Засідання ректорату КПІ ім. Ігоря Сікорського від 26 липня 2021 року

Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського.

Проректор з навчальної роботи А. А. Мельниченко

23-го липня завершено прийом документів вступників на бакалаврат і магістратуру. 28-го липня будуть оприлюднені рейтингові списки вступників на бюджетні місця. У цьому році кількість вступників збільшилась на 3,5 тис. Унікальних маємо 21560 заяв. У минулому році було подано 18 тис. Загалом кількість заяв на бакалаврат складає 42647.

Завершилась подача заяв до магістратури. Подано 6957 заяв. Унікальних – 3274 (на 150 заяв перевищує минулорічний показник). Прийом оригіналів документів триватиме з 28-го липня до 2-го серпня. З 27-го липня спільно з Приймальною комісією буде проводитись огляд готовності підрозділів до прийому оригіналів документів. Відбіркові комісії розташовані аж у 17-ти корпусах.

Проведено фахові вступні іспити з фізики й хімії для абітурієнтів на основі диплома молодшого спеціаліста. Результати оприлюднено на сайті Приймальної комісії.

Тривають вступні випробування до магістратури (з 24-го до 30-го липня).

Продовжується робота з підготовки підрозділів до організації освітнього процесу в очному / змішаному / дистанційному режимі.

Проведено моніторинг стану аудиторного фонду університету (ІАТ, ІМЗ, ФЕА, РТФ, ФЛ, ФСП, ІХФ, ПБФ, ФМФ, ВПІ, ММІ).

Здійснюється робота з формування розкладів занять інститутів, факультетів в осінньому семестрі, а також з прийому й аналізу розрахунків навантаження кафедр інститутів, факультетів (форми К-3Б, К-3К) і звітів виконання навантаження кафедр (форми К-5Б, К).

Станом на 23-тє липня СЕД «Мегаполіс» працює в штатному режимі у взаємодії з СЕВ ОВВ. Оновлено налаштування СЕВ ОВВ. Кількість користувачів – 348.  За зверненням завідувачів кафедр проводяться індивідуальні консультації щодо користування СЕД «Мегаполіс».

Завершено верифікацію й розрахунок балів у рейтинг НПП на тематичні та мережеві ресурси, що супроводжуються підрозділами Університету.

У зв’язку з введенням у дію структурних змін і поданням підрозділами даних на виконання Розпорядження № РП/124/2021 вносяться зміни в матеріали про кафедри на сайті університету та відповідні зміни в структуру категорій і розсилок.

На сайті osvita.kpi.ua розміщено перелік наявного в університеті ліцензійного програмного забезпечення, на що звертають увагу експерти з акредитації. Зараз відбувається моніторинг оголошених тендерів стосовно замовленого програмного забезпечення.

Опубліковано новий рейтинг прозорості – https://webometrics.info/en/transparent. КПІ ім. Ігоря Сікорського посідає 2-ге місце в Україні та 1116 у світі. Першочергово це пов’язано з питанням цитування наукових праць, адже враховуються профілі найбільш цитованих науковців.

Продовжуються роботи з розробки «Рейтингу НПП»:

  • переноситься функціонал з Рейтингу НПП 2019–2020 до Рейтингу 2020–2021;
  • проводяться доопрацювання пунктів, що вносяться за поданням підрозділів;
  • перероблюються надані дані з Н-індексу (встановлення відповідності й оновлення місць роботи співробітників);
  • внесено зміни в модуль ВСТУП–2021 на запит Приймальної комісії.

Встановлення продукту Microsoft Project членам Ради зі стратегічного розвитку. Проводиться моніторинг аукціонів на замовлене ліцензійне програмне забезпечення в

електронній системі закупівель Prozorro.

Підготовлені й надіслані статистичні дані для формування показників університету у світовому рейтингу U-Multirank за 2020 рік. Термін подання даних – 30 липня.

Проведено онлайн-зустріч із компанією Сіменс. Надано 3D-візуалізацію аудиторії, у якій буде розміщуватися обладнання.

Розпочато роботу щодо узгодження системи повноважень і відповідальності керівників факультетів / інститутів та інших підрозділів.

Продовжується робота з підготовки наказів щодо проведення практики магістрів за ОПП.

Беремо активну участь у зустрічах з експертами з акредитації освітніх програм.

Взяли участь у підготовці промо-сюжету для «Радіо Свобода» із метою залучення абітурієнтів з АР Крим.

Взяли участь у роботі Координаційної ради з питань прийому й підготовки студентів-іноземних громадян.

Підписано договори про співпрацю з Національною комісією зі стандартів державної мови, ДІФКУ, а також про дуальну освіту з «Самсунг Електронікс Україна Компані» та ФІОТ.

М. З. Згуровський

Перше запитання. Яка ситуація з планами прийому на 2-й і 3-й освітньо-кваліфікаційний рівень, яка кількість претендентів у магістратуру та на PhD?

Друге. Запитання одночасно і до вас, Сергію Івановичу. Яка динаміка КПІ з огляду на зміни рейтингу  прозорості U-Multirank? Як ми рухаємося порівняно з іншими університетами? Чи маємо ми позитивну динаміку?

А. А. Мельниченко

Щодо рейтингу прозорості й динаміки руху ситуація стабільна. Ми залишаємося на 2-му місці після КНУ ім. Тараса Шевченка.

М. З. Згуровський

А яка динаміка порівняно з іншими університетами? У нас 1116 місце. Яке у нас було місце до цього і яке місце посідав КНУ ім. Тараса Шевченка? Як із часом змінюється ситуація – покращується, погіршується чи залишається стабільною?

Я розумію, Анатолію Анатолійовичу, що ви не маєте відповіді. Нам треба буде окремо проаналізувати цю ситуацію.

