Карантинне буття вищої освіти створило безліч викликів для учасників освітнього процесу практично в усіх сферах університетського життя. Але водночас цей період став стимулом для пошуку нових шляхів взаємодії, а відтак – і відкриття нових перспектив.
Сфера академічної мобільності як один з пріоритетних напрямів інтернаціоналізації діяльності КПІ ім. Ігоря Сікорського під час карантину теж постала перед своєрідним викликом, який відкрив нові горизонти і етапи співпраці з зарубіжними університетами-партнерами.
Вебінар "Академічна мобільність у КПІ ім. Ігоря Сікорського та Познанській політехніці", що відбувся 4 червня з ініціативи департаменту навчально-виховної роботи спільно з департаментом міжнародного співробітництва, став саме таким новим етапом співпраці. Захід було спрямовано на інформування спільноти КПІ ім. Ігоря Сікорського про різноаспектні можливості співпраці з Познанською політехнікою. Адже в контексті підготовки до акредитації освітніх програм університету питання інтернаціоналізації освітньої діяльності актуалізуються, і таке інформування про можливості і перспективи є важливою ланкою цього процесу. До заходу долучилися понад 50 учасників. Серед них були представники адміністрації (від КПІ ім. Ігоря Сікорського – проректор з навчально-виховної роботи Наталія Семінська, проректор з наукової роботи Віталій Пасічник та проректор з міжнародних зв'язків Сергій Сидоренко; від Познанської політехніки – голова департаменту міжнародного співробітництва Магдалена Завірська-Вольнєвич), відділів міжнародного співробітництва обох університетів, координатори з академічної мобільності, координатори програм подвійних дипломів, науковці, студенти, аспіранти та інші.
Вітальним словом від імені університетів-партнерів вебінар відкрили ректор Познанської політехніки Томаш Лодиговський та проректор з міжнародних зв'язків КПІ ім. Ігоря Сікорського член-кореспондент НАН України Сергій Сидоренко. Сергій Сидоренко у вітальній промові, з-поміж іншого, наголосив на важливості спільних зусиль представників обох університетів у пошуку нових ідей і початку нового етапу співробітництва між університетами, посилення взаємодії у проєктах NAWA, Erasmus+, організації програм подвійних дипломів, міжнародних наукових грантових програм тощо. "Надзвичайно важливим для КПІ ім. Ігоря Сікорського та України загалом є формування нового покоління молодих учених і викладачів, вихованого на принципах глобального європейського мислення. Задля майбутнього України ми маємо на меті сформувати людей нової ментальності, нових амбіцій, озброєних не лише знаннями в конкретній науково-технічній сфері, а й особливими вміннями у сфері демократичних і економічних трансформацій та громадського управління, таких важливих для створення майбутньої адміністративної еліти України", – зазначив С .Сидоренко.
Вебінар проходив у дружній і невимушеній атмосфері, а модерували його фахівець з міжнародного співробітництва Познанської політехніки, координатор програм подвійного диплома Ольга Вахріна та начальник відділу академічної мобільності КПІ ім. Ігоря Сікорського Ольга Демиденко.
Зі спікерками від Познанської політехніки обговорювали:
- програми міжнародного академічного обміну Erasmus+ (з Магдаленою Сядек);
- можливості польських програм академічного обміну для українських здобувачів вищої освіти (бакалаврів, магістрів, аспірантів та докторантів), викладачів та науковців (з Мартою Ліпінською та Агнєшкою Сатерленд);
- спільний досвід організації програм подвійного диплома та нові можливості співпраці (з Ольгою Вахріною);
- програми підтримки міжнародної мобільності від NAWA та Fundacja Rozwoju Systemu Edukacii (з Йолантою Соколовською);
- освітні та наукові можливості проєктів Програми "Горизонт 2020" (з Анною Коралевською).
Кожна неймовірно інформативна й цікава презентація польських партнерів викликала жваве обговорення під час подальшої панельної дискусії, що дозволила визначити нові сфери взаємної зацікавленості сторін і намітити подальші кроки спільної міжнародної взаємодії. Отож можна стверджувати, що цей вебінар як спільна добротворча подія став не лише гідною відповіддю університетів-партнерів на виклик пандемії до процесу інтернаціоналізації освітнього процесу, а й новим етапом їх подальшої дружньої й ефективної співпраці.