Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. Відкриваючи засідання, він привітав учасників з  30-річчям Незалежності України й побажав успіхів нашій державі та університету. «Видається, що за ці 30 років держава перетнула важливий рубікон. Ми багато чого навчилися, накопичили  певний досвід і можемо далі рухатися впевненіше, професійніше виконувати завдання, що їх ставить життя. Хочеться, щоб так далі рухався і наш університет», – сказав він на початку засідання, після чого запропонував перейти до поточних справ. 

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Епідемічна ситуація постійно контролюється. Нових захворювань не зафіксовано. Розпочалася робота з організації вакцинування студентів. Зареєстровано перших 150 осіб.

Виходячи з аналізу ситуації, на засіданні Адмінради і Приймальної комісії прийнято рішення розпочати освітній процес з 1 вересня в змішаному режимі. Видано наказ про організацію та  проведення освітнього процесу в осінньому семестрі. Ним передбачено перегляд режиму роботи до 20 числа кожного місяця з його підтвердженням або зміною залежно від епідемічної ситуації.

Комісія з поселення сформувала та затвердила розподіл місць для 2800 іногородніх студентів першого курсу. Їх поселення відбуватиметься з 1 по 10 вересня. Завершується поселення  старших курсів згідно з графіком. Щоденно до кожного гуртожитку заселяється не більше ніж 50 осіб.

Комісія з прийняття в експлуатацію нового гуртожитку завершила перевірку готовності всіх приміщень на кожному поверсі і доповіла на засіданні інвестиційної комісії 19 серпня. Після всебічного обговорення було прийнято рішення про готовність гуртожитку до відкриття.

20 серпня відбулося урочисте відкриття новозбудованого гуртожитку №5. З 1 вересня гуртожиток починає функціонувати. Протягом вересня завершиться умеблювання кімнат, відбудеться розподіл місць, що плануються для аспірантів та наукових магістрів усіх факультетів і розпочнеться поселення. Планується заселити гуртожиток до 1 жовтня. Саме тоді за умовами «Київенерго» розпочнеться постачання гарячої води до гуртожитку.

Комісія з перевірки підготовки підрозділів до нового навчального року завершує роботу на цьому тижні. Спільно з проректором Вадимом Кондратюком проведено серію нарад з деканами та їхніми заступниками по всіх приміщеннях, що за результатами попередньої перевірки отримали незадовільну оцінку. По абсолютній більшості позицій визначено заходи для виправлення ситуації переважно силами підрозділів, лише окремі приміщення включено до плану капітального ремонту з тимчасовим їх виведенням з розкладу занять.

Освітній процес

Проводиться перевірка готовності навчально-методичного забезпечення як на рівні університету, так і в кожному підрозділі.

Розроблено і оприлюднено розклади занять в усіх підрозділах з урахуванням змішаного режиму з розділенням потокових лекцій по днях, занять з вибіркових дисциплін, групових практичних та лабораторних занять. Формується повний комплекс забезпечення проведення і контролю навчального процесу в «Електронному кампусі» (ЕК). Завершується завантаження робочих навчальних планів, внесення нового контингенту студентів у систему «Деканат», завантаження нових лекційних курсів на платформу «Сікорський» та інше.

Перевірка навчально-методичного забезпечення в підрозділах насамперед передбачає моніторинг сайтів, оскільки основні компоненти – це освітні програми всіх рівнів, робочі навчальні плани, силабуси, їхні англомовні версії – повинні бути вчасно розміщені на них. В умовах акредитації підкреслено, що навчально-методичне забезпечення має бути вчасно виставлено на сайтах підрозділів, тобто з 1 вересня. Попередні результати моніторингу показали невідповідність сайтів багатьох кафедр цим вимогам. Конкретні зауваження по кожному з сайтів разом з нагадуванням про вимоги до змісту інформативно-комунікаційних ресурсів кафедр передано до кожного підрозділу. На цьому тижні проводитиметься  повторний моніторинг.

Відповідно до рішення Адмінради сесія професорсько-викладацького складу відбудеться 30 серпня в режимі онлайн. Організаційне забезпечення сесії здійснюється через ЕК, де всі викладачі мають свої електронні кабінети.

Приймальна комісія

Завершено прийом на перший курс. Прийнято на бакалаврат: бюджет – 3946 осіб (3811 у 2020 р.), контракт – 1693  (торік 1407). Прийнято в магістратуру: бюджет – 1702 особи (1335).

Завершується підготовка наказів з розподілом по академгрупах. Ці накази є основою для вчасного замовлення студентських квитків.

МОН затвердив обсяг держзамовлення на прийом до аспірантури: 192 місця на денну і 30 – на вечірню форму навчання. Вступні іспити починаються 25 серпня.

Триває прийом іноземних громадян – станом на сьогодні  їх зараховано 117.

Проректор з навчальної роботи А.А.Мельниченко

Протягом минулого тижня активно працювали над підготовкою до нового навчального року, який проходитиме у змішаному режимі. Департамент здійснював моніторинг як навчально-методичного забезпечення, так і підготовки розкладів занять.

З 26 серпня починаються вступні іспити до аспірантури для тих, хто не має базової освіти за галузями знань, за якими вступає.

На сьогоднішній день маємо конкурсну ситуацію на вступ до аспірантури. Сподіваємося, що тенденція минулого року, тобто невелике збільшення кількості аспірантів, у нас збережеться. Підсумки будемо підбивати після складання іспитів вступниками.

Активно працюємо з підрозділами щодо методичного забезпечення для іноземних громадян, які навчаються іноземною мовою.

Брали участь у заходах, які стосуються підготовки розпоряджень, внесення додаткової інформації до розкладів занять. Де будуть невеликі потоки (малочисельні групи), там можуть бути проведені лекційні заняття навіть в очній формі, але здебільшого – в онлайн-режимі.

Ведеться робота щодо підготовки «Електронного кампусу» (ЕК) до початку навчального року. Всі робочі навчальні плани туди залито. Нині триває процес зарахування викладачів-сумісників.