Анатолію Анатолійовичу, яка у нас ситуація щодо держзамовлення?

А. А. Мельниченко

Щодо третього рівня. Позаминулого тижня було оголошено обсяги державного замовлення. Щодо магістрів замовлення буде на рівні минулого року. Кількість бюджетних місць була скорочена з менеджменту, економіки, права й журналістики.

Стосовно набору магістрів. Кількість бюджетних місць складає 1916. І у цьому випадку є скорочення на рівні суспільних і гуманітарних спеціальностей. Якщо всі магістри успішно складуть іспити й принесуть оригінали заяв, то у нас буде конкурсна ситуація на вступ до магістратури. Зараз маємо 6957 заяв, серед яких персональних – 4274.

М. З. Згуровський

Це питання стосується вас, Олексія Анатолійовича, Наталії Валеріївни та всього навчального блоку. Зараз молодь дуже вибірково йде на магістерський рівень і на рівень PhD. Молодь хоче здобути освіту за магістерськими програмами, які дійсно дадуть їм перспективу в кар’єрі. Це означає, що магістерські програми не повинні бути низькоякісними чи частинно повторювати бакалаврські програми. У нас на 30–40 % відбувається повтор бакалаврських програм, тому перед нами є виклик. І тут має спрацювати департамент акредитації та весь навчальний блок щодо оцінювання якості підготовки за магістерськими програмами і їх модернізації. Це також стосується і програм PhD. Це питання нашої внутрішньої акредитації, кадрової роботи й орієнтації на потреби ринку праці. Маємо дивитись на 5–10 років уперед, щоб передбачати затребуваність тієї чи іншої спеціальності.

Проректор з навчально-виховної роботи Н. В. Семінська

Епідемічна ситуація та ревакцинація

Епідемічна ситуація залишається стабільною. Нових випадків захворювання на COVID-19 не зафіксовано.

На минулому тижні ревакцинація здійснювалася у приміщеннях бібліотеки. За тиждень ревакциновано 850 співробітників. Залишилось 7503 особи. 27-го липня буде продовжено ревакцинацію мобільними бригадами. На цьому тижні заплановано провести 600 щеплень. Оновлено графік проведення щеплень, який змінюється залежно від наявності вакцини, його розміщено на ресурсах університету. Для всіх охочих співробітників створено форму для запису на вакцинацію після завершення відпусток. Щеплення здійснюватиметься вакциною Moderna. За даними лікарів Moderna має таку ж класифікацію, як і Pfizer.

Проводиться збір даних про мобільні бригади для підготовки листів подяки лікарям через МОЗ України. З нами співпрацювала не тільки КМСП, а ще й 3 міські поліклініки.

Профорієнтація

Протягом тижня спільно з Приймальною комісією та волонтерами від факультетів / інститутів проводилась активна робота в соціальних мережах зі вступниками та їх батьками. За запитом вступників готувалися й розміщувалися пости на актуальні теми, а саме: медзабезпечення в університеті, поселення в гуртожитки, підписання договору про навчання, творчі колективи й гуртки, роз’яснювально-інформаційні пости щодо перебігу вступної кампанії.

У Приймальній комісії продовжували роботу в Консультативному центрі в межах вступної кампанії. Враховуючи минулорічний досвід, сформовано робочі групи з числа працівників ДНВР і студентів-волонтерів для допомоги й координації дій під час прийому документів на території університету. Для них підготовлено футболки, роздаткові матеріали, намети тощо.

Підготовлено й надруковано інформаційні пакети першокурсника, які будуть сформовані та 27-го липня передані факультетам / інститутам для роботи під час прийому документів від вступників.

19-го липня було представлено КПІ ім. Ігоря Сікорського на відкритті програми «Насіння для майбутнього 2021» (Seeds for the Future 2021) від компанії Huawei Ukraine. Із 200 претендентів відібрано 20 стипендіатів, два з яких є студентами КПІ ім. Ігоря Сікорського (РТФ та ТЕФ). Студенти отримали унікальну можливість інтенсивного навчання з отриманням сертифікатів, спілкування в команді з учасниками-студентами з різних країн. Після навчання найактивніші учасники отримають призи, сертифікат про проходження курсів і зможуть пройти оплачуване стажування в Huawei Ukraine.

Здійснюється підготовка до участі в Х Міжнародному фестивалі «Sikorsky Challenge 2021: Україна і світ». У фестивалі візьмуть участь МАН, ЕКО-Техно Україна. Готуємо до презентації 38 проєктів школярів. Триває набір студентів у групу волонтерів, розробляється мерч і навігація.

Здійснено супровід підписання договорів про співпрацю з ТОВ «НВЦ "Інфозахист"» та з ПрАТ «КПМГ Аудит».

Мобільність

20-го липня, спільно з ДМС, взяли участь у зустрічі стипендіатів Французького уряду й українськими випускниками французьких освітніх програм 2021 року.

Проведено зустрічі з представниками Західнопоморського технологічного універси- тету в Щецині. Досягнуто домовленості про розширення співпраці з відповідними факультетами КПІ ім. Ігоря Сікорського (профільним факультетом визначено ФЕЛ) у напрямі розвитку спільних сертифікатних програм, програм подвійних дипломів, залучення науковців університетів-партнерів до редколегій журналів, спільних публікацій, науково-методичного обміну, можливої організації спільної літньої школи тощо. Також обговорено питання співпраці з кафедрами англійської мови технічного й гуманітарного спрямування ФЛ та стажування викладачів в університетах-партнерах за програмами академічного обміну.

Проведено зустріч із представниками Міжнародного центру Університету Адама Міцкевича в Познані та з представниками відділу міжнародної співпраці Познанської політехніки, прийнято рішення щодо укладання договору про співпрацю та взаємодію за програмами академічного обміну.

