Засідання відбулося в дистанційному режимі під головуванням ректора КПІ ім. Ігоря Сікорського М. З. Згуровського.

«Ми входимо в новий навчальний рік. Рік дуже нестандартний. Нічого подібного не було навіть за пам'яті ветеранів. Перед нами постає багато нових викликів, і ми маємо працювати нестандартно, креативно та ефективно, щоб дати на них гідну відповідь. До цього я вас закликаю в новому навчальному році», – наголосив він, відкриваючи засідання.

Перший проректор Ю.І.Якименко

Адміністративно-управлінська робота

Триває розробка і впровадження системи заходів до початку навчального року. Всім керівникам підрозділів направлено детальні переліки обов‘язкових заходів. Отримуємо звіти керівників, комісія здійснює перевірку готовності методичного забезпечення і матеріальної бази на місцях. На жаль, не всі факультети чітко спрацьовують у цьому плані. 

Контролюється проведення конкурсних процедур на кафедрах, факультетах та інститутах. У поновленому конкурсі  передбачено 96 посад НПП. Проходять засідання кафедр та вчених рад факультетів.

ЕКК університету заслухала звіти і розглянула справи 6 завідувачів кафедр, 21 професора і передала їх для обрання Вченою радою  університету, проведення якої заплановане на 7 вересня.

Керівникам усіх кафедр надіслані зауваження за результатами чергового моніторингу інформресурсів підрозділів. Запроваджений щотижневий контроль за станом інформресурсів дав свій позитивний результат.  Коли  інформресурсами постійно опікуються – є і серйозний прогрес.

Освітній процес

Здійснення комплексу заходів щодо забезпечення початку навчального процесу в дистанційному режимі.

«Електронний кампус»: забезпечення комунікацій на всіх рівнях, підключення нових користувачів. Першокурсники в інформаційних пакетах отримали персональні логіни і паролі разом з детальною інструкцією користувача.

Контроль завантаження  підрозділами дистанційних курсів на платформі «Сікорський». Триває робота з кожним підрозділом. Платформа «Сікорський» оновила свій сайт.

Приймальна комісія

Попередні результати такі.

  • Бакалаври: При максимальному обсязі бюджетних місць  – 4283 – рекомендовано до вступу 4004 особи (94%). Цей показник порівняно з минулим роком є кращим. 31 серпня  завершується приймання оригіналів. Станом на 20:00, 29.08, зареєстровано 3375 оригіналів документів. Ще близько 200 – надійдуть поштою. Загалом маємо мінус 500.
  • Магістри. Завершилися вступні випробування, в яких взяли участь 2400 осіб, при кількості планових місць 1333.
  • Аспіранти. 28 серпня розпочалися вступні випробування. В них беруть участь 274 особи на 257 планових місць.
  • Докторанти. Зараховано 7 докторантів.

На 3 вересня планується проведення засідань Приймальної комісії та Адмінради, а 7 вересня – засідання Вченої ради, на яких детально всі ці питання будуть розглянуті.

Запитання М. З. Згуровського

Юрію Івановичу, коли ви з командою напрацюєте більш чіткий план навчання першокурсників за цих нестандартних умов?

Ю. І. Якименко

3 вересня рішення буде винесено на розгляд Приймальної комісії та Адмінради як завершений проєкт. Попереднє обговорення заплановане на 2 вересня.

М. З. Згуровський

На часі дуже важливо прискорено розвивати технології дистанційного навчання – платформи «Сікорський», пов’язаної з платформою «Електронного кампусу», та інших. І, звичайно, на  навчанні викладачів роботі  з цими інструментами.

Нас очікують непрості часи, і без досконалих технологій дистанційного навчання буде важко.

Ю. І. Якименко

Нині ми переорієнтовуємо МІПО на підготовку викладачів з дистанційних форм навчання. Упродовж вересня планується провести навчання декількох груп викладачів.

Проректор з навчальної роботи А.А. Мельниченко

Головним пріоритетним завданням є питання запуску навчального року в дистанційному форматі. Завтра 2, 3, 4 та 6-й курси мають приступити до навчання.

Здійснювалася підготовка до проведення сесії НПП в дистанційному форматі. Фахівцями КБ ІС оперативно був розроблений і запущений модуль «Сесія ПВС» в АІС «Електронний кампус», що дозволило НПП поставити запитання керівництву університету. Ці запитання стосувалися суто навчального процесу у межах компетенцій проректорів. Планується не закривати цю платформу ще упродовж двох тижнів.

Взаємодіємо з підрозділами у підготовці навчально-методичного забезпечення для проведення занять у дистанційному режимі. Зокрема, готується конструктор силабусу в АІС «Електронний кампус».

Тривала робота щодо активізації НПП з розміщення матеріалів дистанційних курсів на платформі дистанційного навчання «Сікорський». Зроблено новий сайт цієї  платформи, який нині проходить тестування. Він краще працює графічно і трохи швидше.  Його структура осучаснена і модернізована. Для нього створено зовнішню прив’язку до «Електронного кампусу». Надалі буде реалізовано глибшу інтеграцію між двома платформами.

Узяли участь у роботі Експертно-правової комісії університету.

Організовано прийом вступних випробувань до аспірантури у 2020 році. 28 серпня були прийняті додаткові вступні випробування у вступників, які мають повну вищу освіту з іншої галузі знань. 125 осіб складали додаткові іспити. Не склала одна. Протягом наступних тижнів буде організовано прийом іспитів з іноземної мови і спеціальності. Цього року порівняно з минулим матимемо дещо більше поповнення аспірантів.

Підготовлено наказ про внесення змін до складу предметних комісій у зв’язку зі звільненням, відпусткою тощо.

