Інформація про чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету

11 квітня під головуванням ректора М.З.Згуровського відбулося чергове засідання ректорату - оперативного штабу реагування та забезпечення життєдіяльності університету. На ньому було розглянуто низку питань поліпшення організації освітнього процесу в умовах режиму воєнного стану, а також забезпечення життєдіяльності університету та його безпеки.

Виступили М.З.Згуровський, Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, В.А.Пасічник, М.Ю.Ільченко, С.І.Сидоренко, В.А.Кондратюк, О.А.Іщенко, Л.Г.Субботіна, І.Степанюк.

Основні питання, які розглянуто на засіданні, та рішення, що було ухвалено.

1. КПІ повертається до роботи за усіма напрямами своєї діяльності – освітньої, наукової, міжнародної тощо. Поновлено освітній процес. До роботи приступили практично всі викладачі всіх факультетів та інститутів. Навчання проводиться в усіх академічних групах. За результатами першого тижня навчання і перевірки власних можливостей навчатися в дистанційному режимі, студенти завершують індивідуальну реєстрацію за формами навчання – синхронною, асинхронною, за індивідуальним графіком, а також хто планує оформити академічну відпустку. Поки що надали інформацію щодо цього 5 факультетів. Отож орієнтовано реєстрація ще триватиме до 15 квітня. Здебільшого студенти обирають синхронну форму. Станом на тепер з 19 тисяч студентів на зв'язок не вийшли 362. Академічну відпустку запланували 57 осіб, індивідуальний графік – 161. Робота щодо визначення кількості студентів, які повернулися до навчання і за якої формою, триватиме. Здійснюється моніторинг забезпечення якості освітнього процесу. Триває робота з 610-ма заявами щодо організації форм академічної мобільності для студентів і викладачів, які перебувають за кордоном  (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Н.В.Семінська, декани факультетів і директори інститутів).

2. Питання вибору форми атестації студентів-випускників бакалаврату було розглянуто на засідання Методичної ради університету 7 квітня. За поданням керівників навчальних підрозділів встановлено, що зі 123 ОПП, за якими планується випуск, за 67 студенти виявили бажання змінити виконання кваліфікаційної роботи на атестаційний іспит. Більше 30% факультетів/інститутів обрали після консультацій зі студентами підготовку кваліфікаційних бакалаврських робіт. На тих факультетах, де думки студентів  щодо цього розділилися, для спеціальностей, які мають сертифікат акредитації по спеціальності, вони  зможуть самостійно обирати між кваліфікаційною роботою або атестаційним екзаменом (у межах освітньої програми). Реалізація такої можливості напрацьовується по 121-й спеціальності на ФІОТ. Окрім того на засіданні Методради схвалено рішення щодо спрощення процедури й термінів обрання студентами вибіркових дисциплін на 2022/2023 н. р. Спрощено і процедуру перенесення вивчення певних курсів на наступний семестр. Також на період дії правового режиму воєнного стану спрощено й процедуру визнання результатів неформальної/інформальної освіти – рішення щодо цього тепер прийматиметься на рівні викладачів (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко).

3. Триває акредитація освітніх програм. Також продовжується розгляд і акредитація сертифікаційних програм. Минулого тижня в НАЗЯВО на засіданні галузевих експертних рад ухвалені рішення щодо позитивної оцінки 4 освітніх програм КПІ, які передаються на затвердження колегії Національного агентства. Це програми з автоматизації, хімічних технологій (її пропонується акредитувати як зразкову), медичної інженерії та історії. Їх  буде акредитовано на 5 років, а не на рік. Триває підготовка до акредитації в НАЗЯВО  програм рівня PhD, які акредитуватимуться на рік для того, щоб надати змогу захищатися здобувача освіти 3 рівня (Ю.І.Якименко, О.А.Жученко).

4.  На черговій нараді МОН розглянуто питання підготовки до вступної кампанії в умовах правового режиму воєнного часу. Проєкт порядку прийому буде внесено на обговорення орієнтовно 15 квітня. Наказ МОН щодо переходу на новий порядок вступу до вишів набере чинності  з 1 травня після юстування. Сам порядок прийому вводитиметься в дію з орієнтовно з 16 травня. Головними при прийомі будуть або результати міждисциплінарного тесту, або результати ЗНО за останні три роки – на вибір абітурієнта. Кінцевий термін реєстрації на міждисциплінарний тест був продовжений з 9 квітня до   19 квітня. Програми цього тесту охоплюють три дисципліни – українську мову, математику, історію України. Також вперше запроваджується як обов'язковий документ вступу  мотиваційний лист. Для тих, хто вступає на контрактну форму навчання, цей лист та атестат є достатніми документи для прийняття рішення про зарахування. Університет працює над формуванням планів набору.  Пропозиції КПІ щодо державного замовлення нині переглядаються, виходячи з необхідності підготовки тих, фахівців, яких потребує держава в сьогоднішній ситуації (Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко, Приймальна комісія).

