ПРОТОКОЛ  №3
Головуючий – ректор М.З.Згуровський
Присутні 24 особи

Відсутня 1

1. СЛУХАЛИ :

Першого проректора Ю.І. Якименка

Епідемічна ситуація в університеті. Епідситуація в країні погіршується навіть швидше, ніж це прогнозували науковці. В КПІ також є захворілі – 3 працівники  (1 із ДНВР, 1 із бібліотеки, 1 із ФПМ) і 4 студенти (один із них – курсант ІСЗЗІ, який живе в гуртожитку, ще один – це киянин, який не мав останнім часом контактів з однокурсниками).

Вакцинація. Вакцинація триває. Останнього разу наших співробітників і студентів щепили у п'ятницю 21 січня. Дуже важливо, що тепер термін дії COVID-сертифікатів зменшено з 12  до 9 місяців (270 днів). Тобто, у більшості наших працівників термін дії сертифікатів завершується у березні, й до того часу вони мають отримати бустерну дозу. ДНВР під керівництвом Наталії Валеріївни Семінської займається організацією цього процесу, і тут проблем не буде. Що стосується студентів, то тут немає обов'язковості. Але ми зіткнулися з проблемою, що деякі підприємства, наприклад  ДП «Антонов», відмовляються брати нещеплених студентів на практику. Судячи з усього, таке відбуватиметься і надалі.

Адміністративна робота. Триває підготовка звітних матеріалів, які департамент економіки та фінансів й інші департаменти мають здати до 31 січня.  Крім того, на минулому тижні на запит МОН було дуже оперативно здійснено визначення так званих висхідних показників для формування модульного фінансування університету. Все надано вчасно.

Бюджетна комісія розглянула такі питання. Перше – приведення у відповідність до нормативів штату навчально-допоміжного персоналу. Друге – порядок зарахування сумісників. Третє – призначення у цьому місяці надбавок – ці питання вирішуватимуться за обґрунтованими поданням підрозділів – на цей місяць для окремих категорій працівників. Четверте – стипендіальне забезпечення. Із сьогоднішнього дня в нас виплата стипендії, оновлено склад стипендіальної комісії. Положення про стипендії ми на Вченій раді затвердили, але тоді не було остаточно зрозуміло, яким буде ліміт  стипендіатів. Рішення уряду ще немає, але є інформація, що цей ліміт усе ж таки збільшать до 45%.

Інвестиційна комісія заслухала звіт нашої робочої комісії щодо ходу робіт зі спорудження навчального корпусу 6/30. З подачі будівельної комісії затверджено архітектурне рішення цього корпусу, готуватиметься передача цього об'єкта підрядним організаціям з тим, щоб вони до 30 червня провели відповідні роботи.

Робоча комісія з оптимізації використання приміщень провела перший етап  підготовки та освоєння приміщень у корпусах № 17 (туди переїжджає ФММ) і № 22 (ФБМІ). Також на погодженні приміщення в корпусах № 19 (ІХФ) і № 23 (ІМЗ). Нині комісія проводить аудит  у корпусах №№ 12, 18, 19 і 20.

 Освітній процес. Завершилася ліквідація заборгованостей. Вирішуються питання відрахування  і, як виняток, питання повторного прослуховування певних курсів на наступний семестр.

Сформовано розклад занять за змішаним режимом навчання. Організується контроль вибіркових дисциплін, перевірка методичного забезпечення тощо.

Оголошено черговий конкурс на заміщення посад науково-педагогічних працівників. Це 30 посад, з них 13 професорських.

Почали роботу з організації прийому. Важливо, що МОН затвердило наші пропозиції щодо максимального обсягу прийому. Цього року він складатиме 4681 особу (торік було 4477 осіб). Тобто, ми цього року матимемо можливість прийняти на навчання на 204 людини більше. Це можливість, і від нас залежить, як ми її реалізуємо. Але таке бажано, бо таке збільшення прийому потенційно може додати нам ще 20 посад НПП.

Акредитація. Оприлюднено позитивне рішення щодо останньої минулорічної акредитації нашої ОП – «Журналістика». Цього року вже працювали комісії по спеціальностях 151 «Автоматизація і комп'ютерні автоматизовані технології», 161 «Хімічні технології та інженерія»  і 163 «Біомедична інженерія». Сьогодні, 24 січня, почала працювати комісія по ОНП зі спеціальності  «Історія». Це одна з трьох спеціальностей, за якою ми здійснюємо підготовку виключно за третім рівнем, тож вона має певну специфіку.   

 

Виступили М.З.Згуровський, А.А.Мельниченко

М.З.Згуровський зауважив, що зрив практики через відсутність щеплення потягне за собою для студентів проблеми з навчанням. Тим більше, що є спеціальності, для студентів для яких дуже важко знайти підприємства, на яких вони могли б пройти практику в разі відмови прийняти їх підприємствами, запланованими спочатку.

А.А.Мельниченко пояснив, що з цього приводу підготовлено спеціального інформаційного листа до студентів і вживатимуться відповідні заходи. Але, дійсно, є низка підприємств, які категорично відмовляються брати на практику студентів без сертифікатів. Тому студентів  за можливістю скеровуватимуть на інші підприємства. Але можливі різні ситуації, тож студенти мають приймати відповідні рішення, в тому числі й про власне вакцинування, заздалегідь. 

