Засідання ректорату відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М.З.Згуровського. Відкриваючи засідання, він запропонував учасникам  обговорити підсумки роботи за минулий тиждень і намітити основні плани на тиждень, що розпочався. 

Перший проректор Ю. І. Якименко

Адміністративно-управлінська  робота

Постійно забезпечується контроль за дотриманням умов карантину і здійснення протиепідемічних заходів з урахуванням включення Києва до «червоної зони». Заняття проводяться тільки в дистанційному режимі, всі працівники, яким дозволяють умови роботи, переведені на дистанційний режим роботи. На минулому тижні захворіло 10 осіб, з них 5 –  працівники університету і 5 – студенти. Одужало 5 осіб, 4 студенти і 1 працівник, 4 контактні особи – ізольовано.

Проводиться робота з формування цільових показників діяльності університету за напрямами згідно з переліком МОН.

На запит Державної служби якості освіти України з метою завантаження до ЄДЕБО формуються показники за переліком питань щодо визначення ступенів ризику в системі вищої освіти.

Відповідно до затверджених бюджетною комісією фондів економії зарплати відбулося формування преміального фонду. Відповідно до рішення Вченої ради його розподілено між підрозділами за результатами їхньої діяльності. Оцінка роботи підрозділів за перший квартал формувалася за такими показниками: проведення і контроль дистанційного навчання, своєчасне оновлення освітніх програм і навчальних планів, якість інформаційних ресурсів,  а також за експертними оцінками керівників (для завідувачів кафедр це були оцінки директорів інститутів/деканів факультетів, а для директорів інститутів/деканів факультетів – експертні оцінки проректорів університету). Серед 123 завідувачів кафедр було премійовано 91, розмір премії відповідав рівню показників. Усім керівникам підрозділів скеровано листи з інформацією щодо формування і результатів преміювання.

Комісія з  Колективного  договору  завершила прийом звітів керівників підрозділів щодо виконання розділів чинного договору. Ведеться робота з формування всіх розділів нового Колективного договору. Підготовлено пропозиції щодо внесення змін до Статуту університету, які на цьому тижні будуть виставлені для широкого обговорення.

Освітній процес

Освітній процес здійснюється виключно в дистанційному режимі, впровадження змішаного навчання відтерміновано до 12 квітня і буде гнучко регулюватися залежно від епідемічної ситуації.

Сьогодні завершується черговий календарний контроль. Проводиться аналіз його проведення і результатів. Усі контрольні заходи здійснюються в «Електронному кампусі» («ЕК»), який щоденно відвідували до 9000 студентів і 1200 викладачів. Постійно діюча система поточного контролю – це не лише необхідна складова освітнього процесу, але й важливий електронний документ, що підтверджує, у тому числі і для контролюючих органів, саму наявність і дієвість навчання в дистанційному режимі, тому порушення неприпустимі. Листи-попередження керівникам підрозділів та рішення ЕКК про відкладення конкурсних справ викладачів, які не виконують відповідних вимог, суттєво і позитивно зрушили ситуацію, яка вже значно поліпшилася.

31 березня завершується друга хвиля широкого вибору дисциплін в «ЕК». Удосконалені кабінети адміністратора кафедри і студента готові до третьої хвилі.

Департаментами науковим і якості освітнього процесу скоординовано проводиться робота з вивчення наукових шкіл кафедр і формування на їх основі відповідних освітніх програм.

Приймальна комісія

Згідно з виданим наказом підрозділи формують пропозиції з держзамовлення для професійних і наукових магістрів за всіма спеціальностями і освітніми програмами.

Складено план робіт і формується кадровий склад для проведення ЗНО з математики, яке відбудеться 28 травня.

Акредитація

Опубліковано висновки експертної групи з акредитації магістерської програми «Прикладна фізика» – без зауважень, але всі оцінки «В». Ми вказали на цю невідповідність у  листі-відповіді.

На минулому тижні ми приймали дві експертні групи, які на заключних брифінгах подякували за високий рівень організації, окремо оцінили як унікальну систему внутрішньої акредитації та «Електронний кампус».

Експертна група з ОП «Образотворче мистецтво», відмітивши високий професійний рівень НПП, творчі досягнення студентів і випускників, водночас висловила зауваження щодо певної обмеженості видів художньої творчості в ОП, а також недостатньої інформованості представлення випускних робіт в репозитарії.

Група з магістерської ОП «Промисловий маркетинг» окремо відзначила сертифікатну програму співпраці з «Українською асоціацією маркетингу», активність студентського самоврядування і «Клубу випускників», до якого входять понад 500 осіб.

Наступна експертна група з бакалаврської ОП «Промисловий маркетинг» працюватиме з 12 квітня. У цьому навчальному році це буде остання експертна група з магістерських і бакалаврських програм. Після цього на черзі PhD-програми. Їх попередньо було заплановано 25, але ми поки що підтверджуємо 20. Проводиться системна робота з їхньої підготовки. На минулому тижні ДЯОП провів чергові 3 наради з гарантами ОП.

М.З. Згуровський

Вичерпна інформація, і ми маємо дотримуватися цих планів у нашій роботі. Ми мусимо бути дуже обережними і працювати в цій дуже не простій ситуації на випередження. Бажаю всій вашій команді ефективно працювати за цим планом і перед прийняттям рішень аналізувати ситуацію, яка доволі швидко змінюється.

 Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Проведено обробку результатів першої хвилі вибору студентами вибіркових дисциплін, і з 26 по 31 березня розпочато 2-гу хвилю. Дисципліни, які по факультетах не були обрані, або ж по яких не було сформовано достатньої кількості студентів для груп, анульовано. Після другого етапу буде проведено узагальнення, і тими студентами, які не скористалися можливостями вибору ні під час першої, ні другої хвилі, будуть доукомплектуватися групи на розсуд кафедри.

Кількість обраних дисциплін, що визначені як такі, що відбулися,  – 42275. Кількість обраних дисциплін, що визначені як такі, що не відбулися, – 3782.

