Хочу коротко зупинитися на діяльності адміністративно-господарського управління (АГУ) університету в минулому році, яка була спрямована на утримання в нормальному експлуатаційному стані існуючої матеріально-технічної бази та подальший її розвиток для забезпечення навчальної, наукової діяльності й організації побуту студентів і співробітників університету.

Витрати на утримання матеріально-технічної бази

Загальна площа матеріально-технічної бази університету становить близько 550 тис. м2, зокрема навчальних корпусів і об’єктів господарської діяльності – 408 тис. м2, студентських гуртожитків – 142 тис. м2. У нас на балансі також 6 житлових будинків, 4 бази відпочинку, паркова зона, сотні кілометрів зовнішніх інженерних мереж, елементи благоустрою та інші об’єкти. Частина з них є пам’ятками архітектури й історії. Загальна територія, відведена університету в постійне користування, складає 115 га, у тому числі бази відпочинку – 35 га.

 Сума загальних витрат на утримання матеріально-технічної бази сягнула  123,5 млн грн у 2009 р. (проти 53,95 млн грн у 2005 р.). Основні з них: на комунальні послуги – 25%; заробітну плату – 27%; ремонтні роботи – 20%.

Капітальне будівництво

У 2009 р. освоєно капітальних вкладень на суму 2,85 млн грн (2008 рік – 9,63 млн грн), з них власні кошти – 1,75 млн грн. Основні об’єкти, що знаходяться на стадії проектування та будівництва: добудова до навчального корпусу №35 для розміщення Українсько-японського центру; студентський гуртожиток на 374 місця по вул. Виборзькій; навчально-лабораторний корпус ФАКС по вул. Борщагівській, 48; гуртожиток для студентів по вул. Металістів, 7-б; Українсько-корейський освітній центр інформаційних технологій  по вул. Політехнічній, 10; міні-спорткомплекс площею 2,2 тис. м2; навчально-житловий комплекс по пров. Індустріальному, 1 (гуртожиток на 350 місць, добудова до навчального корпусу площею 6 тис. м2).

Благоустрій території

Завершено роботи по мощенню курдонерів біля корпусу №4, з реконструкції вул.Політехнічної під пішохідну зону, облаштовування студентського скверу по вул. Політехнічній, благоустрою скверу за бібліотекою.

 Ремонтно-відновлювальні роботи

Загальний обсяг коштів, використаних у 2009 р. на ремонтно-відновлювальні роботи та капітальне будівництво на об’єктах університету за всіма способами виконання (господарським, підрядним чи власними силами підрозділів), склав 28,95 млн грн.

На ремонтні роботи в навчальних корпусах було витрачено 15,7 млн грн, з них затрати підрозділів – 5,0 млн грн. Збільшили фінансування на ремонтні роботи ВПІ, ВІТІ, ІЕЕ, ІТС, ММІ, РТФ, ТЕФ, ФЕЛ, ФЛ, ФММ, ФПМ, ФСП, ІПСА, ЦКМ, значно зменшили – ФТІ, ІХФ, ФІОТ, ІМЯО та ін. Вважаю, що факультетам та інститутам необхідно скоригувати свої бюджети в сторону збільшення фінансування ремонтних робіт у 2010 році.

Варто відмітити позитивний досвід низки факультетів щодо залучення спонсорських коштів на виконання ремонтних робіт і вдосконалення навчально-лабораторної бази (ІЕЕ – 355,5 тис. грн; ХТФ – 368,3 тис. грн; ФММ – 186 тис. грн; ФЕЛ – 90 тис. грн.; ІТС – 10,57 тис. грн.; ІФФ – 32 тис. грн).

Хочу також відзначити гарну організацію роботи виробничо-експлуатаційного комбінату. Було виготовлено 190 металопластикових вікон і встановлено в навчальних корпусах та студмістечку.