Проведено зустріч із представниками Університету Думлупінар, які перебували в Україні з коротким робочим візитом, у межах якого гості відвідали бібліотеку КПІ ім.

Ігоря Сікорського та відділ академічної мобільності КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Навчально-виховна робота

Робота проводиться в штатному режимі, здійснюється консультативна робота зі студентами щодо поселення до гуртожитків. На сьогодні 1500 студентів 2-го курсу зареєструвалося на поселення.

Стипендіальне забезпечення

Здійснюється перевірка витягів із наказів щодо призначення соціальної стипендії (780 витягів) і формування нових пакетів документів на призначення соціальної стипендії.

Продовжується підготовка відповідних супроводжувальних документів на студентів-сиріт при їх працевлаштуванні відповідно до чинного законодавства.

Соціальна служба

Продовжується супровід слухачів підготовчих курсів із ТОТ: проведено заняття на «КПІскала», щотижневі соціально-психологічні зустрічі з психологом і соціально-психологічний тренінг «Психологія конфлікту».

Проведено 10 консультацій психологів зі студентами.

М. З. Згуровський

Перш за все дякуємо вам, Наталіє Валеріївно, а також вашим колегам за велику роботу з вакцинації викладачів. Нам дуже важливо до нового навчального року вакцинувати якомога більшу кількість викладачів.

Ви сказали, що закінчується Pfizer і переходимо на Moderna. Люди, які першу вакцину отримали Pfizer, можуть отримати Moderna?

Н. В. Семінська

Ні. Якщо навіть нам привозять Pfizer, то не можна робити першу дозу, тому що її не вистачить на другу.

М. З. Згуровський

А ті, хто зробили першу вакцинацію Pfizer, вони будуть забезпечені Pfizer і вдруге?

Н. В. Семінська

Обов’язково.

Проректор з наукової роботи В. А. Пасічник

Підготовка до Х Фестивалю інноваційних проєктів «Sikorsky Challenge 2021: Україна і світ»

Визначено локацію для організації Виставки розробок ЗВО України та її основних учасників. Здійснено підготовчу роботу з визначення місць розташування експонатів виставки зовнішніх патртнерів. Лігою оборонних підприємств України прийнято рішення про надання 6 експонатів – зразків інноваційних розробок, а також 2 експонатів, що виготовляються серійно.

Отримано інформацію від Асоціації виробників озброєння та військової техніки України про 4 експонати. Найближчим часом буде погоджено місце їх розташування. Ведеться робота з ДК Укроборонпром, який ще не надав перелік того, що вони планують розмістити на фестивалі.

Координація проєктів космічної програми КПІ ім. Ігоря Сікорського

Завершено перший етап працевлаштування виконавців космічних проєктів на договір базового фінансування БФ/1–2021. Станом на 23-тє липня зараховано 41-го працівника. Згідно з розробленою системою управління кожен працівник має конкретні індивідуальні завдання й строки їх виконання.

На завершальній стадії знаходиться робота з вивчення можливостей суттєвого покращення функціональних можливостей наносупутника PolyITAN-3-PUT і його взаємодії з PolyITAN-12U.

22-го липня в ДКАУ під головуванням В. В. Тафтая відбулась нарада з керівниками недержавних компаній, які працюють у сфері космосу.

Від КПІ ім. Ігоря Сікорського на нараді було представлено можливості університету в розвитку взаємовигідної співпраці з бізнесом за цим напрямом.

23-го липня на плановій нараді Ради космічної програми розглянуто питання виконання проєктів.

Для забезпечення своєчасних закупівель за проєктом PolyITAN-12U до НДІ РВ (м. Харків) було підготовлено й надіслано 7 листів погодження змін комплектуючих.

Супроводження проєктів на конкурс НФДУ

У взаємодії з ДЕФ забезпечуємо супровід підготовки проєктних заявок на Конкурс НФДУ. 22-го липня у режимі zoom-конференції проведено семінар «Ключові моменти підготовки проєктної заявки на конкурс ”Наука для безпеки і сталого розвитку України”» для потенційних керівників проєктів конкурсу НФДУ. Надано пояснення щодо особливостей підготовки заявки, формування колективу, проведення закупівель. Окремо ДЕФ надано рекомендації щодо формування кошторису. Семінар відвідало 20 учасників. Створено робочу групу в Телеграм, призначену для оперативної взаємодії, до якої вже долучилося 27 осіб. Станом на 26-те липня підготовлено 16 проєктних пропозицій. Вимогам конкурсу щодо наукового керівника й кількості його публікацій відповідають 12 проєктних заявок.

Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського

Співробітники НДЧ і РМВ взяли участь у роботі експертної групи НАЗЯВО з акредитації ОНП 3-го рівня (PhD) за спеціальністю 131 «Прикладна механіка». На прохання експертів НАЗЯВО надано інформацію щодо працевлаштування аспірантів за цією спеціальністю на проєкти конкурсу молодих вчених. Усього на цій освітній програмі – 2 проєкти.

У межах діяльності з перевірки наукових підрозділів відвідали лабораторії НДІ «Енергія» та НДІ АЕД у 22-му та 18-му корпусах. Визначено стан дослідницької інфраструктури, потенційні можливості надання наукових послуг, проведення наукових і науково-технічних робіт та перспективи розвитку зазначених підрозділів.

Підготовлено й подано до ДП «Укрпатент» 3 заявки на корисні моделі (РТФ, ФЕЛ, ФТІ).

Спільно з ДНВР отримано свідоцтво № 105316 про реєстрацію авторського права на складений твір «Брендбук Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського"».