Цього року паролі доступу до ЕК кожній групі роздають куратори. Повноцінна робота в Кампусі розпочнеться з 15 вересня і без збоїв.

Завершується внесення даних до рейтингу НПП. Експеримент, коли було  надано можливість вносити дані до рейтингу упродовж літа, виявився не дуже вдалим. Влітку активність внесення даних була невисокою. Лише наприкінці серпня вона підвищилася. У наступному році інформацію до рейтингу НПП можна буде вносити впродовж усього року.

Активно ведеться робота з придбання програмного забезпечення для навчальних потреб. На цьому тижні спільно з Юрієм Івановичем Якименком і Людмилою Григорівною Субботіною плануємо роботу з придбання лабораторного обладнання, яке було заплановано Фондом розвитку.

Проводиться робота з оновлення дизайну головного порталу kpi.ua. Через два місяці ми зможемо запустити оновлений, з урахуванням зауважень наших підрозділів і експертів з акредитації, дизайн порталу, який буде uzer friendly. Портал буде осучаснено завдяки використанню нових графічних рішень. 

Проректорка з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

Триває поселення 2-го курсу. Переважна більшість студентів поселяється без реєстрації. За тиждень на військовий облік стало лише 11 студентів.

Протягом тижня здійснювався прийом рейтингових списків на поселення. 1-й курс бакалаврат (бюджет) – 2531 особа, бакалаврат (контракт) – 650 осіб (ФІОТ ще не надав списки). Проведено розподілення місць поселення по гуртожитках. Магістри наукові (бюджет/контракт) – 125/7 осіб, магістри професійні – 646/72 особи.  Рейтингові списки по 2-му курсу (додаткові) – 106 осіб.

Факультети починають робити розсилку щодо поселення, але деякі з них не встигли її розпочати, у зв'язку з чим з'явилась велика кількість запитань у першокурсників щодо дати поселення.

Проводиться виселення абітурієнтів магістратури, які не склали іспити.

Здійснюється постійне інформування студентів першого курсу з актуальних питань. Готуються роз'яснювальні інформаційні пости та гайди. Відповіді на запитання батьків і студентів подаються за посиланнями: https://t.me/dnvr_31/1381, https://t.me/dnvr_31/1382, https://t.me/dnvr_31/1384, https://t.me/dnvr_31/1385, https://t.me/dnvr_31/1387, https://t.me/dnvr_31/1394.

Міжнародна мобільність

Проведено перемовини з представниками міжнародного відділу Технічного університету Брайншвейгу. Готуємо до підписання угоду про співпрацю та подання заявки на проєкт академічної мобільності. Провідний факультет – РТФ.

Проведено зустріч з головою національного офісу «Erasmus+» в Україні Світланою Шитіковою з питань підготовки нових заявок для конкурсів програми «Erasmus».

Отримано номінаційний лист щодо трьох студентів-учасників програми мобільності у 2021/2022 навчальному році.

Соціальна служба

Проведено 11 індивідуальних психологічних консультацій.

Здійснюється супровід вступників з ТОТ:

- проведено спортивні ігри зі стрітболу та футболу на Малому спортивному ядрі за участю команд студентів та слухачів підготовчих курсів;

- завершено щотижневі соціально-психологічні зустрічі з психологом. Остання тема – «Підсумок роботи».

На запрошення Податкової академії відвідали Національний студентський форум, який проводився в м. Ірпінь.

Спільно з представниками університетів міста Києва проводиться підготовка до Дня донора (організаційна частина).

Виготовлення студентських квитків 

Опрацьовано картки ЄДЕБО, вивантажено дані здобувачів вищої освіти та передано до факультетів/інститутів (бакалаврів – 797, магістрів – 1702). Замовлено та ініційовано виробництво карток студентських квитків здобувачів вищої освіти. Виробнику передано відповідні пакети даних: бакалаври (бюджет) – всі, окрім ІПСА; магістри – РТФ, ВПІ, ІЕЕ, ІТС, ФМФ.

Стипендія

Спільно з ДЕФ виплачено академічну стипендію за серпень та компенсацію вартості харчування студентам-сиротам.

Здійснювали прийом і перевірку робочих списків від факультетів/інститутів на соціальну стипендію на вересень.

Здійснюємо перевірку особових справ студентів пільгових категорій. З 1 вересня розпочнемо приймати заяви на соціальну стипендію від студентів 1-го курсу.

Працевлаштування

Проведено перемовини з представниками компаній «Альянс Актив» та «Data Robot». Обговорено можливості підписання договору про співпрацю та організацію взаємодії з факультетами.

Поточні питання

Проведено зустріч з волонтерами та нагородження їх подяками за допомогу в організації та проведенні X Фестивалю інноваційних проєктів «Sikorsky Challenge 2021: Україна і Світ».

Узяли участь: у відкритті гуртожитку №5; в офіційній зустрічі з компанією «Хуавей» (передача обладнання); в урочистостях, присвячених 80-річчю від дня народження випускників КПІ, засновників регбі в Україні Анатолія Макеєва та Євгена Ігнатова. 

Вакцинація

За погодженням з Солом'янською РДА ініційовано реєстрацію на вакцинацію студентів КПІ вакциною Pfizer. Вакцинація буде здійснюватися мобільними бригадами у ЦКМ. За три дні на вакцинацію зареєструвалися 150 студентів. Роботу планується проводити поступово.

Триває реєстрація співробітників на вакцинацію. Зареєстровано 165 осіб.

М.З. Згуровський

Стосовно поселення. Які підрозділи не надіслали листи студентам?

Н.В. Семінська

За запитаннями з соцмереж, не надіслав ТЕФ, оскільки у них ще не завершився розподіл, а також ФПМ, але їх небагато.

М.З. Згуровський

Ви тільки з соціальних мереж отримуєте зворотний зв'язок, чи у вас безпосередньо з підрозділами налагоджений контакт?

