Перший віце-прем’єр, міністр фінансів України М.Я.Азаров 3 вересня відвідав НТУУ “КПІ”. Він ознайомився з історією та сьогоденням КПІ, відвідав Державний політехнічний музей, де зацікавлено вислухав розповіді про історію університету.

У Науковому парку “Київська політехніка” урядовець та особи, що його супроводжували, ознайомилися з інноваційними розробками науковців КПІ та виробами (їх технічними характеристиками й експлуатаційними можливостями) підприємств-партнерів Наукового парку. Велику зацікавленість віце-прем’єра викликали моделі радіолокаційної антени, будинку майбутнього, побудованого за енергозберігаючою технологією, та газопаротурбінної установки “Водолій”. Він, зокрема, зацікавлено обговорював з їх розробниками – професорами Ф.Дубровкою, А.Праховником та В.Диким – можливості впровадження цих виробів у виробництво.

М.Я.Азаров виступив з відкритою лекцією перед студентами та викладачами Київської політехніки. У своєму виступі він докладно зупинився на важливості й невідворотності трансформування економіки України з індустріальної до економіки знань. Тому має існувати чіткий вибір пріоритетів, на впровадженні яких слід сконцентрувати фінансові, інтелектуальні та матеріальні ресурси. Існують різні моделі розвитку економіки, Україна повинна знайти свої підходи і можливості, визначати пріоритети розвитку.

Інтелектуальна складова розвитку нації є, безумовно, найважливішою. Тож внесок потужних науково-освітніх закладів у розвиток національної економіки неоціненний, зауважив віце-прем’єр.

Молоді люди, які прийшли навчатися до КПІ, зробили правильний вибір, розмірковував він. Тут склалися відомі наукові школи, навчались і працювали всесвітньо відомі вчені. Щоб стати успішними в майбутньому, молоді люди повинні поряд із засвоєнням базових знань, розвивати в собі здібності, притаманні справжнім ученим, здатність бачити нове, відкидати усталене, прагнути самостійно здобувати знання, розвивати креативне мислення.

Тому, вважає політик, найважливіше, чого мають навчати студентів у ВНЗ, – вибудовувати на основі базових знань логічний ряд. Знаходити протиріччя, системно мислити. Навіть, можливо дозволити студентам користуватися під час іспитів допоміжними матеріалами. Останнє зауваження викликало пожвавлення серед студентів та загадкові усмішки викладачів.

За словами віце-прем’єра, модель освіти, реалізована в НТУУ “КПІ”: отримання широкої фундаментальної освіти, здобуття спеціалізованих знань на старших курсах та набуття практичних навичок, зокрема, і на базі Наукового парку, сприяє підготовці фахівців, затребуваних вітчизняною економікою.

М.Я.Азаров також окреслив соціально-економічну ситуацію, яка склалася в Україні, відповів на запитання слухачів, що стосувалися системи фінансування й розвитку вищої школи, пообіцяв усіляку підтримку інноваційному розвиткові дослідницького університету, моделлю якого нині є НТУУ “КПІ”.

Підсумовуючи, гість побажав політехнікам успіхів, запевнив, що уряд покладає великі сподівання на молодь і на те, що спільними зусиллями економіка розвиватиметься успішно.

Він запевнив, що в майбутніх інноваційних планах розвитку України знайдуть відображення і проекти, представлені в Науковому парку “Київська політехніка”.

Sep 17, 2007 || Автор: Н.Вдовенко