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

Науково-експертна робота постійних комісій Вченої ради університету

Комісією з міжнародних зв’язків (Б. Г. Варламов) напрацьовано пропозиції щодо вдосконалення алгоритму роботи структурних підрозділів із забезпечення, функціонування й розвитку міжнародної діяльності в частині навчання іноземних аспірантів і студентів, а також українських студентів за відповідними контрактами. Чинна адміністративна система не до кінця функціонально підкріплена, насамперед бракує зацікавленості наукових керівників в іноземних аспірантах.

Комісією з підготовки пропозицій до законодавчих і нормативних документів у порядку громадського обговорення розпочато розгляд проєкту наказу про затвердження уніфікованих форм актів, що складаються за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного нагляду (контролю) у сфері освітньої діяльності. Проєкт розроблений відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Космічна програма

Радою з космічної програми університету розглянуто поточні питання й проведено обговорення виконання проєкту «Політан – 12», а також ухвалений порядок здійснення контролю за виконанням завдань за кошти базового фінансування університету.

Служба вченого секретаря

Опрацьовано проєкт Положення про Службу вченого секретаря університету й запропоновано провести нараду для обговорення пропозицій і зауважень.

Турбує інвестиційний проєкт на Індустріальній. Йдеться про початок робіт на об’єкті. На цьому тижні разом із Вадимом Анатолійовичем плануємо зрушити з «мертвої точки», щоб правильно організувати ці роботи.

М. З. Згуровський

Дякую за подання Вченої ради щодо удосконалення системи підготовки магістрантів, аспірантів – громадян інших країн. Було виявлено більш широку, системну проблему, яка пов’язана з неоптимальним балансом прав і повноважень на рівні ректорат / декан / зав. кафедри. Я прошу попрацювати над цим питанням Юрія Івановича, Михайла Юхимовича, Анатолія Анатолійовича й Олексія Анатолійовича, щоб ми цю системну похибку виправили й підвищили ефективність роботи університету.

Проректор з міжнародного співробітництва С. І. Сидоренко

Робота з Посольствами зарубіжних країн в Україні та Дипломатичними установами України за кордоном

На минулому тижні акцент у роботі з Посольствами зарубіжних країн в Україні зроблено на їх залученні до участі в заходах Х Фестивалю інноваційних проєктів «Sikorsky Challenge 2021: Україна і світ», який проходитиме 12–14 серпня 2021 року. За цим напрямом велась робота з Посольством США, Великої Британії, ФРН, Франції, Туреччини, Аргентини, Італії, Іспанії, Швеції, Норвегії, Японії, Польщі тощо (всього охоплено близько 30-ти дипломатичних представництв зарубіжних країн в Україні).

За участі аташе Посольства Франції в Україні пані Алікс Дегассар на честь лауреатів конкурсу стипендій 2021/2022 академічного року й лауреатів конкурсу Франкофонії Посольства Франції в Україні відділ освітньої та наукової співпраці спільно з ДНВР та ДМС провели урочисту зустріч лауреатів перед їх від’їздом до Франції на навчання. У заході взяли участь близько 70-ти лауреатів – студенти із 34-х університетів України.

Розпочато обговорення пропозицій з ректорами технічних університетів України щодо розвитку співпраці Асоціації ректорів вищих технічних навчальних закладів України з Технологічним парком Андалусії (м. Малага, Іспанія), яке ініційовано Посольством України в Королівстві Іспанія. Підготовлено проєкт відповідної Рамкової угоди про співпрацю.

За сприяння Посольства України в Італійській Республіці, Ради експортерів та інвесторів при МЗС України, Агентства «Стратегія і розвиток» та на запрошення Державного космічного агентства України готуємо делегацію КПІ ім. Ігоря Сікорського до участі у відеоконференції на тему: «Перспективні напрями співпраці аерокосмічних секторів обох держав».

Ведеться робота з Постійним представником України при міжнародних організаціях у Відні Є. В. Цимбалюком, МЗС України, Міненергетики, МОН України та МАГАТЕ щодо відкриття в КПІ ім. Ігоря Сікорського нової магістерської програми «Зняття АЕС з експлуатації».

На звернення Посла України в Республіці Кіпр Руслана Німчинського починаємо взаємодію з Університетом Кіпру.

Міжнародні контакти

Делегація КПІ ім. Ігоря Сікорського взяла участь у міжнародній конференції президентів і ректорів університетів «Universities of the Future: Building Institutional Resilience, Social Responsibility and Community Impact» («Університети майбутнього: формування інституційної стійкості, соціальної відповідальності та впливу громади»).

Було представлено понад 100 провідних університетів світу з більш ніж 25 країн, включаючи Австралію, Бразилію, Канаду, Китай, Колумбію, Еквадор, Францію, Німеччину, Гану, Гонконг, Індію, Ізраїль, Італію, Японію, Малайзію, Нову Зеландію, Пакистан, Росію, ПАР, Південну Корею, Іспанію, Тайвань, Таїланд, Нідерланди, Великобританію, Сполучені Штати Америки.

Матеріали розміщуються на сайтах КПІ ім. Ігоря Сікорського та на сторінках у соцмережах, у газеті «Київський політехнік».

Робота Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського

Спільно з проректором А. А. Мельниченком проведено 3-тє із запланованих на липень 2021 засідань Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Засідання було присвячено роз’ясненню деканам і директорам ІХФ, ФІОТ, ФМФ, ФТІ, ІПСА, ІСЗЗІ, ФЛ, ФММ конкретних завдань з реалізації «Концепції системи роботи університету з набору іноземних громадян на навчання та роботи з ними в період навчання – за нових умов» із метою досягнення збільшення контингенту іноземних громадян на навчанні в КПІ ім. Ігоря Сікорського вже в цьому році.