Підготовлено інформацію заст. директорів інститутів (деканів факультетів) про проведення звітування аспірантів за минулий навчальний рік з урахуванням Порядку проходження процедури захисту дисертації та присудження наукового ступеня доктор філософії в КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Ведеться підготовка до проведення у вересні опитування аспірантів 2019 року зарахування щодо вибору вибіркових дисциплін та внесення обраних дисциплін вільного вибору до індивідуального плану роботи аспіранта.

Видано наказ про зарахування до докторантури у 2020 році (зараховано 7 осіб). Нам було надано додатково ще одне бюджетне місце до докторантури.

Проведено тестування нового сайту зі зручним і сучасним інтерфейсом для платформи дистанційного навчання «Сікорський».

Триває робота з розробки нових універсальних шаблонів сайтів для підрозділів університету.

Проводилося консультування керівників підрозділів і гарантів тих освітніх програм, які готуються до акредитації.

М. З. Згуровський

На вас, Анатолію Анатолійовичу, покладається дуже відповідальне завдання – організація навчального процесу в дистанційному режимі і в змішаному режимі для першокурсників. Окрім цього, персонально на вас покладається дуже багато абсолютно нових завдань.

Проректор з навчально-виховної роботи Н.В. Семінська

Навчально-виховна робота

25 серпня провели нараду під головуванням першого проректора із заступниками деканів з НВР та соціальних питань.

Основні питання, що розглядалися:

- поселення студентів, організація освітнього процесу в осінньому семестрі, основні дати формування наказів, ключові дати реалізації процесу відшкодування, особливості визнання результатів попереднього навчання студентів при поновленні/переведенні, стипендіальне забезпечення.

Протягом тижня здійснювали постійні консультації та відповідали на запитання студентів та заступників деканів стосовно поселення, поновлення/переведення та організації освітнього процесу.

Збір списків від факультетів/інститутів щодо рекомендованих на поселення студентів старших курсів, розгляд яких на раді з поселення в КПІ заплановано на понеділок.

Опубліковано серію постів для інформування студентів старших курсів про новий семестр – (Календар навчального процесу, Ефективна комунікація), для вчасного реагування на невиконання регламенту освітнього процесу кураторами та викладачами.

Розпочали опитування серед студентів старших курсів щодо початку навчального процесу. В опитуванні взяли участь 707 студентів.

Результати опитування: 97% студентів знають, хто у них куратор; 60% студентів не знають, яким чином буде здійснюватись навчання; 70%  –  куратори  не надали контакти викладачів; приблизно 70% студентів не знають, як будуть проходити заняття. Проводиться аналіз по факультетах. Будемо швидко реагувати.

Зроблено запит до деканів щодо стану виконання заходів з організації та проведення освітнього процесу. Важливо, щоб навчальний процес розпочався на старших курсах. Це  буде прикладом для першого курсу. Першокурсники вже дуже активно ставлять запитання в мережах і йдуть на зворотний зв’язок з нами.

Розробляється План заходів для студентів першого курсу.

Вступна кампанія

Здійснювалося постійне інформування вступників про перебіг вступної кампанії на інформресурсах. Завчасно здійснили ознайомлення вступників з новою формою договору на навчання з метою  уникнення непорозумінь при поданні документів.

Узяли участь у нараді з головами відбіркових комісій. Поінформували про обов’язковість розповсюдження Інформпакетів та підписання Договору про навчання зі вступниками.

Під час подання документів організовано роботу волонтерів з числа працівників ДНВР по території  КПІ, які протягом 5 діб:

  • інформували вступників щодо розташування відбіркових комісій факультетів/інститутів та орієнтували по території КПІ (розроблено гугл-карту та надруковано карти розташування відбіркових комісій з посиланнями на ресурси  КПІ);
  • здійснювали контроль за виконанням санітарних норм та розповсюдження факультетами Інформаційних пакетів (виявлені порушення: не видавали інформаційні пакети, вказували невірні посилання, віддавали незаповненими). Всі факультети попереджені та виправляють ситуацію.

Працевлаштування

Підписано та зареєстровано Положення про сприяння працевлаштуванню здобувачів вищої освіти та випускників КПІ ім. Ігоря Сікорського.

Підписано договори про співпрацю з ПрАТ «Оболонь», ТОВ «PwC», ТОВ «АРТІ», АТ «Державний  Ощадний  Банк».

Стипендія

Спільно з ДЕФ виплачено соціальну стипендію пільговим категоріям студентів за два місяці (липень, серпень).

Погоджено та підписано наказ про пільгове кредитування.

Продовжуємо інформування  про стан самопочуття курсантів, студентів та співробітників КПІ, що опинилися на карантині.

Усі курсанти та офіцери ІСЗЗІ, які хворіли на COVID-19, – одужали! Нагадуємо, що жорсткий карантин у гуртожитку тривав понад місяць – з 23.07 по 30.08. На ізоляції перебували 139 осіб, з них 129 – у 12-му гуртожитку, майже 20 було шпиталізовано.

Цього тижня захворіли ще дві особи: один іноземний студент та один студент з військової кафедри. Всі знаходяться за межами гуртожитків, а контактні особи – вдома на самоізоляції.

Відповідно до розпорядження, затвердженого адміністрацією КПІ та погодженого зі студентськими організаціями, до категорії студентів, які поселяються в гуртожитки,  належать:  пільгові категорії; деякі сироти; студенти, яким немає де проживати; студенти, які вимушені проходити обов’язкове лікування в Києві за направленням; а також ті студенти, які вже проживали в гуртожитках влітку, яких залишали саме факультети і ради з поселення факультетів, і тільки за умови поважних причин. Декан і заступник декана приймають рішення залишати студента в гуртожитку чи ні. Мова йде про тих, хто вже проживає. Під час карантину ми не маємо права їх виселити. Ті, хто проживають, ще раз перевіряться, чи відповідають вони цим умовам, чи ні. Нові категорії студентів не поселятимуться.  