5. Тривають заняття з абітурієнтами на курсах доуніверситетської підготовки. До навчання приступили майже 99% школярів, які зареєструвалися. У зв'язку з внесенням до обов'язкового міждисциплінарного тесту питань з історії України ІМЯО в межах доуніверситетської підготовки розпочало роботу з безкоштовної підготовки абітурієнтів КПІ за цим напрямом (М.М.Перестюк).

6. До навчання приступило 76,2% іноземних студентів (372 з 488) бакалаврату та 80% (48 з 60) студентів магістратури.115 іноземців (21%) до навчання не приступило. Очікується надходження від плати за навчання  у весняному семестрі від 43,5% (239) студентів бакалаврату і магістратури; 34% (34) від слухачів ПВІ; 67,4% (29) від аспірантів (С.І.Сидоренко, ЦМО).

7. Покращено результати КПІ в предметному рейтингу QS:

– «Комп'ютерні науки» 401-450 (піднялися на 100 місць в порівнянні із 2021 роком);

– «Electrical Engineering & Electronic» 401-450 (піднялися на 50 місць в порівнянні із 2020 роком);

– «Інженерія і Технології» 401-450 (у 2020 і 2021 роках не сертифіковані);

– «Механічна інженерія і Аеронавтика» 501-520 (на 50 місць погіршили позиції в порівнянні із 2020 роком) (С.І.Сидоренко, керівники факультетів/інститутів).

8. На нараді в МОН було порушено питання щодо скорочення терміну підготовки бакалаврів до 3 років. Для КПІ з його наукоємним навчальним процесом такий термін є недостатнім, тож університет має донести і відстояти свою позицію щодо можливого скорочення на всіх рівнях (М.З.Згуровський, Ю.І.Якименко, А.А.Мельниченко).

9. Здійснюється робота з підготовки до нового навчального року. Підрозділи розміщують свою інформацію щодо формування навчальних планів у системі MyKPI. Удосконалюється робота і функціонал системи «Електронний кампус» (А.А.Мельниченко).

10. Наказом по університету скасовано проведення предметних олімпіад.  Розпочалося проведення Днів відкритих дверей на факультетах/інститутах. З 11 квітня розпочинається онлайн-спілкування студентів з абітурієнтами.  (Н.В.Семінська). 

11. Здійснюється обробка і перевірка даних в базі ЄДБО щодо студентів, які завершують навчання в магістратурі за освітньо-науковими програмами, для забезпечення своєчасного оформлення їхніх дипломів (Н.В.Семінська).

12. Студенти ІТС продовжили обладнання укриттів студмістечка Інтернетом: він є вже в 5 гуртожитках, робота триває. Також триває робота гуманітарного штабу: одержали  і передали тим, хто цього потребує, гуманітарну допомогу від компанії «Галичина» (молочні продукти) та інше. Надали притулок у студмістечку студентам та їхнім батькам з Донецької області (Н.В.Семінська).

13. У зв'язку з поверненням міста та університету до повноцінної роботи і необхідності оперативного вирішення питань  стратегічного та оперативного характеру, виконання організаційно-координаційних функцій щодо забезпечення цієї роботи та організації зустрічей з представниками зовнішніх організацій з питань навчальної роботи покладено на О.А.Жученко, а з питань наукової роботи – на Ю.М.Сидоренка.

14. Активізовано міжнародну проєктно-грантову діяльність за участі навчально-педагогічних працівників, які тимчасово перебувають за кордоном. 70 НПП направлено індивідуальні рекомендації  та  оновлену спільно з ДМС англомовну презентацію КПІ (В.А.Пасічник).

15. Організовано роботу з підготовки та направлення до закордонних університетів звернень з проханням про підтримку КПІ шляхом залучення його співробітників і студентів як партнерів у міжнародних проєктах, надання фінансової підтримки, передачі наукового обладнання тощо (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

16. Триває друга хвиля роботи з перевірки за формальними ознаками і оформлення матеріалів щодо наукових шкіл КПІ. Перевірено і підготовлено  матеріали  32-х наукових шкіл, які подавались на підтвердження статусу «Наукова школа КПІ імені Ігоря Сікорського». Всі матеріали передано до Комісії з наукової та інноваційної діяльності для оцінки експертами (В.А.Пасічник).