Характеристики перебігу вступної кампанії станом на 23-тє липня: 

  • зараховано 44 іноземця (враховувались ті студенти, які вже підписали контракти й заплатили за навчання);
  • видано 100 запрошень на навчання і ще 30 підписано;
  • усього надійшло 374 звернення щодо вступу на навчання до КПІ ім.Ігоря Сікорського в цьому році.

Взяли участь у робочій зустрічі, ініційованій МОН, з питань запуску Єдиної міжвідомчої інформаційної системи щодо набору іноземців та осіб без громадянства на навчання до закладів вищої освіти України.

Міжнародна проєктно-грантова діяльність

Відкрито прийом проєктів на конкурс за грантовою програмою Японії «Кусаноне» (проєкти у сфері людської безпеки).

У межах програми надається фінансова допомога неурядовим організаціям, лікарням, початковим школам, науково-дослідницьким інститутам, університетам та іншим неприбутковим організаціям із метою їх розвитку. Пріоритет надається проєктам у сферах медичної допомоги, спорту, освіти, надання допомоги прошарку населення, що терпить нужду, суспільного добробуту й навколишнього середовища. Особлива увага приділяється проєктам із залучення жінок до суспільно-корисної діяльності.

Діапазон фінансування грантів від 21,5 до 108,7 дол. США.

Термін подачі заявок на проєкти, які реалізовуватимуться у 2023 році – 31 березня 2022 року.

Робота групи із забезпечення позитивної динаміки показників КПІ ім.Ігоря Сікорського у світових рейтингах університетів

Ведеться підготовка до візиту регіонального директора рейтингу QS пана Сергія Христолюбова, який відбудеться у серпні 2021.

Взаємодіємо із Шанхайським рейтингом щодо опитування 2021 року (так зване опитування GRUP). Система опитування буде закрита 15-го серпня 2021 року.

Триває підготовка даних від КПІ ім. Ігоря Сікорського до завантаження до рейтингу U-Multirank. Термін завантаження – до 30-го липня 2021.

Щодо Рейтингу прозорості. На початку 2019 року ми були першими серед українських університетів. У кінці – опустились на друге місце. Перше місце посів КНУ ім. Тараса Шевченка. ХПІ у 2020 році посідав третю сходинку, четверту – Сумський державний університет, п’яту – НУБІБ. Ця послідовність залишається і в цьому році.

У 2021 році КПІ ім. Ігоря Сікорського посідає 1116 місце, у 2020 році – 938 місце у міжнародному рейтингу U-Multirank.

М. З. Згуровський

За якими базовими показниками ми погіршуємо ситуацію?

С. І. Сидоренко

Цей рейтинг побудований на цитуванні, яке університети заявляють в Google Scholar. Методика передбачає, що 210 кращих вчених університету мають у Google Scholar найвищі показники. Потім відкидаються перші 20 і аналізується цитування 190 наступних. За цим параметром ми програємо КНУ ім. Тараса Шевченка.

М. З. Згуровський

Питання не в тому, що ми програємо КНУ ім. Тараса Шевченка, а в тому, що ми в міжнародному рейтингу погіршуємо цей показник. Це означає, що індекс цитування у нас погіршується. Наша команда має проаналізувати цю ситуацію – чому ми опускаємось вниз за індексом цитування. Ми вже запровадили заохочувальні заходи – преміювання вчених, які показують кращі результати, моральні стимули. Чому рейтинг продовжує знижуватись? Сергію Івановичу, ви як координатор роботи з участі університету в міжнародних рейтингах тільки моніторите стан і доповідаєте. Від вас до виконавців, які повинні покращувати базові показники, інформація не надходить, тому вони відповідних дій не вчиняють. Ми просто фіксуємо.  Цього недостатньо. Фіксувати – це лише частина роботи. Далі – зворотній зв’язок, вихід і проєкція на кожну кафедру, на кожного провідного вченого в частині заохочення – морального й матеріального. Тоді це буде робота.

Прошу вас, Сергію Івановичу, підготуватися ґрунтовно й показати механізми роботи зі зворотнім зв’язком.

Інші заходи

22-го липня надано протокольне забезпечення під час підписання Меморандуму про співпрацю КПІ ім. Ігоря Сікорського з Державною інноваційною фінансово-кредитною установою.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота

Протягом тижня проводили індивідуальну роботу щодо виконання приписів із відповідальними по факультетах / інститутах за стан пожежної безпеки. Продовжуємо монтувати автоматичну пожежну сигналізацію в 11-ому навчальному корпусі. Провели процедуру закупівлі нових пожежних гідрантів і комплектуючих до них. Оголосили процедуру закупівлі послуги з встановлення автоматичної пожежної сигналізації на 1-му і

2-му поверхах 14-го навчального корпусу та в приміщені технохабу 18-го навчального корпусу. Провели оброблення 3-х кімнат у навчальних корпусах дезінфікуючими розчинами.

Продовжували виконувати обстеження об’єктів, де необхідно виконати капітальні й поточні ремонтні роботи (16-й та 23-й навчальні корпуси), зі складанням дефектних актів.

Провели робочу нараду з виконання робіт із благоустрою території за 18-им та 28-им навчальними корпусами. Продовжуємо вкладати тротуарну плитку на пішохідних доріжках; відновлювати благоустрій навколо 6-го корпусу після проведених ремонтних робіт.

Здійснили профілактичний огляд теплових мереж навколо 7-го та 28-го навчальних корпусів. Завершуємо другий покіс трави по території університету й роботи в парковій зоні. Розпочали ремонтні роботи фасаду 23-го навчального корпусу. Закінчили ремонт електричних опор із заміною ламп по парковій алеї.

