У ці дні вшановуємо пам’ять видатного українського авіаконструктора — випускника КПІ Костянтина Олексійовича Калініна.
Геніальний інженер, який уславився унікальними розробками, останні роки життя провів у катівнях НКВС, де його наприкінці жовтня 1938 року після знущань і допитів, розстріляли. Ім’я Костянтина Калініна на десятиліття пішло в забуття.
Час відновлювати славу наших видатних земляків. Ми зібрали найцікавіші факти з життя авіаконструктора.
Народився Костянтин Калінін 5 лютого 1887 року у Варшаві. В Польщі пройшло й дитинство хлопця. Звідти походила мати майбутнього авіаконструктора.
Ще в дитячому віці Костянтин Калінін став сиротою: 1892-го помер батько, а через 8 років хлопець утратив матір.
Прізвище Калінін Костянтин отримав завдяки вуличному прізвиську батька, якого в рідному селі називали Калина-Малина.
1906 року за розповсюдження революційних прокламацій Калініна заарештували. У в’язниці хлопець провів пів року. Лише через клопотання старшого брата Володимира, який служив у міністерстві юстиції, був відпущений на поруки під заставу.
1916 року закінчив Гатчинську авіашколу, здобув диплом військового льотчика.
1918 року потрапив у склад польської армії, однак невдовзі, як національно свідомий українець, перейшов на бік Центральної Ради України, де прослужив до 1919 року командиром 1-го Волинського авіаційного дивізіону; командиром повітроплавання загону Армії УНР й УГА; інспектором авіації УГА й завідувачем авіаційного складу Дієвої армії УНР.
1919 року, через розбіжності з політикою Директорії, Калінін долучається до Червоної Армії та вступає до Інституту інженерів Червоного повітряного флоту ім. М. Жуковського, звідки Калініна невдовзі відраховують за причетність до польського та українського війська.
З Москви Костянтин переїжджає до Київа і вступає на четвертий курс КПІ. Там сконструював літак К-1 — один з перших вітчизняних літаків для перевезення пасажирів і цивільних вантажів.
Калінін вперше у світі спроєктував спеціальний санітарний літак К-3.
Літак К-7, розроблений Калініним, став найбільшим на той час літаком у світі зі здатністю вмістити 128 пасажирів та 29 членів екіпажу. Був оснащений сімома двигунами й важив 40 тонн.
1938 року Калініна заарештували за сфабрикованими звинуваченнями у зраді та шпигунстві.
Після жорстоких допитів і катувань Костянтина Калініна розстріляли у підвалах Воронезької тюрми НКВС 27 жовтня 1938 року.
Геніальний інженер, який уславився унікальними розробками, останні роки життя провів у катівнях НКВС, де його наприкінці жовтня 1938 року після знущань і допитів розстріляли. Ім’я Костянтина Калініна на десятиліття пішло в забуття.
З памʼятника на Алеї видатних вчених у студмістечку Київської політехніки Калінін звертається до нових поколінь розробників із закликом створювати вітчизняні літаки.