Кудашев Олександр Сергійович (21.02.1872 – ?.?.1917) — київський інженер-конструктор, професор Київського політехнічного інституту (1906–1911), автор конструкції першого діючого літака в Російській імперії.
Після закінчення в 1895 році Петербурзького Інституту Корпусу інженерів шляхів сполучення працював на будівництві залізниці Тифліс-Карс (нині Туреччина). З 1897 року жив у Києві, працював на посаді інженера нових робіт на Південно-Західній залізниці. З 1898 завідував землечерпальним караваном «Дніпровський 4-й» у Київському окрузі шляхів сполучення. Одночасно О. С. Кудашев займався науковими дослідженнями в лабораторіях Київського Імператорського університету Святого Володимира (тепер Київський національний університет імені Тараса Шевченка).
У 1899-1901 і 1906-1911 роках - викладач і виконуючий обов'язки екстраординарного професора по кафедрі будівельного мистецтва Київського політехнічного інституту Імператора Олександра II. Автор наукової роботи «До питання про опір залізобетонних брусів».
У 1910 році побудував перший літак - фермений біплан з двигуном «Анзані» в 35 к.с. і тягнучим повітряним гвинтом. Під час польоту літак подолав по прямій 70 метрів. Восени 1910 князь завершив будівництво літака «Кудашев-2». Це також був фермений біплан, в якому був використаний двигун «Гном» в 50 к.с. і з звичайним горизонтальним оперенням, без переднього керма висоти. Довжина аероплана становила 8,75 м, площа крил - 41 м², маса - близько 300 кг. Його характерною особливістю стала конструкція шасі. В якості стійок використовувалися ясеневі дуги, до вигинів яких на гумових амортизаторах кріпилася наскрізна вісь з колесами. До зими 1910-1911 р князь створив свій перший моноплан «Кудашев-3», що відрізнявся винятковою легкістю, простотою і дешевизною.
У 1911 р О. С. Кудашев запрошений на роботу в авіаційні майстерні Російсько-Балтійського вагонного заводу (РБВЗ) в Ризі, головним його завданням було налагодження випуску біпланів типу «Соммер». У 1911 році на замовлення Військового відомства на РБВЗ побудували 7 таких машин. На РБВЗ ним був побудований четвертий літак «Кудашев-4» (РБВЗ-1), який він підняв у повітря 2 квітня 1911 року. 28 квітня літак отримав велику срібну медаль Імператорського Російського технічного товариства. За деякими відомостями, пішовши з РБВЗ, в 1914 році О. С. Кудашев залишив конструкторську діяльність і повернувся до викладацької роботи, переїхавши до Франції. Після початку Першої світової війни добровільно пішов на фронт, воював і загинув у 1917 році.