Інформація про засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 30 травня 2022 року
30 травня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.
Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, О.М.Бруй, М.О.Безуглий, Є.Малкіна, І.Степанюк.
Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:
1. Відбулося засідання Методичної ради університету. На ньому розглянуто питання освітньої діяльності, в тому числі підбито підсумки кампанія з вибору студентами дисциплін вільного вибору, заходи з підготовки до нового начального року, навчальні плани тощо. Представлено і схвалено проєкт графіку навчального процесу на наступний навчальний рік. Якщо не буде подій, які впливатимуть на безпеку навчання, та не вноситимуться зміни до порядку вступу до ЗНО, то для всіх курсів, окрім перших курсів бакалаврату та магістратури, семестр розпочнеться з 1 вересня; для першокурсників бакалаврату – з 19 вересня, а магістратури – з 3 жовтня. Також обговорено питання обов'язкового звітування науково-педагогічних працівників за результатами роботи в 2021-2022 навчальному році: наголошено на необхідності обов'язкового виконання індивідуального плану роботи, умов контракту, ліцензійних умов і виконання норм законодавства в частині мови освітнього процесу. Окрім того, рекомендовано до друку низку навчальних видань (з наданням відповідних грифів) і затверджено сертифікатні програми (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко).
2. На засіданні Методичної ради університету також ухвалено 4 оновлені в зв'язку з затвердженням стандартів освітні програми, які для остаточного затвердження буде внесено на затвердження Вченої ради. Крім того, затверджено нові сертифікатні програми (А.А.Мельниченко).
3. Відбулася нарада в МОН України, основним питанням якої є порядок вступу до ЗВО. На ній запропоновано до обговорення та визначення в самих університетах моделей вступу на 1 курс. Університетам запропоновано, окрім традиційного широкого конкурсу, визначити фіксований обсяг свого набору (але в цьому випадку набір може здійснюватися в обсязі не більшим 50% від торішнього набору) (О.А.Жученко, Приймальна комісія).
4. На основі загальних Правил прийому до ЗНО розроблено проєкт Правил прийому до КПІ, який буде обговорено й затверджено на засіданні Приймальної комісії університету 30 травня (О.А.Жученко, Приймальна комісія).
5. 4 червня планується провести загальноуніверситетський День відкритих дверей (О.А.Жученко, Н.В.Семінська).
6. Минулого тижня КПІ отримав проєкт висновку Галузевої експертної ради щодо останньої в цьому навчальному році винесеної на акредитацію освітньої програми КПІ рівня PhD «Фізика». Висновки позитивні, очікується акредитація програми на засіданні Галузевої експертної ради, ймовірно на 5 років (О.А.Жученко).
7. Здійснюються організаційні заходи з міжнародної акредитації університетських освітніх програм. Було проведено тристоронню зустріч представників КПІ, Центру незалежної акредитації інженерних програм і французької Агенції з акредитації інженерних програм, на якій обговорювалися питання такої акредитації. Планується першими винести на неї 2 ОП магістерського рівня за 171 спеціальністю «Електроніка», які реалізуються в університеті спільно з компанією «Ajax Systems». Почалися формування й інших програм, які виводитимуться на міжнародну акредитацію (О.А.Жученко, Б.І.Дуда, В.В.Холявко).
8. За дорученням ректора має розпочатися опрацювання трьох сценаріїв організації навчання з наступного навчального року. Перший – у дистанційному режимі; другий – у змішаному; і третій, який може бути реалізованим за наявності безпекових умов, – у традиційному очному режимі (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, декани факультетів та директори інститутів).
9. Проведено атестацію докторантів. У КПІ станом на тепер навчаються 4 докторанти, їхні звіти буде внесено на затвердження Вченої ради університету (А.А.Мельниченко).
10. Триває прийом документів до аспірантури. Термін їхнього прийому – до 15 липня. Також Департамент навчальної роботи спільно з відділом Вченого секретаря відпрацьовує організаційні та технічні питання порядку присудження ступеня PhD (А.А. Мельниченко).
11. Спільно з компанією «Прогрестех» університет завершує підготовку до запуску з наступного навчального року програми дуальної освіти за відповідними спеціальностями (А.А. Мельниченко).
12. Представники КПІ взяли участь в організованому МОН України вебінарі з питань роботи з курсами компанії «Coursera», на використання яких у навчальному процесі КПІ отримав безкоштовні ліцензії (А.А. Мельниченко).
13. Проведено чергову зустріч - нараду щодо використання можливостей і сервісів НТБ імені Г.І.Денисенка в освітньому процесі, створення на її базі освітнього хабу та оновлення методології навчання з відпрацюванням взаємодії основних стейк-холдерів і учасників цього процесу (О.М.Бруй, В.А.Пасічник, А.А.Мельниченко, О.А.Жученко).