М. З. Згуровський

Нас хвилює інформування факультетів, деканатів про новий порядок роботи в дистанційному режимі. Жертвами відсутності такої інформації стають студенти. Ваша, Наталія Валеріївно, робота полягає в активному інформуванні і дуже активній роботі з персоналом факультетів.

Проректор з наукової роботи В.А. Пасічник

Спільно з ректором університету М.З. Згуровським та головою Вченої ради М.Ю. Ільченком взяли  участь у підготовці й проведенні онлайн-засідання президії Ради проректорів з наукової роботи. В роботі засідання взяв участь перший заступник міністра освіти і науки України М.О. Кизим. Основне питання засідання – «Стратегія розвитку університетської науки: актуальність, фундаментальні засади, основні проблеми». Дві конкретні пропозиції засідання сформульовані як стратегічні цілі Проєкту Стратегії розвитку вищої освіти України на 2021–2031 роки.

Позитивним є сам факт активної дискусії керівництва МОН з проректорами, чого раніше не було.

На виконання доручень ректора

Подали до Укрпатенту онлайн-заявку на торговельну марку «Герб КПІ», який є основою нашого брендбуку.

Взяли участь у підготовці і проведенні зустрічі з фахівцем Корнелльського університету (США) Ферасом Моузілі – провідним фахівцем з питань інтелектуальної власності. Працюємо над питаннями подальшої співпраці.

На виконання рішень Координаційної  ради

Питання наукової атестації до 18 вересня є головним пріоритетом нашої діяльності.

У підготовці інформаційних матеріалів активно взаємодіємо з ДЕФ, відділом кадрів, проректором з навчальної роботи А.А. Мельниченком, директором ДЯОП О.А. Жученком, структурними підрозділами КПІ. До процесу підготовки інформаційних матеріалів для наукової атестації КПІ ім. Ігоря Сікорського залучені гаранти освітньо-наукових програм підготовки докторів філософії. Спільно з департаментом якості освітнього процесу підготовлено й розіслано лист до гарантів ОНП та форма для заповнення.

За новою редакцією проведення атестації є чітка відповідність ОП напряму наукової акредитації.

Включилися в роботу з організації та координації подання від КПІ ім. Ігоря Сікорського проєктів наукових робіт та науково-технічних (експериментальних) розробок молодих учених за рахунок коштів загального фонду Державного бюджету. Позитивним ефектом цього року є те, що бали за формою оцінювання відомі наперед.

До 2 вересня очікуємо від підрозділів пропозиції щодо проєктів з їх самооцінкою. Наступний етап – визначення перспектив та координація спільних дій щодо посилення позицій проєктів КПІ в конкурсі, підготовка об'єднаних комплексних проєктів. Далі – організаційне сприяння у підготовці й оформленні матеріалів проєктів.

Узагальнили пропозиції, надані науковцями університету на запрошення Північно-західного політехнічного університету (м. Сіань, КНР) щодо спільної реалізації проєкту зі створення інноваційної платформи CubeSat з біологічним навантаженням.

Станом на 28.08.2020 р. надійшло 5 пропозицій. Це пропозиції від ІАТ (Збруцький О.В.), ТЕФ (Рассамакін Б.М.), ФБМІ (Максименко В.Б.), НДІ Телекомунікацій (Кайденко М.М.).

Проведено засідання робочої групи (Цибульов П.М., Войтко С.В., Білецький О.О., Юрчишин О.Я.) щодо апробації Методики оцінювання доцільності набуття прав на об’єкти інтелектуальної власності, зокрема визначення доцільності підтримки патентів, термін дії яких понад 5 років.

Запитання М. З. Згуровського 

Чи ви відправили до Міністерства доповнену Стратегію розвитку вищої освіти України на 2021–2031 роки з двома новими пунктами?

В. А. Пасічник

Так, відправили. Саме за результатами наради було напрацьовано два пункти Стратегії. Їх доповнено сильними сторонами і можливостями попереднього SWOT аналізу.

Голова Вченої ради М. Ю. Ільченко

Участь у доопрацюванні доповіді ректора на сесії ПВС університету. Важливий акцент –   публічність роботи ректорату. Це дуже важливо. У мене є зворотний зв’язок від факультетів. Вони читають по середах наш сайт і стежать за тим, що обговорюється на засіданнях ректорату. Це сигнал для їхньої  практичної роботи. Вони це високо цінують.

Внесення пропозицій щодо акцентів доповіді ректора на сесії професорсько-викладацького складу університету в частині публічності роботи ректорату та актуальних першочергових завдань наукової діяльності університету.

Участь у роботі першого засідання наглядової ради Інституту матеріалознавства та зварювання ім. Є.О. Патона КПІ ім. Ігоря Сікорського стосовно організації, завдань та змісту діяльності ради за участю фахівців від НАНУ. Це своєрідний пілотний проєкт такого інституту і його майбутніх зв’язків.

Триває підготовка до проведення вересневого засідання Вченої ради університету.

Пропонується розпочати засідання о 10:00. У дистанційному режимі приймається рішення про порядок розгляду питань на Вченій раді, у т. ч. порядок голосування, слухаємо вступне слово-виступ ректора, розглядаємо питання обрання на посади і робимо перерву для таємного голосування до 15:00.  

О 15:00 – продовження засідання Вченої ради, на якому ми розглядаємо:

  • затвердження результатів таємного голосування;
  • організація навчального процесу і результатів прийому на перший курс (Ю.І. Якименко);
  • питання внутрішньої акредитації (О. А. Жученко); 
  • організація розгляду Комісією з експертно-правових питань пропозицій щодо увічнення пам’яті академіків Бориса Патона та Віктора Бар’яхтара;
  • підготовка пропозицій щодо особливостей роботи Вченої ради університету і вчених рад структурних підрозділів на період карантину.

Проректор з міжнародних зв'язків С. І. Сидоренко

 Міжнародні контакти

Здійснюються протокольні заходи, пов’язані з підготовкою візитів до КПІ Надзвичайних і Повноважних Послів в Україні Ісламської Республіки Іран, Ісламської Республіки Пакистан і Республіки Узбекистан, які планують розширення роботи із залучення своїх співгромадян до навчання в КПІ.

