Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім.Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. На початку засідання він запропонував обговорити результати роботи минулого тижня і запланувати низку заходів на найближчий час: «Ми маємо провести засідання Вченої ради, запланувати проведення перемовин з послами деяких країн та з керівництвом низки органів державної влади. Серед важливих питань також – забезпечення життєдіяльності університету за умов епідемії COVID-19 та вирішення інших поточних проблем».
Перший проректор Ю. І. Якименко
Адміністративно-управлінська робота
Працюємо над забезпеченням дотримання умов карантину та здійснення протиепідемічних заходів. На минулому тижні захворіло 2 працівників, одужав 1. Захворілих студентів немає.
Триває здійснення комплексу організаційних заходів з реорганізації низки кафедр згідно з рішенням Вченої ради. На минулому тижні проведено представлення призначених в.о. завідувачів кафедр і обговорення заходів з оновлення та розвитку підрозділів в 9 інститутах/факультетах. Відбулося обговорення питань, пов'язаних з оновленням кафедр та їх подальшим розвитком. Розмова проходила в присутності викладачів кафедр.
12 лютого відбулося урочисте вручення дипломів 39 першим випускникам магістерської програми «Фізичний захист та облік і контроль ядерних матеріалів», у якому взяли участь представники урядових структур, а також посольств США, Канади і Швеції.
Відбулося засідання комісії з Колдоговору, на якому підбито підсумки виконання всіх розділів документа. Прийнято рішення щодо завершення виконання окремих позицій «Угоди з охорони праці».
Інвестиційна комісія на своєму засіданні розглянула стан виконання робіт на новому гуртожитку і зумовлені погодними умовами часткові зміни до їхнього графіку (але без зміни строку завершення всіх робіт).
На виконання наказу щодо переміщення кафедри з корпусу №26 відбулася нарада за участю представників підрозділу безпосередньо на місці. Проведено узгодження умов майбутнього розміщення і завдань з підготовки приміщень.
СЕД. Видано наказ із затвердженням робочих місць для користувачів системи «Мегаполіс» та визначенням персональної відповідальності закріплених працівників. У співпраці з «ІНВО Груп» відбувається аналіз процесів, що потребують автоматизації, а також проводиться тестування використання нових технологій.
Освітній процес
Освітній процес проходить за затвердженим регламентом у дистанційному режимі. В «Електронному кампусі» (ЕК) здійснюється системний контроль проведення занять і дотримання розкладу з оперативним реагуванням на його результати.
На факультетах/в інститутах за рішенням вчених рад формують і подають на затвердження розклади занять, що пропонуються для проведення їх у змішаному режимі з можливістю гнучкого регулювання, виходячи з епідемічної ситуації.
Завершено формування ліцензійних обсягів відповідно до нового Положення за спеціальностями, проводиться їх узгодження з ЄДЕБО.
Приймальна комісія
За результатами моніторингу сайтів кафедр видано розпорядження про розміщення на них інформації для абітурієнтів відповідно до затверджених правил прийому.
13 лютого відбувся черговий «День відкритих дверей», участь у якому взяли близько 3000 абітурієнтів.
ІМЯО провів додатковий набір школярів випускних класів на інтенсивний курс.
Акредитація
На акредитацію подано дві освітні програми за спеціальністю «Прикладна фізика» (ФТІ) – бакалаврська та магістерська наукова.
Експертна комісія НАЗЯВО розпочне свою роботу 1 березня.
Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко
Департамент проводив роботу із взаємодії з підрозділами щодо розробки та вдосконалення освітніх програм, навчальних та робочих навчальних планів на 2021/2022 н.р. На сьогодні сформовано перелік осіб, які будуть у «Електронному кампусі» відповідальними за внесення Ф-каталогів.
З 1 березня в «Електронному кампусі» буде реалізовано можливість вибору не тільки в загальноуніверситетському каталозі, але й у Ф-каталозі вибіркових дисциплін студентів. У березні планується виконання завдання у дві хвилі: перша хвиля – коли всі обирають, потім – друга для тих, хто не скористався, або не було сформовано групи.
Продовжується робота з ТОВ «ІНВО ДІДЖИТАЛ» щодо створення нової інформаційної системи. На минулому тижні активно проходило ознайомлення з процесами підготовки по PhD, зокрема з роботою відділу аспірантури і докторантури з метою подальшого формування технічного завдання. Участь у роботі також взяли представники бібліотеки КПІ. Узгоджено розширення функціоналу системи і для потреб бібліотеки університету. Досягнуто домовленостей щодо отримання аналізу наданих їм матеріалів на наступному тижні.
Продовжувалася робота з питань організації проходження практики бакалаврів і магістрів. Узгоджено проведення 15 лютого відеоконференції з компанією НЕК «Укренерго» та представниками ФЕА з метою вдосконалення процесу проходження практики та організації дуальної освіти.
Підготовлено та розіслано інформаційний лист з роз'ясненням, що, відповідно до п.5 статті 5 Закону України «Про вищу освіту», освітньо-наукова програма магістра обов'язково включає дослідницьку (наукову) компоненту обсягом не менше 30 відсотків.
Департамент поступово надсилає інформацію для наповнення бази даних «Профілі підрозділів».
Протягом лютого триває звітування всіх аспірантів за перше півріччя 2020/2021 навчального року на засіданнях кафедр. Підсумки звітування буде розглянуто на засіданнях вчених рад інститутів/факультетів у лютому 2021 р.
Триває робота з організації складання кандидатських іспитів особами, які виходять на захист ступеня «кандидат наук». 10 березня 2021 року МОН припиняє отримання повідомлень від спецрад із захисту кандидатських дисертацій.
