Інформація про засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету від 16 січня 2023 року
16 січня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. Розглянуто низку питань організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності та безпеки університету.
Виступили: М.З.Згуровський, О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, Л.Г.Субботіна, О.А.Іщенко, О.М.Бруй, М.О.Безуглий, Є.Малкіна, В.Галятін, І.Степанюк.
Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено:
1. Освітній процес. Триває зимовий семестровий контроль. Вже є перші результати. Завдяки вжитим заходам щодо забезпечення постійного електроживлення інформаційних ресурсів, вони попри періодичні загальні вимкнення електроенергії працюють без збоїв. Наступного тижня розпочнеться період ліквідації академічних заборгованостей. Відомості семестрового контролю для внесення оцінок із заліків та екзаменів централізовано відкриті з 16.01.2023 по 21.01.2023 для 1-4 курсів бакалаврів і 2 курсу магістрів та з 23.01.2023 по 28.01.2023 для 1 курсу магістрів (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).
2. Підготовка до вступної кампанії. Проведено нараду керівників оперативних штабів факультетів та інститутів. Здійснюється формування відбіркових комісій. Але, оскільки ще немає затвердженого МОН України порядку прийому до ЗВО на 2023 рік, вирішуються, здебільшого, організаційно-підготовчі питання (О.А.Жученко, Приймальна комісія, оперативні штаби факультетів та інститутів).
3. МОН України видало наказ про скорочення обсягів державного замовлення, починаючи з 2019 року прийому, по всіх ЗВО країни. Мова йде про місця, як станом на тепер не є заповненими, тобто на яких відсутній контингент. Ці місця мають перерозподілятися між закладами вищої освіти для студентів, які належать до пільгових категорій, для переведення їх з контрактної форми навчання на бюджетну. Якщо говорити про КПІ, то загалом за визначені роки прийому держзамовлення скорочене приблизно на 2000 осіб (разом по бакалаврату та магістратурі) – це приблизно 10% такого контингенту. Через цю ситуацію виникають певні складнощі з поверненням студентів з академічної відпустки на місця державного замовлення, які, втім, можна. здебільшого, вирішити за рахунок місць тих студентів, яких за підсумками сесії буде відраховано через академічну неуспішність (О.А.Жученко, Н.В.Семінська).
4. Акредитація освітніх програм (ОП). Минулого тижня в КПІ працювали 2 експертні групи за 121 і 123 спеціальностями. Попри перебої в подачі електроенергії всі зустрічі відбулися. Попередні висновки експертів позитивні. На поточному тижні в університеті працюватимуть ще 2 експертні групи: 1 – за 3 ОП з прикладної математики, друга – за ОП з авіоніки (173 спеціальність) (О.А.Жученко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, завідувачі кафедр, гаранти ОП).
5. На поточному тижні на акредитацію подається ще 9 ОП. Окрім того, триває підготовка до подачі матеріалів на міжнародну акредитацію 3 ОП з прикладної механіки, авіоніки та електроніки – їх університет має представити на акредитацію до кінця січня (О.А.Жученко, Б.І.Дуда, А.А.Мельниченко, В.А.Пасічник, Н.В.Семінська, завідувачі кафедр, гаранти ОП).
6. У процесі семестрового контролю здійснюється розгляд звернень його учасників. Неузгодженості, що виникають через непередбачені обставини, оперативно усуваються. Загалом сесія проходить у штатному режимі (А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська).
7. На поточному тижні буде проведено засідання Методичної ради, на розгляд якої буде винесено питання, що виникли через внесення МОН України деяких змін до низки спеціальностей, та інші (А.А.Мельниченко, О.А.Жученко).
8. Відновлено читання лекцій в межах програми «Ukraine Global Faculty». 19 січня відбудеться лекція з кризового менеджменту від Девіда Рубенса «Chaos & Complexity: Modelling Crisis Management in the 2020's». Усі лекції, прочитані в рамках цієї програми, записуються і викладаються на інформаційних ресурсах університету з перекладом на українську (А.А.Мельниченко).
9. Інформаційні ресурси університету активно використовуються. В НТБ в Тренінговому центрі відкрито пункт постійного доступу до Інтернету, де можуть працювати як студенти, так і викладачі (А.А.Мельниченко, О.М.Бруй).
