Наприкінці березня 2012 року на базі Харківського національного університету радіоелектроніки пройшов II етап Всеукраїнської студентської олімпіади з напряму "Радіоелектронні апарати", проведення якої стало вже традиційною щорічною подією. Наш університет представили студенти радіотехнічного факультету четвертого курсу Валерій Коваль, Михайло Кузнецов, Олександр Миколайчик, Микола Тимочко та п'ятикурсник Павло Біденко. Виступ нашої команди видався результативним – отримані командні та індивідуальне призові місця, а також ціла низка особистих нагород у певних номінаціях. Харків представляли зразу шість вищих навчальних закладів (враховуючи сам ХНУРЕ), які мають відповідні кафедри і провадять підготовку студентів за зазначеним напрямом. Також були команди із Запоріжжя, Кременчука, Львова, Одеси, Тернополя. Одна команда з м. Таганрог представляла Російську Федерацію. В цілому в ІІ етапі олімпіади за напрямом "Радіоелектронні апарати" взяли участь близько 80 учасників. Крім цього, одночасно проводились олімпіади з напрямів "Комп'ютерні науки" та "Метрологія і метрологічні засоби". Нам надзвичайно приємно було дізнатися, що команда факультету інформатики та обчислювальної техніки нашого університету отримала призове місце за своїм напрямом.

Сам Харків справив на нас враження негомінкими звивистими вулицями, малоповерховою забудовою, не спотвореною хаотично розташованими хмарочосами зі скла, металу і пластику, як це має місце у столиці, та великою кількістю парків і скверів. Це місто-трудівник, де вдень вулиці позбавлені транспорту і пішоходів, місто молоді, де найчастіше можна зустріти студента, причому з будь-якої країни світу. Місто здалося нам приязним і зрозумілим, у ньому ми відчули себе на своєму місці, потрібними і жаданими.

У день змагань нас запросили до актової зали ХНУРЕ, де відбулося урочисте зібрання з нагоди відкриття заходу і в якому взяв участь харківський ансамбль скрипалів. Зі словами привітання виступили керівництво університету й очільники профільних кафедр. Нас сповістили про порядок денний олімпіади, що складався власне з вирішення олімпіадних завдань, їх оцінювання кваліфікованим журі, перегляду результатів виконавцями і апелювання рішення журі, а також культурної програми. До складу апеляційної комісії, як і до складу журі, входили, в основному, викладачі університету-організатора. Після цього були проведені збори учасників олімпіади відповідно до напрямів, де нам повідомили про необхідність розділення нашої команди на дві. Одна мала виступати в секції "Радіоелектронні апарати та засоби", а друга – в секції "Автоматизовані комплекси радіоелектронних виробництв". Профіль останньої секції  більшою мірою вимагав знань з програмного забезпечення для автоматизованої розробки радіоелектронних засобів та їх вузлів. Надалі відбулося жеребкування, яке визначило наші робочі місця в комп'ютерних класах.

Нарешті розпочалося довгоочікуване віртуальне змагання, яке за умовами проведення мало тривати три години. Нам запропонували завдання, що було поділене на дві частини: обов'язкову з трьох задач і за вибором з восьми задач, причому для зарахування результату мала бути виконана хоча б одна з обов'язкових задач. Ці задачі були незвичними для нашого університетського навчання, мали узагальнений характер та потребували для свого вирішення знань і навичок одночасно з декількох дисциплін, а також передбачали використання креативного підходу, інтуїції й загальної підготовки з навчального напряму. Задачі за вибором були здебільшого традиційними, зорієнтованими на широке коло конкретних дисциплін. Розв'язок задач мав бути реалізований як в електронному вигляді на комп'ютерах з використанням автоматизованих систем аналізу і проектування, так і на папері. За ходом змагання в кожній аудиторії спостерігав принаймні один викладач, у деяких були встановлені відеокамери. Наші відповіді лишалися анонімними, і в конвертах під девізами були передані на перевірку журі.

Ми були приємно здивовані кількістю особистих нагород і задоволені результатом нашого виступу: 2-ге особисте місце з напряму "Радіоелектронні апарати", 2-ге командне місце з напряму "Радіоелектронні апарати" і 3-тє командне місце зі спеціальності "Автоматизовані комплекси радіоелектронних виробництв". Усі перші місця дісталися господарям. Решту призових місць посіли представники Львівської політехніки. Мені хотілося б сказати, що не тільки кожен з нас зробив свій вагомий внесок у цю непросту перемогу, а й викладачі нашої кафедри радіоконструювання та виробництва радіоапаратури, які навчали нас тонкощів мистецтва радіоконструктора, і особливо старший викладач В.Д.Капелюшний, який забезпечив підготовку нашої команди до олімпіади.

Загалом треба зазначити, що наш виступ ще раз підтвердив високий рівень фахової підготовки, який забезпечує наш факультет та кафедра. Сподіваємось, що наступні покоління студентів продемонструють не гірший, а можливо, й кращий рівень знань, виборюючи переможні здобутки і вкотре доводячи, що кафедра радіоконструювання і виробництва радіоапаратури (зав. каф. – проф. Ю.Ф.Зіньковський) КПІ готує висококваліфікованих фахівців у своїй сфері.

Михайло Кузнецов, гр. РВ-82, РТФ

Дата події