У п’ятницю проведено робочу нараду із заступником голови Соломянської адміністрації, з виконавчими виконробами від Департаменту транспорту КМДА. Прийнято рішення щодо проведення подальших робіт із благоустрою, які виконуються вздовж лінії швидкісного трамваю по вул. Борщагівська і на розі вул. Янгеля, Олекси Тихого і Борщагівська.

Розпочали огляд і ремонт бруківки по території університету. Видали нове розпорядження з підготовки матеріально-технічної бази університету до нового навчального року із залученням заст. деканів з господарської роботи.

Продовжуємо готувати технічні завдання згідно з річним планом закупівель за господарським напрямом роботи й оголошувати процедури закупівель на майданчику Prozorro.

Спільно з ДНВР продовжуємо проводимо аудит навчальних площ щодо їх готовності до нового навчального року. Закінчуємо роботи з перепрограмування й тестового підключення модулю індивідуального теплопункту в 5-му корпусі, що дозволить відслідковувати параметри його роботи в онлайн-режимі.

На постійній основі відбувається пошук доступних зовнішніх фінансових ресурсів для реалізації Програми енергоефективності. Протягом минулого тижня проведено 2 робочі наради з потенційними партнерами й інвесторами.

Із залученням компанії Семпал продовжуємо роботи з внесення змін до проєкту заміни теплолічильників у 23, 28, 32-му корпусах. Після погодження змін із КП «Київтеплоенерго» буде проведено процедуру закупівлі й заміну теплолічильників у цих корпусах.

Відправлено лист до Міндовкілля для вирішення питання утилізації відпрацьованих радіоізотопних сповіщувачів диму типу РІД.

Доопрацьовано технічне завдання для організації закупівлі послуг із щорічного контролю джерел викидів. Розпочали організацію закупівель послуг з утилізації хімічних речовин з 4-го навчального корпусу. Провели спеціальне оброблення поверхонь, із якими найчастіше контактують люди в університеті, дезінфікуючими засобами із використанням розпилювальних пристроїв. Щоденно здійснюємо вологе прибирання в усіх будівлях університету дезінфікуючими й хлоровмісними розчинами.

Соціальний напрям

Продовжує працювати їдальня 32-го (курсантська) корпусу з дотриманням усіх протиепідемічними заходів при COVID-19 та вимог щодо роботи й обслуговування відвідувачів.

Проводиться активна робота із забезпечення харчуванням на базах відпочинку університету: ОК «Маяк», СОТ «Політехнік», СВСТ «Сосновий».

На попередньому тижні в ОК «Маяк» проводилась перевірка від Держспоживслужби. Перевірка пройшла успішно. Отримано 3 зауваження, у той же день їх було виправлено.

На минулому тижні відбулося засідання тендерного комітету, де відбулось обрання й проведення закупівель товарів, робіт, послуг на 2021 рік. Виставлено низку процедур на закупівлю частини та приладдя до оргтехніки, поточний ремонт пожежної й охоронної сигналізації в приміщеннях 1-го та 2-го поверхів навчального корпусу № 14, капітальний ремонт, асфальтування, фотографічне обладнання, природний газ, джерела безперебійного живлення, сервер, комплектуючі до бездротових телекомунікаційних систем, дводисковий шліфувально-полірувальний станок Bainpol-VTD 10.

Уклали договори на закупівлю аналізатора поверхні й пористої структури. Здійснили підписку на продукт Microsoft 365 Apps для викладачів, діагностичні засоби, ампліфікатор, кліматичну камеру на 120 літрів ТМТ-9200. Відповідно до заявок проводимо постачання товарів у підрозділи університету, а саме: прапору, ноутбуків, моніторів, БФП, перетяжки меблів, захисних халатів для лабораторій, господарчих товарів.

Проводиться підготовка й робота за договорами на закупівлю товарів для університету.

Відбулась нарада, організована Фондом держмайна, стосовно електронної торгової системи з оренди приміщень, яка дозволить на майданчику Prozorro через аукціони здавати в оренду приміщення в державних закладах.

Проводиться робота з бронювання путівок на цьогорічний оздоровчий сезон.

Наразі СВСТ «Сосновий» заповнений на 100 %, СОТ «Політехнік» у вихідні заповнений на 100 %, у будні – 45 %, ОК «Маяк» розпочав 3-й заїзд. Завантаження зміни – 90 %.

Безпека

Продовжуємо патрулювання по території університету спільно з поліцією та національною гвардією. За попередній тиждень складних правопорушень на території університету не виявлено.

Провели інструктаж і готуємось до проведення перезміни чергових відділу стаціонарних постів на базах відпочинку.

Директор департаменту якості освіти

Приймальна комісія

За результатами розгляду конкурсної справи КПІ ім. Ігоря Сікорського на отримання державного замовлення на підготовку магістрів Конкурсною комісією МОН прийнято рішення про виділення КПІ ім. Ігоря Сікорського 1916 бюджетних місць для українських здобувачів освіти, 9 – для підготовки іноземців. Відповідні бюджетні місця розподілені між освітніми програмами за спеціальностями.

Завершено прийом заяв від абітурієнтів ступеню бакалавр і магістр. До КПІ ім.

Ігоря Сікорського на бакалаврат подано всього 46602 заяви (3-тє місце по Україні). Це на

21 % більше ніж у минулому році. Із них на бюджет 26672 (1-ше місце по Україні). У магістратуру – 7278 заяв.

28-го липня буде оприлюднено список рекомендованих до вступу.

Акредитація

На минулому тижні опубліковано ще 2 висновки експертних груп за результатами акредитації PhD програм, це ОНП «Матеріалознавство» (132 спеціальність) та «Екологія» (101 спеціальність). Обидва висновки позитивні, за програмою «Матеріалознавство» експертна група пропонує надати зразкову акредитацію. Відповідні матеріали підготовлено й передано до розгляду Галузевими експертними радами НАЗЯВО.