10. Проведено перший захист дисертації на здобуття ступеня PhD за новими правилами (не лише з його записом, але й з онлайн-трансляцією) (А.А.Мельниченко, В.А.Кондратюк, М.М.Перестюк).
11. З 16 січня розпочато внесення результатів семестрового контролю до відомостей, які буде відкрито до 21 січня 2023 та доступні для використання в системі «Електронний кампус».
З 23.01.2023 по 25.01.2023 буде відкрито перші додаткові відомості для внесення результатів першої спроби студентів стосовно ліквідації академічної заборгованості.
З 26.01.2023 по 28.01.2023 буде відкрито другі додаткові відомості для внесення результатів другої спроби ліквідації академічної заборгованості (Н.В.Семінська, Т.А.Хижняк).
12. Проведено засідання Ради з навчально-виховної роботи, під час якої обговорено основні дати формування та підписання наказів про відрахування, поновлення, переведення, надано відповіді на основні питання від підрозділів. Обговорено питання поновлення на бюджет студентів, яким було надано академвідпустки по 31.01.2023, а також вказано на основні помилки, що допущено при врахуванні та підрахунках додаткових балів (Н.В.Семінська).
13. Сформовано таблицю для внесення факультетами та навчально-науковими інститутами інформації щодо виходу з академічних відпусток, виконується аналіз внесених підрозділами даних. 38-и студентам надано академічну відпустку (Н.В.Семінська, Т.А.Хижняк).
14. Опрацьовано та поінформовано учасників освітнього процесу про зміни до Постанови КМУ №1045 стосовно виплати соціальної стипендії:
- студентам всіх пільгових категорій виплата соціальної стипендії не припиняється, якщо у період дії воєнного стану закінчився строк дії паспорта громадянина України;
- студентам з числа дітей з інвалідністю та осіб з інвалідністю І-ІІІ групи виплати не припиняються, якщо у період дії воєнного стану закінчився строк дії медичного висновку про дитину з інвалідністю віком до 18 років або довідки медико-соціальної експертизи (Н.В.Семінська, Т.А.Хижняк).
15. Завершено подання документів на апеляцію по додаткових балах (Н.В.Семінська, Т.А.Хижняк).
16. Розпочато прийом документів на премію Київського міського голови за особливі досягнення молоді (від 14 до 35 років) (Н.В.Семінська).
17. Анонсовано та розіслано інформацію щодо участі школярів в КПІSchool. Її робота розпочалася 16 січня та проходитиме впродовж двох тижнів. Станом 13 січня було зареєстровано 27 учасників (Н.М.Пожарська).
18. Спільно з ГО «Дівчата» ДНВР запустило безкоштовний профорієнтаційний тест «Моя професія» у межах проєкту «Підтримка ВПО в Україні», який розрахований на підлітків від 14 років та дорослих (Н.М.Пожарська).
19. Профорієнтація студентів. Триває робота факультетів/НН інститутів з підписання договорів про співпрацю з компаніями та організаціямии-партнерами. Впродовж тижня погоджені договори з ГО «Дівчата», ПП «Штайнер-Україна», ДП «Науковий центр точного машинобудування» (ДНВР, НН ІАТ) (Н.М.Пожарська).
20. Проведено робочу зустріч з головним конструктором КБ НВК «КУРС». Було обговорено питання створення наносупутника для досліджень гравітації Землі (В.А.Пасічник, Ю.М.Сидоренко).
21. Відбулося чергове засідання координаційної ради Комплексної космічної програми університету, на якому обговорено питання виконання проєктів «PolyITAN-12U», частотних присвоєнь для «PolyITAN-HP-30» та «PolyITAN-3-PUT», звітування за договором базового фінансування за 2022 рік, пропозицій університету до програми «Артеміда» (В.А.Пасічник, Ю.М.Сидоренко).
22. Проведено робочі зустрічі з підготовки матеріалів для участі в конкурсі на здобуття Національної премії імені Бориса Патона. Пропозиції: 1-й - науковий колектив на базі НН ІАТЕ, 2-й – газета «СВІТ» – за популяризацію науки (В.А.Пасічник).
23. До Мінстратегпрому надіслано лист зі списком кандидатур представників університету для включення до робочої групи міністерства з розробки пріоритетного для промислової, авіаційної та оборонної сфери проєкту Закону України «Про робототехніку та роботизацію в Україні» та Концепції розвитку робототехніки та роботизації в Україні на найближчі роки (В.А.Пасічник).