З позитивної точки зору слід відзначити ІПСА і безпосередньо Ігоря Яковича Спекторського. Це єдиний факультет і єдиний відповідальний, який повністю і без помилок пройшов питання формування ВПЦ. Водночас, є декілька факультетів, через які університету довелося очікувати. Це ФБМІ, ММІ, ТЕФ – їхня затримка тримала весь університет. Хотілося б звернутись до Вченої ради з пропозицією, щоб ті факультети і тих відповідальних, які гарно працювали за новою системою, нагородити грамотами.

Продовжується співпраця з ТОВ «ІНВО ДІДЖИТАЛ». На наступному тижні заплановано отримати доступ до тестової версії декількох модулів.  

Проведено роботу та надано інформацію по усередненій оцінці НПП кафедри («Викладач очима студентів») для ДЯОП.

Підготовлено узагальнену інформацію щодо перевірки відповідності наукової складової ОП (тем дисертацій) науковим школам, напрямам наукової діяльності кафедр та наукових керівників аспірантів-випускників 2021 року.

Спостерігається суттєве збільшення кількості тих осіб, які ще за старими правилами виходять на захист на кандидатів наук.

Протягом 2021 року оголошено до захисту ще 18 випускників аспірантури 2020 року. Достроковий захист: 1 аспірант 2017 року зарахування (ФММ, науковий керівник – проф. В.О.Капустян).

Підготовлено проєкт розпорядження (інформаційного листа) щодо подання науковими керівниками аспірантів, яким надані академічні відпустки, докладних звітів про виконану ними роботу з аспірантами по навчальних роках (по семестрах).

Триває активна співпраця зі структурними підрозділами щодо вчасної підготовки (оформлення) вступних програм  та розміщення  їх на сайтах підрозділів. Одночасно здійснюється контроль створення вступних білетів відповідно до єдиних програм.

22 березня гарантам ОНП доктор філософії надіслано таблицю-шаблон про перелік вибіркових дисциплін аспірантів для подальшого внесення до «Електронного кампусу».

Завершено розробку графіку навчального процесу на 2021/2022 н.р.

Завершено розробку розкладу сесії для бакалаврів 4-го курсу для денної та заочної форм навчання за всіма спеціальностями.

Вирішено питання, які виникають у процесі організації практики бакалаврів в умовах карантину (на постійній основі). Проводилися консультації викладачів університету щодо особливостей документального оформлення практики бакалаврів за дистанційною формою.

Продовжено формування бази компетентностей та програмних результатів навчання за ОНП PhD з метою визначення уніфікованих ПРН, які формуватимуть загально-університетські дисципліни з філософії, англійської мови та педагогічної практики для їх зазначення у відповідних силабусах.

Продовжувалось вирішення питання оновлення ОП та робочих навчальних планів. Цей показник також враховувався при визначенні критеріїв преміювання деканів і завідувачів кафедр. Ще один із показників – розміщення інформації на платформі «Сікорський». Наступною хвилею буде проведення моніторингу щодо виконання цієї роботи – стосовно  наповненості інформаційних ресурсів.

Вивантажено усі файли ОП з сайту osvita.kpi.ua, перейменовано й структуровано їх за окремими освітніми програмами, сформовано відповідну базу цих файлів.

Здійснювалося технічне супроводження календарного контролю. В «ЕК» суттєвий сплеск відвідуваності, тому що це пов’язано з календарним контролем і викладачі та студенти заходять частіше.  

Брали участь у зустрічах з експертними групами НАЗЯВО з акредитації магістерських ОПП «Образотворче мистецтво» та «Промисловий маркетинг». Зауваження експертної групи щодо ОП «Образотворче мистецтво» стосувалося репозитарію. Воно не пов’язано з тим, що ми не викладаємо інформацію через репозитарій.  Експерти чомусь вирішили, що університет повинен викладати ще й відгуки наукових керівників і рецензентів магістерських ОП. Така процедура ніде не передбачена, окрім захисту кандидатських дисертацій. Для магістерських дисертацій це особливо не вимагалося, хоча ми можемо розглядати і такий варіант.

Департамент продовжує консультування кафедр і гарантів ОП, які виходять на акредитацію.

Здійснювалася технічна підтримка проведення календарного контролю в «ЕК».

В «ЕК» вдосконалено кабінети для адміністратора кафедри (розроблено функціонал для 3-го етапу вибору) та кабінет студента (розроблено функціонал для 3-го етапу вибору).

Питанням супроводження сайтів розпочнеться наступна хвиля детального моніторингу для потреб сертифікації наших інформаційних ресурсів та більш детальний їх перегляд на основі моніторингу, який надається ІМЯО.

М.З. Згуровський

Анатолію Анатолійовичу, ви проводите моніторинг сайтів, виходячи з потреби їх сертифікації. А як щодо потреб прийому в цьому році? У нас не існує іншого каналу взаємодії з молоддю, ніж інформаційний простір. Тому на сайтах має бути дуже приваблива і вичерпна інформація про спеціальність, перспективи, про майбутнє. Такі критеріальні вимоги  ви,  аналізуючи сайти, висуваєте перед підрозділами?

А.А. Мельниченко

Так, висуваємо і ті питання, які виникали декілька тижнів тому. Ми ще раз пройшлися по сайтах і відпрацьовуємо питання їх поліпшення з підрозділами. Справді, по прийому у нас один з критеріїв – це оновлення і реальна інформація, яка відповідає наявним ОП і тим правилам прийому, які були затверджені. Була ситуація, що на декількох факультетах перелік дисциплін ЗНО був застарілий. Це виправлялося.

М.З. Згуровський

Ви це правильно говорите, але виходячи з формальних вимог. Проте мова йде про молодь. Молодь повинна отримати інформацію у доступній формі – про привабливість спеціальності, про перспективи, про успіхи окремих випускників. Має бути профорієнтаційна складова, яка б спонукала молодь приходити до нас. Багато формальних речей можна розповідати, але це потрібно для держслужбовців, НАЗЯВО, професіоналів. Для молоді немає іншого шляху профорієнтаційної роботи, як робота в інформаційному просторі.

А.А. Мельниченко

Ми посилимо цю роботу разом з ІМЯО, щоб ця складова більш детально моніторилася.