2.СЛУХАЛИ:

Проректора з навчальної роботи А.А.Мельниченка

Усі підпорядковані підрозділи минулого тижня брали активну участь у зустрічах з експертами з акредитації освітніх програм зі 151 і 163 спеціальностей, а сьогодні – зі спеціальності 032 «Історія».

Проводиться активна робота з гарантами ОП: надаються консультації, здійснюється підготовка до акредитації. Водночас проводиться перевірка сайтів підрозділів на предмет розміщення на них необхідної для проведення акредитації інформації відповідно до критеріїв – розміщення освітніх програм, силабусів та ін. 

Стосовно підготовки аспірантів, у яких закінчився черговий семестр навчання. Їм необхідно пройти щосеместрове звітування як про підсумки академічної складової, так і про виконання наукової складової. На підставі звітування на кафедрах буде прийматися рішення про продовження чи припинення їхнього перебування в аспірантурі. В КПІ гарна позитивна динаміка. За останні 5 років ми щороку нарощуємо кількість прийнятих на навчання аспірантів, а за кількістю бюджетних місць – посідаємо перше місце в Україні.

Проводиться робота з підготовки проєкту наказу на наступний 2022/2023 навчальний рік, в якому передбачено форми навчальних планів, які буде дещо змінено. Відповідно до нової   системи my.kpi.ua  це дозволить генерування роботи від ОП до індивідуального плану і робочих навчальних планів. Нова система є зручнішою й у минулому семестрі пройшла апробацію на ФІОТ і ПБФ. Систему буде інтегровано з ЕК та іншими підсистемами.

Продовжуємо роботу з розвитку дуальної форми освіти. На поточному тижні має бути підписано договір про дуальну форму освіти з компанією «Укренерго» за спеціальністю  «Електроенергетика».

Дуальна освіта. Торік у КПІ отримано суттєві результати – укладено понад 20 договорів (станом на 2020 рік було укладено лише 3 договори).

Проводиться опитування «Викладач очима студентів». Станом на 24 січня опитано 3000 студентів. Вони оцінюють викладачів за п'ятьма критеріями.

Узяли участь у робочій групі під назвою «Бізнес йде до університетів» під керівництвом держсекретаря МОН. Це вибірковий курс, який передбачає елементи просування IT-продуктів, тобто їхню комерціалізацію. Окрім цього, ще декілька ІТ компаній пропонують свої курси і свої ІТ-продукти для оволодіння.

У лютому 2022 р. буде представлено оновлений головний портал КПІ, а також розглядатиметься  питання підготовки фахівців, які супроводжують на факультетах їх сайти.

Виступив М.З.Згуровський – торкнувся питання дуальної освіти, яка є лише елементом більш комплексної системи працевлаштування. Звернувся до проректорів з проханням рухатися далі в напрямку вдосконалення цієї системи. КПІ першим впроваджує її в Україні. Ця система «зшиває» усі інші елементи, включаючи  і дуальну освіту. З одного боку, вибудовується платформа, на якій будуть присутні найважливіші роботодавці – наші партнери за усіма напрямами, з їхніми побажаннями, критеріальними  вимогами, планами на декілька років. З іншого – створюється база профілів студентів. Порівняння запитів з одного боку, і компетенції та знань студентів з іншого дає можливість запропонувати студентам найкращі варіанти працевлаштування і надати їм всебічну допомого у цьому важливому питанні та здійснити зворотний зв'язок при побудові дуальних програм, корекції самих освітніх програм, дозволяє з'ясувати, яка компонента є слабкою, що саме слід підсилювати. Роботодавці можуть з випередженням на декілька років сказати, що саме потрібно вдосконалити в навчальному процесі.

Ректор підкреслив, що на численних зустрічах з роботодавцями, ярмарках вакансій дуже важливо пояснювати сутність нової системи працевлаштування.

Щодо внутрішньої роботи, було зауважено, що ІТ-платформа є дуже затребуваною. Результати щодо розбіжностей між запитами роботодавців та  компетенціями і знаннями студентів, які будуть отримані на цій платформі, мають увійти до профілів кафедр і освітніх програм. У такому випадку буде замикатися зворотний зв'язок через завідувачів кафедр на експертних комісіях, вказувати на слабкі місця. Ректор наголосив на необхідності виконувати цю роботу командою і вважати її за стратегічно важливе завдання, і що в кращих університетах світу вона є одним із головних драйверів їх розвитку.

3. СЛУХАЛИ:

Проректорку з навчально-виховної роботи Н.В. Семінську

Навчально-виховна робота

Минулого тижня завершено ліквідацію академічної заборгованості. Відрахування студентів здійснюватиметься з 24 січня, підписання наказів до 26 січня.

Протягом тижня здійснювалася робота з наказами на відрахування, консультативна робота з підрозділами і прийом відвідувачів з питань відрахування, надання академічних відпусток, індивідуальних графіків у виняткових випадках, а також поновлення та переведення.

За минулий тиждень відраховано 225 студентів, які були не допущені до ліквідації заборгованостей, у т.ч. за власним бажанням – 74, за невиконання ІНП – 142.

Проведено засідання Ради з НВР (https://t.me/dnvr_31/1793).

