Маневровий танк-паровоз типу 0-3-0 створений для переміщення вантажів на обмежених територіях, де є необхідність частих зупинок та руху по кривих з малим радіусом. Особливість машини - розміщення запасів води та палива безпосередньо на паровозі в резервуарах танках (звідси назва танк-паровоз), що зменшило її габарити. Випускався в СРСР у 1935-1957 роках.

Паровози цієї серії працювали практично в усьому СРСР на родовищах, комбінатах, залізничних станціях, вони могли працювати на вугіллі, нафті, торфі, дровах. Це були найбільш досконалі, прості в обслуговуванні машини, надійні та працездатні.

Танк-паровоз 9П № 17485 виготовлений Муромським паровозобудівним заводом ім. Дзержинського у 1954 році. Використовувався для маневрових робіт на Дарницькій ТЕЦ-4 «Київенерго» у 1954-1965 роках. Київській ТЕЦ-3 «Київенерго» у 1965-1974 роках.

Технічні дані:
Зчіпна вага, кг - 45500-54000
Мінімальна крива повороту радіусом, м - 40
Потужність, к.с. - 320
Максимальна швидкість, км/год- 35

У 1898-1930 роках в КПІ на факультеті інженерів шляхів сполучення навчали інженерів-залізничників. У 1930 році на базі факультету був створений Дніпропетровський Інститут інженерів залізничного транспорту.

Маневровий танк-паровоз відремонтований та переданий до Державного політехнічного музею при НТУУ «КПІ» у 2001 році. Розміщено на території, що прилягає до 6 корпусу КПІ.

На пам'ятній дошці накреслено: "Національному технічному університету України "Київський політехнічний інститут" від громади Києва".

Відпрацював на ТЕЦ-3 Київенерго з 1954 до 1974 р.
СССР МТиТМ Ордена Трудового Красного Знамени завод им.Дзержинского № 1954г., г.Муром

Котвицький-Миронець Р.О. ЗФКотвицький-Миронець Р.О. ЗФ