На минулому тижні відбулась експертиза ще 1-ї ОНП за спеціальністю 131 «Прикладна механіка». На фінальній зустрічі експерти відзначили іноваційність системи внутрішньої акредитації й кадрового забезпечення освітньої програми. До недоліків віднесли пасивність здобувачів у питаннях проєктування та перегляду змісту освітньої програми. На цьому тижні приймаємо експертну групу з акредитації освітньої програми за спеціальністю 121 «Інженерія програмного забезпечення» (гарант ОНП – проф. І. А. Дичка).

Акредитація цієї програми буде останньою на літній період.

За іншими програмами працюємо з деканами, зав. кафедр і гарантами програм. Наступна акредитація освітніх програм передбачається на початку вересня 2021.

Відповідно до доручення першого проректора Ю. І. Якименка підготовлено матеріали щодо кадрового складу, контингенту здобувачів і конкурсних пропозицій за освітніми програмами для завантаження файлу КПІ ім. Ігоря Сікорського до світового рейтингу U-Multirank.

М. З. Згуровський

Ми маємо думати над стратегією проведення процесів акредитації ОП. Повинен бути глибокий аналіз, за якими показниками ОП (особливо 2-го і 3-го рівнів) не відповідають запитам молоді, запитам економіки й суспільства. Ці стратегічні завдання мають бути якщо не на першому, то на тому ж самому місці, що й тактичні питання сьогодення.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

На попередньому тижні своєчасно й без зауважень здали фінансову й бюджетну звітність за І півріччя до МОН. Заробітну плату за II половину липня нараховано, включно з премією за 2-й квартал. Виплата планується 29–30 липня.

Академічну стипендію за липень перераховано до Казначейства. Соціальну стипендію нараховано й буде виплачено після отримання фінансування від Мінсоцполітики.

До ДМС надано інформацію за 2020 рік для врахування при підготовці даних до світового рейтингу U-Multirank.

Разом із НДЧ супроводжуємо процес подання заявок на участь у конкурсі на 2022–2024 роки від НФДУ. На вебпорталі E-data оприлюднено інформацію про виконання договорів університету за 2-й квартал.

Платежі в Казначействі. Захищені статті проплачуються своєчасно й без затримок. Проплати не захищених статей призупинені станом на 14-те і 15-те липня. Усі інші платежі заведені в мережу, але вони ще не проплачені.

До захищених статей належить заробітна плата з нарахуваннями, стипендія, комунальні платежі. Усе інше – це не захищені статті. Наприклад, проплата послуг, матеріалів на виконання ремонтних робіт, книги, проплата за дезінфекційні роботи, за інші послуги. Тобто вся господарська діяльність і підготовка до нового навчального року затримується у зв’язку з не проплатою.

Становище дуже складне. Усе знаходиться на контролі в Держказначействі.

Інший приклад. За оборонним замовленням треба було проплатити виготовлення антени. Проплата пройшла тільки на попередньому тижні. 35 тис. грн Держказначейство не в змозі було проплатити КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Брали участь у засіданнях робочих комісій Університету.

Якщо немає заперечень, пропоную відправити контрольно-ревізійний відділ із метою проведення перевірки цільового використання коштів на оплату керівників аспірантів.

М. З. Згуровський

Прошу вас зорієнтуватись на те, що ця проблема дещо ширша. Вона стосується не лише оплати праці керівників аспірантів, особливо іноземців, а й практично всього спектру нашої діяльності по вертикалі – ректорат / деканат / кафедра. Потрібно здійснити детальний аналіз і вирішити проблему. Перевіряючи зараз оплату праці наукових керівників аспірантів, зорієнтуйте відповідальних на те, щоб вони подивилися на цю проблему значно уважніше.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Зараз у студмістечку проживає 3503 мешканці. Двоє студентів одужало після захворювання на COVID–19. Студента 2-го року навчання в магістратурі (ПБФ) госпіталізовано до лікарні, він перебуває під наглядом лікарів.

5 об’єктів студмістечка знаходяться в ремонті, який виконує служба експлуатації гуртожитків.

Зусилля фахівців із соціально-виховної роботи направлено на нагадування мешканцям гуртожитків про необхідність дотримання протиепідемічних заходів.

Продовжуємо приймати поверх за поверхом нового гуртожитку. Комісія з перевірки стану виконання робіт робить зауваження, після яких будівельники виправляють недоліки й здають виконані роботи членам комісії. Пройдено 4–8 поверхи гуртожитку.

За минулий тиждень і вихідні дні правопорушень на території студмістечка і в гуртожитках не зафіксовано.

М. З. Згуровський

Коли будемо приймати гуртожиток?

В. А. Кондратюк

Плануємо на 3–4 серпня 2021. Таке рішення попередньо прийнято на засіданні інвестиційної комісії та інвесторів-забудовників. Залишилось прийняти ще 6 поверхів і закінчити роботи з благоустрою, а також укласти договори на теплопостачання, електропостачання й водопостачання.

Враховано побажання відновлення благоустрою проїжджої частини по вул. Олекси Тихого. Благоустрій буде відновлено.

М. З. Згуровський

Поспішати з офіційним прийомом гуртожитку не найголовніше для нас завдання. Основне – не залишити недоробки, щоб з часом це не стало нашою проблемою. Пропоную 4-те серпня прийняти як умовну дату, будемо намагатися все зробити до цього часу. Але якщо це буде не 4-те серпня, а 14-те чи 20-те, за умови, що всі недоробки будуть усунуті, то це для нас важливіше. Звичайно, що дедлайн – це початок нового навчального року. За будь-яких обставин гуртожиток повинен повноцінно запрацювати з 1-го вересня.