Керівникам підрозділів, гарантам ОНП доктора філософії надіслано інформаційний лист про необхідність вжити заходів для вчасної підготовки до вступної кампанії до аспірантури у 2021 році.
Продовжується робота з розробки модуля «Виборності дисциплін» для забезпечення широкого вибору. Підготовлено акаунти на тестовому сервері для проведення навчання відповідальних адміністраторів на кафедрі з вибору дисциплін.
Спільно з ІАТ, ММІ та юридичним управлінням здійснювалася підготовка документів щодо продовження співпраці з ДК «Укроборонпром» – підготовка кадрів, наукових досліджень в авіаційної промисловості.
Взяли участь у роботі Комісії з аналізу стану та напрацювання пропозицій щодо поліпшення якості мережі Інтернет в університеті.
Опубліковано результати моніторингу Інтернет-ресурсів університету. На сьогодні всі кафедри і факультети забезпечені сторінкою у фейсбуку. Телеграм-каналами охоплені всі факультети. 20% підрозділів мають ютуб-канали, проте кожен п'ятий з них підтримується не належним чином. Ютуб-канал не є обов'язковим ресурсом, але він дуже перспективний. Статистика: 18% підрозділів мають свої інстаграм-канали, 14% - канали у твіттер. Найкращий супровід на фейсбуку та телеграм-каналах.
Здійснюється верифікація профілів науковців за даними Google Scholar, які є важливими для наукометричних індексів та рейтингів.
Проводяться роботи з удосконалення системи звітності в АС «Деканат». Проводилося перевстановлення системи на трьох факультетах.
Ведеться підготовка до звіту на Вченій раді у березні 2020.
Директор департаменту якості освітнього процесу О.А. Жученко
Акредитація. По чотирьох освітніх програмах ми чекаємо рішення першої ланки, тобто звітів експертних груп. Ще додатково минулого тижня були подані на акредитацію дві освітні програми з прикладної фізики. На цьому тижні плануємо подати на зовнішню акредитацію ще одну освітню програму – з образотворчого мистецтва.
Ліцензування. До МОН було передано всі необхідні матеріали та заявки для переоформлення ліцензії на здійснення освітньої діяльності як за рівнями освіти, так і за регульованими спеціальностями за освітніми програмами.
Окрім того, департамент здійснював технічний супровід міжнародного заходу – вручення дипломів випускникам магістерської програми «Фізичний захист та облік і контроль ядерних матеріалів» на ТЕФ та організації відеоконференції з країнами-партнерами.
Ректор М.З.Згуровський
Перш ніж Наталія Валеріївна Семінська перейде до своєї доповіді, хочу подякувати їй і її команді за прекрасне проведення КПІАбітFEST. Це вже візитівка КПІ, і для університету це дуже важливо. Для залучення молоді до навчання на інженерних спеціальностях потрібно докладати дуже великих зусиль. Потрібно робити дуже багато, щоб суспільство розуміло перспективність цих спеціальностей для молоді. АбітFEST – багаторічний фестиваль, він один із важливих проєктів, який виконує цю місію. Далі – тільки нарощувати, піднімати якість, робити більш привабливим. Дякую вам.
Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська
У нас би нічого не виходило, якщо б у нас не було злагодженої роботи з Медіалабораторією, з керівниками підготовчих курсів КПІ, а також з Приймальною комісією. Протягом року ми намагаємось підтримувати і розвивати імідж КПІ.
Профорієнтація
Спільно з Медіалабораторією в прямому ефірі у форматі стрим проведено КПІАбітFEST. Були запрошені спікери з Приймальної комісії, підготовчих курсів КПІ, УЦОЯО, ZNOUA та Політехнічного ліцею, також організовано зум-зустрічі з представниками всіх факультетів/інститутів. Кількість переглядів склала майже 3000. На першому місці за кількістю відвідувань – ФІОТ (долучилися 80 майбутніх вступників). Серед тих, до кого збільшується кількість потенційних абітурієнтів, – ІМЗ, ПБФ, ММІ.
Завершився ІІ етап Всеукраїнського конкурсу-захисту НДР учнів-членів МАН України 2021 (технічна секція), який проводився у КПІ. Участь взяли понад 50 школярів.
З метою розширення профорієнтаційної роботи розпочато онлайн-курс і проведення особистих зустрічей з представниками закладів середньої освіти (школярі, випускники, вчителі та батьки). Протягом тижня проведено зустрічі у 5 навчальних закладах.
У межах проведення ініційованих МОН інженерних тижнів викладачі КПІ провели 5 майстер-класів для ліцеїстів Політехнічного ліцею КПІ.
Навчально-виховна робота
Створено робочу групу з питань розробки нових форм документів про вищу освіту та академічної довідки. Також розроблено та затверджено тимчасовий порядок формування документів про вищу освіту ступеня доктора філософії.
Мобільність
Вихідна мобільність. Проведено перший і другий тури відбору за програмо МІРАІ (Японія) та додатковий відбір до Університету м. Йєна (Німеччина).
Вхідна мобільність. На стажування до ФЕЛ прибув студент з Центральної школи Ліону (Франція). Очікується прибуття ще 3-х студентів на інші факультети.
Триває підготовка до заходу, присвяченого національному герою Аргентини генералу Хосе Франсіско де Сен-Мартіну, який заплановано провести 22 лютого спільно з ДМС.
Стипендія
До ДЕФ передано накази про призначення академічної стипендії на ІІ семестр.