Н.В. Семінська

Безпосередній контакт є. Проблеми лише через те, що не завершено розподіл.

М.З. Згуровський

Юрію Івановичу, вам необхідно підключитися до роботи з тими деканами, які не встигли ще зробити розподіл. Це має відбуватися планомірно. Вам слід мати весь список, щоб ви бачили, хто не надіслав, і спланували чітке поселення. Зараз це питання дуже відповідальне –  поселити вчасно студентів і не створювати напругу в студентському середовищі. Візьміть це у роботу.

Наталіє Валеріївно, Анатолію Анатолійовичу, нам потрібно доопрацювати нормативну базу з мобільності. Вона має враховувати особливості національної мобільності.

Н.В. Семінська

Ми підготували презентацію. Там все є, і внутрішня мобільність також.

М.З. Згуровський

Внутрішня і зовнішня мобільність для нас фактично не повинна мати значення. Ми повинні бачити партнерів і у Європі, і в Україні, з якими ми можемо реалізовувати програми  мобільності. Але ключовим моментом є визнання рівня підготовки за тими освітніми програмами і окремими дисциплінами, на які ми направляємо студентів. Ми можемо формально направити студента в український університет чи в університет Євросоюзу, не врахувавши, що є доволі багато слабких університетів зі слабкими освітніми програмами. А потім автоматично зараховуватимемо студенту кредити з тієї чи іншої дисципліні при тому, що в нього буде елементарний провал у тій частині знань. Наша нормативна база мусить враховувати аспекти щодо визнання рівня підготовки за тими чи іншими освітніми програмами в університетах-партнерах. Як це робиться, як проводиться це визнання, де, як і ким схвалюється. 

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

На виконання доручень ректора

У взаємодії з М.Ю.Ільченком напрацьовано рекомендації щодо вдосконалення Концепції інноваційного розвитку ДК «Укроборонпром».

Космічна програма КПІ ім. Ігоря Сікорського

18 серпня комісія з технічних фахівців замовника ДП ЗАО НДІРВ (5 осіб) відвідала КПІ ім. Ігоря Сікорського та ОКБ «Шторм» з метою перевірки стану виконання робіт за першим етапом договору адаптації бортової апаратури замовника. Комісії було продемонстровано  створені зразки апаратури та конструкторську документацією. Комісія високо оцінила результати роботи в технічному плані та надала рекомендації щодо оформлення звітних документів. Обговорено питання внесення змін до технічного завдання першого етапу договору.

19 серпня взяли участь у нараді в ДКАУ з керівництвом ДКАУ та ДП ЗАО НДІРВ. Обговорено хід та результати виконання 1-го етапу проєкту адаптації бортової апаратури замовника. Проєкт виконується за графіком, а по деяких завданнях – навіть з його випередженням. Обговорено питання внесення змін до технічного завдання першого етапу договору, які мають бути погоджені з ДП ЗАО НДІРВ до 30 серпня 2021. Дано старт підготовці пропозиції КПІ щодо строків і обсягів фінансування другого етапу.

20 серпня проведено планову тижневу нараду Ради комплексної космічної програми університету. Обговорено питання виконання проєктів «PolyІtan-12U» та «PolyІtan-30», зокрема щомісячна звітність виконавців, хід закупівель, планування термовакуумних випробувань та результати наради в ДКАУ.

20 серпня проведено нараду з представниками ДЕФ та відділу закупівель щодо закупівлі сонячних панелей та сонячних датчиків для супутника «PolyІtan-12U». Визначено 3 варіанти здійснення закупівлі, які будуть опрацьовані із замовником та постачальниками.

На виконання рішень Координаційної ради

Підготовлено та подано дві пропозиції для участі в торгах системи ProZorro: спільно з ФЕА «Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів» і з ФММ «Послуги з проведення професійного навчання за програмою «Розвиток персональної ефективності у публічному управлінні». Проведення аукціонів очікується з 26 серпня 2021 р.

Подано одну заявку на винахід (ММІ) та отримано 2 патенти на корисні моделі (ХТФ, ІЕЕ).

17 серпня проведено робочу нараду з відділом закупівель стосовно покращення організації закупівель за науковою тематикою.

Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського

16 серпня відбулося засідання атестаційної комісії працівників Державного політехнічного музею та Науково-технічної бібліотеки.

Робота із зовнішніми партнерами

Спільно з АППАУ взяли участь у вебінарах щодо діджиталізації промислових малих і середніх підприємств. Представник Центру 4.0 КПІ ім. Ігоря Сікорського О.Степанець представив учасникам методику використання виробничих KPI та міжнародних стандартів для підприємств України, які хочуть вигравати на світовому ринку.

М.З. Згуровський

Чи відомі терміни оголошення конкурсу по лінії МОН на нові наукові проєкти?

В.А. Пасічник

Ще невідомі. А враховуючи, що необхідно провести процедуру юстування цілої низки комплектів документів, найближчий тиждень-два цього точно не буде. Оптимістичний прогноз – це середина вересня 2021.

М.З. Згуровський

Ви маєте на увазі комплект документів, які має підготувати МОН?

В.А. Пасічник

Так. Вони всі підготовлені, але має бути проведена процедура юстування.

М.З. Згуровський

Нам приблизно зрозумілі наукові напрями, тому прошу вас починати готувати команди до участі, щоб потім не було це спонтанно  і в режимі цейтноту.

В.А. Пасічник

Приймається. Ми саме планували розпочати цю роботу. Люди повертаються з відпусток, і ми активізуємо роботу з підготовки проєктних заявок.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

Комісією з освітньої діяльності організовано розгляд проєкту Постанови КМ України щодо змісту змін до Переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти в Україні. Остання дата подання пропозицій – 1 вересня 2021 р.

Узяли участь у науково-технічній експертизі проєкту Концепціїї науково-технічного та інноваційного розвитку ДК «Укроборонпром» з підготовкою відповідного висновку згідно з  листом ДК «Укроборонпром».

