Інформація про засідання ректорату – оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету
8 серпня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату – оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.
Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, А.В.Ковтун, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, О.М.Бруй, Є.Малкіна, І.Степанюк.
Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що були ухвалені:
1. Підписано наказ про планування і організацію освітнього процесу в осінньому семестрі 2022/2023 навчального року (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).
2. До 16 серпня факультети/навчально-наукові інститути на засіданнях Вчених рад повинні визначитися з режимом навчання, а саме: які освітні компоненти дисципліни, з огляду на необхідність виконання стандартів вищої освіти, мають бути здійснені в очному режимі з наданням можливостей здобувачам освіти, які не можуть безпосередньо бути присутніми в аудиторіях, підключатися дистанційно і брати участь в освітньому процесі (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, факультети/навчально-наукові інститути).
3. Міністерством освіти і науки України надіслано рекомендації щодо режиму здійснення освітнього процесу, які передбачають запровадження в ЗВО таких заходів, які КПІ раніше вже заклав у систему організації освітнього процесу в університеті – дистанційна форма з елементами очного навчання (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).
4. Відповідно до доручення Прем’єр-міністра України, Міністерство освіти і науки України своїм листом надав рекомендації ЗВО та установам державної форми власності щодо неухильного дотримання законодавства про державну мову – здійснення комунікацій в освітньому процесі і в службовому спілкуванні державною мовою. На виконання доручення КМУ та листа МОН буде підготовлено проєкт наказу по університету та доведено до всіх підрозділів рекомендації щодо використання державної мови в КПІ (проректори, декани факультетів/директори навчально-наукових інститутів).
5. Представники університету взяли участь у нараді МОН за участю заступника міністра С.В.Даниленко, де розглядалися фінансові питання. Наголошено, що додаткових бюджетних коштів не передбачається. При плануванні бюджету на наступний навчальний рік потрібно розраховувати на чинний бюджет університету (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, Л.Г.Субботіна).
6. Відбулися консультації з відповідальними працівниками МОН щодо проплати за студентські квитки, яка міністерством не передбачається у зв’язку з планами Мінцифри запровадити студентські квитки в електронному вигляді через Дію до кінця серпня 2022 року (А.А.Мельниченко, О.А.Жученко, Н.В.Семінська, Л.Г.Суботіна).
7. Здійснюється збір вебометричних даних для рейтингів у серпні, також відбувається зведення даних квартального планового моніторингу сайтів (А.А.Мельниченко, О.А.Жученко, Н.В.Семінська).
8. Оновлено мобільну веб версію сайту університету. Для покращення зображення меню в мобільній версії сайту додано зовнішні модулі в CMS (А.А.Мельниченко, О.А.Жученко).
9. МОН України оприлюднило обсяг державного замовлення на підготовку науково-педагогічних кадрів через аспірантуру та докторантуру в 2022 році. По аспірантурі КПІ надано всього 172 бюджетних місця, по докторантурі - 3 бюджетних місця. Обсяги державного замовлення доведено до відома керівників Навчально-наукових інститутів / факультетів, гарантів ОНП доктора філософії. Конкурс по аспірантурі складає 2 здобувачі на одне місце (до аспірантури подано 348 заяв) (А.А.Мельниченко, О.А.Жученко).
10. Здійснюється детальний аналіз шодо аспірантів 4-го року навчання: чи готові аспіранти випускного курсу до публічної презентації дисертацій та обговорення результатів досліджень на засіданнях кафедр (до 30.09.2022) (А.А.Мельниченко, О.І.Дмитрієва).
11. Триває активна співпраця з інститутами/факультетами та аспірантами – випускниками 2022 року щодо готовності аспірантів випускного курсу публічно презентувати свої дисертації та обговорити результати досліджень на засіданнях кафедр (до 30.09.2022) (А.А.Мельниченко, О.І.Дмитрієва).
12. Триває подання заяв від вступників для здобуття освітнього рівня бакалавра на основі повної загальної середньої освіти та дипломів молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, фахових молодших бакалаврів. Станом на 8 серпня подано майже 4500 заяв на основі повної загальної середньої освіти та 158 заяв на основі дипломів молодших спеціалістів, молодших бакалаврів, фахових молодших бакалаврів (В.М.Можаровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, декани факультетів/ директори навчально-наукових інститутів).
13. Лише частково вдалось усунути технічні проблеми при переданні даних від Українського центру оцінювання якості освіти до ДП «Інфоресурс», яке відповідає за електронні кабінети вступників, у зв’язку з чим у всіх ЗВО України спостерігається достатньо невелика кількість поданих заяв (В.М.Можаровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко).