Рішенням стипендіальної комісії університету відібрано кандидатури студентів на призначення академічних стипендій Президента України, КМУ, ім. Ігоря Курчатова та затверджено кандидатури студентів на стипендію від компанії «Енергоатом».
До ДЕФ передано наказ про збільшення з 1 січня 2021 року розмірів соціальних стипендій студентам-сиротам.
Працевлаштування
Відбулася зустріч з представниками компанії «Fozzy Group», за участю ФЕЛ. Обговорено питання участі компанії в заходах університету та залучення студентів до програми стажувань.
Погоджуються Договори про співпрацю з 6 організаціями та компаніями – Державною податковою службою, Спілкою підприємців малих, середніх і приватизованих підприємств України, Громадською спілкою «Українська вітроенергетична асоціація», ТОВ «МОРБАКС», Державним видавництвом «Преса України».
Почали процес обговорення договору про співпрацю з Державним підприємством «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом».
Соціальна робота
Взяли участь у робочій зустрічі в межах підготовки до круглого столу з Київським міським центром соціальних служб для сім'ї, дітей та молоді на тему «Сучасні підходи роботи в соціальній сфері: виклики, тенденції, успіхи».
Ректор М. З. Згуровський
Перед доповіддю Віталія Анатолійовича Пасічника хочу сказати, що досить непогано пройшов черговий конкурс наукових проєктів в МОН. Це результат системної роботи вашої, Віталію Анатолійовичу, і вашої команди. Потрібно нарощувати системні зусилля і системну роботу за цим напрямом.
Залишається ще величезний і невикористаний резерв – це аналогічна робота щодо нашої участі в програмі ЄС «Горизонт Європа», в програмі НАТО «Наука заради миру», інших зарубіжних конкурсах. Тут ми ще не підготували значну більшість наших наукових груп. Вони не готові і не знають, як це робити. Це наш величезний поки що невикористаний резерв. Я прошу вас, Сергія Івановича Сидоренка із залученням Сергія Миколайовича Шукаєва і всіх фахівців ДМС та департаменту науки активно працювати над тим, щоб ми поступово освоювали і цей дуже важливий напрям роботи.
Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник
Стосовно участі в конкурсі МОН. На цьому тижні очікуємо офіційних результатів. Обов'язково проведемо аналіз і напрацюємо низку заходів, щоб не втратити здобутих позицій і нарощувати їх.
На виконання доручень ректора
9 лютого проведено нараду з професором Рафалом Кренцом (Познанська політехніка) щодо виконання спільного проєкту «PolyITAN-3-PUT». Досягнуто домовленостей про те, що радіоканал для наносупутника буде розроблятись польською стороною відповідно до раніше затвердженого плану-графіку. Паралельно, з метою забезпечення запуску наносупутника PolyITAN-3-PUT у грудні 2021 року, роботи проводитимуться і українською стороною. Для оперативного управління цим проєктом створено онлайн-систему управління проєктом «PolyITAN-3-PUT».
Проводяться щотижневі наради за участю М. Ю. Ільченка, Ю. М. Сидоренка задля оперативного вирішення питань виконання проєктів «PolyITAN-3-PUT» (2-3 наради протягом тижня) та «PolyITAN-12U» (один раз на тиждень). Розглядаються організаційні, фінансові та кадрові питання, пов'язані з їх виконанням. Затверджено план-графік їх реалізації. Готуються до видання відповідні накази по університету.
Спільно з ФСП здобули перемогу в аукціоні на «Прозорро» на тендерну пропозицію «Консультаційні послуги у сфері наукових досліджень (Розробка Програми наукових досліджень, важливих для ефективної державної політики реінтеграції тимчасово окупованих територій Донецької та Луганської областей)». Договірна вартість 129,9 тис. грн.
На виконання рішень Координаційної ради
Опрацьовано анкети 48 претендентів конкурсу «Молодий викладач-дослідник». За результатами підрахованих показників визначено рейтинг молодих викладачів-дослідників, запропоновано 35 кандидатур переможців за рейтингом. Матеріали передано Комісії ВР для рекомендацій щодо затвердження.
Оновлено положення про конкурс на здобуття премій КПІ ім. Ігоря Сікорського за кращі видання. Положення узгоджено з Комісією ВР з наукової та інноваційної діяльності та ДЕФ.
Організовано проведення 10 лютого засідання Комісії ВР з наукової і інноваційної діяльності (в онлайн-форматі). Підготовлено матеріали для розгляду і рекомендації щодо затвердження стосовно: подання від КПІ робіт молодих учених на Премії Президента України і Верховної Ради України у 2021 році; звітування про підсумки наукової та інноваційної роботи у 2020 році з проєктом рішення; результатів конкурсу «Молодий викладач-дослідник 2020»; обговорення комплексних програм університету.
На засіданні комісії ВР з наукової та інноваційної діяльності 10 лютого затверджено склад Координаційних рад комплексних програм «Сталий розвиток» і «Космічна програма». Підготовлено проєкт наказу. Комісія визначила, що інші ради комплексних програм потребують розгляду в частині складу та напрямів діяльності.
12 лютого завершився термін подання робіт на ІІ тур Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт. За результатами І туру рекомендовано та подано 57 робіт (65 студентів) за 20 спеціальностями. Роботи подали 12 факультетів/інститутів : ММІ – 5, ФММ – 16, ФСП – 3, ФБМІ – 5, ПБФ – 1, ФЕЛ – 9, ФЛ – 1, ІСЗЗІ – 3, ІЕЕ – 4, ХТФ – 3 , ФБТ – 4, ВПІ – 3.
Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського
У зв'язку із закінченням терміну дії договору з ДП «Спецзв'язок» підготовлено та погоджено з юридичним управлінням та відділом закупівель новий договір на 2021 рік. Договір нині на підписанні. Його після підписання буде опубліковано на майданчику публічних закупівель «Прозорро» (проте не раніше, ніж буде затверджено паспорт бюджетної програми для університету).
Робота із зовнішніми партнерами
Для Всесвітньої організації інтелектуальної власності (ВОІВ) відібрано 10 стартапів, авторами яких є представники КПІ, що підтримуються Інноваційним холдингом «Sikorsky Challenge», або були фіналістами Фестивалю «Sikorsky Challenge 2020». Інформацію передано представникам «TISC Україна» для передачі до ВОІВ. До Дня інтелектуальної власності ВОІВ планує активності по публікації матеріалів на своїх ресурсах з представлення проєктів учасників TISCів з різних країн.
Відповідно до листа МОН України №9-28 від 22.01.2021 надіслано запрошення експертам КПІ для участі в опитуванні щодо оновлення пріоритетних напрямів діяльності розвитку науки і техніки. Отримано відповіді про виконану роботу від 4 експертів КПІ.
10 лютого проведено робочу зустріч з представниками компанії «ТОВ КодЄвропа Україна». Обговорено шляхи можливої співпраці за проєктом «C2GО». Проєкт передбачає використання смарт-технологій для забезпечення життєдіяльності та інфраструктури міст-супутників Києва, зокрема з використанням водневої енергетики. Готуємо підписання меморандуму про наміри.
10 лютого взяли участь у вебінарі «Як створити Digital Innovation Hub (DIH) в Україні?» (роз'яснення щодо можливостей відкриття Хабів цифрових інновацій в Україні та підтримки їхньої діяльності з боку Євросоюзу та регіональної влади).
11 лютого проведено нараду з керівництвом Асоціації підприємств промислової автоматизації України (АППАУ) та компанії «Civita» стосовно участі в міжнародному проєкті «BOWI». Інформацію про проєкт передано генеральному директору Наукового парку «Київська політехніка» В.С. Камаєву. Плануємо працювати разом.
Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко
1. Робота постійних комісій Вченої ради університету
Комісією з наукової та інноваційної діяльності (О.В.Лінючова):
- розглянуто зміст і підтримано висунення двох робіт (ММІ і ТЕФ) на здобуття у 2021 році щорічних Премій Президента України для молодих вчених та однієї роботи від ІМЗ на здобуття у 2021 році Премії Верховної Ради України для молодих вчених;
- опрацьовано проєкт рішення Вченої ради щодо звіту проректора В.А. Пасічника за підсумками науково-інноваційної діяльності колективу університету в 2020 році;
- підбито підсумки конкурсу в номінації «Молодий викладач-дослідник 2020», обговорено та визначено кандидатури переможців для рекомендації їх на затвердження Вченою радою університету;
- запропоновано продовжити обговорення назв і змісту комплексних програм університету, а а також кандидатур їх керівників і координаторів (окрім діючих – програми «Сталий розвиток» і «Космічної програми»).
Комісією з соціально-виховної роботи (І.В.Коробко):
- спільно з проректором Н.В.Семінською проведено аналіз звітних матеріалів на Вчену раду та підготовлено відповідний проєкт рішення;
- за участю О.А. Іщенка опрацьовано проєкт рішення Вченої ради за результатами діяльності студмістечка у 2020 році.
2. Питання «Космічної програми» університету
Спільно з В.А.Пасічником та Ю.М.Сидоренком проведено 4 наради стосовно організації робіт зі створення двох наносупутників формату ««PolyITAN», у тому числі за участю Познанської політехніки;
- за завданням ректора разом із Ю.М. Сидоренком і С.П. Пухою підготовлено календарні плани та кошторисні оцінки кількох можливих варіантів здійснення розробки космічних апаратів «Мікро».
3. Інші питання
За поданням нашого університету наказом МОН від 09.02.2021 р. № 157 присуджено наукові ступені шести докторам наук, семи докторам філософії, восьми кандидатам наук та вчені звання – трьом професорам і двадцяти одному доценту.
Проведено підготовчі роботи до засідання Вченої ради університету з процедурою таємного голосування щодо присвоєння вчених звань десяти фахівцям університету та розгляду звітів за 2020 рік проректорів В.А.Пасічника, Н.В.Семінської, директора студмістечка О.А.Іщенка, прийняття рішень щодо поточних справ університету.
Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко
1. Міжнародні контакти
1.1. Найбільш яскравою міжнародною подією тижня став урочистий захід з нагоди вручення дипломів першому випуску магістерської програми «Фізичний захист та облік і контроль ядерних матеріалів» за спеціальністю 143 «Атомна енергетика». Старт магістерської програми відбувся 2 вересня 2019 року. В її створенні брали участь структури Міністерства енергетики США в Україні та Посольства США в Україні, Бюро міжнародної безпеки та нерозповсюдження Державного департаменту США, Центру досліджень з нерозповсюдження Джеймса Мартіна (США), Шведського бюро з радіаційної безпеки, Посольства Королівства Швеції в Україні, Посольства Канади в Україні Міжнародного агентства з атомної енергії МАГАТЕ та за підтримки Міністерства енергетики України, Державної інспекції ядерного регулювання України, Державного агентства України з управління зоною відчуження, ДП «НАЕК «Енергоатом» та Інституту ядерних досліджень НАН України. Представники всіх цих організацій – як західних, так і вітчизняних – привітали перших магістрів – західні партери в онлайн-режимі, відповідальні працівники українських – особисто. Відзначалося, що це єдина програма підготовки таких спеціалістів в Україні, її запуск має велике значення для забезпечення ядерної безпеки як у нашій країні, так і за її межами.