17. Подано 1 заявку на винахід (ІХФ) та 2 заявки на корисні моделі (ВПІ, ПБФ). Отримано 5 свідоцтв про реєстрацію авторського права (НН ММІ) (В.А.Пасічник) .

18. Комісія Вченої ради з науки відпрацьовує остаточні редакційні тексти по кожній з затверджених на Вченій раді 70 наукових шкіл. Станом на 11 квітня опрацьовано 17 наукових шкіл (О.В.Лінючова).

19. Поновлено роботу ювілейної комісії з підготовки до 125 річчя КПІ.  Здійснюється робота за такими основними напрямами: 1) забезпечення виконання програми стратегічного перспективного розвитку КПІ в частині вдосконалення якості підготовки фахівців відповідно до потреб сучасного ринку праці та суспільства. Пропонується акцентувати увагу на цільовій підготовці фахівців під сучасні потреби з урахуванням вимог сфери національної безпеки та оборони України;  2) реалізація трирічної програми оновлення лабораторної бази та інформатизації університету (упродовж першого року на ці цілі використано майже 8 млн. грн. за рахунок  університетського Фонду розвитку); 3) оптимізація завдань щодо  енергозбереження, благоустрою території університету. 4) пошуки джерел фінансування за рахунок виведення на міжнародні конкурси  більш як 40 підготовлених, але не підтриманих в конкурсі НФД України проєктів;            5) підготовка участі університету в державній атестації ЗВО як наукових установ з метою виведення КПІ з групи «Б»  до групи «А»;  6)  організація спільних дій ДМС та НДЧ за напрямом міжнародної діяльності тощо (М.Ю.Ільченко, В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко).

20. Активізовано роботу щодо залучення керівників провідних наукових шкіл до підготовки проєктних пропозицій для подачі на конкурси європейських проєктно-грантових програм. Творчі команди з 17 факультетів/навчально-наукових інститутів розпочали підготовку проєктних пропозицій за програмами «Горизонт Європа» (25), NATO «SPS» (3), ERASMUS+ KA2 (2), а також іншими міжнародними програмами (С.І.Сидоренко, В.А.Пасічник).

21. Для підготовки пропозицій щодо реалізації спільних проєктів на конкурс Програми ЄС «Горизонт Європа» Познанській політехніці передано 11 проєктних пропозицій у сфері космічних досліджень, у т.ч. комплексний проєкт по квадрокоптерах (Ю.М.Сидоренко). Ще один проєкт у сфері біомедичної інженерії координує В.Б.Максименко (С.І.Сидоренко, В.А.Пасічник).

22. Триває робота з благоустрою території університету. Поновлено роботи з облаштування нової паркової зони за 28-м навчальним корпусом і вздовж лінії швидкісного трамваю. В основному розплановано територію і починається робота з формування алей і доріжок. Матеріали для цього є. Також розпочато роботу з виготовлення нових і ремонтування старих лавок для паркових зон. Крім того, минулого тижня затверджено проєкт створення нового невеличкого скверу біля 1-го корпусу, який з'єднуватиме парк КПІ та Площу знань. Роботи з його спорудження вже розпочато  (В.А.Кондратюк, С.Снежкін).

23. Поновлено ремонтні роботи на гуртожитку №9, розпочато роботи на Центрі фізичного виховання і спорту. Також розпочинаються роботи з ремонту електроопор в парковій зоні і вздовж паркової алеї (В.А.Кондратюк, головний механік, головний енергетик).

24. Підготовлено і подано до відповідних інстанцій документи для створення в КПІ добровільного формування територіальної громади, що дозволить надати студентам і працівникам, які ввійшли до складу територіальної оборони, офіціальний статус і належним чином оформити їхню діяльність на території університету. До пакету документів долучено протокол зборів членів цих підрозділів та їхні заяви (В.А.Кондратюк).

25. Минулого тижня розпочато проведення занять з медичної підготовки для кількох груп чергових департаменту безпеки та чергових, які працюють у студмістечку, представників територіальної оборони та студентів-волонтерів. Проведення таких занять триватиме й цього тижня. Продовжується робота з модернізації захисних споруд на території університету (В.А.Кондратюк).

26. Минулого тижня спільно з правоохоронними органами та студентами університету, зорганізованими Профкомом студентів КПІ (І.Степанюк), доставили гуманітарну допомогу мешканцям звільнених міст Гостомель, Буча та Ірпінь. Такі поїздки заплановано здійснювати й надалі (В.А.Кондратюк, І.Степанюк).