Візит Посла Ірану в Україні Манучехр Мораді заплановано на 3 вересня.

Відбувся візит фахівця Корнелльського університету (США) з питань інтелектуальної власності Фераса Моузілі, який працює у Кремнієвій долині. З цим візитом наш університет пов’язує сподівання на посилення роботи з нематеріальними активами та на подальшу взаємодію з Програмою  Фулбрайта  у цій сфері. Під час зустрічі з'ясувалося, що Ферас Моузілі подав заяву на отримання гранту до Програми Фулбрайта. У разі надання гранту він  зможе викладати в КПІ у наступному році. Ректор доручив ДМС (А.В.Ковтун, С.М., Шукаєв, Б.І.Дуда) посприяти отриманню гранту і з цього питання працювати з офісом Програми Фулбрайта в Україні.

Під час зустрічі Ферас Моузілі повідомив про бажання попрацювати в КПІ до кінця цього року, не очікуючи на грант від Програми Фулбрайта. При цьому він готовий працювати як візит-професор на безоплатній основі. Його можна оформити як сумісника, але для цього слід допомогти з оформленням робочої візи. Для обговорення всіх деталей цих домовленостей в середу 2 вересня відбудеться зустріч проректора С.І. Сидоренка з Ферасом Моузілі.

Результативно завершено перемовини, розпочаті у квітні-липні. Здійснюються дії для реалізації досягнутих домовленостей:

– З Північно-Західним політехнічним університетом (ПЗПУ) продовжується підготовка проєкту тексту угоди про створення Українсько-Китайської спільної лабораторії космічних технологій.

– У зв′язку з пропозицією від ПЗПУ здійснити запуск наносупутника КПІ, переговорна група (В.А.Пасічник, С.І.Сидоренко, А.П.Шишолін, Ю.М.Сидоренко) запросила у китайської сторони і отримала анотацію спільного проєкту та характеристики пускових можливостей. Нині спільно з підрозділами, підпорядкованими проректору В.А. Пасічнику,  проводиться робота з порівняння технічних характеристик супутника з можливостями китайського пускового комплексу для підготовки наступного раунду перемовин за цим проєктом.

Низка  міжнародних заходів проведені та готуються із застосуванням ІКТ, а саме: працюємо по запрошенню ректора Познанської політехніки проф. Теофіла Ясиновського взяти участь у Міжнародній науково-технічній конференції «Science for Defense and Environment», яка запланована на 24–25 вересня.

У зв'язку з ускладненням комунікації між Україною та Польщею, що викликана пандемією, вирішуємо питання, як представити на конференції пленарну доповідь від КПІ «The influence of the  Coronavirus  pandepidemia  on  economy and society».

Робота щодо організації набору іноземних громадян на навчання в КПІ

У цьому плані виконуємо завдання ректора щодо розробки нової системи роботи університету з питань набору іноземних громадян на навчання та роботи з ними в період навчання. Спільно з помічником ректора Б.І.Дудою готові на цьому тижні представити її результати.

М.З.Згуровський

Я просив би, щоб цю систему роботи представляла команда, якій ми доручили цю роботу. Це Володимир Олександрович Коваль та інші.

Продовження доповіді С.І.Сидоренка

Кількісні характеристики ходу вступної кампанії станом на 28.08.2020 р. такі (враховано лише тих студентів, які вже підписали контракти та заплатили за навчання):

Зараховано 160 іноземців (торік було 145). З них:

  • на бакалаврат – 114 контракти ( торік було 115 );
  • до магістратури – 37 контрактів ( торік –  30 );
  • до аспірантури – 6 контрактів ( торік –  жодного);
  • поновили навчання троє контрактників.

Видано запрошень на навчання в КПІ – 108 (на вступ 73 запрошення, до аспірантури – 3, на ПВІ – 32). Це менше, ніж торік (275 запрошень)  через те, що кампанія по запрошеннях розпочалася на 2 місяці пізніше. 

На жаль, станом на 28.08.20 р. на COVID-19 захворіло 2 іноземні студенти:

  • студент 3-го курсу ФЕА з Йорданії,  який проживав у гуртожитку № 6. Нині він перебуває у лікарні,  самопочуття добре;
  • студент 2-го курсу ФІОТ з Еквадору, який проживає на квартирі. Перебуває на самоізоляції, самопочуття добре.

Обидва студенти перебувають під наглядом лікарів і на постійному зв'язку з відповідними представниками ДМС.

Координаційна рада з питань набору іноземних громадян на навчання в КПІ ім. Ігоря Сікорського та роботи з ними в період навчання здійснює практичні дії з метою досягти змін на краще вже в цьому році. Так, на 9 вересня готуємо перший широкий візит до КПІ групи з близько 50-ти журналістів впливових ЗМІ із 22 країн, акредитованих в Україні, під девізом «КПІ – відкритий для світу» з метою показати їм КПІ, історію, кращі лабораторії, гуртожитки, у т.ч. – можливості для навчання іноземних громадян у нашому університеті.

Відправлено індивідуальні запрошення до кожного з 24 представництв, включаючи Associated Press, ВВС та інші впливові видання з 22 країн, які ми вважаємо перспективними для співпраці:  (Times Internet (Індія), Morocco World News (Марокко), незалежне інформаційне агентство «Туран» (Азербайджан), інформаційне агентство «Медиа-Туркмен» (Туркменистан), PlusTvAfrica (Нігерія), незалежна англомовна газета «The Daily News Egypt» (Єгипет), Національне інформаційне агентство Узбекистану, Radio Television Nationale Congolaise (Конго), Agence Tunis Afrique Presse (Туніс), державне інформаційне агентство «Associated Press of Pakistan» (Пакистан), Le Quotidien (Сенегал), незалежна англомовна газета «The Jordan Times» (Йорданія), англомовна газета «Tehran Times» (Іран), VietnamPlus (В'єтнам), The Rio Times (Бразилія), Cronica (Аргентина), державне інформаційне агентство «ANDINA» (Перу), El Universo (Еквадор) та інші).

