20 років тому в структурі Національного технічного університету України "КПІ" з'явився новий факультет – факультет менеджменту та маркетингу. Здавалося б дивним, чому саме в КПІ, який відомий своїми науковими технічними та технологічними школами, з'явився такий факультет? Проте відповідь на це питання дало саме життя, адже країна вступила в складний етап свого розвитку, який був викликаний зміною соціально-економічної формації. І не дивно, що з перших років свого існування цей факультет заявив про себе якнайкращим чином.

Газета "Київський політехнік" вирішила взяти інтерв'ю у декана факультету менеджменту та маркетингу д.т.н., професора Олега Анатолійовича Гавриша.

– Олеже Анатолійовичу, розкажіть, будь ласка, про історію заснування факультету, хто стояв біля витоків його створення?

–  Історія нашого факультету бере початок з 1992 року. Це офіційний рік заснування факультету. Проте ідеї про необхідність створення ФММ висловлювалися значно раніше проф. В.Д. Нємцовим та попереднім ректором П.М. Таланчуком. Спочатку до складу ФММ входили три профілюючі кафедри – менеджменту, промислового маркетингу, математичного моделювання економічних систем, а також кафедри, які обслуговували інженерні факультети КПІ: економіки та організації машинобудівного виробництва, економіки та організації радіоелектронного виробництва, економіки та організації промислових технологій і енергетики. Поступово на базі цих кафедр були створені ще декілька кафедр, а саме: кафедра міжнародної економіки, кафедра економіки і підприємництва, кафедра теоретичної та прикладної економіки, кафедра педагогіки та психології (згодом вона була підпорядкована факультету соціології і права). Нині на ФММ шість кафедр, близько 2000 студентів, навчальний процес забезпечують 190 викладачів, з яких 25 докторів наук, 95 кандидатів наук, 25 професорів та 75 доцентів.

– Що Ви можете сказати про досягнення факультету, його викладачів і  студентів?

– Професорсько-викладацький склад нашого факультету, розуміючи всю важливість ведення навчального процесу та виховання студентської молоді, приділяє особливу увагу підготовці навчальної, методичної та наукової літератури. Тільки за ці 20 років, що минули, викладачами кафедр було підготовлено і випущено у світ понад 1000 книг, прочитано понад 3000 доповідей на конференціях різного рівня. А студенти беруть участь у конкурсах, олімпіадах, міжнародних змаганнях і досягають високих результатів. Так, у 2010 році С.Ставська зайняла перше місце на IV Всеросійському конкурсі магістерських робіт у сфері маркетингу та отримала диплом за перше місце в номінації "Прикладне дослідження з економічної тематики" Київського регіонального відбіркового етапу ІV Всеукраїнського молодіжного конкурсу "Новітній інтелект України"; А.Горбунова та Є.Канченко посіли перше та друге місця на Всеукраїнському конкурсі наукових робіт студентів спеціальності "Міжнародна економіка"; перше та друге місця зайняли К.Євсєєва, А.Поліщук та Д.Бебешко на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт з природничих, технічних та гуманітарних наук з напряму "Менеджмент"; А.Овчиннікова посіла друге місце на Всеукраїнській студентській олімпіаді з маркетингу та ін.

– Олеже Анатолійовичу, а як виглядає факультет менеджменту та маркетингу  на фоні інших факультетів в КПІ та в Україні?

– Наш факультет – лідер за багатьма показниками. Проте, ми повинні постійно підвищувати якість навчання, не зупинятися, рухатися далі. НТУУ "КПІ" за бізнес-економічними спеціальностями останні три роки посідає третє-четверте місця в Україні в різних  рейтингах, у т.ч. у найпопулярнішому та незалежному рейтингу "Компас".

– Дякуємо за бесіду та бажаємо процвітання факультету й надалі!

Спілкувалася Лілія Скиба