14. КПІ став одним із університетів, на базі яких буде проведено мультипредметний тест для вступників до ЗВО. Для цього виділено 5 Інтернет-класів, забезпечених усім необхідним, визначено бомбосховище, яке в разі потреби прийматиме учасників тестування (А.А.Мельниченко, Ю.В.Нестеренко).
15. МОН України погодило виділення КПІ за відповідною квотою 3-х комплектів обладнання супутникового Інтернету «Starlink» від компанії Ілона Маска. Воно використовуватиметься у навчальному процесі в НН ІТС та на інших факультетах, а також, за потреби, в інших цілях (А.А.Мельниченко).
16. Триває набір на новий навчальний рік на курси доуніверситетської підготовки. До 15 червня – 1 липня цей набір має бути повністю сформовано. Центр тестування працює з Приймальною комісією: до неї передаються результати, що їх отримали слухачі впродовж навчання, – це ті бали, які вони додатково одержать при вступі до КПІ. Також ННЦ ІМЯО спільно з Приймальною комісією готує проведення співбесіди з абітурієнтами, які належать до тих категорій, що не складають ЗНО. Меідалабораторія активізувала перемовини з продакшн-студіями щодо відновлення комерційних зйомок на території КПІ з перерахуванням коштів до Фонду розвитку університету (М.М.Перестюк).
17. Проведено засідання Ради з навчально-виховної роботи, на якому розглянуті питання: переведення/закріплення за освітніми програми (ОП), видача документів про попередню освіту, академічних довідок, семестрового контролю, ліквідації академічної заборгованості. На засіданні також розглядалися питання збереження академічної стипендії для студентів, які беруть участь у програмах академічної мобільності, виплати стипендій магістрам у червні, активізації роботи у гуртках, спортивних секціях в спорткомплексі та в колективах ЦКМ (Н.В.Семінська).
18. Відкрито конкурс за програмами підтримка університету Думлупінар (Туреччина), Загребського університету (Хорватія) та університету Малаги (Іспанія) (Н.В.Семінська).
19. Завершено реєстрацію до літньої школи студентів ІТ спеціальностей у Познанській політехніці. Зареєстровано 102 студенти (Н.В.Семінська).
20. Підготовлено та відправлено до МОН документи на отримання фінансування для забезпечення пільгового кредитування на навчання на суму 2 млн грн. (Н.В.Семінська).
21. Студентська соціальна служба організувала дводенний тренінг з жіночої самооборони від фасилітаторки Ніни Гаєвської (Н.В.Семінська).
22. Організовано збір та доставка гуманітарної допомоги для Благодійного фонду КАРІТАС (Н.В.Семінська).
23. ДНВР забезпечило інформаційну підтримку проведення Днів відкритих дверей на 9 факультетах/інститутах і надало сприяння у проведенні «Тижня прикладної механіки» в НН ММІ, в якому взяло участь понад 40 учасників (Н.В.Семінська).
24. ДНВР організувало зустріч для відповідальних за профорієнтацію у підрозділах університету з представниками Познанської політехніки з питань обміну досвідом, опрацювання мотиваційних листів (Н.В.Семінська).
25. Проведено онлайн-зустріч з представниками компанії «SoftServe», які погодилися підтримати учасників заходу ТехноАртКПІ (Н.В.Семінська).
26. У соціальних мережах розміщено рекламу «Каталогу вступника 2022 (бакалаврат)» як головного навігатора вибору майбутньої спеціальності (Н.В.Семінська).
27. З 6 по 11 червня заплановано провести профорієнтаційний захід під назвою «University for Teachers Seminars»– тиждень семінарів для вчителів шкіл-партнерів КПІ ім. Ігоря Сікорського (Н.В.Семінська).
28. Розпочато підготовку до Дня відкритих дверей КПІ ім. Ігоря Сікорського, який планується провести 4 червня 2022 року (Н.В.Семінська).
29. Проведено зустріч на тему «Розробка: 10 порад студентам для стрімкого розвитку кар'єри» від компанії «Ajax Systems» (Н.В.Семінська).
30. Здійснюється супровід підготовки проєктних заявок для подачі на конкурс за програмою НАТО «Наука заради миру та безпеки». Планується подати від 5 до 7 заявок (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).
31. Проведено нараду представників підрозділів університету з італійською консалтинговою компанією BSS з питання підготовки спільного проєкту з водневої енергетики, який буде подано на конкурс програми «Горизонт Європа» EIC Pathfinder Open (В.А.Пасічник).