Утримання студмістечка

Студмістечко НТУУ “КПІ” є складним соціальним організмом, в якому компактно розташовано 20 студентських гуртожитків, студентська поліклініка, санаторій-профілакторій. У студмістечку проживає близько 14 тисяч студентів, що дозволяє за кількістю мешканців порівнювати його з містом районного значення. Це обумовлює складність і відповідальність завдань щодо підтримання нормальної життєдіяльності студмістечка, основними напрямками якої є соціально-виховна робота зі студентами та підтримання господарства студмістечка, його інженерних мереж і систем, місць загального користування, приміщень тощо в належному стані. Протягом 2009 року на виконання наказу ректора і з урахуванням перспективного плану розвитку студмістечка на 2007-2010 рр. було здійснено комплекс заходів, спрямованих на покращення умов проживання студентів. Зокрема, виконано капремонт місць загального користування, кухонь, коридорів, у гуртожитках №№ 11, 20 облаштовано спортивні кімнати, встановлено системи відеоспостереження в гуртожитках №№ 1, 3, 4, 6, 9, 10, 15, 18, 20, профілакторії; виконано косметичний ремонт у гуртожитках №1, 3, 7, 9, 13, 18, 19, 20, заасфальтовано територію біля гуртожитків №№ 3, 8, 11, 15; проведено поточний ремонт систем водо- та теплозабезпечення, замінено два ліфти, виконано заміну магістралей живлення в гуртожитках №№ 6, 10, 13, 16, 19; відновлено освітлення у дворах гуртожитків №№ 9-11-22, 13-14, 18-21, облаштовано сквер “Сосновий”, частково замінено вікна на металопластикові в гуртожитках №№ 3, 9, 10, 22.

Значну допомогу для розвитку матеріально-технічної бази гуртожитків надали ФІОТ, Інститут спецзв’язку, ІХФ, ЗФ, ВПІ, ФМФ, ТЕФ, ММІФ, ФПМ, ФЕЛ, ФТІ, ФСП. Таким чином, спільними зусиллями ректорату, дирекції студмістечка, керівників інститутів і факультетів, органів студентського самоврядування і профкому гуртожитки утримуються на рівні нормальних побутових умов.

У зв’язку з перенаселенням гуртожитків значно збільшилося навантаження на сантехнічні й електротехнічні мережі, у складному стані знаходиться ліфтове господарство  Поряд з цим університет взяв на себе зобов’язання перед Держгірпромнаглядом до 2011 р. перевести всі гуртожитки на електричні плити, усе це обумовлює збільшення фінансування ремонтних робіт.

Адміністрація студмістечка приділяє значну увагу дбайливому ставленню студентів і співробітників до матеріальної бази, більш ефективному використанню матеріальних і трудових ресурсів. Проводиться модернізація й оновлення локальної комп’ютерної мережі студмістечка. Працює офіційний сайт студмістечка НТУУ “КПІ”, що є носієм актуальної й корисної інформації, а також виступає засобом інтерактивного спілкування студентів з дирекцією студмістечка.

Витрати на комунальні послуги

Проблема підвищення ефективності використання енергетичних ресурсів в університеті є вельми важливою, адже видатки на оплату комунальних послуг – одна з найбільш витратних статей господарської діяльності.

За 2009 рік університетом спожито: теплової енергії – на суму 15,85 млн грн (у 2008 р. – 12,07 млн грн); електричної енергії – на суму 9,86 млн грн (у 2008 р. – 8,72 млн грн); води холодної – на суму 5,31 млн грн. (у 2008 р. – 4,03 млн грн); газу природного – на суму 274,3 тис. грн (у 2008 р. –  165,4 тис. грн). Загальна вартість спожитих у 2009 році електроенергії, тепла, води та природного газу становить 31,305 млн грн (у 2008 р. – 24,99 млн грн).

Постійне підвищення тарифів на всі комунальні послуги створює мотиваційні засади для раціонального використання енергоресурсів. Порівняльний аналіз споживання енергоносіїв та води за 2007–2009 рр. наведено на діаграмі.