Це, на наш погляд, сприятиме створенню позитивного іміджу КПІ в різних регіонах світу і – відповідно – збільшенню набору іноземних громадян на навчання в КПІ.

Така запланована робота по формуванню позитивного іміджу КПІ у світі буде координуватися із структурами Марії Миколаївни Перестюк.

Активізація міжнародної проєктно-грантової діяльності

За програмою EURASIA в рамках проєкту «NTNU-KPI Collaboration within Industry 4.0 Education"на 14-17 вересня готується Українсько-Норвезька літня школа «SUSTAINABLE MANUFACTURING  IN INDUSTRY 4.0: TECHNOLOGIES  AND  SOLUTIONS» («Стале виробництво в Індустрії 4.0: технології та рішення»).

Питання впровадження в КПІ ідей INDUSTRY 4.0 Education вже тривалий час перебуває у фокусі уваги першого проректора Ю.І. Якименка, проректора В.А. Пасічника та ДМС.

Саме структури цих трьох проректорів готують і будуть проводити зазначену Українсько-Норвезьку літню школу.

У літній школі братимуть участь близько 100 представників 17 університетів і підприємств України, Польщі, Франції, Латвії, Німеччини, Пакистану, В'єтнаму, Нігерії – за 13-ма спеціальностями (машинобудування, хімічний менеджмент, електроніка, робототехніка, аерокосмічні і лазерні технології, біомедична інженерія та ін.).

Добра новина: міжнародний проєкт, який ДМС підготував спільно з Центром ЮНІДО з більш чистих виробництв в Україні та Варшавською політехнікою, вийшов у другий (завершальний) етап грантового конкурсу Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) для проєктів у галузі енергетичної безпеки.

Розвиток нормативної бази університету в міжнародній сфері

Спільно з юридичним управлінням підготовлено і введено в дію наказом Методичні рекомендації щодо відрядження, направлення на стажування, підвищення кваліфікації в КПІ ім. Ігоря Сікорського. В них  існуючі рекомендації доповнено розділом 12 «Закордонне стажування наукових і науково-педагогічних працівників у дистанційному режимі», який визначає процедуру стажування за умов пандемії у формі відділеної (дистанційної) роботи. Це нова форма, яка сьогодні на часі.

Уже сім викладачів оформили стажування за новою процедурою.

Підписано 7 типових Угод про співпрацю з компаніями, які на безоплатній основі будуть надавати послуги з набору іноземних громадян як кандидатів на навчання в КПІ, – із числа тих 23 компаній, які 24 липня відвідали та ознайомилися з КПІ та гуртожитками.

Розглядаються ще 4 пропозиції.

Ще одну зустріч в КПІ з групою компаній такого профілю діяльності, які мають позитивні рекомендації від технічних університетів України в цих справах, плануємо на 23 вересня.

М.З.Згуровський

Нова система роботи з іноземними студентами є елементом реформи університету. Тому я чекаю на її обговорення за участю робочої групи. Ми маємо вийти на асболютно нові принципи роботи з іноземними партнерами та іноземними студентами, тому прошу приділити цій роботі особливу увагу.

Проректор з адміністративної роботи В. А. Кондратюк

Господарська  робота

  • заслухали звіти відділу пожежної безпеки за результатами планової перевірки готовності інститутів і факультетів до нового навчального року та  виконання приписів ДСНС. Перевірка засвідчила, що 60% отриманих приписів виконано. В роботі  решта приписів, які стосуються складних зауважень щодо встановлення систем автоматичної пожежної сигналізації і такого іншого. Готуємо детальний звіт із пропозиціями на засідання створеної комісії по виконанню приписів ДСНС;
  • протягом тижня організували та вивезли з університету на утилізацію 4000 кг хімічних відходів;
  • розпочали роботи з гідроізоляції даху 22-го та 23-го навчальних корпусів, тобто розпочали роботи з підготовки до роботи в осінньому сезоні;
  • продовжуємо ремонтні роботи тепломережі з частковою заміною обладнання від головного корпусу до навчального корпусу №28;
  • закінчуємо готувати кошторисну документацію щодо виконання поточних ремонтів аудиторного фонду університету та місць загального користування згідно із затвердженим на Раді з питань розвитку планом.  Підготовлено технічну документацію по 1, 14, 15, 17, 20 та 28-му навчальних корпусах, яку плануємо виставляти на майданчик Prozzoro наступного тижня;
  • провели збори з помічниками деканів/директорів факультетів/інститутів за напрямом господарської роботи щодо підготовки університету до організації прийняття оригіналів документів від абітурієнтів та їхніх батьків з виконанням  усіх рекомендацій МОЗ та МОН щодо дотримання протиепідемічних заходів. Станом на п’ятницю всі факультети забезпечені усіма необхідними для цього засобами;
  • спільно з департаментом навчальної роботи перевірили готовність матеріально-технічних засобів структурних підрозділів до нового навчального року. Є певні зауваження, що їх факультети/інститути мають впродовж тижня усунути, після чого ми проведемо повторну перевірку;

Благоустрій

  • продовжуємо роботи з видалення аварійних та сухих дерев в парковій зоні університету та в дубовому гаю. Спільно з «Київзеленбудом» готуємо акти на санітарне обрізання дерев по вулиці Політехнічній, яке плануємо провести протягом вересня;
  • у сквері за Відділом авіації та космонавтики ДПМ продовжуємо роботи із вкладання тротуарної плитки. Завезли ще 50 тонн ґрунту. Висадили 16 сакур. Продовжуємо проводити підготовчі роботи для встановлення електричних опор. Розпочали розчищати схил від автостоянки до вулиці Політехнічної;
  • закінчуємо підготовку проєкту благоустрою території за 28-м навчальним корпусом та розпочали підготовчі роботи щодо переміщення автостоянки на цю територію;
  • продовжуємо працювати над процедурою передачі для університету нового музейного експонату – літака АН-2. Отримали інформацію про підписання на заводі Антонова листа про отримання ними цього літака. Плануємо на цьому тижні зустрітися як з представниками заводу, так і з людьми, які нам цього літака передаватимуть, з метою обговорення питань транспортування літака на завод, його реставрування там і подальшої передачі нашому університету;
  • закінчуємо виконання другого етапу  з благоустрою території біля  навчального корпусу №17.

