Ви є тут

Тимчасове положення про організацію освітнього процесу в НТУУ «КПІ»: 9.7. Інклюзивне навчання



Метою інклюзивного навчання в НТУУ «КПІ» є забезпечення рівного доступу до якісної освіти особам з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання на основі застосування особистісно-орієнтованих методів навчання з урахуванням їх індивідуальних особливостей.

Здобувачі освіти з особливими освітніми потребами – це особи з порушеннями психофізичного розвитку (порушення слуху, зору, мовлення, опорно-рухового апарату тощо), яким не протипоказане навчання за обраною спеціальністю (спеціалізацією) та які потребують створення спеціальних умов для навчання.

Формування умов для здобуття особою з особливими освітніми потребами якісної освіти в НТУУ «КПІ» спрямоване на:

  • поширення доступу до якісної вищої освіти з використанням сучасних інформаційних технологій;
  • реалізацію індивідуального підходу до процесу навчання відповідно до особливостей і можливостей кожного такого студента;
  • розширення ресурсних можливостей університету для підвищення якості навчання;
  • формування у студентів університету позитивного ставлення до осіб з особливими освітніми потребами.

9.7.1. Основні напрями роботи

Основними напрямами роботи в частині організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в університеті є:

  • надання інформації про університет та умови навчання;
  • забезпечення вільного доступу студентів з проблемами опорно-рухового апарату до інфраструктури університету (відповідно переобладнаних навчальних аудиторій та ін.);
  • надання додаткових технічних засобів: комп’ютерні програми для слабозорих, системи підсилення звуку для слабочуючих, спеціальні меблі для осіб з вадами опорно-рухового апарату тощо;
  • розроблення індивідуальних навчальних планів та аналіз їх виконання;
  • застосування дистанційного навчання;
  • використання освітнього контенту для розширення інформаційного, навчального простору та надання студентам додаткових методичних матеріалів;
  • запровадження постійно діючих методичних семінарів для викладачів університету з методів навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • моніторинг якості навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • формування комплексного (технічного, організаційного, педагогічного, психологічного, соціального) супроводу осіб з особливими освітніми потребами.

9.7.2. Особливості організації освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами

Прийом на навчання осіб з особливими освітніми потребами здійснюється відповідно до Правил прийому до НТУУ «КПІ».

На початку навчального року на випускових кафедрах вивчають контингент студентів з особливими освітніми потребами, які зараховані на перший курс, а також отримують інформацію з Приймальної комісії університету про наявні порушення функцій та особливі потреби в процесі навчання.

Навчання осіб з особливими освітніми потребами проводиться відповідно до навчальних планів зі спеціальності (спеціалізації) відповідного рівня вищої освіти за умови їх адаптації до наявних в НТУУ «КПІ» ресурсів та можливостей виконувати навчальний план.

В окремих випадках, з урахуванням індивідуальних характеристик студентів з особливими освітніми потребами, можливе навчання за індивідуальним планом або за індивідуальним графіком. Індивідуальний графік надається директором інституту/деканом факультету на підставі заяви студента за наявності рекомендацій медичних установ, випускової кафедри та куратора академічної групи.

Організація навчального процесу (теоретичне навчання, рубіжний та семестровий контролі, практична підготовка, випускна атестація студентів та ін.), реалізація академічних прав здобувачів вищої освіти з особливими освітніми потребами здійснюється та супроводжується відповідно до чинного законодавства, даного Положення та інших нормативних документів університету, що регламентують навчання студентів в НТУУ «КПІ».

Причіплений файлРозмір
PDF icon Інклюзивне навчання [uk | regulations-9-7.pdf (393.93 КБ)]393.93 КБ
x

Електронний кампус

Інформаційні ресурси

Викладачі КПІ

GitHub репозиторій