Завдяки встановленню автоматики для регулювання витрат теплоносіїв відповідно до температури навколишнього середовища (корп. №1 та №№4-8) помітно знизився рівень теплоспоживання. Це свідчить про доцільність дообладнання решти теплопунктів університету сучасною автоматикою. Доцільно було б налаштувати зазначене обладнання для зниження витрат у нічні години, період канікул, неробочих та вихідних днів.

За підсумками 2009 р. не в повному обсязі виконано заплановане зниження енергоспоживання (на 10% відносно 2008-го року). Загалом по університету зменшено споживання теплової енергії та холодної води, однак не досягнуто економії у споживанні електричної енергії та природного газу. Тому керівникам підрозділів спільно зі службою головного інженера необхідно проаналізувати причини отриманого приросту та вжити необхідних заходів для зниження енергоспоживання.

Вдосконалення системи енергозбереження

Для виконання плану заходів щодо вдосконалення системи енергозбереження службами університету виконано значний обсяг робіт: відремонтовано дахи, встановлено металопластикові вікна, обладнання автоматичного регулювання витрат теплоносіїв; у деяких корпусах – системи, що автоматично “дозачиняють” вхідні двері; на постійній основі службою енергоменеджменту та службами головного інженера проводиться енергетичний аудит навчальних корпусів і гуртожитків.

З огляду на важливість отримання достовірної інформації щодо енергоспоживання, необхідно мати об’єктивні дані про щомісячне споживання електроенергії, тепла і води кожною окремою будівлею – корпусом чи гуртожитком. Щоб стимулювати раціональне використання енергоресурсів, групових засобів обліку (один лічильник на групу будівель) зовсім не достатньо. І якщо з індивідуальними засобами обліку тепла і води для окремих будівель проблема майже розв’язана, то щодо технічного обліку споживання електроенергії окремими об’єктами стан не можна визнати задовільним: засоби обліку тут, як правило, групові. Допомогти розв’язати цю проблему повинен був НДІ “Енергія” в рамках договору про впровадження автоматизованої системи обліку. Ми продовжуємо сподіватися, що хоча б перша черга цієї системи буде, нарешті, представлена в робочому стані.

Оздоровлення студентів та співробітників

В університеті діє досить потужна мережа баз відпочинку й оздоровлення.

Найбільшою популярністю серед співробітників і студентів користується пансіонат “Маяк” на березі Чорного моря. У 2009 р. тут оздоровилося 1852  особи. Після капітального ремонту і часткового перепланування будинків студентського табору там можуть відпочивати одночасно до 180 студентів.

Після реконструкції три зміни працював студентський спортивно-оздоровчий табір “Політехнік” на Київському морі, де відпочили 171 студент та 149 співробітників. За останні два роки серйозні будівельно-ремонтні роботи проведено у студентському військово-спортивному таборі “Сосновий”. Минулого року в ньому відпочили 127 співробітників. У спортивно-оздоровчому таборі “Глобус” у Карпатах відпочило 158 студентів. Для повноцінного функціонування в таборі необхідно виконати значні будівельні роботи. Нині працюємо над тим, аби хоч одну базу перевести в режим цілорічного функціонування.

Автотранспортне підприємство. Автошкола

У 2009 році було проведено заходи з благоустрою території автотранспортного підприємства. На території АТП відкрито дві автомийки, на трьох майданчиках підготували, обладнали та відкрили платні стоянки, заправні пункти частково автоматизували, провели сертифікацію ємностей під паливно-мастильні матеріали. Також проведено капітальні ремонти техніки – автомобілів, екскаваторів, автокрана. Паливну систему частини автомобілів переоснастили газово-балонним обладнанням. Ввели в дію обладнання для комп’ютерної діагностики автомобілів.

АТП працює на засадах госпрозрахунку. За 2009 р. надано транспортних послуг на суму 4822 тис. грн (у 2008 р. – 2721 тис. грн). За минулий рік доходи перевищили видатки на 331 тис. грн.

У вересні 2009 р. до АТП був переданий новий структурний підрозділ – Автошкола. За чотири місяці були дообладнані технічні кабінети, автокласи, відремонтовано комп’ютери, обладнано 10 комп’ютерних місць. Набрано та зареєстровано в органах ДАІ 103 курсанти.