14. Приймальна комісія спільно з ДНВР продовжує активно консультувати вступників за допомогою чатів, електронної пошти, телефоном та особисто. Ведеться реєстрація вступників через спеціальні модулі Приймальної комісії для подання документів вступниками з тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської областей, лінії зіткнення, Автономної Республіки Крим та для подання документів вступниками з особливо небезпечної території. Зареєстровано понад 350 заяв від таких вступників (В.М.Можаровський, Н.В.Семінська).
15. 8 серпня завершується прийом заяв від вступників, які мають право складати індивідуальну усну співбесіду. Це вступники з-поміж інвалідів війни, учасників бойових дій, дітей чорнобильців 1-ої категорії або загиблих чорнобильців 2-ої категорії, осіб, хвороба яких перешкоджає складанню ЗНО або НМТ, та вступники з тимчасово окупованих територій Донецької, Луганської областей, лінії зіткнення, Автономної Республіки Крим та з особливо небезпечної території – населених пунктів, які знаходяться в окупації та в зоні ведення активних бойових дій. Якщо такі вступники не складали національний мультипредметний тест, вони будуть складати індивідуальну усну співбесіду у закладі вищої освіти. У КПІ планується проведення понад 50 таких співбесід (В.М.Можаровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).
16. Проведено обхід укриттів університету з метою планування розміщення оперативних штабів відбіркових комісій факультетів та навчально-наукових інститутів на час прийому оригіналів від вступників усіх рівнів вищої освіти (після 29 серпня) (О.А.Жученко, В.А.Кондратюк).
17. Розпочато реєстрацію електронних кабінетів для вступників до магістратури. В електронних кабінетах вступників до магістратури з'явилися запрошення на МКТ/МТНК (В.М.Можаровський).
18. Проведено нараду предметної комісії з розгляду мотиваційних листів вступників з уповноваженою з питань запобігання та виявлення корупції (В.М.Можаровський, Я.Ю.Цимбаленко).
19. Предметною комісією з розгляду мотиваційних листів минулого тижня опрацьовано 2900 листів (В.М.Можаровський, предметні комісії факультетів/навчально-наукових інститутів).
20. Для забезпечення якісної роботи консультаційного центру проведено робочу нараду з інформаційної політики за участю секретаря Приймальної комісії з командою департаменту ДНВР, що здійснює консультації у соціальних мережах. Кількість підписників за тиждень зросла на 500 осіб (Н.М.Пожарська, В.М.Можаровський).
21. Розроблено макети інформаційних матеріалів для студентів 1-го курсу: календар навчального процесу 2022/2023 н. р., корисні посилання та карта Кампусу університету (Н.М.Пожарська).
22. Для об'єктивного визначення банків-партнерів, що обслуговуватимуть першокурсників, спільно з ДЕФ розпочато опитування серед студентів щодо зручності надання їм послуг за місцем проживання (Н.В.Семінська, Л.Г.Субботіна).
23. Проведено засідання комісії з відбору кандидатів за проєктом програми Еразмус+ із Сілезьким університетом технологій та Університетом Палермо (О.П.Демиденко).
24. Протягом тижня здійснювали координацію проєкту «Літня школа чи винахідників», який ініційовано ГО «Студентський парламент». Основна мета проєкту - інтеграція студентства у європейський простір. До роботи залучено ДМС і Департамент інновацій та трансферу технологій (Н.В.Семінська, А.В.Ковтун, О.Я. Юрчишин).
25. 2 та 4 серпня проведено робочі наради НДЧ та ДМС, на яких проаналізовано результати активності наукових груп КПІ ім. Ігоря Сікорського стосовно участі в європейських наукових конкурсах за 2018-2022 роки, подачі заявок на міжнародний конкурс наукових проєктів Horizon Europe у 2022 році, а також завдання з удосконалення менеджменту міжнародної проєктно-грантової діяльності. Підготовлено інформаційну записку ректору (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).
26. Проведено планове засідання координаційної ради комплексної космічної програми університету, на якому обговорено питання підготовки до запуску університетського наносупутника PolyITAN-HP-30, створення інженерної моделі наносупутника PolyITAN-12, а також питання створення відділення космічних досліджень для залучення студентів до космічної тематики (В.А.Пасічник).
27. На робочій зустрічі з керівником проєкту PolyITAN-HP-30 обговорено питання проведення випробувань апарата, його підготовки до запуску, а також підписання угоди про співробітництво між КПІ ім. Ігоря Сікорського та ТУ Делфт (Голландія) (В.А.Пасічник).