Розглянуто питання термінів подання наказів на:

- відрахування за результатами семестрового контролю та ліквідації академічної заборгованості;

- поновлення/переведення;

- подання звітів;

- щодо результатів семестрового контролю (до 07.02.2022);

- надання додаткових освітніх послуг (повторне вивчення дисциплін) за всі роки їх надання –  до 11.02.2022;

- щодо незадовільних оцінок та результатів допуску кафедрами боржників до перескладань.

Брали участь у зустрічі з експертами НАЗЯВО в рамках акредитації ОПП бакалавра «Медична інженерія» (ФБМІ) та з акредитації ОНП 3-го рівня (PhD) 151 «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології» та 161 «Хімічні технології та інженерія».

Узяли участь у засіданні робочої групи з питань академічної доброчесності та Комісії з питань етики і академічної доброчесності. Проаналізували результати опитування студентів і викладачів щодо академічної доброчесності та обговорили план роботи на 2022 рік.

Стипендія

Проведено засідання стипендіальної комісії. Розглянуто 58 апеляцій по додаткових балах, а також питання встановлення щомісячної допомоги.

Здійснювали моніторинг та інформування щодо ситуації з лімітом стипендіатів. Наразі МОН, Мінекономіки, Мінцифри та Мінфін погодили ліміт стипендіатів на рівні 40-45%. Нині документ перебуває на фінальній стадії погодження в Міністерстві юстиції.

Мобільність

Заповнено аплікаційні форми для партнерів з метою подальшого подання заявки на підписання міжінституційних угод з партнерами:

- Ушакським університетом (Туреччина);

  • Беруф академією в Дрездені;
  • Католицьким університетом м. Льовен;
  • Варшавським університетом екології та управління;
  • Університетом Думлупінар.

Профорієнтація школярів

18–19 січня надано організаційну підтримку V Всеукраїнському турніру юних хіміків імені В.В.Скопенка, який проводився на базі хіміко-технологічного факультету за підтримки НЕНЦ. У турнірі взяли участь більше ніж 20 учнів з 14 шкіл України. У межах турніру було проведено профорієнтаційну роботу та екскурсії.

22 січня представляли КПІ ім. Ігоря Сікорського на родинному фестивалі Family Space: «Майбутня професія: Soft skill від 5-ти до 17-ти», який організовував Відділ соціальних ініціатив і партнерства КПДЮ.

Організаційна робота

Проведено збори організаційного комітету КПІ-ОPEN. Визначено ключові напрями підготовки до олімпіади. Розроблено проєкт програми її проведення. Основними організаторами виступають ФІОТ та ІПСА.

21–23 січня надали сприяння проведенню студентського заходу  «Історична модель ООН»  в КПІ. Участь у заході взяли студенти з 10 різних ЗВО та 50 школярів.

20 січня відбулась університетська олімпіада з дисципліни «Математика», участь в якій взяли 326 студентів КПІ.

Проведено низку заходів до Дня соборності України.

21 січня розпочали щотижневу вакцинацію студентів та співробітників. Всього щеплено 187 осіб:

• 17 студентів,

• 170 співробітників.

4. СЛУХАЛИ:

Проректора з наукової роботи В.А. Пасічника

 

Аналіз рішень Наукової ради МОН від 13.01.2022 р. стосовно Конкурсу держбюджетних НДР. Проведено детальний аналіз, який показав упослідження прикладних НДР та науково-технічних розробок. Після консультацій з членами Асоціації ректорів ВТНЗ України до МОН надіслано лист з пропозиціями. Також надіслано лист з розгорнутим аналізом і пропозиціями до Ради проректорів з наукової роботи.

Космічна програма. У взаємодії з радою Космічної програми 21.01.2022 р. обговорено  питання виконання проєктів у 2022 році та загальні перспективи Космічної програми.

Інформація для формульного фінансування. Звірено висхідну інформацію для розрахунку обсягу фінансування освітньої діяльності, дані передано до ДЕФ.

Інформація на запит МОН. На основі звітів підрозділів КПІ до МОН передано інформацію  про створення нових наукових та навчально-наукових високотехнологічних лабораторій у 2021 р. та заплановані на 2022 р. (усього 22 лабораторії: 15 – у 2021 р., 6 – заплановано на 2022 р.)

Відкрита наука. Підготовлено наказ про створення робочої групи з впровадження концепції відкритої науки в КПІ ім. Ігоря Сікорського. Робоча група має до 30 червня 2022 року розробити Положення про відкриту науку в університеті.

Реалізація міжнародного проєкту з інноватики. 18 січня спільно з АППАУ в рамках виконання проєкту BOWI проведено другий воркшоп та здійснено налаштування контактів між експертами КПІ та представниками МСП. На даний час до роботи за цим проєктом залучено 17 фахівців університету (ФІОТ, ННІМЗ, ННММІ, ПБФ, ФПМ, ННІТС, ФЕЛ, ФММ).

Міжнародні конкурси. Інформацію щодо конкурсу спільних українсько-ізраїльських науково-дослідних проєктів для реалізації у 2022–2023 роках разом із шаблонами типових документів, необхідних для участі у конкурсі, розіслано у підрозділи і продубльовано на сайті science.kpi.ua. Дедлайн подання заявок – 15 березня 2022 р.

ПроЗорро. За результатами моніторингу пропозицій на платформі ПроЗорро до структурних підрозділів надіслано 6 тендерних пропозицій. Ведеться підготовка документів до участі в торгах спільно з ННІЕЕ та ФЕА. Для розширення можливостей комерціалізації результатів НПП університету здійснено реєстрацію на майданчику з комерційними закупівлями SAP Ariba.