32. Розміщено 3 нових оголошення на порталі Європейської Комісії, спрямованих на пошук партнерів для спільної подачі проєктних заявок до програми «Горизонт Європа» (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).
33. На плановій щотижневій нараді ради Комплексної космічної програми КПІ обговорено питання запуску супутника PolyITAN-30 (2-HP) На засіданні також розглянуто питання технічного завдання тематики базового фінансування на 2022 рік. Розпочато роботу над укладанням договору з МОН на розвиток наукового напряму «Технічні науки» (базове фінансування). Цього року КПІ виділено кошти лише на видатки споживання. Виділені кошти будуть направлені на фінансування космічної програми університету (В.А.Пасічник, Б.М. Рассамакін).
34. На запит Державного космічного агенства України підготовлено і надано уточнені параметри 4-х міжнародних проєктів від КПІ, які раніше подавалися до Польської космічної агенції (В.А.Пасічник).
35. З метою пошуку потенційних партнерів для запуску університетських супутників направлено лист до канадської компанії «Maritime Launch Services Inc» (В.А.Пасічник).
36. Проведено засідання робочої групи з експертної оцінки та визначення розміру премії працівникам університету за публікації у виданнях, які індексуються в міжнародних наукометричних базах даних. До преміювання рекомендовано 426 працівників КПІ (вперше преміювання за квартилями) (В.А.Пасічник, Л.Г.Субботіна).
37. Триває експертиза матеріалів, поданих для підтвердження або отримання статусу «Наукова школа КПІ ім. Ігоря Сікорського». Підготовлено та проведено експертизу наданих для підтвердження матеріалів 53 наукових шкіл (В.А.Пасічник).
38. Прийнято рішення про перенесення термінів атестації наукових працівників на відповідність займаним посадам на другу половину 2022 року(В.А.Пасічник).
39. Подано дві заявки на корисні моделі (ФМФ, ІМЗ) та дві заявки на реєстрацію авторського права (ІЕЕ, ТЕФ). Отримано 1 патент (ФЕА) ( В.А.Пасічник).
40. Питання підготовки відповіді авторам листа щодо модернізації монумента, присвяченого київським політехнікам, які загинули під час Другої світової війни, розглянуто членами Художньої ради університету. Напрацьовано попередні пропозиції щодо художньої реконструкції пам'ятника (П.О.Киричок, В.Й.Котовський).
41. Комісії з атестації наукових кадрів та з освітньої діяльності у співпраці з комісією з наукової та інноваційної діяльності Вченої ради університету розглянули текст «Правил та процедур проведення захистів дисертацій здобувачів ступеня доктора філософії в КПІ ім. Ігоря Сікорського», підготовленого відповідно до нових правил, які почали діяти з цього року. Після доопрацювання документ буде прийнято на засіданні Вченої ради 27 червня 2022 року (М.Ю.Ільченко, В.Б.Струтинський, О.В.Лінючева).
42. Комісія з експертно-правових питань Вченої ради університету розглядає проєкт Положення про нагородження відзнаками КПІ (М.Ю.Ільченко, В.В.Ванін).
43. ТОВ «Нокіа Солюшнз энд Нетворкс Україна» висловило зацікавленість в розвитку співпраці та підкреслило зацікавленість та підтримку у проєкті, який буде подано на конкурс програми НАТО «Наука заради миру та безпеки» (І.В.Кононова).
44. На другій зустрічі делегацій університету міста Шеффілд (Велика Британія) та КПІ було презентовано звернення КПІ та пропозиції від наукових шкіл нашого університету про надання системної допомоги з метою досягнення його реальної інтеграції до міжнародного, Європейського дослідницького простору (European Research Area). Основну увагу було приділено спільній міжнародній проєктно-грантовій діяльності (С.І.Сидоренко).
45. Такий само головний посил було повторно адресовано делегації університету Любляни (Республіка Словенія). Після вивчення пропозицій буде сформовано спільні проєктні команди вчених університету Любляни і КПІ для подання на конкурси європейських програм (С.І.Сидоренко).
46. Планується провести низку зустрічей з керівниками європейських ЗВО і міжнародних організацій. Серед них – зустріч ректора М.З.Згуровського із ректором Бухарестської політехніки Міхня Костою (Mihnea Costoiu) з метою започаткування співпраці і прийняття рішення про входження КПІ до Асоціації університетів CESAER, яка об'єднує понад 50 провідних європейських університетів 26 країн (С.І.Сидоренко).