1.2. ДМС і ДНВР спільно з Посольством Аргентинської Республіки в Україні продовжують готувати конференцію з нагоди 243-ї річниці від дня народження національного героя Аргентини генерала дона Хосе Франсіско де Сен-Мартіна. Вона має відбутися 22 лютого 2021 року. Пані посол Елена Летісія Мікусінскі планує особисто відвідати в цей день КПІ, взяти участь у заході, і запрошує продовжити обговорення спільних дій, спрямованих на подальший розвиток співпраці КПІ з Аргентинською Республікою в науково-освітній і гуманітарній сферах (зокрема, організувати в КПІ навчальний блок з історії Південної Америки за участю Національного інституту Сан-Мартіна, розвинути дослідницькі проєкти з управління Інтернетом, а також заснувати в КПІ Українсько-Аргентинський центр співробітництва).
1.3. На 16 лютого готується візит до КПІ Надзвичайного і Повноважного Посла Держави Ізраїль в Україні пана Джоеля Ліона. Тема зустрічі: розвиток співпраці у сфері освіти, науки та інноватики.
1.4. На звернення МЗС України направлено лист-запрошення відвідати КПІ (візит ввічливості) Надзвичайному і Повноважному Послу Арабської Республіки Єгипет в Україні Айману Елгаммалю.
1.5. Запрошення відвідати КПІ направлено також Надзвичайному і Повноважному Послу Республіки Таджикистан в Україні пану Назризоді Давлаталі Хайдару – для обговорення можливості збільшення кількості громадян Республіки Таджикистан на навчанні в КПІ.
1.6. Розвиток співпраці з Чорногорією. За домовленістю посла Чорногорії в Україні Драгіци Понорац і ректора М.З. Згуровського на середу, 17 лютого призначено онлайн-зустріч з ректором університету Чорногорії проф. Д. Ніколічем та керівником міжнародного офісу ректорату Аною Драгутінович для визначення конкретних проєктів, за якими розвиватиметься співробітництво з КПІ. Від ДМС проведення заходу готує Є.І. Поліщук, запрошено деканів ФЕА, ФММ, ІЕЕ, директора ЦМО.
1.7. Співпраця з японськими партнерами. За результатами зустрічі 26 січня 2021 року з керівниками офісу JICA в Україні та Бізнес-асоціації Японії в Україні, на якій було розглянуто комплекс питань розвитку співробітництва з Японією у сфері технологій і інновацій через Українсько-Японський центр, було надіслано листа до Надзвичайного і Повноважного Посла України в Японії Сергія Володимировича Корсунського з інформацією про зустріч і про можливе сприяння з боку Посольства України в Японії в реалізації цієї ініціативи КПІ. За дорученням С.В. Корсунського з КПІ за цим напрямом буде працювати перший секретар Посольства України в Японії Денис Олександрович Яковенко. В суботу з ним відбулася телефонна розмова. Він попросив конкретніше вказати, що саме потрібно зробити, щоб почати втілювати в життя ідеї щодо розвитку технічної та інноваційної співпраці з японськими партнерами, висловлені М.З. Згуровським на зустрічі 26 січня. Наступні кроки у взаємодії ДМС із Посольством України в Японії здійснюватимуться спільно з директором Наукового парку «Київська політехніка» В.С. Камаєвим.
1.8. Розглядається пропозиція холдингу MEDAF Investments Holding – однієї із провідних компаній Єгипту в сфері освіти, авіації, фінансових послуг та природних ресурсів. MEDAF має доручення Президента Арабської Республіки Єгипет Абделя Фаттаха Ас-Сісі щодо виконання функції менеджменту в заснуванні університету нової генерації New Islaimia University. З цією метою КПІ отримав запрошення відкрити філію в Єгипті. Ми розглядатимемо цю пропозицію в широкому контексті з урахуванням нашого досвіду щодо опрацювання деталей відкриття філіалів університету за кордоном.
2. Робота Координаційної ради з питань набору іноземних громадян
2.1. Відбулася онлайн-зустріч з делегацією з Нінбоського політехнічного університету, Китай, з яким КПІ раніше підписав Меморандум про взаєморозуміння. Було обговорено питання підготовки в КПІ магістрів з числа бакалаврів Нінбоського політехнічного університету та підготовки докторів філософії, а також можливість співробітництва за програмами подвійних дипломів.
2.2. На доручення МОН України готуємо онлайн-участь КПІ в освітній виставці в Республіці Таджикистан наприкінці березня 2021 року.
3. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності
На цій ділянці нашої роботи ми проводимо цілий комплекс планових заходів спільно зі структурами, підпорядкованими проректорові з наукової роботи В.А.Пасічнику. Ключова їх ідея полягає в тому, щоб після інвентаризації наукових груп (а їх в університеті приблизно 270), ми отримали конкретні прізвища співробітників, які співпрацюватимуть з нами в напрямі інтернаціоналізації їхньої роботи. Ми над цим працюємо і вже проводимо індивідуальну роботу в цьому напрямі з молодими вченими зі складу цих груп. Такі індивідуальні співбесіди проводилися і на минулому, і на позаминулому тижнях. Ми запрошуємо таких людей з 3-4 факультетів та інститутів і пропонуємо та обговорюємо їхні плани робіт щодо подання проєктних пропозицій від їх наукових груп до міжнародних програм ЄС «Горизонт-Європа», НАТО «Наука заради миру та безпеки» та інших.
4. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ в світових рейтингах університетів
4.1. Готуємо базу академічних експертів із числа наших міжнародних партнерів. Готується проведення опитування академічних експертів для рейтингу QS. У цьому році, на відміну від попередніх, не представники рейтингу, а сам КПІ запрошуватиме цих експертів.
4.2. За результатами обговорення керівним складом університету позиціювання КПІ в світових рейтингах розпочали підготовку «Програми заходів університету, спрямованих на забезпечення позитивної динаміки КПІ в світових рейтингах університетів», яка має стати «дорожньою картою» за всіма напрямами діяльності – як на всіх управлінських рівнях, так і на рівні індивідуальному (науково-педагогічних та наукових працівників).
5. Інші заходи
5.1. Від Державного підприємства «Генеральна дирекція з обслуговування іноземних представництв» надійшла пропозиція підготувати яскраві матеріали, що віддзеркалюють міжнародну діяльність КПІ в 2020 році, для включення до 22-го випуску щорічника «Україна дипломатична». Почали працювати над підготовкою відповідних матеріалів.
5.2. Виконуємо завдання керівництва підготувати в концентрованому вигляді (до 3 сторінок) матеріалу про КПІ як міжнародного освітньо-науково-інноваційного комплексу для використання в міжнародних перемовинах, контактах і для передачі до ЗМІ.
5.3. Сталися і сумні події: 13 лютого – землетрус в Японії, 14 лютого – смерть посла України в Китаї Сергія Олексійовича Камишева. Готуємо листи-співчуття.
М.З.Згуровський
Хочу додати дещо до вашої пропозиції щодо залучення наукових груп до участі в конкурсах програм ЄС «Горизонт-Європа», НАТО «Наука заради миру та безпеки» та інших. Тут важливо не лише визначення спроможностей брати участь у таких проєктах наших наукових груп. Слід також детально ознайомитися з напрямами конкурсів, які будуть оголошуватися в новій програмі «Горизонт-Європа»; знову визначити, за якими напрямами ми можемо брати участь у програмі «Наука заради миру та безпеки»; детально вивчити умови підготовки і подання заявок, щоб наші фахівці добре орієнтувалися в цих питаннях. Безумовно, найважчим у цій роботі є визначення партнерів з інших країн Європи для роботи в проєктах. У деяких наукових груп такі партнери вже є, в інших – немає. Лише в комплексі, добре знаючи всі ці аспекти міжнародних грантових програм і виконуючи всі їхні вимоги, ми матимемо шанси на участь у таких проєктах. Тому я прошу не обмежуватися моніторингом тільки наших наукових груп і наших розробок. Це лише частина справи. Значна часина – це вивчення можливостей і вимог міжнародних програм.
Директор департаменту майнових і соціальних питань C.А.Манзюк
Господарська робота
- Протягом тижня проводили індивідуальну роботу з відповідальними по факультетах/інститутах за стан пожежної безпеки щодо виконання приписів з пожежної безпеки. Підготували річний план закупівель на протипожежні заходи в університеті;
- спільно з представником ДСНС проведено попередній огляд пожежних гідрантів. Готуємося до проведення планової перевірки інспекторами ДСНС університету в період з 25 лютого по 11 березня;
- ліквідовували наслідки аварії міського теплового колектора, через яку було тимчасово припинено теплопостачання житлових будинків та 1, 4, 7-го навчальних корпусів. Спеціально сформовані бригади механіків та електриків працювали в цілодобовому режимі.
- продовжуємо роботи з укріплення фундаменту 12-го навчального корпусу;
- продовжуємо роботи з відновлення систем димовидалення в гуртожитках та навчальних корпусах університету;
- у зв'язку з погіршенням погодних умов і великими снігопадами організували роботу снігоприбиральної техніки в цілодобовому режимі;
- продовжуємо готувати технічні завдання згідно з річним планом закупівель за господарським напрямом і оголошувати процедури закупівель на майданчику ProZorro;
- продовжуємо працювати над процедурою передачі ДПМ нового експонату – літака АН-2. Тривають роботи з його реставрації;
- щоденно здійснюється тепломоніторинг навчальних корпусів. У тісній співпраці з відділом головного механіка здійснюється регулювання подачі теплоносія. До системи віддаленого тепломоніторингу підключено корпуси №№ 25 і 26;
- отримано погодження змін до проєктів заміни 10 теплолічильників, яку планується провести в навчальних корпусах зразу після закінчення опалювального періоду (теплолічильники вже придбано);
- протягом тижня завершено роботу з налагодження автоматики індивідуальних теплопунктів у навчальних корпусах. Зокрема проведено налаштування обладнання в 12-му та 18-му корпусах;
- продовжуємо перемовини з компаніями щодо реалізації проєкту роздільного сміття;
Соціальний напрям
- Продовжують працювати та приймати відвідувачів їдальні 1, 31-го та 32-го (курсантська) корпусів, буфети в 24-му та 27-му корпусах. Усі їдальні та буфети працюють з дотриманням протиепідемічних заходів при COVID-19 та усіх вимог щодо обслуговування відвідувачів;
- проводиться постійний моніторинг стану здоров'я працівників шляхом огляду, температурного скринінгу та контрольного ПЛР-тестування на COVID-19 всіх працівників ЦСХ;
- річний зведений план закупівель університету на 2021 рік готовий. Плануємо винести його на затвердження Бюджетної комісії та запустити через систему Мегаполіс для підписання;
- працювали над наповненням розробленої власними силами системи «Закупівельник КПІ»;