Здійснено рецензування результатів наукового проєкту «Форсайт» розвитку оборонно-промислового комплексу України на часовому горизонті 2021-2030 роки». Доцільно, щоб наші науковці, особливо ті, які орієнтовані на передусім оборонну тематику, ознайомились з цим документом.

Триває підготовка пропозицій щодо змісту напису на споруджуваному пам'ятнику Б.Є.Патону. До роботи над цим проєктом треба залучити В.Й. Котовського.

М.З. Згуровський

Перш за все, дякую за організацію роботи Вченої ради як потужного експертного середовища. Ми вже бачимо її результати. Але далі прошу вас продовжити роботу щодо осмислення ключових викликів, які нині постають як перед університетом, так і перед вищою освітою. Ми маємо багато чого переосмислити, щоб вчасно вносити зміни. Для цього недостатньо лише адміністрації – має працювати весь інтелектуальний потенціал університету, а це насамперед Вчена рада. Прохання продовжити аналітичну роботу нашого  потужного інтелектуального середовища. Це найбільш досвідчені наші колеги, представники КПІ. Є ціла низка питань. Це і робота з ринком праці в нових умовах, адже ми розуміємо, що без тісної взаємодії з роботодавцями ми працюватимемо без зворотного зв'язку і не дуже ефективно. Це і місце та роль науки, яка має брати на себе місію з підготовки кадрів. Ми постулювали ці речі, проте слід подумати про механізми, які потрібно впроваджувати у нас в університеті. Це і багато іншого. Прохання продовжити цю дуже важливу місію.

Михайле Юхимовичу, Юрію Івановичу, Анатолію Анатолійовичу, цю модель, яку ми застосували на рівні університету, тобто розділення повноважень ректора і голови Вченої ради, а також включення Вченої ради в концептуальну інтелектуальну діяльність університету, ми маємо переносити на підрозділи. Там, де керівник одноосібно всім керує, в  пасиві залишається багато хороших ідей, що їх виношують багато членів колективу. Ми вже побачили, як це працює на рівні університету, отож максимально швидко це потрібно переносити на рівень підрозділів, що дозволить формувати ефективні експертні середовища вже за конкретними напрямами. Якщо Вчена рада КПІ працює за напрямом «освіта, наука, інновації» в широкому розумінні, то вчені ради підрозділів мають працювати за своїми, більш вузькими напрямами, де мають осмислюватися багато питань, які стосуються їхньої конкретної специфіки.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

За результатами Фестивалю «Sikorsky Challenge 2021: Україна і Світ» узагальнюються всі матеріали про зарубіжних учасників з 23 країн, про проведені з ними перемовини і контакти з зарубіжними компаніями, з міжнародними представництвами Інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge Україна» та з міжнародними інвестиційними фондами. На основі цієї «інвентаризації» спільно з проректором В.А. Пасічником та І.Г. Малюковою формуємо план дій ДМС щодо розширення міжнародної складової Інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge Україна» і відповідного холдингу. Такого завдання не ставилося, але ми встановили нові контакти і побачили нові можливості та перспективи.

Робота з посольствами зарубіжних країн в Україні та з посольствами України в зарубіжних країнах

Ці питання висвітлювались на минулих ректоратах (про Меморандум Асоціації ректорів ВТНЗ України з Технологічним парком Андалусії, що ініційовано Посольством України в Іспанії; про проєкт з Посольством Німеччини в Україні до 80-ої річниці трагедії Бабиного Яру. Окрім того, з ініціативи Посольства України в Італії готуємося до конференції з Італією в аерокосмічній сфері. Також розвивається співпраця з Університетом Кіпру з ініціативи посла України Руслана Німчинського;  взаємодіємо з МАГАТЕ).

Із п'яти позицій, які в цьому плані активно відпрацьовуються, найближчим часом – на прохання Посольства Німеччини в Україні – було б бажано визначити місце розташування меморіального знака Георгію Карловичу Бріфу, який був співробітником КПІ та загинув у Бабиному Яру.

М.З.Згуровський

Чи з'ясували ви, в якому підрозділі, на якому факультеті він працював?  Давайте це зробимо і будемо відштовхуватися саме від цього.

Продовження доповіді  С.І.Сидоренка

Також у плані роботи з Посольствами відзначимо нове завдання – підготовку до робочої зустрічі з новопризначеним Послом України в Індонезії Василем Івановичем Гамяніним перед його від'їздом до місця призначення. Головне з нашого боку – підтвердити можливість прийняти на навчання абітурієнтів з Індонезії.

Інші міжнародні контакти

18-го відбулась зустріч ректора М.З. Згуровського з керівниками компанії «Хуавей Україна» у зв'язку з даруванням компанією сучасного обладнання для КПІ: комутатори, маршрутизатори, надпотужні контролери Wi-Fi Air Engine, точки доступу найновішого стандарту Wi-Fi — шість зі смарт-антенами, USB, Bluetooth low energy та слотом підключення IoT.

Готується візит делегації Університету міста Бурса (Туреччина) на чолі з ректором університету професором Аріфом Карадеміром (Arif KARADEMİR) на його звернення – в рамках угоди цього університету з КПІ за проєктом «Erasmus+» КA1, що нині виконується.

Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ

Характеристики перебігу вступної кампанії – головного завдання Координаційної ради на сьогодні:

-зараховано (враховувалися ті студенти, які вже підписали контракти та заплатили за навчання) 117 іноземців (станом на аналогічний період в 2019 році – 99, у 2020 році – 148);

- водночас, підписано і видано 225 запрошень (в 2020 році – 82);

- усього на вступ до університету надійшло 512 звернень.

Спільно із ДНВР вирішуємо завдання щодо внесення всіх заходів ДМС, ЦМО по роботі зі студентами-іноземними громадянами 1-го курсу бакалаврату та 1-го курсу магістратури до загальноуніверситетської системи по адаптації студентів 1-го курсу до перебування і навчання в університеті. Це система, яку створив департамент навчально-виховної роботи.  Наше завдання полягає в тому, щоб робота з першокурсниками-іноземними громадянами не стала ізольованим планом заходів, а  була інтегрованою  до  університетської системи роботи з першим курсом, яку очолює Н.В.Семінська.

Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

Робоча група по розвитку нормативного забезпечення міжнародної сфери університету спільно з центральними підрозділами, з юруправлінням та департаментом управління справами, з факультетами та інститутами відпрацьовує всі звернення та пропозиції від міжнародних партнерів і – в разі інвестиційної привабливості таких пропозицій – оформлює міжнародні угоди, договори, меморандуми і таке інше. Влітку розробили новий план дій. Одним із головних його напрямів є допомога всім підрозділам, особливо в разі інвестиційної привабливості тих або інших проєктів для підрозділів. Отож на минулому тижні працювали над важливими для підрозділів міжнародними документами, з-поміж яких слід  виокремити такі:

– спільно з ХТФ та за підтримки Посольства Узбекистану в Україні готували Меморандум про співробітництво з Ташкентським хіміко-технологічним інститутом як з основним партнером КПІ, який рекомендується Посольством для спільної інноваційної діяльності з цією країною;

– Спільно з ФТІ працювали над двома грантовими угодами із CRDF Global:

– «Розробка та інтеграція базового ІТ–курсу з елементами кібербезпеки до навчальної програми КПІ» ( 2500 USD);

– «Розподілена система раннього виявлення вторгнень та оцінки кібербезпеки» (72985 USD).

Крім того, спільно з ДНВР працювали:

– над концепцією діяльності в КПІ спільного з  Університетом Думлупінар (Туреччина) Українсько-Турецького центру (за підтримки Посольства Туреччини в Україні);

– над створенням електронної бази даних мобільності навчально-педагогічних працівників університету.

Також у зв'язку з останніми змінами законодавства України готується інструктивний лист до підрозділів з уточненням нових встановлених процедур реєстрації проєктів міжнародної технічної допомоги в органах влади та подальшого моніторингу їх виконання.

Робота групи із забезпечення позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів

Від Шанхайського рейтингу отримано підтвердження, що всі параметри від КПІ прийнято і завантажено до бази даних рейтингу. Результати КПІ та інших університетів в Шанхайському рейтингу буде оприлюднено в серпні 2022 року. Але в рейтингу поточного року жоден з університетів України не фігурує в першій тисячі «Глобального Шанхайського рейтингу 2021».

Наступне найближче завдання робочої групи – восени цього року вперше завантажити параметри КПІ до ще одного Шанхайського рейтингу – Academic Ranking of Word Universities – Subject rankings (глобальний предметний рейтинг). Тут наш потенціал є дуже високим, про що свідчать наші місця за деякими предметами в предметних частинах інших міжнародних рейтингів.

М.З.Згуровський

Дякую. Щодо участі КПІ в міжнародних рейтингах нагадаю, що вам потрібно розробити систему зворотного зв'язку з підрозділами. Адже коли ви аналізуєте місце і динаміку руху КПІ в тому чи іншому рейтингу, ви  маєте розуміти, що в загальний показник роблять внески саме окремі підрозділи. За певними показниками тих чи інших рейтингів ми маємо показати підрозділам розмір цього внеску, динаміку змін за відповідними показниками тощо і, застосовуючи ці дані, здійснювати управління. Те, що ми будемо реєструватися в Шанхайському рейтингу, – це добре, але шансів фігурувати в ньому в жодного українського університету немає, бо там головні критерії – кількість нобелівських лауреатів і бюджети університетів. Тому шансів у наших університетів потрапити в цей рейтинг поки що немає.  Звичайно, там слід реєструватися, але головну роботу потрібно зосереджувати на розробці на рівні університету системи управління тими показниками, які є важливими для нашого інтегрального рейтингу.

С.І.Сидоренко

Деякі напрацювання в цьому плані в мене вже є. Відштовхуючись від інших міжнародних рейтингів, можна орієнтуватися на 5 головних параметрів, які, своєю чергою, мають під собою 13 складників. Ці всі складники ми вивчили і розписали по підрозділах. Мені потрібно все це оформити, щоб викласти в спеціальному розпорядженні по університету. 

М.З.Згуровський

Так, це має стати елементом системи управління. Так як і профілі, що їх ми нині використовуємо, так і елемент участі та внеску підрозділів в інтегральний рейтинг університету має стати компонентом загальної системи управління. 

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська робота:

- розпочали підготовчі роботи зі встановлення автоматичної пожежної сигналізації в 21-му навчальному корпусі та 16-му й 18-му гуртожитках. На цьому тижні компанії, які виконуватимуть ці роботи, їх розпочнуть, матеріали для цього вже готові;

- здійснили перевірку та ремонт внутрішнього протипожежного водогону в 5-му та 18-му навчальних корпусах;

- провели робочу нараду щодо виконання робіт з благоустрою території за 18-м та 28-м навчальними корпусами.

- також провели нараду за участю представника Солом'янської райдержадміністрації  щодо завершення робіт на розі вулиць Янгеля, Борщагівської та Олекси Тихого. Там закінчили вкладати тротуарну плитку на пішохідних доріжках і привезли ґрунт. На цьому тижні займатимемося облаштуванням там місць для відпочинку студентів і жителів прилеглих будинків;

- продовжували виконувати обстеження об'єктів (13-й та 24-й навчальні корпуси) зі складанням дефектних актів щодо того, де необхідно виконати капітальні та поточні ремонтні роботи;

- продовжуємо підготовчі роботи з гідроізоляції 14-го та 15-го навчальних корпусів;

- здійснили профілактичний огляд теплових мереж навколо 22-го та 23-го навчальних корпусів;

- провели профілактичний огляд трансформаторних підстанцій;

- розпочали ремонт покрівлі 4-го та 9-го навчальних корпусів;

- розпочали обстеження з подальшим ремонтом систем водовідведення в університеті;

