Нещодавно на першій сторінці “КП” було надруковано список переможців конкурсу в номінаціях “Викладач-дослідник – 2006” та “Молодий викладач-дослідник – 2006”. Сьогодні ми познайомимо читачів з одним з них – Аркадієм Маркусовичем Шахновським.
А.М.Шахновський – випускник ХТФ 2001 року; почав працювати на кафедрі кібернетики хіміко-технологічних процесів (КХТП) спочатку асистентом, а з 2003 року – старшим викладачем. Ще у студентські роки він зацікавився ресурсозбереженням, а саме економією водних ресурсів. Його магістерська й кандидатська роботи також були присвячені цій темі, яка є дуже актуальною й популярною у світі. Аркадій Маркусович зауважив, що зацікавив його цією проблемою завідувач кафедри КХТП Г.О.Статюха, який, до речі, став одним з переможців у номінації “Викладач-дослідник – 2006”. Геннадій Олексійович – дуже енергійна людина, ентузіаст своєї справи. Разом з групою студентів і викладачів, яких він зумів спрямувати й зацікавити вищезгаданим питанням, він вже понад 10 років активно досліджує “водну проблему”, разом з тим працюючи над іншими напрямами, що пов’язані із застосування математичних методів у хімічній, харчовій, нафтохімічній промисловості та ін.
У рамках кандидатської дисертації А.М.Шахновського “Аналіз та проектування технологічних схем промислового водопостачання” була, зокрема, проведена практична робота на ВАТ “Житомирхліб”. Економія свіжої води без зниження якості продукції чи порушення технології виробництва склала 10%, що є значним досягненням. Звичайно, такий результат – дало не “закручування кранів”, а математично обґрунтований перерозподіл води на підприємстві.
Дослідження Аркадія Маркусовича деякий час проходили в Польщі, в Жешувському технологічному університеті – одному з центрів хімічної інженерії Європи, куди він потрапив за програмою ЄС COMODEC у рамках договору про співробітництво між НТУУ “КПІ” та Жешувською політехнікою. А. Шахновський вважає дуже важливою для себе співпрацю з професором Яцеком Єжовським, визначним фахівцем із проектування хіміко-технологічних систем.
Що ж стосується викладацької роботи, то вона пов’язана у А.М.Шахновського з дослідницькою. Ці два напрями у його професійній діяльності абсолютно не заважають один одному. Аркадій Маркусович викладає як у першокурсників (“Комп’ютерна техніка й організація обчислювальних робіт”), так і в бакалаврів (“Основи систем автоматизованого проектування” та “Автоматизація бізнес-процесів”).
Свій успіх наш співрозмовник пов’язує з тим, що протягом навчання й роботи в КПІ та за його межами йому пощастило працювати зі справжніми професіоналами своєї справи, які навчали й спрямовували, допомагали й підтримували його, за що він їм дуже вдячний. Ми ж бажаємо пану Шахновському нових успіхів у його дослідницькій і викладацькій роботі.