М.З. Згуровський

Я прошу звернути вашу увагу, щоб на сайтах і на інших інформаційних ресурсах підрозділів була не лише формальна, малозрозуміла майбутнім абітурієнтам інформація. Їм потрібно отримати інформацію простою мовою про перспективу того чи іншого вибору, який вони можуть зробити.

А.А. Мельниченко

Обов’язково будемо посилювати цю роботу.

М.З. Згуровський

Результати цьогорічної вступної кампанії покажуть її ефективність по кожній спеціальності.  Наскільки  ефективно ми в інформаційному просторі спрацюємо, таким і буде результат, у тому числі й по прийому. Я хочу, щоб і ви це чітко розуміли, й усі декани та завідувачі кафедр. Потрібно, щоб ви, проводячи моніторинг інформаційних ресурсів, обговорювали ці критерії з усіма завідувачами, деканами і контролювали процес.

Начальник відділу ДНВР Н.М. Пожарська

Навчальна робота

Сьогодні завершується перший календарний контроль.  Готуємо його детальний аналіз.

Проведено нараду із заступниками деканів з навчально-виховної роботи, на якій обговорено питання семестрового контролю 3-го (прискореники) та 4-го курсів і особливостей проведення першого  календарного контролю 1-3 курсів.

Спільно з ДООП та КБ ІС проводилася робота щодо обрання вибіркових дисциплін студентами, а саме узгодження питання початку та завершення другої хвилі (25.03 - 31.03), проводилося роз’яснення серед студентів.

Узяли участь у робочих зустрічах з питань акредитації ОП (ВПІ, ФММ).

Дипломи

Завершено роботу над оновленням оформлення документів про вищу освіту та академічних довідок.

Для зручності формування додатків до дипломів з урахуванням нових форм змінено наявне програмне забезпечення. Нині відбувається його доопрацювання та тестування.

Мобільність

Направлено заявку на участь у Канадсько-Українському освітньому семінарі (Canada-Ukraine Online Education Workshop), який Посольство Канади в Україні організовує 8 квітня 2021 року.

Отримано пропозицію від GSI Helmholtz Сenter Germany щодо стажування студентів, аспірантів та викладачів за програмою «Еразмус». Направлено лист щодо подальшої співпраці.

Проведено зустріч з представниками Університету Леонардо да Вінчі (Франція) щодо організації платних семестрових стажувань для французьких студентів у КПІ та організації програм подвійного диплома (ІТС, ТЕФ, ФПМ).

Стипендія

Спільно з ДЕФ здійснено виплату академічної та соціальної стипендій.

Організаційна робота

17 березня здійснено координацію проведення відкритої університетської студентської олімпіади з хімії (зареєструвалося 98 студентів, взяли участь 53). Підготовлено дипломи переможцям та подяки.

Усього протягом квітня заплановано проведення 8 онлайн-олімпіад.

Профорієнтація

Відбулася Інженерна школа «KPISchool». Усього було зареєстровано 111 гостей, утім, вебінари відвідали 155 слухачів. Усім учасникам заходу підготовлено сертифікати.

Представлено КПІ ім. Ігоря Сікорського на Рівненському обласному онлайн-семінарі для вчителів біології, екології, хімії та керівників гуртків у рамках Всеукраїнського фестивалю «STEM-весна 2021».

Спільно з Приймальною комісією розпочали узгодження наказів та підготовку до проведення Всеукраїнських олімпіад з математики, фізики для випускників шкіл України. Їх  проведення заплановано на такі числа: математика 1-й етап (дистанційний) – 18 квітня, 2-й етап – 22 травня; фізика 1-й етап (дистанційний) – 11 квітня, 2-й етап – 17 травня.

Працевлаштування

За підтримки Європейської асоціації програмної інженерії проведено відкриту віртуальну екскурсію IT- компанією «Kozak Group» м. Києва та м. Запоріжжя.

Спільно з Міністерством цифрової трансформації України та компанією  «Huawei» у межах  Європейського тижня цифрової грамотності ALL DIGITAL Week, організовано та проведено панельну дискусію «Жінки в науці та технологіях».

Завершено прийом заявок для участі в Ярмарку вакансій. У заході візьмуть участь 36 компаній.

Здійснено супровід та підписання 4 договорів по співпрацю.

М.З. Згуровський

Бажано, щоб ваш департамент разом з А.А. Мельниченком і М.М. Перестюк також займався профорієнтаційною роботою. Частину ваших заходів спрямовано саме на профорієнтацію. Ви мали б між собою це узгодити. Це повинно також відображатися в інформаційному просторі. Прошу вас, Юрію Івановичу, обговорити з окремими представниками окремих напрямів, як це краще узгодити.

Мене дуже хвилює прийом цього року. Я відчуваю, що ми можемо мати недобір за певними групами інженерних освітніх програм через недоопрацювання, через інерційність мислення і думку, що, мовляв, якщо до нас завжди приходили абітурієнти, то прийдуть і тепер. А чому вони до нас прийдуть? Вони підуть туди, куди їх гарно запросять. Є університети, у яких профорієнтаційна робота налагоджена дуже добре.

Ю.І. Якименко

Зміст сайтів для абітурієнтів з точки зору насиченості та інформативності ми на цьому тижні перевіримо.

М.З. Згуровський

Як проводить пошук пересічна родина абітурієнта? Вона в Інтернеті набирає «КПІ» і потрапляє на наш головний сайт. Далі дивиться, які є факультети, кафедри, виходить на якийсь факультет і читає, що там написано. Після цього люди або залишають наш сайт і не будуть більше його відвідувати, або шукатимуть щось цікаве на інших ресурсах цього підрозділу - соціальних мережах та інше. Головний канал входу в КПІ для пересічної родини, яка шукає місце майбутнього навчання для дитини, – це головний сайт. Усе це пов’язано. Якщо є окремо інформація на ресурсах ІМЯО, це не означає, що більшість відвідувачів одразу на них натраплять. Значна кількість відвідувачів до нас приходить через головний сайт, і на це слід зважати.  