- продовжуємо третій покіс трави по території університету та закінчуємо роботи в парковій зоні;

- продовжуємо підготовчі роботи з укріплення підпірних колон в Центрі фізичного виховання та спорту;

- спільно з департаментом навчальної роботи закінчили готувати аналіз за результатами проведеного аудиту навчальних площ щодо їх готовності до нового навчального року;

- працюємо з помічниками деканів/директорів факультетів/інститутів з напряму господарської роботи щодо виконання  розпорядження про підготовку матеріально-технічної бази університету до нового навчального року;

- продовжуємо готувати технічні завдання згідно з річним планом закупівель по господарському напрямі роботи та оголошувати процедури закупівель на майданчику ProZorro;

- на постійній основі займаємося пошуком доступних зовнішніх фінансових ресурсів для реалізації Програми енергоефективності. Протягом минулого тижня з цього приводу проведено одну робочу нараду з потенційними партнерами та інвесторами;

- розпочали збирати інформацію про кількість  радіоізотопних сповіщувачів диму РІД-1 в підрозділах КПІ, що потребують утилізації. Отримали комерційну пропозицію від «Об'єднання «Радон»;

- провели розрахунок екологічного податку за викиди для університету;

- зібрали та передали вхідну інформацію підрядній організації по договору для постановки університету на державний облік в галузі атмосферного повітря в Міндовкілля;

- підготували та надіслали реєстрові карти об'єкту утворення відходів з метою їх  затвердження в Управлінні екології КМДА;

Соціальний напрям:

- працює їдальня 32-го  корпусу (курсантська). Їдальня працює з дотриманням усіх протиепідемічних заходів при COVID-19 та усіх вимог до роботи та обслуговування відвідувачів;

- плануємо провести засідання оздоровчої комісії щодо початку роботи в корпусах №№ 1, 27 і, можливо, в корпусі №31;

- на попередньому тижні, 16.08.2021, 18.08.2021 та 19.08.2021,  відбулися засідання тендерного комітету. На них затверджували зміни до річного плану закупівель, обрали та провели закупівлі відповідних товарів, робіт і послуг на 2021 рік за державні кошти.  Виставили на тендер низку процедур (на закупівлю саджанців, електричних побутових приладів, фанери, ОСБ, мастильних засобів, електронних компонентів до наносупутника);

- уклали договори на закупівлю видавничих послуг, послуг з ремонту КПП, ліцензії антивірусного програмного забезпечення;

- згідно із заявками проводимо постачання товарів по підрозділах;

- ведуться переговори щодо закупівлі термопринтера;

- проводиться підготовка документів для продовження у Фонді держмайна договорів оренди; На цьому тижні має відбутися перевірка наших договорів оренди із залученням фахівців фонду;

- виконується обробка заяв стосовно оренди приміщень та розподілення площ університету;

- триває робота з організації медичного огляду співробітників у 2021 році та формування необхідної документації;

- на базах відпочинку «Маяк» і «Сосновий» завершується 5-й заїзд. «Сосновий» заповнено на 50%, на вихідних – на 60%. «Політехнік» на вихідні заповнений на 80%, по буднях – на  60%, «Маяк» – завантаження 5-ої зміни 40%, на вихідних – 100%. На цьому тижні почнемо  повертати до Києва співробітників, які були залучені до роботи на цих базах.  

Безпека:

- продовжуємо спільне патрулювання з поліцією та Національною гвардією;

- за попередній тиждень складних правопорушень на території університету виявлено не було;

- вживали посилених заходів з охорони громадського правопорядку у зв'язку зі збільшенням кількості абітурієнтів та студентів;

- виконали профілактичний ремонт центрального пульту охоронної сигналізації.

М.З.Згуровський

Хочу подякувати вам, Вадиме Анатолійовичу, за вашу працю із завершення будівництва нового гуртожитку. Якщо ми всі долучалися до цього лише час від часу, то ви вистраждали це з першого дня вашої роботи на посаді й до урочистого його відкриття. Ви також робите все, що можете, з організації підготовки до нового навчального року. За це також вам дякуємо. Але нині нам потрібно швидко повернути до нормального стану 9-й гуртожиток. Після виселення з нього студентської поліклініки значна частина приміщень залишилася в дуже поганому стані. Звичайно, там потрібен косметичний ремонт, але його слід організувати, оскільки кількість студентів, які потребують поселення, зростає. Це  пов'язано зі щорічним зростанням загальної кількості студентів в КПІ, і зростанням в цій масі частини іногородніх студентів. Тому кожне місце для нас стає важливим.  Починайте над цим працювати.

В.А.Кондратюк

На попередньому тижні ми вже провели щодо цього нараду під головуванням Юрія Івановича Якименка. На ній визначили обсяги робіт і вже залучили до роботи фахівців відділу головного механіка. Всі необхідні обстеження ми зробили, кошториси склали. Спочатку ми там оновимо систему опалення. Всі ремонтні роботи виконуватимемо силами нашого комбінату, наших будівельників. Плануємо завершити роботи до кінця жовтня. План-графік ми склали, я взяв це питання під особистий контроль.   

М.З.Згуровський

Дякую. Тоді прошу показати мені цей план-графік, щоб я побачив, як ви будете рухатися.

Ще одне питання. Зараз інвестор – компанія «Євротранс» – передав нам гуртожиток. Наступний його об'єкт – навчальні приміщення на Індустріальній. Вам потрібно долучитися до роботи над цим об'єктом і працювати так само активно, як ви працювали на гуртожитку. Цю роботу нам також потрібно якомога  швидше  виконати.

Директор департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученко

Після відпускного періоду почали відновлювати свою роботу галузеві експертні ради НАЗЯВО. Всі, які потрібно, акредитаційні справи вже передано на цю ланку – усього 14 справ. Сподіваюся, ближчим часом галузеві експертні ради перейдуть до розгляду наших  акредитаційних справ і ми матимемо відповідні позитивні рішення.