28. Підготовлено та передано до затвердження керівництвом ДКАУ календарний План-графік виконання робіт на 2022-23 роки з проєктування, виготовлення та підготовки до запуску університетського наносупутника PolyITAN-12U (В.А.Пасічник).
29. Для спрощення процедури зарахування виконавців госпдоговірної тематики на посади наукових працівників без конкурсу, від імені КПІ ім. Ігоря Сікорського підготовлено та направлено до Ради проректорів з наукової роботи ЗВО та директорів наукових установ МОН України звернення з пропозицією ініціювати внесення змін до законодавства. Пропозиція підтримана (В.А.Пасічник).
30. За участю ректора відбулася зустріч з керівництвом Департаменту інформаційно-комунікаційних технологій Київської міської державної адміністрації та КП «КиївТелеСервіс». Обговорено питання майбутньої співпраці КМДА, КПІ та Всеукраїнської інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge Ukraine» щодо створення та впровадження цифрових технологій «розумного міста» (В.А.Пасічник).
31. Завершено низку круглих столів ДІТТ та Інноваційного холдингу «Sikorsky Challenge», на яких обговорено й уточнено модель взаємодії щодо трансферу технологій та захисту інтелектуальної власності, а також ролі сторін у процесах цієї моделі, засади удосконалення менеджменту інноваційної діяльності університету та посилення взаємодії всіх структур інноваційної екосистеми університету – Департаменту інновацій та трансферу технологій, Інноваційного холдингу «Sikorsky Challenge», Наукового парку «Київська Політехніка» (В.А.Пасічник, О.Я.Юрчишин, І.Г.Малюкова, В.С.Камаєв).
32. На базі КПІ ім. Ігоря Сікорського відбулося засідання технічного комітету стандартизації ТК 201 «Управління інноваціями», на якому затвердили Положення про діяльність комітету та прийняли до складу комітету Державне підприємство «Український науково-дослідний і навчальний центр проблем стандартизації, сертифікації та якості» (В.А.Пасічник).
33. Минулого тижня отримано 6 свідоцтв про реєстрацію авторського права на твір (3 - ФПМ, 1 - ФІОТ, 1 - ФММ, 1- НН ІЕЕ) та 1 патент на корисну модель (ПБФ). Подано 6 заявок на реєстрацію авторського права на твір (1- НН ІТС, 5 - ХТФ) (О.Я.Юрчишин).
34. Комісією Вченої ради з міжнародних зв’язків в порядку громадського обговорення розглядається проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про функціонування координаційного центру та національних контактних пунктів Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа». Проєкт акту сприятиме імплементації Угоди між Україною, з однієї сторони, і Європейським Союзом та Європейським співтовариством з атомної енергії, з іншої сторони, про участь України у Рамковій програмі з досліджень та інновацій "Горизонт Європа" та Програмі з досліджень та навчання Європейського співтовариства з атомної енергії (2021 - 2025), комплементарній до Рамкової програми з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» (М.Ю.Ільченко, Г.Б.Варламов).
35. На звернення Громадської організації ветеранів КПІ, яка об’єднує учасників бойових дій, комісією Вченої ради з соціальної та навчально-виховної роботи (Коробко І.В.) розпочато розгляд факту недостатнього національно-патріотичного виховання студентської молоді університету та його невід’ємної воєнно-патріотичної складової. Комісією з економіки та фінансів (Дичка І.В.) розглядається можливість утворення Координаційного центру волонтерського руху КПІ та створення фонду підтримки Збройних сил України (І.В.Коробко, І.В.Дичка).
36. Вдосконалено роботу інформаційної моніторингової системи, створеної проректором КПІ В.А.Пасічником, яка дозволяє оперативно отримувати інформацію про стан підготовки проєктних пропозицій від кожної кафедри та 272 діючих наукових груп (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).
37. На кожному факультеті / в навчально-науковому інституті визначено співробітників, які несуть відповідальність за проєктно-грантову діяльність підрозділу перед проректорами університету (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко, відповідальні на факультетах / в навчально-наукових інститутах).
38. До 11 Альянсів європейських університетів направлено листи про наміри КПІ започаткувати співпрацю під назвою «партнерство» (С.І.Сидоренко).
39. Виконували доручення заступника Міністра з питань Європейської інтеграції Олексія Шкуратова щодо Програми UNITWIN / Кафедри ЮНЕСКО (С.М.Шукаєв).
40. Минулого тижня підписано 3 міжнародні угоди про співпрацю з європейськими університетами (С.І.Сидоренко).
41. Станом на 8 серпня на навчання в КПІ зараховано 15 іноземних громадян (87 - у 2021 році). Видано запрошень на навчання - 6 (141 - у 2021 році) (О. О. Олійник, В.С.Овєчкін).