- спільно з уповноваженою особою щодо запобігання корупції в університеті розробляємо наказ про оновлення системи узгодження та проведення закупівель в університеті. Вже працюємо в новому режимі. Тендерний комітет розглядає всі закупівлі, що проводяться в підрозділах. Усі протоколи засідань з підписами розміщуються на сайті департаменту майнових та соціальних питань;
- на сайті департаменту майнових та соціальних питань розміщено звіт про роботу за 2020 рік та додано модулі аналітики роботи на 2021 рік. Завдяки цим модулям будь-хто може в режимі онлайн відслідковувати, які закупівлі проходять в університеті;
- розробили оновлений порядок планових закупівель в університеті для впровадження системи «Єдиного вікна закупівель». Плануємо цей порядок включити до наказу про оновлену систему закупівель в університеті;
- проводимо постачання товарів по підрозділах університету згідно з заявками;
- у зв'язку з набуттям чинності новим Законом України «Про оренду державного та комунального майна» проводиться підготовка документів для продовження договорів оренди у Фонд держмайна;
- триває робота спільної з регіональним Фондом держмайна комісії з перевірки режиму роботи орендарів і списання з них орендної плати відповідно до Постанови КМУ;
- триває робота із закріплення та перезакріплення площ згідно з наказами про новоутворені підрозділи по факультетах та інститутах;
- розпочалась робота з формування нових списків співробітників, яким необхідно пройти медичний огляд у 2021 році. Розробляється система контролю та взаємодії надання інформації спільно з факультетами та відділом кадрів щодо формування списків для медичного огляду та процедура подальшої роботи спільно з відділом охорони праці;
- продовжуємо збір комерційних пропозицій на розробку проєкту будівництва СГСОТ «Глобус». Плануємо проведення оздоровчої комісії для обговорення технічного завдання на проєкт;
- проводиться підготовка до перевірки ДСНС ОК «Маяк» та СОТ «Політехнік» згідно з нормами чинного законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки;
- здійснюємо відпрацювання заявок на відеозйомки на території та у приміщеннях університету;
- триває оброблення корпоративних замовлень по базах відпочинку на березень місяць.
Безпека
- Продовжуємо спільне з поліцією та Національною гвардією патрулювання території університету;
- за попередній тиждень складних правопорушень на території університету виявлено не було;
- узгоджуємо проєкти оптимізації роботи системи відеоспостереження в університеті.
М.З.Згуровський
Хочу звернути вашу увагу і увагу уповноваженої особи з питань запобігання корупції Яни Юріївни Цимбаленко, уповноваженого з питань внутрішнього аудиту університету Сергія Анатолійовича Огінського та начальника юридичного управління Євгена Вікторовича Дергачова на те, що вам слід удосконалити нормативну документацію, яка стосуватиметься не лише зовнішніх закупівель, але й залучення до співпраці підрядників. Я розглянув службову записку Яни Юріївни і погоджуюся з її висновками, що залишаються корупційні ризики як в одному, так і в другому питаннях. Я звертаюся до всіх учасників розробки цих документів: потрібно дуже чітко прописати як регламент роботи за усіма напрямами (регламент роботи підрозділу, тендерної комісії), так і визначити дуже чіткі критерії вибору виконавців. І найголовніше: рішення не повинно прийматися кимось одноосібно. Це має бути колегіальне рішення представників різних ланок нашого університету, включаючи органи студентського самоврядування, відповідні підрозділи та громадські організації, щоби при виборі підрядників не було жодної можливості для суб'єктивізму.
Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна
У нас завершився термін фінансування через Казначейство без паспорта бюджетної програми. Міністерство освіти і науки досі не віддало його на розгляд Міністерства фінансів. Ми чекаємо на цей документ, а проплати поки що призупинено.
Фінансування на лютий отримано в повному обсязі за всіма бюджетними програмами.
За програмою «Академічна стипендія» з першочергового кошторису МОН фінансування зменшено відповідно до фактичного контингенту стипендіатів на 6,3 млн грн.
Опрацьовували накази по особовому складу працівників та здобувачів вищої освіти.
Виплачено заробітну плату за I половину лютого з урахуванням перерахунку підвищення заробітної плати та стимулюючих надбавок за січень.
Нараховуємо академічну та соціальну стипендію за лютий, але через те, що навряд чи МОН встигне підписати в Мінфіні паспорт бюджетної програми до 22 лютого, в мене є сумніви щодо того, що ми зможемо їх своєчасно виплатити. Тобто з виплатами стипендій може бути затримка на кілька днів.
Працюємо зі студентами для організації виплат стипендій через Монобанк. Ми обрали уповноважений банк, який перераховуватиме стипендії на Монобанк. Виявили бажання перейти на таке обслуговування 450 студентів. Для цього потрібно оформити цілий пакет документів, отож для їх оформлення ми працюємо з кожним студентом окремо.
Узгоджено спільно з НДЧ Положення про конкурс на кращий підручник та інші видання.
Опрацьовано надану підрозділами інформацію стосовно запровадження посад заступників декана/директора. Бюджетна комісія прийняла рішення, що посади мають запроваджуватися за рахунок і в межах виділених лімітів, тобто за рахунок скорочення допоміжного персоналу. Це рішення було доведене до деканів. Станом на сьогодні надали пропозиції 12 підрозділів. 7 з них пропонують ввести 9 ставок за рахунок скорочення допоміжного персоналу. Інші підрозділи хочуть працювати за старою схемою, тобто за виконання обов'язків заступників деканів встановлювати надбавки своїм викладачам.