Патенти. Отримано 3 патенти на корисні моделі (1 – ФЕЛ; 1 – ННІАТЕ; 1 – ННІТС) та 5 свідоцтв про реєстрацію авторського права (3 – ННІЕЕ; 2 – ННІАТЕ).

Участь в акредитації ОП. Співробітники НДЧ взяли участь у роботі експертної групи НАЗЯВО з акредитації ОНП 3-го рівня (PhD) зі спеціальностей 151 «Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології» та 161 «Хімічні технології та інженерія».

5. СЛУХАЛИ:

Голову Вченої ради М.Ю. Ільченка

За результатами розгляду та обговорення на Вченій раді 17 січня звітів проректорів Сергія Сидоренка та Вадима Кондратюка доопрацьовано тексти прийнятих рішень із цих питань.

У порядку виконання завдань проєкту «Аналіз великих даних та підтримка інфраструктури їх передавання з використанням штучного інтелекту» 21 січня проведено українсько-німецьку онлайн-нараду за участю координатора проєкту від німецької сторони професора Університету прикладних наук міста Анхальт Єдуарда  Сіменса стосовно концепту та конкурентної спроможності змісту діяльності створюваного спільного німецько-українського центру ключових компетенцій.

З організації заходів до 125 -річчя університету:

- сформовано пропозиції щодо можливого складу створюваної Художньої ради університету;

- підготовлено нараду на 25 січня цього року для розгляду питань щодо виготовлення сувенірної продукції та створення артоб'єктів.

Виступив М.З.Згуровський – звернувся до проректорів університету з пропозицією розглянути доповнення до програми заходів з підготовки до 125-річчя КПІ. В університеті затверджено концептуальні блоки програми, але вони повинні наповнюватися конкретикою. Частину пропозицій готує Асоціація  випускників КПІ.

Ректор також вніс пропозицію розглянути на засіданні Вченої ради в лютому 2022 року деякі доповнення до плану заходів. Такі доповнення мають розглядатися практично на кожному засіданні Вченої ради.

6. СЛУХАЛИ:

Проректора з міжнародних зв'язків С.І.Сидоренка

1.Робота з іноземними партнерами

Відбулася зустріч новопризначеного Посла Держави Ізраїль в України Міхаеля Бродського з ректором КПІ М.З. Згуровським. Під час зустрічі обговорювалися питання, які можуть стати основними в співпраці КПІ з партнерами в Ізраїлі – за підтримки Посольства Ізраїлю в Україні в даний час: співпраця з "ТЕХНІОНом" (з можливістю фінансової підтримки взаємодії творчих колективів КПІ із вченими "ТЕХНІОНу"); розвиток співпраці з Університетом Аріель; можливість створення на базі КПІ R&D спільного центру прикладних досліджень і розробок. Було також висловлено ідею створення спільної Українсько-Ізраїльської стартап-школи в структурі Інноваційної екосистеми «Sikorsky Challenge Ukraine».

На виконання доручення ректора щодо оформлення домовленостей про співпрацю КПІ з компанією «Baykar Makina» розроблено проєкт покрокового плану співробітництва: створення спеціалізованих лабораторій навчально-дослідницького напряму на базі ННІАТ, започаткування організації підготовки фахівців за системою дуальної освіти та ін. – у формі опису даного проєкту, що має стратегічне значення для КПІ та України. Робота над описом і деталізацією проєкту триває.

На новому етапі розпочато взаємодію співзасновників Центру ресурсоефективного та чистого виробництва (КПІ, УСПП та Науковий парк «Київська політехніка»), створеного за проєктом ЮНІДО. Робоча група ДМС у складі С.І. Сидоренка, А.В. Ковтун, А.П. Шишоліна, А.В. Ворфоломєєва готує концептуальні пропозиції щодо спільних дій КПІ та Центру ресурсоефективного та чистого виробництва на новому етапі щодо залучення коштів європейських та світових донорських структур. Для зустрічі та обговорення з ректором КПІ готуються пропозиції щодо європейських донорських програм, в яких можуть себе проявити наукові школи КПІ.

Працювали з М.Ю. Ільченком над підготовкою зустрічі 8 лютого Міністерства освіти та науки Німеччини і Міністерства освіти і науки України для презентації і обговорення проєкту створення Німецько-Українського центру ключових компетенцій «Використання штучного інтелекту для аналізу великих даних та підтримки інфраструктури передавання даних» (AIDA-TI). На даний час перед КПІ стоїть завдання підготувати концептуальні пропозиції і форму діяльності Центру (його структуру і організацію фінансування з різних джерел).

Робота з низкою Посольств, започаткована в грудні 2021 року, продовжена в середині січня:

– з Посольством Італії в Україні – з проведення церемонії відкриття скульптури "Італійська творча ДНК" в кампусі університету;

– з Посольством Японії в Україні – з обговорення перших стартап-проєктів, запропонованих від КПІ за результатами зустрічі 10 грудня посла Японії в Україні пана Мацуди та ректора КПІ М.З. Згуровського;

– підготовлено низку пропозицій у відповідь на пропозицію Посольства Республіки Корея в Україні розвинути співпрацю з Національним університетом Кьонсан в космічній та авіаційній галузі, включаючи наносупутники, безпілотні літальні апарати, дрони тощо.