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Гарні новини

25 березня Наукова рада НФДУ затвердила обсяги фінансування проєктів на 2021 рік у рамках конкурсів «Наука для безпеки людини та суспільства» та «Підтримка досліджень провідних та молодих учених». Науковим керівникам проєктів надіслано договірну документацію для заповнення та подання на погодження до Фонду.

МОН України 25 березня видав наказ №372 «Про результати державної атестації закладів вищої освіти в частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності» КПІ ім. Ігоря Сікорського атестований за всіма 4-ма напрямами, які подавалися, та в цілому. НДЧ готує комплект документів для внесення КПІ до Реєстру наукових установ і отримання відповідного сертифікату, що дасть нам можливість не сплачувати ПДВ при ввезенні обладнання із-за кордону.

На виконання доручень ректора

Робота ради Космічної програми КПІ (у взаємодії з М.Ю. Ільченком та Ю.М. Сидоренком):

- По проєкту PolyITAN-30. Двічі, 22 і 25 березня, проводили засідання ради КП з питання уточнення параметрів виконання проєкту. Відбувся тендер на маховики. Очікується рішення тендерного комітету.

- По проєкту PolyITAN-12U. З'ясовано ціни на маховики та датчик сонця. Подано запит на ціни на сонячні панелі. На постійній основі проводяться щотижневі робочі наради.

Завершено навчання однієї групи та розпочато навчання другої групи за новою програмою підвищення кваліфікації «Інтелектуальна власність: створення, використання, захист». Загальна кількість викладачів, які пройдуть навчання, приблизно 50. Вони відбиралися цілеспрямовано з найбільш активних наукових груп.

З проректором В.А. Кондратюком з виходом на об'єкт обговорено першочергові завдання з підготовки інфраструктури 6-го корпусу до Фестивалю «Sikorsky Challenge».

На виконання рішень Координаційної  ради

Взаємодія з ДЯОП. Відбулася нарада за участю О.А. Жученка щодо врахування вимог НАЗЯВО до наукових шкіл при розробленні Положення про наукові школи КПІ ім. Ігоря Сікорського. Долучилися до акредитації ОП магістрів «Образотворче мистецтво» у складі робочої групи з адміністративним персоналом і допоміжними (сервісними) структурними підрозділами.

Підготовлено і підписано наказ про преміювання науково-педагогічних, наукових та інших працівників КПІ ім. Ігоря Сікорського за публікації у 2020 році у виданнях, що індексуються в міжнародних наукометричних базах даних Scopus та Web of Science. Всі зусилля спрямовано на посилення міжнародної проєктно-грантової діяльності.

Супроводжуємо подання заявок на конкурс спільних українсько-литовських науково-дослідних проєктів. Інформацію щодо конкурсу проєктів для їхньої реалізації у 2022–2023 роках разом з шаблонами типових документів, необхідних для участі у конкурсі, розіслано у підрозділи і розміщено на сайті science.kpi.ua

Спільно з ДМС поінформували підрозділи про запрошення Центру гідро- та аеродинаміки Інституту металургії, обладнання та технологій ім. Академіка Ангела Балевського Болгарської академії наук підготувати спільну проєктну заявку «Моніторинг та швидкісна передача критичної інформації» для участі в конкурсі програми НАТО «Наука заради миру та безпеки». Виявили зацікавленість і надіслали свої пропозиції ІМЗ, ПБФ, ММІ, ІТС, ФЕЛ.

За ініціативою ДМС підготовлено комплект корисних посилань на сторонні ресурси, які сприяють публікаційній активності. Інформаційний лист буде розісланий керівникам наукових груп та по адміністративній лінії, а також розміщений на постійній основі за посиланням https://science.kpi.ua/useful/.

Подано дві заявки на корисну модель (ФЕА, ХТФ), отримано 2 свідоцтва на охорону об'єктів авторського права (ІЕЕ, ФПМ).

Робота у взаємодії з підрозділами КПІ ім. Ігоря Сікорського

На виконання листа МОН у підрозділи розіслано форму та інструкцію для заповнення відомостей про дослідницьку інфраструктуру.

Наступного тижня відбудеться звітування в МОН за результатами наукової діяльності КПІ за 2020 рік.

М.З. Згуровський

Віталію Анатолійовичу, зверніть увагу на результати атестації наукових напрямів, і зокрема за напрямом «технічні науки». КПІ не має атестації в групі «А» (найвища група – «Б»). Водночас низка інших університетів, у тому числі і регіональних, мають атестацію в групі «А». Просив би вас проаналізувати, щоб зрозуміти, у чому причина. Ми можемо сказати, що методика є не дуже досконалою, і з цим можна погодитися – вона недосконала, але, можливо, не лише в методиці справа. Прошу вас і Михайла Юхимовича Ільченка проаналізувати  результати  атестації.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

На виконання доручень ректора:

- спільно з Ю.І.Якименком й Л.Г.Субботіною розпочато роботу з метою формування системи стратегічного планування університету, зокрема, готуються пропозиції щодо створення Постійної комісії Вченої ради зі стратегічного планування;

- продовжено обговорення питання щодо вдосконалення системи управління та координації дій фахівців за космічним напрямом. Готуються пропозиції щодо структурних змін в університеті;

- здійснено підготовку до проведення презентацій проєктів Космічної програми університету на нараді за участю представників ОП України 30 березня 2021 р.

Члени постійної комісії Вченої ради з наукової та інноваційної діяльності спільно з фахівцями департаменту якості освітнього процесу провели обговорення критеріїв і засад діяльності наукових шкіл університету та їх ролі в контексті успішної акредитації освітніх програм з підготовки докторів філософії.

Надано методичні та організаційні рекомендації від Наглядової ради керівництву Інституту матеріалознавства та зварювання ім. Є. Патона з питань взаємодії інституту з фахівцями ПрАТ «Плазматек».

Проводиться підготовка до засідання Вченої ради університету 5 квітня, зокрема розгляд звіту проректора В.А. Кондратюка та бюджетних питань університету за 2020 і 2021 роки (Л.Г.Субботіна). Комісії працюють з доповідачами. Готуються проєкти рішення і голосування  з питання присвоєння вчених звань нашим науковцям.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

1. Міжнародні контакти

1.1. Робота з впливовими міжнародними організаціями

1.1.1. На Міжнародній конференції «Підходи до прийняття рішень на основі наукових доказів для впровадження Програми ООН "Цілі сталого розвитку"в Чорноморському регіоні» із доповіддю виступив ректор КПІ М.З. Згуровський «Sustainable Development Analysis of the Black Sea Region Countries in the Context of Quality and Security of Life».