Енергозбереження

  • триває робота зі створення програмного продукту для енергомоніторингу та дистанційного отримання інформації щодо споживання в університеті електричної та теплової енергії; до роботи залучені наші науковці та студенти;
  • продовжується складання щитів для дистанційного знімання даних з  теплолічильників. Станом на кінець тижня КПІ-Телеком проклав інтернет ще до двох точок;
  • розпочато роботу комісії з обстеження теплових мереж до житлових будівель. Метою її роботи є підготовка до їхньої передачі на баланс територіальної громади Києва та укладання прямих договорів мешканців з «Київтеплоенерго» щодо теплопостачання.

Соціальний  напрям

  • продовжуємо надавати послуги харчування для курсантів ІСЗЗІ та студентів ІТС, які перебувають у 12-му гуртожитку на карантині у віддаленому режимі. Доставляємо страви та продукти  харчування;
  • продовжуємо видавати в структурні підрозділи університету засоби особистого захисту, які отримали від «УКРВАКЦИНИ» та  від уряду району Сяошань міста Ханчжоу (Китай), згідно із затвердженою відомістю  пропорційного розподілу;
  • почали тестувати новий порядок постачання товарів в університеті з використанням нової електронної системи документообігу «Мегаполіс»;
  • спільно з ДЕФ підготували звіт у МОН щодо цільового використання площ університету;
  • підготували проєкт наказу про розподіл та закріплення площ за ДНВР;
  • у зв’язку з набуттям чинності нового Закону «Про оренду державного та комунального майна»  підготували документи у Фонд держмайна для продовження договорів оренди;
  • триває робота створеної з регіональним Фондом держмайна  комісії для перевірки режиму роботи орендарів та списання з них орендної плати відповідно до Постанови КМУ;
  • регулярно проводимо спеціальне оброблення дезінфікуючими засобами з використанням розпилювальних пристроїв поверхонь, з якими найчастіше контактують люди в університеті;
  • щоденно здійснюється вологе прибирання в усіх будівлях університету дезінфікуючими та хлоровмісними розчинами;
  • закінчили оздоровчий сезон і вже законсервували бази відпочинку «Маяк» і «Сосновий»;
  • залишилася працювати лише база «Політехнік», минулого тижня вона була  завантажена на 25%, протягом вихідних – на 76%.

Напрям  безпеки

  • на попередньому тижні було виявлено двох сторонніх людей, які проникли до гуртожитку №20 та в незаконний спосіб заволоділи майном студентів.  Їхні особи встановлено, майно повернено власникам, а зловмисників передано до поліції;
  • продовжуємо спільне патрулювання території університету з поліцією та Національною гвардією.

М.З.Згуровський

Щодо встановлення літака АН-2. Можливо, вашим співробітникам варто взяти його геометричні розміри і на території скверу визначити, де саме він має бути встановлений. Це потрібно для того, щоб елементи його кріплення та бетонний майданчик не були розміщені над  інженерними мережами.

В. А. Кондратюк

Цю роботу вже зроблено, все враховано. 

М.З.Згуровський

Врахуйте ще ту обставину, що в скверику ми маємо висіяти траву до настання холодів. Тому пришвидшіть роботи, пов’язані із завезенням ґрунту, висіванням трави і таким іншим, інакше ми пропустимо сезон.

Начальник департаменту економіки і фінансів університету, головний бухгалтер Л. Г. Субботіна

Виплачено заробітну плату за  ІІ половину серпня.

Отримано фінансування та виплачено соціальну стипендію здобувачам вищої освіти 21 серпня.

Підготовлено та надано до МОН розрахунки проєктів бюджетів на 2021–2023 роки за всіма бюджетними програмами («Підготовка кадрів», «Наукова діяльність» та «Академічна стипендія»).

Основні показники для розрахунку проєкту бюджету за даними Міністерства фінансів, наданими університету МОН:

  • Індекс інфляції у 2020 р. – 5,9%; 2021 р. – 7,3%; 2022 р. – 6,2%; 2023р.  – 5,3%.
  • Підвищення заробітної  плати: 2021 р. на 32,3 % (не враховано підвищення з 01 вересня 2020 р.); 2022 р. – на  3,1 %; 2023 р. –  на  7,1 %.
  • Мінімальна  заробітна плата:

З 1 січня 2021 р. – 6000 грн;

З 1 липня 2021 р. – 6500 грн;

З 1 січня 2022 р. – 6700 грн;

З 1 січня 2023 р. – 7176 грн.

Бюджетну пропозицію за програмою «Академічна стипендія» розраховано з урахуванням включення до видатків коштів на виплату матеріальної допомоги та заохочення студентам та аспірантам, які донині до кошторису не включалися. Підвищення розміру стипендії проєктом бюджету не передбачається.

Бюджетну пропозицію за програмою «Підготовка кадрів» розраховано з урахуванням включення до потреби фінансування із загального фонду капітальних видатків. Поки що незрозуміло, чи буде це прийнято.

Бюджетну пропозицію по науковій діяльності на 2021 рік за вимогою МОН розраховано на рівні затвердженого кошторису на поточний 2020 рік.