Інші міжнародні контакти

– у період з 13 по 28 січня 2022 року делегація ДМС та ДНВР КПІ зустрічається з Технологічним інститутом Шібаури, Японія. Обговорюються питання співпраці.

Робота з впливовими міжнародними організаціями

Відбулися заходи за планом, затвердженим оргвідділом ДМС, і низку заходів заплановано на цей тиждень:

– у контексті взаємодії з BSUN;

– у контексті взаємодії з UNAІ;

– у контексті взаємодії з UNICA.

Серед них:

- з UNICA: 18 січня 2022 р. делегація від КПІ взяла участь у першому вебінарі серії вебінарів з докторської освіти «UNICA 2022: Вплив міжнародного досвіду на академічну кар'єру докторантів». Від КПІ взяли участь співробітники, які опікуються співпрацею з мережею UNICA;

-  з BSUN: 19 січня 2022 р. КПІ взяв участь у Міжнародній конференції «Освіта для сталого розвитку», яка була організована BSUN та Мережею рішень  сталого розвитку ООН. Конференція мала на меті запропонувати платформу для обміну ідеями між викладачами, експертами, студентами, державними установами, університетами, неурядовими організаціями та іншими різними учасниками з різних дисциплін. КПІ представив доповідь «Про Інноваційну екосистему «Sikorsky Challenge Ukraine».

2. Робота координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ

Стан набору іноземних громадян:

Рік (станом на)

Всього ЗВО стажисти ПВІ
студенти аспіранти в КПІ За кордоном
14.01.20 662 467 23 20 152
14.01.21 699 557 30   52 60
14.01.22 752 596 43 10 103

20 січня проведено вебінар-презентацію спільної магістерської освітньої програми у сфері ядерної енергетики між Університетом м. Анкара (Туреччина) і КПІ ім. Ігоря Сікорського. Захід був організований ЦМО та ННІАТЕ (кафедра атомних електростанцій та інженерної теплофізики), спільно з Інститутом ядерних наук Університету м. Анкара. Метою було ознайомлення випускників освітніх програм Університету м. Анкара з «International Joint Master's Degree Program», щоб випускники освітніх програм Університету м. Анкара змогли подати документи на навчання в КПІ у весняному семестрі 2022 навчального року. Це – спільна англомовна магістерська програма у сфері атомних електростанцій, за якою КПІ готовий надавати освітні послуги для випускників усіх освітніх програм університету м. Анкара. Угода про це між КПІ та Університетом м. Анкара була підписана в Анкарі 7 жовтня 2019 року.

На постійній основі йде робота по забезпеченню реалізації «Концепції системи роботи університету з набору іноземних громадян на навчання…».

3. Аналіз інвестиційної привабливості міжнародних пропозицій, що адресуються до КПІ, і розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

Робоча група з розвитку нормативного забезпечення міжнародної сфери університету спільно з центральними підрозділами, юруправлінням та департаментом управління справами, з факультетами та інститутами відпрацьовує всі звернення до КПІ, що містять міжнародні пропозиції від партнерів, і  в разі інвестиційної привабливості таких пропозицій  оформлює міжнародні угоди, договори, меморандуми і т.ін. Усього в роботі нині  10 документів такого типу.

У зв'язку з останніми змінами законодавства України формується інструктивний лист до підрозділів з уточненням нових визначених процедур реєстрації проєктів міжнародної технічної допомоги в органах влади та подальшого моніторингу їхнього виконання.

4. Робота групи по забезпеченню позитивної динаміки показників КПІ у світових рейтингах університетів

21 січня о 12:00 відбулася онлайн-зустріч з Subscriptions Director світового рейтингу THE Гаретом Кресвелом (Gareth Cresswell) та його колегою – регіональним директором з контентних пропозицій Саймоном Маркі (Simon Markey). На зустрічі Саймон Маркі виступив з презентацією платформ THE Campus, яка надає різноманітну інформацію в галузі вищої освіти у відкритому доступі, та THE Campus+, яка передбачає платну підписку та надає право університету публікувати свої матеріали, зокрема статті розміром 800-1000 слів, за підтримки редакційної команди ТНЕ. Гарет Кресвел презентував сайти університетів-партнерів (на сьогоднішній день їх налічується 23), які за плату можуть розміщувати на платформі ТНЕ інформацію рекламного характеру, лого та навіть витяги з наукових статей.

Представники сектору супроводження взаємодії КПІ із світовими рейтингами університетів попросили Гарета Кресвела та Саймона Маркі надіслати електронною поштою презентації та детальний прайс-лист підписки на вищевказані ресурси для розгляду керівництвом КПІ.

У шостому випуску всесвітнього журналу QS-GEN (Global Education News) опубліковано статтю про події Фестивалю «Sikorsky Challenge 2021: Україна і світ».

Виступив М.З. Згуровський – доручив терміново доопрацювати проєкт плану співробітництва з «Baykar Makina» і ближчим часом вислати його представникам компанії на опрацювання і висловлення їхнього бачення.  

Крім того, він також доручив організувати чергове спільне засідання з Центром ресурсоефективного та чистого виробництва ЮНІДО, під час якого провести мозковий штурм щодо того, що університет спільно з Центром може зробити в цьому напрямі. При цьому слід врахувати, що нині розробляються зміни до законодавства, в яких будуть передбачені суттєві штрафні санкції для підприємств-порушників екологічних норм і правил. Це змушуватиме промисловість модернізуватися, а краще за всіх стратегію такої модернізації з точки зору впровадження більш чистих виробництв може розробити саме Центр у співпраці з КПІ.