47. Підготовлено звернення до європейських університетів-партнерів КПІ щодо можливості передачі до КПІ дослідницького обладнання для розвитку спільної наукової та проєктно-грантової діяльності (С.І.Сидоренко, В.А.Пасічник).
48. Триває планова робота щодо написання з творчими науковими колективами університету текстів проєктних пропозицій. Від проєктних команд підрозділів отримано понад 200 звернень. На порталі Єврокомісії розміщено нині 85 500-знакових анотацій проєктних пропозицій від вчених КПІ (С.І.Сидоренко).
49. ДМС у взаємодії з головою Вченої ради та головами комісій Вченої ради працює з підрозділами в напрямі розширення проєктно-грантової роботи з партнерами в Японії. Минулого тижня опрацьовувалися пропозиції молодим вченим КПІ, що мають ступінь PhD, від університету Канадзава (Японія) (С.І.Сидоренко, М.Ю.Ільченко, О.В.Лінючева, Г.Б.Варламов).
50. 25 травня під головуванням Першого заступника Міністра освіти і науки України Андрія Вітренка відбулася нарада з питань набору іноземних громадян на навчання та промоції української вищої освіти за кордоном у 2022 році. Від КПІ було внесено пропозиції щодо вдосконалення (спрощення) процедур набору у 2022 році та тексту Положення, яке готує МОН України (С.І.Сидоренко).
51. Оприлюднено черговий щорічний рейтинг українських університетів за наукометричною базою Scopus. Як і торік КПІ посів п'яте місце з деяким покращенням своїх показників (С.І.Сидоренко).
52. До «Фонду підтримки КПІ» надійшов другий транш благодійної допомоги від Польської освітянської фундації «PERSPEKTYWY» та її партнера «Circle K Polska» в обсязі 160 тис.грн (С.І.Сидоренко, Л.Г.Субботіна).
53. Тривають роботи з благоустрою та облаштування нового парку вздовж вулиці Борщагівської. Проведено кронування дерев і внесено комплекси мінеральних добрив. Відповідні роботи проведено також у парковій зоні за начальним корпусом №18. Проводяться роботи з облаштування території біля корпусу №1, планується їх завершити впродовж двох ближчих тижнів (В.А.Кондратюк).
54. Підготовлено розпорядження щодо перезакріплення за факультетами та інститутами площ догляду у паркових зонах. 7 факультетів закріплено за парковою зоною за 28-м навчальним корпусом, решту факультетів та інститутів – за парком вздовж проспекту Перемоги (В.А.Кондратюк, декани факультетів і директори інститутів).
55. Технічно-будівелька комісія спільно з фахівцями університету відвідала базу відпочинку «Політехнік» з метою перевірки стану берегової лінії. Підготовлено методику її укріплення. Роботи почнуться після того, як спаде рівень води, яка піднялася після підриву дамби. Очікується, що рівень спаде до значень, які дозволятимуть працювати, приблизно в середині червня. Техніка і матеріали для роботи підготовлено (В.А.Кондратюк).
56. Працівники університету спільно з інспекторами ДСНС відвідали навчальний корпус №26 на предмет виконання приписів, отриманих за результатами позапланової перевірки пожежної безпеки. На поточному тижні робота над усуненням недоліків триватиме (В.А.Кондратюк).
57. На минулому тижні через негоду сталася аварійна ситуація на складах автотранспортного підприємства університету – було пошкоджено лінію електропередач. Аварійні роботи проведено і вже станом на 25 травня електропостачання було відновлено (В.А.Кондратюк).
58. Проведено зустріч з представниками КП «Китївтеплоенерго», на якій погоджено графік робіт з підготовки університету до нового опалювального сезону і забезпечення постачання теплої води гуртожиткам студмістечка (В.А.Кондратюк).
59. Проводяться роботи з ремонти стели КПІ, яка стоїть біля центральної алеї в парку університету з боку проспекту Перемоги (В.А.Кондратюк).
60. Проведено аварійні ремонтні роботи інженерних мереж холодного водопостачання та водовідведення 17-го та 23-го навчальних корпусів, водопостачання відновлено (В.А.Кондратюк).
61. В університеті продовжують працювати дві їдальні від Центру студентського харчування – в корпусі №1 і в корпусі №31. Кількість їхніх відвідувачів зростає (В.А.Кондратюк).
62. 26 травня проведено черговий благодійний турнір з футзалу на користь ЗСУ. Участь у ньому взяли 6 команд – 3 університетські (у тому числі й 1 студентська) та 3 – з представників силових структур. Отримані кошти скеровано на підтримку ЗСУ. Ухвалено рішення проводити такі турніри кожні три тижні (В.А.Кондратюк, ЦФВС).