Вчений секретар науково-технічної бібліотеки С. І. Барабаш

Взяли участь в акредитації ОНП «Прикладна механіка».

Поширення результатів наукових досліджень університету у відкритому доступі

Надано 16 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій із питань роботи функціоналу OJS, OCS, рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ ім. Ігоря Сікорського в базі даних Scopus та Web of Science. Триває комплексний аналіз журналів на їх відповідність міжнародним видавничим стандартам і вимогам бази даних Scopus / WoS.

Почав індексуватись у базі даних Scopus журнал «Системні дослідження та інформаційні технології» (System research and information technologies).

Сприяння публікаційній активності

Надано 17 консультацій щодо актуалізації профілів (Scopus, Google Scholar) та визначення наукометричних показників.

За запитом НДЧ підготовлено розгорнуту довідку щодо каналів інформування бібліотеки, охоплення аудиторії, каналів зворотного зв’язку, кількості й тематики звернень.   

Підготовлено список з 5-ти публікацій у журналах Q1, Q2 для 10-ти науковців університету за списком прізвищ, наданим НДЧ.      

За запитом заступника директора з наукової роботи ММІ Ю. М. Данильченка заповнено табличку з наукометричними показниками для 138 викладачів ММІ за даними бази даних   Scopus.

Перевірено профілі Google Scholar для співробітників 5-ти кафедр (115 профілів) і розіслано листи на кафедри.

Підтримка ElAKPI – відкритого електронного архіву КПІ ім. Ігоря Сікорського

Усього в ElAKPI станом на 23-те липня розміщено 37630 документів.

За останній тиждень у ElAKPI розміщено 198 документів, із них за допомогою самоархівування – 195. Надано 10 навчальних консультацій депозиторам.

Участь у державних проєктах

Із Міністерством цифрової трансформації:

  • подано заявку на реєстрацію бібліотеки на порталі «Дія. Цифрова освіта»;
  • бібліотека КПІ ім. Ігоря Сікорського стала офіційним хабом національного проєкту «Дія. Цифрова освіта».

Із Національною комісією зі стандартів державної мови:

  • організовано підписання угоди про співпрацю між Національною комісією зі стандартів державної мови та КПІ ім. Ігоря Сікорського про складання іспитів держслужбовцями з володіння державною мовою на базі бібліотеки;
  • 2 працівники бібліотеки пройшли навчання (консультанти); 
  • підготовлено робочі місця (9 робочих місць із гарнітурою) для складання іспиту, складено графіки на липень–серпень 2021.

За останній тиждень іспит з володіння державною мовою склали 42 особи.

Культурно-освітня робота 

Перед бібліотекою проведено тренінг «Спасіння на воді» з Kyiv Lifeguard Service. Участь взяли 62 особи – студенти, працівники КПІ ім. Ігоря Сікорського. Проведено 3 оглядові екскурсії бібліотекою (зокрема для викладачів з Іспанії та Туреччини).

Ревакцинація в приміщенні бібліотеки

На звернення ДНВР надано умови для проведення заходів із ревакцинації – розміщення медичної бригади в залі 1.2 на першому поверсі. Облаштовано місця для реєстрації й очікування відвідувачів у холі на першому поверсі та вестибюлі бібліотеки.

Велись поточні роботи з комплектування, наукової обробки, упорядкування й списання літератури, обслуговування користувачів.

М. З. Згуровський

Чи могла б бібліотека здійснювати моніторинг індексу цитування в розрізі підрозділів і навіть окремих науковців у динаміці й часі, а також надавати цю інформацію групі, яка займається міжнародними рейтингами?

С. І. Барабаш

Мені важко дати однозначну відповідь, бо можливо варто розглядати ці питання контекстно, що саме подається для рейтингування. Треба порадитись.

М. З. Згуровський

Індекс цитування ви ж можете моніторити в розрізі не лише університету загалом, а й окремих підрозділів і науковців, які публікуються у виданнях із високим індексом цитування, а потім надавати інформацію тій групі, яка займається міжнародними рейтингами.

С. І. Барабаш

Можливо, якщо це брати точково. Статистично, ми можемо виконувати таку роботу.

М. З. Згуровський

Це той зворотній зв’язок, який у нас ще не організовано. Наша група з рейтингування університету поки що спостерігає в Інтернеті за показниками університету. Питання полягає в тому, як організувати роботу з покращення цих показників і нашого рівня в міжнародних рейтингах. Для цього потрібно замикати зворотній зв’язок. Якщо цю інформацію бібліотека могла б моніторити й надавати проректорам, які повинні займатися конкретними підрозділами, то тоді б ми покращували свій рівень у міжнародних рейтингах. Подумайте про це. 

Голова комісії з питань розвитку університету В. Й. Котовський

Щодо пам’ятника Б. Є. Патону. Кошти у розмірі 50 % проплачено. До кінця липня очікуємо прибуття матеріалу, з якого буде виготовлюватися пам’ятник. Проплату коштів здійснено спонсором – Віктором Петровичем (компанія «Плазмотех»).

На минулому тижні проведено засідання комісії з питань розвитку університету. Розглядались питання щодо збільшення видатків на ремонт 23-го корпусу, проведення благоустрою за 28-им та 6-им корпусами. 

Уповноважена особа з питань запобігання корупції Я. Ю. Цимбаленко

НАБУ напрацьовано багато інформаційних і методичних матеріалів, які аналізуються й будуть використані в повсякденній роботі.

Голова студради університету Ілля Войтюк

Працюємо над благоустроєм зон відпочинку для абітурієнтів та їх батьків. Сподіваємося на розуміння й сприяння нашій ініціативі.

Голова профкому студентів І. В. Степанюк

Відпрацьовуємо звернення від абітурієнтів та їх батьків.