7. СЛУХАЛИ:

Проректора з адміністративної роботи В.А. Кондратюка

Господарська робота

За результатами перевірки ДСНС, яка пройшла тиждень тому, ми отримали по 2 об'єктах (18-й гуртожиток і 21-й навчальний корпус) 2 «нульові акти» (це означає, що всі порушення, що їх було виявлено під час перевірки, повністю виправлено).  Це дозволило нам скерувати листи до кількох державних органів щодо зняття з університету різноманітних санкцій по цих об'єктах. Тепер чекаємо на зустріч з представниками ДСНС нашого району з питання організації ближчим часом таких само перевірок ще по двох наших об'єктах – 16-му гуртожитку і 11-му навчальному корпусу.

За результатами проведеної за напрямом техногенної та пожежної безпеки роботи за попередній рік нам вдалося встановити і запустити в роботу в усіх великих гуртожитках  (№№ 15, 16, 18, 19 і 20) автоматичні системи пожежної сигналізації, вивести їх на центральний пульт і забезпечити їхню працездатність. На цей рік заплановано встановлення таких систем і по інших об'єктах.

На попередньому тижні в КПІ розпочалася планова перевірка фахівцями Головного управління Держпродспоживслужби по Києву і Київській області. Вони перевіряють університет по двох напрямах. Перший – ведення роботи по відділу кадрів і по фінансуванню  охорони праці. Всі необхідні матеріали їм надано. Перші перевірки вже відбулися. Ми провели низку зустрічей з відповідальними за певні напрями особами.  Другий – робота господарських служб, працівники яких працюють в умовах з підвищеним рівнем небезпеки.  Перевірка триватиме до 28 січня. Усі, кого залучено до цього процесу, отримали відповідні завдання й готують необхідну перевіряльникам інформацію.

Провели зібрання з керівниками відділів щодо підготовки технічних завдань на здійснення закупівель за їхніми напрямами.

Підготували технічне завдання на закупівлю матеріалів для продовження з середини березня робіт з благоустрою,  на цьому тижні подамо його до відділу закупівель.   

Продовжили виконання капітальних ремонтів у 9-му гуртожитку, навчальних корпусах №№ 12 і 22-1. Плануємо на поточному тижні запустити ще 2 об'єкти по ремонтних роботах.

Минулого тижня сильні пориви вітру пошкодили дахи на навчальних корпусах №№ 1, 9, 12, 18 і 19.  Було оперативно виконано ремонтні роботи, і станом на 21 січня всі наслідки негоди на дахах було ліквідовано.

Підготували і здали звіт за напрямом екології про відходи в університеті за 2021 рік. Готуємо також звіт щодо загального екологічного податку за викиди в атмосферне повітря шкідливих речовин.

Енергозбереження. Провели з фахівцями нараду щодо оптимізації роботи індивідуальних теплових пунктів і підготовки ТЗ та проєктів на встановлення нових пунктів у навчальних корпусах №№12, 18, 19 і 35.

Соціальний напрям

Підготували і передали до відділу закупівель технічне завдання на закупівлю продуктів харчування.

Укладали договори на електропостачання, водопостачання на 2022 рік.

Провели зустрічі з відповідальними по підрозділах за закупівлі із залученням фахівців ДЕФ, на яких було роз'яснено деякі процедурні аспекти закупівель, впроваджені  новим законом «Про публічні закупівлі».

Також провели збори з відповідальними за роботу баз відпочинку, на яких обговорили план робіт на сезон 2022 року. 

Готуємо матеріали на засідання оздоровчої комісії, яке має відбутися на наступному тижні.

Безпека

Упродовж минулого тижня  складних правопорушень на території університету виявлено не було.

Спільно з працівниками поліції та Служби безпеки України вдалося затримати групу з 5 осіб, які систематично робили закладки наркотичних речовин на території університету. Відкрито кримінальну справу. Цю операцію готували впродовж останніх 4 місяців і успішно провели.  

8. СЛУХАЛИ:

Директора департаменту якості освітнього процесу О.А.Жученка

Робота департаменту здійснюється за планом. Тобто, затверджений на рік графік виконується. Попередні висновки з акредитації ОП, які вже цього року пройшли, є позитивними, далі передаємо матеріали галузевим експертним радам і вже на затвердження.

Почали планувати роботу і на наступний начальний рік, оскільки кількість освітніх програм, які мають бути акредитовані, суттєво збільшується. Тому почали готувати певні організаційні та методичні заходи, щоб систематизувати наші підходи і надати якісну інформацію кафедрам і факультетам.

Виступив М.З.Згуровський – наголосив, що цілком виправдалася  система внутрішньої акредитації, тож слід продовжити її вдосконалення. Зауважив, що вона, окрім іншого, і на майбутнє є гарним інструментом поліпшення якості освітнього процесу.

Він також нагадав, що проблема фінансування акредитації залишається невирішеною на державному рівні й ставить університети в дуже складне становище. Для КПІ це посилюється ще й значною кількістю програм, які потрібно акредитувати, – це доволі важкий фінансовий тягар. Тому він доручив О.А.Жученку та Ю.І.Якименку підготувати письмове обґрунтування необхідності внесення цих видатків до бюджету і надіслати відповідне звернення від імені Асоціації ректорів технічних університетів і КПІ до МОН.