42. Укладено 6 договорів з партнерськими для КПІ компаніями про надання послуг з організації дистанційного вступу іноземних громадян до КПІ в країні їх громадянства (О. О. Олійник, В.С.Овєчкін).
43. Оприлюднено чергові результати рейтингу ЗВО України Вебометрікс "RankingWeb: July 2022 Edition", в якому КПІ посідає третє місце серед 312-ти ЗВО - після Київського національного університету ім. Тараса Шевченка та Сумського державного університету (С.І.Сидоренко).
44. Від Технологічного університету Шібаура (Японія) отримано кошти для Фонду підтримки КПІ 2140,77 дол. США (С.І.Сидоренко, Л.Г.Субботіна).
45. Триває робота з облаштування укриттів, що знаходяться в навчальних корпусах та гуртожитках студмістечка. Продовжуються капітальні ремонти в двох сховищах біля першого корпусу (В.А.Кондратюк).
46. Затверджено Інструкції для співробітників університету – викладачів та керівників штабів, які працюють в структурних підрозділах/на факультетах та в інститутах, – як діяти за сигналом «Повітряна тривога» чи під час надзвичайних ситуацій (В.А.Кондратюк, Ю.В.Нестеренко).
47. Триває робота з інспекторами ДСНС щодо проведення після 20 серпня повторної перевірки готовності укриттів університету до використання їх під час надзвичайних ситуацій (В.А.Кондратюк, Ю.В.Нестеренко).
48. Відбулася нарада із заступниками деканів з господарської роботи, за участю представників служб головного механіка й головного енергетика та відділу охорони праці, щодо перевірки усіх навчальних лабораторій і аудиторій, де будуть проводитися практичні заняття, та перевірки працездатності лабораторного обладнання й комунікацій. Робота здійснюється спільно з департаментом освітнього процесу (В.А.Кондратюк, А.А.Мельниченко, заступники деканів факультетів / директорів навчально-наукових інститутів).
49. Отримано акти від Київзеленбуду на видалення аварійних і сухих дерев у парковій зоні й навколо житлових будинків, і вже розпочато ці роботи. Восени на місці видалених планується висадити молоді дерева (В.А.Кондратюк).
50. У ЦФВС закінчено капітальний ремонт малого плавального басейну, проведено заміну ламп на енергозберігаючі в двох ігрових залах, тривають капітальні ремонтні роботи в переходах і роздягальні на третьому поверсі (В.А.Кондратюк).
51. Проведено нараду спільно з представниками департаментів економіки і фінансів та організації освітнього процесу з метою напрацювання пропозицій щодо роботи університету в зимовий період. На засіданні Ради з енергозбереження планується розглянути комплекс заходів з енергозбереження в університеті (В.А.Кондратюк, Л.Г.Субботіна, А.А.Мельниченко).
52. Відділом охорони праці проведено огляд усіх лабораторій, де встановлено газове обладнання, з метою отримання відповідних актів на його використання (В.А.Кондратюк).
53. Отримано усні й письмові подяки від кіберполіції за активну участь студентів і викладачів університету в «інформаційній війні». Напрацьовано пропозиції щодо більш активного залучення політехніків до такої діяльності (В.А.Кондратюк).
54. У повному обсязі отримано фінансування із загального бюджету за серпень. Здійснюється нарахування авансу та відпускних. Отримано додаткове фінансування на стипендії, повністю проведено виплати аспірантам і докторантам (Л.Г.Субботіна).
55. Триває конкурс серед семи банків, з якими передбачається працювати, з урахуванням вимоги виготовлення електронних карток для студентів та результатів опитування студентів щодо їх уподобань (Л.Г.Субботіна).
56. На даний момент у гуртожитках студмістечка проживає 2912 осіб. Йде підготовка до поселення з наступного тижня абітурієнтів з окупованих територій (О.А.Іщенко).
57. Науково-технічна бібліотека КПІ працює у штатному режимі. Компанія Elsevier надала безкоштовний доступ до своїх баз даних й освітніх платформ. Щоб полегшити реєстрацію науковців і студентів КПІ, в НТБ розроблено покрокову інструкцію (О.Бруй).
58. Триває співпраця в рамках проєкту Еко КПІ з компаніями-партнерами та збір коштів на потреби ЗСУ (Є.Малкіна).
59. Триває збір речей для переселенців та мешканців територій, які були під окупацією, зокрема Бородянського району. До акції активно долучилися студенти 13, 14, 15, 22-го гуртожитків (І.Степанюк).