достижения в отрасли воздухоплавания» Сікорський був відзначений Імператорським Російським технічним товариством, а згодом отримав Велику золоту медаль на повітроплавальній виставці у Москві. У 1911 році Сікорський отримує диплом пілота за № 64 від Імператорського Всеросійського аероклубу.
У 1912-1917 роках Ігор Сікорський – уже головний конструктор авіаційного відділу Російсько-Балтійського заводу в Санкт-Петербурзі, де конструює цілу серію нових типів літаків, серед яких літаки-гіганти «Російський витязь» та «Ілля Муромець», під його керівництвом побудовано один з перших у світі багатомоторних літаків – «Гранд».
1918 року І.Сікорський виїжджає до Франції, а звідти до США, де продовжує свою конструкторську діяльність. 1923 року він заснував авіаційну фірму, яка згодом переросла в корпорацію «Сікорські Ейркрафт» («Sikorsky Aircraft Corporation»). Він першим почав будувати турбінні вертольоти, вертольоти-амфібії; на вертольотах Сікорського вперше здійснено переліт через Атлантику. Гелікоптери Сікорського марки «S» прийняті на озброєння армії США в основному для вантажних, рятувальних, санітарних та транспортних робіт. Про високу гарантію польотів на гелікоптерах Сікорського свідчать факти постійного використання їх президентами США як VIP-транспортних засобів.
У цілому фірма «Сікорські Ейркрафт» створила 17 базових літаків та 18 гелікоптерів. З придбанням ліцензій на виробництво машин цієї марки розпочався розвиток вертольотобудування у Великій Британії та Франції. На сьогоднішній день літаючі машини марки «Сікорські Ейркрафт» використовуються у 26 країнах світу.
Оновлена експозиція . Рік тому коштами викладачів та студентів КПІ реставровано історичну будівлю авіагаража, в якій розмістився Відділ історії авіації і космонавтики ім. І.І. Сікорського Державного політехнічного музею.
Нещодавно експозиція відділу поповнилася матеріалами, наданими сином видатного авіаконструктора – Сергієм Івановичем Сікорським і авіабудівною компанією «Sikorsky Aircraft Corporation», започаткованою його батьком. До музею передано близько 230 експонатів, це моделі вертольотів, сконструйованих Ігорем Сікорським, їх креслення, фотографії, книги, копії відзнак його досягнень, у тому числі від Уряду США. (За життя І.Сікорський був удостоєний більш ніж 80-ти відзнак Уряду США, різних фондів підтримки розвитку авіації Америки.) Серед 16 моделей, надісланих до музею, відомі на весь світ літаки «літаючі човни» S-38, S-40, S-42, S-44; гелікоптери – «літаючі крани» S-60, S-64, S-65; транспортні – «Сі Кінг», вертольоти обслуговування S-55, десантні та санітарні гелікоптери.
Крім того, в експозиції представлені моделі літаків, що були на озброєнні протиборчих країн у Першій світовій війні: типи «Фоккер», «Альбатрос» з боку Німеччини; «Ньюпор», «Фарман», «Сопвіч» – з боку країн Антанти; російська армія використовувала «Фарман», «Блеріо», бомбардувальник «Ілля Муромець», сконструйований Ігорем Сікорським. Моделі надані для експонування головою Галицького авіаційного історико-технічного товариства Я.Я.Янчаком.