24. Від співзасновників наукового видання «Геоінформатика» отримано згоду на передачу прав до КПІ (В.А.Пасічник).
25. Спільно з НН ФТІ підписано договір з ДП «Міжнародний аеропорт Бориспіль» про надання послуг із захисту інформації (О.М.Новіков).
26. Отримано 1 патент на корисну модель (НН ІЕЕ) та подано 1 заявку на корисну модель (О.Ю.Юрчишин).
27. Спільній з компанією «CLUST» команді презентовано проєкт «Смарт Шелтер» на базі НТБ ім. Г.І. Денисенка. Визначено ключові дати реалізації проєкту. Лютий – початок будівельних робіт, червень – тестова експлуатація, 1 вересня – відкриття (В.А.Пасічник, О.М,Бруй).
28. Триває підготовка до засідання Вченої ради 23 січня 2023. Основні питання: звіти проректорів С.І.Сидоренка та В.А.Кондратюка за участі відповідних постійних комісій Вченої ради (М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк).
29. Робоча група з підготовки ювілейного видання «КПІ. Друге століття, продовження традицій» спільно зі Д.Л.Стефановичем і В.В.Татарчуком продовжила формування його другого розділу (М.Ю.Ільченко).
30. Відповідно до Космічної програми університету проведено низку зустрічей та робочих нарад щодо орбіти наносупутника «PolyITAN-30», започаткування нового проєкту «Гравісат», щодо проєкту «PolyITAN 3PUT» спільно з Познанською політехнікою, угоди між КПІ та ГАО стосовно взаємодії при створенні наносупутника (М.Ю.Ільченко, В.А.Пасічник, Ю.М.Сидоренко).
31. Представники КПІ взяли участь у засіданні Ради з космічних досліджень, де обговорювався план заходів і пропозицій від України до міжнародної програми проєкту «Артеміда». Надано пропозицію щодо участі в цій програмі КПІ спільно з Національним центром управління та випробування космічних засобів (М.Ю.Ільченко).
32. Проведено першу (установчу) зустріч нового складу робочої групи КПІ з питань гендерної рівності, ня якій розглянуто нові можливості в міжнародній проектно-грантовій діяльності на міждисциплінарних перетинах ґендерної сфери із ІКТ і інженерними напрямами, із «Інноваційною екосистемою “SC”», що розкриваються у зв'язку із Ініціативою Єврокомісара Марії Габріель "Інкубація свободи для України". (С.І.Сидоренко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, О.А.Акімова).
33. Підбито підсумки діяльності Українського центру гендерної освіти від дня його створення відповідно до Меморандуму із UNDP у 2001 році. За роки діяльності Центр втілив у життя низку важливих проектів, провів багато міжнародних та всеукраїнських заходів, спрямованих на втілення в суспільну свідомість і в законодавство України принципів ґендерної рівності (А.В. Ковтун, Є.О. Довгопол, Л.С. Власюк, Г.М. Веремійчук).
34. Відбулася робоча нарада проректора О.А. Жученка та представників ДМС з питань проведення атестації кафедр на спроможність надавати освітні послуги іноземним громадянам, право вести набір іноземних громадян і працювати на міжнародних ринках освітніх послуг (С.І.Сидоренко, О.А.Жученко).
35. Спільно з Б.І. Дудою завершено підготовку матеріалів до листа ректорові Познанської політехніки професору Т. Ясіновському з пропозиціями щодо співпраці з університетами Польщі в галузі штучного інтелекту та цифрової безпеки (С.І.Сидоренко, Б.І.Дуда).
36. Триває робота з організації діяльності ЦМО на новому етапі. Передбачається включення ЦМО до загальної інформаційної системи КПІ з урахуванням специфіки його роботи з іноземними громадянами, посилення ролі факультетів, інститутів, кафедр в організації набору на навчання, виведення освітніх програм кафедр в конкурентне середовище на міжнародні ринки освітніх послуг (С.І.Сидоренко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, С.С.Маулік).
37. На запрошення програми UNAI (UN Academic Impact Initiative) – ініціативи Генсека ООН Пан Гі Муна, яка полягає в посиленні ролі університетів світу в формуванні політики сталого розвитку в своїх країнах, продовжується підготовка матеріалів про результати роботи комплексної програми КПІ «Сталий розвиток» до репозиторію ООН «Набір інструментів ЦСР» (К.В.Єфремов, А.П.Шишолін).
