У 2004 році НТУУ “КПІ” був обраний як університет-партнер для виконання проекту Програми розвитку ООН в Україні (ПРООН) “Передача інформаційних технологій в Україну”, який виконувався за участю Японії, Польщі та України. Проект впроваджувався за сприяння уряду Японії та Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA).
В рамках реалізації цього проекту в 2005 році на базі кафедри спеціалізованих комп’ютерних систем факультету прикладної математики був створений Центр електронної освіти (ЦЕО). Основне завдання ЦЕО полягає в запровадженні дистанційного навчання з комп’ютерних спеціальностей, зокрема за програмою бакалаврського напряму “Комп’ютерні науки”. Партнерами НТУУ “КПІ” з виконання проекту є Польсько-Японський інститут інформаційних технологій (м. Варшава) та Національний університет “Львівська політехніка”.
У рамках реалізації проекту українськими фахівцями було перекладено українською мовою та адаптовано до вимог українських освітніх стандартів 30 дистанційних курсів з технічних дисциплін бакалаврської програми “Комп’ютерні науки”, матеріали яких були підготовлені фахівцями Польсько-Японського інституту. Для виконання завдань проекту ЦЕО було передано мультимедійне обладнання, обладнання для проведення відеоконференцій, комп’ютери, сервер, мережеве обладнання. Завдяки цьому стало можливим проведення телемостів між Варшавою (Польсько-Японський інститут), Києвом (НТУУ “КПІ”) та Львовом (“Львівська політехніка”), метою яких було обговорення поточних питань проекту та презентація результатів роботи спонсорам та координаторам проекту: Посольству Японії в Україні, Посольству Японії в Республіці Польща, ПРООН Польща, ПРООН Україна за участю Українсько-Японського центру.
Під час виконання проекту Польсько-Японським інститутом було проведено два семінари-тренінги для українських фахівців та студентів. Останній з них відбувся 7-8 грудня 2006 року і був присвячений практичним аспектам впровадження результатів проекту.
Одним з етапів виконання проекту стало дистанційне навчання пілотної групи студентів, що мало на меті напрацювання досвіду проведення дистанційних занять, тестування програмного забезпечення, яке було розроблено фахівцями Польсько-Японського навчального закладу та передано українським партнерам. Протягом двох місяців чотирнадцять студентів факультету прикладної математики вивчали дистанційний курс “Relational Data Bases” (“Реляційні бази даних”). Під час навчання студенти вивчали лекційні матеріали, розв’язували практичні завдання, брали участь в он-лайн та офф-лайн дискусіях та проходили тестування. Підсумкові результати тестування показали достатньо високий рівень засвоєння навчальних матеріалів. За результатами навчання тринадцять студентів отримали сертифікати від ПРООН.
За результатами успішного виконання завдання з підготовки дистанційних курсів з технічних дисциплін та з метою вдосконалення розробленої програми навчання польською стороною був запропонований проект “Підтримка економічних перетворень в Україні шляхом розвитку освіти з використанням телеінформаційних технологій – е-економіка”, який впроваджується за сприяння Міністерства закордонних справ Республіки Польща. Мета проекту – розробка дисциплін соціально-економічного та гуманітарного напряму, які входять до бакалаврської програми “Комп’ютерні науки”. Партнерами НТУУ “КПІ” з виконання даного проекту є Польсько-Японський інститут інформаційних технологій, Національний університет “Львівська політехніка” та Одеський політехнічний університет.
Таким чином, за результатами впровадження двох вищезгаданих проектів було отримано повноцінну програму дистанційного навчання за бакалаврським напрямом “Комп’ютерні науки”. З цієї нагоди представництво ПРООН в Україні організувало 14 грудня 2006 року прес-конференцію для українських ЗМІ. У прес-конференції взяли участь Координатор системи ООН та постійний представник ПРООН в Україні пан Френсіс О’Доннелл, Надзвичайний та Повноважний Посол Японії в Україні пан Муцуо Мабучі, другий секретар Посольства Японії пан Дайсуке Мінаміно, начальник управління міжнародних зв’язків НТУУ “КПІ” професор Б.А.Циганок, координатор проекту ПРООН Ганна Єрохіна.
Відкриваючи прес-конференцію, пан Френсіс О’Доннелл зазначив: “Уряд України визначив дистанційне навчання як один із стратегічних напрямів подальшого розвитку системи освіти країни. Крім того, наша підтримка процесу модернізації цієї системи в Україні демонструє, що навіть у царині високих технологій багатостороння природа ООН та її інституцій, таких як Програма розвитку ООН, може бути вектором для обміну технологіями через підтримку дво- та багатостороннього партнерства між країнами-членами: Японією, Польщею та Україною”.
Пан Муцуо Мабучі висловив задоволення від результатів цього проекту в Україні. “Цей проект є першим прикладом тристоронньої співпраці між Японією, Польщею та Україною. І можна з впевненістю сказати, що успіх цього проекту показав неабияку перспективність такого співробітництва. Тож Посольство Японії буде продовжувати докладати зусиль, щоб і надалі результати співпраці між Японією та Польщею якомога ширше були представлені і в Україні. І маємо надію, що і Україна надалі буде поширювати позитивні результати цієї співпраці в сусідніх країнах”, – сказав пан Мабучі.
Зі свого боку, професор Б.А.Циганок подякував усім, хто брав участь в реалізації цього важливого проекту, та привітав з його успішним впровадженням. Він розповів про етапи виконання проекту та його подальший розвиток. “Як результат плідної роботи над проектом на факультеті прикладної математики у 2007/2008 навчальному році буде розпочато навчання за розробленою бакалаврською програмою для студентів НТУУ “КПІ” за очно-дистанційною формою навчання з отриманням другого диплома про вищу освіту (отримання суміжної спеціальності). Це відкриває додаткові можливості нашому студентству”, – відзначив пан Циганок.
Під час проведення прес-конференції також була проведена відеоконференція між українськими учасниками та Польсько-Японським інститутом інформаційних технологій у Варшаві, в якій взяли участь Посол Японії в Польщі, керівництво ПРООН Польщі та керівництво Польсько-Японського інституту інформаційних технологій.