Перевіряли індивідуальні накази по встановленню нових посадових окладів по структурних підрозділах.
Працюємо над зведеним штатним розписом на 2021 рік для подання на затвердження до МОН.
Працюємо над аналізом фінансово-господарської діяльності університету за 2020 рік.
М.З.Згуровський
Що стосується паспорту, це питання не залежить від КПІ, і навіть не зовсім залежить від МОН. Більше – від уряду. За моєю інформацією, над його вирішенням МОН активно співпрацює з Мінфіном. Сподіваюся, уряд спрацює вчасно, і студенти та співробітники не відчують проблем, які виникають на вищих рівнях.
Л.Г.Субботіна
Все, що залежить від нас, ми відпрацювали і вчасно представили.
Директор студмістечка О. А. Іщенко
Епідеміологічна ситуація. У студмістечку всі здорові. Жодного хворого на COVID-19 немає.
Ремонтні роботи. Всі наші будівельники зайняті на роботах з приведення гуртожитків у відповідність до протипожежних вимог. Роботи проводяться на 12 об'єктах: демонтуються перегородки, за допомогою яких раніше облаштовувалися тимчасові місця для проживання. Тепер там облаштуватимуться так звані «світлові кишені». Окремо працює група електриків, яка перевіряє і приводить електрообладнання у відповідність до протипожежних вимог.
Виховну роботу зосереджено на доведенні необхідності дотримання протиепідемічних вимог та правил протипожежної безпеки.
Правопорядок. За останній тиждень грубих правопорушень у гуртожитках не зафіксовано.
М.З.Згуровський
Ви всі вимоги щодо дотримання протиепідемічних норм і правил та правил протипожежної безпеки знаєте. Дуже важлива частина вашої роботи пов'язана з усуненням недоліків у питаннях саме пожежної безпеки. Мені відомо, які кошти для цього потрібні – вони чималі. Ми намагаємося і від Міністерства отримати допомогу, відповідна робота проводиться. Але не лише до цього все зводиться. Я прошу організувати цю роботу так, щоб під вашим безпосереднім керівництвом усі дрібніші зауваженні були усунені нашими силами – тобто співробітниками студмістечка із залученням працівників ВЕК.
Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй
11 лютого взяли участь в онлайн-засіданні науково-методичних комісій МОН України, присвяченого пріоритетам МОН на 2021 рік.
Взяли участь у підготовці до акредитації освітніх програм спеціальності 105 «Прикладна фізика та наноматеріали».
Сприяння публікаційній активності. Продовжено укладання переліку нових публікацій авторів університету у БД Scopus, WoS. Завершено розрахунок коефіцієнтів авторів за переліком на преміювання за публікації в наукових виданнях, що входять у БД Scopus, WoS.
Для рейтингування кафедр здійснено моніторинг середньої цитованості вчених університету за кафедрами.
Голова Ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський
Рада з питань розвитку готує звіт для доповіді на засіданні Адміністративної ради. Окрім того, готується чергове засідання Ради з питань розвитку для вирішення низки питань.
Уповноважена особа з питань запобігання корупції Я. Ю. Цимбаленко
Ми працюємо над системою управління державними закупівлями для всіх рівнів. Проєкт документа, який її унормує, поки що в роботі.
М.З.Згуровський
Слід пам'ятати, що нас цікавлять і закупівлі, і залучення підрядників.
Я. Ю. Цимбаленко
Так, ми це враховуємо, тож документ охоплюватиме обидва ці складники.
М.З.Згуровський
Це важливо. Має бути створена розумна і захищена від корупційних ризиків система.
Голова об'єднаного профкому М. О. Безуглий
Почався діалог щодо виконання угоди з охорони праці. Але є один пункт, виконання якого є невідкладним, а питання ще не вирішено. Це вивезення з корпусу №4 хімічних реактивів, термін придатності яких сплив. Це небезпечна ситуація, яку слід виправляти.
Л.Г.Субботіна
Ми торік вивезли цих відходів на 90 тисяч гривень. На цей рік також заклали на це кошти, тож будемо вивозити ще.
М.З.Згуровський
Хто конкретно відповідає за це?
Л.Г.Субботіна
У департаменті господарської роботи є працівник, який за це відповідає.
М.З.Згуровський
Сергій Анатолійович Манзюк, розберіться. Отримайте повну інформацію з цього питання від Людмили Григорівни та Михайла Олександровича і організуйте цю роботу.
В.о. голови Студентської ради Назар Булавко
Учора провели другу «Снігову битву». Студентам, які прийшли з інших університетів, все це надзвичайно сподобалося.
М.З.Згуровський
А які результати цієї битви?
Назар Булавко
Перемогли, як завжди, КПІшники. Ми були скоординованішими, та й нас просто було більше. А ще були битви КПІшників проти КПІшників, НАУ проти НАУ. Але вчора все було краще організовано. Студентам сподобалося.
Окрім того, організували привітання з Днем Святого Валентина студрад інших університетів. Також отримали гарний зворотний зв'язок. Також хочу подякуваати Людмилі Григорівні Субботіній та Марині Володимирівні Броницькій, іншим працівницям бухгалтерії за оперативні консультації по Монобанку й вирішення цього питання.
Команда проєкту Громадського бюджету з передачі університету трактора домовилася з «Зеленбудом», і завдяки цій домовленості було розчищено Поляну і прилеглі до неї території університету.
Голова профкому студентів Ігор Степанюк
Триває робота з підготовки Колективного договору, працюють комісії.