27. До університету надійшло звернення з проханням тимчасово розмістити на його території тварин, яких вивезено з Гостомеля, Бучі, Ірпеня, Ворзеля та Бородянки. Таку можливість волонтерам надано, також їм надано доступ до необхідних комунікацій. Притулок працюватиме в університеті до завершення воєнних дій (В.А.Кондратюк).

28. Проведено вже третій турнір з футболу між представниками поліції, працівниками департаменту господарського роботи та департаменту безпеки. Планується залучити до таких спортивних заходів і студентів (В.А.Кондратюк, І.Степанюк). 

29. Університет отримав фінансування на квітень за програмою 1160 (підготовка кадрів) у повному обсязі. Також у повному обсязі отримано кошти на виплату стипендій. Програму 1040  (фінансування науки) скорочено на 10%, але фінансування надходить. Збільшилося надходження до спеціального фонду: студенти розраховуються як за надання платних послуг (навчання), надходить палата й за інші послуги. Збільшилася кількість звернень щодо перенесення терміну оплати, щодо цього авторам надсилаються роз'яснення щодо процедури такого перенесення (укладання додаткової угоди), після чого їм надається відповідний дозвіл. Проплати в Державному казначействі здійснюються за захищеними статтями. Університет розрахувався за комунальні послуги. Згідно з роз'ясненнями щодо застосування норм закону про закупівлі, університет отримав  рекомендації закуповувати лише ті товари, без яких його діяльність є неможливою (наприклад, папір і картриджі для виготовлення дипломів для студентів, пісок та матеріали для ремонтів тощо). Триває робота щодо нарахування працівникам університету авансу, зарплати  та надбавок. Окрім того, обробляються понад 700 лікарняних листків за минулий період для виплати працівникам належних їм грошей. Борг по стипендії аспірантам за минулий місяць перераховано на картки  (Л.Г.Субботіна).

30. До нормального ритму роботи повертається студмістечко: на робочі місця повертаються його працівники, почалося повернення до гуртожитків студентів – впродовж минулого тижня таких було 14 осіб. Працівники  студмістечка забезпечують нормально функціонування його інженерних мереж.  Минулого тижня двічі виникали проблеми з гарячим водопостачанням через аварії на мережах КП «Київтеплоенерго» - щодо них та часу відновлення постачання гарячої води студентів було вчасно поінформовано. Мешканці гуртожитків забезпечені  усіма комунальними послугами (О. А. Іщенко).

31. Науково-технічна бібліотека повернулася до забезпечення освітнього процесу у дистанційному режимі.Активно завантажуються і використовуються матеріали з електронного архіву ELA KPI. З поточного тижня буде поновлено надання послуги «Книга поштою». Надаються послуги з віддаленого доступу до баз даних. Забезпечується присвоєння індексів УДК та інша підтримка діяльності дослідників. Триває співпраця з редакціями наукових університетських видань та їхнє консультування  (О.М.Бруй).

32. НАЗК нагадала посадовцям, що під час війни вони можуть не подавати декларації й повідомлення про суттєві зміни в майновому стані та про відкриття валютного рахунку в банку-нерезиденті. Посадові особи, які мають подавати декларації, повинні зробити це впродовж трьох місяців після завершення правового режиму воєнного стану (Я.Ю.Цимбаленко).

33. Від Варшавської політехніки профспілка працівників КПІ отримала 20 тисяч злотих для надання гуманітарної допомоги. Профспілка продовжує закупівлю і постачання необхідного обладнання та речей співробітникам і студентам, які нині несуть службу в підрозділах ЗСУ та територіальної оборони. На тижні, зо розпочався, буде проведено засідання комісії з викання Колективного договору, на якому буде ухвалене рішення щодо проведення Конференції трудового колективу або його перенесення через ситуацію, що склалася (М.О.Безуглий).

34. Студентська профспілка продовжує роботу щодо забезпечення діяльності гуманітарного штабу і активізує її в інших напрямах, зокрема, з інформування  інформування студентів з питань безпеки тощо. Також профком студентів виділяє кошти для підтримки і постачання необхідним обладнанням і речами студентів КПІ, які служать у Збройних Силах України та в підрозділах територіальної оборони. Організовано доставку гуманітарної допомоги та медикаментів жителям звільнених від окупантів Гостомеля, Бучі та Ірпеня. Планується подальша робота в цьому напряму (І.Степанюк).

Дата події