Окрім того, здійснюється підготовка до прийому експертів у вересні. У нас 5 освітніх програм мають проходити у вересні виїзну акредитацію. Дві з них проходитимуть очно, тобто в приміщеннях університету, у зв'язку з тим, що акредитуватимуться програми з обмеженим доступом (ІСЗЗІ).

Здійснюємо підготовку до чергового етапу внутрішньої акредитації. Вона розпочнеться з вересня.

М.З.Згуровський

Нагадайте, будь ласка, скільки освітніх програм ми акредитували в 2020 році, а скільки – в цьому.  І скільки в нас залишилося в плані на цей рік, і скільки планується на наступний.

О.А.Жученко

У 2020/2021 навчальному році ми акредитували 35 програм. З них 20 програм – це програми рівня PhD, решта – бакалаврські та магістерські. У навчальному 2021/2022 році маємо акредитувати 40 програм.

Ю.І.Якименко

Але 40 програм – це мінімум, який ми зобов'язані акредитувати. Проте, виходячи з необхідних  обсягів  фінансування, нам потрібно вийти хоча б на 60 програм.  

М.З.Згуровський

Якщо ми зможемо. Бо це великий обсяг роботи підрозділів, та й з точки зору фінансів це важко.

Ю.І.Якименко

Однак, якщо ми залишимо це на наступні роки,  коли нам потрібно буде акредитувати сотні програм, це буде просто нереально. 

М.З.Згуровський

Отож це також елемент стратегічного планування, про який не можна забувати. До речі, ви це разом з Анатолієм Анатолійовичем Мельниченком готуєте і ведете, тож потрібно, щоб в цю стратегічну програму ввійшло планування акредитації.

Ю.І.Якименко

Це вже включено в програму з освіти та акредитації.

 М.З.Згуровський

Усе це потрібно буде обґрунтувати і обрахувати по роках: на що ми можемо вийти.

Директорка ІМЯО М.М.Перестюк

За напрямом доуніверситетської підготовки спостерігається підвищення попиту на наші послуги. Дуже активно проводимо набір старшокласників. З 1 вересня ми плануємо запустити  5-8 класи – вже маємо 10 груп. З 1 жовтня піде основний потік – це 10-11 класи.

Центр тестування вже готовий до проведення вхідного ректорського контролю першокурсників. Ми пропонуємо його розпочати, коли всі підрозділи отримають доступ до «Електронного кампусу» і віртуальних кабінетів. Тоді ж розпочинаємо для охочих першокурсників адаптаційні курси з основних напрямів – математика, фізика, іноземна мова.

Начальниця департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Фінансування за серпень ми отримали в повному обсязі.

Нараховуємо заробітну плату за другу половину серпня.

Виплачено академічну стипендію за серпень. Соціальну стипендію нараховано, її буде виплачено після отримання фінансування від Мінсоцполітики.

Тепер працюємо з банками та Приймальною комісією. Організовуємо виготовлення карток для студентів з подальшою їхньою видачею, щоб встигнути до виплати стипендії за вересень.

У зв'язку з набором контрактних студентів коригуємо кошториси по підрозділах університету і будемо робити уточнений кошторис.

Розраховуємо суми відшкодування коштів студентам, які вдруге вступили на навчання за державним замовленням. Станом на 20 серпня нараховано 211 тисяч грн.

Щодо фінансування навчання здобувачів освіти з тимчасово окупованих територій. Станом на сьогодні послуги всім надано. Але договір з Мінреінтеграції ще не підписано: вони дуже ретельно вивчають акти виконаних робіт, вимагають кожний первинний документ на витрати, тому ми над цим зараз працюємо. Така ситуація не лише в нас, в інших університетах така ж само картина.

М.З.Згуровський

Скільки в нас таких студентів?

Л.Г.Субботіна

Нині в нас 15 таких студентів. Фінансування – приблизно 600 тисяч. Найвитратніша його частина – це стипендія. Працюємо з міністерством щодня.

М.З.Згуровський

Нам потрібно їх прийняти і навчати так, як це потрібно, і водночас працювати з міністерством. Гроші можуть прийти пізніше, і це не повинно вплинути на навчання цих студентів.

Продовження доповіді Л.Г.Субботіної

Розрахували штатний розпис нового гуртожитку. Попередньо це  14 одиниць з місячним фондом заробітної плати понад  85 тисяч гривень. Оскільки в нас немає вільних одиниць по загальному фонду, працюватимемо з Олександром Анатолійовичем Іщенком, і за рахунок перерозподілу загалом по університету формуватимемо цей штат. Додаткових одиниць ми не маємо.

Активно працювали з НДЧ у питаннях  роботи з нашим харківським замовником над формуванням практичних витрат за проєктом з космічної тематики. Працюємо з ним на постійній основі.  

Платежі в Казначействі здійснюються без затримок.

Зараз активізуємо роботу щодо програми з питань інформатизації і, в її межах, придбання обладнання. Після формування ми подамо її вам на розгляд. 

М.З.Згуровський

26 серпня на засіданні Приймальної комісії ми підіб'ємо підсумки прийому на перший і другий рівні навчання. Для вас це інформація для обрахунку проєкту бюджету на поточний календарний і наступний навчальний роки. Тому прошу вас розпочати цю роботу. Візьміть дані Приймальної комісії щодо кількості контрактників і може обраховувати. Причому бажано, щоб ви обрахували два варіанти: перший – це за умови, якщо ми отримаємо від МОН обсяг фінансування, яке ми запитуємо, і другий – мінімальний. Щоб ми мали оптимістичний та песимістичний варіанти.  

Директор студмістечка  О.А.Іщенко

Усі працівники і всі жителі студмістечка здорові.

Уже другий тиждень поспіль виконуємо поселення студентів до гуртожитків. За цей час поселено 4238 студентів, з них 1582 – це студенти 2-го курсу, які поселяються вперше.

