7 жовтня 2015 р. в НТУУ «КПІ» відбулася презентація гоночного автомобіля класу Formula SAE, який було спроектовано і виготовлено студентами НТУУ «КПІ» під керівництвом завідувача кафедри інтегрованих технологій машинобудування ММІ доктора технічних наук професора Віталія Пасічника.

Він і вів презентацію. Спершу представив команду, що працювала над болідом. Ось її склад: капітан команди – Іван Норкін (випускник факультету електроніки); технічний відділ: Стас Петін, Олександр Матвєєв, Олексій Скакун, Андрій Варцаба, Тарас Мельник (усі – Механіко-машинобудівний інститут КПІ), Вікторія Романенко (зварювальний факультет); PR-відділ: Кирило Тепляков (випускник факультету біомедичної інженерії), Олексій Шимко (факультет електроенерготехніки та автоматики), Олександр Зубарчук (факультет біомедичної інженерії), Володимир Юхимчук (Механіко-машинобудівний інститут), Сергій Пеліхов (факультет біомедичної інженерії), Наталія Сенченко (Механіко-машинобудівний інститут).

Створення боліду стало можливим завдяки виграним грантам Nescafe Ідея-Х (www.ideax-nescafe.com.ua) та конкурсу соціальних проектів від Сан Ін Бев. Крім того, матеріалами та необхідним обладнанням команді допомагали компанії Bosch, 3M, KDTU.

Після короткого вітального слова проректора з виховної роботи Петра Киричка, який також суттєво посприяв команді у виготовленні боліда, присутнім було представлено сам автомобіль – гоночний болід з двигуном об’ємом 600 куб.см. Швидкість 100 км/год він розвиває за 4 секунди. З цим болідом команда побувала у вересні на одному з етапів змагань Formula SAE, що відбувся в місті Мост, Чехія.

Formula SAE – найбільші інженерні змагання серед технічних ВНЗ світу. Вони проходять щороку, починаючи з 1981 р. Учасники мають самостійно спроектувати, сконструювати, а потім збудувати свій гоночний болід. При цьому необхідно надати весь пакет документів на проект та довести, що прийняті технічні рішення є оптимальними. Також необхідно враховувати економічну складову прийнятих рішень.

У 2015 році в змаганнях взяли участь понад 500 ВНЗ світу, в тому числі два з України. Після того, як присутні оглянули болід, він виїхав на вулицю Політехнічну, де продемонстрував їзду по прямій. За кермом боліда був Стас Петін. Через обмежену величину дистанції та норми безпеки швидкість не перевищувала 70 км/год, хоча болід може розвивати швидкість 130 км/год (більша заборонена правилами Formula Student).

Команда планує продовжити вдосконалювати болід та займатися розвитком інженерної творчості студентів КПІ. Вже найближчим часом відбудеться набір нових членів до команди. У планах на наступний рік – створення першої відкритої інженерної fablab лабораторії, організація освітньої платформи для студентів та участь у міжнародних змаганнях Formula SAE.

Дата події