38. За конкурсами програми «Горизонт Європа» подано ще 2 проєктні заявки від НН ІЕЕ і НН ІАТЕ. Окрім цього, спільно з підрозділами готується 5 проєктних заявок за програмою «Горизонт Європа», 2 проєктні заявки за програмою «ERASMUS+», 1 проєктна заявка за програмою Шведського Інституту (С.М.Шукаєв).
38. Спільно з проректором В.А. Пасічником ДМС розпочав проведення зустрічей з методики написання проєктних заявок в 2023 році і обговорення тем проєктних пропозицій, що готуються від КПІ. Результатом кожної такої зустрічі має стати 500-знакове оголошення від кожної наукової школи для розміщення на порталі «Funding and Tenders Portal» (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко, С.М.Шукаєв).
39. В Інституті післядипломної освіти завершується розпочатий ДМС з 28.11.2022 р. курс підвищення кваліфікації «Міжнародні проєкти: написання, подання, виконання». Кількість слухачів – 25 осіб (С.І.Сидоренко, І.Г.Малюкова).
40. Інспектори ДСНС у супроводі представників штабу цивільного захисту університету обстежили укриття в Центрі культури і мистецтв. На поточному тижні планується підписати акт про його атестацію після проведення певних ремонтних робіт. Також проведено огляд низки приміщень в начальних корпусах і гуртожитках на предмет організації там додаткових Пунктів незламності (В.А.Кондратюк, Ю.В.Нестеренко).
41. Пожежна безпека. На минулому тижні університет відвідав інспектор районного управління ДСНС. З ним відпрацьовано та погоджено плани заходів за цим напрямом на квартал, півріччя та на рік. Робота розпочнеться з перевірки пожежних гідрантів у студмістечку та території кампусу (В.А.Кондратюк).
42. Постачання енергоносіїв. По тепло- і водопостачанню збоїв не було. Електропостачання минулого тижня здійснювалося за графіком стабілізаційних відключень, окрім неділі, коли було застосовано аварійні відключення. На поточному тижні електропостачання здійснюватиметься за новим графіком (В.А.Кондратюк).
43. Наприкінці минулого року університет отримав комплектуючі для виконання ремонту інженерних мереж у корпусі №9. На цьому тижні працівники господарських служб розпочнуть цю роботу. Також проводяться капітальні ремонті роботи на цокольному поверсі НН ММІ паралельно з укріпленням і підготовкою до проведення навесні робіт на приямках по периметру корпусу №1 (В.А.Кондратюк).
44. Завершено капітальний ремонт малого басейну в Центрі фізичної культури і спорту «Політехнік». Басейн почав працювати, є вже перші відвідувачі (В.А.Кондратюк).
45. Завершено формування річного плану проведення ремонтних робіт об'єктів господарського призначення університету. На поточному тижні його планується погодити з ДЕФ і затвердити. Також завершено складання річного плану закупівель (В.А.Кондратюк).
46. Проведено інструктажі з охорони праці для працівників відділів головного енергетика і головного механіка, які працюють з електроінструментом і в умовах підвищеної небезпеки (В.А.Кондратюк).
47. Підготовлено план співпраці ЦСХ з ІСЗЗІ щодо забезпечення харчування курсантів у поточному році (В.А.Кондратюк).
48. Перепускну систему і систему відеонагляду почали обслуговувати працівники відповідного відділу департаменту безпеки. Відтепер необхідні налагоджувальні та ремонтні роботи працівники відділу виконуватимуть власноруч, що дозволить університету заощадити приблизно 300 тис. гривень (В.А.Кондратюк).
49. У зв'язку з тривалими відключеннями світла в університеті в темні години доби посилено заходи безпеки і збільшено кількість патрулів. Крім того, університет отримав власну радіочастоту для забезпечення радіозв'язку працівники департаменту безпеки і патрульні представники поліції (В.А.Кондратюк).