Соціальні працівники задіяні в поселенні. Вони ознайомлюють студентів з правилами пожежної безпеки, внутрішнього розпорядку, а також з  санітарними вимогами.

Ремонти  виконуються на 5 об'єктах силами студмістечка. Ще на 2 їх виконують підрядні організації – це протипожежні системи в 16-му та 18-му гуртожитках.

Новий гуртожиток. Компанія «Євротранс» виконала свої зобов'язання в частині будівельній. Але в них ще залишилися зобов'язання щодо обладнання житлових та службових кімнат меблями, а кухонь – електроплитами. Частково вони це вже зробили і продовжують працювати над виконанням своїх зобов'язань. Планують завершити повне умеблювання гуртожитку за 2-3 тижні. Такий термін пов'язаний з тим, як відвантажує продукцію виробник меблів. Але вони обіцяють день у день завозити і умебльовувати кімнати, щоб укластися в терміни.

Безпека.  За минулий тиждень, а також у святкові та вихідні дні складних правопорушень на території студмістечка виявлено не було.

М.З.Згуровський

Дякую, Олександре Анатолійовичу. У вас великий обсяг роботи, особливо на початку навчального року. Ви це все організовуєте, але є невеличка деталь, на яку слід звернути увагу. Йдеться про те, що  зелена зона біля нового гуртожитку щодня має поливатися, доки не прижилася трава та дерева. Добре, коли йде дощ, але в сонячні дні це слід контролювати. Не гарно буде, якщо те, що нам зробили люди, ми через свою недбалість втратимо на етапі  приживання газону і дерев.

Директорка Науково-технічної  бібліотеки О. М. Бруй

Узяли участь у роботі комісії з атестації працівників Державного політехнічного музею.

Сприяння публікаційній активності

Продовжували верифікацію даних у рейтингу викладачів у системі e-Campus. Перевірено і визначено показники (SNIP/IF) видань для 250 публікацій.

Згруповано дані щодо основних наукометричних показників НП, НПП (кількість публікацій, кількість цитувань, h-індекс загальний та за 5-річний період) для всіх кафедр університету. Здійснено е-розсилку для завідувачів кафедр (50 особистих листів із зазначенням даних для НП, НПП конкретної кафедри). Цю роботу буде продовжено для решти завідувачів кафедр.

Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань

Триває комплексний аналіз журналів на їх відповідність міжнародним видавничим стандартам та вимогам БД Scopus/WoS. Результати аналізу та відповідні рекомендації надіслано редакціям журналів «Theoretical and Applied Cybersecurity», «Advanced Linguistics» та «Information and Telecommunication Sciences».

Підтримка ELAKPI – відкритого електронного архіву КПІ ім. Ігоря Сікорського

Усього в ELAKPI станом на 13.08.2021 р. розміщено 38224 документи.

За останній тиждень в ELAKPI розміщено 64 документи, із них шляхом самоархівування – 61.

Консультації викладачам, редакціям журналів з різних питань – 63.

Культурно-освітня робота

До Дня Незалежності України спільно з Медіалабораторією КПІ записали бесіду «Про Незалежну Україну» з доктором політичних наук, кандидатом філософських наук, автором книги «Національна доктрина» Максимом  Розумним та професоркою КПІ, докторкою політичних наук Лідією Смолою.

Триває підготовка до роботи бібліотеки з 1 вересня в змішаному режимі.

Академічна доброчесність

Хочу нагадати, що на останньому засіданні Вченої ради було ухвалено положення про нову грамоту Вченої ради за активну популяризацію академічної доброчесності. Тож запрошую подавати кандидатури на нагородження нею. Через загальний відділ ми розіслали інформацію про це в усі підрозділи. До 1 вересня йде подання кандидатів. Потім, до 15 вересня, комісія їх розгляне і визначить тих, кого буде нагороджено, щоб у жовтні вручити ці грамоти на черговому засіданні Вченої ради.

Голова Ради з питань розвитку університету  В.Й.Котовський

На минулому тижні ми планували прийняти скульптурну композицію пам'ятника Борисові Євгеновичу Патону в розмірі споруди, але через хворобу скульптора це переноситься на початок вересня.

Окрім того, з Дніпра п'єдестал у камені ще не доставлено.   

Що стосується каменю спотикання. Наскільки відомо, Георгій Карлович Бріф працював у головному корпусі і жив в одному з будинків професорсько-викладацького складу КПІ на території інституту.

М.О.Мазур

Він працював у навчальній частині.

М.З.Згуровський

Нам потрібна прив'язка до місця його проживання або до місця роботи – це аргументи для прийняття рішення щодо того, де має бути встановлений цей знак. Сергію Івановичу, ви маєте організувати вивчення цього питання і надати обґрунтування.

Ще одне питання до вас, Віталію Йосиповичу. Чи виконує свої обіцянки спонсор спорудження пам'ятника Б.Є.Патону?

 В.Й.Котовський

Так, усе робиться вчасно і в повному обсязі.

Директор департаменту управління справами М.О.Мазур

Завершився тендер на електронну програму  «Кадри». Ми виходимо на підписання угоди і з вересня почнемо впроваджувати цю програму в роботу університету.

Голова  об'єднаного  профкому М. О. Безуглий

Підбиваємо підсумки оздоровчого сезону. Зокрема, аналізуємо підсумки дитячого оздоровлення і, звісно, роботи баз відпочинку. Готуємо звірку даних, щоб за четвертий і п'ятий заїзди по трьох базах провести взаєморозрахунки з університетом.  

Голова профкому студентів Ігор Степанюк

Працюємо з першокурсниками – допомагаємо з питань поселення в гуртожитки. Телефон зараз  просто червоний: усі телефонують, усіх консультуємо. Оздоровчий сезон завершується, тож так само готуємо акти звірки для взаєморозрахунків з базами щодо оздоровлення студентів. Готуємося до роботи, пов'язаної з початком навчального року та проведення заходів для першокурсників – звичайно, з дотриманням усіх карантинних норм.

Дата події