Законом України від 25 серпня внесено зміни до Закону України «Про державний бюджет на 2020 рік» у частині підвищення з 1 вересня 2020 року мінімальної заробітної плати до 5000 грн (зростання на 5,86%). Постановою КМУ від 26.08.2020р №750 щодо підвищення тарифних розрядів усім співробітникам на 5,85%. У зв’язку з цим ми готуємо проєкт наказу про підвищення зарплат і новий  штатний  розпис.

Для підвищення заробітної плати працівникам університету потрібно 5000,0 тис. грн. на місяць.  Станом на сьогодні додаткових коштів університет не отримав. Але розрахунки на додаткове фінансування ми МОН надали. Чекаємо надходження коштів.

Підготовлено проєкт наказу щодо підвищення стипендії аспірантам, відповідно до  підвищення заробітної плати з 01.09.2020 року на 5,85%.

Готуємо щомісячну звітність за серпень.

Проведення платежів через Казначейство здійснюється без затримок. 

Разом з юридичним управлінням та ДНВР узгоджено проєкти договорів на навчання та надання платних освітніх послуг.

М.З.Згуровський

Коли  гроші на фінансування підвищення зарплат можуть надійти до університету?

Л.Г. Субботіна

Під час фінансування наступного місяця, тобто до 10 вересня.

М.З.Згуровський

Отож розриву з виплатою підвищеної зарплати в нас не буде. Це дуже важливо.

Директор студмістечка О. А. Іщенко

Гуртожитки повністю готові до початку навчального року і можуть у будь-який час перейти до традиційного формату поселення студентів. Але нині працюємо за тим сценарієм, що і весь університет, тобто за умов карантину.

У зв’язку з тим, що з 12-го гуртожитку всіх курсантів уже виселено у зв'язку з їхнім одужанням, у неділю там було проведено фінальну дезінфекцію всіх приміщень. Тепер працюємо з КМДА щодо зняття з цього гуртожитку  статусу зони надзвичайної ситуації для того, щоб ми могли  знову почати його експлуатувати.

У гуртожитках у наявності необхідні дезінфікуючі засоби, працівники забезпечені засобами індивідуального захисту, протиепідемічні заходи виконуються суворо за графіком, що підтверджується результатом планової перевірки Держпродспоживслужби України на минулому тижні.

Щодо ремонтів. Нині в студмістечку виконуються ремонти на 18 об’єктах. Це ремонт місць загального користування, заміна вікон. Окрім того, зараз готуємо документи на реконструкцію теплопункту гуртожитку №21.

М.З.Згуровський

Дуже важливі три речі. Перша – це скоординована робота ваша і Наталії Валеріївни Семінської під час поселення в гуртожитки. Друга – забезпечення гуртожитків усіма необхідними засобами захисту та дезінфекції. І третє – контроль з боку ваших працівників за дотриманням режиму. Це дуже непросто, але немає іншого виходу. Прошу приділяти цьому питанню першочергову увагу.

Директор ІМЯО М.М.Перестюк

Працюємо над організацією вхідного тестування першокурсників. Плануємо його провести в дистанційному режимі. Зараз проводимо консультації щодо того, коли це краще зробити, в який навчальний період.

Окрім того, плануємо переведення всіх форм тестування в рамках комплексного моніторингу ректорського контролю в дистанційний режим. Це стосується і тестування рівня знань іноземної мови студентами третього курсу, і тестування студентів четвертого і п’ятого курсів.  Хочемо всі ці тестування проводити в дистанційному режимі щороку.

Що стосується адаптаційних курсів, то хочемо перевести їх у дистанційний режим. Прагнемо  не втрачати своїх напрацювань у цьому напрямі, щоб і надалі підтримувати адаптацію знань першокурсників з математики і фізики до вимог університету, і забезпечити для цього зручніший режим.  

Міжнародна діяльність. Працюємо над перекладом відеороликів про факультети та їх спеціальності та про напрями підготовки, які є в університеті. Вже переклали не лише англійською мовою, але й працюємо над перекладами французькою і португальською. Передаємо перекладені ролики на факультети для подальшого їх поширення серед іноземних партнерів для залучення нових іноземних студентів.

Медіалабораторія працює в штатному режимі. Намагаємося оперативно висвітлювати всі новини університету, також закінчуємо монтаж великого матеріалу з космічної тематики. Його плануємо поширювати не лише на зовнішній контур України, але й на міжнародний рівень. Окрім того, готуємо проєкт з популяризації в ЗМІ наших унікальних для України розробок підтримки навчального процесу – системи «Електронний кампус» і платформи дистанційного навчання «Сікорський». Домагатимемося якнайширшого поширення цих матеріалів у суспільстві.

Директор Науково-технічної бібліотеки О. М. Бруй

Розпочато підготовку додатків до інформаційних матеріалів для проходження державної атестації закладів вищої освіти, які належать до сфери управління МОН, у частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності (по публікаціях у Scopus та Web of Science).

Від представника редакції нашого наукового періодичного видання «System Research and Information Technologies» отримано листа-підтвердження про те, що Рада з вибору вмісту та дорадчий комітет (The Content Selection & Advisory Board CSAB) завершили оцінку видання і рекомендують його включення до Scopus. Питання щодо індексації змісту видання мають бути вирішені орієнтовно за три місяці.

Також проводилися поточні роботи з консультування авторів-дослідників з питань визначення наукометричних показників, створення та актуалізації профілів в Google Scholar, визначення УДК до статей, з питань самоархівування матеріалів в ELAKPI, а також надання довідок різного спрямування, обслуговування читачів, сприяння розвитку видавничих проєктів наукових періодичних видань, сприяння публікаційній активності. Окрім того, проводилися поточні роботи з комплектування, наукової обробки, упорядкування та списання літератури та інше.