9. СЛУХАЛИ:

Начальницю департаменту економіки і фінансів університету, головного бухгалтера Л.Г. Субботіну

Затверджено кошториси в МОН за програмами «Підготовка кадрів», «Академічна стипендія» та спеціальний фонд «Наукова діяльність». Кошториси надані до Державної казначейської служби та опубліковані на сайті університету.

Здано до Державної казначейської служби фінансову та бюджетну звітність за 2021 рік. Звітність прийнято без зауважень.

Здійснюється робота щодо консолідації звітності для подання в МОН. Термін подання – 31 січня.

Отримано від МОН акт звірки висхідної інформації для формульного розподілу фінансування на 2022 рік. Декілька показників уточнили – це стосувалося фінансування науки, контингенту студентів тощо.  Надано уточнювальний акт на затвердження МОН у п'ятницю 21 січня.

Надали МОН інформацію про виконання в університеті науково-дослідних робіт за 5 років. Міністерство запросило цю інформацію через те, що деякі виші при наданні уточнювальної інформації включали обсяги наукової роботи в базове фінансування. У такий спосіб вони завищували собі базу й безпідставно отримували на фінансування додаткові кошти. Тепер проводяться перевірки всіх університетів.

Брали участь у засіданні експертної комісії з акредитації ОНП 151 та ОПП 163.

Надано інформацію до МОН щодо обсягу коштів, отриманих від виконання наукових робіт за період 2017–2021 роки.

Узяли участь у засіданні Стипендіальної та Бюджетної комісій.

Уточнення щодо надбавок: їх дозволено виплатити Центру харчування (тільки співробітникам, які забезпечують харчування курсантів); працівникам ВЕК, які були задіяні на роботах з підготовки матеріальної бази університету в січні; робітникам АТП, які  працювали в святкові дні. Решті працівників надбавки ще не виплачуватимуться.

Надали  запрошувану інформацію представникам комісії Держпродспоживслужби.

Підготовлено аналіз штатів НПП, НДП з урахуванням вакантних посад.

Приймаємо та готуємо на затвердження кошториси структурних підрозділів на 2022 рік.

10. СЛУХАЛИ:

Директора студмістечка О.А.Іщенка

Студмістечко готове приймати студентів, які від'їжджали під час проведення навчання в дистанційному режимі. У зв'язку з переходом до змішаної форми навчання очікуємо лише на поточному тижні прийняти понад 1000 студентів.

Епідемічна ситуація. У гуртожитку один хворий – курсант ІСЗЗІ. Всі протиепідемічні заходи в 12-му та всіх інших гуртожитках в обов'язковому порядку забезпечуються і постійно контролюються.

Ремонти. Служба експлуатації гуртожитків власними силами  виконує планові ремонти в чотирьох гуртожитках – №№ 3, 12, 16 і 19.

Соціально-виховний напрям зосереджено на протипожежній безпеці, протиепідемічних заходах тощо. Крім того, організовано цикл лекцій з профілактики стресових і кризових станів, а також лекції про шкоду тютюнопаління, вживання наркотичних речовин і алкогольних напоїв.

Протягом тижня і вхідних днів на території студмістечка та гуртожитків серйозних правопорушень зафіксовано не було.

Виступив М.З.Згуровський – нагадав, що наростає хвиля захворювання на новий штам COVID-19, відомий як Омікрон, і наголосив на необхідності виконання всіх протиепідемічних заходів і усього комплексу санітарних норм і правил, передбачених на період пандемії.

11.СЛУХАЛИ:

Заступницю директорки Науково-технічної бібліотеки КПІ ім. Ігоря Сікорського М.Л.Друченко

У Міжнародний день аспіранта 21 січня було проведено онлайн-бліц «Аспірант питає –  бібліотекар відповідає».

Брали участь у засіданні робочої групи у Комітеті Верховної Ради з гуманітарної та інформаційної політики з підготовки до другого читання проєкту Закону України про бібліотеки та бібліотечну справу.

Сприяння публікаційній активності. Надано 24 консультації щодо актуалізації профілів авторів в Гугл Академії, Scopus, віддаленого доступу до Scopus, визначення індексу  УДК, користування системою Unicheck.

Укладено та розміщено в ElAKPI переліки нових публікацій дослідників КПІ ім. Ігоря Сікорського  у Scopus та Web of Science за IV квартал 2021 р.

Сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань. Надано 26 консультацій представникам редакцій наукових періодичних видань та оргкомітетів конференцій з питань роботи функціоналу OJS та OCS, взаємодії з реєстром CrossRef, рекомендації щодо планування роботи редакції за міжнародними стандартами, відстеження цитування журналів КПІ у БД Scopus та Web of Science, підготовки документів на засідання Вченої ради.

Здійснено верифікацію звітних матеріалів видання «Theoretical and Applied Cybersecurity», яке затверджує чергові випуски на Вченій раді.

Проаналізовано стан готовності видання «Вісник НТУУ «КПІ». Серія приладобудування» до подання заявки на включення до Директорії журналів відкритого доступу DOAJ, запропоновано відповідні рекомендації.