50. До Фонду допомоги ЗСУ університету щомісяця надходить приблизно 200 тисяч гривень. Кошти витрачаються на закупівлю необхідного обладнання для частин і підрозділів, у яких служать працівники та студенти КПІ. Вже закуплено три БПЛА вартістю 118 тисяч гривень кожний, тепловізор тощо. Нині накопичуються кошти для придбання тепловізійного прицілу. Станом на тепер залишок коштів складає приблизно 40 тис. гривень. Обладнання закуповується за заявками військовослужбовців-політехніків для його адресного вручення. Заявки надходять до профкому університету. Методику закупівлі, постановки на баланс і передачі обладнання адресатам розроблено і погоджено з військовими частинами. Слід докласти зусиль для розширення бази надходжень через залучення працівників університету до участі в забезпеченні Фонду, і підготувати та поширити інформацію про його роботу (В.А.Кондратюк, Л.Г.Субботіна).
51. Університет отримав затверджені ліміти фінансування на 2023 рік. За програмою 1160 одержано фінансування на січень у повному обсязі з урахуванням визначених на рік скорочень. Виплачується аванс.
З минулого року перейшла певна кредиторська заборгованість. Проплат за нею ще не було, хоча усі кошториси скеровано до Держказначейства. Тож після отримання ним затверджених лімітів виплати цієї заборгованості мають розпочатися.
Готуються звітні матеріали за рік.
Минулого тижня відбулося засідання Бюджетної комісії. Вона ухвалила низку рішень, які допоможуть заощадити фонд заробітної плати, зокрема за програмою 1160. Рішення буде доведено до підрозділів. Також про них, зокрема й про заходи щодо скорочення фонду зарплати, буде повідомлено на засіданні Вченої ради університету 23 січня (Л.Г.Субботіна).
52. Через аварію на магістралі КП «Київтеплоенерго» частина гуртожитків залишалася на пів дня без теплопостачання. Але аварію було швидко усунуто. Постачання електроенергії здійснюється за графіком ВАТ «Київенерго».
Пункти незламності Студмістечка працюють за затвердженим графіком.
Ремонтні роботи служба експлуатації гуртожитків проводить у приміщеннях гуртожитків №№ 3, 4, 13 і 20.
Фахівці з виховної роботи проводять моніторинг психологічного стану студентів і в разі потреби направляють їх на індивідуальні консультації до психолога Студмістечка (О.А. Іщенко).
53. Науково-технічна бібліотека працює у штатному режимі. Необхідні послуги надаються, консультації за усіма напрямами проводяться.
На минулому тижні активно проводилася перевірка на текстові збіги підручників і навчальних посібників.
Науково-практичну конференцію КПІ «Дискурс професійної і творчої комунікації» відкрито в проєкті «Наукові конференції України», а конференцію «B2B маркетинг» - у проєкті «Наукова періодика України».
На постійній основі в Бібліотеці проводиться плетіння сіток для ЗСУ.
Пункт незламності облаштовано в Тренінговому центрі НТБ на першому поверсі. Але в цьому приміщенні в лютому розпочнуться іспити на визначення рівня володіння державною мовою, тому Пункт незламності буде переведено до Залу періодики на 4 поверсі (О.М.Бруй).
54. Відбулося засідання профкому співробітників. Обговорено питання скорочення штатів в університеті. Прийнято рішення про те, що профактив має брати участь у процесі прийняття відповідних рішень для забезпечення урахування при цьому усіх факторів, а також відстежувати, як це відбуватиметься у підрозділах (М.О.Безуглий).
55. Активісти Студради університету проводять консультування студентів з питань складання сесії та розв'язання проблем, які можуть при цьому виникати, зокрема пояснюють питання щодо перенесення і повторного вивчення дисциплін у наступному семестрі, перескладання іспитів тощо.
Студрада минулого тижня також займалася організацією доставки адресатам придбаних коштом студентських донатів тепловізора, прилада нічного бачення та пауербанків для студентів КПІ, які нині служать у ЗСУ.
Відновили діяльність розмовні клуби англійської та німецької мов і тренінги за різними напрямами (Є.Малкіна).
56. Члени Студради Студмістечка консультують студентів з питань переселення, поселення та виселення з гуртожитків.
Минулої п'ятниці було організовано донацію крові, участь у ній взяли 8 політехніків.
Спільно з мережею «Розетка» та волонтерськими організаціями відправлено на переробку акумулятори для виготовлення комплектуючих до спецтехніки для українського війська (В.Галятін).
57. Парафін для виготовлення окопних свічок закінчується, але очікується надходження нової його партії з Польщі. Активісти студентського профкому та студенти також активно працюють і в інших волонтерських проєктах (І.Степанюк).