Науково-дослідну лабораторію “Дидактик” при фізико-математичному факультеті створено з метою забезпечення навчального процесу НТУУ “КПІ” та закладів освіти України сучасними засобами навчання.

Основними завданнями лабораторії є:

  • розробка та впровадження в навчальний процес сучасних технічних засобів навчання, комп‘ютерних навчальних програм;
  • розробка та адаптація нових методик навчання;
  • підготовка та перепідготовка викладачів у галузі сучасних засобів навчання.

Багато студентів факультету проходять тут переддипломну практику, отримують необхідні знання з використання сучасних дидактичних засобів і нових методик навчання. За останніх три роки підготовлено та захищено більше 20 дипломних проектів за темами інтерактивних уроків з курсу фізики: “Ефекти розповсюдження коливань у пружних середовищах”, “Використання новітніх комп`ютерних технологій у процесі вивчення фізики”, “Розвиток пізнавальних процесів на заняттях фізики із застосуванням комп`ютерів” тощо. Вищезгадані роботи виконувались під керівництвом заступника декана ФМФ професора Л.П.Гермаш та співробітника лабораторії старшого викладача Л.Ю.Цибульського.

Лабораторія має попередні напрацювання, пов’язані з дослідженнями в галузі використання дидактичних засобів навчання та їх розробкою.

На Першій міжнародній виставці освіти, навчання і ділового управління колектив лабораторії отримав диплом за найкращу експозицію – довідково-інформаційний комплекс викладача хімії.

На VII Міжнародну науково-методичну конференцію “Вища технічна освіта: проблеми та перспективи розвитку в контексті Болонського процесу”, яка проходила у травні 2005 року, лабораторія представила вісім наукових доповідей, з якими виступили: академік НАН України В.Г.Бар’яхтар, проф. Л.П.Гермаш, проф.

С.О.Воронов, с.н.с. В.Й.Котовський, ст. викладач

Л.Ю.Цибульский та студент Д.І.Корольков.

Дидактичні засоби навчання стали невід’ємною складовою навчального процесу в багатьох країнах. Це наочно підтверджують спеціалізовані та інші виставки, які проходять у Києві, різноманітна література.

Програма розвитку нашого університету на період до 2010 р. у п.1.9. передбачає: “Впровадити у навчальний процес інформаційні технології навчання, широко застосовувати імітатори, електронні тренажери, сучасну дидактичну апаратуру тощо...”.

Проведене дослідження ринку технічних засобів навчання свідчить, що на сьогоднішній день не існує подібних аналогів, а потреба в таких засобах навчання дуже велика і не тільки в Україні, а й далеко за її межами.

Враховуючи вищенаведене, а також п.2.12. названої Програми, де говориться: “Використовуючи матеріальну базу університету, організувати випуск малих серій конкурентоспроможної продукції...”, наш університет як технічний навчальний заклад зміг би стати ініціатором і законодавцем подібної продукції. Матеріально-технічна база дозволяє виготовляти на замовлення такі комплекси для інших навчальних закладів України і не тільки.

Лабораторія займається впровадженням у навчальний процес нашого університету довідково-інформаційних комплексів з таких предметів, як хімія, фізика, математика, матеріалознавство, спецтехнологія. Це надасть можливість підвищити дидактичний ефект і якість освіти, підняти імідж університету як технічного навчального закладу, зробити навчальний процес більш цікавим.

Нині ми проводимо технічне переоснащення великої фізичної аудиторії, а саме: існуюча пасивна таблиця хімічних елементів Д.І Менделєєва буде замінена на довідково-інформаційний комплекс викладача хімії. Комплекс розробляється та буде виготовлений з урахуванням рекомендацій фахівців. Дизайнерське рішення буде максимально адаптовано до інтер’єру аудиторії, щоб не порушити загальну історичну цінність.

Гостро постала потреба більш широкого залучення студентів факультету до розробок новітніх методик та сучасних засобів навчання, до яких відносяться як суто технічні засоби у вигляді довідково-інформаційних комплексів, так і комп’ютерні навчальні програми. Головна мета – орієнтація студентів, як майбутніх викладачів, на сучасні, ефективні засоби навчання.

Планується також організовувати постійні науково-методичні семінари з обміну досвідом із запрошенням провідних фахівців-методистів як України, так і інших країн з питань використання сучасних методів в освіті.

До планів на перспективу також входить розробка та впровадження в навчальний процес сучасної безпровідної системи “Єдиний дзвоник”, системи електронного розкладу занять, а також комп`ютерних навчальних програм нового покоління.

Ми й надалі готові сприяти впровадженню сучасних технологій у навчальний процес Київської політехніки.