Електронний кампус КПІ: кроки до вдосконалення

Відбулося засідання робочої групи з удосконалення системи "Електронний кампус НТУУ "КПІ", створеної за ініціативою першого проректора університету Юрія Якименка.

Нагадаємо: Електронний кампус  НТУУ "КПІ" (ЕК) – це система підтримки навчального процесу. ЕК є складовою корпоративного порталу університету.

Під час впровадження ЕК до служби підтримки його розробника – Конструкторського бюро інформаційних систем – надійшло багато зауважень щодо зручності роботи в ньому та пропозицій стосовно її поліпшення. Чимало критики було висловлено також у соціальних мережах. Тому задля вдосконалення ЕК було сформовано робочу групу, членами якої стали як розробники системи, так і її затяті критики. До складу групи увійшли: Володимир Адаменко (РТФ), Артем Дорош (ФІОТ), Антон Попов (ФЕЛ), Юлія Маковецька-Гудзь (ФЛ), Анатолій Мельниченко (декан ФСП, вчений секретар НТУУ "КПІ"), Євген Короткий (ФЕЛ), Андрій Гаврушкевич (ММІ, голова студентської профспілки НТУУ "КПІ"), Олександр Бичківський (ІЕЕ, заступник голови студентської профспілки НТУУ "КПІ"), Артем Савицький (директор Конструкторського бюро інформаційних систем), Борис Ємельяненков (начальник відділу інформатизації), Максим Мотін (ФАКС), Олексій Фіногенов (ФІОТ), Михайло Безуглий (заступник голови профкому НТУУ "КПІ"), Тетяна Маторина (начальник Інформаційно-обчислювального центру забезпечення навчального процесу), Катерина Мелкумян (співробітник Конструкторського бюро інформаційних систем), Петро Яблонський (начальник навчально-організаційного управління НТУУ "КПІ").

Серед пропозицій, що їх висловлювали критики ЕК, була пропозиція використати для створення системи підтримки навчального процесу в КПІ можливості програмного продукту Office 365 компанії Microsoft. Тому на чергове засідання робочої групи були запрошені представники цієї компанії – керівник по роботі із закладами освіти компанії Microsoft-Україна Наталія Дорош і виконавчий директор ТОВ "Група "Системна інтеграція" – партнера компанії Microsoft Ярослав Арчаков. Вони розповіли про можливості програмного продукту і цінову політику компанії.

Останнє для НТУУ "КПІ" є дуже важливим. Принагідно слід наголосити, що впродовж кількох років університет шукав можливості  налагодити співпрацю з Microsoft, але через зависоку як для бюджетної організації, якою є КПІ, вартість її продуктів, зробити це не вдавалося.

Утім, під час останнього засідання про конкретну вартість ліцензії для університету мови не було, оскільки вона вираховується за певними методиками і залежить від дуже багатьох факторів. Понад те, представники компанії наголошували, що нині Microsoft-Україна пропонує для університетів і низку безкоштовних сервісів, передусім у їх "хмарному" варіанті. 

Отож, учасники наради обговорили питання використання таких сервісів для удосконалення Електронного кампусу, а також технічний аспект цієї справи: в який спосіб можна адаптувати доступні для університету можливості Office 365 та його додатків для підтримки навчального процесу в університеті, чи гарантуватиметься при цьому безпека даних, як зробити систему зручною для користувачів, умови використання "хмарних" технологій та онлайн-сервісів тощо.

Підсумком дискусії стало рішення про те, що в університеті буде сформовано команду волонтерів, яка займеться питаннями використання деяких технологій "хмарного" варіанту Office 365 для потреб КПІ (серед них і створення корпоративного поштового сервера університету), забезпечення спільної роботи з низкою сервісів ЕК НТУУ "КПІ", спрощення роботи в цьому середовищі тощо.