Важливим заходом нового тижня має стати відеоконференція, присвячена 40-річчю відкриття приміщення Бібліотеки, яке відбулося 1 вересня 1980 року. Від цієї дати починається відлік діяльності Бібліотеки в єдиному приміщенні, збудованому за індивідуальним проєктом та з ініціативи ректора інституту Г.І.Денисенка, ім’я якого вона нині носить. На конференції планується послухати спогади про минуле Бібліотеки та обговорити її перспективи. Ми також записали розповідь доньки колишнього головного архітектора КПІ Володимира Лиховодова, який створив проєкт цієї будівлі, про його роботу.

М.З.Згуровський

Ми з В.А Пасічником, А.А.Мельниченком, О.А.Жученком і деякими іншими колегами не зможемо, на жаль, взяти участь у цьому заході через вже заплановану іншу зустріч. Але це подія дуже важлива, і ми б хотіли б долучитися до цих спогадів, можливо, в іншій формі. Низку дуже важливих для університету споруд було побудовано в ті часи. Багато людей, які й сьогодні працюють у нас, були залучені до цих будівельних робіт. Це було велике народне будівництво. Робота була цікавою і важливою, причому всі працювали з великим ентузіазмом. Віра в те, що ми отримаємо сучасний університет, надихала. Адже до того відділи бібліотеки розташовувалися в тісних для них приміщеннях 12-го та 1-го корпусів. А тут ми отримали чудову, найкращу в колишньому Радянському Союзі бібліотеку! Це була велика подія для КПІ! Тож давайте подумайте, як і нам долучитися до вашого свята.

О.М.Бруй

Можливо, можна було б записати на відео ваші спогади чи звернення, щоб потім показати його учасникам.

Голова Ради з питань розвитку університету В. Й. Котовський

Історико-архітектурний напрям

Експертно-правова комісія університету ухвалила рішення про увічнення пам`яті Бориса Патона і Віктора Бар`яхтара, а саме:

  1. Виготовити та розмістити портрет Бориса Патона в галереї видатних політехніків у першому корпусі, залі Адмінради та Державному політехнічному музеї при КПІ ім. Ігоря Сікорського.
  2. Створити та встановити на території університету пам`ятник Борису Патону.
  3. Встановити меморіальну дошку на будинку №5, де народився Борис Євгенович Патон.
  4. Присвоїти ім`я Бориса Патона Державному політехнічному музею при КПІ ім. Ігоря Сікорського.
  5. Встановити меморіальну дошку на корпусі №7 Віктору Бар`яхтару – першому декану фізико-математичного факультету КПІ.

Ці питання внесені до порядку денного засідання Вченої ради, яке відбудеться 7 вересня поточного року, для затвердження.

Діяльність Ради з питань розвитку університету

Розроблено та перебуває на узгодженні членів Ради Порядок розгляду заявок підрозділів щодо фінансування, у тому числі першочергових об`єктів (придбання високотехнологічного обладнання для навчально-наукової діяльності, підтримка матеріально-технічної бази навчальних корпусів, розвиток інфраструктури тощо) з визначеними критеріями відбору відповідно до фінансових можливостей та потреб підрозділів.

На цьому тижні планується чергове засідання Ради. На порядку денному – збільшення  фінансування на видатки розвитку.

М.З.Згуровський

Віталію Йосиповичу, Людмило Григорівно, ми мали розробити дуже чітке і конкретизоване Положення про роботу Ради: принципи, критерії, порядок подання заявок, порядок їхнього розгляду тощо. Коли ми його можемо побачити?

Л.Г.Субботіна

Ми готові показати його вже сьогодні. Ми його розробили, готуємося винести на розгляд  Вченої ради.

 М.З.Згуровський

Добре, до засідання Вченої ради ще раз його розглянемо, щоб 7 вересня могли його затвердити і поширити, щоб люди знали, як працювати з цим фондом.

Директор департаменту управління справами М. О. Мазур

Нагадую, що 31 серпня загальний відділ розпочав реєстрацію зовнішньої документації в програмі «Мегаполіс». Упродовж цього тижня підрозділи отримуватимуть в цій програмі листи з інших організацій.

З наступного тижня ми розпочнемо реєстрацію внутрішніх документів, і після цього перейдемо до реєстрації внутрішніх наказів і договорів.

Триває процес оформлення електронних цифрових підписів співробітників загального відділу.

Водночас, КБ ІС оформлює  договір щодо нашого підключення до Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади. Це потрібно для того, щоб надалі ми могли отримувати документи виключно в електронній формі.

Окрім того, підготовлено проєкт Інструкції з діловодства. Робота над ним триває, оскільки прийняття цього документа вимагатиме визнання недійсними або перероблення під електронний документообіг цілої низки інших, пов’язаних з ним, документів.

Уповноважена особа з питань запобігання  корупції  Я. Ю. Цимбаленко

Взяла участь у засіданні Експертно-кваліфікаційної комісії, на якому виникло питання щодо можливого конфлікту інтересів. Надала відповідну консультацію. Решта питань вирішуються у робочому порядку.

Голова  об'єднаного  профкому  КПІ М. О. Безуглий

Цей період є традиційно важливим для університету. А цього року – особливо. Багато наших викладачів перебувають фактично в надзвичайному стані, оскільки нетрадиційний початок нового навчального року викликав цілий шквал запитань. Тому  найближчим часом плануємо провести розширене засідання профкому. Запрошено Юрія Івановича. Будемо допомагати, роз’яснювати, показувати. 

М.З.Згуровський

Запитання щодо організації навчального процесу?

М. О. Безуглий

Так, звичайно.

М.З.Згуровський

Зрозуміло. Безумовно, робота з факультетами та інститутами, їхнє інформування в цих умовах є критично важливою справою. Тому що є багато запитань у людей,  тож чим активніше ми це робитимемо, тим менше у людей буде проблем, які, хочемо ми чи ні, у них виникають. Тому працюйте у взаємодії з проректорами, деканами – з усіма відповідальними особами. 

Дата події