Надіслано запит до ресурсу openscience.in.ua щодо внесення до переліку «Всі українські наукові журнали у Scopus та Web of Science» запису про журнал КПІ ім. Ігоря Сікорського «Системні дослідження та інформаційні технології», що входить до БД Scopus. Отримано відповідь щодо включення журналу до переліку.

До міжнародної бази даних J-Gate передано метадані випусків журналів «Вода і водоочисні технології. Науково-технічні вісті» та «Адаптивні системи автоматичного управління».

Інформування дослідників. Надіслано на кафедри інформацію щодо можливості долучитися до безкоштовних вебінарів українською мовою про ресурси компанії Clarivate Analytics, що відбудуться з 20, 26 та 27 січня 2022 року.

Пройшло спільне засідання Комісії з етики та академічної доброчесності та Робочої групи з академічної доброчесності, на якому обговорили результати опитування студентів та викладачів щодо академічної доброчесності та склали план роботи на 2022 рік.

Виступили М.З.Згуровський та В.А.Кондратюк

Ректор запитав про ремонтні роботи, які проводяться в Бібліотеці, і підкреслив, що Бібліотека є  однією з  візитівок університету і має відповідати цьому статусу.  

В.А.Кондратюк пояснив, що дійсно були певні проблеми з облаштуванням пандусу, ремонтом місць загального користування, але сигнал було вчасно подано, тож ситуацію було до певної міри виправлено і всі необхідні роботи буде завершено цього року.

12. СЛУХАЛИ:

Директорку департаменту управління справами М.О. Мазур

Працювали з представниками комісії Держпродспоживслужби, які перевіряють кадрову роботу і охорону праці, надавали їм необхідні матеріали.

Працюємо над впровадженням програми «Кадри». Робота ця завершується, вже починаємо реєструвати в ній накази з кадрового напряму й продовжуємо її наповнювати.  Провели навчання з низкою структурних підрозділів університету.  

Виступили: М.З.Згуровський, М.О.Мазур, А.А.Мельниченко

Ректор запитав, як просувається робота з інформатизації управлінської діяльності університету, зокрема з впровадженням програми «Мегаполіс».

М.О.Мазур розповіла, що університет дав заявку ще на 59 робочих місць і тепер очікує фінансування. Після їхнього обладнання в КПІ буде понад 400 робочих місць.

А.А.Мельниченко доповнив, що загалом планом стратегічного розвитку університету до 2023 року передбачено обладнання програмою «Мегаполіс» 500 робочих місць.

М.З.Згуровський зауважив, що, напевно, КПІ матиме найбільшу в Україні кількість робочих місць, обладнаних цією програмою.  Він також наголосив, що слід займатися й іншими підсистемами системи інформатизації управлінської діяльності, і що робота ця має бути постійною, щоб відстежувати і відповідати змінам у формах і структурі самого університету. 

13. СЛУХАЛИ:

Голову об'єднаного  профкому М.О.Безуглого

Минулого тижня відбулося засідання профкому. Основні питання – вакцинація, перехід до змішаного режиму навчання, питання колдоговірної кампанії і організації Конференції трудового колективу. 

14. СЛУХАЛИ: 

В.о. голови студентської ради студмістечка Ростислава Коваля

Дирекція  НТБ розповідала, що планує проведення певних лекцій та інших заходів. Студрада збирається зустрітися з керівництвом бібліотеки і обговорити, якою може бути участь у цій роботі студентського активу, погодити тематику і формати заходів. З наступного тижня можна вже буде планувати найближчі заходи.

Обговорили з А.А.Мельниченком правки до Положення про комплексний моніторинг. Зауваження студентів враховано.

Студенти почали повертатися до студмістечка. Минулого тижня відповідали на запитання щодо поселення. Студрада студмістечка погодила з керівництвом студмістечка всі питання, з яких виникали проблеми, підготувала інструкцію. О.А.Іщенко запевнив, що проблем з поселенням не буде. 

Готуємося до проведення на початку семестру опитування щодо рейтингової системи оцінювання.   

Ще одне питання – щодо заміни дверей в одній із лабораторій 4-го корпусу. Там замінено дерев'яні двері на металеві. Студрада спілкувалася з В.А.Кондратюком і адміністрацією про необхідність збереження історичного архітектурного середовища в корпусі й необхідності у  зв'язку з цим реставрації старих дерев'яних дверей.  

Виступив М.З.Згуровський – зауважив, що збереження архітектурної спадщини університету є дуже важливою справою. Але за чинними вимогами до таких дверей вони мають бути металевими. Тому найкращим виходом було б обшити нові металеві двері деревом з відтворенням на цій обшивці історичних елементів. Він дав відповідне доручення проректорові В.А.Кондратюку і попросив долучити до розробки відповідного художнього рішення  членів новоствореної Художньої ради університету.

15. СЛУХАЛИ:

Голову профкому студентів Ігоря Степанюка

З'явилася попередня інформація про збільшення Мінфіном лімітів стипендіатів  до минулорічного рівня в 45%. Однак відповідного офіційного рішення ще немає.  Після появи Постанови КМУ кількість стипендіатів зможе збільшитися до старого рівня і в нашому університеті. До кампанії щодо збереження цього рівня долучилися профкоми практично всіх українських  великих вишів, у тому числі й КПІ. 

Також профком відповідав на запитання студентів щодо складання сесії, у тому числі й тих  з них, хто не склав іспити з однієї чи більшої кількості дисциплін.

Дата події