1.1.2. Делегація КПІ взяла участь у щорічному засіданні Консультативної ради Центру ресурсоефективного та чистого виробництва («Центру ЮНІДО»), на якому було обговорено подальші кроки розвитку Центру та пропозиції щодо покращення його роботи у співпраці з урядовими та міжнародними організаціями, промисловими підприємствами, університетами, з групою стейкхолдерів Програми  «Європейський Союз для довкілля» (EU4Environment), що фінансується Європейським Союзом, та ін. Від імені КПІ серед інших були висловлені пропозиції:  розробити навчальний курс «Циркулярна економіка»; проводити щорічну панель Всеукраїнського фестивалю стартап-проєктів «Sikorsky Challenge» за напрямом «Більш чисті виробництва в Україні»; формувати за напрямом «Більш чисті виробництва в Україні» консорціуми університетів, промислових підприємств, стейкхолдерів програми «Європейський союз для довкілля» з метою подання проєктів для участі в конкурсах ЄС «Горизонт Європа», «Erasmus+ K2» (з розвитку потенціалу вищої школи), Erasmus+ K1 (академічна мобільність), програми НАТО «Наука заради миру та безпеки».

1.1.3. З МЗС України та з офісом гендиректора МАГАТЕ Рафаеля Маріано Гроссі працюємо над підготовкою візиту пана Гроссі 26–27 квітня 2021 року в Україну з метою участі в заходах до 35-х роковин Чорнобильської катастрофи. Передбачається його відкрита лекція для студентів КПІ та слухачів освітньої магістерської програми «Фізичний захист, облік і контроль ядерних матеріалів» (можливо, у форматі відеоконференції).

1.2. На 30 березня готуємо захід «Вища освіта у сфері кібербезпеки 2021» за проєктом USAID «Кібербезпека критично важливої інфраструктури України».

1.3. Працюємо із Посольствами низки держав і очікуємо після зняття жорстких карантинних обмежень на візити послів і дипломатів високого рівня з Єгипету, Таджикистану, Аргентини, Японії, Ізраїлю.

1.4. Добра новина і помітна подія! На  знак високої оцінки внеску фахівців ІМЗ ім. Є.О. Патона КПІ в спільну діяльність із синхротронним центром SPring-8 (Японія) та на основі Меморандуму про співпрацю від 29 липня 2019 року, японська сторона ухвалила рішення безкоштовно передати КПІ ім. Ігоря Сікорського комплект сучасного високотехнологічного надвисоковакуумного дослідницького обладнання загальною вартістю 1 млн 311 тисяч грн. У корпусі № 9 на базі дослідницького обладнання з Японії буде створено лабораторію тонкоплівкового матеріалознавства – як опорного пункту для розвитку наукової співпраці із синхротронним центром Японії SPring-8, а також як бази для новітніх лабораторних робіт у рамках дисциплін, що їх забезпечують кафедри ІМЗ ім. Є.О. Патона.

2. Робота Координаційної ради з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ

2.1. Спільно з проректором В.А. Кондратюком здійснюємо адаптацію приміщень у корпусі № 31 загальною площею близько 200 кв. метрів, яку КПІ передає УНТЦ. На цих площах (7 кімнат) розташовуватимуться співробітники ДМС, які займатимуться подальшим розвитком співпраці з впливовими міжнародними організаціями (ЮНЕСКО, ПРООН, ЄС, НАТО, BSUN) та низкою країн і регіонів. Отож мова йде про формування нового міжнародного середовища для розширення всієї міжнародної сфери КПІ. Невід'ємною складовою цієї діяльності і однією із найважливіших стане робота новостворюваних потужностей по набору іноземних громадян на навчання в КПІ.

2.2. На основі звіту, який надійшов від упорядників рейтингу QS «Набір студентів у материковому Китаї», в якому йдеться про майбутні алгоритми віртуального набору студентів у цьому регіоні, ДМС і ЦМО формують план дій щодо виконання цих нових для нас можливостей набору.

2.3. Проведено онлайн-зустріч з Zhejiang Xipei Education Technology Co., Ltd. з метою налагодження співпраці з китайськими університетами за програмами подвійних дипломів, а також відкриття представництва (інформаційно-рекрутингового офісу) КПІ у м. Ханчжоу (Китай) – за кошти китайської сторони.

2.4. Продовжено співпрацю з Державною стипендіальною Радою КНР (CSC). Узгоджено з факультетами/інститутами кандидатів до аспірантури і магістратури КПІ. На сьогоднішній день відібрано 15 кандидатів на стипендію CSC: 10 в аспірантуру, 2 в магістратуру, 3 на стажування.

2.5. Для ознайомлення з досвідом провідних університетів світу із залучення студентів на навчання, «відвідали» у форматі онлайн Міжнародну освітню виставку «International Education Fair» (IEF 2021) у Казахстані (з 25 березня по 3 квітня).

2.6. Проведено зустріч з директором українського відділення «Risen International Culture Exchange Centre» (RICEC) з метою обговорення організації освітнього процесу за навчальними планами і програмами Підготовчого відділення КПІ ім. Ігоря Сікорського на базі RICEC. Готується договір про залучення абітурієнтів на навчання у КПІ.

2.7. На виконання доручення МОН України іміджеві матеріали КПІ надіслано до організаторів візиту делегації МОН України до Республіки Таджикистан.

3. Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

На минулому тижні укладено низку важливих міжнародних документів: меморандум про співпрацю і академічні обміни з Технічним університетом Бурси (Туреччина); угоду з Національною агенцією академічних обмінів NAWА (Республіка Польща) про співпрацю у  вивченні польської мови; договори про співпрацю з набору іноземних громадян на навчання у КПІ ім. Ігоря Сікорського з ТОВ «Шанс Є» і Громадською організацією «Рішен центр міжнародних культурних обмінів».

4. Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

4.1 25 березня 2021 року Європейська комісія оголосила про відкриття програми «Еразмус+» на 2021-2027 рр. Завдяки бюджету понад 26 мільярдів євро, нова Програма буде не лише міжнародною, але й більш інклюзивною, цифровою та екологічною.

4.2. У контексті виконання доручень ректорату щодо розкриття невикористаних можливостей участі вчених КПІ в міжнародній проєктно-грантовій діяльності, діючі наукові групи КПІ було залучено до інформаційного заходу Європейської комісії «Як підготувати проєктну пропозицію в рамках програми «Горизонт Європа». Подія транслювалася в ютубі. Всі її матеріали передано до підрозділів, кафедр, до 272-х діючих наукових груп університету. Їх також викладено на сайтах ДМС і в телеграм-каналі Національних контактних пунктів, що діють при КПІ.

5. Інші заходи

5.1. На 28 квітня 2021 р. готується проведення в КПІ круглого столу «Атомна енергетика: історія, сучасність, майбутнє» та VI Міжнародної конференції «Проблеми зняття з експлуатації об′єктів ядерної енергетики та відновлення навколишнього середовища» INUDECO 2020 та відкриття пам’ятника працівнику Чорнобильської АЕС, Герою України (посмертно), випускнику КПІ ім. Ігоря Сікорського Олександру Григоровичу Лелеченку.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська  робота

- На минулому тижні ми згідно з річним планом закупівель почали підписувати перші договори на придбання товарів для забезпечення протипожежної безпеки. Підписали договір  на закупівлю первинних засобів пожежогасіння.  Продовжуємо готувати технічні завдання на закупівлю протипожежних дверей в електрощитових і протипожежних люків на дахах будівель та споруд. Плануємо передати наші пропозиції тендерного комітету на цьому тижні. Окрім того, закінчуємо готувати технічну документацію для закупівлі послуг щодо монтажу автоматичної пожежної сигналізації по тих об’єктах, по яких уже готові проєкти її встановлення – це гуртожитки та шість навчальних корпусів;

- провели робочу нараду щодо виконання робіт з благоустрою території за 18-м навчальним корпусом;

- продовжуємо роботи з укріплення фундаменту 12-го навчального корпусу; закінчили частковий ремонт фасаду, закінчуємо  роботи з ремонту його центральних сходів;

- узгодили план виконання ремонтно-відновлюваних робіт покрівлі даху НТБ. Роботи мають бути проведені впродовж тижня;

- провели обстеження та частковий ремонт бруківки на території університету;

- продовжуємо кронувати зелені насадження по вулиці Політехнічній;

- продовжуємо роботи з відновлення систем димовидалення в гуртожитках та навчальних корпусах;

- згідно з річним планом закупівель продовжуємо готувати технічні завдання по товарах і закупівлях за господарським напрямом і оголошувати процедури закупівель на майданчику ProZorro;

- спільно з департаментом навчальної роботи продовжуємо аудит навчальних площ на предмет їх готовності до нового навчального року;

- продовжуємо співпрацювати з ДП «Антонов» щодо відновлення нового музейного експонату – літака  АН-2. Плануємо, що реставраційні роботи мають завершитися приблизно за 10 днів, тому ми почали готуватися до організації його транспортування до КПІ та встановлення в «Сквері піонерів авіації»;

- підготовлено та передано до «Київтеплоенерго» лист про розпломбування 16 теплолічильників у зв'язку з їх заміною;

- проведено роботу з інспектором «Київтеплоенерго» щодо внесення змін до договору теплопостачання у частині орендарів, що звільнили площі або оформили договір оренди;

- підготовлено технічне завдання та службову записку на проведення процедури закупівлі послуг з теплопостачання на 2 півріччя 2021 року, тобто на наступний опалювальний сезон;

- підібрали обладнання для реалізації віддаленого водомоніторингу. Подали службову записку і технічне завдання на закупівлю;

 - закінчуємо уточнення технічної інформації по електролічильниках для наповнення майбутньої бази даних для енергомоніторингу;

- продовжували обстеження та налаштування обладнання ІТП;

- провели робочу нараду щодо підготовки низки документів для отримання ліцензії по прекурсорах.

Соціальний напрям

 У зв’язку із запровадженням локдауну, їдальні 1-го і 31-го корпусів, а також буфети в 24-му та 27-му корпусах призупинили роботу.  Працює лише курсантська їдальня в корпусі  №32;

- 24 березня провели онлайн-засідання відповідальних осіб по закупівлях, на якому було роз’яснено процедуру проведення закупівель та схеми взаємодії підрозділів, факультетів при проведенні процедур із відділом закупівель за новим принципом «Єдиного вікна»;

- 25 березня відбулося онлайн-засідання тендерного комітету, на якому було розглянуто питання закупівель товарів, робіт і послуг на 2021 рік;

- проводимо постачання товарів по підрозділах згідно з їхніми заявками;

- проводимо роботу із закріплення та перезакріплення площ за новоутвореними підрозділами  факультетів та інститутів. Нині в роботі перезакріплення площ у 6-му та 18-му навчальних  корпусах;

- беремо участь у створенні програми розвитку інклюзивної освіти в КПІ ім. Ігоря Сікорського та матеріального забезпечення її реалізації;

- спільно з відділом охорони праці завершили роботу з атестації робочих місць із шкідливими умовами праці;

- проводиться робота та оброблення корпоративних замовлень на весняний період по базах відпочинку.

Безпека

- За попередній тиждень складних правопорушень на території університету виявлено не було;

- провели інструктажі та навчання для чергових пересувних постів та швидкого реагування щодо їх дій у разі виникнення нештатних ситуацій.

М.З.Згуровський

Дякую. Хочу привернути вашу увагу до необхідності належної організації роботи  художника з Франції, який наступного тижня працюватиме над створенням муралу на корпусі №18. Потрібно синхронізувати всі підготовчі заходи  і забезпечити умови для його роботи. Він працюватиме протягом тижня. Бажано, щоб ніщо не відволікало його від роботи. Це великий подарунок КПІ від Посольства Франції в Україні, тому з нашого боку мають бути забезпечені всі необхідні умови.   