63. Для дітей, які мешкають з батьками на території Студмістечка, готується масштабний захід до Дня захисту дітей (В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, І.В.Степанюк).
64. Проведено 3 наради з представниками правоохоронних структур з питань забезпечення кіберзахисту. Обговорено загальну стратегію інформаційної безпеки університету (В.А.Кондратюк).
65. Складено 15 протоколів за порушення комендантської години на території університету. Спільно з представниками поліції проводиться патрулювання території в вечірній час (В.А.Кондратюк).
66. Проведено роботу з ремонту та модернізації центрального пульту охоронної сигналізації університету. В корпусах №№1, 5, 6, 7, де встановлено камери спостереження, для чергових стаціонарних постів установлено екрани для візуального спостереження за ситуацією навколо корпусів (В.А.Кондратюк).
67. Бюджетне фінансування університет отримав у межах затверджених лімітів з урахуванням скорочення. Заробітну платню за другу половину травня працівникам нараховано і відправлено до Держказначейства. Також нараховано соціальну стипендію. Виплачено академічну стипендію. Станом на 30 травня надходження по спеціальному фонду становлять 30,4 % від річного кошторису – більша частина цих коштів надійшла в першому кварталі. Збільшуються надходження від Студмістечка. Складною є ситуація з фінансуванням наукових досліджень за рахунок спецкоштів. Завдяки виконанню всіх рішень Бюджетної комісії щодо скорочення виплат (надбавок) при нарахуванні заробітної платні працівникам, університету вдалося вкластися в обсяг коштів, передбачений кошторисом з урахуванням його скорочення. Від іноземних партнерів університет отримав у гривневому еквіваленті 558 тисяч гривень благодійних коштів (Л.Г.Субботіна).
68. Адміністрація Студмістечка продовжує приймати заяви на дистанційну процедуру виселення від студентів, які не мають змоги оформити відповідні документи особисто. Водночас, деякі студенти повертаються до гуртожитків. Нині в гуртожитках Студмістечка проживають 1700 студентів. Ремонтні роботи проводяться на 6-и об'єктах, у тому числі до заселення в новому навчальному році готується й гуртожиток №9. Тривають роботи з благоустрою території Студмістечка, Проводяться профілактичні заходи зі студентами. Проводиться підготовка свята для дітей до Дня захисту дітей (О.А.Іщенко).
69. Науково-технічна бібліотека надає всі послуги і консультації читачам і редакціям наукових журналів в офлайн-режимі. Проведено чергову зустріч з проректорами за напрямами на предмет інтеграції Бібліотеки в освітній процес. Бібліотека розширює послугу з електронної доставки документів за рахунок міжнародної співпраці – її зареєстровано в міжнародній системі ILL (International Library Loan – це міжнародний міжбібліотечний абонемент), яка дозволяє робити електронну доставку документів, що зберігаються в бібліотеках Європи та США, в ній зареєстрованих. Інформацію про це поширено на університетських ресурсах. Проведено вебінар «Знайома незнайомка база Web of Science Core Collection», на якому було продемонстровано новий функціонал цієї бази і методика роботи з нею. Працівники Бібліотеки зібрали 20 тисяч гривень і передали їх на потреби працівників КПІ, які нині служать у ЗСУ (О.М.Бруй).
70. Видано наказ про режим роботи університету з червня (Наказ № НУ/78/2022 від 26.05.2022 року «Про порядок роботи працівників КПІ ім. Ігоря Сікорського під час дії правового режиму воєнного стану»). У ньому визначено перелік професій, за якими робота може бути виконуватися дистанційно, а за якими – ні. Дистанційно свої обов'язки можуть виконувати викладачі, навчально-науковий персонал та деякі інші категорії співробітників. Керівники мають виконувати свої обов'язки лише в офлайн-режимі (М.Мазур).
71. Профком співробітників КПІ опрацьовує питання режимів роботи, оплати праці тощо. продовжує працювати з працівниками університету. Триває підготовка до конференції трудового колективу (М.О.Безуглий).
72. Студентська рада університету спільно з проректором В.А.Кондратюком розглянула проєкт реставрації дверей в корпусі №4. Ухвалено рішення відхилити запропонований варіант реставрації та розробити новий. Також Студрада планує перерахувати до половини коштів свого кошторису на потреби ЗСУ (Є.Малкіна).
73. Профком студентів долучився до організації благодійного турніру з міні-футболу, який пройшов 26 травня. Крім того, продовжувалася робота з надання допомоги батальйону територіальної оборони та працівникам КПІ, які нині воюють у складі частин ЗСУ. Триває підготовка до відзначення Дня захисту дітей (І.В.Степанюк).