Центр фізичного виховання і спорту

Навчальний корпус № 24 є одним із найскладніших об’єктів університету. Його потужна спортивна база з плавальним басейном, багатопрофільними ігровими залами, навчальними аудиторіями та іншими цільовими приміщеннями повністю відповідає головним завданням цього підрозділу: проведенню планових занять з фізичного виховання, підвищенню спортивної майстерності студентів, проведенню навчально-тренувальних занять збірних команд, масових спортивних та оздоровчих заходів, наданню платних послуг стороннім організаціям, установам та окремим громадянам.

На підтримання цього господарства в надійному експлуатаційному стані щорічно витрачаються значні кошти як із централізованого фонду, так і із фонду ЦФВС.

Інші підрозділи АГУ

Співробітники господарського відділу опікуються утриманням у належному стані навчальних корпусів і території університету, в тому числі благоустроєм паркової зони. У період весняного й осіннього місячників активну участь у благоустрої закріплених територій беруть студенти ТЕФ, ХТФ, РТФ, ВІТІ, ФЕА, ФММ, студмістечка.

Співробітники відділу матеріально-технічного постачання забезпечують підрозділи університету матеріальними цінностями, необхідними для їх життєдіяльності. Відділ охорони праці  забезпечує виконання вимог державної політики в галузі охорони праці, зокрема з навчання і перевірки знань працівників. Відповідно до Закону України “Про охорону праці” були перевірені і надані приписи щодо усунення виявлених 222 недоліків у 23 підрозділах університету: ХТФ, ІФФ, ТЕФ, ММІФ, ФЛ, ФБТ, ФММ, ФЕА, ФСП, ВІТІ, ФТІ, ІМЯО та структурних підрозділах АГУ. Станом на 14.12.2009 р. зареєстровано 96 випадків невиробничого травматизму, 70% з них трапилося під час падіння на шляху до роботи та з роботи.

Діяльність соціально-побутового відділу спрямована на вирішення житлово-побутових та соціальних проблем співробітників. Протягом року відділом було заслухано і прийнято з різних питань 147 осіб.

За минулий рік покращено умови роботи Центру студентського харчування: відремонтовано два виробничих та три складських приміщення, холодильну камеру, буфети в корпусах №12 і №15, без збою робочого процесу до складу ЦСХ передано їдальню ліцею та буфет корпусу №5, оновлюється обладнання та посуд.

Основні завдання

Для підтримання в належному експлуатаційному стані та подальшого розвитку матеріально-технічної бази університету в 2010 р. необхідно:

  • удосконалення організації виконання ремонтних робіт з підтримання в нормальному експлуатаційному стані навчальних корпусів;
  • особливу увагу приділити корпусам, де з’явились ознаки деформацій конструкцій або пошкодження фасадів, зокрема корпусам №№ 5, 7, 12, 17, гуртожитку № 7. За наявності фінансування розпочати капітальний ремонт фундаментів навчального корпусу № 12.
  • приділяти постійну увагу питанням енергозбереження;
  • продовжити будівництво добудови до навчального корпусу № 35 для розміщення Українсько-японського центру;
  • розпочати будівництво корпусу ФАКС;
  • розробити робочу документацію і розпочати будівництво міні-спорткомплексу;
  • продовжити будівництво студентського гуртожитку по вул. Виборзькій і розпочати будівництво гуртожитку по пров. Індустріальному;
  • закінчити роботи з реконструкції вул. Політехнічної у зв’язку з переведенням її у пішохідну зону;
  • підготувати вихідну документацію для початку проектування нових навчальних корпусів (ІПСА, ВПІ, ФММ та навчального центру інформаційних технологій ), а також надбудови адміністративного корпусу РБУ;
  • закінчити реконструкцію бази відпочинку “Сосновий”;
  • розпочати проектні роботи під будівництво бази відпочинку “Глобус” в смт Ворохта.

М.В.Печеник, проректор з адміністративно-господарської роботи та розвитку матеріально-технічної бази