Директор ІМЯО М.М.Перестюк

Ми закінчуємо проведення ректорського контролю 4-го курсу і ближчим часом надамо інформацію про його результати.

Центр  тестування разом з методкомісією Інституту моніторингу розпочав заключну атестацію системи доуніверситетської підготовки.

За напрямом доуніверситетської підготовки ми вже виходимо на заключний етап – там, де в нас найбільше слухачів, – це англійська мова (1500 осіб). Далі запускаємо новий курс з підготовки до ЗНО – він також користується попитом: уже сформовано більше 5 груп і набір триває. Також ми проаналізували інформаційний простір і дійшли висновку, що останнім часом у суспільстві сформувався запит школярів на навчання в літній час. Отож ми розробили 11 нових напрямів, щоб кожен міг обрати той, який йому найбільш до душі. Також плануємо дещо змінити форму доуніверситетської підготовки: ми не чекатимемо 1 жовтня, щоб запустити основний набір на 8 навчальних місяців, а розпочнемо з 1 червня.  Будемо щомісяця проводити набір і після комплектації чергової групи починати навчання, щоби з часом вийти на цілорічний цикл.

Корегувальні курси. Студентам запропоновано найближчим часом пройти консультації в рамках підготовки до сесії. Це також користується попитом. Ще один популярний курс – це курс ділової англійської мови. Крім того, готуємо також курс з медійного напряму. Плануємо, що всі медійники, які працюють у нашому університеті, також  його пройдуть. Після цього ми плануємо поширити цей курс на  ширший загал.

За напрямом Медіалабораторії ми продовжуємо розвивати університетський телевізійний канал, продовжуємо працювати з випускниками і готуємо ролики, які, як ми плануємо, також матимуть попит серед абітурієнтів. Продовжуємо працювати над створенням власної студії.

Продовжуємо щотижневий моніторинг інформаційних ресурсів Також зробимо посилений моніторинг розміщення на ресурсах підрозділів інформації, розрахованої передусім на абітурієнтів.

Начальник департаменту економіки і фінансів, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Завершився перший квартал. Фінансування отримали в повному обсязі і використали за призначенням. Здійснюємо підготовчу роботу щодо складання фінансової та бюджетної звітності за l-й квартал 2021 року.

Що стосується спеціального фонду: дуже важким є матеріальне становище деяких наших обслуговуючих підрозділів, і особливо студмістечка. Нині більшість співробітників студмістечка перебувають у відпустках за власний рахунок. Практично усі проплати призупинено.

У межах наявних коштів економії заробітної плати за 1-й квартал розраховано та доведено фонд преміювання структурним підрозділам.

Нараховуємо заробітну плату за ІІ половину березня з урахуванням преміювання. Виплата планується 30 березня.

Виплачено академічну та соціальну стипендію за березень. 600 наших студентів, які висловили бажання перейти на обслуговування в «Монобанк», отримають її вже через нього. Також через «Монобанк» виявили бажання отримувати зарплату деякі співробітники, але ми поки що оформлюємо їхні документи.

На постійній основі опрацьовуємо накази по особовому складу працівників та здобувачів вищої освіти.

Надано інформацію до МОН щодо потреби фінансування комунальних послуг. Середній коефіцієнт  підвищення тарифів станом на березень 2021 року становить 18%.

Підготовлено та підписано накази про облікову політику університету для подальшого надання в МОН.

Узяли участь у засіданні Ради з питань розвитку.

На підставі рішення Адміністративної ради підготовлено проєкт наказу про новий порядок оплати комунальних послуг науковими підрозділами.

Узяли участь у засіданні експертної групи НАЗЯВО з акредитації ОП «Промисловий маркетинг».

Готуємо штатний розпис науково-педагогічного персоналу в розрізі кафедр, посад та вчених звань і наукових ступенів.

Здійснюємо підготовчу роботу зі складання фінансової та бюджетної звітності за l-й квартал 2021 року.

Усі інші питання вирішуються в робочому порядку.

Директор студмістечка О.А.Іщенко

Нині в студмістечку проживають 4011 студентів. Серед мешканців маємо 8 хворих на COVID-19.  Ще 9 перебувають на самоізоляції.

Ремонтні роботи  проводяться в гуртожитках №№ 14, 19 і 20. Виконуються вони власними силами студмістечка. Підрядна організація працює лише в гуртожитку №15 – вона встановлює систему автоматичної пожежної сигналізації. Окрім того, силами студмістечка було обладнано пандусами гуртожитки №№ 13 і 14.  

Роботу за соціально-виховним напрямом зосереджено передусім на необхідності дотримуватися всіх санітарно-гігієнічних правил, способах убезпечення від зараження  коронавірусною інфекцією, на тому, як потрібно діяти в разі зараження, і такому іншому.

За попередній тиждень складних правопорушень на території студмістечка виявлено не було.

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Серед найважливіших напрямів роботи бібіліотеки минулого і цього тижня слід відзначити співпрацю з відомою видавничою компанією «Elsevier» щодо використання в КПІ бази даних «SciVal». Це інструмент для моніторингу та аналізу міжнародних наукових досліджень, що входять до бази даних Scopus, який надає змогу візуалізувати результати наукової діяльності установ, порівняти їх з іншими установами, оцінити потенційних партнерів, аналізувати тенденції у світовій науці. Проведено технічну зустріч з представниками «Elsevier» щодо підключення КПІ до тестового доступу до «SciVal». На кафедри надіслано інформацію щодо можливості долучитися до науково-практичного семінару «How to start your adventure with  «SciVal»?» («Як розпочати цікаву співпрацю зі «SciVal»?»), що відбудеться 7 квітня о 12:00. Ще один семінар відбудеться 14 квітня. Потім протягом місяця ми матимемо тестовий доступ до цієї бази даних. Усього доступ до цього ресурсу мають в Україні 5 університетів.

Організовано тестовий доступ до бази даних «EBSCO – CEEAS» з можливістю  налаштування віддаленого доступу для користування базою. Надіслано нінформацію на кафедри. Станом на 26.03.21 віддалений доступ до БД CEEAS отримали 59 користувачів.

