23 жовтня у Великій фізичній аудиторії корпусу №1 НТУУ «КПІ» відбулася скайп-конференція з випускником факультету прикладної математики КПІ, а нині СЕО (головним виконавчим директором) стартапу PetСube Ярославом Ажнюком.

Зустріч проводилася дистанційно, оскільки нині Ярослав проживає і працює в Сан-Франциско. Його стартап PetСube зібрав $251000 на Kickstarter.com та $1100000 за рахунок «посівного» фінансування венчурними фондами у м. Сан-Франциско.

Займатися бізнесом Ярослав розпочав уже на третьому курсі КПІ, створивши власну аґенцію Інтернет-маркетингу. Згодом цей бізнес було продано найбільшій діджітал-аґенції України — Prodigi, де Ярослав Ажнюк деякий час обіймав посаду керівника відділу маркетингу в соціальних медіа. У його портфоліо – десятки конференцій, тренінгів та семінарів, присвячених Інтернету та його можливостям. Але по-справжньому відомим він став завдяки проекту PetСube (детальніше про нього див. https://petcube.com/).

Ярослав Ажнюк – не лише інженер і успішний бізнесмен. Він ще й дуже неординарна людина. Тож його оповідь про власний досвід організації бізнесу, освіти та здобуття нових знань поза стінами університету була дуже цікавою для слухачів. Утім, це не дивно, бо переважна більшість їх – майже однолітки Ярослава, якому нині лише 27 років, а у Великій фізичній аудиторії зібралися переважно студенти кількох факультетів та інститутів КПІ.

Розповів він і про PetСube – «комунікаційний девайс для людей і тварин», як сам він визначив призначення цього пристрою; про те, як виникла ідея його створення, і як ця ідея втілювалася у життя. Однак у своїй розповіді він торкався й інших проблем. Зокрема, він говорив про необхідність знання філософії і, взагалі, про важливість здобуття ґрунтовної освіти, яка, окрім іншого, ще й «навчає наш мозок мислити абстрактними категоріями». Надзвичайно цікавою була і його думка про те, наскільки допомагає знання програмування під час створення та організації роботи компанії. Так само, як і його міркування про мистецтво і науку програмування, а також про те, наскільки корисними вже тепер є такі знання для представників будь-якої галузі людської діяльності, і наскільки потреба в них зросте найближчим часом. Йшлося під час розмови і про прийоми просування нових розробок на глобальному ринку; про роль PR та пошуки інвестицій; про те, як будувати команду, що зможе генерувати і втілювати в життя нові ідеї; та, врешті-решт, про те, яку літературу варто читати і чому інженеру та програмісту потрібно не лише думати про вузькоспеціальні речі, але й зробити частиною свого життя мистецтво.

Потім були запитання аудиторії. Звичайно, стосувалися вони насамперед бізнесу, перепон на шляху його побудови і розвитку, відмінностей ділового клімату Сполучених Штатів і України тощо. Були й дуже конкретні, скажімо про те, як стартаперу з України вийти на Kickstarter.com (за словами Ярослава, насправді це неважко – варто лише скористатися можливостями, що їх надає нині Інтернет, і знайти зацікавлену особу-помічника в Америці).

Завершилася ця зустріч через океан словами Ярослава, що світ швидко змінюється і чим швидше ми зрозуміємо, які можливості ці зміни несуть, тим цікавіше нам буде жити.

Дата події