«CEEAS» (Central & Eastern European Academic Source) – база  даних, яка містить повнотекстові наукові журнали, опубліковані у країнах Центральної та Східної Європи. База включає близько 2000 назв журналів, більшість з яких є реферованими. За тематикою це мультидисциплінарна колекція, до якої входять повні тексти 60 мовами світу з бізнесу, економіки, історії, STEM (науки, техніки, медицини) та права.

 Узяли участь у зустрічах з акредитації освітніх програм «Образотворче мистецтво» та «Промисловий маркетинг».

25 березня проведено вебінар «ResearcherID на PUBLONS: створення та актуалізація».

24 березня  проведено вебінар для редакцій наукових журналів та організаційних комітетів конференцій щодо процесу відбору видань до міжнародної наукометричної бази даних Scopus. Доповідач: Катажина Гаца-Зайонц, представник компанії «Elsevier» .

Провели низку онлайн-заходів. 

Голова ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський

У період з 21 по 23 квітня планується провести остаточний монтаж пам'ятника Герою України (посмертно), випускнику КПІ ім. Ігоря Сікорського Олександру Григоровичу Лелеченку і провести певні роботи з благоустрою. Всю роботу узгоджуємо з Вадимом Анатолійовичем Кондратюком.  Кошти на монтаж уже є.

Макети меморіальних дошок Б.Є.Патону та В.Г.Бар’яхтару  вже підготовлено для виконання ливарних робіт. Однак питання щодо оплати робіт ще не вирішене.

На минулому тижні було організовано засідання Ради з питань розвитку. На ньому було розглянуто пропозиції підрозділів щодо  фінансування відповідних робіт з урахуванням коштів, які не було використано минулого року.

Триває робота комісії з питань аудиту приміщень і навчального обладнання. Перевірено  корпус №23. Готується звіт і пропозиції щодо раціонального використання приміщень у цьому корпусі.

Директор департаменту управління справами М.О.Мазур

Завершуємо підготовку технічного завдання для закуіпвлі нової програми для відділу кадрів, щоб можна було розпочати тендерні процедури.

Нагадали керівникам, що всі мають надавати звіти про роботу в дистанційному режимі. Це дуже важливо. В багатьох організаціях пройшли перевірки Державною службою України з питань праці, і там, де таких звітів не було, керівників звинуватили в нецільовому використанні коштів.

М.З.Згуровський

Це стосується викладачів чи когось ще?

М.О.Мазур

Інформація про викладачів міститься у нашому «Електронному кампусі». Тому це стосується інших підрозділів. Там керівник мав визначити порядок надання таких звітів.

М.З.Згуровський

Слід тільки не дуже забюрократизувати ці процедури. Все має бути дуже простим.

М.О.Мазур

Так, але це має бути, в тому числі і на випадок будь-яких перевірок.

Голова  об'єднаного  профкому М. О. Безуглий

На минулому тижні нарешті на державному рівні затверджено професійний стандарт викладачів закладів вищої освіти. Тому нам в університеті тепер необхідно врахувати положення і норми цього стандарту, особливо в посадових інструкціях науково-педагогічних працівників. І, звичайно, враховувати їх при оцінюванні викладачів у наших рейтингах, бо вже визначено компетенції, знання та вміння, які насамперед мають оцінюватися відповідно до цього стандарту.

У межах підготовки до Конференції трудового колективу готуємо списки делегатів і за прикладом засідань Вченої ради працюємо над регламентом і організацією засідання. На цьому тижні плануємо всі ці моменти узгодити з Ю.І.Якименком і розглянути на засіданні комісії з підготовки Колективного договору. 

М.З.Згуровський

Уже стає очевидним, що Конференцію ми проводитимемо в дистанційному режимі, тому потрібно підготуватися  заздалегідь до її проведення напевно на платформі ZOOM. Але ж кількість її учасників буде дуже великою, тобто ці особливості слід врахувати.

Ю.І.Якименко

А всі матеріали, які виносяться на її розгляд, мають бути оприлюднені для обговорення.

Голова профкому студентів КПІ Ігор Степанюк

На минулому тижні ми долучилися до формування студентської частини галузевої угоди між Профспілкою освіти та науки та Міністерством освіти і науки України. Серед наших пропозицій – збереження оздоровчих підрозділів університетів. Оскільки не в усіх університетах такі підрозділи існують, під час початкового загального обговорення цього документа це питання не було озвучено. Ми акцентували на ньому увагу і наполягли на внесенні такого пункту до тексту угоди  як надзвичайно актуального, зокрема, і для КПІ.

Решта питань – це підготовка до Конференції трудового колективу та Колективного договору на 2021 рік.

Хочу також подякувати департаменту економіки і фінансів за переведення охочих студентів на обслуговування  у «Монобанк». Це було не так легко, але університет впорався.

Ще одне питання – щодо використання можливостей Інтернету для інформування потенційних абітурієнтів про університет. Сьогодні молоді люди здебільшого звертають увагу не на сайти – вони більше користуються соціальними мережами, тому й дивляться фейсбук, інстаграм, меншою мірою телеграм тощо. Тобто, вони гуглять не лише сайти, але й дивляться стрічки мереж. Тому тут дуже важливо, щоб соціальні мережі кафедр і факультетів постійно супроводжувалися і доповнювалися. Також важливою є й участь студентів, і ми тут за  можливістю допомагаємо. Дуже гарною є практика, коли студенти презентують свої спеціальності в приймальних комісіях. Але, звісно, часто пошук проводять не самі абітурієнти, а їхні батьки, і вони впливають на прийняття остаточного рішення. Тож усі ресурси є важливими.

М.З.Згуровський

Дякую Ігоре за слушне доповнення. Юрію Івановичу, обов’язково долучіть Ігоря Степанюка і представників студентства до участі в серії нарад, присвячених інформаційній політиці цьогорічної  приймальної  кампанії, тому що ми мусимо працювати в усьому інформаційному просторі із залученням найбільш популярних у молодіжному середовищі інформаційних ресурсів.

Дата події